abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:09:44 #1
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_12004464
Hey mensen,

ik vroeg me af, zijn er hier op FOK! ook nog wat mensen die de sport schermen bedrijven? Zelf ben ik sinds begin dit jaar aan de weg aan het timmeren en het gaat niet altijd even goed zoals je zou willen, maarja, dat moet je proberen te overwinnen.

Wel een erg leuke sport, kan je veel van jezelf in kwijt, enzo. Overigens, ik dacht dat dit niet onder Vechtsporten thuishoort, hoewel sommigen het er misschien onder zouden indelen, maar dit is denk ik toch iets aparts.

pi_12004549
Suc6 met de sport, ik vind het een beetje een sport voor rijke lui.

Het lijkt me ook erg warm met dit weer

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:18:18 #3
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_12004585
Lijkt me een mooie sport om te doen..veel actie, dynamiek, tactiek en je moet flink wat conditie hebben.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:36:45 #4
34813 Jerommeke.nl
pi_12004875
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:15 schreef pro_jeex het volgende:

Het lijkt me ook erg warm met dit weer

Hoe kom je bij die gedachte dan? De spullen zijn wel redelijk duur, maar ik zie geen reden waarom het een sport voor rijke mensen is. En inderdaad, de zomer is het minst geslaagde seizoen om te schermen
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:39:33 #5
34813 Jerommeke.nl
pi_12004920
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:18 schreef jpg97 het volgende:
Lijkt me een mooie sport om te doen..veel actie, dynamiek, tactiek en je moet flink wat conditie hebben.
Zeker, en het klinkt gek, hoe verder je komt, hoe moeilijker er wordt door de combinatie van alle dingen die je hebt geleerd, en het kijken wat je wanneer moet toepassen. Hoog reactievermogen, en als je egen conditie hebt krijg je nogal snel het zweet op je voorhoofd.

Zoals ik dus Ben het proberen een beetje te trainen, ook door conditietraining voor mezelf, maar het schiet nog niet zo op

Maareuh, wat houdt je tegen om het eens te proberen?

pi_12004990
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:36 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die gedachte dan? De spullen zijn wel redelijk duur, maar ik zie geen reden waarom het een sport voor rijke mensen is. En inderdaad, de zomer is het minst geslaagde seizoen om te schermen

Ik denk dat als een kind met een moeder in de bijstand, vraagt mam mag ik op schermen, dat het antwoord nee is omdat ze het niet kan betalen. Oke meer sporten kan dat kind niet doen,maar schermen is wat kakkerig, net als golf en polo of cricket. Maar het neemt niet weg dat ik schermen echt een mooie sport vind om naar te kijken.
Die degen zien er altijd wel heel slap uit
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 22:02:02 #7
34813 Jerommeke.nl
pi_12022000
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:43 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ik denk dat als een kind met een moeder in de bijstand, vraagt mam mag ik op schermen, dat het antwoord nee is omdat ze het niet kan betalen. Oke meer sporten kan dat kind niet doen,maar schermen is wat kakkerig, net als golf en polo of cricket. Maar het neemt niet weg dat ik schermen echt een mooie sport vind om naar te kijken.

Meestal heeft een vereniging voldoende materiaal, en kan je zonder eigenlijk basale inkopen (sportbroek, gymschoenen), wel even een tijdje voort. Bij onze studentenvereniging hebben ze een eis dat je na 1 jaar een handschoen moet hebben .

Wel is bij gewone verenigingen misschien het lidmaatschap duurder, maar daar heb ik niet zo'n zicht op. Kakkerig heb ik het nooit ervaren om eerlijk te zijn, trouwens.

Wapens breken ook wel eens, zeker als het ondeugdelijk materiaal is. Maar dat voel je altijd wel van tevoren aankomen, meestal komt zoiets langzamerhand. En over het algemeen zijn degens ondanks dat ze slap lijken toch best stevig

pi_12039251
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:15 schreef pro_jeex het volgende:
Misschien wel, dat komt volgens mij omdat schermen niets opbrengt ivm met andere sporten, en je minstens even hard moet trainen.

Is het duur om te beoefenen?

zondag 27 juli 2003 @ 08:08:22 #9
34813 Jerommeke.nl
pi_12042479
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 23:39 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Misschien wel, dat komt volgens mij omdat schermen niets opbrengt ivm met andere sporten, en je minstens even hard moet trainen.

Is het duur om te beoefenen?

Als je het echt professioneel gaat doen ben ik er zeker van dat het je wel iets opbrengt, hoewel ik nog nooit van mensen heb gehoord die ermee verdienen, maar dat komt denk ik ook door de omgeving waar ik zit

Niet echt vind ik. Ik weet niet hoe het bij niet-studentenverenigingen precies zit, maar ekene erop dat misschien het lidmaatschap hoger is, en dat verder het niet zo gek veel verschilt qua kosten.

Het hebben van kleding, wapens e.d. is in eerste instantie niet verplicht, maar pas na een tijdje, maar als je er echt goed tegenaan wil moet je wel zoveel mogelijk zelf kopen.

Lidmaatschap kost mij iets van 30 euro p/jaar geloof ik, inclusief lidmaatschap van de bond, maar als je internationaal wil gaan wordt het duurder en bij particuliere verenigingen zal dit over het algemeen duurder zijn.

