abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 09:42:59 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_12399080
Van de week heb ik een folder aangevraagd over dag- en nachstroom. Volgens iedereen die ik er over hoor moet dat ontzettend veel schelen. Maar als ik het zo bekijk, volgens mij dus niet.

wie o wie is er over gegaan op dag en nachtstroom en merkt toch wel verschil in zn rekening?


In de folder van Nuon staat dat de stroom overdag duurder wordt, en dan het avond en weekend tarief goedkoper (van 23 tot 7 en van vrijdag 23 uur tot maandag 7 uur)

Het enige verbuik wat ik naar de avond of het weekend kan verschuiven is mijn droger, de wasmachine en de afwasmachine. Voor de rest niks. Ik kan moeilijk 's nachts alle koffie voor overdag gaan zetten. Of euhm. nee de ventilator kan overdag niet aan, want dan is het het dure tarief, dus hij moet 's nachts maar aan, terwijl ik overdag loop te smoren.

dus mijn vraag is, is het haalbaar als de meeste stroom voor 23 uur gebruikt wordt en dan alleen de droger,wasmachine en afwasmachine in de avond- weekenduren ?

Ik betaal nu €0,1625 per ?
Dan zou ik in het hoge tarief, waar dus het meeste gebruikt wordt €0,1807 moeten betalen en in het lage tarief moet ik €1,1164 betalen.

Of ik snap er geen moer van, of er zijn gewoon veel mensen die voor 20 euro per jaar moeilijk gaan doen.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:49:09 #2
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_12399154
Simpel - mijn dag- en nachtstroommeter staan nagenoeg op dezelfde stand (op een paar KWh na). Op andere adressen waar ik gekeken heb is hetzelfde het geval.

Doordeweeks zit je doorgaans op werk, en verbruik je niets overdag. In het weekend ben je thuis, en verbruik je meer stroom. Dat verklaart waarom de meters nagenoeg gelijk staan.

Reken zelf je winst uit.

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
pi_12399191
Mijn nachtstroom staat op 2/3
Dagstroom de resterende 1/3
Bij mij scheelt het heel veel. Denk eraan dat een koelkast, diepvriezer, CV-ketel (pomp etc) ook snachts en in het weekend draaien.
Voor 'n eenpersoonshuishouden is het volgens mij niet rendabel.
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 09:53:29 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_12399214
euh, ik werk niet en ben dus met kotertjes overdag gewoon thuis. Over het algemeen gaan wij rond een uur of 23 naar bed, dus gaat bijna alles uit als het goedkope tarief begint.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_12399235
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:53 schreef moussy het volgende:
euh, ik werk niet en ben dus met kotertjes overdag gewoon thuis. Over het algemeen gaan wij rond een uur of 23 naar bed, dus gaat bijna alles uit als het goedkope tarief begint.
het kan dus uit , als je snachts je wasmachine of je droger , je afwasautomaat enz aanzet.. anders niet als je bijna de hele dag thuis bent
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_12399239
Dan loont het. Zeker met de was en evt droger. De koelkast en evt diepvriezer.
pi_12399251
Wasmachine kun je s'morgens vroeg aanzetten. En de echte grote hap was draai je in het weekend. Kwestie van inpassen.
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 09:56:37 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_12399255
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:54 schreef Joene het volgende:

[..]

het kan dus uit , als je snachts je wasmachine of je droger , je afwasautomaat enz aanzet.. anders niet als je bijna de hele dag thuis bent


Ja maar er is verder geen enz enz en overdag is het de helft duurder dan nu...
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_12399272
Overdag gebruik je echt niet veel stroom. Radio en wat meer dan?
pi_12399286
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:56 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja maar er is verder geen enz enz en overdag is het de helft duurder dan nu...


bij ons thuis kan het dus ook niet uit hoor
wij hebben het een poosje geprobeerd en daarna snel weer trug
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 09:59:26 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_12399290
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:55 schreef zoishet het volgende:
Dan loont het. Zeker met de was en evt droger. De koelkast en evt diepvriezer.
Oke, een voorbeeld. Overdag draaien die op stroom dat dan de helft duurder is dan nu. Maar die 8 uurtjes goedkoper (de helft van nu) maken dan toch niet veel uit?

