abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_12561004
Dit spinnetje hoort op het web...




Wat vinden jullie van het verschil tussen het tweede plaatje en het derde plaatje?

Alle plaatjes zijn *niet* uitvergroot anders dan met mijn macrolens :-), genomen met Minolta Dimage 5, standaard macro op camera, en met een extra voorzet macrolens (weet niet precies wat de specs zijn).

Fok! lurken is bijna net zo goed als de Charmed, Buffy, Angel avond van Net 5
pi_12561077
En nog bedankt Dave

beetje zoet, daar gaat mn image

pi_12561182
geen probleem voetzoeker...
Take no prisoners... take no shit!
pi_12561238
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:23 schreef Dasmans het volgende:
Dit spinnetje hoort op het web...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat vinden jullie van het verschil tussen het tweede plaatje en het derde plaatje?

Alle plaatjes zijn *niet* uitvergroot anders dan met mijn macrolens :-), genomen met Minolta Dimage 5, standaard macro op camera, en met een extra voorzet macrolens (weet niet precies wat de specs zijn).


Je laatste vier foto's laten een enorme macro van een wit spinnetje met een rood kruis op zijn rug zien...
Take no prisoners... take no shit!
pi_12561366
quote:
Je laatste vier foto's laten een enorme macro van een wit spinnetje met een rood kruis op zijn rug zien...
Klopt, ik heb *ENORME* ruzie met mijn verbinding de laatste drie weken. Ik ben bang voor een IP logger of zo. Maar ze staan er nu... Enjoy
Fok! lurken is bijna net zo goed als de Charmed, Buffy, Angel avond van Net 5
pi_12561429

28-80 @ 80 mm met +4 close up lensje ervoor.
pi_12561506
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:38 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
28-80 @ 80 mm met +4 close up lensje ervoor.
geweldige foto Mooie kleuren, lekkere dof, goed scherp. supah! Ik vind wel dat je gekozen kader de kwaliteit van je foto enigszins omlaag haalt, maar that's just me.
Take no prisoners... take no shit!
pi_12561706
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:38 schreef firecow het volgende:

28-80 @ 80 mm met +4 close up lensje ervoor.


Prachtige foto, ik vind m trouwens 90 gedraaid nog mooier, en dan in landscape formaat.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2003 @ 21:48:03 #109
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12561721
zijn mijn foto's niet vernieuwend?

nog geen enkele reactie op gehad helaas

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_12561845
Alweer een tijdje geleden dat ik deze maakte:

Take no prisoners... take no shit!
pi_12562202
Ik hoor hier iedereen maar over photosjoppen en bijwerken....
sorry maar volgens mij is er zo geen zak meer aan, alles wat je fout doet, repareer je in photoshop, in mijn ogen is een niet goede foto, gewoon een mislukte foto en ga ik ze niet zitten bijwerken op de pc, dat haalt het hele idee van fotograferen naar beneden:

ooo... klein foutje, repareer ik wel op de pc!!!!

volgens mij leer je zo nooit zelf goed fotograferen...

But that's just me....

don't bite the hand that feeds, bitch!!
  Moderator dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:06:07 #112
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12562266
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:52 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Alweer een tijdje geleden dat ik deze maakte:

[afbeelding]


kijk DIT vind ik nou mooi ::D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_12562381
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:04 schreef EdjeScoupe het volgende:
Ik hoor hier iedereen maar over photosjoppen en bijwerken....
sorry maar volgens mij is er zo geen zak meer aan, alles wat je fout doet, repareer je in photoshop, in mijn ogen is een niet goede foto, gewoon een mislukte foto en ga ik ze niet zitten bijwerken op de pc, dat haalt het hele idee van fotograferen naar beneden:

ooo... klein foutje, repareer ik wel op de pc!!!!

volgens mij leer je zo nooit zelf goed fotograferen...

But that's just me....