Maar ik denk dat een keertje kijken absoluut weinig geld kost

pi_13643271
*schop*

Schermen is best cool geloof ik, je bouwt er je conditie en kracht, en reflexen mee op ik denk dat k maar ff bij een schermschool ga kijken

pi_13643430
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:43 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

probeer het maar eens, dan zie je aan de blauwe plekken op je lichaam vanzelf hoe "slap" zo'n degen is .

De floret is een erg flexibel wapen waar je niks van voelt, degen is al veel stugger en laat z'n plekjes achter als je echt recht "gestoken" wordt. De sabel valt ook wel mee, mits goed gehanteerd. Als je met de platte kant op je zij wordt geraakt zwiept die door naar de andere kant en die voel je echt wel. Kan je de volgende dag ook niet over het strand lopen omdat men dan denkt dat je een intensieve sm-sessie hebt gehad of zo door de rooie striemen.

zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:19:06 #12
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_13643446
Ik heb schermen gekozen als sportoriŽntatie in 5VWO, erg leuk om te doen !
pi_13643461
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:09 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Hey mensen,

ik vroeg me af, zijn er hier op FOK! ook nog wat mensen die de sport schermen bedrijven? Zelf ben ik sinds begin dit jaar aan de weg aan het timmeren en het gaat niet altijd even goed zoals je zou willen, maarja, dat moet je proberen te overwinnen.

Wel een erg leuke sport, kan je veel van jezelf in kwijt, enzo. Overigens, ik dacht dat dit niet onder Vechtsporten thuishoort, hoewel sommigen het er misschien onder zouden indelen, maar dit is denk ik toch iets aparts.

Jerommeke!!!!!!!!!! Beste vriend!!! Ik heb nog samen die eerste lessen met je genomen Wahaha, koel!! Hoe gaat het met schermen ??!
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:28:07 #14
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_13643611
Ik heb ook een jaar geschermd en vond het erg leuk. Helaas werd de club waar ik schermde opgeheven en een andere club was voor mij onmogelijk, omdat ik 's avonds niet meer naar huis kon ivm ondeugdelijk openbaar vervoer

Maar nu woon ik ergens anders en is het wel weer mogelijk, helaas heb ik nu tijdelijk geen baan, en dan ga ik ook geen geld uitgeven aan 'overbodige' zaken. Maar ik ga zeker weer schermen als ik weer een baantje heb

Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 5 oktober 2003 @ 08:53:19 #15
34813 Jerommeke.nl
pi_13659277
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:10 schreef UnrealMarc het volgende:
*schop*

Schermen is best cool geloof ik, je bouwt er je conditie en kracht, en reflexen mee op ik denk dat k maar ff bij een schermschool ga kijken

Zeker, ik moet daar van mezelf al aan werken en daarom is dit voor mij ook een hele goeie sport om te beoefenen. Alleen ben ik geblesseerd door een ongelukje met bschonken fietsen
  zondag 5 oktober 2003 @ 08:55:49 #16
34813 Jerommeke.nl
pi_13659287
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:18 schreef Ssand het volgende:

[..]

probeer het maar eens, dan zie je aan de blauwe plekken op je lichaam vanzelf hoe "slap" zo'n degen is .

De floret is een erg flexibel wapen waar je niks van voelt, degen is al veel stugger en laat z'n plekjes achter als je echt recht "gestoken" wordt. De sabel valt ook wel mee, mits goed gehanteerd. Als je met de platte kant op je zij wordt geraakt zwiept die door naar de andere kant en die voel je echt wel. Kan je de volgende dag ook niet over het strand lopen omdat men dan denkt dat je een intensieve sm-sessie hebt gehad of zo door de rooie striemen.

Voorbehouden dat je het floret natuurlijk goed hanteert. Het gebeurt wel eens dat je een slag krijgt, en dan voel je het dus duidelijk wel. Vooral met elektrische wapens.

Andere wapens heb ik helaas nog niet zo'n ervaring mee, eerst maar eens floret onder de knie zien te krijgen.

Rode striemen zijn voor stoere mannen en vrouwen

zondag 5 oktober 2003 @ 08:57:02 #17
34813 Jerommeke.nl
pi_13659290
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:19 schreef SpleeffY het volgende:
Ik heb schermen gekozen als sportoriŽntatie in 5VWO, erg leuk om te doen !
kewl. verder trouwens nog iets meegedaan dan?ik meen me te herinneren dat er in almere ook wel een schermschool oid was.
  zondag 5 oktober 2003 @ 08:58:34 #18
34813 Jerommeke.nl
pi_13659293
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:19 schreef frankthetank het volgende:

[..]

Jerommeke!!!!!!!!!! Beste vriend!!! Ik heb nog samen die eerste lessen met je genomen Wahaha, koel!! Hoe gaat het met schermen ??!

Hey Frank!

