abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_18544895
Normaal gesproken droom ik ontzettend onsamenhangend en kan er werkelijk van alles gebeuren en veranderen. Maar bij de wat normalere dromen is altijd een terugkerend thema: dingen kwijt zijn. Ik ga in mn droom bv. op reis, en halverwege m'n droom kom ik erachter dat ik m'n koffers kwijt ben. Ik raak lichtelijk in paniek en ga overal op zoek. Stad en land zoek ik letterlijk af. Ik word ook altijd tegengewerkt in m'n zoektocht. Ik moet bv. om een 1 of andere reden een trein halen en moet me eerst door een hele mensenmassa heenworstelen voordat ik uiteindelijk m'n trein voor m'n neus zie wegrijden.

Dingen kwijt & tegenwerking dus. .
  Moderator dinsdag 20 april 2004 @ 13:41:27 #52
5428 crew  miss_sly
pi_18559204
Ik droom veel en raar en ik weet vaak ook nog wat ik gedroomd heb.

Ik droom erg vaak over trappen/trappenhuizen waar ik op allerlei (on)mogelijke maniere de meest rare trappen op en af moet: trappen zonder einde boven of beneden, trappen waar je alleen met halsbrekende toeren op kunt komen, trappen die met een rare bocht eerst omlaag leiden en daarna toch omhoog gaan...echt idioot! Een vriendin van me zei dat ik zo misschien wel naar mijn leven keek: altijd bezig iets te bereiken maar wel op een moeilijke manier (wat wel klopt ). Vond dat best een logische verklaring, voor zover die er echt is!

Niet afgelopen nacht, maar de nacht ervoor heb ik weer eens heeel eng gedroomd. In mijn droom werd ik achternagezeten door een enorm afzichtelijk monster met gruwelijke klauwen die in een haal een buik helemaal open kunnen rijten. Ik werd wakker zonder dat er een oplossing was gekomen en ik eigenlijk nog steeds achterna gezeten werd. Het rare was dat ik afgelopen avond gewoon bang was omt e gaan slapen: ik wist dat dat monster er nog was en me weer achterna zou komen, en dat gebeurde ook. Ik heb weer zo naar gedroomd en slecht geslapen en het mosnter is nog steeds niet dood. Ik vond dit echt heel vreemd, want die angst voor een 'vervolgdroom' heb ik nooit eerder gehad...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_18559294
droom een vlammenwerper erbij en kill het monster!!

ff serieus, rare droom. Het is mij nog niet overkomen dat ik bang was in een droom..
  Moderator dinsdag 20 april 2004 @ 13:45:58 #54
5428 crew  miss_sly
pi_18559333
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 13:44 schreef skiczukie het volgende:
droom een vlammenwerper erbij en kill het monster!!

ff serieus, rare droom. Het is mij nog niet overkomen dat ik bang was in een droom..
ik ben wel eens vaker ban gin een droom, maar dat is over zodra ik wakker word. Bang voor het vervolg omda thet monster er nog is, is me nog nooit eerder gebeurd...vind het ook erg vreemd dat het monster inderdaad terugkwam...wat moet ik nou vannacht? die vlammenwerper erbij dromen dan maar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_18562087
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 13:45 schreef miss_sly het volgende:
ik ben wel eens vaker ban gin een droom, maar dat is over zodra ik wakker word. Bang voor het vervolg omda thet monster er nog is, is me nog nooit eerder gebeurd...vind het ook erg vreemd dat het monster inderdaad terugkwam...wat moet ik nou vannacht? die vlammenwerper erbij dromen dan maar?
ik heb een beetje een andere kijk op dromen... ik zou het zelf sneu vinden voor dat monstertje
wie weet heeft ie wel een verkeerde opvoeding gehad, is ie zo geworden omdat zijn droombestaan niet leuk voor hem is? ( )

probeer het eens met een net gooien, of als je fantasie hebt zo'n Star Trek achtige gevangenis met een forcefield ofzo
Mijn kijk is dat gedachten energie is, die uitten zich 's nachts in een droom en energie kan je niet "vernietigen" (dan zou je iets van jezelf vernietigen) maar wel omvormen tot iets anders. Als je hem gevangen hebt kan je hem misschien omvormen tot een eenhoorn ofzo, een iets leukere verschijning zoals je icon
Zeg je plan hardop voordat je gaat slapen, wie weet ervaar je wel een heel andere droom
  Moderator dinsdag 20 april 2004 @ 16:43:22 #56
5428 crew  miss_sly
pi_18563703
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 15:39 schreef The_Shining het volgende:

[..]

ik heb een beetje een andere kijk op dromen... ik zou het zelf sneu vinden voor dat monstertje
wie weet heeft ie wel een verkeerde opvoeding gehad, is ie zo geworden omdat zijn droombestaan niet leuk voor hem is? ( )

probeer het eens met een net gooien, of als je fantasie hebt zo'n Star Trek achtige gevangenis met een forcefield ofzo
Mijn kijk is dat gedachten energie is, die uitten zich 's nachts in een droom en energie kan je niet "vernietigen" (dan zou je iets van jezelf vernietigen) maar wel omvormen tot iets anders. Als je hem gevangen hebt kan je hem misschien omvormen tot een eenhoorn ofzo, een iets leukere verschijning zoals je icon
Zeg je plan hardop voordat je gaat slapen, wie weet ervaar je wel een heel andere droom
ik heb nog nooit hoeven ingrijpen in mijn dromen; hoewel bizar en soms wat angstig, duurt dat nooit lang. Omdat het nu zo lang duurt, moet ik wel iets. Ik vind deze mogelijkheid fijner dan de vlammenwerpen (ben eigenlijk allergisch voor geweld, dus...). Ik ga kijken of ik een mooie witte eenhoorn van hem kan maken...als ie nog terugkomt vannacht, want misschien is dat niet zo
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_18563850
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 16:43 schreef miss_sly het volgende:
ik heb nog nooit hoeven ingrijpen in mijn dromen; hoewel bizar en soms wat angstig, duurt dat nooit lang. Omdat het nu zo lang duurt, moet ik wel iets. Ik vind deze mogelijkheid fijner dan de vlammenwerpen (ben eigenlijk allergisch voor geweld, dus...). Ik ga kijken of ik een mooie witte eenhoorn van hem kan maken...als ie nog terugkomt vannacht, want misschien is dat niet zo
Wat je overdag doet komt 's nachts terug in je dromen. Misschien heb je onbewust je nachtmerrie nu al opgelost (thema: geweldloos omgaan met agressie) en droom je vannacht meteen van je eenhoorn
Je hebt de keuze gehad (nagedacht over) om geweld te gebruiken, en een geweldloze manier. Je hebt je beslissing al gevormd en vannacht zal dat zich uiten in je droom.
  donderdag 22 april 2004 @ 19:22:21 #58
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_18616252
Vage magere robotjes.. Denk aan zo'n tekning met een streep als lichaam en weer twee strepen voor de armen.. Zo zagen deze robotjes er ook uit.. Van metaal of iets dergelijks.. Maar ze onderscheiden zich wel.. Met camara's e.d. bijvoorbeeld (wel 3d dus) en metalen dingetjes die ik niet bewust heb gezien..Ieder lid van een bepaalde groep heeft 1 robot die hij op afstand bestuurd.. Waarschijnlijk vanuit een vage hoge toren met gezichten van de leden waar ik vaagjes in ben geweest.

Ik zag de robots buiten lopen (Angst gevoel) en dan door het raam ofsow naar binnenstappen en op de vensterbank staan en zitten als vensterbank stukken.. Ik raak er 1 aan met het idee of het wel werkelijk waar die robots nog zijn maar ook met angst en vraag.. Ik WIL graag met x spreken die in mijn onderbewuste zit verborgen! En opeens een chemische reactie die mij het bange gevoel geeft omdat ik bang ben dat die robots me wat zullen doen (of de mensen in de toren) omdat ik EIS..

Iets later hoor/voel ik een akkoord! Het lijkt dat ik zo'n ronde torentrap op loop en dat ik mijn ouders met die robots alleen laat.. (ook even een bezorgd gevoel)

Ik zit, wat achteraf lijkt op een beetje zand met een Oud boek op een onbewoond eiland achtige omgeving. Het boek heeft wat weg van een oud perkamentisch boek Wel GROOT! trouwens en erachter links en rechts 2 palmboompjes ofsow.. Maar heel vaag. Ik orienteerde me hoofdzakelijk op het boek (wat een boek leek natuurlijk)..