'Ouderwetse' fotografen die met een analoge camera werken hebben zo ook hun eigen technieken bij het ontwikkelen om de foto net iets mooier te krijgen. Denk bijvoorbeeld maar aan het 'pushen' van een foto. Waarom zouden mensen met een digitale camera dit dan niet kunnen doen op de moderne manier?
Take no prisoners... take no shit!
pi_12562464
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:04 schreef EdjeScoupe het volgende:
Ik hoor hier iedereen maar over photosjoppen en bijwerken....
sorry maar volgens mij is er zo geen zak meer aan, alles wat je fout doet, repareer je in photoshop, in mijn ogen is een niet goede foto, gewoon een mislukte foto en ga ik ze niet zitten bijwerken op de pc, dat haalt het hele idee van fotograferen naar beneden:

ooo... klein foutje, repareer ik wel op de pc!!!!

volgens mij leer je zo nooit zelf goed fotograferen...

But that's just me....


Tja, zo kan je aan de gang blijven. Dat wordt de rest van je leven kijken naar negatieven, aangezien je met het afdrukken ook een representatie maakt van je foto. Zo kan je nog extra met belichting spelen, andere emulsies gebruiken, etc. Doet dat wat af aan je foto? Naar mijn mening niet. Het zijn gewoon andere methoden om hetzelfde te bereiken: de best mogelijke representatie van 1/2000e seconde uit je leven vastgelegd op een stukje zilverfolie of een stukje silicium.

Een mislukte foto blijft een mislukte foto. Geen photoshop wat daaraan kan veranderen.

On topic:

[Dit bericht is gewijzigd door Dasmans op 19-08-2003 22:21]

Fok! lurken is bijna net zo goed als de Charmed, Buffy, Angel avond van Net 5
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:30:51 #115
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12563029
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:13 schreef Dasmans het volgende:

[..]

Tja, zo kan je aan de gang blijven. Dat wordt de rest van je leven kijken naar negatieven, aangezien je met het afdrukken ook een representatie maakt van je foto. Zo kan je nog extra met belichting spelen, andere emulsies gebruiken, etc. Doet dat wat af aan je foto? Naar mijn mening niet. Het zijn gewoon andere methoden om hetzelfde te bereiken: de best mogelijke representatie van 1/2000e seconde uit je leven vastgelegd op een stukje zilverfolie of een stukje silicium.

Een mislukte foto blijft een mislukte foto. Geen photoshop wat daaraan kan veranderen.

On topic:
[afbeelding]


Eens! (Snap die anto-photoshop mensen nooit)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_12569783
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:48 schreef djkoelkast het volgende:
zijn mijn foto's niet vernieuwend?

nog geen enkele reactie op gehad helaas


Nee logisch, ze zijn behoorlijk lelijk. Ik kan net zo goed een foto maken van me broodje pindakaas en paar van me toetsenbord. En om ze nog meer op die van jouw te laten lijken flikker ik er extra veel ruis in, en probeer ik zo onscherp mogelijk de foto af te stellen.
  Moderator woensdag 20 augustus 2003 @ 09:07:13 #117
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12569892
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 08:55 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Nee logisch, ze zijn behoorlijk lelijk. Ik kan net zo goed een foto maken van me broodje pindakaas en paar van me toetsenbord. En om ze nog meer op die van jouw te laten lijken flikker ik er extra veel ruis in, en probeer ik zo onscherp mogelijk de foto af te stellen.


najaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

bedankt...

het is weer eens wat anders dan een spin of een bloem...

en leer eens nederlands, eikel

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 20 augustus 2003 @ 12:38:27 #118
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_12574529
Ssup!
Vanmorgen terug gekomen van vakantie ( Suraboyo - Java ) en kan kon niet wachten om even een foto te laten zien die ik daar geschoten heb.

http://www.pbase.com/image/20453523

Ik krijg de foto hier niet op het forum dus vandaar ffe de link ...
Het is een bidsprinkhaan die zich ophield in de mangoboom van de fam.

