abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 augustus 2003 @ 02:45:39 #1
63548 poracle
Keihard neuken is erg lekker!
pi_12348809
Ik was woensdag in Six Flags Holland in Dronten met wat vrienden, leuke dag gehad, bijna overal in geweest, maar dat doet er nu even niet toe.
Er was dus een klein meisje wat voor ons zat in de achtbaan, die echt heel los in die stoel zat omdat ze zo klein was, volgens mij was ze nog te klein om er in te mogen maar goed.
Dit keer was er niks gebeurt maar er gebeuren volgens mij best vaak ongelukken in pretparken wereldwijd.
Moet je voorstellen dat je op het hoogste punt van de achtbaan bent, en je je opeens realiseert dat je gordel los zit en dus binnen een paar seconde gelanceerd gaat worden en te pletter zult vallen, daar dacht ik dus aan toen ik op het hoogste punt zat maar mijn gordel zat gelukkig wel vast.
Op die dag was er ook 2x storing, vastwel meer x dan dat maar 2x zagen we het gebeuren of zaten we erin. De 1ste keer zaten er mensen vast in de achtbaan die achteruit gaat, met hun gezicht schuin naar benden gericht zaten de daar een half uur of wat in de brandende zon, 2e x in de superman waar we zelf in zaten, niks ernstigs of zo, gewoon even wachten.

Dit was dan niks vergeleken met een verhaal wat ik vroeger eens hoorde. Een spectaculaire nieuwe achtbaan ergens in Japan die getest was met zandzakken, en goed gekeurd was, werd de volgende dag voor het eerst in gebruik genomen.
Na de rit stapte er niemand uit, iedereen bleek een gebroken nek te hebben.


Maar dan nu de vraag:

Wie heeft er wel eens een ongeluk in een pretpark meegemaakt of gezien of gehoord of een artikel erover of een leuk verhaaltje of wat dan ook, ik lees het graag, links naar filmpjes zijn natuurlijk ook oké.

Beter 1 kutje om je lul, dan 10 in je gezicht!
pi_12348835
eng met dat gebroken nek...
pi_12348849
quote:
Six Flags Holland in DrontenBiddinghuizen
Over onderschrift valt niet te twisten
pi_12348858
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 02:50 schreef Tunerd het volgende:
eng met dat gebroken nek...
of 't waar is...
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12348883
Eng idee
  maandag 11 augustus 2003 @ 02:56:49 #6
63548 poracle
Keihard neuken is erg lekker!
pi_12348887
Hehe, ik dacht dat we in Dronten zaten, niks van Biddinghuizen gehoord/gezien.
Hoe streep je eigenlijk iets door in een quote?
Beetje offtopic.
Beter 1 kutje om je lul, dan 10 in je gezicht!
pi_12348889
In 6flags heb je ook een attractie waarin je in een bank naast elkaar zit en die dan heel hard horizontaal rondjes draait ( je gaat niet over de kop)

Daar zaten eerst alleen beugels in, maar toen was er een meisje uitgevallen en nou zitten er gordels in

En je hebt echt heel vaak storingen in 6flags, echt irritant is dat

pi_12348902
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 02:56 schreef poracle het volgende:
Hehe, ik dacht dat we in Dronten zaten, niks van Biddinghuizen gehoord/gezien.
Hoe streep je eigenlijk iets door in een quote?
Beetje offtopic.
[offtopic]
Six Flags Holland

Spijkweg 30
8256 RJ Biddinghuizen NL

En ik heb er ooit eens gewerkt
[/offtopic]

[ s ] tekst [ /s ]

[Dit bericht is gewijzigd door Just-Dennis op 11-08-2003 02:59]

Over onderschrift valt niet te twisten
pi_12348904
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 02:56 schreef poracle het volgende:
Hehe, ik dacht dat we in Dronten zaten, niks van Biddinghuizen gehoord/gezien.
Hoe streep je eigenlijk iets door in een quote?
Beetje offtopic.
met [s] en [ /s]
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  maandag 11 augustus 2003 @ 03:06:33 #10
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_12348972
tja, toen der tijd dat ik breakout nog las, stond er ook een rubriek in over wat ongelukken enzo

Wat ik wel erg luguber vond, was dat er ergens in een pretpark(god knows where ), 2 mensen vlak voor sluitingstijd nog even een laatste ritje wilde maken in een achtbaan..
dus die stappen in enzo, alleen de achtbaan bediener oid zag niet dat er nog 2 mensen in het treintje zaten.
Die gast swapt dus de rails richting hangar...
alleen wat nu het probleem was:
het dakje van de hangar was net te laag om het treintje met inhoud er in het geheel in te krijgen..
De 2 mensen die daar inzaten, kwamen dus met hun hoofd klem te zitten tussen hangar en stoel...

de rest mag je er zelf bij fantaseren

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_12348979
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:06 schreef MOD het volgende:
tja, toen der tijd dat ik breakout nog las, stond er ook een rubriek in over wat ongelukken enzo

Wat ik wel erg luguber vond, was dat er ergens in een pretpark(god knows where ), 2 mensen vlak voor sluitingstijd nog even een laatste ritje wilde maken in een achtbaan..
dus die stappen in enzo, alleen de achtbaan bediener oid zag niet dat er nog 2 mensen in het treintje zaten.
Die gast swapt dus de rails richting hangar...
alleen wat nu het probleem was:
het dakje van de hangar was net te laag om het treintje met inhoud er in het geheel in te krijgen..
De 2 mensen die daar inzaten, kwamen dus met hun hoofd klem te zitten tussen hangar en stoel...

de rest mag je er zelf bij fantaseren


dat lijkt me niet echt prettig nee

pi_12348983
De gebroken nekken coaster is een fabeltje.
Ongelukken in pretparken? SF in de US is nogal slecht, laatst is daar een oma omgekomen die haar kleinkind in de attractie controleerde, de operator lette niet op en zette de attractie aan (zo'n octopus-achtig geval).

Achtbanen gebeuren in principe niet veel ongelukken mee, een bedrijf gaat al vrij snel failliet als dat zou gebeuren.

In 2000 lag (in de VS) het aantal ongelukken op 20.8 per miljoen bezoekers. 2 ongelukken met dodelijke afloop, 10580 bezoekjes aan de eerste hulp waarvan zo'n 7000 in pretparken.
bron

Diezelfde site heeft trouwens ook nog gedetailleerde informatie over de ongelukken van dit jaar en voorgaande jaren.

Storingen in achtbanen zijn vrij normaal, de hoogste en snelste achtbaan ter wereld is bijna de helft van de tijd buiten werking.

  maandag 11 augustus 2003 @ 03:11:47 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_12349010
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 02:45 schreef poracle het volgende:

Na de rit stapte er niemand uit, iedereen bleek een gebroken nek te hebben.


Ja, doei.

Ik geloof er geen zak van.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_12349043
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:11 schreef static het volgende:

[..]

Ja, doei.

Ik geloof er geen zak van.


Nee, dat is ook een hoax.
Die hoorde ik voor het eerst meer dan tien jaar geleden op de radio tijdens zo'n programma waarin allerlei van zulke verhalen verteld werden.
(Zoals met die motorrijder die z'n jack achterstevoren aandeed tegen de wind, onderuit ging, en de mensen die 'm vonden draaiden z'n nek wel weer ff "goed")
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 11 augustus 2003 @ 03:19:42 #15
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_12349071
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:15 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Nee, dat is ook een hoax.
Die hoorde ik voor het eerst meer dan tien jaar geleden op de radio tijdens zo'n programma waarin allerlei van zulke verhalen verteld werden.
(Zoals met die motorrijder die z'n jack achterstevoren aandeed tegen de wind, onderuit ging, en de mensen die 'm vonden draaiden z'n nek wel weer ff "goed")


Hahahaha
  maandag 11 augustus 2003 @ 03:27:19 #16
18911 trekpop
Zusje van Tjeerd
pi_12349123
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:19 schreef SirPsycho het volgende:

[..]

Hahahaha


engerd
hou je rustig, rustig, rustig.... hou je rustig, kalm en stil.
  maandag 11 augustus 2003 @ 03:32:49 #17
63548 poracle
Keihard neuken is erg lekker!
pi_12349159
Hehe

Dat verhaal heb ik vroeger gehoord bij zo'n broodje aap programma waar de luisteraars moeten bellen of het waar was of niet.
Ik had het in m'n geheugen opgeslagen als echt gebeurd kennelijk, het is dan ook al een hele tijd terug.

Op google zijn ook wel wat leuke artikels te vinden over rollercoater accidents, zal even wat links neerzetten zo.

Beter 1 kutje om je lul, dan 10 in je gezicht!
  maandag 11 augustus 2003 @ 03:35:09 #18
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_12349171
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:27 schreef trekpop het volgende:

[..]

engerd


Het is een HOAX, zeikslet
pi_12349268
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:32 schreef poracle het volgende:
Hehe

Dat verhaal heb ik vroeger gehoord bij zo'n broodje aap programma waar de luisteraars moeten bellen of het waar was of niet.
Ik had het in m'n geheugen opgeslagen als echt gebeurd kennelijk, het is dan ook al een hele tijd terug.


Ja, dat programma bedoelde ik ook.
Weet je toevallig nog hoe dat heette?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 11 augustus 2003 @ 04:30:18 #20
63548 poracle
Keihard neuken is erg lekker!
pi_12349418
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:49 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Ja, dat programma bedoelde ik ook.
Weet je toevallig nog hoe dat heette?


Ik zou het echt niet weten, wel leuk altijd dat soort programma's, het hangt op het randje van ongeloofwaardigheid meestal, soms echt meesterlijke verhalen ook
Beter 1 kutje om je lul, dan 10 in je gezicht!
pi_12349521
Wat ik zo opvallend vindt is dat de achtbanen bij Sixflags regelmatig storen (toen ik er een keer was, lagen 2 achtbanen vanwege storing de hele week al op hun gat... en 2 storingen per dag is daar heel normaal) terwijl ik dat bij De Efteling eigenlijk nooit hoor.
Ik ga ieder jaar naar de efteling, en de Python heb ik nog nooit buiten werking gezien. De Pegasus alleen voor onderhoud, en de Bob alleen bij regen (aangezien de baan dan te glad wordt)

Ligt het nu aan mij, of hebben ze de spullen daar gewoon beter onderhouden?

pi_12349522
Ik weet dat er een aantal ongelukken zijn gebeurd in Disneyland.

- vrouw met haren tussen draaienden onderdelen
- persoon geplet tussen ship en kade

Knots Berry Farm (California)

- Vrouw met (veel)overgewicht had haar beveiliging ontkoppeld omdat het nogal duwde. Is te pletter gevallen vanuit de achtbaan.

Free people own guns! Slaves do not!
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 augustus 2003 @ 06:40:55 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_12349548
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 02:45 schreef poracle het volgende:
ik lees het graag, links naar filmpjes zijn natuurlijk ook oké.
Bah joh ramptoerist
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_12349567
Sommige mensen vragen er ook gewoon om ongelukken. Ik was half Juni met mijn vriendin in de Efteling. We staan te wachtten in de rij voor de Pegasus, en zien dat een moeder haar kind, die niet ouder dan een jaar zal zijn geweest mee de achtbaan in wil nemen. Dus dat meisje dat de gordels controleert zegt dat het kind te klein is en niet mee mag. Het kind kon niet eens over het bakje heen kijken! De operator, die gast in dat hokje komt erbij en zegt ook dat het niet mag, en die vrouw maar stug blijven volhouden "Ja, maar mijn kind zit toch goed vast, ze zit in de beugels en ik hou d'r vast". Pas toen die operator zei dat als ze het kind niet zolang bij hem zou laten hij het ritje niet zou starten gaf ze d'r kind af!

"Bier is het bewijs dat God van ons houdt en wil dat we gelukkig zijn. (Benjamin Franklin)"
  maandag 11 augustus 2003 @ 07:12:08 #25
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_12349573
Ik heb laatst op discovery gehoord dat re rit naar het park toe, meer dan 10 keer zo gevaarlijk is dan het daadwerkelijke bezoek van het park.
Live from the USA
  maandag 11 augustus 2003 @ 09:15:54 #26
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12350185
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:08 schreef Trence het volgende:
De gebroken nekken coaster is een fabeltje.
Ongelukken in pretparken? SF in de US is nogal slecht, laatst is daar een oma omgekomen die haar kleinkind in de attractie controleerde, de operator lette niet op en zette de attractie aan (zo'n octopus-achtig geval).

Achtbanen gebeuren in principe niet veel ongelukken mee, een bedrijf gaat al vrij snel failliet als dat zou gebeuren.

In 2000 lag (in de VS) het aantal ongelukken op 20.8 per miljoen bezoekers. 2 ongelukken met dodelijke afloop, 10580 bezoekjes aan de eerste hulp waarvan zo'n 7000 in pretparken.
bron

Diezelfde site heeft trouwens ook nog gedetailleerde informatie over de ongelukken van dit jaar en voorgaande jaren.

Storingen in achtbanen zijn vrij normaal, de hoogste en snelste achtbaan ter wereld is bijna de helft van de tijd buiten werking.


Tuurlijk, Als er ook maar een hele kleine twijfel is dat het fout zou kunnen gaan met de achtbaan, maken ze er gelijk een storing van.
Heel goed natuurlijk omdat je wel over mensenlevens praat in zo'n geval.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 11 augustus 2003 @ 09:40:37 #27
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 augustus 2003 @ 09:42:57 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_12350445
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 07:12 schreef Quintony het volgende:
Ik heb laatst op discovery gehoord dat re rit naar het park toe, meer dan 10 keer zo gevaarlijk is dan het daadwerkelijke bezoek van het park.
"How to lie with numbers & Statistics"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 augustus 2003 @ 09:50:17 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_12350548
quote:
A giraffe at Disney's Animal Kingdom was struck by lightening and killed.
Wat zielig ...
Valt me trouwens op dat bij die accidents die bij die bron van Calvobbes staat 3/4 stommiteiten zijn van de mensen zelf. En een 1/8 fouten van de operators die te vroeg iets af of aan zetten. En de overige kwart gewoon vanalles, van technical failure tot weersomstandigheden.
pi_12350566
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 06:07 schreef Vampier het volgende:

- Vrouw met (veel)overgewicht had haar beveiliging ontkoppeld omdat het nogal duwde. Is te pletter gevallen vanuit de achtbaan.


Wat voor brakke beveiliging is dat dan? Die hoor je niet zomaar los te kunnen doen.

En ik heb nog nooit het idee gehad dat die beveiliging echt nodig is, je hangt er nooit aan. Of misschien hebben ze daar een heel vreemde achtbaan.

pi_12350609
Onverwachte ronde

De willards whizzer stond bekend als een van de veiligste achtbanen van de wereld. Maar het ding verloor in een klap zn goede naam dankzij de 13 jarige Rodney Stern. Het jongetje had blijkbaar geen zin om lang in de rij te staan, want hij klom op de achtbaan zodat hij ongemerkt in een lege kar kon springen. Werknemers van het park in SANTA CLARA hadden Rodney al een paar keer gewaarschuwd, maar daar trok hij zich niks van aan. Toen de bestuurder van de whizzer de inzittende trakteerde op een extra rondje, kwamen de karretjes zo hard aanzetten dat Rodney geen tijd had om weg te springen. Door de snelheid van de rollercoaster werden rodneys benen er afgerukt. Hij overleed twee dagen later in het ziekenhuis.

Verkeerde knop

Het prepark in Missouri ging bijna dicht maar een ritje kon nog wel, dachten een 36 jarige man en een 23 jarige vrouw. Helaas was de man achter de knoppen al met zn gedachten bij de gevulde kip die er die avond op het menu stond. Hij keek vluchtig naar de baan, dacht dat alle karretjes leeg waren en drukte vervolgens op de stallingsknop. De wissel ging om de en de karretjes kwamen terecht op de overdekte ouderhoudsbaan. En laat dat dak nou heel laag hangen! De geschrokken inzittenden konden zich niet meer loswurmen. Hun hoofden werden tussen het dak en de stoeltjes geplet, ze waren op slag dood.

Zonder handjes

Een 20jarige medewerker van een park in New Jersey had net aan de Rolling Thunder gesleuteld. Een normale onderhoudsklus, niks aan de had dus. Nadat hij zn spullen had gepakt, wilde hij nog even een testritje maken. De jongen had al duizenden ritjes gemaakt en vond het niet nodig om de veiligheidsbeugels vast te klikken. Had ie dat maar wel gedaan. De eerste twee loopings gingen perfect, maar bij de plotselinge vrijval werd hij uit zijn kar gelanceerd. Hij viel 23 meter naar beneden, brak zijn nek en overleed ter plekke.

Losse Beugels

Er was nog een dodelijk ongeluk in datzelfde park, ditmaal met de Lightnin Loops-rollercoaster. Een 19 jarig meisje merkte dat de beugels van haar karretje niet helemaal wilden sluiten. Ze keek vragend naar de controller, maar die maakte een gebaar dat er niets aan de had was. Maar al bij de eerste looping ging het mis, de beugels schoten los. Het meisje kon zich nog net vasthouden, maar bij de tweede looping werd ze alsnog uit de kar geslingerd. Ze zit voor de rest van haar leven in een rolstoel.

Fataal slippertje

Een pretpark in St.Louis kwam in opspraak nadat een vrouw uit de Rail Plazer-Rollercoaster was gevallen. Een ongeluk met dodelijke afloop. De directie van het park beweerde dat het slachtoffer was flauwgevallen en daardoor tussen de beugels van het karretje was gegleden. Justitie nam hier geen genoegen mee, en terecht: later getuigde een medepassagier dat de vrouw bij bewustzijn was en door de kracht van de attractie uit de achtbaan is geslingerd.