Ik ben even klein als de boeken en dat blijft ook zo! Het grote oude boek doe ik open (ik denk al niet meer aan de persoon die ik wil spreken(of dat juist dit boek??!!).. Ik dwing mezelf verder te kijken in het boek.. Dan zie ik naar de bovenkant van het boek en dit ziet er oud perkamentisch en flink afgeraffeld uit en hoe harder ik kijk hoe verder het afbuigt van me af.. Ik wil dus in het boek kijken maar doe het niet met mijn handen.. Ik krijg hier ook een gevoel van in mijn maag omdat ik bang ben voor de waarheid ofsow..

Opeens denk ik Hee! goh wat staat er aan de achterkant van dit boek.. Stel je het boek liggend voor maar met een ruimte achter het boek waar je nog niet bij stil stond..(schaduw ruimte).. Ik forceer mezelf om zover te komen en met moeite lukt het.. Maarjah.. Ik val dan opeens achter dat boek en zie nog meer boeken.. Een hele collectie boeken die op "kopstukken filosofie" reeks lijken maar wat mij meer het gevoel geeft van boeken van grote onbekende literaire grootheden.. En nog meer boeken (allemaal gevoelsmatig evengroot als mij" En raar maar toch op dezelfde plek als het oude nog grotere perkament.. (dat is van de achterkant net 1 en hetzelfde)..

Dan pak ik een boek en val ik samen met die boeken om (Ik lig nu rechts van de stapel van de boeken en lig er half tussen (3 kwart rondje om het oude perkament ..?? links eromheen stappen... erachter en dan de laatste kwart liggend)..

Dan lig ik dus tussen de boeken.. Ik pak een boek (terwijl ik ondertussen m'n lichaam niet kan bewegen natuurlijk alleen maar dat boek pakken is mogelijk) met veel gezichten erop en 1 herken ik duidelijk! Het is Goethe tussen al die gezichten op dat boek..!! Het is als een soort boek van grootheden met de kop van Goethe die alleen niet vaag is.. Ik heb dit boek tussen al die boeken (en het oude perkament) gepakt volgens mij, en hierdoor vielen ze samen met mezelf alle boeken om..

Het aanblik van dat boek met Goethe zo duidelijk erop gaf me helemaal een zwaar, maar dit keer beter gevoel..

Aldus April 22 in de nacht..

--

Al een paar weken terug..

--


wat vooraf gaat..

Vroeger ging ik met een persoon om (11/12 jaar oud) die het huis altijd graag molestreerde met zijn liefde voor electronica.. Prachtig was dat .. Spelen met lampjes en boxen e.d. dus.. Hij had een zusje.. Donker/zwart haar (net zo'n giga nette franse meid) ze bespeeld ook klassieke instrumenten en heeft bij mij echt zo'n zuiver "blauw koud/frisse" gevoel..

Prachtmeid.. Als ik aan haar denk denk ik aan onafhankelijkheid van de maatschappij onderandere..

Maarjah.. Ik droomde dus dat ik liep over een aantal spoor wegen.. Achter/naast mij alles wazig en voor mij wazig.. beetje boom achtig in de verte.. Ertussen veeel sporen zijdelinks.. Voor mij zie ik een enkele trein waggon met vage schimmen daarin en een meisje die daar in het midden zat.. Helemaal onder de make up (of dat in iedergeval als een soort masker voor haar eigen gezicht).. Bijna clown achtig! Kreeg ik gelijk het gevoel van dat IS ZIJ!!! Maar wat doet zij in godsnaam met makeup! Word ze meegenomen door de maatschappij?? Leeft zij de dood tegemoet gevangen in de regels van de maatschappij???

--

En nog een hele insteressante waar ik meer van wil begrijpen..

Ik had als een soort van 2 vierkanten met ieder een borst voor me, (ongeveer op 10 centimeter afstand van me, maar qua intensiteit niet te beschrijven) De borsten kon ik naar keuze veranderen van vorm.. Groot klein (van onder/boven/zijkant).. maar nooit overdreven.. Op een gegeven moment ging ik vooruit.. achteruit.. (denk aan een tekenbord met 2 draaiknoppen 1 up/down en de ander links/rechts).. De borst kreeg aan de bovenkant een inham en toen maakte ik hem vol.. Daar was de associatie met de borst van mijn moeder...

