abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:16:14 #51
18895 ycteo
Yaozhong
pi_11931118
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:03 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad, sneue reactie hoor van je ouders.
Maareh ik ben wel benieuwd, hoe oud is jouw vriendin, werkt zij al, en hou staan haar ouders tegenover het feit dat jullie bijvoorbeeld zouden gaan samenwonen? Als je met zijn tweetjes een huisje huurt, heb je al een ruimere keuze. Is kopen trouwens geen optie voor je (of heb ik nu ergens overheen gelezen?)
Mijn vriendin is 18 en ze is op zoek naar werk. Ik zal niet weten hoe mijn ouders tegenover het feit dat wij zouden gaan samenwonen. Zover kom ik niet eens met ze in een gesprek (ruzie). Ik heb geprobeerd om te kopen, maar ik verdien (blijkbaar) niet genoeg om een redelijke huis te kunnen kopen.
Carpe diem
pi_11931212
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:16 schreef ycteo het volgende:

[..]

Mijn vriendin is 18 en ze is op zoek naar werk. Ik zal niet weten hoe mijn ouders tegenover het feit dat wij zouden gaan samenwonen. Zover kom ik niet eens met ze in een gesprek (ruzie). Ik heb geprobeerd om te kopen, maar ik verdien (blijkbaar) niet genoeg om een redelijke huis te kunnen kopen.


Ja dat hoeft niet aan je salaris te liggen, maar kan ook aan het aantal jaren dat je werkt liggen als je een hypotheek wilt.
En als je zeker bent van je relatie met je vriendin kun je altijd nog haar ouders om advies vragen. Ik zou het gewoon houden op een woningbouwvereniging of appartementje natuurlijk.
pi_11931214
Kijk vooral in de particuliere markt. zoekertjes in kranten/internet etc.
plaats desnoods een advertentie op een site. Een vakantiehuisje in het hoogseizoen is niet te betalen.
________
Blaat
pi_11931262
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 10:58 schreef ycteo het volgende:

[..]

Nee, ze heeft brandwonden. Ik vind dat mijn ouders haar niet moeten beoordelen op haar uiterlijk, maar op haar karakter. Maar ja, zij vinden dat ik een fout begaan door bij haar te zijn.


Jouw ouders willen dat jij het uitmaakt omdat zij brandwonden heeft

Wat raar, hebben ze dat letterlijk zo gezegd?

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_11931287
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:16 schreef ycteo het volgende:

[..]

Mijn vriendin is 18 en ze is op zoek naar werk. Ik zal niet weten hoe mijn ouders tegenover het feit dat wij zouden gaan samenwonen. Zover kom ik niet eens met ze in een gesprek (ruzie). Ik heb geprobeerd om te kopen, maar ik verdien (blijkbaar) niet genoeg om een redelijke huis te kunnen kopen.


werk vinden is moeilijk op dit moment maar als tweeverdiener kun je natuurlijk wel echt de huizenmarkt op. de rente is supergunstig! Misschien is het een optie als je vriendin een baan neemt waar ze misschien niet voor gestudeerd heeft of zo. Tijdelijk dan wel, daarna kunnen jullie verder kijken.
________
Blaat
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:25:56 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11931323
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:16 schreef ycteo het volgende:

[..]

Mijn vriendin is 18 en ze is op zoek naar werk. Ik zal niet weten hoe mijn ouders tegenover het feit dat wij zouden gaan samenwonen. Zover kom ik niet eens met ze in een gesprek (ruzie). Ik heb geprobeerd om te kopen, maar ik verdien (blijkbaar) niet genoeg om een redelijke huis te kunnen kopen.


Heu, ik bedoelde wat zouden haarouders ervan vinden als jullie zouden gaan samenwonen. Misschien ze kunnen jullie helpen met een hypotheek. En het is eigenlijk niet zo raar dat je niet kunt kopen, ik ben net zo oud als jij en met mijn salaris had ik vroeger een riante eengezinswoning kunnen kopen maar nu kan ik nog niet eens een 1-kamerappartement betalen. Het is gewoon klote nu. Hopelijk vind je meisje snel werk dan worden de mogelijkheden iets breder. Maar hier heb je NU niets aan. Ik zou zeggen begin nu met briefjes op te hangen, niet alleen in Meppel maar ook bijvoorbeeld in en rond Arnhem. Vertel aan iedereen dat je woonruimte zoekt, op je werk, je sportclub of waar je ook komt.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:25:57 #57
18895 ycteo
Yaozhong
pi_11931324
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:08 schreef hollandse_drop het volgende:

[..]

Je zou het verhaal eens om moeten draaien.... laat je ouders zich voorstellen dat jij door een ongelukkig voorval verbrand zou zijn. Wat voor ellende en verdriet dat ze daar van zouden hebben en jij natuurlijk. Hoe zouden ze het vinden als anderen niet me je om mochten gaan omdat je anders was....