zo zijn de lampen van ons aquarium overdag aan, de laatste lamp gaat pas om 23:30 uit. Dus die draait erg duur vergeleken bij nu. En zo ook de lampen in huis, de magnetron, de pc, de tv enz enz....

volgens mij snap ik er echt niks van ik ga ff nuon bellen

Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 10:04:19 #12
5673 heijx
Qui que boue
pi_12399343
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:52 schreef zoishet het volgende:
Mijn nachtstroom staat op 2/3
Dagstroom de resterende 1/3
Bij mij scheelt het heel veel. Denk eraan dat een koelkast, diepvriezer, CV-ketel (pomp etc) ook snachts en in het weekend draaien.
Voor 'n eenpersoonshuishouden is het volgens mij niet rendabel.
Eenpersoonshuishouden hier, maar ik draai de afwas dus na elven (superstille vaatwasser) en de was in het weekend. (Minder stille en oude dus onzuinige wasmachine)
Voor wat betreft de apparaten die continu aan staan: 88 uur van de 168 uur in een week is laag tarief, ofwel meer dan de helft. Tel uit je winst.
Het wordt wel duurder als je nog een hele dubbeltariefmeter moet aanvragen en je moet die kosten meenemen in de berekening.

Overigens is het ook leuk om na te gaan welke apparaten er wel stroom gebruiken ook al staan ze uit: halogeen lampen met dimmers, actieve speakers en printers aan je compu etc.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_12399352
Edit: Sorry, was onzin
Het uitzicht hierboven is daar beneden....
  woensdag 13 augustus 2003 @ 10:07:10 #14
5673 heijx
Qui que boue
pi_12399370
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:59 schreef moussy het volgende:

[..]

Oke, een voorbeeld. Overdag draaien die op stroom dat dan de helft duurder is dan nu. Maar die 8 uurtjes goedkoper (de helft van nu) maken dan toch niet veel uit?


Ik kom uit op +11,2% voor dagstroom en -28,4% voor nacht- en weekendstroom. En vergeet niet dat het vier nachten van 8 uur is plus een heel weekend van 56 uur.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 10:09:39 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_12399416
Het zou ons ongeveer 50 euro per jaar goedkoper zijn. Dus het heeft gewoon veel meer nut voor mensen die hele dagen werken en niet voor een huismutsengezin.

Eerst moet er een andere meter in van 45 euro, dus na ruim een jaar zou het pas rendabel worden. Voor 50 euro ga ik niet lopen klooien. Zeker niet met een droger die 's nachts moet draaien. Ik hoor net ff te vaak dat die dingen in de fik vliegen.

Volgens mij snapte het meisje er aan de telefoon ook niet veel van, maar goed. Anders wacht ik nog wel even tot ik mn nieuwe jaaroverzicht heb en bel dan nog wel een keer.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 10:11:33 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_12399445
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:07 schreef heijx het volgende:

[..]

Ik kom uit op +11,2% voor dagstroom en -28,4% voor nacht- en weekendstroom. En vergeet niet dat het vier nachten van 8 uur is plus een heel weekend van 56 uur.


Ja maar 's nachts verbruik je hardstikke weinig. dus dan zou het alleen nog maar om het weekend gaan. Wegen 2 dagen op tegen 5 dagen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_12399463
hoe komt ze op die 50 euro dan?
Als je inderdaad de was niet 's nachts of in het weekend wilt doen, dan zal het al een stuk minder rendabel worden. Het lijkt me ook moeilijk om te schatten hoeveel van je verbruik 's nachts plaatsvindt.
pi_12399491
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:11 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja maar 's nachts verbruik je hardstikke weinig. dus dan zou het alleen nog maar om het weekend gaan. Wegen 2 dagen op tegen 5 dagen?


overschat je het verbruik van de kleine apparatuur niet een beetje? Ik weet het ook niet precies, maar de diepvries en koelkast staan 's nachts ook aan en die verbruiken heel wat meer stroom als een radio.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 10:14:56 #19
5673 heijx
Qui que boue
pi_12399507
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:11 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja maar 's nachts verbruik je hardstikke weinig. dus dan zou het alleen nog maar om het weekend gaan. Wegen 2 dagen op tegen 5 dagen?