En als een soort enkele vierkant die naar voren kwam, Voelde ik de associatie met mijn moeder... Is dit logisch dat mensen zo ver in hun geheugen graven??? WAAROM! Moest deze droom nou verstoord worden met de associatie van mijn moeders mooie borst?? Het beviel me eigenlijk wel dat borsten spelletje! Ik had eigenlijk nog wel een paar willen zien :'(..
--

De 3 dromen die mij deze maand het meest aanspraken

[ Bericht 0% gewijzigd door 0d1n op 22-04-2004 19:32:19 ]
Mundus vult decipi
  donderdag 22 april 2004 @ 19:35:33 #59
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_18616511
Mensen nog aanvullingen op die drie dromen??

Interpretaties?? Onderzoeken? Onderzoekers? Boeken? Links??

Thnks!!

Het enige waar ik beetje kennis van heb is freud en van wat van zijn opvolgers.. Maar veel .. Nee totaaal niet!
Mundus vult decipi
  zaterdag 29 mei 2004 @ 00:54:32 #60
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_19486826
http://www.meta-religion.com/Psychiatry/Biography/jung.htm

Veel interessante info die me een geheel nieuw licht geven op dromen!

Zullen die robots dan TOCH?

Hmm

Ik ZAL het uitvinden
Mundus vult decipi
pi_19489184
Ik heb een droom gehad die ik eigenlijk wel zeer machtig vond.
Ik zat in een soort van ... lab. Ik was er onderzoeker. Ik was bezig met een proef toen ik ineens een gang inliep naar de lift. Daar stond een vrouw en dan heb ik haar hoofd er gewoon afgesneden (ja dit meen ik) en dan in de hoek tussen de liftdeur en de gang gegooid en toen werd ik wakkergemaakt omdat ik naar school moest.

Vannacht heb ik ook iets gedroomt ...
Het was seksueel maar echt ongewoon omdat de personen die erin kwamen vaag waren. Het was echt een vage droom
pi_19550964
De laatste weken droom ik heel onrustig. Ik sta moe op en ga moe naar bed. Waar de dromen over gaan weet ik niet. Ik herinner me alleen flarden, geen vloeiend verhaal.
Maar nu ben ik zover dat ik niet meer kan/wil/durf te slapen. Gisteren ben ik pas om 5 uur naar bed gegaan, om om 9 uur weer op te staan. En nu? Ik ben doodmoe, maar slapen ho maar...
Out of my mind, back in five minutes
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 12:23:59 #63
47213 ArmaniMania
pi_24703990
Gster en vandaag weer dezelfde drom gehad. Om mijn ziel niet kwijt te raken moest ik van de duivel himself 9 opdrachten voltooien. Ik kreeg ruziek met de duivel en bood um aan om um te vermoorden, maar dat was niet zo`n sral plan. Dan zou ik zelf de duivel worden en dan was het cirkelje weer rond eigenlijk. In ieder geval had het geen zin. Dus ik moest 9 opdrachten voltooien. Om nou alle opdrachen te beschrijven wordt mijn post veel te lang.

pi_24714971
Ik droom sinds 4 jaar altijd hetzelfde:
ik wordt achtervolgd (door van alles, doet er ook niet toe)
ik probeer iets te pakken te krijgen/voor mekaar te krijgen maar het lukt niet

in zekere zin ben ik er aan gewend maar elke dag vraag ik me weer af waarom ik zo droom en waar het over gaat.

Vannacht was wel duidelijk: ditmaal was ik naarstig op zoek naar Johnny Depp (een van de objecten van mijn verliefdheden)
In de droom al hele leven op zoek, naar contact.
Uiteraard lukte dit niet->hij was zelfs dood toen ik eindelijk bij hem kwam
altijd hetzelfde gelazer

i.i.g was het idee erachter mijn zoektocht naar wezenlijk contact met iemand, en dan met name iemand waar ik verliefd op ben (zie anders mijn topic 'over eenzaamheid en verlangen' in R&P.
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 21:20:21 #65
88815 The_Emotion
98.3
pi_24767174
Ik droom de laatste tijd dat ik uit kermis-attracties geslingerd word. Of met een auto, trein, karretje, dinges of wat dan ook uit de bocht vlieg. Dat soort dromen komen de laatste tijd best wel veel terug.

