abonnement Unibet Coolblue
pi_12585283
-edit-Dit is dus deel2 van Centraal piercings, hier deel 1 : [Centraal topic] Piercings!
-edit-

FOK!vrienden, ik heb jullie hulp nodig!
ik hbe gister een piercing/oorbel laten zetten, bovenin mijn linkeroor!
ik ben hier heel blij mee enzo, blablabla, het zal wel...
maar nu is mijn vraag: over 6 weken mag er dus een blijvende in. maar moet ik hiervoor terecht bij de "piercings" of bij de "oorbellen"
ik zou het niet weten. ik heb het liefste een staafje of iets...
kzou ut wel ef tof vinden als iemand mij hier iets over kan vertellen...
collegaFOK!kers, alvast bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 21-08-2003 08:06]

pi_12585335
Volgens mij maakt het geen verschil. JE kan er gewoon een oorbel inzetten.
pi_12585428
thnx! ik weet het niej hoor!
ik vroeg het aan zo'n ene bij zo'n juwelier, en die keek me aan van: waar kom jij vandaan?!
maarja... ik ga maar eens op zoek! kheb nog 6 weken
pi_12585519
ik heb er ook 1 boven in mijn linkeroor...
Je kan gewoon naar juwelier gaan of naar een piercing shop, ik heb er gewoon een ringetje in zitten, maar je kan er ook een staafje in doen..
pi_12585546
je kan er idd een oorbel of piercing indoen. Hou er wel rekening mee dat oorbellen dunner zijn dan piercings, en dat je 'gaatje' kleiner kan worden als je eerst een tijd een gewone oorbel draagt. Dus als je een piercing erin wil moet je daarme beginnen. (ja zweerknopjes zijn wel dikker dat klopt)
De tijd is te kort, het leven te lang
pi_12585706
bedankt! ik ga binnenkort eens naar de juwelier, daarnaast zit de piercingshop. dus ef vergelijken! ik plaats iig een foto van het resultaat
pi_12585756
Heb je het laten piercen of schieten?
x
pi_12585787
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:28 schreef De_Warme_bakker het volgende:
bedankt! ik ga binnenkort eens naar de juwelier, daarnaast zit de piercingshop. dus ef vergelijken! ik plaats iig een foto van het resultaat
ik heb 2 gaatjes onder elkaar boven ik heb een tijdje 2 ringentjes gehad nu heb ik al 2 glimmende knopjes in zitten gewoon bij de juwelier gehaald btw voor neuspiercing ga ik ook altijd naar de juwelier ik wil niet met zo'n bolletje erachter dus er zit dan zeg maar gewoon een oorknopje in.
pi_12585870
ik heb gewoon zilveren ringetjes, je kunt ze hier ook op de markt kopen. het belangrijkste is dat je er niet allergisch voor bent, want dat gaat irriteren en das niet mooi.

dus zoek gewoon een mooie, en als je bovenin een staafje doet, dan zou ik oppassen met truien en t-shirts. . .

catch you on the flipside
pi_12586373
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:31 schreef dfr0st het volgende:
Heb je het laten piercen of schieten?
laten schieten... deej helemaal geen pijn!
ik vroeg wanneer ze hem erin ging zetten, in voelde alleen een steekje, maar realiseerde me niet, dat hij er al in zat!
pi_12586452
neej, daar dacht ik ook aan! als ik een cone neem, en me trui blijft eraan hangen... oei!
dat is dus wel zeker gevaarlijk
pi_12586483
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

laten schieten... deej helemaal geen pijn!
ik vroeg wanneer ze hem erin ging zetten, in voelde alleen een steekje, maar realiseerde me niet, dat hij er al in zat!


Dan is het gaatje te klein voor een piercing
quote:
Er is nogal verschil tussen piercen en schieten. Een piercing is beter, omdat het nauwkeuriger en professioneler is, en op een betere manier gebeurt.
Piercen gebeurt nml met een holle naald waardoor je echt een stukje huid weghaald (en dus een mooi rond gaatje krijgt). Bij schieten wordt de huid gewoon aan de kant gedrukt en heb je dus kans op een soort van bobbeltje.
x
  woensdag 20 augustus 2003 @ 21:00:14 #13
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_12586495
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:12 schreef De_Warme_bakker het volgende:
FOK!vrienden, ik heb jullie hulp nodig!
ik hbe gister een piercing/oorbel laten zetten, bovenin mijn linkeroor!
ik ben hier heel blij mee enzo, blablabla, het zal wel...
maar nu is mijn vraag: over 6 weken mag er dus een blijvende in. maar moet ik hiervoor terecht bij de "piercings" of bij de "oorbellen"
ik zou het niet weten. ik heb het liefste een staafje of iets...
kzou ut wel ef tof vinden als iemand mij hier iets over kan vertellen...
collegaFOK!kers, alvast bedankt!