Dubbel ongeluk

Een 6 jarige jongetje bleek te klein om in de supersnelle achtbaan te mogen. De bestuurder van de rit kreeg medelijden met hem, en besloot dat hij toch mee mocht rijden. Die fout werd het jongetje fataal. Na de eerste looping gleed hij tussen de beugels door en viel 10 meter naar beneden. Wonder boven wonder krabbelde het jochie weer overeind alsof er niets was gebeurd. Zijn opgeluchte ouders barstten in tranen uit en liepen naar hem toe. Maar voordat zij bij hem waren aangekomen werd het jongetje meegesleurd door dezelfde kar waar hij net was uitgevallen. Het tweede ongeluk overleefde hij niet.

Frontale botsing

De Wildcat rollercoaster in Okalahoma was al sinds 1974 niet meer in gebruik, maar in 1997 besloot het management van het park om de attractie nog een keer te laten rijden, waarna hij gesloopt zou worden. Om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten meerijden werd besloten om niet met één maar twee karren te laten rijden. Nog geen 20 seconden na de start ging het mis. De baan was zo in verval geraakt dat ze het gewicht van de eerste kar niet kon houden tijdens de klim. Waardoor deze van grote hoogt terug naar beneden stortte. De kar knalde in volle vaart op de tweede kar, die net aan het klim wilde beginnen. Vier mensen kwamen om het leven, veertien raakten er gewond.

Bron

Ook is er eens een dodelijk ongeluk geweest in de El Condor in Walibi Flevoland (nu SixFlags), die achtbaan waar je er onder hangt. Het achterste karretje knalde op de voorste.

pi_12350610
Enige ongeluk dat ik mee heb gemaakt was in de efteling. In die wild water baan (piranha?) was iemand met zijn been tussen dat bootje en die houten draaischijf gekomen

Was geen prettig gezicht:{

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_12350875
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 09:54 schreef Chayenn het volgende:


Ook is er eens een dodelijk ongeluk geweest in de El Condor in Walibi Flevoland (nu SixFlags), die achtbaan waar je er onder hangt. Het achterste karretje knalde op de voorste.


Daarom(?) hangen er nu ook geen stoeltjes meer aan het achterste stel wielen.
pi_12351001
quote:
Dubbel ongeluk

Een 6 jarige jongetje bleek te klein om in de supersnelle achtbaan te mogen. De bestuurder van de rit kreeg medelijden met hem, en besloot dat hij toch mee mocht rijden. Die fout werd het jongetje fataal. Na de eerste looping gleed hij tussen de beugels door en viel 10 meter naar beneden. Wonder boven wonder krabbelde het jochie weer overeind alsof er niets was gebeurd. Zijn opgeluchte ouders barstten in tranen uit en liepen naar hem toe. Maar voordat zij bij hem waren aangekomen werd het jongetje meegesleurd door dezelfde kar waar hij net was uitgevallen. Het tweede ongeluk overleefde hij niet.


das lullig
Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  maandag 11 augustus 2003 @ 11:15:40 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_12351923
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 10:20 schreef IndustrialFreak het volgende:

[..]

das lullig


Moet ineens denken aan dat nummer van Alanis Morisette... Isnt It Ironic
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 11 augustus 2003 @ 11:19:29 #36
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12351995
Ik ga morgen naar Six Flags
  maandag 11 augustus 2003 @ 11:48:48 #37
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_12352551
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 11:19 schreef sleepflower het volgende:
Ik ga morgen naar Six Flags
have fun!!
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
pi_12352875
quote:
A man was arrested after assaulting the Cookie Monster at Sesame Place, a theme park based on the popular kids entertainment show. The woman inside the costume suffered minor injuries including bruised ribs.
Ongeluk, of toch niet?
pi_12353277
Wel van gehoord, maar nog nooit meegemaakt (Gelukkig!)
Toen ik laatst ik EuroDisney was viel me trouwens wel op dat er overal waarschuwingsbordjes hingen met teksten als:
- betreden op eigen risico
- niet geschikt voor mensen kleiner dan 1m 50;
- niet geschikt voor mensen met hartritme stoonissen, astma etc. etc.

En zelfs bordjes waar men waarschuwde voor mogelijke gladheid.

Het lijkt me dat ze dit zowel doen om de bezoekers te waarschuwen/attenderen als zichzelf te beschermen tegen schadeclaims.

"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 11 augustus 2003 @ 12:33:22 #40
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12353465
In Disneyland Parijs heb dat kreng van een Big Thunder Mountain zover ik weet ook een keer een noodstop gemaakt, vrij in het begin van het park.

De computer dacht dat er een stuk rails miste, reden om zo snel mogelijk die karren stil te zetten. En dat gaat vrij rap meestal. Geen doden, maar wel bergje gewonden met wat nek, rug en buikklachten (beugel zit in je buik).

En ik dacht in 6 vlaggen dat er iemand uit de El Condor was gewapperd, maar dat kan ook dat ongeluk zijn geweest waar ze tegen elkaar knalden, dat weet ik niet zeker.

En jaren terug ook iemand uit de Python, athans, dat is iets wat ik toen gehoord heb toen ik jaar of 6 was. Of het waar is weet ik niet.

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_12354189
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 09:54 schreef Chayenn het volgende:

Ook is er eens een dodelijk ongeluk geweest in de El Condor in Walibi Flevoland (nu SixFlags), die achtbaan waar je er onder hangt. Het achterste karretje knalde op de voorste.


Volgens was deze niet dodelijk hoor! Alleen wat gebroken benen enzo....
Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
pi_12354567
ik was vorig jar in 6 vlaggen in belgië, het viel me op dat daar bij bijna alle achtbanen zitplaatsen afgesloten waren. Deze waren met een simpel touwtje dichtgeknoopt, terwijl de rest van het treintje en zelfs de zitplaats ernaast gewoon in gebruik waren . Ik voelde me toch niet helemaal veilig in die achtbanen...

Een klasgenoot van me is ooit uit de pirana in de efteling gevallen, gelukkig is hij er levend en zonder al te veel verwondingen uitgekomen!

'T is wat...
Was het maar wat, kon het misschien nog wat worden!
  maandag 11 augustus 2003 @ 13:20:57 #43
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12354675
Ik heb wel eens gehoord dat er iemand uit een ding gevallen was op de kermis hier in Diemen. Het was zo'n ding in de vorm van een ring en die gaat dan op z'n kop. Er waren beugels in dat ding en van die dingen tussen je benen die ervoor zorgen dat je er niet onder uit glijdt. Een paar van die dingen waren helaas afgebroken. Het blijkt dat er een vrouw was uitgevallen, weet niet of ze dood was gegaan. Het jaar daarna hadden ze al die dingen wel gemaakt en zat er een sticker op dat je het niet mocht aanraken.
pi_12354826
jaren geleden de kabelbaan in Beekse Bergen, hing stil, mensen hebben uren in de hete zon boven het water zitten wachten op hulp....
  maandag 11 augustus 2003 @ 13:30:10 #45
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_12354865
kennissen van mij hebben een ongeluk gehad in de efteling een paar jaar geleden (stuk of 5 jaar minstens)...
ze waren met familie (oma betaalde voor de hele familie) in de efteling, gingen in de piranha, en op een gegeven moment gaan ze met twee "bootjes" langs elkaar op de houten ronddraaiende dingen af, daar komen ze klem te zitten, maar door dat ronddraaien en dat water, gaan ze tegen elkaar op en slaat er 1tje om, en twee jongens zitten er dus nog onder, toen hadden ze geluk dat er een redelijk grote luchtbel onderzat waardoor ze adem konden halen. het duurde minutenlang voor dat het water eindelijk weggepompt werd, ze hadden er gelukkig alleen schaafwonden enzo aan overgehouden
pi_12354899
Moet je eensop Google zoeken naar Disney Deaths. Disney wil het uiteraard geheim houden maar er zijn best veel ongelukken gebeurd in Disneyworld.

Toch wel het bizarste wat ik heb gehoord: een gehandicapte jongen was met een groep in Disneyworld. Jongen zat in een rolstoel, was uit het oog geraakt voor een moment, kiepert in het water (bij Cinderella's Castle) en verdrinkt.
Na een tijdje werd de overleden jongen gezien door Cast Members (personeel wat in Disney werkt) maar wilden niet dat de gasten het zouden zien, dus heeft die jongen tot sluitingstijd in het water gelegen.

Mind the gap
pi_12354960
Er is in mijn vroegere woonplaats ooit een dodelijk bungeejump-ongeluk gebeurd. Een publiek van honderden mensen zag iemand finaal te pletter slaan tegen de grond

Van El Condor in het toenmalige Walibi Flevo wist ik niet van het dodelijke ongeluk, wel dat er karretjes op elkaar waren gebotst en mensen daar nekletsel aan overhielden.

En er is een paar jaar terug ergens in NL op een kermis een poot van een inktvis afgebroken, stond een tamelijk spectaculaire foto van in de krant.

pi_12355000
In de Efteling is eens een oudere man verongelukt door het treintje..
  maandag 11 augustus 2003 @ 13:40:16 #49
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_12355112
In België hebben in Walibi (nu Six Flags Belgium) es een hondertal mensen omgekeerd gehangen op een achtbaan (sirocco) gedurende een uurtje, sommige vielen flauw door het bloed die naar hun hoofd steeg en zo.
pi_12355136
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:40 schreef Little_Meanie het volgende:
In België hebben in Walibi (nu Six Flags Belgium) es een hondertal mensen omgekeerd gehangen op een achtbaan (sirocco) gedurende een uurtje, sommige vielen flauw door het bloed die naar hun hoofd steeg en zo.
Klopt, heb ik ook op tv gezien toen. Niet echt fijn!
pi_12355179
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:34 schreef sheila_na_gig het volgende:
En er is een paar jaar terug ergens in NL op een kermis een poot van een inktvis afgebroken, stond een tamelijk spectaculaire foto van in de krant.
ik meen in maastricht
pi_12355315
quote:
9/17/1998 - Top Gun (Great America)
A woman broke her leg, and a man was killed in one of the worst acts of poor judgment I've ever heard of. A couple went on the Top Gun rollercoaster, where the wife lost her hat. After the ride, her husband decided to jump a fence, ignoring several warning signs, to go get his wife's hat. As he was getting the hat, the train came by, he was kicked in the head by a female rider. The woman on the coaster broke her leg, the man on the ground was killed.
Dit was vragen om problemen. Beide waren niet echt snugger.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 09:54 schreef Chayenn het volgende:
Ook is er eens een dodelijk ongeluk geweest in de El Condor in Walibi Flevoland (nu SixFlags), die achtbaan waar je er onder hangt. Het achterste karretje knalde op de voorste.
2 jaar terug heb ik atractie gemeden. Er was 1 kar ingebruik. Wat me meteen opviel toen ik in de rij stond te wachten was dat de achterste zit plaatsen scheef aan de rails hing. Die jonge knul die de atractie bediende is daar op geattendeerd. Die trok niks van aan en zei dat het geen kwaad kon.
Verder viel het me op dat er veel vakantie werkers er waren die nog geen 16 jaar waren. Kreeg gelijk het gevoel daar gaat de veiligheid.

Vroeger in de octopus bij pony park slagharen, zat ik samen met mijn 2 jaar jongere zus er in. (ik was toen 11) Schoot de veiligheidsbeugel los. Gelukkig had ik de beugel met 1 hand vast en merkte het gelijk, zodat ik meet mijn 2e hand de beugel stijf naar me toe trok. Dat moest ook wel, omdat mijn irri zusje niet geloofde bleef ze lekker voor over hangen.

History can't change the past, the future can.
  maandag 11 augustus 2003 @ 13:50:27 #53
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_12355378
Ook wordt het reuzerad dat je op veel kermissen vind vaak gebruikt voor zelfmoorden (maar das geen ongeluk dan natuurlijk)
  maandag 11 augustus 2003 @ 13:53:18 #54
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_12355451
Eight guests have been killed on Disneyland attractions since the park's opening in 1955. All the deaths (save the most recent) were the result of guests who apparently ignored safety instructions and/or defeated rides' safety mechanisms.


May 1964: Mark Maples, a 15-year-old Long Beach, CA, resident, was killed when he tried to stand up on the Matterhorn Bobsleds. Maples (or his companion) foolishly unbuckled his seatbeat and attempted to stand up as their bobsled neared the peak of the mountain. Maples lost his balance and was thrown from the sled to the track below, fracturing his skull and ribs and causing internal injuries. He died three days later.

June 1966: Thomas Guy Cleveland, a 19-year-old Northridge, CA, resident, was killed when he attempted to sneak into Disneyland along the Monorail track. Cleveland scaled the park's sixteen-foot high outer fence on a Grad Nite and climbed onto the Monorail track, intending to jump or climb down once inside the park. Cleveland ignored a security guard's shouted warnings of an approaching Monorail train and failed to leap clear of the track. He finally climbed down onto a fiberglass canopy beneath the track, but the clearance wasn't enough -- the oncoming train struck and killed him, dragging his body 30 to 40 feet down the track.

August 1967: Ricky Lee Yama, a 17-year-old Hawthorne, CA, resident, was killed when he disregarded safety instructions and exited his People Mover car as the ride was passing through a tunnel. Yama slipped as he was jumping from car to car and was crushed to death beneath the wheels of oncoming cars.

June 1973: Bogden Delaurot, an 18-year-old Brooklyn resident, drowned trying to swim across the Rivers of America. Delaurot and his 10-year-old brother managed to stay on Tom Sawyer Island past its dusk closing time by climbing the fence separating the island from the burning settlers' cabin. When they decided to leave the island a few hours later, they chose to swim across the river rather than call attention to their rule-breaking by appealing to cast members for help. Because the younger brother did not know how to swim, Delaurot tried to carry him on his back as he swam to shore. Bogden Delaurot went down about halfway across the river. The younger boy remained afloat by dogpaddling until a ride operator hauled him aboard a boat, but Bogden was nowhere to be found. His body was not located by searchers until the next morning.

7 June 1980: Gerardo Gonzales, a recent San Diego high school graduate, was killed on the People Mover in an accident much like the one that had befallen Ricky Lee Yama thirteen years earlier. Gonzales, in the early morning hours of a Grad Nite celebration, was climbing from car to car as the People Mover entered the SuperSpeed Tunnel adjacent to the former America Sings building. Gonzales stumbled and fell onto the track, where an oncoming train of cars crushed him beneath its wheels and dragged his body a few hundred feet before being stopped by a ride operator.

4 June 1983: Philip Straughan, an 18-year-old Albuquerque, New Mexico, resident, also drowned in the Rivers of America in yet another Grad Nite incident. Straughan and a friend -- celebrating both their graduations and Straughan's eighteenth birthday -- had been drinking quite heavily that evening. They sneaked into a "Cast Members Only" area along the river and untied an inflatable rubber maintenance motorboat, deciding to take it for a joyride around the river. Unable to adequately control the boat, they struck a rock near Tom Sawyer Island, and Straughan was thrown into the water. His friend travelled back to shore to seek help, but Straughan drowned long before his body was finally located an hour later.

3 January 1984: Dolly Regene Young, a 48-year-old Fremont, CA, resident, was killed on the Matterhorn in an incident remarkably similar to the first Disneyland guest death nearly twenty years earlier. About two-thirds of the way down the mountain Young was thrown from her seat into the path of an oncoming bobsled, her head and chest becoming pinned beneath its wheels. An examination of Young's sled revealed that her seatbelt was not fastened at the time of the accident, but because she was riding alone in the rear car of a sled no one could determine whether or not she had deliberately unfastened her belt.

24 December 1998: In a tragic Christmas Eve accident, one Disneyland cast member and two guests were injured (one fatally) when a rope used to secure the sailing ship Columbia as it docked on the Rivers of America tore loose the metal cleat to which it was attached. The cleat sailed through air and struck the heads of two guests who were waiting to board the ship, Luan Phi Dawson, 33, of Duvall, Washington, and his wife, Lieu Thuy Vuong, 43. Dawson was declared brain dead two days later and died when his life support system was disconnected.
This accident resulted in the first guest death in Disneyland's history that was not attributable to any negligence on the part of the guest -- the accident was the result of a combination of insufficiently rigorous ride maintenance and an insufficiently experienced supervisor's assuming an attraction operator's role -- and prompted a movement for greater government oversight of theme park operations and safety procedures.

pi_12355483
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:47 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Dit was vragen om problemen. Beide waren niet echt snugger.


Uhmm die vrouw zat gewoon in een achtbaan, dan verwacht je niet dat er ineens iemand opduikt, volgens mij was alleen die man niet snugger.
pi_12355636
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 07:12 schreef Quintony het volgende:
Ik heb laatst op discovery gehoord dat re rit naar het park toe, meer dan 10 keer zo gevaarlijk is dan het daadwerkelijke bezoek van het park.
en dat thuis zitten 4 keer zoveel gevaarlijker is, en 100 keer gevaarlijker is als je in een vliegtuig zit ofzo...

achtbanen zijn heel goed ontworpen enzo, en veilig

tunnelvisie
pi_12355690
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:54 schreef Stranger het volgende:

[..]

Uhmm die vrouw zat gewoon in een achtbaan, dan verwacht je niet dat er ineens iemand opduikt, volgens mij was alleen die man niet snugger.


