abonnement Unibet Coolblue
pi_12474799
PARIJS - De voormalige Ugandese dictator Idi Amin is overleden. Dat heeft een ziekenhuismedewerker zaterdag bevestigd. Amin lag al enige tijd op de afdeling intensieve zorg in het Koning Faisal Ziekenhuis in Jeddah, Saudi-Arabië.

Daar ontwaakte hij 23 juli na vijf dagen uit een coma. Amin is 78 jaar geworden. Eerder zaterdag maakten de Britse omroep BBC en de Amerikaanse nieuwszender CNN melding al van het overlijden.

President Yoweri Museveni van Uganda had eerder gezegd dat Idi Amin in eigen land begraven mag worden. De regeringstijd van Amin (1971-'79) geldt als een van de bloedigste in de moderne Afrikaanse geschiedenis.

Het schrikbewind van de 'slachter van Afrika' kostte naar schatting 300.000 mensen het leven. Ongeveer 100.000 personen worden nog steeds vermist. Amin, een moslim, leidde sinds 1980 een teruggetrokken bestaan in ballingschap in het islamitische Saudi-Arabië.

Donderdag maakte Amins zoon Hashim bekend dat zijn vader op zoek was naar een donornier. Twee nieren, aangeboden door onbekende donoren, bleken ongeschikt. Idi Amin onderging nierspoelingen en was al enkele weken ernstig ziek.

Hashim vertelde ook dat zijn vader werd bedreigd en daarom onder zware bewaking stond. Over de aard van die bedreigingen wilde hij niets kwijt.

[Dit bericht is gewijzigd door Zapje op 16-08-2003 09:52]

Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
pi_12474808
hoe is ie overleden?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12474809
Ook al heeft ie vele doden op zijn geweten, maar het is nog steeds niet aardig om blij te zijn dat ie overleden is.

Misschien deed ie wel voor zijn volk, maar, ja, wie ben ik om dat te oordelen?

Ik wens de Nigeriaanse volk in ieder geval veel succes met hun wederopbouw!

pi_12474833
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:46 schreef Extremini het volgende:
Ik wens de Nigeriaanse volk in ieder geval veel succes met hun wederopbouw!
uhm zat die knakker niet in Uganada?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12474840
Uhm Rhodesië
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_12474850
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:46 schreef Extremini het volgende:
Misschien deed ie wel voor zijn volk, maar, ja, wie ben ik om dat te oordelen?
genocide is nooit goed te praten
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12474851
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:46 schreef Extremini het volgende:
Ook al heeft ie vele doden op zijn geweten, maar het is nog steeds niet aardig om blij te zijn dat ie overleden is.

Misschien deed ie wel voor zijn volk, maar, ja, wie ben ik om dat te oordelen?

Ik wens de Nigeriaanse volk in ieder geval veel succes met hun wederopbouw!


Over de dood van Idi Amin mag je best blij zijn hoor. Hij kwam trouwens inderdaad uit Uganda.

Over het algemeen wordt een volk niet beter van een leider die o.a. mensen voor de krokodillen gooit en aan kanibalisme doet....

pi_12474866
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:50 schreef Vision het volgende:

[..]

uhm zat die knakker niet in Uganada?


Oei.

Het spijt me, ik had het fout

Nou, ik wens de Ugandese volk veel succes met hun opbouw!

pi_12474876
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:54 schreef Extremini het volgende:

[..]

Nou, ik wens de Ugandese volk veel succes met hun opbouw!


Zullen ze fijn vinden, na 20 jaar ofzo .

On-topic: Mooi, opgeruimd staat netjes. Van mij had hij al veel eerder mogen creperen. Was het een beetje een pijnlijke dood trouwens? is te hopen van wel .

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12474884
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:56 schreef Grayburn het volgende:

Zullen ze fijn vinden, na 20 jaar ofzo .