Heeft iemand mss een idee wat dit zou kunnen betekenen?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_24767499
Ik droomde vannacht dat ik in een discotheek stond met een collega en twee vrienden. Toen ik me plots omdraaide keek ik recht in het gezicht van mijn ex en zijn "vriendin". Voor ik iets kon denken werd ik neergeslagen en stond ik versuft weer op. Toen ik stomverbaast en duizelig om me heen keek zag ik ze nergens meer. Mijn vrienden hadden me beet en vroegen of het ging, maar alles was een waas.
Delivered without an information leaflet
pi_24815768
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:20 schreef Remqo het volgende:
Ik droom de laatste tijd dat ik uit kermis-attracties geslingerd word. Of met een auto, trein, karretje, dinges of wat dan ook uit de bocht vlieg. Dat soort dromen komen de laatste tijd best wel veel terug.

Heeft iemand mss een idee wat dit zou kunnen betekenen?
Ik wil wel een poging wagen
Een kermis kan in dromen naar verschillende aspecten wijzen;
- Een kermis in een droom geeft aan dat je weer in contact komt te staan met je "kinderlijke kant". Je bent minder geremd in het openbare leven.
- Je wordt bewust van je eigen hedonistische gevoelens. Je gaat meer de kant op van je eigen genoegens.

De kermisattractie staat symbool voor je eigen leven. Je geeft aan dat je uit de attractie geslingerd word. Dit kan betekenen dat je in een nieuwe fase van je leven bent beland (gezien de combinatie met de aspecten van een kermis, eerder genoemd)

Ik wil benadrukken dat dit slechts een gok is. De wijze waarop iemand een droom interpeteert is voor iedereen anders. Je moet je eigen gevoel achterna gaan wat je hebt over deze droom.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2005 @ 00:02:44 #68
88815 The_Emotion
98.3
pi_24825559
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:31 schreef ThomasBerge het volgende:

De kermisattractie staat symbool voor je eigen leven. Je geeft aan dat je uit de attractie geslingerd word. Dit kan betekenen dat je in een nieuwe fase van je leven bent beland (gezien de combinatie met de aspecten van een kermis, eerder genoemd)
Grappig, het is wel zo dat ik de laatste tijd wel veranderd ben, voor mijn gevoel een aantal hoofdstukken heb afgesloten en ben aan nieuwe dingen begonnen.
quote:
Ik wil benadrukken dat dit slechts een gok is. De wijze waarop iemand een droom interpeteert is voor iedereen anders. Je moet je eigen gevoel achterna gaan wat je hebt over deze droom.


De kermis en pretpark-dromen ervaarde ik wel als prettig, ook al gaat er wat mis. Bij de auto en trein-ongelukken schrik ik meestal wakker. Mijn gevoel zegt erbij dat ik meer op moet letten en meer alert zijn.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_24838459
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:33 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik in een discotheek stond met een collega en twee vrienden. Toen ik me plots omdraaide keek ik recht in het gezicht van mijn ex en zijn "vriendin". Voor ik iets kon denken werd ik neergeslagen en stond ik versuft weer op. Toen ik stomverbaast en duizelig om me heen keek zag ik ze nergens meer. Mijn vrienden hadden me beet en vroegen of het ging, maar alles was een waas.
Klinkt alsof het feit dat jouw ex een nieuwe vriendin heeft (of als hij die gaat krijgen) bijna letterlijk een klap in je gezicht is (of zal worden).

Vrij logische droom eigenlijk. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24842781
quote:
Op zondag 30 januari 2005 20:04 schreef MUUS het volgende:
Klinkt alsof het feit dat jouw ex een nieuwe vriendin heeft (of als hij die gaat krijgen) bijna letterlijk een klap in je gezicht is (of zal worden).

Vrij logische droom eigenlijk. .
Heeft hij al bijna n jaar. Hij is nooit trouw geweest, dus vandaar "vriendin".
Ik vond het maar een rare droom. Ik werd ook echt in een waas wakker, wist niet hoe ik me moest voelen. Heb wel eens van die voorspellende dromen, maar hopelijk was deze het niet want dan word ik een bassie!