Da's wel vet inderdaad. Gata wel lekker, de laatste tijd niet echt (zie boven), maarja, we gaan er zo snel ethisch verantwoord weer tegenaan, enzo. Maareuh, nooit de ambitie gehad er toch iets mee te gaan doen?

zondag 5 oktober 2003 @ 09:00:22 #19
34813 Jerommeke.nl
pi_13659295
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb ook een jaar geschermd en vond het erg leuk. Helaas werd de club waar ik schermde opgeheven en een andere club was voor mij onmogelijk, omdat ik 's avonds niet meer naar huis kon ivm ondeugdelijk openbaar vervoer

Maar nu woon ik ergens anders en is het wel weer mogelijk, helaas heb ik nu tijdelijk geen baan, en dan ga ik ook geen geld uitgeven aan 'overbodige' zaken. Maar ik ga zeker weer schermen als ik weer een baantje heb

kewl, tsja, clubs zijn niet zo goed verspreid als bv. voetbalclubs... burgervereniging ook? ook al een beetje aan toernooien mee gedaan in dat jaar?
  zondag 5 oktober 2003 @ 09:07:21 #20
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_13659315
Ik zit er ook al een tijdje over te denken om op Schermen te gaan . Ik wil graag op een sport, en dit lijkt me echt iets volledig nieuws. Op de basisschool hebben we ook een periode gehad waarbij we alleen maar gingen schermen en dat was erg cool.

Misschien binnenkort wel naar zo'n introductiecursus .

zondag 5 oktober 2003 @ 09:16:57 #21
34813 Jerommeke.nl
pi_13659340
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 09:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zit er ook al een tijdje over te denken om op Schermen te gaan . Ik wil graag op een sport, en dit lijkt me echt iets volledig nieuws. Op de basisschool hebben we ook een periode gehad waarbij we alleen maar gingen schermen en dat was erg cool.

Misschien binnenkort wel naar zo'n introductiecursus .

Yep, ik weet niet echt of particuliere schermverenigingen dit soort dingen doen, veel studentenschermverenigingen doen wel zoiets in een of andere vorm.

Maareuh, het is echt een leuke sport, doen !

zondag 5 oktober 2003 @ 09:39:41 #22
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_13659426
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 09:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Yep, ik weet niet echt of particuliere schermverenigingen dit soort dingen doen, veel studentenschermverenigingen doen wel zoiets in een of andere vorm.

Maareuh, het is echt een leuke sport, doen !

Ik heb 't net uitgezocht hoor, anders had ik 't hier niet neergezet . Het kan hier dus. 30 euro voor 10 lessen (spullen inbegrepen).
  zondag 5 oktober 2003 @ 10:05:54 #23
34813 Jerommeke.nl
pi_13659542
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 09:39 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik heb 't net uitgezocht hoor, anders had ik 't hier niet neergezet . Het kan hier dus. 30 euro voor 10 lessen (spullen inbegrepen).

Oh da's voor een introductie best netjes inderdaad. Afhnakelijk van de duur van de lessen natuurlijk...
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 12:52:04 #24
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_13711187
Ik weet niet waar je hier in de buurt ( Weert ) kunt schermen
PieAir
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:51:22 #25
34813 Jerommeke.nl
pi_13712867
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:52 schreef jpg97 het volgende:
Ik weet niet waar je hier in de buurt ( Weert ) kunt schermen
een van deze verenigingen?

http://www.knas.nl/clublijst.php?afdeling=4

dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:38:20 #26
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_13714302
da's wel in de buurt maar niet in de buurt genoeg wheheh
PieAir
pi_15253072
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 08:57 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

kewl. verder trouwens nog iets meegedaan dan?ik meen me te herinneren dat er in almere ook wel een schermschool oid was.

*schop*

* ChimeraOffline is een trouwe schermer hier in Almere

"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
  maandag 8 december 2003 @ 19:04:45 #28
34813 Jerommeke.nl
pi_15254337
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:14 schreef ChimeraOffline het volgende:

[..]

*schop*

* ChimeraOffline is een trouwe schermer hier in Almere

kewl, welke club? welk wapen?
pi_15267312
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:04 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

kewl, welke club? welk wapen?

FCA - Fencing Club Almere en ik speel zelf Degen
"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
  woensdag 17 november 2004 @ 00:58:02 #30
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_23368487
Schop!

Zo'n mooie sport moet duidelijker onder de aandacht gebracht worden.

Ik speel nu al ruim twee jaar bij WSSV De Schermutselaers, de Wageningse studentenvereniging. Het eerste jaar heb ik floret gespeeld, daarna overgestapt op degen en sabel.

Zitten er toevallig ook nog studentschermers op Fok! die volgende week zaterdag naar ons intercity toernooi komen?
pi_24937434
quote:
zjroentje (Moderator) - zaterdag 5 februari 2005 @ 15:30
Lang Leve Luiheid

Als je ff de search had gebruikt ...

[Centraal] Schermen
waarvoor een TVP
zoals ik had gevraagd, ik wil misschien binnenkort ook op schermen gaan, en wou ik even wat ervaringen weten.
voor info : http://nl.wikipedia.org/wiki/Schermen

Het wordt dan in de sportzaal op school gegeven dacht ik. En het zal wel redelijk goedkoop zijn neem ik aan.

[ Bericht 10% gewijzigd door mechatronics op 05-02-2005 15:41:09 ]
-
  maandag 7 februari 2005 @ 12:54:18 #32
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_24969648
Wat een (aangename) verrassing om dit opeens in mijn Active Topics te zien! Ik las in het andere topic dat iemand een wapen had gebroken. Dat gebeurt wel vaker. Mij gebeurt dat... veel vaker. Ik heb al zeker 3 sabels gemold, kunnen er ook 4 zijn. Net iets te hard geslagen, net verkeerd gestoken. Dan sta je wel even beteuterd te kijken, zelfs wanneer je het "gewend" bent.