On-topic: Mooi, opgeruimd staat netjes. Van mij had hij al veel eerder mogen creperen. Was het een beetje een pijnlijke dood trouwens? is te hopen van wel .


volgens mij lag ie in coma, maar zeker weten doe ik dat niet.

-edit-

berichtje van nu.nl erbij gepakt

quote:
Voormalige dictator Idi Amin overleden


PARIJS - De voormalige Ugandese dictator Idi Amin is overleden. Dat heeft een ziekenhuismedewerker zaterdag bevestigd. Amin lag al enige tijd op de afdeling intensieve zorg in het Koning Faisal Ziekenhuis in Jeddah, Saudi-Arabië.

Daar ontwaakte hij 23 juli na vijf dagen uit een coma. Amin is 78 jaar geworden. Eerder zaterdag maakten de Britse omroep BBC en de Amerikaanse nieuwszender CNN melding al van het overlijden.

President Yoweri Museveni van Uganda had eerder gezegd dat Idi Amin in eigen land begraven mag worden. De regeringstijd van Amin (1971-'79) geldt als een van de bloedigste in de moderne Afrikaanse geschiedenis.

Het schrikbewind van de 'slachter van Afrika' kostte naar schatting 300.000 mensen het leven. Ongeveer 100.000 personen worden nog steeds vermist. Amin, een moslim, leidde sinds 1980 een teruggetrokken bestaan in ballingschap in het islamitische Saudi-Arabië.

Donderdag maakte Amins zoon Hashim bekend dat zijn vader op zoek was naar een donornier. Twee nieren, aangeboden door onbekende donoren, bleken ongeschikt. Idi Amin onderging nierspoelingen en was al enkele weken ernstig ziek.

Hashim vertelde ook dat zijn vader werd bedreigd en daarom onder zware bewaking stond. Over de aard van die bedreigingen wilde hij niets kwijt.


Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12474919
mooi zo.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12474925
Dat er nog mensen hem een nier wilden geven .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:10:17 #13
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_12474981
quote:
Dat er nog mensen hem een nier wilden geven.
Ik denk ook niet dat dit op geheel vrijwillige basis is gebeurt.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_12474987
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:10 schreef SONIC het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat dit op geheel vrijwillige basis is gebeurt.


quote:
Twee nieren, aangeboden door onbekende donoren
.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12474990
One asshole down, many to go
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_12475031
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:03 schreef Grayburn het volgende:

Dat er nog mensen hem een nier wilden geven .


With a nice Chianti.... .
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:18:18 #17
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12475045
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:02 schreef milagro het volgende:
mooi zo.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:18:58 #18
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12475054
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:11 schreef Grayburn het volgende:
Twee nieren, aangeboden door onbekende donoren
.
Erg geloofwaardig. Kwam het toevallig van de geheime dienst?
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12475055
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:10 schreef SONIC het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat dit op geheel vrijwillige basis is gebeurt.


Waarom niet?

In Saudi-Arabië is er nog vrijheid van donorkeuze, dacht ik zo.

pi_12475056
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

With a nice Chianti.... .


Hanibal the canibal... toepasselijk .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:58:25 #21
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_12475418
Ik ben blij dat ie af is gestorven
  Moderator zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:23:13 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_12475645
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:58 schreef thetruth het volgende:
Ik ben blij dat ie af is gestorven
Helaas zonder ooit ter verantwoording geroepen te zijn voor zijn daden, da's heel jammer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_12475832
Treurig....

dat hij nooit berecht is.

pi_12475852
Hmmmm, een feestelijke barbecue in het ziekenhuis vanavond denk ik
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_12475860
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:19 schreef Extremini het volgende:

Waarom niet?

In Saudi-Arabië is er nog vrijheid van donorkeuze, dacht ik zo.


Weet je überhaupt wie Idi Amin was? Eerst plaats je hem in Nigeria, een land waar hij niets mee te maken had met als enige overeenkomst met Uganda dat het ook in Afrika ligt, en nu deze opmerking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')