Ik bedoel zijn vrouw die de hoed verloor tijdens de atractie rit.
History can't change the past, the future can.
pi_12356296
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 12:25 schreef Natalie het volgende:
Wel van gehoord, maar nog nooit meegemaakt (Gelukkig!)
Toen ik laatst ik EuroDisney was viel me trouwens wel op dat er overal waarschuwingsbordjes hingen met teksten als:
- betreden op eigen risico
- niet geschikt voor mensen kleiner dan 1m 50;
- niet geschikt voor mensen met hartritme stoonissen, astma etc. etc.

En zelfs bordjes waar men waarschuwde voor mogelijke gladheid.

Het lijkt me dat ze dit zowel doen om de bezoekers te waarschuwen/attenderen als zichzelf te beschermen tegen schadeclaims.


Lijkt me ook. Ik heb dat soort bordjes ook in de Efteling gezien. Dan kun je in ieder geval niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent als je met hartproblemen toch zo'n achtbaan ofzo gaat proberen.
pi_12356361
In de jaren 80 is er iemand verongelukt in Ponypark Slagharen. Zo'n tering-oude attractie uit de jaren 50. Kan niet op de naam komen. Een attractie waaraan je aan een touw moest trekken en dan zwiepte je wagen nog meer.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_12356398
En nog een verdrinking in het overdekte zwembad in Slagharen. Zulke gevallen halen de pers natuurlijk nooit. Een zomerhuisje in Collendoorn was volledig uitgebrand door een tv-toestel, maar ineens hoorde Collendoorn niet meer bij het Attractiepark Slagharen.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_12357306
Dubbel ongeluk
quote:
Een 6 jarige jongetje bleek te klein om in de supersnelle achtbaan te mogen. De bestuurder van de rit kreeg medelijden met hem, en besloot dat hij toch mee mocht rijden. Die fout werd het jongetje fataal. Na de eerste looping gleed hij tussen de beugels door en viel 10 meter naar beneden. Wonder boven wonder krabbelde het jochie weer overeind alsof er niets was gebeurd. Zijn opgeluchte ouders barstten in tranen uit en liepen naar hem toe. Maar voordat zij bij hem waren aangekomen werd het jongetje meegesleurd door dezelfde kar waar hij net was uitgevallen. Het tweede ongeluk overleefde hij niet.
Wel érg lullig.
... te zijn bij die warme, natte, christelijke, lauwe, binnebroekse, rukkerrrr; Rick Felderhof. En dat je 'm dan een paar dagen mag martellen door 'm uit te schelden voor vunzig glijmiddel, gereformeerde kutvoyeur en luizige artiestenvlo...
pi_12359728
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:11 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Dubbel ongeluk
[..]

Wel érg lullig.


Tja, maar dat was vragen om een ongeluk te krijgen. Maar ja, de ouders moeten dan ook bij zo jonge knaap in de buurt blijven.
History can't change the past, the future can.
pi_12360458
Ik woon in Dronten en ben dus al vaak naar Six Flags geweest.

Oh en ff voor de duidelijkheid, Biddinghuyzen ligt op het randje van de plaats Dronten maar ligt wel in gemeente Dronten.

Ikzelf ben dus heel erg vaak er geweest en heb zelf maar 1x iets groots meegemaakt.

Dat was in de attractie Merlijns Kasteel. Hierin krijg je een verhaaltje te zien en daarin wordt verteld dat de kamer op zijn kop gezet zal worden.
Je stapt binnen en gaat zitten op een bank. De bank schommelt en er draait een turbine om je heen met een kamerinterieur waardoor het lijkt (met behulp van G krachten) alsof je over de kop gaat.

Wat was nu het geval, er was iemand die zo'n omawagentje bij zich had met eten (geen rollator maar zo'n tas op 2 wielen). Deze werd op de bank gezet, maar tijdens de rit viel hij eraf. Hij kwam tussen de bank en de muur waar allemaal ijzeren voorwerpen aanzitten (kandelaars en andere lampen en shit). Doordat het klem kwam te zitten vielen er steeds meer ijzeren voorwerpen op de mensen die op de bank zaten.

Iedereen was aan het gillen, de attractie bleef maar doorgaan want er is geen camera op gericht. Ondertussen draaide de turbine om de bank heen, waardoor telkens opnieuw alle voorwerpen weer omlaag kwam vallen, ook op ons. Op een gegeven moment krijg ik dat karretje in mijn rug en kon ik hem snel vastpakken, waardoor die geen schade meer kon aanrichten. Een gillende man pakte hem snel van mij af. Toen kwam de attractie tot stilstand en haalde iedereen opgelucht adem.

Mijn troost was dat er uit de tas 8 marsen vielen en die lagen bij me, dus die nam ik maar mee voor de schrik met een vriend van me. Het was geen pretje en sindsdien ga ik er ook niet meer in. Maarja daar kan ik mee leven, ik was er al 20x in geweest ofzo.

Over de El Condor, er zijn waarvan ik weet zeker 2 a 3 doden in totaal al gevallen, daarbij is hij vele malen op de kop blijven hangen. Laatst nog met het team van de Amsterdam Admirals, ze waren te zwaar beladen in totaal, ze hebben een half uur gezeten, maar anderen ook wel eens 1,5 uur. Zelfde geld voor de Via Volta, die is ook meerdere malen op de kop blijven hangen, precies wanneer hij terugkomt bij de laatste halve kurketrekker om je rechtop te zetten.

Volgens mij is dit alles wat ik nu weet, maar misschien komt me wel weer een keer wat dingen te binnen schieten.

Oja nog wat leuks: Als je bij de El Condor in de rij staat, kijk rechts op de muur bij de kant waar de karretjes telkens weer binnen komen rijden, boven het groene hek waar de medewerkers staan. Daar staan plaatjes van goedkeuring met jaartallen van de El Condor, kijk maar eens goed, je zult zien dat het jaar 1996 of 1997 mist .

pi_12361335
Zo te horen staat heel SixFlags bekend als bagger.

Elke keer als ik er ben is er trouwens wel iets kapot, laatst hing er weer een karretje van de El Condor bovenaan de helling, vlak voordat je naar beneden gaat. Die mensen hebben daar wel een uur gehangen geloof ik.

pi_12361644
Ok maar echt iets ernstigs gebeurt misschien 1x op de 100000x. En dat is ook met autorijden en een heleboel andere zaken. Het leven is 1 groot risico
  maandag 11 augustus 2003 @ 18:28:53 #66
61288 Duna
Still Going Strong
pi_12361667
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 02:45 schreef poracle het volgende:
Dit was dan niks vergeleken met een verhaal wat ik vroeger eens hoorde. Een spectaculaire nieuwe achtbaan ergens in Japan die getest was met zandzakken, en goed gekeurd was, werd de volgende dag voor het eerst in gebruik genomen.
Na de rit stapte er niemand uit, iedereen bleek een gebroken nek te hebben.


Maar dan nu de vraag:

Wie heeft er wel eens een ongeluk in een pretpark meegemaakt of gezien of gehoord of een artikel erover of een leuk verhaaltje of wat dan ook, ik lees het graag, links naar filmpjes zijn natuurlijk ook oké.


Getverdemme nou ik gelukkig nog nooit maar mij zie je niet meer in een 8-baan
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  maandag 11 augustus 2003 @ 22:12:56 #67
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_12366377
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:40 schreef Little_Meanie het volgende:
In België hebben in Walibi (nu Six Flags Belgium) es een hondertal mensen omgekeerd gehangen op een achtbaan (sirocco) gedurende een uurtje, sommige vielen flauw door het bloed die naar hun hoofd steegDAALDE en zo.
Ook luguber:
quote:
The Amusement Industry's "Safety Man of The Century", Bob Gill pled guilty to manslaughter after a a fifteen year old girl was killed on a rollercoaster which passed safety tests performed by Bob Gill's company just ten days before the tragedy. The incompetence shown by his company whilst inspecting that ride can be seen when closely examining the ride, Himalaya. It was found that the girls safety bar had broken off at ALL points of attachment which led to the girl being thrown out of the high speed ride and into the foot of a wall adjacent to the ride, which killed her. During the inspection that day, Gill's company found that four safety bars had broken locking mechanisms and one of the seats was completely broken. Although they said that the car should not be used, they allowed the ride to stay open. On the day the girl was killed, three other people reported that their safety bars were broken and on tests performed after the accident, more bars broke. Although Gill's company has now gone out of business after being found guilty of "rollercoaster murder" it's suprising that other rides which have been operated by B&B Amusements, who were also charged with manslaughter last yea, are remaining open.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_12367385
Ik heb ooit gehoord dat een van de ontwerpers van de Python de eerste testrit zonder veiligheidsbeugel heeft gereden, dat scheen zomaar te kunnen. Hij heeft het gewoon uitgezeten

Of een dikke man wiens veiligheidbeugel losschoot en wiens buurman hem flink beetpakte (bij het shirt, niet ergens anders ) en ze samen gewoon naar buiten liepen..

Die ongelukken zijn echt uitzonderingen!

Mon 'en!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:34:35 #69
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_41204532
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 02:52 schreef Just-Dennis het volgende:

[..]

Als trotste drontenaar, toch een "schopje" waard onder uwer gat; Biddinghuizen is gemeente Dronten. Dus TS heeft gelijk, je KAN Dronten zeggen...
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_41221708
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:34 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Als trotste drontenaar, toch een "schopje" waard onder uwer gat; Biddinghuizen is gemeente Dronten. Dus TS heeft gelijk, je KAN Dronten zeggen...
Who cares!!

oja, tvp!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:35:57 #71
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_41223028
Een aantal jaar terug (2 a 3 gok ik) is er in Six Flags Holland in die houten achtbaan een meisje van 15 jaar overleden. Er waren op dat moment 2 karretjes in gebruik. Ik zat met een vriend in een karretje dat net klaar was met de rit, en bij het eindpunt stond nog een karretje in te laden (ging blijkbaar niet zo snel).

Het meisje was bewusteloos geraakt in het karretje waar ik inzat, en haar moeder/vader schreeuwden voor hulp, maar het duurde te lang voor het voorste karretje eindelijk mocht vertrekken zodat het achterste karretje naar het eindpunt kon. Ambulance kwam wel vrij snel, maar het was al te laat, het meisje is overleden.

Dat is eigenlijk het enige wat ik heb meegemaakt. Hoewel ik die stambomen altijd wel gevaarlijk vind. Ik was een keer zo stom geweest om in mijn eentje erin te gaan en dan achteraan die boomstam te zitten. Bij het hoogste punt naar beneden werd ik er bijna uitgelanceerd, ik kon me net op tijd vastgrijpen en vanaf dat moment let ik altijd super goed op mijn veiligheid in attracties zonder veiligdheidsbeugels.
World Wrestling Entertainment
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:56:35 #72
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_41225431
Muis, damn... erg voor je dat je zoiets hebt meegemaakt
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_41225740
Hier kun je artikelen vinden over (dodelijke) ongelukken bij Disneylanden:

http://snopes.com/disney/parks/parks.asp

Ik geloof dat er nog meer artikelen over andere pretparken opstaan ook, maar die kon ik zo gauw niet vinden.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_41226482
toch maar een tvp
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_41226531
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:31 schreef Nicole22 het volgende:
Moet je eensop Google zoeken naar Disney Deaths. Disney wil het uiteraard geheim houden maar er zijn best veel ongelukken gebeurd in Disneyworld.

Toch wel het bizarste wat ik heb gehoord: een gehandicapte jongen was met een groep in Disneyworld. Jongen zat in een rolstoel, was uit het oog geraakt voor een moment, kiepert in het water (bij Cinderella's Castle) en verdrinkt.
Na een tijdje werd de overleden jongen gezien door Cast Members (personeel wat in Disney werkt) maar wilden niet dat de gasten het zouden zien, dus heeft die jongen tot sluitingstijd in het water gelegen.
kan ik helemaal niks over vinden.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_41227102
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 12:33 schreef thaduck het volgende:
In Disneyland Parijs heb dat kreng van een Big Thunder Mountain zover ik weet ook een keer een noodstop gemaakt, vrij in het begin van het park.

De computer dacht dat er een stuk rails miste, reden om zo snel mogelijk die karren stil te zetten. En dat gaat vrij rap meestal. Geen doden, maar wel bergje gewonden met wat nek, rug en buikklachten (beugel zit in je buik).

En ik dacht in 6 vlaggen dat er iemand uit de El Condor was gewapperd, maar dat kan ook dat ongeluk zijn geweest waar ze tegen elkaar knalden, dat weet ik niet zeker.

En jaren terug ook iemand uit de Python, athans, dat is iets wat ik toen gehoord heb toen ik jaar of 6 was. Of het waar is weet ik niet.
Toen dat ding er net stond, heb ik ook zo'n noodstop meegemaakt. Het stoppen zelf was niet meer dan vervelend, het enge was echter dat je de achterop komende karretjes vrolijk dichterbij hoorde komen...
Paar uur later stond het hele geval definitief stil voor die dag, want er had een jongen zijn been gebroken bij een ongeluk
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:04:22 #77
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41255383
wat een topickick
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_41262170
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 14:35 schreef MeneerMuis het volgende:


Het meisje was bewusteloos geraakt in het karretje waar ik inzat, en haar moeder/vader schreeuwden voor hulp, maar het duurde te lang voor het voorste karretje eindelijk mocht vertrekken zodat het achterste karretje naar het eindpunt kon. Ambulance kwam wel vrij snel, maar het was al te laat, het meisje is overleden.
Ik meen dat ik hier wel eens iets over gelezen heb. Een in memoriam site van/over dat meisje o.i.d.
Ze was niet met haar ouders, maar met een vriendinnetje en ouders. Dat weet ik zo goed omdat ik van dat feit behoorlijk onder de indruk was. Ik geloof dat het meisje een hartstilstand had gekregen. Het was iig geen ongeluk.
Don't you love her madly?
pi_41291887
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:33 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik meen dat ik hier wel eens iets over gelezen heb. Een in memoriam site van/over dat meisje o.i.d.
Ze was niet met haar ouders, maar met een vriendinnetje en ouders. Dat weet ik zo goed omdat ik van dat feit behoorlijk onder de indruk was. Ik geloof dat het meisje een hartstilstand had gekregen. Het was iig geen ongeluk.
Het lag ook niet aan de atractie. Bleek achteraf, als ik het goed heb, om een "onbekende aangeboren" afwijking te gaan. Als ze die dag was gaan biljarten, was ze waarschijnlijk ook doodgegaan..
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:31:52 #80
156581 Rutgert
9 tips om de dag door te komen
pi_41292017
Ik was een paar jaar geleden in Six Flags holland (tegenwoordig weer Walibi flevland of zo geloof ik). Ik had me een superlekker softijsje gekocht. Ohh wat was ik fanatiek dat lekkere ijsje aan het likken... En pardoes brak mijn hoorntje en lag de hele handel op de grond... jammer joh
Wat hebben we vandaag weer op de bammetjes?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:38:24 #81
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41292234
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:06 schreef MOD het volgende:
tja, toen der tijd dat ik breakout nog las, stond er ook een rubriek in over wat ongelukken enzo
dat heb ik ook gelezen.

en van dat jongetje die in een looping naar beneden flikkerde, op een andere baan, zijn ouders vét blij dat ie nog leefde, kwam er alweer een karretje aan, pats, kind dood !
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:39:38 #82
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_41292271
ik heb final destination 3 gezien.......daar komen ook ongelukken voor......
Trust me, I know what I'm doing......
pi_41292319
Ik ken iemand die bij Rock en Rollercoaster werkt in Disneyland Parijs. Als je hoort hoe DOM sommige mensen zijn... "Uw zoontje is te klein." "Echt niet, wat denk jij wel! Ik hou hem wel vast!" (Het is een achtbaan met looping, net als Superman in 6flags. Veel plezier met vasthouden!
pi_41292347
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:31 schreef Rutgert het volgende:
Ik was een paar jaar geleden in Six Flags holland (tegenwoordig weer Walibi flevland of zo geloof ik). Ik had me een superlekker softijsje gekocht. Ohh wat was ik fanatiek dat lekkere ijsje aan het likken... En pardoes brak mijn hoorntje en lag de hele handel op de grond... jammer joh
Pardoes is in de efteling
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:47:35 #85
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41292517
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 22:44 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat een van de ontwerpers van de Python de eerste testrit zonder veiligheidsbeugel heeft gereden, dat scheen zomaar te kunnen. Hij heeft het gewoon uitgezeten
Deze kan niet, de looping kom je door zonder beugel maar de bunnyhop die erna komt niet. Erg vervelend hobbeltje midden in de bocht, hier wordt je eruit gelanceerd zonder beugel. De rest overleef je ook zonder beugel wel, alleen dat hopje dus niet

In Walt Disney world Resort Epcot heb je de mission : Space. Hierin zijn inmiddels al 2 of 3 mensen overleden. Het is een simulator waarbij aardig wat G-krachten vrijkomen. Zijn dus al een aantal mensen overleden hierdoor, meestal gebeurt dit in combinatie met hartproblemen. Mensen negeren de bordjes dan ook gewoon. Er komen ook een hoop mensen misselijk uit dit ding. Is een hoop gedoe over geweest en ik geloof dat er nu een aangepaste ride is en de oude. Deze aangepaste heeft minder g-krachten...voor de watjes onder ons dus
To infinity…and beyond!
pi_41292587
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:47 schreef ivetje het volgende:

[..]