Ik heb overigens twee weken geleden iemand echt verwond. Een meisje hield haar hand voor haar buik en daar heb ik toen (onbedoeld! heus!) even een enorme mep op gegeven. Resultaat: ze kon dus niet meer doorspelen en had naast een rode streep over haar middel- en ringvinger ook nog een bloedende pink. Best zielig... *grin*

Ik weet trouwens nog zo net niet of je meteen elektrisch gaat spelen, zeker wanneer het gewoon in de sportzaal van je school is. Enrouleurs (zo heet die aanwijsapparatuur) zijn nogal omslachtig in het rondslepen en elektrische wapens zijn vrij fragiel in de handen van beginners. Ik kan me voorstellen dat de maÓtre geen zin heeft om iedere week drie punten te reparenen.

Weet je toevallig de naam van degene die die lessen gaat geven?
pi_54944945
Iemand die in Amsterdam bij Esprit schermt?

Kent iemand de club?

Bij voorbaat dank
* Schopt
Officieel lid van de Kibbelingbende en de Amoebeboys
  woensdag 12 december 2007 @ 10:57:14 #34
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_55211851
Hey Branieschopper, was je op 10 November op het NSK in Wageningen? Uiteraard ken ik Esprit wel. Met de clubkleuren grachtengroen en nichtenroze, zo is mij indertijd uitgelegd.

5 januari is er Intercitytoernooi in Enschede. Ben je er dan ook?
pi_55279299
quote:
Op woensdag 12 december 2007 10:57 schreef Radonir het volgende:
Hey Branieschopper, was je op 10 November op het NSK in Wageningen? Uiteraard ken ik Esprit wel. Met de clubkleuren grachtengroen en nichtenroze, zo is mij indertijd uitgelegd.

5 januari is er Intercitytoernooi in Enschede. Ben je er dan ook?
tuurlijk, mijn cluppie en ik pikken zoveel mogelijk toernooien mee! Bij welke vereniging zit jij dan?
* Schopt
Officieel lid van de Kibbelingbende en de Amoebeboys
  donderdag 20 december 2007 @ 16:35:43 #36
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_55419554
Scroll eens omhoog. ;-)

Ik ben inmiddels voorzitter van de Schermutselaers. Niet dat ik nu nog student ben, maar de functie moet toch ingevuld worden.
pi_62335042
Schop. Ik kon zo snel geen ander topic over schermen vinden. Ik ben nu op zoek naar een sport en dit lijkt me wel wat. Alleen de kleding schijnt (logisch ook wel) erg duur te zijn? En hoe gaat het dan precies met trainingen en wedstrijden in z'n werk?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:03:33 #38
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_62674643
Tijdens mijn studie (jaar of 15 geleden ) geschermd bij de Eindhovense Studenten Schermvereniging... Wapen was floret.

Bleef ook na 3 jaar een probleem houden met intense spierpijn in bovenbenen als ik niet 3x per week trainde of tussendoor fitness deed. Was uiteindelijk niet meer te combineren met andere activiteiten en werk . Mank lopen zag er ook niet uit bij klanten en zo...

Prachtige sport!
pi_172580896
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2008 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Schop. :) Ik kon zo snel geen ander topic over schermen vinden.
Dit, subtiel schopje na bijna 9 jaar. Het WK is volop bezig in Leipzig en ik zie nu dat het live is op Eurosport 2. Dus, kijken allemaal.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172581000
Deriglazova (olympisch- en wereldkampioene) tegen Volpi nu in de finale floret dames.
https://en.wikipedia.org/(...)encing_Championships

Hierna sabel bij de mannen, ook zonder Nederlanders. Nederlanders zijn er overigens zeker nog wel, vijf in totaal volgens mij in de laatste 64 van de diverse onderdelen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172588769
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 19:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit, subtiel schopje na bijna 9 jaar. Het WK is volop bezig in Leipzig en ik zie nu dat het live is op Eurosport 2. Dus, kijken allemaal.
Huh ik dacht even wat doet dit dan in MyAt :D

Nooit meer wat mee gedaan.
pi_172595620
Verwijlen schakelt de nummer drie van de wereld uit _O_

Staat in de achtste finales straks.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172595862
Hier komt Verwijlen binnen nu en een half uur, op de gele piste.

Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172596438
Daar komt Verwijlen, tegen de mondiale nummer 14 :)
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172596521
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:11 schreef heywoodu het volgende:
Daar komt Verwijlen, tegen de mondiale nummer 14 :)
Hoeveelste staat Bas zelf inmiddels?
pi_172596609
Bas is weer lekker gefrustreerd zoals altijd
Kneus :')
pi_172596662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:19 schreef Max23 het volgende:
Bas is weer lekker gefrustreerd zoals altijd
Kneus :')
Ik wilde het net zeggen ja, hij staat de boel weer flink bij elkaar te schreeuwen _O- :')
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172596665
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:15 schreef Max23 het volgende:

[..]

Hoeveelste staat Bas zelf inmiddels?
51e
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172596745
Jammer, maar eigenlijk gun het hem ook niet
pi_172596799
Jammer joh :W
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172596806
Morgen met de floret hopen op de 16-jarige Daniel Giacon, die al flink gestunt heeft in de eerdere rondes :Y
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  maandag 24 juli 2017 @ 15:50:55 #52
403973 Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_172644658
Morgen komt het heren degenteam van Nederland in actie. Daarin geen Bas Verwijlen, maar wel Tristan en Rafael Tulen en David van Nunen (de nr. 1, 3 en 4 van Nederland).
En overmorgen nog het heren floretteam met daarin alle vier de deelnemers aan het individuele floret WK: Elisha Yuno, Sebastiaan Borst, Daniel Giacon en Job de Ruiter.