Muus kom naar huus want de koeien staan op springen
Sorry, kon het niet laten


[ Bericht 16% gewijzigd door gekke_sandra op 31-01-2005 00:32:03 ]
Delivered without an information leaflet
pi_24849147
quote:
Op maandag 31 januari 2005 00:22 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Heeft hij al bijna n jaar. Hij is nooit trouw geweest, dus vandaar "vriendin".
Ik vond het maar een rare droom. Ik werd ook echt in een waas wakker, wist niet hoe ik me moest voelen. Heb wel eens van die voorspellende dromen, maar hopelijk was deze het niet want dan word ik een bassie!
Zo'n rare droom vind ik het niet hoor. Het is altijd vrij heftig als je ex een nieuwe partner krijgt, zelfs als je hem niet meer wilt. "Ik wil je niet, maar je moet wel eeuwig om me blijven smachten" Zo'n idee. .
Als hij dan ineens een nieuwe vriendin krijgt, is dat figuurlijk soms een klap in het gezicht IRL en in jouw droom zelfs letterlijk.
quote:
Muus kom naar huus want de koeien staan op springen
Sorry, kon het niet laten
Verzin dan wat origineels, muts. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24860452
Ik wilde hier nog een topic over openen, maar nu er toch een dromentopic is, kan *iemand* me deze dromen uitleggen?

Deze dromen heb ik meerdere keren gehad, 6 a 7 keer als ik het me goed herinner.
Ik sta samen met mijn ouders en broertje bij een vliegveld of een station, dat verschilt per droom. Ik heb al mijn hebben en houwen bij me en ik wil het vliegtuig/de trein instappen.
Als het een vliegtuig is, is hij groot en hoog (10 verdiepingen, zo lijkt het), helemaal wit en organisch gevormd. Hij is zo ongelooflijk groot dat (zo denk ik altijd in mijn droom) heel Rotterdam erin past.
Als het een trein is, is hij zo lang dat ik het begin en het einde niet kan zien, hij is net zo puur wit als het vliegtuig en alweer heb ik het idee dat iedereen erin past.
Op dit moment begint er meestal iemand te praten (Ik denk dat dat mijn papa is) en hij zegt dat we nu instappen en weggaan voordat het begint. Wat er nou exact gaat beginnen heb ik nooit echt begrepen, ik gok op een ramp of een oorlog, want als ik dan om kijk staan er duizenden mensen achter ons.
Ik stap dan op de roltrap die het vliegtuig of de trein ingaat, en van binnen is het zo wit dat ik mijn ogen dicht moet doen. De hele verdere droom krijg ik mijn ogen niet open, dit is toch wel het meest enge in de hele droom. Ik doe echt moeite om mijn ogen open te doen maar ik vang elke keer maar een glimp op van het interieur, en dan gaan mijn ogen weer dicht. Zo rond dit moment stopt mijn droom meestal.

