abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:13:51 #1
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_12116108
Ik ga waarschijnlijk in november naar New York en Washington DC. Aangezien ik aankom en vertrek op het vliegveld van Newark moet ik dus een keer met de trein (Amtrak) van Newark Airport (ligt Amtrak station) naar Washington (en terug).

Nou ben ik een beetje aan het nadenken over de datum dat ik erheen vlieg (vertrek staat al vast) en dat is een beetje afhankelijk van wat er tussen NY en WASDC te zien is. De trein komt dus ook door Philadelphia en Baltimore. Nou vraag ik me dus af of iemand ooit in die steden geweest is en wat zijn/haar ervaringen zijn. Zijn ze de moeite waard of kun je beter twee dagen langer in Washington (blijf ik iig 2 dagen) of New York (blijf ik iig 5 dagen) blijven?

The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:15:39 #2
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_12116146
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:13 schreef Dutchman77 het volgende:
Ik ga waarschijnlijk in november naar New York en Washington DC. Aangezien ik aankom en vertrek op het vliegveld van Newark moet ik dus een keer met de trein (Amtrak) van Newark Airport (ligt Amtrak station) naar Washington (en terug).

Nou ben ik een beetje aan het nadenken over de datum dat ik erheen vlieg (vertrek staat al vast) en dat is een beetje afhankelijk van wat er tussen NY en WASDC te zien is. De trein komt dus ook door Philadelphia en Baltimore. Nou vraag ik me dus af of iemand ooit in die steden geweest is en wat zijn/haar ervaringen zijn. Zijn ze de moeite waard of kun je beter twee dagen langer in Washington (blijf ik iig 2 dagen) of New York (blijf ik iig 5 dagen) blijven?


Ik vind New York meer hebben dan Washington, dus zou ik wat langer in NY blijven
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:18:00 #3
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_12116192
Ik vind new york ook meer hebben, maar ik ben er nooit geweest, dus kan er geen echt oordeel over geven. Je moet het gewoon zelf ervaren!
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_12116476
Ik ken washington niet, maar weet wel dat je je makkelijk veel langer dan 5 dagen in NYC kan vermaken!
"Would you abandon your past to save your future?"
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:49:47 #5
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_12117136
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:28 schreef cloudchaser het volgende:
Ik ken washington niet, maar weet wel dat je je makkelijk veel langer dan 5 dagen in NYC kan vermaken!
Dat geloof ik best maar een hotel is daar ook niet al te goedkoop zeg maar

Maar het gaat dus vooral om de steden Philadelphia en Baltimore. Van die andere twee neem ik aan dat er iets interessants te zien is.

The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  woensdag 30 juli 2003 @ 16:36:48 #6
1234 HiZ
Istanbullu
pi_12118522
Baltimore is een leuke stad, maar ik betwijfel toch of hij interessant is voor meer dan een dag. Ook is het een stad die afgezien van downtown toch wel erg is ingericht voor auto's. Met andere woorden; als je geen auto hebt ben je wel een beetje veroordeed tot rondhangen in het centrum (havengebied).

Philadelphia ken ik niet.

Voor vermaak is New York leuker dan DC, maar DC heeft wel erg veel te bieden aan monumenten en musea. Ik persoonlijk vind het nog altijd een leuk idee in het Witte Huis te zijn geweest.

  Moderator woensdag 30 juli 2003 @ 20:15:12 #7
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_12123549
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:13 schreef Dutchman77 het volgende:

Nou ben ik een beetje aan het nadenken over de datum dat ik erheen vlieg (vertrek staat al vast) en dat is een beetje afhankelijk van wat er tussen NY en WASDC te zien is. De trein komt dus ook door Philadelphia en Baltimore. Nou vraag ik me dus af of iemand ooit in die steden geweest is en wat zijn/haar ervaringen zijn. Zijn ze de moeite waard of kun je beter twee dagen langer in Washington (blijf ik iig 2 dagen) of New York (blijf ik iig 5 dagen) blijven?


Ik zou nog een dag langer in Washington blijven, misschien wel 2. Hoewel NY de 'leukere' stad is, heeft Washington zo enorm veel te bezoeken (denk aan FBI, Pentagon, Witte Huis, Graf JFK, Capitol Hill, diverse musea).