Dit WK is overigens best succesvol voor Nederland. Ondanks bezuinigingen en de kleinte van de sport heeft men toch stappen kunnen zetten.
Dames floret: (91 deelnemers)
Eline Rentier: 41e

Heren floret: (159 deelnemers)
Sebastiaan Borst: 44e
Daniel Giacon: 48e
Job de Ruiter: 116e
Elisha Yuno: 120e

Dames degen: (137 deelnemers)
Saskia van Erven (Nederlands-Colombiaans, uitkomend voor Colombia, maar schermend in Nederland): 64e
Kelly Boone: 73e
Carmel Tulen: 81e

Heren degen: (214 deelnemers)
Bas Verwijlen: 16e
Tristan Tulen: 47e
David van Nunen: 86e
Rafael Tulen: 128e

Overigens zijn de meeste van deze schermers nog relatief jong en zit er nog genoeg rek in. Sowieso is huidige jeugd erg sterk en zijn er een aantal veelbelovende junioren. Vooral op floret en degen; sabel lijkt nog niet echt te verbeteren in Nederland.
pi_172657232
Dat ziet er in de breedte, vooral door de lage leeftijden, uitstekend uit.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172660906
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:50 schreef Gijscoman het volgende:
Morgen komt het heren degenteam van Nederland in actie. Daarin geen Bas Verwijlen, maar wel Tristan en Rafael Tulen en David van Nunen (de nr. 1, 3 en 4 van Nederland).

Gewonnen van Oezbekistan, nu tegen wereldkampioen OekraÔne voor een plek in de achtste finales.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_172661514
Ze hebben verloren van OekraÔne de stand valt wel reuze mee ^O^

Lagen steeds rond de 8-9 punten achter, in het laatste duel werd het nog wel wat groter

27-39
  dinsdag 25 juli 2017 @ 12:44:41 #56
403973 Gijscoman
pi_172664395
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 00:15 schreef heywoodu het volgende:
Dat ziet er in de breedte, vooral door de lage leeftijden, uitstekend uit.
Zeker! En met Ruben Derksen, Timothy Assmann, Collin Keppel en Randy Postma heb je op degen al vier jongens, die over een paar jaar vermoedelijk al op dit podium kunnen staan, hoewel ze nu nog niet of pas sinds kort mogen drinken.

Alleen vervelend dat de NOC-NSF geen geld meer naar schermen laat gaan, waardoor de reeds in part-time actieve bondscoaches nauwelijks meer te betalen zijn.
pi_172685275
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:50 schreef Gijscoman het volgende:
En overmorgen nog het heren floretteam met daarin alle vier de deelnemers aan het individuele floret WK: Elisha Yuno, Sebastiaan Borst, Daniel Giacon en Job de Ruiter.

Met 21-45 verloren van ItaliŽ in de eerste ronde.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  woensdag 26 juli 2017 @ 12:38:18 #58
403973 Gijscoman
pi_172687309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Met 21-45 verloren van ItaliŽ in de eerste ronde.
Jammer; ook een lastige tegenstander. Volgende keer beter.

Het volgende grote toernooi is de zomer Universiade in Taipei van 20 tot 25 augustus. Dus alleen voor studenten als ik het goed heb. Ook wel wat Nederlanders bij, al staan ze nog niet tussen de ingeschreven schermers. Maar dat zal nog wel komen.

En in september heb je weer wereldbeker- en satelliettoernooien.

Niks daarvan zal vermoedelijk op Eurosport uitgezonden worden, maar met enige regelmaat wordt er wel voor officiŽle livestreams op youtube gezorgd, soms zelfs met commentaar.
pi_172687339
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 12:38 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Jammer; ook een lastige tegenstander. Volgende keer beter.

Het volgende grote toernooi is de zomer Universiade in Taipei van 20 tot 25 augustus. Dus alleen voor studenten als ik het goed heb. Ook wel wat Nederlanders bij, al staan ze nog niet tussen de ingeschreven schermers. Maar dat zal nog wel komen.

En in september heb je weer wereldbeker- en satelliettoernooien.

Niks daarvan zal vermoedelijk op Eurosport uitgezonden worden, maar met enige regelmaat wordt er wel voor officiŽle livestreams op youtube gezorgd, soms zelfs met commentaar.
Universiade is alleen voor mensen die bij een universiteit (of hogeschool/vergelijkbaar) zijn ingeschreven inderdaad, volgens mij ook met een maximumleeftijd van 27 jaar.

Eurosport maakt er het hele jaar reclame voor, net als voor boogschieten, maar beide sporten zenden ze dan nooit uit, jammer. Als je eens een livestream of iets tegenkomt, post het vooral :Y
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  woensdag 26 juli 2017 @ 12:54:48 #60
403973 Gijscoman
pi_172687631
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 12:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Universiade is alleen voor mensen die bij een universiteit (of hogeschool/vergelijkbaar) zijn ingeschreven inderdaad, volgens mij ook met een maximumleeftijd van 27 jaar.