Staafje kunt je het beste bij de piercer laten doen. Voor een ringetje kun je gewoon terecht bij de juwelier.
Ik raad je wel aan het eventuele staafje door een prof in te laten zetten, ga niet zelf in je kraakbeen lopen peuren


You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_12586889
hmm... verschillende reacties...
ik weet nog niet zeker of ik een staafje wil. ik wil in ieder geval wel iets opvallends, want ik heb nu zo'n heel klein knopje van een eurootje
mijn eigen vader zag hem niet eens!
maarja... een zien
als ik dus een staafje wil, zeg de een dattie niet past, en de ander, dat ik het bij een prof. winkel in moet laten zetten... ik... ik heb net contact gezocht met een proffesionele aap, dus... ik wacht wel op zijn antwoord!
pi_12587042
Even weer wat goede informatie verschaffen, voorlichting blijft slecht die in shops gegeven wordt
quote:
Waarom zou ik me niet laten piercen met een piercingpistool?
Er zijn meerdere redenen waarom je je best niet met een pistooltje laat piercen. Als eerste zijn de juwelen die hiervoor gebruikt worden van slechte kwaliteit en veel te bot. Als je door kraakbeen schiet wordt het kraakbeen zwaar beschadigd en kan je aan de achterkant van het gaatje een flinke bobbel krijgen. Dit opgehoopt kraakbeen veroorzaakt ontstekingen die, zelfs als deze genezen, weer met regelmaat terug zullen komen. Tevens kan je zo'n pistooltje nooit degelijk steriliseren. En we mogen niet vergeten dat dit één van de belangrijkste oorzaken is van besmettelijke ziektes
Bron uit googles chache
quote:
Mocht een piercer een pistool gebruiken dan kan er voor de veiligheid van de klant alleen in de oorlel(onderkant) en de neus geschoten worden.

Alle andere plaatsen zijn risico plaatsen en moeten geprikt worden met een naald. Let hier goed op en kijk niet naar het goedkope maar denk aan je lichaam.

Het gebeurd helaas nog steeds dat er zogenaamde piercersen, juweliers zijn die schieten met een piercingpistool in bovenoor, tragus ,wenkbrauw en zelfs navel .
Dit is absolute waanzin en hopenlijk komt er snel een wet waarin dat verboden wordt en er een boete op komt te staan.

Op dit moment licht de verantwoording nog bij de klant en die moet gewoon goed doordrongen zijn van de risico's die er zijn bij het piercen/schieten met een pistool.


bron

Een goede piercer gebruikt nooit een pistol en een goed juwelier schiet aleen in de onderkant van de oren.

Mijn oom en tante hebben een horloge/juwelierzaak en weigeren zelfs te schieten in de neus. Het is te onhygiënisch en ze sturen de mensen altijd door naar de piercer.

[Dit bericht is gewijzigd door dfr0st op 20-08-2003 21:20]

x
pi_12587171
oei... in de bbovenkant van mijn linkeroor geschoten.. met een pistool
pi_12587293
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:22 schreef De_Warme_bakker het volgende:
oei... in de bbovenkant van mijn linkeroor geschoten.. met een pistool
Je hoeft je niet al te veel zorgen maken, meestal gaat het goed. Maar waar je bent geweest zijn ze dus niet goed bezig. Zoek een shop waar ze teminste het bovenstaande weten. Het kost mischien wat meer geld maar het laatste wat je wilt is een verminkt oor.
x
pi_12587308
Kan je geen pic posten van wat je er nu in hebt zitten?
  woensdag 20 augustus 2003 @ 21:39:25 #19
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_12587766
Als je er een piercing in wil doen, ben je nu te laat. Dan had je hem gelijk moeten zetten bij de pierc-shop...
Geluk is een richting, geen punt
pi_12588163
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:39 schreef Yvonnetje het volgende:
Als je er een piercing in wil doen, ben je nu te laat. Dan had je hem gelijk moeten zetten bij de pierc-shop...
LEZEN
pi_12589239
slotje! Bluezz!!!!! waar blijffie nauw?
pi_12590193
hmm ik heb ook een oorbel/ piercing gehad op die plek een aantal jaren geleden....

en ik heb die bobbel nu dus nog steeds aan de achterkant van mijn oor

ben ik nie zo blij mee

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_12596517
Ik heb hier maar meteen het deeltje 2 van Centraal piercings van gemaakt
pi_12597535
oei... foto!
ik ga proberen een fotootje te maken!
vanmiddag ef de digitale camera erbij pakken

heel erg bedankt voor al jullie reacties...
weet iemand misschien een site met online shop?
dan ben ik helemaal blij

pi_12597554
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmm ik heb ook een oorbel/ piercing gehad op die plek een aantal jaren geleden....

en ik heb die bobbel nu dus nog steeds aan de achterkant van mijn oor

ben ik nie zo blij mee


dat bobbeltje heb ik ook gehad maar ik had het dus doorgeprikt
en toen kwam er heel veel bloed uit en nu ben ik er vanaf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')