Deze kan niet, de looping kom je door zonder beugel maar de bunnyhop die erna komt niet. Erg vervelend hobbeltje midden in de bocht, hier wordt je eruit gelanceerd zonder beugel. De rest overleef je ook zonder beugel wel, alleen dat hopje dus niet

In Walt Disney world Resort Epcot heb je de mission : Space. Hierin zijn inmiddels al 2 of 3 mensen overleden. Het is een simulator waarbij aardig wat G-krachten vrijkomen. Zijn dus al een aantal mensen overleden hierdoor, meestal gebeurt dit in combinatie met hartproblemen. Mensen negeren de bordjes dan ook gewoon. Er komen ook een hoop mensen misselijk uit dit ding. Is een hoop gedoe over geweest en ik geloof dat er nu een aangepaste ride is en de oude. Deze aangepaste heeft minder g-krachten...voor de watjes onder ons dus
Daarnaast rijd het hele ding gewoon niet bij een beugel "storing"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:53:51 #87
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41292720
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Daarnaast rijd het hele ding gewoon niet bij een beugel "storing"
Ja ok, da's ook weer zo Maar toch, mocht het storing-meldding een sotring hebben dan zou je er dus uitvliegen
To infinity…and beyond!
pi_41293914
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:53 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ja ok, da's ook weer zo Maar toch, mocht het storing-meldding een sotring hebben dan zou je er dus uitvliegen
Maar als de storingsmelding storing heeft dan rijdie ook niet, zelfs als er geen storing is
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:46:16 #89
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_41294396
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:04 schreef buzzer het volgende:
wat een topickick
Wat een tvp.
pi_41294703
Ik heb ooit geruchten gehoord dat dat schommelschip in de Efteling (Halve Maen geloof ik), ooit helemaal 360 graden ging en dat daar ook ongelukken mee zijn gebeurd en dat hij daarom nu alleen nog tot de helft gaat.
Weet iemand of dit tot het rijk der fabels behoord of dat er misschien toch een kern van waarheid in zit?
Een heer met stijl
pi_41295119
Veel onzinverhalen hier haha.. In Nederland zijn dacht ik maar 2 doden gevallen in pretparken, 1 in 1960 en idd een meisje van 13 een paar jaar terug in het toenmalige SFH. Die scheen trouwens wel al hartklachten gehad te hebben.

Ik moest btw bij het lezen van dit topic aan Action Park denken, een waterpark in Amerika wat van 1978 tot 1996 open was, en waar veel (dodelijke) ongelukken gebeurden. Ze hadden daar ook een glijbaan met een looping
deze dus:


hier de wiki met verslag van ongelukken etc: http://en.wikipedia.org/wiki/Action_Park#Fatalities
housemusic!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:25:27 #92
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_41295387
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:47 schreef ivetje het volgende:

[..]

In Walt Disney world Resort Epcot heb je de mission : Space. Hierin zijn inmiddels al 2 of 3 mensen overleden. Het is een simulator waarbij aardig wat G-krachten vrijkomen. Zijn dus al een aantal mensen overleden hierdoor, meestal gebeurt dit in combinatie met hartproblemen. Mensen negeren de bordjes dan ook gewoon.
Beetje kort door de bocht.
Er zijn genoeg mensen die niet weten dat ze een hartprobleem hebben.
silence can say more than thousand words
pi_41295722
Dit is begin deze maand gebeurd:
quote:
Jongetje zwaargewond in Plopsaland
'Pretpark treft geen schuld'

ADINKERKE - Het Nederlandse jongetje van 8 dat vanmiddag zwaargewond raakte in het attractiepark Plopsaland in Adinkerke verkeert voorlopig niet meer in levensgevaar, zegt algemeen directeur Steve Van Den Kerkhof. ,,De deskundige van het parket van Veurne is klaar met zijn onderzoek en besluit dat het ongeval accidenteel is en Plopsaland geen schuld treft'', aldus Van Den Kerkhof.

Dit wordt door het parket van Veurne bevestigd. ,,Uit het onderzoek is gebleken dat het jongetje zich wel degelijk in het Drakenkasteel bevond en niet zoals eerder gedacht werd van buiten het kasteel binnendrong. Het jongetje stond aan te schuiven in de wachtrij. Hij duwde om een ongekende reden de deur van de nooduitgang open en stond zo plots op de noodtrap.''

,,Van op de trap is hij op een of andere manier op het platform onder de rail geklauterd. Toen hij rechtstond werd hij waarschijnlijk gegrepen door een karretje dat op anderhalve meter boven het platform door komt gereden'', licht Steve Van Den Kerkhof toe.
Bron
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_41295885
quote:
1986 - June - Mind Bender, Galaxyland, Canada

The worst accident in roller coaster history. A wheel sheered off the last car on the train of this Schwarzkopf Triple Looper and the train smashed at high speed into a concrete pillar killing all the riders.
Au.

Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_41298822
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:15 schreef lenn- het volgende:


Ik moest btw bij het lezen van dit topic aan Action Park denken, een waterpark in Amerika wat van 1978 tot 1996 open was, en waar veel (dodelijke) ongelukken gebeurden. Ze hadden daar ook een glijbaan met een looping
deze dus:
[afbeelding]

hier de wiki met verslag van ongelukken etc: http://en.wikipedia.org/wiki/Action_Park#Fatalities
Wow, die glijbaan met looping lijkt me écht gevaarlijk. Wat als je te traag gaat om door die looping te kunnen?
pi_41299662
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 17:15 schreef Scorpion2k het volgende:

Over de El Condor, er zijn waarvan ik weet zeker 2 a 3 doden in totaal al gevallen, daarbij is hij vele malen op de kop blijven hangen. Laatst nog met het team van de Amsterdam Admirals, ze waren te zwaar beladen in totaal, ze hebben een half uur gezeten, maar anderen ook wel eens 1,5 uur.
Ik dacht dat achtbanen nooit op hun kop stil konden hangen? Als je in een looping bent en er komt storing rolt dat ding gewoon naar beneden. ( anders misschien met kurketrekkers, maar voor loopings geldt dit wel )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_41299738
in de el condor zijn ook helemaal geen doden gevallen, en dat ie op ze kop bleef hangen is ook bullshit..
housemusic!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:50:16 #98
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_41301592
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:15 schreef lenn- het volgende:
Ze hadden daar ook een glijbaan met een looping
deze dus:
[afbeelding]
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik dacht dat achtbanen nooit op hun kop stil konden hangen? Als je in een looping bent en er komt storing rolt dat ding gewoon naar beneden. ( anders misschien met kurketrekkers, maar voor loopings geldt dit wel )
In eerste instantie zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Maar volgensmij heb ik toch wel eens een achtbaan op de kop stil zien hangen. Iemand meer info?
pi_41302181
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:50 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]


[..]

In eerste instantie zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Maar volgensmij heb ik toch wel eens een achtbaan op de kop stil zien hangen. Iemand meer info?
ze gaan zon ding toch niet lopen remmem zodat al die mensen bovenin hangen, volgens mij komt dat ding gewoon naar beneden en stopt ie wanneer ie zn volgende bocht/heuvel niet haalt
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_41302562
El Condor did that
pi_41302769
Kleine toev.:

In theorie kan het niet omdat het wagentje "door" of "terug" zou moeten glijden.

In de praktijk echter, is er zoiets als het gewicht van het wagentje, en de weerstand van de wieltjes. Dit kan voor zo'n remming zorgen dat het karretje toch in de loop hangt. En een gewicht van een paar tientallen / honderden ton verplaatst niet zomaar
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:18:04 #102
66083 Platina
78th Element
pi_41302794
Ik ben een keer naar ik geloof dat het Fort Fun heette, geweest. Dit is een pretpark gelegen in West/Zuid Duitsland meen ik. In ieder geval, toen ik daar was, was de helft van het park gesloten vanwege een ongeluk. Wat was nu namelijk het geval een mongool dacht dat het slim was om rechtop te gaan staan in een achtbaan en stootte toen zijn kop ergens aan, viel naar beneden en overleed hier dus aan, aldus zo heb ik het meegekregen. De achtbaan in kwestie was niet al te hoog en was er ook een zonder loopings meer het type dat je hebt staan bij de ingang van de Juliana Toren en dat in Rollercoaster Tycoon de zogenaamde Ladybugs or Woodlogs als karretjes had.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:18:26 #103
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_41302813
Ik meen me iets te binnen hebben geschoten van een Discovery aflevering, dat zodra er een storing uitbreekt dat de karretjes dan juist automatisch op de remmen gaan, dus als je in een looping zit dat je dan gewoon deels op zijn kop kan blijven hangen.

Ik meen me zoiets te herinneren, verbeter me als het niet klopt.
World Wrestling Entertainment
pi_41302911
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:18 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik meen me iets te binnen hebben geschoten van een Discovery aflevering, dat zodra er een storing uitbreekt dat de karretjes dan juist automatisch op de remmen gaan, dus als je in een looping zit dat je dan gewoon deels op zijn kop kan blijven hangen.

Ik meen me zoiets te herinneren, verbeter me als het niet klopt.
De karretjes zelf hebben geen remmen, maar een stalen plaat in het midden aan de onderkant. Deze komt op bepaalde plekken tussen blokken door, wat voor wat wrijving zorgt. Zodra het wagentje moet remmen, worden deze blokken met hoge druk tegen elkaar geduwt. (dit hoor je ook)
pi_41302963


Remblok
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:26:40 #106
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_41303161
Wel eens een stukje op tv gezien over een achtbaan die met een noodgan loodrecht omhoog gaat, om vervolgens weer recht naar beneden te duiken. Had een kerel een vogel in z'n geziicht gekregen, best wel wat bloed enzo. Zou natuurlijk in elke achtbaan kunnen gebeuren.

Dat over die rit dat iedereen een gebroken nek had in de OP klinkt trouwens wel als het stereotype broodje aap.
It's okay to be white
pi_41303438
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:50 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]


[..]

In eerste instantie zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Maar volgensmij heb ik toch wel eens een achtbaan op de kop stil zien hangen. Iemand meer info?
Chirocco, in Walibi België.
Die is nu ook overdekt (en van naam veranderd ) om wind-invloeden tegen te gaan.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:46:53 #108
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_41333643
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 02:53 schreef Vision het volgende:
of 't waar is...
Nee. 8-baan ontwerpen worden eerst door simulators gehaald, gebouwd, getest met zandzakken, getest met dummies (die crash-test dingen die dus o.a. ook krachten op je nek meten) en dan met vrijwilligers van het 8-baan bedrijf. Dikke onzin dat ze de eerste testrun met bezoekers doen.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 10:20 schreef IndustrialFreak het volgende:
das lullig
En volgens mij ook gewoon onzin. De dramatische manier waarop die verhalen verteld worden, samen met de afwezigheid van bronvermelding doen me vermoeden dat het gewoon onzin is.

De meeste ongelukken gebeuren doordat mensen domme fouten maken. Ik heb zelf bij de attracties in een pretpark gewerkt (avonturenpark hellendoorn) en de ongelukken daar werken allemaal veroorzaakt door mensen die HELE domme dingen deden (uit een draaiende attractie springen en dan met je been tussen de attractie en de grond vast komen zitten, dat soort dingen), en niet door storingen. Sowieso, in een achtbaan vlieg je niet uit 't karretje als je beugels los gaan. Die beugels zitten daar alleen maar voor het geval dat dat ding in een looping ondersteboven vast blijft zitten.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:58:03 #109
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_41333989
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik dacht dat achtbanen nooit op hun kop stil konden hangen? Als je in een looping bent en er komt storing rolt dat ding gewoon naar beneden. ( anders misschien met kurketrekkers, maar voor loopings geldt dit wel )
Als er een geleidewiel afbreekt kan het zijn dat 'ie blijft steken. Op het hoogste punt heeft 'ie niet erg veel snelheid meer. Maar dan moet het wel net toevallig daar misgaan, da's gewoon stom pech hebben. De kans dat je zo'n achtbaan ongeluk krijgt is echt heel erg klein.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_41334034
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:46 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee. 8-baan ontwerpen worden eerst door simulators gehaald, gebouwd, getest met zandzakken, getest met dummies (die crash-test dingen die dus o.a. ook krachten op je nek meten) en dan met vrijwilligers van het 8-baan bedrijf. Dikke onzin dat ze de eerste testrun met bezoekers doen.
[..]

En volgens mij ook gewoon onzin. De dramatische manier waarop die verhalen verteld worden, samen met de afwezigheid van bronvermelding doen me vermoeden dat het gewoon onzin is.

De meeste ongelukken gebeuren doordat mensen domme fouten maken. Ik heb zelf bij de attracties in een pretpark gewerkt (avonturenpark hellendoorn) en de ongelukken daar werken allemaal veroorzaakt door mensen die HELE domme dingen deden (uit een draaiende attractie springen en dan met je been tussen de attractie en de grond vast komen zitten, dat soort dingen), en niet door storingen. Sowieso, in een achtbaan vlieg je niet uit 't karretje als je beugels los gaan. Die beugels zitten daar alleen maar voor het geval dat dat ding in een looping ondersteboven vast blijft zitten.
In Hellendoorn klopt dat. Die hebben geen toffe achtbaan met airtime
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:32:07 #111
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_41335122
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In Hellendoorn klopt dat. Die hebben geen toffe achtbaan met airtime
!

inderdaad, bij vooral houten achtbanen heb je veel camelbacks etc die je er zonder beugel zo uit laten zwiepen...

overigens zag ik een paar jaar geleden op discovery iets over een waterglijbanaongeluk, waarbij opeens een buis aan een kant afbrak. een groep glijders die toen van de glijbaan gleden, stortten allemaal 15 meter naar beneden...
put
your
clothes
on!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:27:20 #112
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41343346
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In Hellendoorn klopt dat. Die hebben geen toffe achtbaan met airtime
Maar gelijk heb je wel ja, met een beetje airtime vlieg je er zo uit zonder beugel. Wat ik dus al aangaf bij de python met de bunnyhop net na de loopings
To infinity…and beyond!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:51:52 #113
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_41344466
niet dodelijk, wel cool: top thrill dragster in america:

http://www.xtremecoastin.com/videos/misc_videos/ttdstuck_2005.htm

treintje bleef bovenaan stil balanceren, omdat er teveel wrijving was met de wind, zodat de snelheid niet genoeg was om door te gaan. een mannetje is toen omhoog gegaan om de trein te duwen zodat ie weer verder ging, te zien in dit filmpje .
put
your
clothes
on!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:02:04 #114
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_41344900
Leuk topic.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_41351874
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:15 schreef lenn- het volgende:
Veel onzinverhalen hier haha.. In Nederland zijn dacht ik maar 2 doden gevallen in pretparken, 1 in 1960 en idd een meisje van 13 een paar jaar terug in het toenmalige SFH. Die scheen trouwens wel al hartklachten gehad te hebben.

Ik moest btw bij het lezen van dit topic aan Action Park denken, een waterpark in Amerika wat van 1978 tot 1996 open was, en waar veel (dodelijke) ongelukken gebeurden. Ze hadden daar ook een glijbaan met een looping
deze dus:
[afbeelding]

hier de wiki met verslag van ongelukken etc: http://en.wikipedia.org/wiki/Action_Park#Fatalities
daar zou ik nooit ingaan

de meeste doden waren in het golfslagbad, eigen schuld dus.

overigens:
quote:
Those who made it to the bottom found their progress arrested by water, guaranteed to cause a spectacular splashdown, and then a small pool. The speed at which riders met the end resulted in many getting wedgies and enemas from the experience.[10] Employees kept fishnets for scooping out the occasional nugget of excrement, or tampon.


[ Bericht 22% gewijzigd door VinoTinto op 31-08-2006 06:36:22 ]
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_41352200
quote:
Those who made it to the bottom found their progress arrested by water, guaranteed to cause a spectacular splashdown, and then a small pool. The speed at which riders met the end resulted in many getting wedgies and enemas from the experience.[10] Employees kept fishnets for scooping out the occasional nugget of excrement, or tampon.

De werknemers kwamen nooit op het idee dat angstschijt bij primaten echt een teken is van "op het randje"?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:23:29 #117
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41352347
Moet nu weg, maar wil dit nog wel lezen, interessant!
hallo luitjes.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:53:00 #118
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_41355120
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In Hellendoorn klopt dat. Die hebben geen toffe achtbaan met airtime
Dan nog, je vliegt echt zonder beugel niet zomaar uit het karretje, daar moet je je best voor doen (jezelf afzetten).
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_41355183
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:53 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dan nog, je vliegt echt zonder beugel niet zomaar uit het karretje, daar moet je je best voor doen (jezelf afzetten).
Zolang je geen bunnyhops maakt klopt dit Bij de airtime valt het karretje onder je vandaan, wat de thrill geeft. Hierbij mag je blij zijn met een beugel
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:06:54 #120
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41355463
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:53 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dan nog, je vliegt echt zonder beugel niet zomaar uit het karretje, daar moet je je best voor doen (jezelf afzetten).
Ok, jij gaat voortan overal zonder beugel in, eens kijken waar je allemaal zomaar uitvliegt
To infinity…and beyond!
pi_41356303
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 09:54 schreef Chayenn het volgende:Dubbel ongeluk

Een 6 jarige jongetje bleek te klein om in de supersnelle achtbaan te mogen. De bestuurder van de rit kreeg medelijden met hem, en besloot dat hij toch mee mocht rijden. Die fout werd het jongetje fataal. Na de eerste looping gleed hij tussen de beugels door en viel 10 meter naar beneden. Wonder boven wonder krabbelde het jochie weer overeind alsof er niets was gebeurd. Zijn opgeluchte ouders barstten in tranen uit en liepen naar hem toe. Maar voordat zij bij hem waren aangekomen werd het jongetje meegesleurd door dezelfde kar waar hij net was uitgevallen. Het tweede ongeluk overleefde hij niet.