More on it's way ..
Greet|Z DaaN

[Dit bericht is gewijzigd door PeanutDaan op 20-08-2003 18:55]

Digital Emotions | "ik wil ook op de foto!!!"
pi_12575781
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 08:55 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Nee logisch, ze zijn behoorlijk lelijk. Ik kan net zo goed een foto maken van me broodje pindakaas en paar van me toetsenbord. En om ze nog meer op die van jouw te laten lijken flikker ik er extra veel ruis in, en probeer ik zo onscherp mogelijk de foto af te stellen.


Hé Mannekino, misschien kan je beter commentaar gaan leveren op azijnpissers.nl of zo!

Ik ben het met je eens dat hier niet altijd even hoge kwalitatieve foto's gepost worden, maar de meesten zitten hier daarom ook om te leren van elkaar. Mijn verzoek is daarom ook om je kritiek in het vervolg wat subtieler en opbouwender te brengen... Je hoeft een foto niet altijd even mooi te vinden, maar je kunt best wat minder kinderachtiger reageren.

Ik heb dit topic eens door zitten bladeren, maar ik ben van jou ook nog geen hoogvliegers tegengekomen. Als je hier de Mr Know-It-All uit wilt gaan zitten hangen, plaats dan eens een rete goede serie en dan praten we verder.

Take no prisoners... take no shit!
  Moderator woensdag 20 augustus 2003 @ 14:40:39 #120
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12577028
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 13:31 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

Hé Mannekino, misschien kan je beter commentaar gaan leveren op azijnpissers.nl of zo!

Ik ben het met je eens dat hier niet altijd even hoge kwalitatieve foto's gepost worden, maar de meesten zitten hier daarom ook om te leren van elkaar. Mijn verzoek is daarom ook om je kritiek in het vervolg wat subtieler en opbouwender te brengen... Je hoeft een foto niet altijd even mooi te vinden, maar je kunt best wat minder kinderachtiger reageren.

Ik heb dit topic eens door zitten bladeren, maar ik ben van jou ook nog geen hoogvliegers tegengekomen. Als je hier de Mr Know-It-All uit wilt gaan zitten hangen, plaats dan eens een rete goede serie en dan praten we verder.


Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 20 augustus 2003 @ 16:58:22 #121
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_12580644
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:10 schreef Dave_Mustaine het volgende:
'Ouderwetse' fotografen die met een analoge camera werken hebben zo ook hun eigen technieken bij het ontwikkelen om de foto net iets mooier te krijgen. Denk bijvoorbeeld maar aan het 'pushen' van een foto. Waarom zouden mensen met een digitale camera dit dan niet kunnen doen op de moderne manier?
Wat sleutelen aan de kleuren en contrasten en de foto wat bijsnijden, daar is ook niets mis mee in mijn ogen, maar storende elementen helemaal weghalen vind ik weer een stap te ver.
pi_12580747
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 16:58 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat sleutelen aan de kleuren en contrasten en de foto wat bijsnijden, daar is ook niets mis mee in mijn ogen, maar storende elementen helemaal weghalen vind ik weer een stap te ver.


Daar heb je inderdaad gelijk in. Daar ben ik zelf ook geen voorstander van. Wat mij betreft praat je dan ook meer over gemanipuleerde foto's dan over bewerkte foto's.
Take no prisoners... take no shit!
pi_12580977
Ik heb er nog dorst van...

Take no prisoners... take no shit!
pi_12604769
wat vinden jullie van deze? op vakantie in het hochwald gemaakt,

hoe krijg je trouwens die stippellijn ipv die stomme rand eromheen?

pi_12605097
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:52 schreef deodupke het volgende:
wat vinden jullie van deze? op vakantie in het hochwald gemaakt,

[afbeelding]

hoe krijg je trouwens die stippellijn ipv die stomme rand eromheen?


Misschien moet je 'm eerst eens fatsoenlijk resizen
Take no prisoners... take no shit!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')