Eurosport maakt er het hele jaar reclame voor, net als voor boogschieten, maar beide sporten zenden ze dan nooit uit, jammer. Als je eens een livestream of iets tegenkomt, post het vooral :Y
Via de facebookgroep van studentenschermen heb ik al meegekregen dat daar op heren degen Tristan en Rafael Tulen meedoen en bij dames degen Ellen Obster. Maar het zullen er wel meer zijn.

En eens; vond ik vroeger ook de leukste sporten om te kijken bij de Olympische Spelen. Boogschieten wordt Łberhaupt niet uitgezonden geloof ik.

En ik zal dat doen. Al mis ik ze soms ook, of zie ik ze pas, wanneer het al bijna voorbij is.
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:47:53 #61
403973 Gijscoman
pi_173278934
Schermsters niet door groepsfase op Universiade
Ik zie dat er een verslag staat op de FP over de universiade.
Uiteindelijk zijn dit de uitslagen, zo meldt de KNAS:
73. Cheryl de Jong (2-5; 2-5; 4-5; 5-2; 1-5; 4-5)
77. Carmel Tulen (3-5; 1-5; 3-5;-1-5; 3-4; 5-4)
83. Roos Kroese (2-5; 3-5; 3-5; 2-5; 1-5; 1-5)
84. Ellen Obster (3-5; 3-5; 0-5; 1-5; 2-5; 1-5)
In totaal 89 deelneemsters. Zij zijn respectievelijk de nummer 3, 2, 4 en 7 van Nederland

Hoewel echt goede uitslagen niet te verwachten waren, is dit wel een grote tegenvaller. Kijken of de dames als team het beter doen op 23 augustus, al vrees ik dat dat ook geen zegetocht zal worden.

Verder heb je nog bij de dames Eline Rentier op floret. Zij schermt morgen. Rentier is met afstand de nummer 1 van Nederland bij Dames floret en nr 89 van de wereld. Daarmee zit ze net boven de middenmoot in dit toernooi. De groepsfase begint om 12.00 lokale tijd (06.00 Nederlandse tijd).

Morgen komen ook de heren op degen in actie. Dit zijn (met eerst FIE-ranking en dan KNAS-ranking):
Tristan Tulen (84; 1) (Daarmee subtop voor dit toernooi)
David van Nunen (265; 4)
Serge Mes (680; 9)
Rafael Tulen (868; 3)
Ondanks de lage score van Rafael Tulen verwacht ik van beide Tulens nog wel wat.
Verder spelen ze de 24e ook nog als een team.
pi_173279120
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:47 schreef Gijscoman het volgende:
Schermsters niet door groepsfase op Universiade
Ik zie dat er een verslag staat op de FP over de universiade.
Uiteindelijk zijn dit de uitslagen, zo meldt de KNAS:
73. Cheryl de Jong (2-5; 2-5; 4-5; 5-2; 1-5; 4-5)
77. Carmel Tulen (3-5; 1-5; 3-5;-1-5; 3-4; 5-4)
83. Roos Kroese (2-5; 3-5; 3-5; 2-5; 1-5; 1-5)
84. Ellen Obster (3-5; 3-5; 0-5; 1-5; 2-5; 1-5)
In totaal 89 deelneemsters. Zij zijn respectievelijk de nummer 3, 2, 4 en 7 van Nederland

Hoewel echt goede uitslagen niet te verwachten waren, is dit wel een grote tegenvaller. Kijken of de dames als team het beter doen op 23 augustus, al vrees ik dat dat ook geen zegetocht zal worden.

Verder heb je nog bij de dames Eline Rentier op floret. Zij schermt morgen. Rentier is met afstand de nummer 1 van Nederland bij Dames floret en nr 89 van de wereld. Daarmee zit ze net boven de middenmoot in dit toernooi. De groepsfase begint om 12.00 lokale tijd (06.00 Nederlandse tijd).

Morgen komen ook de heren op degen in actie. Dit zijn (met eerst FIE-ranking en dan KNAS-ranking):
Tristan Tulen (84; 1) (Daarmee subtop voor dit toernooi)
David van Nunen (265; 4)
Serge Mes (680; 9)
Rafael Tulen (868; 3)
Ondanks de lage score van Rafael Tulen verwacht ik van beide Tulens nog wel wat.
Verder spelen ze de 24e ook nog als een team.
Rentier en de heren op degen moeten toch wel wat betere kansen hebben dan de dames van vandaag hoop ik. In elk geval Rentier en T Tulen hopelijk naar de knock-outfase en dan kijken wat er mogelijk is.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zondag 20 augustus 2017 @ 15:55:02 #63
403973 Gijscoman
pi_173280601
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Rentier en de heren op degen moeten toch wel wat betere kansen hebben dan de dames van vandaag hoop ik. In elk geval Rentier en T Tulen hopelijk naar de knock-outfase en dan kijken wat er mogelijk is.
Eens; inmiddels zijn trouwens de seeding en poule-indeling bekend. Rentier als 23e van de 65 deelneemsters. Ze zit in een poule met Fanny Kreiss (Seeding: 3/ FIE: 25), Adelya Abdrakhmanova (S: 18/F: 72), Chin Mang Yang (S: 38/F: 159), Rio Azuma (S: 43/F: 235), Amalia Tataran (S: 58/F: -) en Sejoo Lee (S: 64/F: -).
Met een goede dag kan ze 5 van de 6 verslaan.