Bron
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:42:48 #122
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_41356466
Heb bij Sixflags gewerkt en met enige regelmaat de el condor vast zien hangen in de klim die hij aan het begin maakt, helemaal bovenaan. Gelukkig niets ernstigers..! je moet dan wel wachten op het hijskraantje voor je eruit kan
pi_41356584
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 08:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]


De werknemers kwamen nooit op het idee dat angstschijt bij primaten echt een teken is van "op het randje"?
Dat is geen angschijt, idioot. Als je leest weet je dat de kracht van het water zo groot was dat het in veel gevallen de anus ingedrukt werd.

Maar er staan nog veel debielere dingen in dat wikipedia artikel. Dat park was één groot gevaarlijk experiment. Die looping-glijbaan is bijvoorbeeld nauwelijks open geweest omdat ie continu voor bloedneuzen en rugklachten zorgde.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:04:44 #124
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_41357145
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zolang je geen bunnyhops maakt klopt dit Bij de airtime valt het karretje onder je vandaan, wat de thrill geeft. Hierbij mag je blij zijn met een beugel
Nogmaals: achtbanen moeten primair veilig zijn. Je komt wel een beetje lost van je stoel, maar dat is maar heel even. Zonder beugel schiet je echt niet uit je stoel.

Uitzondering zijn natuurlijk banen zoals de el-condor, maar daar heb je ook beugels die nog eens vast zitten met een riempje. Elke achtbaan is zo ontworpen dat het alleen fout kan gaan als er minimaal 2 dingen mechanisch kapot gaan. En die kans is erg klein. Achtbanen als de Robin Hood overleef je prima zonder beugel.

Maargoed, zulke spannende dingen moeten natuurlijk 'gevaarlijk' zijn, anders heb je geen goed gevoel als je het weer overleefd hebt natuurlijk
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_41357328
leuk topic =] tvptje
Zo niet.. dan toch!
pi_41357361
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:04 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nogmaals: achtbanen moeten primair veilig zijn. Je komt wel een beetje lost van je stoel, maar dat is maar heel even. Zonder beugel schiet je echt niet uit je stoel.

Uitzondering zijn natuurlijk banen zoals de el-condor, maar daar heb je ook beugels die nog eens vast zitten met een riempje. Elke achtbaan is zo ontworpen dat het alleen fout kan gaan als er minimaal 2 dingen mechanisch kapot gaan. En die kans is erg klein. Achtbanen als de Robin Hood overleef je prima zonder beugel.

Maargoed, zulke spannende dingen moeten natuurlijk 'gevaarlijk' zijn, anders heb je geen goed gevoel als je het weer overleefd hebt natuurlijk
Doe voor de gein je (dubbel vergrendelde!) beugel bij golliath eens iets losser (arm onder je trui). Je zult zien dat je bij elke bunnyhop zeker een seconde met je kont van je stoel komt Dat overleef je echt niet zonder beugeltje hoor

[ Bericht 2% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 31-08-2006 12:12:20 (niet gequote tekst uit quote box gehaald) ]
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:16:10 #127
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41357501
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:15 schreef lenn- het volgende:
Veel onzinverhalen hier haha.. In Nederland zijn dacht ik maar 2 doden gevallen in pretparken, 1 in 1960 en idd een meisje van 13 een paar jaar terug in het toenmalige SFH. Die scheen trouwens wel al hartklachten gehad te hebben.

Ik moest btw bij het lezen van dit topic aan Action Park denken, een waterpark in Amerika wat van 1978 tot 1996 open was, en waar veel (dodelijke) ongelukken gebeurden. Ze hadden daar ook een glijbaan met een looping
deze dus:
[afbeelding]

hier de wiki met verslag van ongelukken etc: http://en.wikipedia.org/wiki/Action_Park#Fatalities
Op deze pic is overigens beter te zien dat de looping aardig groot was. Die foto hierboven is van veraf genomen



In de glijbaan zelf zijn geen doden gevallen. Hij is in 1985 geopend, na een maand van bloedneuzen en rugletsel is hij maar weer gesloten. In 1995 is hij nog een aantal keren geopend, maar het mocht niet meer baten. Gerucht gaat dat de testdummies er "Dismembered" uitkwamen, wat naar mijn idee zoveel betekend als "Afgerukte ledematen". Klinkt allemaal lekker dus

Hier de wikipedia over deze loopingslide :
http://en.wikipedia.org/wiki/Action_Park#The_looping_water_slide

Het waterpark heet nu overigens Mountain Creek waterpark (zonder de looping slide) : http://www.mountaincreekwaterpark.com/

[ Bericht 2% gewijzigd door ivetje op 31-08-2006 12:22:50 ]
To infinity…and beyond!
pi_41359488
Die glijbaan is echt te ziek

Ik heb zelf meegemaakt dat bij mij als klein jongetje de beugel van de houten achtbaan in de Efteling losschoot! Ik zat samen met een tante van mij in die attractie en ze heeft me dan ook voor de rest van de rit vastgehouden. Ik weet nog goed dat ik 'm toen echt kneep...
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:20:28 #129
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41361882
Ik heb ooit samen met mijn vriendje ineen achtbaan in een Belgisch pretpark(weet zo niet meer hoe het heette, is 12 geleden), zijn beugel schoot los, half en hij kneep hem echt, hield de hele tijd mijjn beugel vast zodat hij maar niet kon vallen.
Toen we uit moesten stappen, ging zijn beugel niet verder open dan waar hij was blijcven hangen toen hij losschoot en hij moest er onderdoor kruipen(?heb geen idee hoe dat nou kwam.)
Maar nooit iets ernstigs meegemaakt
hallo luitjes.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 16:56:40 #130
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41366807
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:05 schreef Dezz het volgende:
Die glijbaan is echt te ziek
Dat was hij dus blijkbaar ook, mensen kwamen er gedesorieënteerd uit en konden een paar seconden lang niet opstaan in het water Staan op internet een aantal verslagjes van mensen die hem hebben mogen doen, maar ik zou niet durven. Het was ook 1 van de eerste waterparken, dus een voorbeeld was er niet. De overige slides waren ook nogal "wild" op z'n zachtst gezegt. Mensen die uit de baan vlogen kwam best vaak voor. Een looping leek toen een goed idee, niemand wist of het ook echt kon dus gewoon geprobeerd. Niet echt goed bevallen dus, dit is ook de enige looping slide op de hele wereld geweest. Wel uniek als je er in bent geweest dus
To infinity…and beyond!
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:16:12 #131
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_41397270
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:26 schreef Chokeme het volgende:
Wel eens een stukje op tv gezien over een achtbaan die met een noodgan loodrecht omhoog gaat, om vervolgens weer recht naar beneden te duiken. Had een kerel een vogel in z'n geziicht gekregen, best wel wat bloed enzo. Zou natuurlijk in elke achtbaan kunnen gebeuren.

Dat over die rit dat iedereen een gebroken nek had in de OP klinkt trouwens wel als het stereotype broodje aap.
Dat was bij de opening van die rollercoaster, was een of andere fotomodel die fabio heet.



Were making, were making!
Radio Soulwax!
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:19:16 #132
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_41397378
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 03:49 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Ja, dat programma bedoelde ik ook.
Weet je toevallig nog hoe dat heette?
Wat is waar?
Zo heette dat toch?
be nice or go away
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:31:46 #133
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41397826
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:51 schreef Jerruh het volgende:
niet dodelijk, wel cool: top thrill dragster in america:

http://www.xtremecoastin.com/videos/misc_videos/ttdstuck_2005.htm

treintje bleef bovenaan stil balanceren, omdat er teveel wrijving was met de wind, zodat de snelheid niet genoeg was om door te gaan. een mannetje is toen omhoog gegaan om de trein te duwen zodat ie weer verder ging, te zien in dit filmpje .
Dit is denk ik die achtbaan met Fabio van het plaatje hierboven
To infinity…and beyond!
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:50:56 #134
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_41398426
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:16 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Dat was bij de opening van die rollercoaster, was een of andere fotomodel die fabio heet.

[afbeelding]

whahaha Fabio!
dit vind ik humor !
put
your
clothes
on!
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:56:36 #135
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41398647
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:50 schreef Jerruh het volgende:

[..]

whahaha Fabio!
dit vind ik humor !
Als ik het zo zie is het alleen maar een bloedneus, het is alleen wel lekker splatterd over z'n hele gezicht door de wind Zal wel door de snelheid komen en de g-krachten in dat ding
To infinity…and beyond!
  vrijdag 1 september 2006 @ 17:00:33 #136
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_41398767
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:56 schreef ivetje het volgende:

[..]

Als ik het zo zie is het alleen maar een bloedneus, het is alleen wel lekker splatterd over z'n hele gezicht door de wind Zal wel door de snelheid komen en de g-krachten in dat ding
ja maar dan ook Fabio, de domste spierbundel met zijn lange haartjes die daar in de VS rondloopt
put
your
clothes
on!
  vrijdag 1 september 2006 @ 17:01:46 #137
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41398801
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:00 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ja maar dan ook Fabio, de domste spierbundel met zijn lange haartjes die daar in de VS rondloopt
Wat zal dat bloed lekker in z'n weelderige haardos zijn gespat zeg
To infinity…and beyond!
pi_41401621
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:56 schreef ivetje het volgende:

[..]

Dat was hij dus blijkbaar ook, mensen kwamen er gedesorieënteerd uit en konden een paar seconden lang niet opstaan in het water Staan op internet een aantal verslagjes van mensen die hem hebben mogen doen, maar ik zou niet durven. Het was ook 1 van de eerste waterparken, dus een voorbeeld was er niet. De overige slides waren ook nogal "wild" op z'n zachtst gezegt. Mensen die uit de baan vlogen kwam best vaak voor. Een looping leek toen een goed idee, niemand wist of het ook echt kon dus gewoon geprobeerd. Niet echt goed bevallen dus, dit is ook de enige looping slide op de hele wereld geweest. Wel uniek als je er in bent geweest dus
iedereen kan dat wikipedia artikel toch gewoon lezen? zit jij hier gewoon net te doen alsof je er zelf geweest bent
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:14:55 #139
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_41405873
Ik ben in het waterpretpark in El Arenal gewond geraakt in de Black Hole. Dat is een snelle waterbaan in het donker. Mijn vriend en ik zouden in een duo band gaan, ik voorop, hij achterop. Hij was echter zo snugger om de band eerst over de rand te duwen voordat hij erop sprong. Gevolg was dat ik alleen voorin de band zat en hij erachteraan gleed . Omdat ik alleen voorop zat, sloeg de band in de eerste heftige band over de kop en ik dus ook . Mijn hoofd knalde keihard tegen de wand van de buis. Gevolg: enorm ei op mijn hoofd, de rest van de dag knallende koppijn, een zere nek, zere arm en misselijkheid. En de ongelooflijke schaamte toen ik voor het oog van tientallen wachtenden uit de buis droop, daarachter de band, daarachter mijn vriend

Daarna ben ik alleen nog maar in de Lazy River geweest .

Okee, niet zo schokkend als de ongelukken die hier beschreven worden, maar ik moest toch een fatsoenlijke tvp plaatsen
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 2 september 2006 @ 01:22:27 #140
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_41413756
tijdens lowlands had iemand zijn been gebroken in de kart-dingetjes in six flags hoorde ik.
wij stonden te wachten bij de goliath, en das vlakbij.

okee, wel niet zo'n extreem ongeluk als de rest van de voorbeelden, maar het was wel een ongeluk in een pretpark
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:52:03 #141
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41417397
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:54 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

iedereen kan dat wikipedia artikel toch gewoon lezen? zit jij hier gewoon net te doen alsof je er zelf geweest bent
Owja? Zeg ik ergens dan dat IK er geweest ben...ik geef alleen wat info, dat is gewoon netjes. Voor de mensen die dus niet op die link naar wikipedia klikken hebben ze toch nog wat info erover gelezen....zeiksnor
To infinity…and beyond!
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:45:42 #142
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41418035
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:14 schreef MaLo het volgende:
. Mijn vriend en ik zouden in een duo band gaan, ik voorop, hij achterop. Hij was echter zo snugger om de band eerst over de rand te duwen voordat hij erop sprong. Gevolg was dat ik alleen voorin de band zat en hij erachteraan gleed . En de ongelooflijke schaamte toen ik voor het oog van tientallen wachtenden uit de buis droop, daarachter de band, daarachter mijn vriend
en nu is het uit?
hallo luitjes.
pi_41418850
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 09:52 schreef ivetje het volgende:

[..]

Owja? Zeg ik ergens dan dat IK er geweest ben...ik geef alleen wat info, dat is gewoon netjes. Voor de mensen die dus niet op die link naar wikipedia klikken hebben ze toch nog wat info erover gelezen....zeiksnor
als mensen geinteresseerd zijn in het artikel lezen ze het zelf wel, lijkt me.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:06:07 #144
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_41422409
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:32 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

als mensen geinteresseerd zijn in het artikel lezen ze het zelf wel, lijkt me.
zeik gewoon ff niet...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:36:35 #145
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_41427519
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:45 schreef angelfist het volgende:

[..]

en nu is het uit?
Nee, maar het scheelde niet veel
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:44:35 #146
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41427752
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:36 schreef MaLo het volgende:

[..]

Nee, maar het scheelde niet veel
hallo luitjes.
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:20:07 #147
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_41428790
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:51 schreef Jerruh het volgende:
niet dodelijk, wel cool: top thrill dragster in america:

http://www.xtremecoastin.com/videos/misc_videos/ttdstuck_2005.htm

treintje bleef bovenaan stil balanceren, omdat er teveel wrijving was met de wind, zodat de snelheid niet genoeg was om door te gaan. een mannetje is toen omhoog gegaan om de trein te duwen zodat ie weer verder ging, te zien in dit filmpje .
OMG ik heb flink hoogtevrees dus ik zou 1; nooit in zo'n achtbaan gaan en 2; al helemaal niet daar naarboven klimmen of uberhaupt die lift in stappen
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:07:27 #148
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_41435646
Twee jaar geleden waren wij in Duinrell. Mijn dochter van 12 ging samen met haar broer en zus in een grote zweefmolen die omhoog gaat en dan schuin knikt, de stoeltjes hangen dan een meter of 5 à 6 boven de grond. Toen hij echt vaart ging maken, zagen wij vanaf de grond dat mijn dochter wel heel vreemd in het stoeltje hing. In plaats dat ze met haar voeten naar buiten draaide, hing ze met haar hoofd naar voren! Wij zagen dat er aan de achterkant van haar stoeltje een ketting van een achter hangend stoeltje vastgehaakt zat. Ze begon ook keihard te gillen, want ze hing alleen nog maar aan het kettingkje wat je voor je buik doet! Het zag er naar uit dat ze er elk ogenblik uitgeslingerd zou worden. Mijn man trok een sprintje naar diegene die de attractie in de gaten moest houden, maar die zat lekker met zijn neus in een boek.....Inmiddels zagen de mensen in de rij wat eer gebeurde en begonnen er meer mensen te gillen. Toen pas kreeg de man in de gaten wat er gebeurde en drukte op de noodstop. Om zichzelf goed te praten kreeg mijn dochter op haar mieter, maar die meid wist helemaal van niks! Achteraf bleek dat er al de hele middag een paar klierige ventjes hiermee bezig waren, alleen zat er toen niemand in de stoeltjes. Toen mijn jongste dochter een paar uur later ook nog een groot voortand afbrak in het Tikibad, hadden wij het dan ook helemaal gehad met dit park.
Pimp my Daf!
pi_41437612
van wat ik gehoord heb over een pretpark in pakistan. Zo'n ronddraaiend schommelding met kettingen. Kinderen willen harder. Machine gaat harder. Kinderen willen nog harder. Machine nog harder. Kinderen willen nog harder. Kettingen schieten los en het kind schoot 60 meter door de lucht om vervolgens keihard dood te vallen.
pi_41438258
TVP
gr gr
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:37:57 #151
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_41439069
Ik ben wel eens in zo'n wildwaterbaan geweest, die boomstammetjes, en toen zat die beugel dus gewoon los. Halverwege maar gewoon vast gehouden in de hoop dat de rit niet te wild zou zijn. Peentjes gezweet. Veel stennis geschopt, had echt doodsangsten uitgestaan, toen werd de rit gesloten, en daarna samen met m'n vrienden hele dag gratis gegeten en gedronken .
Nee jij bent lekker. =X
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:45:59 #152
3767 Herald
Come get some
pi_41439355
een wildwaterbaan met beugels? hoeveel had je die dag gesnoven?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:47:10 #153
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_41439392
Geloof je me niet ofzo?
Nee jij bent lekker. =X
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:49:39 #154
3767 Herald
Come get some
pi_41439483
ik geloof je wel hoor, jouw wildwaterbaan zal vast hele scherpe bochten, kurketrekkers en loopings hebben gehad
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:54:13 #155
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_41439662
Eikel, ga aan iemand anders twijfelen, ik was er zelf bij.