Als je een idee hebt wat dit misschien betekend (vooral de "blindheid" in mijn droom) zou je dat dan willen posten? Alvast bedankt!
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_24922828
Ik had op de basisschool een vriendinnetje waar ik alles mee deed. Het was van ongeveer groep 5 tm groep 8. We deden echt heel veel samen, speelden elke dag met elkaar.
Er waren wat vervelende akkefietjes in groep 8 waardoor onze vriendschap kapot ging.
Toen we naar de middelbare school gingen ben ik nog een beetje met haar omgegaan, heel oppervlakkig. Totdat ook dit doodbloedde. Toen kwam er een tijd dat ze me niet eens meer groette als ze me zag.
Ik had er eigenlijk veel verdriet van dat onze vriendschap kapot was gegaan. Ben toen naar een andere school gegaan en heb haar ongeveer 4 jaar niet meer gezien.
Toen ben ik via via achter haar email adres gekomen, toegevoegd op msn, en we chatten weer. Ik vroeg haar of ze boos op me was en dat was ze niet. We hebben daarna 2x afgesproken. gezellig gekletst, en het was een klein beetje zoals vroeger omdat ik dr nog goed herkende. Maar toch was het heeel anders, omdat we elkaar zon lange tijd niet gezien hadden in zon belangrijke periode de puberteit. het was heel apart maar ik had niet het idee dat we meteen weer supergoede vriendinnen kunnen worden.
Maar nu mijn vraag: Toen ik geen contact met haar had, droomde ik veel over haar. Sowieso wel een paar keer per jaar, terwijl ik h aar NOOIT zag, NOOIT sprak en ook bijna nooit aan d'r dacht. Misschien onbewust dat ik het zo erg vind dat ik dr kwijt ben?
Nu heb ik dr gezien en nu droom ik nog steeds best vaak over haar. Het is dan allemaal precies hoe het ongeveer 10 jaar geleden was. Ik zie haar voor me hoe ze er toen uitzag, ik zie die moeder voor me, ik zie dat huis voor me hoe het van binnen is, ik zie haar zusje voor me.
Wat heeft dit te betekenen? Ze is praktisch uit m'n leven verbannen, want ik spreek dr nauwelijks meer en eerst echt nooit. Ik zie d'r nooit.
Ik heb eigenlijk nooit meer een vriendin gevonden waarmee ik zoveel deelde als met haar (nare periode gehad enz) Kan dit de reden zijn?
Want bijv m'n ex waar ik heel lang mee heb gehad, daar denk ik nog best vaak over overdag. Maar daar droom ik bijna nooit over, ook andere personen die uit m'n leven zijn droom ik niet veel meer over. Alleen vaak over haar.
Wat betekent dit?
pi_24950995
Wat ik altijd heb ik is dat ik mijn dromen als een soort van film zie. Ik kijk altijd mee ipv dat ik er zelf aan deelneem. Wel sta ik in contact met de hoofdpersoon (die ik zelf vaak niet ben) door alles te voelen wat diegene ook voelt. Ook wil ik weleens van hoofdpersoon wissellen. Vooral als de droom van scene veranderd.
Zou iemand kunnen vertellen wat dan inhoud?

Trouwens, bedankt voor degene die kwam met de pretpark uitleg.
Ik droom al jaren dat ik naar een pretpark ga. Altijd hetzelfde pretpark. In het begin dat ik die dromen had ging ik telkens naar de gevaarlijkste atracties, waar ik dan ook altijd uitvloog of er ziek van werd.
Tegenwoordig durf ik in die dromen niet meer die kant op, of heb ik er de tijd niet meer voor.
Vaak verdwaal ik ook op weg naar de uitweg.
De uitgang zit trouwens nu ook aan de andere kant van het park, zodat ik niet meer door 'het enge' gedeelte hoef.
pi_24953205
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:57 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik wilde hier nog een topic over openen, maar nu er toch een dromentopic is, kan *iemand* me deze dromen uitleggen?

Deze dromen heb ik meerdere keren gehad, 6 a 7 keer als ik het me goed herinner.
Ik sta samen met mijn ouders en broertje bij een vliegveld of een station, dat verschilt per droom. Ik heb al mijn hebben en houwen bij me en ik wil het vliegtuig/de trein instappen.
Als het een vliegtuig is, is hij groot en hoog (10 verdiepingen, zo lijkt het), helemaal wit en organisch gevormd. Hij is zo ongelooflijk groot dat (zo denk ik altijd in mijn droom) heel Rotterdam erin past.
Als het een trein is, is hij zo lang dat ik het begin en het einde niet kan zien, hij is net zo puur wit als het vliegtuig en alweer heb ik het idee dat iedereen erin past.
Op dit moment begint er meestal iemand te praten (Ik denk dat dat mijn papa is) en hij zegt dat we nu instappen en weggaan voordat het begint. Wat er nou exact gaat beginnen heb ik nooit echt begrepen, ik gok op een ramp of een oorlog, want als ik dan om kijk staan er duizenden mensen achter ons.
Ik stap dan op de roltrap die het vliegtuig of de trein ingaat, en van binnen is het zo wit dat ik mijn ogen dicht moet doen. De hele verdere droom krijg ik mijn ogen niet open, dit is toch wel het meest enge in de hele droom. Ik doe echt moeite om mijn ogen open te doen maar ik vang elke keer maar een glimp op van het interieur, en dan gaan mijn ogen weer dicht. Zo rond dit moment stopt mijn droom meestal.

Als je een idee hebt wat dit misschien betekend (vooral de "blindheid" in mijn droom) zou je dat dan willen posten? Alvast bedankt!
Vluchten voor het probleem? Problemen niet onder ogen kunnen/durven komen?

Ik roep ook maar wat hoor, maar dit kwam als eerste in me op.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')