Ik ben zelf ook met de trein van NY naar Washington gegaan...beviel heel goed en je ziet nog eens wat onderweg. Leuke trip.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 30 juli 2003 @ 21:42:06 #8
9485 A-wing
90 % of everything is crap.
pi_12125969
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:13 schreef Dutchman77 het volgende:
Aangezien ik aankom en vertrek op het vliegveld van Newark moet ik dus een keer met de trein (Amtrak) van Newark Airport (ligt Amtrak station) naar Washington (en terug).
Amtrak? Volgens mij is er een snelle en goedkope treindienst van NYC (of Boston) naar DC die niet van Amtrak is. Deze is niet nationaal en dus ook niet zo bekend, maar wel veel beter op dat traject. Amtrak kan heel duur uitvallen; ik kan wel uitzoeken hoe die andere maatschappij heet..
quote:
Zijn ze de moeite waard of kun je beter twee dagen langer in Washington (blijf ik iig 2 dagen) of New York (blijf ik iig 5 dagen) blijven?
Baltimore heeft een leuk centrum met een haven(tje), maar ik ben er in '95 voor het laatst geweest en was er ook maar een halve dag dus veel meer kan ik er niet over zeggen.
Philidelphia is wél cool: historisch centrum met oude huizen en monumenten van de Onafhankelijkheidsoorlog-periode (Independence Hall), Modern gedeelte met skyscrapers, City Hall (leuk uitzicht), veel winkels en levendigheid, Noordelijk centrum met park en Germantown (oude buurt met prachtige huizen, is nu een beetje een achterbuurt, maar wel heel mooi en ook met historische plekken), en de andere buurten buiten het centrum zijn vrij interessant.
Als je van jazz houdt is het ook wel een prima plek (concerten, huis van John Coltrane, Ortlieb's Jazz House). Verder zijn de musea uitstekend, Philly Museam of Art en Rodin Museum, maar ik weet niet of je daarvan houdt. Leuke stad, ik ben er deze maand nog geweest.

Have fun

I'll just sit an' grin, money will role right in... | At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge.
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:14:57 #9
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_13324099
Ik blijf 1 nacht langer in WDC en blijf 1 nacht in Philadelphia

Ik heb nog steeds alleen maar Amtrak gezien als mogelijkheid om met de trein van NYC naar WDC te reizen.
Het vervelende is wel dat als je daar kaartjes voor moet reserveren je ook meteen gebonden bent aan tijden. Wat doe je nou als je bijvoorbeeld vertraging hebt?

The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  zondag 21 september 2003 @ 00:19:31 #10
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_13325446
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 21:42 schreef A-wing het volgende:

[..]

Amtrak? Volgens mij is er een snelle en goedkope treindienst van NYC (of Boston) naar DC die niet van Amtrak is. Deze is niet nationaal en dus ook niet zo bekend, maar wel veel beter op dat traject. Amtrak kan heel duur uitvallen; ik kan wel uitzoeken hoe die andere maatschappij heet..


yup NJ Transit. Ook meer dan 2x zo goedkoop van Newark airport naar Penn Station op Manhattan. Trouwens NJ Transit gaat volgens mij niet verder dan Philadelphia.

Baltimore is absoluut niet de moeite waard om te bezoeken. Het binnenhaventje is wel grappig en leuk om een uurtje rond te wandelen. Verder is er weinig te zien in Baltimore. De tijd die je in Baltimore zou willen besteden zou je beter in Annapolis kunnen doorbrengen. Annapolis is een klein en schilderachtig plaatsje vlak bij Baltimore. Ik weet alleen niet of dit met de trein te bereiken is. Philadelphia is trouwens veel interessanter dan Baltimore. Philadelphia is de leukere stad en er is veel meer te zien en te beleven.

[Dit bericht is gewijzigd door Pistol_Pete op 21-09-2003 00:26]

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  Moderator zondag 21 september 2003 @ 00:34:59 #11
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_13325764
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:14 schreef Dutchman77 het volgende:
Ik blijf 1 nacht langer in WDC en blijf 1 nacht in Philadelphia

Ik heb nog steeds alleen maar Amtrak gezien als mogelijkheid om met de trein van NYC naar WDC te reizen.
Het vervelende is wel dat als je daar kaartjes voor moet reserveren je ook meteen gebonden bent aan tijden. Wat doe je nou als je bijvoorbeeld vertraging hebt?


Ik had geen vaste tijden met Amtrak...we beslisten pas op de dag zelf hoe laat we vertrokken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 21 september 2003 @ 02:22:38 #12
7757 737-800
just enjoy....
pi_13327258
Ik zit op het moment in Baltimore op Loyola College.
Tis wel een aardige stad om uit te gaan en het haventje is wel leuk om rond te hangen, maar of ik er nou ook een dag van mijn vakantie aan zou besteden betwijfel ik.
Phili is idd veel leuker en historischer, voor zover ze enige Historie hebben in de US.

Annapolis is dan iig eerder een leuke tussenstop. Maar als ik jou was zou ik het op Phili DC en NY houden

  zondag 21 september 2003 @ 15:23:56 #13
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_13335322
Mooi! Dan kan ik alles gaan boeken
quote:
Ik had geen vaste tijden met Amtrak...we beslisten pas op de dag zelf hoe laat we vertrokken.
Loop je dan niet een risico dat de trein die je wil hebben helemaal vol zit?
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')