In jouw geval waarschijnlijk niet nee.

Maar dit eenpersoonshuishouden is sowieso 55 uur per week uit huis voor zijn werk alleen al, dus dan loont het wel ja.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 10:17:18 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_12399540
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:14 schreef Fio het volgende:

[..]

overschat je het verbruik van de kleine apparatuur niet een beetje? Ik weet het ook niet precies, maar de diepvries en koelkast staan 's nachts ook aan en die verbruiken heel wat meer stroom als een radio.


ik weet niet of ik het overschat. Ik zie alleen maar dat het overdag een stuk duurder is dan nu en vraag me af of die 8 uurtjes laag tarief opwegen tegen 16 uur duur tarief.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_12399617
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:17 schreef moussy het volgende:

[..]

ik weet niet of ik het overschat. Ik zie alleen maar dat het overdag een stuk duurder is dan nu en vraag me af of die 8 uurtjes laag tarief opwegen tegen 16 uur duur tarief.


ik weet het ook niet hoor. Staat op internet niet ergens een voorbeeld van hoe je je voordeel kan berekenen. Ik kan me niet voorstellen dat dat er niet is.
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 10:51:13 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_12400172
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:22 schreef Fio het volgende:

[..]

ik weet het ook niet hoor. Staat op internet niet ergens een voorbeeld van hoe je je voordeel kan berekenen. Ik kan me niet voorstellen dat dat er niet is.


Ik ga het gewoon zelf berekenen. Eerst een week en een weekend constant de standen opschrijven en dan een week "leven" naar het hoog-laagtarief en die standen ook opnemen en dan maar rekenen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_12400196
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:51 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik ga het gewoon zelf berekenen. Eerst een week en een weekend constant de standen opschrijven en dan een week "leven" naar het hoog-laagtarief en die standen ook opnemen en dan maar rekenen.


ow ja, dat kan natuurlijk ook.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 11:22:35 #24
55583 Brrrs
Bloggen is mooi
pi_12400736
Het is per energie maatschappij verschillend. Bij Essent staat het volgende op de site over Piek/daltarief:
Als daluren gelden alle uren op zaterdagen, zon- en feestdagen, en de uren tussen 21.00 uur 's avonds en 07.00 uur 's morgens op werkdagen. Een week heeft 98 daluren.
Dat scheelt dus al 2 uur per werkdag. Daarnaast hebben ze een online calculator om te zien of het gesplitste tarief voor jou gunstig is.
Hierbij wordt gekeken wat je totaalverbruik per jaar is en hoeveel procent van het gebruik van de volgende apparaten in de daluren valt: vaatwasser, wasmachine, wasdroger (elec), waterbed en zonnebank.
(enne, ik werk niet bij Essent, voor de duidelijkheid
EURO of EYPO het is toch gewoon monopoliegeld. http://attu.blogspot.com
pi_12428185
Ik moet hier ook maar eens info over aanvragen; ik zie dat de hoog/laag meters ongeveer evenveel zijn. Dan is het dus afhankelijk van het prijsverschil:
Als hoogtarief iets omhoog gaat en dal veel omlaag, dan heeft het wel nut.
In het geval hierboven (200 eenheden berekend):
200 voor 0.1625 = 32.50

wordt:
100 voor 0.1807 = 18.07
100 voor 0.1164 = 11.64
Totaal 29.71
Verschil = 2.79 minder kosten

Dus ik moet gewoon even weten wat de eenheidskosten zijn...

pi_12471697
het heeft niet veel zin om op dubbeltarief over te stappen als je onder essent valt in ieder geval. die dubbeltariefmeter kost al veel geld, vervolgens moet je echt echt megaveel stroom gaan verbruiken om nog enigzins rendement te behalen. oh, en ook wel meer dan 3000 kwh per jaar verbruiken. Het is voor veel mensen niet aan te raden.

Daarom hebben ze nou ook dat voordeeltarief bedacht, waar je die reclame van op tv ziet. dan kijken ze ieder jaar wat voor jou het voordeligst is, enkel of dubbeltarief, en het goedkoopste wordt jou uiteindelijk in rekening gebracht. dit ook omdat het gewoon voor heeeeel veel mensen niet rendabel is om op dubbeltarief te zitten.

verschilt ook allemaal per provincie. ook de tijden. in limburg en brabant is dat nachttarief van 21,00 tot 7.00, en in noord is dat pas van 23.00 tot 7,00.