Inderdaad, geen loopings en geen kurketrekkers. Wel scherpe bochten. En beugels.
Nee jij bent lekker. =X
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:56:50 #156
3767 Herald
Come get some
pi_41439781
en waar die magische wildwaterbaan staat is je zeker ontschoten
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zondag 3 september 2006 @ 00:00:13 #157
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_41439931
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:56 schreef Herald het volgende:
en waar die magische wildwaterbaan staat is je zeker ontschoten
Nee hoor. Maar je denkt toch zeker niet dat ik nu nog ga happen, hè?
Nee jij bent lekker. =X
  zondag 3 september 2006 @ 00:02:22 #158
3767 Herald
Come get some
pi_41440009
quote:
Op zondag 3 september 2006 00:00 schreef PrinceLu het volgende:
Nee hoor. Maar je denkt toch zeker niet dat ik nu nog ga happen, hè?
ijzersterk excuus om dat nietbestaande pretpark niet te noemen
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_41440110
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik heb ooit geruchten gehoord dat dat schommelschip in de Efteling (Halve Maen geloof ik), ooit helemaal 360 graden ging en dat daar ook ongelukken mee zijn gebeurd en dat hij daarom nu alleen nog tot de helft gaat.
Weet iemand of dit tot het rijk der fabels behoord of dat er misschien toch een kern van waarheid in zit?
is niet juist.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 3 september 2006 @ 00:41:34 #160
39237 crew  H_T
2733
pi_41441307
In Ponypark Slagharen staat een boot die dat wel deed (in elk geval vroeger). Daar schijnt ook ooit iemand uit gevallen te zijn, maar een geldige bron heb ik niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 3 september 2006 @ 01:22:03 #161
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41442328
lol, nog best creepy ongelukken.

ikzelf zat ooit eens in een kinderatractie op een spaanse kermis. allemaal wagentjes (politie, snelle auto, brandweer, etc) en ik vond het niks. wou eruit. ik ging dus al staan en liep over een karretje al naar achteren. ontzettend lijp en mijn vader moest mij komen redden
hij kwam met zijn been klem te zitten even.
been blauw en paars en dikke schaafwonden en gekneusd.

net over de grens is een duits open luchtbad, nordhorn golfslagbad.
daar hebben ze een duiktoren met 1, 3, 5, 7.5 en 10 meter duikplank.
de stoere bikkels springen niet alleen van de 10 maar ook dicht aan de kant zodat publiek nat word.
dat schijnt een keer fout te zijn gegaan en iemand kwam met een been in het water en een been op de kant.
dat is ongeveer hetzelfde als bert venenberg die een lucifer kapot mag breken.
ik ben lief :)
pi_41444445
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:04 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nogmaals: achtbanen moeten primair veilig zijn. Je komt wel een beetje lost van je stoel, maar dat is maar heel even. Zonder beugel schiet je echt niet uit je stoel.

Uitzondering zijn natuurlijk banen zoals de el-condor, maar daar heb je ook beugels die nog eens vast zitten met een riempje. Elke achtbaan is zo ontworpen dat het alleen fout kan gaan als er minimaal 2 dingen mechanisch kapot gaan. En die kans is erg klein. Achtbanen als de Robin Hood overleef je prima zonder beugel.

Maargoed, zulke spannende dingen moeten natuurlijk 'gevaarlijk' zijn, anders heb je geen goed gevoel als je het weer overleefd hebt natuurlijk
Robin Hood heeft een paar akelig harde bunnyhops. De beugel zorgt ervoor dat je het gevoel van zweven hebt (airtime), maar je niet ver van je stoel komt. Als je geen beugel hebt, kom je echt wel van de stoel af, en misschien val je er niet uit, je komt dan wel verdomd hard weer neer omdat de kar weer aan het stijgen is terwijl jij aan het vallen bent. Die airtime is trouwens wat die achtbaan een van de leukste maakt in het park... de banen die over de kop gaan merk je veel minder van omdat het zo snel gaat.
  zondag 3 september 2006 @ 14:01:35 #163
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_41450144
Heerlijk topic, blij dat ik hem even geboot heb van zoveel jaar terug
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_41450588
In Phantatsialand, zat toen bijna erin, een rit ervoor
Is flink op het nieuws gewees, volgens mij geen gewonden.





Deze had ik eens op internet gevonden.

  zondag 3 september 2006 @ 14:30:08 #165
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_41450817
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:21 schreef Piovan het volgende:
In Phantatsialand, zat toen bijna erin, een rit ervoor
Is flink op het nieuws gewees, volgens mij geen gewonden.

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze had ik eens op internet gevonden.

[afbeelding]
Heb je ook de verhalen bij je foto's?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 3 september 2006 @ 14:30:34 #166
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_41450828
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_41450966
Final destenation 3 .. of was dat al gezegt?
-
pi_41451019
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:30 schreef MaLo het volgende:

[..]

Heb je ook de verhalen bij je foto's?
Verhalen ?

Nou, ik was toen nog jong, maar volgens mij kwam het door kortsluiting als ik het goed heb.
Lijkt me wel rofls als ik in die trein had gezeten, die lui hadden gratis jaarkaart gekregen
pi_41451653
Heb wel eens in de goliath gehad, dat er nog een beetje speling tussen de beugel zat, was wel een klein beetje schrikken, maar toch. Zo boeiend is mijn achtbaan leven niet
  zondag 3 september 2006 @ 16:02:41 #170
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_41453138
Ik ga trouwens vandaag over 3 weken naar de Efteling, benieuwd of ik nog een spannend ongeluk ga meemaken .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_41453199
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:02 schreef MaLo het volgende:
Ik ga trouwens vandaag over 3 weken naar de Efteling, benieuwd of ik nog een spannend ongeluk ga meemaken .
Spring op het hoogste punt uit de pagode
  zondag 3 september 2006 @ 16:11:56 #172
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41453337
Is er ook een database site met ongelukken in het nederlands? Dat leest wat fijner met zulke lange verhalen
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 3 september 2006 @ 17:08:55 #173
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_41454841
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:05 schreef Piovan het volgende:

[..]

Spring op het hoogste punt uit de pagode
Is dit een doodsverwensing .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 3 september 2006 @ 17:16:26 #174
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_41455070
24 maart 2004: "Een zwaar ongeluk in een pretpark in Zuid Korea afgelopen zondag geeft eens te meer aan dat pretparken onveiliger zijn dan kermissen. In het pretpark in Sochon, Zuid Korea, stortten twee reddingswerkers naar beneden toen de gondel van twintig meter hoogte ineens naar beneden zakte. De reddingswerkers waren juist bezig om de passagiers te bevrijden uit de vastgeslagen gondel."
Check het filmpje
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_41455166
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:08 schreef MaLo het volgende:

[..]

Is dit een doodsverwensing .
Hoezo dat nu weer
pi_41455208
Ik heb nog nooit zo gelachen, echt waar.

Check http://view.break.com/149073

Kind valt bijna eruit en de moeder lacht zich dood
  zondag 3 september 2006 @ 17:30:39 #177
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_41455407
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:22 schreef Piovan het volgende:
Ik heb nog nooit zo gelachen, echt waar.

Check http://view.break.com/149073

Kind valt bijna eruit en de moeder lacht zich dood
Wat een DOMME moeder! Zo opgaan in haar eigen wereldje.
(Zou de omvang van het joch trouwens iets te maken hebben met zijn bijnadoodervaring?)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 3 september 2006 @ 17:32:26 #179
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_41455448
quote:
Das een dubbele whiplash
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 17:46:16 #180
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41455837
quote:
Op zondag 3 september 2006 01:22 schreef A_L_N_F het volgende: (...) dat is ongeveer hetzelfde als bert venenberg die een lucifer kapot mag breken.
Wie is dat ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 3 september 2006 @ 17:50:10 #181
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41455952
haha die filmpjes, dat lijk tme echt dood eng als je daar zo in de lucht hangt. Je zou toch denken dat zo'n fatass beter blijft zitten als die giechel moeder !
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 3 september 2006 @ 17:58:48 #182
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_41456225
quote:
pwnd
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
pi_41456354
Ik kan me ook wat ongelukken herinneren op de campng waar ik vroeger vaak op vakantie was met m'n ouders.

Daar was een jongen uit een glijbaan naar beneden gevallen, maar die bleek veel geluk te hebben gehad.

Ook een soort brede glijbaan die best snel ging, veel mensen hadden daar bloeduitstortingen (ik ook), maar toen was er eens iemand uit die glijbaan gevlogen (wat z'n verwondingen waren zou ik niet weten) en is ie gesloten
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_41456361
quote:
Ja dat is een nieuwe attractie die heet botsauto`s op rails.
Tok.
pi_41456378
quote:
Valt wel mee, in de botsauto's op de kermis ging het er vaak heftiger aan toe
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_41456775
Ben een keer in een waterpretpark in Italie geweet vlak bij het Gardameer. Had je ook enorme boot die van een heuvel afging met een 'heuvel' in het midden. Was het bootje(eigenlijk best wel een enorme boot) op zijn kant terecht gekomen. Bloedneusen en tand door de lip enzo, viel dus mee maar door het water leek het alsof er liters bloed vrijkwamen

Het scheen trouwens dat het bijna dagelijks gebeurde.
pi_41457779
volgens ze statistieken is een uur in een achtbaan veiliger dan een uur huishouden, bron; Discovery (yeayea i know, discovery )
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 3 september 2006 @ 19:42:48 #189
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_41458725
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:25 schreef Lynx666 het volgende:
Deze is vrij heftig...

http://www.ejbdotcom.net/content/981.html

idd.

Wel melig muziekj trouwens .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 3 september 2006 @ 20:06:46 #190
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_41459409
met filmpjes word dit topic dus nog beter hé

//ohja, ik weet ook opeens nog iets..
was op 1 van die zuidfranse vaste kermissen, zo'n rij stoelen geval die allerlij dingen deed zouden mijn pa en me broer in gaan.
Dus ze stonden als 1e in de rij voor het volgende ritje, kaartje in de hand.
Opeens vette knal, gebeurde verder nog niets geks..opeens mega steekvlam ergens onderweg bij het achterscherm van dat ding... vloog de helft in de fik met hele zwarte rook er af.. stroom vloog van halve pretpark af (*) dat ding bleef op zwaartekracht verder zwingelen met de mensen vast in de beugels terwijl dat ding half in de fik stond..gelukkig duurde het fikkie niet lang en konden de mensen met bekken vol rook weer er uit bevrijd worden.

(*) daarnaast was zo'n soort van uitkijktorendraaischijf ding, die hadden we al bestudeerd en die had voor de rest geen noodkabel/rem achtig iets er in zitten.. denk dat die mensen wel aardig blij mochten zijn dat ze boven bleven hangen..

vertrouw die kermissen sowieso voor geen meter in frankrijk hé.. half park plat omdat 1 machine kortsluiting heeft... goed electro werk weer

[ Bericht 93% gewijzigd door Mr-Fluffy op 03-09-2006 20:13:04 ]
pi_41460424
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:27 schreef Remzz het volgende:
Ben een keer in een waterpretpark in Italie geweet vlak bij het Gardameer. Had je ook enorme boot die van een heuvel afging met een 'heuvel' in het midden. Was het bootje(eigenlijk best wel een enorme boot) op zijn kant terecht gekomen. Bloedneusen en tand door de lip enzo, viel dus mee maar door het water leek het alsof er liters bloed vrijkwamen

Het scheen trouwens dat het bijna dagelijks gebeurde.
haha hier ben ik deze zomer nog geweest. Het is AquaParadise vlak bij Movieland en Gardaland.
En idd bij die glijbaan gingen er 2 dikke mensen van af, man en vrouw, en de boot sloeg om op die heuvel en kregen ze de boot op zich. De vrouw was erg geschrokken(ze hadden verder niks ernstigs) En de vrouw die toezicht hield kwam doodnormaal aanlopen zo van ''alweer?''
  maandag 4 september 2006 @ 14:31:30 #192
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_41481421
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:06 schreef Mr-Fluffy het volgende:
vertrouw die kermissen sowieso voor geen meter in frankrijk hé.. half park plat omdat 1 machine kortsluiting heeft... goed electro werk weer
Absoluut (Bekende) attractieparken zijn veilig. Die low-budget parken vertrouw ik niet. En spaanse kermissen al helemaal niet (wat nou hekjes?).
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:38:25 #193
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_52464088
Zo, bijna een jaar later even dit topicje kicken

Bekend is inmiddels het verhaal van de python die ineens weer gaat rijden. Minder bekend is dit filmpje denk ik

http://nl.youtube.com/watch?v=99gahXSkFGA

Uiteindelijk zijn er "gelukkig" maar 37 gewonden gevallen en geen doden, maar het lijkt me verschrikkelijk om telkens opnieuw door die vuurzee te moeten draaien.

En om nog even terug te komen op de glijbaan met de looping. Er is een bedrijf zo gek geweest om het opnieuw te wagen. Er is inmiddels een prototype gemaakt, alleen ik heb geen idee hoe het daarmee is afgelopen Hieronder een pic van een nieuwe glijbaan met looping!!

To infinity…and beyond!
pi_52468373
Fijn, die filmpjes kijken als je morgen naar de Efteling gaat.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_52468567
Die glijbaan... de oude, maar ook die nieuwe.. ik krijg daar nogsteeds een wazig gevoel bij hoor ..
-
pi_52530953
tvp
pi_52537870
ongelukken of niet, het schrikt mij niet af om naar een pretpark te gaan, omdat het niet zo vaak gebeurt. Ik durf nog steeds wel in de Python hoor. Achtbanen zijn gaaf, daar krijgen ze mij niet zo snel uit
pi_52538043
Geen ongeluk, maar 2 weken geleden zat er een nog al fors uitgevallen meneer een paar uur in een achtbaan, omdat z'n veiligheidsbeugel vast zat. :d
pi_52538258
http://www.youtube.com/watch?v=U9U16LtHAGg

je zal hier maar in zitten
pi_52538388
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:12 schreef Jelle_81 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=U9U16LtHAGg

je zal hier maar in zitten
Oh, dat lijkt mij best wel tof eigenlijk.

voor een paar minuten dan hé.
pi_52539015
quote:
Man overleden na oprapen pet bij Katun

In het italiaanse Mirabilandia is gister een man overleden die zijn verloren pet wilde oprapen bij de achtbaan Katun. De pet lag onder de looping van de achtbaan en net op het moment dat het slachtoffer bij z'n pet was kwam er een trein voorbij.

Een meisje die in de trein zat brak door dit ongeval tevens haar been. De 30-jarige man is dus geraakt door het been van de inzittende en overleed ter plekke. Een soortgelijk ongeval heeft eerder dit jaar plaatsgevonden in Legoland Billund.

Het park is vandaag gewoon geopend voor het publiek echter zal er geen muziek gedraaid worden en is de vuurwerkshow afgelast.
Hoe dom kan je zijn
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:57:53 #202
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_52541899
Dat een achtbaan zonder beugels altijd zou moeten kunnen is echt de grootste onzin. ik hang regelmatig echt in de beugels!! Het is dan wel geen achtbaan, maar neem de no limit op de Kermis.. daar ga ik dus NO WAY in zonder beugels!! Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan hebt, maar ik zou er nog maar eens goed over na denken.

In de efteling zijn ook wel eens doden gevallen. Zoals al gezegd was, is er ooit een oude man onder een van de stoomtreintjes gekomen, toevallig heette deze trein Moortje, de man besloot dat hij best nog ff over kon steken vlak voor de trein, en dat werd hem toch écht fataal.

Ook is er ooit iemand verdronken, maar dat verhaal weet ik niet precies, alleen dat het jongetje ver voor mij op mijn oude basisschol zat, en dat wij daarom nooit op schoolreisje naar de efteling gingen.

Achtbanen kunnen in de regel niet op zijn kop blijven hangen, maar helaas, uitzondering bevestigd de regel... wel gelukkig dat toen dat in belgië gebeurde ik er één dag eerder was!!

Ik maak me er allemaal neit druk om, en ben vrolijk gewoon in de python geweest twee weken geleden, en toch vind ik hem eng, maar dat komt door het hydraulisch sluit systeem van de beugels!Ik vertrouw techniek niet!
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_52542263
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:57 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik vertrouw techniek niet!


Durf je wel in auto's en treinen enzo?
pi_52542367
Jaren terug in Six Flags Holland, we zaten in die draai-/schommelschijf (Tomahawk of zo), toen die op de een of andere manier 1 van de schuine 'palen' raakte (wat niet zou moeten kunnen).

Meteen de noodstop. Niks aan de hand. Beugels gingen niet open. Niks aan de hand. Technische Dienst erbij, kregen de beugels ook niet open. Okee, iets minder leuk.

Totdat er op een gegeven moment een sterke brandlucht en warmteontwikkeling uit het midden kwam (daar zit de motor).

Al met al 3 kwartier vastgezeten terwijl je steeds een penetrante brandlucht rook en hitte voelde.

Dan knijp je hem wel even als ge geen kant op kan.

Sindsdien nooit meer ingeweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52543701
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:16 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Oh, dat lijkt mij best wel tof eigenlijk.

voor een paar minuten dan hé.
wel mooi uitzicht daar bovenin
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:10 schreef StateOfMind het volgende:
Jaren terug in Six Flags Holland, we zaten in die draai-/schommelschijf (Tomahawk of zo), toen die op de een of andere manier 1 van de schuine 'palen' raakte (wat niet zou moeten kunnen).
daar heb ik vorige week nog in gezeten, na dat ie ook weer defect was, maar hij deed het daarna weer prima gelukkig
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:53:05 #206
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_52543894
haha ik bedoelde het dus anders
ik vertrouw die techniek niet.. ach jah

maar treinen zijn ook niet gaaf hoor!!!
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_52547747
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:16 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Oh, dat lijkt mij best wel tof eigenlijk.

voor een paar minuten dan hé.
Dan zou ik bang zijn of de remmen het wel doen als je weer met een rotgang naar beneden gaat !
Fingerspitzgefühl
pi_52707855
Vandaag heeft iemand zijn schouderblad oid gebroken in Plopsa Panne. Kan even geen artikel vinden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:27:33 #209
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_52708966
Het was een sleutelbeen
quote:
Attractie Plopsaland gesloten na ongeval


ADINKERKE - In het pretpark Plopsaland in Adinkerke heeft een 42-jarige man uit Beveren-Waas zondag omstreeks 11.15 uur een sleutelbeenbreuk opgelopen na een defect aan de waterbaan 'de boomstammetjes'.