Mannen degen zijn geseed als 22 (T. Tulen), 53 (Van Nunen), 74 (Mes) en 80 (R. Tulen) van de 97.
T. Tulen moet tegen de nr. 7, 35, 50, 65, 78 en 91 van het toernooi. Van Nunen tegen: 4, 25, 32, 60, 81 en 88. Mes tegen: 11, 18, 39, 46, 67 en 95. R. Tulen tegen: 5, 24, 33, 52, 61 en 89.
Geen zin om al die namen in te typen, maar hier staan ze: https://data.2017.gov.tai(...)E_C51P_FEM002000.pdf

Wel een aantal grote schermers ertussen: bijv. Ruslan Korbanov en Michele Niggeler (die laatst Verwijlen nog eruit kegelde).
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:09:43 #64
403973 Gijscoman
pi_173296643
Wat voorlopige resultaten:
Heren Degen: Groep:
Serge Mes: 1 van de 6 gewonnen; 88e na de poule. Uitgeschakeld
Rafael Tulen: 2 van de 6 gewonnen; 65e na de poule; door na de ronde van 128
David van Nunen: 3 van de 6 gewonnen; 54e na de poule; door na de ronde van 64
Tristan Tulen; 5 van de 6 gewonnen; 12e na de poule; door na ronde van 64.

Vervolgens heeft Rafael Tulen in de eerste knock-out met 15-12 van de Hongaar Sandor Cho Tauen gewonnen.
In de ronde van 64 verloor David van Nunen met 12-11 van de Italiaan Valerio Cuomo. Rafael Tulen won met gelijke cijfers van de Est Ruslan Eskov. Tristan Tulen won met 15-6 van de Israelier Amit Parizat.
In de ronde van 32 gingen de beide Tulens er echter wel uit. Rafael verloor met 15-9 van de Fransman Virgile Marchal. Tristan verloor met 15-12 van de Hongaar Zsombor Banyai.

Bij Dames Floret is er iets misgegaan bij de website, dus ik kan niet zeggen hoeveelste Eline Rentier na de poule stond. Wel kan ik zeggen dat ze 3 van de 6 heeft gewonnen en door is naar de ronde van 64, waar ze de Amerikaanse Erin Dietsche ontmoet. Raar genoeg staat ze echter ook al in de ronde van 32, dus mogelijk heeft ze die partij al gewonnen. Daar zou ze tegen de Roemeense Malina Calugareanu moeten. Die Amerikaanse staat niet op de wereldranglijst, dus zou te pakken moeten zijn. De Roemeense staat net iets boven haar, maar dat maakt het nog niet onmogelijk.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:15:37 #65
403973 Gijscoman
pi_173296749
Rentier won met 15-13 van de Amerikaanse. Daarna verloren met 15-11 van de Roemeense. Ze kwam nog wel goed terug nadat ze in het midden van de wedstrijd weinig voor elkaar kreeg.

Er is overigens een livestream van de FIE, waarbij 4 pistes worden uitgezonden. Net pas gevonden:

[ Bericht 86% gewijzigd door Gijscoman op 21-08-2017 11:21:18 ]
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:58:43 #66
403973 Gijscoman
pi_173352746
De degendames hebben het ook bij het teamonderdeel niet heel sterk gedaan. Er werd in direct met 25-45 verloren van Hongarije. Omdat ze als laatste in de seeding stonden, zijn ze ook als laatste geeindigd: 20e.

Morgen de heren op degen. Zij zijn 12e in de seeding en zijn daarmee het eerste team zonder bye. Zij zullen tegen de nummer 21 (laatste) van de seeding moeten: MongoliŽ. Dat is een partij die gewonnen moet worden. Op het individuele onderdeel eindigden de 4 Mongolen als 89, 91, 93 en 94 (97 deelnemers). De Nederlands waren in vergelijking 23, 32, 56 en 88.
Mocht er gewonnen worden, dan moet men tegen de VS: de nummer 5 van de seeding en met een 10e, 25e, 26e en 49e plaats op het individuele onderdeel een zware tegenstander, die niet zomaar verslagen zal gaan worden.
De wedstrijd tegen MongoliŽ zal om 03.00 live uitgezonden worden op deze livestream op piste blauw: Bij winst zal ook de volgende partij (04.30) op die piste gespeeld en dus op de livestream uitgezonden worden.
pi_173355516
Gewonnen van MongoliŽ en de VS, maar in de kwartfinales met 35-28 verloren van Hongarije.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:05:15 #68
403973 Gijscoman
pi_173356848
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 08:11 schreef heywoodu het volgende:
Gewonnen van MongoliŽ en de VS, maar in de kwartfinales met 35-28 verloren van Hongarije.
Mooie resultaten!
Dik gewonnen van MongoliŽ; net van de VS (echt heel close). Helaas vervolgens net verloren van de Hongaren, al was het ook daar spannend. Helaas kreeg Van Nunen flink veel tegentreffers, want anders hadden de Nederlanders zomaar eens kunnen winnen van de Hongaren, die nu overigens in de finale staan.

Een goed teken, dat de Nederlandse degenmannen in een best sterk veld, zo goed presteren.