Maar goed, meestal is het niet rendabel, dat heb ik inmiddels wel gezien;)

The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 11:36:30 #27
7074 moussy
kuttekop
pi_12978450
*sgopje*

zo, na wat meet en reken werk zouden wij ongeveer 15 euro per jaar goedkoper uit zijn

De meter plaatsen kost al 45 euro, dus dan moet ik wat jaartjes moeilijk doen om die er uit te krijgen. Wij blijven wel op het continu tarief.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 6 september 2003 @ 13:15:07 #28
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_12979791
Mja... het is niet veel per jaar. Maar over een periode van 5, 10 of 20 jaar ga je het wel merken...

You decide. Ik zou het doen. Je hebt voordeel.

"Ben je nu Nederlander of niet?"

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 13:25:58 #29
7074 moussy
kuttekop
pi_12979944
Ik doe het niet. Nu kan ik mn wasmachine aanzetten wanneer ik dat wil, dat is ook wel een voordeel. en de andere aparaten
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14337774
Ik heb net een nieuwe aansluiting bij essent.

Ik heb nog geen meterkastdeur in mijn nieuwe huis en kijk elke keer als ik de trap afloop de meterkast in!
Niet zo spannend denk je dan ... maar afgelopen zaterdag om ongeveer 10:30 stond mijn meter op piektarief !!
Even nakijken, zaterdag is toch altijd daltarief!
Terwijl ik aan het lezen was in het foldertje van essent hoorde ik de meter omschakelen naar daltarief, 10:37.

Ik heb vandaag meteen essent gebeld, ze komen binnen 3 dagen (na aandringen) kijken naar m'n metertje. (wordt vervolgd)

Zijn er meer mensen met deze onaangename ervaring?

[Dit bericht is gewijzigd door fast_robert op 03-11-2003 12:28]

pi_14356481
Ik begin er niet aan, ik ga echt niet 's nachts wassen, drogen, dan lig ik wakker van de geluiden en moet er zeker tussen door een keer eruit, om de was in de droger te doen... dacht het niet dus... Ik leef overdag, dan doe ik wassen, drogen, computeren, strijken, TV kijken, radio aan, etc. etc.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 3 november 2003 @ 20:30:18 #32
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_14356525
Als je 100 Kwh meer gebruikt 'snachts (Dal) dan overdag (top)
speel je kiet, alles wat je meer doet bespaar je een paar centen per kwh op...

en natuurlijk was je niet 'snachts DUhuh... dat doe je in het weekend... en als het haast heeft gewoon overdag.

als je die 100kwh verschil maar haalt, om de meter eruit te hebben

Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_14357513
Wij hebben ook dag/nachtstroom. Het scheelt wel enorm omdat onze nachtstroommeter 1,5 keer hoger staat dan de dagstroom. Maar goed, wij zijn niet vaak thuis overdag, dat scheelt dan weer. Bovendien zet ik de grote apparaten zoals vaatwasser, oplaadapparaten pas na 23.00 aan. Niemand die daar last van heeft. In het weekend wordt de was gedaan.

Ik heb voordat ik die kastjes liet installeren een week bijgehouden hoeveel we nou aan dag/nachtstroom bespaarden. Volgens mij kon je dat destijds op de site invullen. Inmiddels zitten we nu bij Essent en kan ik het niet zo snel terugvinden. Maar bij ons scheelde het iets van 100 euro op jaarbasis....

En wij hoefden toen (ahum: begin 2002) niet te betalen voor het plaatsen van die meter!

  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2003 @ 23:12:06 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14361960
Moussy, had jij niet een waterbed? Dan is nachtstroom waarschijnlijk al lonend Ik ga even op zoek voor je.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 november 2003 @ 23:17:22 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_14362181
Ik heb nooit anders gehad dan een dubbele meter.

Wij gebruiken meer laag tarief dan hoog tarief. Het enige wat we daar voordoen is wassen en drogen in de avonduren.