'Door een brandslang, die om een nog onbekende reden in de vaargeul kwam te liggen van de kleine lift die de boomstammetjes naar een hoogte van 5 meter brengt, raakte het wagentje waarin de man zat klem. Op dat eerste wagentje botste een tweede en nog een derde botste op dat tweede. Een kind dat bij de man zat, kroop naar het tweede wagentje. De man wilde dat ook doen, maar kwam hierbij ten val en brak zijn sleutelbeen. Hij heeft ondertussen al het ziekenhuis mogen verlaten', licht Plopsaland-directeur Steve Vanden Kerkhof toe.

'We tillen zwaar aan wat er gebeurde en hebben er dan ook onmiddellijk de politie bijgehaald en het parket verwittigd. De attractie ligt voorlopig nog stil. Wij wachten op groen licht van de deskundige bij het parket van Veurne die de attractie op dit moment onderzoekt. De vraag is hoe die brandslang daar is kunnen terechtkomen. Bij controle deze (zondag)morgen lag die er zeker niet. De brandslang lag als naar gewoonte op zo’n 6 à 7 meter van de vaargeul', aldus nog directeur Van den Kerkhof.

Het parket van Veurne sluit niet uit dat er sabotage in het spel is door derden. 'De bediener van de attractie is formeel dat de brandslang die gebruikt wordt om indien nodig water in de vaargeul bij te pompen ver genoeg van de vaargeul lag. Het is niet uitgesloten dat een onbekende de brandslang in de geul heeft geworpen met de gevolgen vandien', licht het parket van Veurne toe. Het onderzoek is nog aan de gang.
Bron : Themepark.nl
To infinity…and beyond!
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:32:22 #210
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52709179
Heeft iemand enig idee waar ik een artikel kan vinden over een ongeluk in een attractiepark. Het ging over een jongen die uit een attractie vloog, en een x aantal meter verder op een toeschouwer belandde (meisje van 16?) en die vervolgens overleed. Die jongen was volgens mij zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Welk land / attractiepark kan ik me niet meer herinneren. Ik meen dat het 2/3 jaar geleden is gebeurd.

World Wrestling Entertainment
pi_52718610
Je zou het hier eens in op kunnen zoeken.

waarschuwing: niet lezen als je binnnkort naar een pretpark gaat .
pi_52718611
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:27 schreef ivetje het volgende:
Het was een sleutelbeen
[..]

Bron : Themepark.nl
Welke gaat er dan ook van het ene wagentje naar het andere klimmen?
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:56:05 #213
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_52723974
Ik heb vast gezeten in de Vliegende Hollander
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_52725795
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:56 schreef nils7 het volgende:
Ik heb vast gezeten in de Vliegende Hollander
Volgens mij heeft half Nederland daar al in vast gezeten
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:47:12 #215
164283 Luco
Buongiorno!
pi_52735180
tvp
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_52735499
Ik heb weleens vastgezeten in de Swingbob in de kermis,ik zat met een vriend
in dat gedeelte dat onderdoor gaat zegmaar,en er kwam allemaal rook uit de motor.
Na 10min. hebben ze ons er pas uitgehaald.
Life is Music
pi_52765778


Ergens in Duitsland...
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:26:42 #218
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_52766082
Heb je er ook een verhaal van? Ben benieuwd of daar nog mensen in zaten toen dat gebeurde...ljikt me geen pretje
To infinity…and beyond!
pi_52869562
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:17 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]

Ergens in Duitsland...
dat ziet er niet best uit nee
Zweefmolens vind ik zowiezo weinig aan, ik ga liever in een achtbaan ofzo
  zondag 29 juni 2008 @ 19:42:28 #220
156301 Sharapova
shopaholic
pi_59777107
quote:
Bij een bizar ongeluk is vandaag een jongen onthoofd in een pretpark van Six Flags in de Amerikaanse staat Georgia.

De tiener bezocht met een kerkgroep het pretpark, toen hij samen met een paar anderen het idee kreeg om over een omheining te springen. Het hekwerk moet een verboden gebied, waar de achtbaan 'Batman the Ride' doorheen zoeft, afsluiten voor het publiek.

Toen een treintje van de achtbaan langskwam, sprong de jongen omhoog in een poging de voet van een inzittende beet te pakken. Bij deze actie werd hij onthoofd. De zaak wordt onderzocht, maar verdere details ontbreken vooralsnog.
Dit is bizar!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_59783776
Eigen schuld; dikke bult.

Ik heb geen medelijden, hooguit met zijn familie.
gr gr
  zondag 29 juni 2008 @ 23:57:26 #222
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_59784028
Ben benieuwd wat er was gebeurd als ie een been had gepakt.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 30 juni 2008 @ 00:50:56 #223
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_59784972
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:57 schreef Sheepcidus het volgende:
Ben benieuwd wat er was gebeurd als ie een been had gepakt.
volgens nu.nl wou hij een Hoed pakken (van zichzelf), geen voet. Dat lijkt me ook wat logischer. Je gaat toch niet over hekken klimmen om de voet van een ander te pakken?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_59785119
tvp

Ik heb net het hele topic doorgelezen.. bizar.
Ooit in het vliengende schip in de efteling ( of slagharen, weet het niet meer) schoot er bij ons ook een beugel los, die heb ik vast moeten houden.

Muizenachtbaan in six flax bijna een vriendin kwijtgeraakt omdat we samen in een beugel zaten en zij ( van chinese afkomst) veel kleiner en dunner was.

Ooit boven in die zelfde muizenachtbaan samen met een vriend vast gezeten, na 10 minuten ging ie verder en kregen we een extra rondje...
  maandag 30 juni 2008 @ 01:21:27 #225
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_59785269
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:42 schreef Sharapova het volgende:

[..]

Dit is bizar!
Hmm lekker. Maar wel dom.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_59789045
Ojaaa weten jullie nog vorig jaar die kermis octupus waar een bakje / arm vanaf af brak?
2-3 maanden daarvoor zaten wij in diezelfde octopus en mijn vriend helemaal in de stress omdat ie het zo vond kraken enz en het echt niet normaal vond, vond het doodeng.

2-3 maanden later brak er dus bij dat zelfde ding iets af.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 juni 2008 @ 11:12:36 #227
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59789216
- verkeerde topic -
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59797485
quote:
Op maandag 30 juni 2008 00:50 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

volgens nu.nl wou hij een Hoed pakken (van zichzelf), geen voet. Dat lijkt me ook wat logischer. Je gaat toch niet over hekken klimmen om de voet van een ander te pakken?
Tenzij het degene is die bij Canada al die voeten in zee heeft gegooid..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  maandag 30 juni 2008 @ 17:36:30 #229
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_59798300
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:04 schreef nikkie1985 het volgende:
Ojaaa weten jullie nog vorig jaar die kermis octupus waar een bakje / arm vanaf af brak?
2-3 maanden daarvoor zaten wij in diezelfde octopus en mijn vriend helemaal in de stress omdat ie het zo vond kraken enz en het echt niet normaal vond, vond het doodeng.

2-3 maanden later brak er dus bij dat zelfde ding iets af.
Dat is best eng
Kaleidoscopiklimax
  maandag 30 juni 2008 @ 18:15:26 #230
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_59799084
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:58 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Tenzij het degene is die bij Canada al die voeten in zee heeft gegooid..
haha, ja dat kan natuurlijk ook nog!! Dat zou alles verklaren
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_59800701
TVP
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_59801556
ook aantal doden bij gevallen.

klik

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2008 20:07:07 ]
  maandag 30 juni 2008 @ 20:49:52 #233
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_59803002
tvp
pi_59809280
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:40 schreef Little_Meanie het volgende:
In België hebben in Walibi (nu Six Flags Belgium) es een hondertal mensen omgekeerd gehangen op een achtbaan (sirocco) gedurende een uurtje, sommige vielen flauw door het bloed die naar hun hoofd steeg en zo.
Ik heb dat beeld ooit op TV gezien jaren terug, bij het SBS6 actienieuws of zo.....die beelden kan ik me nog steeds voor de geest halen, niet fijn..brrr the horror.
pi_59809396
Ik heb een keer doodsangsten uitgestaan in een attractie (weet zo gauw niet meer hoe die heet of eruit ziet) op de kermis. Dat ding hing af en toe ook opsekop en dan ook heel ff stil, en die stang/ beugel sloot helemaal niet goed aan, ik gleed telkens naar beneden uit die beugel, heb me met mn handen aan de stang die voor me zat moeten vasthouden, ik had echt het idee dat ik er anders gewoon uit was gegleden. Of dat ook echt zo was zal misschien wel niet maar zo voelde het toch echt wel. Brr dat was wel gillen.
pi_59810079
En dan natuurlijk nog dat ene kermisding in Frankrijk of waar was het? Vorig jaar, dat het karretje afbrak en neerstortte.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:32:27 #237
144685 BobdG
..dùs..
pi_59813529
dat ding heet de Booster, stond ook altijd bij ons op de kermis, dat jaar ineens niet
-
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:36:11 #238
220263 BNI
free downloads: bni-online.nl
pi_59817603
Dude.... Lang geleden geplaatst en waar denk jij aan als je op het hoogste punt in de achtbaan zit?:P
Hallo... Ik ben de webmaster van www.bni-online.nl. Daar vind je gratis films, muziek, software en games die anderen voor jou online hebben gezet op usenet.
Kom eens kijken:)
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:54:09 #239
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_59852150
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:50 schreef Little_Meanie het volgende:
Ook wordt het reuzerad dat je op veel kermissen vind vaak gebruikt voor zelfmoorden (maar das geen ongeluk dan natuurlijk)
OMG je avater!! vreselijk!
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:06:25 #240
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59854131
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:54 schreef aychelle het volgende:

[..]

OMG je avater!! vreselijk!
Oeh, zou je een "bedankt" krijgen op een reactie op een post uit 2003?
Spannend!
pi_59854327
whehehe wat een ongelofelijk grappig topic!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59855127
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:22 schreef Piovan het volgende:
Ik heb nog nooit zo gelachen, echt waar.

Check http://view.break.com/149073

Kind valt bijna eruit en de moeder lacht zich dood
Dit vind ik zo'n geweldig filmpje
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59856413
Ik maakte bij Roller Coaster Tycoon vroeger altijd een achtbaan die niet compleet af was.. .
pi_59856478
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 01:21 schreef Sport_Life het volgende:
Ik maakte bij Roller Coaster Tycoon vroeger altijd een achtbaan die niet compleet af was.. .
Roller Coaster Tycoon

Ik maakte altijd zo'n looping en liet dan de treintjes te hard rijden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_59857328
tvp
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:07:34 #246
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_59873413
Gelukkig gebeuren dat soort dingen ook haast alleenmaar in het buitenland. Blijkbaar dronken ze te veel vodka bij de reconstructietekeingen.

Want DIT geberut er dan .. grruwwelijk!







Een half uur op de kop!

¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_59874650
Lekker geloofwaardig verhaal in de OP. Een achtbaan die met zandzakken wordt getest .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_59877397
Er is volgens mij ook eens een ongeluk gebeurd in de bob in de Efteling, ik weet nog dat er een ambulance bij was en er gingen geruchten rond dat er een meisje uit was gevallen, maar dat is al tien jaar geleden of zo, heb geen idee wat er nou echt is gebeurd.

Heb regelmatig storingen gezien bij Sixflags, de Robin Hood lag er in het begin regelmatig de hele dag uit en bij de El Condor een keer gezien dat een karretje op het punt vlak voor je naar beneden stort aan het begin, een half uur op dat punt bleef hangen.
Bij m'n eerste keer in de El Condor wilde dat tuigding om m'n bovenlichaam niet vastklikken en ik kon hem dus voor me uitduwen. Je zit nog met een riempje tussen je kruis vast aan je stoeltje, maar toch. Ik zat er voor het eerst in, wist niet of dat hoorde of niet, maar m'n vriendin naast me flipte helemaal toen ze het zag. We waren nog niet vertrokken, de vloer ging nog niet naar beneden, maar dat geflip van m'n vriendin had wel een sjappie gelokt want er kwam gelijk iemand naar me toe rennen . Alle tuigjes gingen weer los en toen weer vast, want die van mij klikte echt niet.
Ik wilde er toen wel weer uit, eigenlijk.
Tap tap tap
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:47:17 #249
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_59879556
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 01:21 schreef Sport_Life het volgende:
Ik maakte bij Roller Coaster Tycoon vroeger altijd een achtbaan die niet compleet af was.. .
Ja, dat leverde mooi beelden op. Een harde knal en dan een stofwolk.

In een spel is dat wel grappig. . Maar je had wel erg veel geduld nodig om die 'levels' uit te spelen.
En altijd geld tekort natuurlijk + ondergekotste wandelpaden.

Maar goed, dit gaat niet meer over ongelukken in pretparken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:21:46 #250
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_59905639
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:07 schreef aychelle het volgende:


Waarom staat dit plaatje erbij? Dit is gewoon theming van de achtbaan
To infinity…and beyond!
pi_59906537
Ergste ongeluk op de duitse kermis na de oorlog was in ieder geval het ongeluk in Hamburg op 13 augustus 1981 met de Skylab. Door een fout van een exploitant kwam een kraan in aanraking met een grote uitvoering van een Enterprise met 7 doden en 15 zwaargewonden tot gevolg.

http://de.wikipedia.org/wiki/Norbert_Witte

Ik zoek daar overigens al jaren foto en of beeldmateriaal (duits journaal) van, dus wie iets kan vinden, graag.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:50:18 #252
156301 Sharapova
shopaholic
pi_59908780
Er is gisteravond een ongeluk gebeurd bij de nieuwe achtbaan in het atractiepark Tivili, Denemarken..
quote:
Vier gewonden bij ongeval met achtbaan in Denemarken

Vier personen raakten gisteravond gewond bij een ongeval met een attractie in het pretpark Tivoli in Aarhus, Denemarken. "De vier gewonden zijn in het ziekenhuis opgenomen", verklaarde Amerik Chadha, woordvoerder van de politie van Aarhus. Hij kon niet zeggen of de verwondingen ernstig zijn.

Volgens Henrik Olesen, de woordvoerder van het attractiepark dat gelegen is in de tweede grootste stad van Denemarken, gaat het om twee jonge vrouwen en twee jonge mannen van ongeveer 22 tot 24 jaar die "lichtgewond" werden.

Wagon valt
Het ongeval deed zich voor op een attractie met de naam "Cobra", een achtbaan van 400 meter lang en met een hoogte van 25 meter, die een snelheid tot 70 km/u haalt.

"Het eerste stel van de trein is losgeraakt en neergestort", legde Olesen uit. Hij kon niet zegen vanop welke hoogte deze wagon viel. Het is een nieuwe attractie die aan haar eerste seizoen in Tivoli begon, aldus Olesen, die eraan toevoegde dat Cobra een Italiaans concept is.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_59912184
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 11:21 schreef ivetje het volgende:

[..]

Waarom staat dit plaatje erbij? Dit is gewoon theming van de achtbaan
klopt, is toch die achtbaan bij moviepark van disneyland? -van aerosmith zoals erbij staat- waar er boxjes in de hoofdsteunen zitten toch?
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:34:47 #254
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_59913144
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:50 schreef Sharapova het volgende:
Er is gisteravond een ongeluk gebeurd bij de nieuwe achtbaan in het atractiepark Tivili, Denemarken..
[..]

[ afbeelding ]
Daar ben ik geweest

Dat pretpark is echt mega klein, dat ze daar nog een achtbaan in hebben kunnen proppen
pi_59917713
Achtbaan die een test met zandzakken (net zo hoog als de stoelleuning) slaagt, maar dan blijkt dat de mensen die erin gaan zitten wel hun nek breken
  zondag 6 juli 2008 @ 09:48:58 #256
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_59921275
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:44 schreef Syd het volgende:

[..]

klopt, is toch die achtbaan bij moviepark van disneyland? -van aerosmith zoals erbij staat- waar er boxjes in de hoofdsteunen zitten toch?
Ja idd, alleen is dit plaatje uit het amerikaanse park

Die achtbaan in Tivoli is volgens mij dezelfde als El condor. Gaat lekker met die banen, El condor heeft ook al eens een ongeluk gehad
To infinity…and beyond!
pi_59921479
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:50 schreef RainbowRoadkill het volgende:
Achtbaan die een test met zandzakken (net zo hoog als de stoelleuning) slaagt, maar dan blijkt dat de mensen die erin gaan zitten wel hun nek breken
Is pas ook minstens 3 keer gezegd dat dit een fabeltje is.
  zondag 6 juli 2008 @ 10:21:10 #258
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_59921486
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_59921520
Ben 3 jaar terug eens naar Bobbejaanland geweest, heb je die achtbaan de Typhoon.
Gingen net 2 vrienden van mij in toen er een storing kwam, stroom was uitgevallen oid, zaten ze daar anderhalf uur lang vast op dat stuk dat rechtomhoog gaat
pi_59925588
Bizar topic hoor. Ik ga over een aantal weken naar de efteling (of niet )
pi_59928015
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:42 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Bizar topic hoor. Ik ga over een aantal weken naar de efteling (of niet )
Als je toevallig in de Python zit en hij loopt vast, pas uitstappen als ze 'm gezekerd hebben.
pi_59930524
Ik heb een keer vast gezeten in Six Flags/Walibi in een rit waarvan ik de naam niet meer weet.
Ook vraag ik me af of je dit soort dingen wel WIL weten, want ik durf na zo'n bericht er simpel weg niet in
  zondag 6 juli 2008 @ 18:56:52 #263
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_59930726
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:34 schreef Toeps het volgende:

[..]