Maar goed, het eerstvolgende grote toernooi voor senioren (excl. de South East Asian Games) is in september. Dan heb je verschillende satelliettoernooien in Londen (Floret - Heren), Belgrado (Degen - Heren en Dames) en Amsterdam (Floret en Sabel - Heren). Bij dat laatste toernooi spelen de vrouwen trouwens ook, maar dat is dan geen satelliettoernooi, maar een "gewoon" internationaal toernooi.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:50:38 #69
403973 Gijscoman
pi_174567486
Even een update met resultaten van Nederlandse schermers op internationale toernooien. Ik wilde dit eigenlijk redelijk bijhouden, maar dat heb ik nagelaten.

Bij het satelliettoernooi in Londen van 17 september voor heren floret (207 deelnemers) is Daniel Giacon 16e geworden, Dirk-Jan van Egmond 38e en Olivier de Jong 73e. De overige 10 Nederlanders stonden buiten de top 100.
Op 23 september werd er in dezelfde categorie een zelfde type toernooi in Amsterdam geschermd, maar dan met 75 deelnemers. Daniel Giacon wist hier 9e te worden.
Een dag later in Amsterdam bij heren sabel (38 deelnemers) was het resultaat wat minder: de best geplaatste Nederlander was Nico Speelman op 15.

Zo doende komen we in oktober aan, waarin het wat rustiger is. Eline Rentier heeft bij dames floret in Cancun (Mexico) de 76e plaats op 118 gehaald, wat misschien toch wel ietwat teleurstellend is.
Deze maand staat er nog maar ťťn toernooi met Nederlanders op het programma. Eindelijk komen de heren op degen in actie. 27 oktober zal in Bern een wereldbekerwedstrijd gespeeld worden, waarbij de gebroeders Rafael en Tristan Tulen meedoen, net als Bas Verwijlen. Een groot deel van de wereldtop zal hier aanwezig zijn, dus een mooie graadmeter. Omdat hier zoveel topschermers bijzijn, degen sowieso populair is en Zwitserland toch best deel van de moderne wereld is acht ik de kans best aanwezig dat dit toernooi gestreamd wordt op youtube o.i.d.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:59:58 #70
403973 Gijscoman
pi_174688287
Op dit moment zijn de voorrondes voor de Grand Prix in Bern bezig. Verwijlen en de gebroeders Tulen doen mee.

Morgen zal er voor de eliminatie een livestream zijn:
Helaas nu nog geen livestream.

Rafael Tulen (nr. 3 van Nederland; zwakste van de drie) is al klaar met zijn groep en heeft 3 van de 6 partijen gewonnen. 1 van zijn winstpartijen was tegen Jesus Andres Lugones Ruggeri, de nr 22 van de wereld. Een mooie prestatie.

Bas Verwijlen en Tristan Tulen zijn as we speak bezig met hun poule. Verwijlen is de hoogste geplaatste in zijn poule; Tulen is de ťťn-na-hoogst geplaatste van zijn poule. Dit moet dus geen probleem zijn en vermoedelijk zitten alledrie er morgen nog in.
pi_174688371
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:59 schreef Gijscoman het volgende:
Op dit moment zijn de voorrondes voor de Grand Prix in Bern bezig. Verwijlen en de gebroeders Tulen doen mee.

Morgen zal er voor de eliminatie een livestream zijn:
Helaas nu nog geen livestream.

Rafael Tulen (nr. 3 van Nederland; zwakste van de drie) is al klaar met zijn groep en heeft 3 van de 6 partijen gewonnen. 1 van zijn winstpartijen was tegen Jesus Andres Lugones Ruggeri, de nr 22 van de wereld. Een mooie prestatie.

Bas Verwijlen en Tristan Tulen zijn as we speak bezig met hun poule. Verwijlen is de hoogste geplaatste in zijn poule; Tulen is de ťťn-na-hoogst geplaatste van zijn poule. Dit moet dus geen probleem zijn en vermoedelijk zitten alledrie er morgen nog in.
Bedankt voor de update(s) ^O^

Morgen dus even eraan denken om die stream aan te slingeren, wel leuk om het eens te gaan kijken.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:11:01 #72
403973 Gijscoman
pi_174688450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bedankt voor de update(s) ^O^

Morgen dus even eraan denken om die stream aan te slingeren, wel leuk om het eens te gaan kijken.
Nog een update betreffende die livestream:
die zal zijn voor de laatste 64.
Vandaag zullen al een paar eliminatierondes plaatsvinden. Hopelijk komen de Nederlanders die door. Als ze bij de beste 32 zitten worden ze daar vermoedelijk zelfs voor vrijgesteld.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:37:34 #73
403973 Gijscoman
pi_174689802
Tristan Tulen en Bas Verwijlen hebben beide 4 van de 6 partijen gewonnen.
  woensdag 15 november 2017 @ 00:38:32 #74
403973 Gijscoman
pi_175080127
Ik was vergeten verder over dat toernooi te schrijven. De uitslagen waren ook niet denderend.
Bij een ander toernooi heeft Daniel Giacon trouwens nog een best mooi resultaat gehaald. Neerlands hoop in bange dagen is hij zeker.

Een belangrijkere update:
Oscar Kardolus, 9-voudig Nederlands kampioen in sabel, erg succesvol in het Veteranenschermen en verder een drijvende kracht in de Nederlandse schermwereld, is op 60-jarige leeftijd overleden. Hij leed reeds enige tijd aan kanker.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')