  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2003 @ 11:00:06 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_14369020
quote:
Op maandag 3 november 2003 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nooit anders gehad dan een dubbele meter.

Wij gebruiken meer laag tarief dan hoog tarief. Het enige wat we daar voordoen is wassen en drogen in de avonduren.


en beide werken en dat doen wij niet. Overdag zal er bij jullie véél minder stroom verbruikt worden dan hier.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 4 november 2003 @ 11:02:04 #37
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14369081
Bij ons geldt "daltarief" ook in het weekend. Nadeel is dat we dus alleen in het weekend kunnen wassen, maar daar hebben we doordeweeks ook eigenlijk helemaal geen tijd voor.

En dat scheelt toch best een hele hoop!!!

  dinsdag 4 november 2003 @ 11:16:01 #38
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_14369453
Hier zat er toen we hier kwamen wonen al een dubbele meter in en dat hebben we zo gelaten. Het eerste jaar is het ws, niet voordeliger geweest (toen zat ik thuis en hielden we er verder ook geen rekening mee), maar tegenwoordig wel. We zijn nu allebei overdag niet thuis en wassen eik altijd 's nachts of in het weekend.
pi_14369813
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:59 schreef moussy het volgende:
zo zijn de lampen van ons aquarium overdag aan
Vergeet je de verhoudingen niet?
Lamp: 60 Watt
Spaarlamp 10 Watt
Ventilator 25 Watt

Droger 2000 Watt
Afwasmachine 2000 Watt
Wasmachine 3000 Watt

En je moet ook nog kijken naar hoeveel uur per dag elk apparaat aanstaat natuurlijk.

tip: zet waterbed, boiler, afwasmachine op een tijdklok.

't gaat om hoe je ermee omgaat
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2003 @ 12:43:53 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_14371832
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:28 schreef Simba het volgende:

[..]

Vergeet je de verhoudingen niet?
Lamp: 60 Watt
Spaarlamp 10 Watt
Ventilator 25 Watt

Droger 2000 Watt
Afwasmachine 2000 Watt
Wasmachine 3000 Watt

En je moet ook nog kijken naar hoeveel uur per dag elk apparaat aanstaat natuurlijk.


Het gaat niet alleen om die aquariumlampen, maar zoals je bovenaan al had kunnen lezen gebruiken we in de piektariven veel meer dan in de daltarieven. Óók als ik de droger, wasmachine en afwasmachine in de avond of het weekend laat draaien.

[/quote]tip: zet waterbed, boiler, afwasmachine op een tijdklok.
[/quote]

Een waterbed kan niet op een tijdklok. Dan zou het bed pas rond 23 uur het water gaan verwarmen... nou als ik mn bed dan uit kom rond een uur of 7 is het water eindelijk lekker warm

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14378059
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 schreef moussy het volgende:
Het enige verbuik wat ik naar de avond of het weekend kan verschuiven is mijn droger, de wasmachine en de afwasmachine
Ja, maar dat zijn nu juist de stroomvreters. In een beetje zuinig huishouden, heb je met deze apparaten misschien al 80% van je totaalverbruik te pakken.
quote:
Een waterbed kan niet op een tijdklok. Dan zou het bed pas rond 23 uur het water gaan verwarmen... nou als ik mn bed dan uit kom rond een uur of 7 is het water eindelijk lekker warm
Hmm, volgens: http://www.energie-calculator.nl/items.asp?item_id=24 kan het wel.
't gaat om hoe je ermee omgaat
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 november 2003 @ 22:01:30 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14387401
Je hebt er veel meer aan als je het waterbed overdag goed afdekt met zware dekens en zo. Dan koelt het niet af en hoeft het dus ook nauwelijks bij te verwarmen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_14387521
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:42 schreef moussy het volgende:
In de folder van Nuon staat dat de stroom overdag duurder wordt, en dan het avond en weekend tarief goedkoper (van 23 tot 7 en van vrijdag 23 uur tot maandag 7 uur)
Bij Essent is het nachttarief geldig vanaf 21:00 uur. Nooit geweten dat daar nog verschil in zat tussen de energieleveranciers onderling.

Ik heb overigens gewoon maar één meter, en dus maar één tarief.

Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')