Als je toevallig in de Python zit en hij loopt vast, pas uitstappen als ze 'm gezekerd hebben.
9 november gezellig naar de efteling dus met het werk
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
  zondag 6 juli 2008 @ 18:57:31 #264
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_59930746
Ik heb ooit vast gezeten in de fear in phantasialand. Die gaat met een ligt omhoog en hij haakte niet aan op de track Heb 10 minuten licht voorover gehangen met zo'n rails op ogoghoogte. En dan maar hopen dat ie niet alsnog loslaat. Da's toch ook niet zo heel leuk haha. Toen we los waren mochten we wel meteen in z'n broertje die ernaast zit
To infinity…and beyond!
  zondag 6 juli 2008 @ 21:18:41 #265
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59934288
Ik ga even TVPen, werk als Operator in Duinrell
pi_59938265
Ik ben zelf eens uit de rodelbaan geschoten (nouja half uit het bakje gepleurd) in de Duinrell. Brandwond aan mn onderarm en geschrokken, verder viel het wel mee. Was de enige attractie die ik niet eng heb gevonden
Happiness never comes in the way that we imagine.
  maandag 7 juli 2008 @ 00:00:38 #267
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_59938946
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:34 schreef Toeps het volgende:

[..]

Als je toevallig in de Python zit en hij loopt vast, pas uitstappen als ze 'm gezekerd hebben.
Dat was wel bizar om te zien ja. Ik heb er echt zooovaak ingezeten. Heb in de jaren negentig 5 jaar achter elkaar en abo gehad (woon er 10/15 min fietsen vandaan) en daarna nog een paar keer geweest, maar nooit problemen meegemaakt, moet er niet aan denken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 7 juli 2008 @ 08:00:42 #268
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59941038
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:25 schreef Puccini het volgende:
Ik ben zelf eens uit de rodelbaan geschoten (nouja half uit het bakje gepleurd) in de Duinrell. Brandwond aan mn onderarm en geschrokken, verder viel het wel mee. Was de enige attractie die ik niet eng heb gevonden
Had vorige week zondag toevallig nog een duits jongetje die het voor elkaar had gekregen om met zijn karretje van de lift af te vallen, terwijl dat normaal eigenlijk bijna niet mogelijk is aangezien het karretje met 2 klemmen aan de baan vastzit op de lift. Dus toen ben ik naar boven gelopen, heb de lift stil laten zetten, en het karretje er weer op gezet, en weg was het jongetje
pi_59941052
ik moet binnenkort naar Bobbejaanland met mijn nichtjes

ik wacht beneden wel op ze
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59941172
2 jaar geleden een half uur vast gezeten in het spookslot in eurodisney, daar word je ook niet vrolijk van uiteindelijk gewoon uitgestapt en dat ding uitgelopen
pi_59956933


[ Bericht 100% gewijzigd door -0- op 07-07-2008 21:03:23 ]
  maandag 7 juli 2008 @ 21:15:32 #272
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59957299
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:02 schreef -0- het volgende:
??
pi_59958510
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:23 schreef WooZ het volgende:
2 jaar geleden een half uur vast gezeten in het spookslot in eurodisney, daar word je ook niet vrolijk van uiteindelijk gewoon uitgestapt en dat ding uitgelopen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_59958549
quote:
Op zondag 6 juli 2008 18:57 schreef ivetje het volgende:
Ik heb ooit vast gezeten in de fear in phantasialand. Die gaat met een ligt omhoog en hij haakte niet aan op de track Heb 10 minuten licht voorover gehangen met zo'n rails op ogoghoogte. En dan maar hopen dat ie niet alsnog loslaat. Da's toch ook niet zo heel leuk haha. Toen we los waren mochten we wel meteen in z'n broertje die ernaast zit
Die is wel leuk, die Fear! Hoe heet die andere (die daarnaast zit) ook al weer?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:02:49 #275
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59958708
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die is wel leuk, die Fear! Hoe heet die andere (die daarnaast zit) ook al weer?
de Force, welke ik leuker vond dan fear .
put
your
clothes
on!
pi_59959941
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:02 schreef Jerruh het volgende:

[..]

de Force, welke ik leuker vond dan fear .
De Force ja, idd.

Ik ben er jaaaaaren geleden voor het laatst geweest. Ik weet eigenlijk alleen nog maar dat ze binnen waren en leuk (origineel).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_60127450
In Zweden deze keer:

- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:08:40 #278
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_60128535
Veertig gewonden bij ongeluk pretpark Zweden
Uitgegeven: 15 juli 2008 19:55
Laatst gewijzigd: 15 juli 2008 19:59

AMSTERDAM - Bij een ongeluk in het Zweedse attractiepark Liseberg zijn dinsdag veertig gewonden gevallen. De attractie, de Rainbow, begaf het aan het begin van de avond.
ANP

Op het moment van het ongeluk zat de attractie, een ronddraaiende arm met zitgedeelte, helemaal vol. Van de gewonden zijn twintig er slecht aan toe.


Het pretpark Liseberg ligt in Göteborg, in het zuidwesten van Zweden.
pi_60130385
Dat moet deze attractie zijn:

Life is Music
pi_60148146


Daar wil je echt niet inzitten!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_60148167
Die hadden ze vroegah ook in Bobbejaanland, nog wel eens ingezeten (zonder ongelukken uiteraard).
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60148329
Ook een ongeluk van gisteren
quote:
15-7-2008

Een Bulgaarse man die aan het werk was bij Casino Pier ligt op dit moment zwaar gewond in een lokaal ziekenhuis. Stanislav Dragnev, 21, was één van de twee mensen, die afgelopen zondag aan het werk was bij de Star Jet achtbaan. Rond 18:50 liep de medewerker een afgeschermde zone van de achtbaan binnen om een pet van een jongen te pakken terwijl de achtbaan nog draaide. Dragnev werd vervolgens geschept door de achtbaantrein.

"Hij probeerde iets aardigs voor het kind te doen," zegt Marilou Halvorsen, een vertegenwoodigster van Casino Pier.

Details of the accident remained sketchy, and police referred all inquiries to the Casino Pier spokeswoman. Details over het ongeval blijven vaag. Volgens de woordvoerster, liep Dragnev onder en naast de achtbaan toen de trein hem aan zijn hoofd raakte. De man is met zware verwonding naar het ziekenhuis vervoerd.

De achtbaan bleef maandag gesloten voor het afronden van het onderzoek, dat de politie is gestart naar de oorzaak van ongeval.

Bron: coasterplace.nl
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_60148385
Weer zo'n idioot die iets wil pakken terwijl een er een volgend treintje aankomt, nog idioter dat het een medewerker is die dat wel zou moeten weten..
Op zich wel lullig voor dat kind dat zoiets ziet gebeuren.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:36:09 #284
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60148664
Geweldig topique
Dat er nog velen mogen sneuvelen
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:22:33 #285
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_60163084
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:23 schreef Fredo55 het volgende:
Dat moet deze attractie zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die gaat toch helemaal niet over de kop Beetje vreemd weer op teletekst. Maar goed, daar wil je idd niet in zitten op dat moment zeg.
To infinity…and beyond!
pi_60171031
Misschien wat off-topic (niet helemaal)\ ervaringen van en ambulancebroeder. Veel leesplezier (weet zo ff niet hoe je link inkort)

http://members.home.nl/an(...)ambulacepraktijk.ppt
pi_60171577
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:19 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Misschien wat off-topic (niet helemaal)\ ervaringen van en ambulancebroeder. Veel leesplezier (weet zo ff niet hoe je link inkort)

http://members.home.nl/an(...)ambulacepraktijk.ppt
wat heeft dat met een pretpark te maken?
pi_60171736
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:22 schreef ivetje het volgende:

[..]

Die gaat toch helemaal niet over de kop Beetje vreemd weer op teletekst. Maar goed, daar wil je idd niet in zitten op dat moment zeg.
Nee hij gaat ook niet over de kop, je hebt gelijk. Maar de media houdt ervan om alles 10 keer groter te maken dan dat het is he
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_60172413
Ik mis er nog eentje, een van de gruwelijkste ongelukken vandaar dat ik het me nog goed herinner. Het gebeurde in juni 2007.
quote:
Een 13-jarig meisje is bij een rit op een populaire pretparkattractie haar voeten kwijtgeraakt. Het ongeval gebeurde in Six Flags in de Amerikaanse staat Kentucky, in de Superman Tower of Power. Dat maakte een woordvoerder van het pretpark bekend.

De attractie tilt zijn passagiers eerst 54 meter op, om ze daarna 47 meter naar beneden te laten ?vallen? aan 87 kilometer per uur. Het is niet duidelijk op welk punt van de rit het meisje gewond raakte, maar een loshangende kabel zou de voeten van het meisje boven de enkel hebben afgehakt.

De Superman Tower of Power is een van de meest populaire attracties van het park. Hij werd geopend in 1995, toen nog onder de naam Hellevator. De attractie blijft voor onbepaalde tijd gesloten zodat kan onderzocht worden wat er precies misliep.
pi_60172583
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik mis er nog eentje, een van de gruwelijkste ongelukken vandaar dat ik het me nog goed herinner. Het gebeurde in juni 2007.
[..]

[ afbeelding ]
Ja, dit was wel vrij ernstig. Vooral omdat de operator van de attractie zelf al door had dat er iets niet klopte door het bizarre gegil van boven. De andere operator zei nog: 'Och, ze gillen allemaal'. Werd toch wel een beetje vreemd toen er een paar kabels los lieten.

Ik heb toen ook een foto gezien van de verroeste kabel waar zelfs nog een stukje schoenveter van het meisje in vastzat. Gruwelijke foto al zeg ik het zelf, je ziet niets maar toch weet je al genoeg door dat ene stukje veter.

Het meisje loopt volgens mij al wel weer. Maar dan met behulp van twee beenprotheses. Gewoon een gruwelijke fout daar in dat park. Ik moet er niet aan denken!

  donderdag 17 juli 2008 @ 19:58:15 #291
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60173188
Oh bahhh! Dat van dat meisje die haar voeten kwijtraakte! Pfff... en dan zeggen 'ze gillen allemaal', omg. Pijnlijk. Zowel figuurlijk als letterlijk.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60176379
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:29 schreef Laniboekje het volgende:

Het meisje loopt volgens mij al wel weer. Maar dan met behulp van twee beenprotheses. Gewoon een gruwelijke fout daar in dat park. Ik moet er niet aan denken!

Ze is helaas haar linkerbeen tot aan de knie kwijtgeraakt, haar rechtervoet is er gelukkig wel weer aangezet.

Kaitlyn Lassiter, een jaar na dato.
pi_60176922
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:30 schreef Piovan het volgende:
Nog een OMFG OMFG

[url=http://www.break.com/index/roller_coaster_accident.html
]http://www.break.com/index/roller_coaster_accident.html[/quote][/url]
Ik ben twee weken geleden ook in zo'n ding (zomerrodelbaan) geweest in Garmisch-Partenkirchen Omdat ik nog wel vrij langzaam (" ") ging, was ik hier ook wel een beetje bang voor, ookal staat er duidelijk aangegeven dat je minstens 25m afstand moet houden! Maarja... als je net uit een bocht komt
Maar ik vind het best wel buggy-ding
En nee, ik ging niet zo langzaam dat ik bijna stil stond, oid
pi_60177269
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:52 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik ben twee weken geleden ook in zo'n ding (zomerrodelbaan) geweest in Garmisch-Partenkirchen Omdat ik nog wel vrij langzaam (" ") ging, was ik hier ook wel een beetje bang voor, ookal staat er duidelijk aangegeven dat je minstens 25m afstand moet houden! Maarja... als je net uit een bocht komt
Maar ik vind het best wel buggy-ding
En nee, ik ging niet zo langzaam dat ik bijna stil stond, oid
Iets soortgelijks heb ik vorig jaar ook gehad op een rodelbaan in Duitsland.
Het was die dag vrij druk en er waren ook veel kinderen van 7-12 jaar op de baan. Ik had ervaring met rodelbanen en wachtte expres al een seconde of 30 voordat ik zelf eraf ging sjeezen. Het idiote is dat bij elke bocht een groot bord staat met: "BREMSEN". Die kinderen zien dat bord en gaan dus bij elke bocht als een gek remmen. Ik had na een aantal ritjes wel door dat je helemaal niet hoeft te remmen in de bochten. Dus ik ging, 30 seconden na dat kleine meisje, de baan af. Op 3/4 van de baan zie ik dat meisje in de verte. Dus ik ga remmen. Kom m'n pa ineens keihard aanroetsjen en knalt zo dat karretje onder m'n kont vandaan. Het karretje stond hierdoor al bij het einde van de baan terwijl ik nog een meter of 20 moest lopen.

Daarna nog wel 2 dagen last van m'n stuitje gehad. Sindsdien ga ik altijd als laatste persoon de baan af. Dan kan zoiets in ieder geval nooit meer gebeuren.
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:25:43 #295
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60177672
Wat vreselijk van dat meisje. Het zal je maar overkomen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60177673
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Iets soortgelijks heb ik vorig jaar ook gehad op een rodelbaan in Duitsland.
Het was die dag vrij druk en er waren ook veel kinderen van 7-12 jaar op de baan. Ik had ervaring met rodelbanen en wachtte expres al een seconde of 30 voordat ik zelf eraf ging sjeezen. Het idiote is dat bij elke bocht een groot bord staat met: "BREMSEN". Die kinderen zien dat bord en gaan dus bij elke bocht als een gek remmen. Ik had na een aantal ritjes wel door dat je helemaal niet hoeft te remmen in de bochten. Dus ik ging, 30 seconden na dat kleine meisje, de baan af. Op 3/4 van de baan zie ik dat meisje in de verte. Dus ik ga remmen. Kom m'n pa ineens keihard aanroetsjen en knalt zo dat karretje onder m'n kont vandaan. Het karretje stond hierdoor al bij het einde van de baan terwijl ik nog een meter of 20 moest lopen.

Daarna nog wel 2 dagen last van m'n stuitje gehad. Sindsdien ga ik altijd als laatste persoon de baan af. Dan kan zoiets in ieder geval nooit meer gebeuren.
Aiii..... ja, voor zoiets was ik dus ook wel een beetje huiverig En omdat ik begin dit jaar mijn bekken op meerdere plekken gebroken had, was ik een beetje voorzichtig Maar had mij net zo goed kunnen overkomen hoor, want er zaten een paar kinderen tussen die echt als gekken naar beneden gingen!

Overigens kan ik me het verhaal dat een aantal posts hierboven genoemd wordt ook nog wel herinneren: die van dat meisje waarvan haar voeten afgerukt wordt door een loshangende (?) kabel. Echt freaky was dat!
Wat daar niet een filmpje van?
  zondag 10 mei 2009 @ 18:40:59 #297
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68879395
*topic omhoogschopt*
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:04 schreef Syd het volgende:
ook aantal doden bij gevallen.


Is een film -_-
Maar goed, die achtbaan ziet er (behalve dat ongeluk dan) verder best wel vet uit. Staat dat ding ook echt ergens?
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:50 schreef Sharapova het volgende:
Er is gisteravond een ongeluk gebeurd bij de nieuwe achtbaan in het atractiepark Tivili, Denemarken..
[..]

[ afbeelding ]
Ziet eruit als El Conder (Walibi World)/Vleermuis (Walibi Belgie) of hoe dat ding in Belgie dan ook mag heten...
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:25 schreef Phrits het volgende:
Ben 3 jaar terug eens naar Bobbejaanland geweest, heb je die achtbaan de Typhoon.
Gingen net 2 vrienden van mij in toen er een storing kwam, stroom was uitgevallen oid, zaten ze daar anderhalf uur lang vast op dat stuk dat rechtomhoog gaat
Heb ik ook wel eens 10 minuten gehangen. Eigenlijk ligt dat best lekker


Verder... hoe is het nou om als operator in een pretpark te werken?

EDIT: Oh ja, video van glijbaan met looping: http://www.ebaumsworld.com/video/watch/549785/

[ Bericht 3% gewijzigd door joepie91 op 10-05-2009 18:48:03 ]
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zondag 10 mei 2009 @ 20:42:40 #298
215371 Mestras
Arizona
  zondag 10 mei 2009 @ 20:46:44 #299
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68883222
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:42 schreef Mestras het volgende:
tvp
Het had alleen maar erger kunnen zijn als die tvp een gigantische topickick deed.

Of je post even iets nuttigs
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zondag 10 mei 2009 @ 20:55:19 #300
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_68883571
Heb een jaar of 4 geleden op de kermis hier in Groningen in de XTREME een half uur , half op de kop gehangen. was ook niet echt een pretje. Ook wegens technische problemen.


Maar het blijft wel een leuke attractie.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  zondag 10 mei 2009 @ 20:59:14 #301
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68883715
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:55 schreef Miss_paraplu het volgende:
Heb een jaar of 4 geleden op de kermis hier in Groningen in de XTREME een half uur , half op de kop gehangen. was ook niet echt een pretje. Ook wegens technische problemen.
[ afbeelding ]

Maar het blijft wel een leuke attractie.
Pfff niks voor mij, ik word al misselijk als ik zo'n ding bezig zie.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')