Mijn moeder heeft gezegd dat als we tien jaar samen waren en als ze dan brandwonden heeft, dan is het een andere verhaal. Belachelijk vind ik dat. Ik vind het te erg voor woorden...
Carpe diem
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:28:44 #58
29823 Vampira-spike
Every Witch way
pi_11931385
Ik neem aan dat je al een tijdje werkt, koop een huis(twee kamers ofzo) in de buurt, of huur particulier.
Black??? White??? I like grey!
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:29:02 #59
18895 ycteo
Yaozhong
pi_11931395
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:23 schreef milagro het volgende:

[..]

Jouw ouders willen dat jij het uitmaakt omdat zij brandwonden heeft

Wat raar, hebben ze dat letterlijk zo gezegd?


Indirect. Zij zeiden dat zij zo lelijk is dat zij er bang van worden. Ook hebben ze gezegd dat er genoeg vrouwen zijn in Nederland en ik precies haar heb uitgekozen.
Carpe diem
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:30:09 #60
40636 N-I-X
Try Me ...
pi_11931422
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:29 schreef ycteo het volgende:

[..]

Indirect. Zij zeiden dat zij zo lelijk is dat zij er bang van worden. Ook hebben ze gezegd dat er genoeg vrouwen zijn in Nederland en ik precies haar heb uitgekozen.


hoe is je vriendin hierondeR??
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
pi_11931457
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:25 schreef ycteo het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft gezegd dat als we tien jaar samen waren en als ze dan brandwonden heeft, dan is het een andere verhaal. Belachelijk vind ik dat. Ik vind het te erg voor woorden...


Huh? Wat een BIZARRE reactie van je ouders. Ik snap er niets van! Wat is de redenatie erachter?
Anyway; misschien willen haar ouders garant staan, dan kun je wel een hogere hypotheek afsluiten. Dit betekent niet dat zij iets moeten betalen overigens.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:33:59 #62
40636 N-I-X
Try Me ...
pi_11931508
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:31 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Huh? Wat een BIZARRE reactie van je ouders. Ik snap er niets van! Wat is de redenatie erachter?
Anyway; misschien willen haar ouders garant staan, dan kun je wel een hogere hypotheek afsluiten. Dit betekent niet dat zij iets moeten betalen overigens.


hehe grappenmaker, en als de ander schulden krijgt staat het huis van die ouders als onderpand.. en dan wordt die eventueel ook verkocht..
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:34:09 #63
18895 ycteo
Yaozhong
pi_11931513
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:25 schreef Aventura het volgende:

[..]

Heu, ik bedoelde wat zouden haarouders ervan vinden als jullie zouden gaan samenwonen. Misschien ze kunnen jullie helpen met een hypotheek. En het is eigenlijk niet zo raar dat je niet kunt kopen, ik ben net zo oud als jij en met mijn salaris had ik vroeger een riante eengezinswoning kunnen kopen maar nu kan ik nog niet eens een 1-kamerappartement betalen. Het is gewoon klote nu. Hopelijk vind je meisje snel werk dan worden de mogelijkheden iets breder. Maar hier heb je NU niets aan. Ik zou zeggen begin nu met briefjes op te hangen, niet alleen in Meppel maar ook bijvoorbeeld in en rond Arnhem. Vertel aan iedereen dat je woonruimte zoekt, op je werk, je sportclub of waar je ook komt.


Haar ouders die doen er niet zo moeilijk over. Alleen zij hebben het zelf niet zo breed. Ja, ik schrok ervan toen ik naar koophuizen op zoek ging en ging kijken hoeveel hypotheek ik kon krijgen.
Carpe diem
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:35:12 #64
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11931528
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:11 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat?


zie het VBL-cafe
pi_11931573
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:33 schreef N-I-X het volgende:

[..]

hehe grappenmaker, en als de ander schulden krijgt staat het huis van die ouders als onderpand.. en dan wordt die eventueel ook verkocht..


Ja dat is zo maar als TS en zijn girl allebei een baan hebben kunnen ze de maandlasten betalen.
Bovendien kun je altijd later nog van hypotheekvorm veranderen.

Maar goed, TS kan volgens mij wel kopen, wellicht geen huis maar een appartementje, 2 kamers ofzo. Hier in de Zaanstreek heb je ongeveer 40 m2 voor 100.000.
En 100.000 kun je echt wel lenen met een beetje baan!

  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:40:19 #66
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11931634
Wat naar ook voor je vriendin, ik neem aan dat zij al genoeg heeft geledne onder haar verwondingen. Als je dan ook nog te horen krijgt dat haar 'schoonouders' bang van haar zijn, moet helemaal een klap voor haar zijn, gelukkig heeft ze een lieve vriend waar ze op kan steunen.

In hoeverre beperken haar wonden haar trouwens in het vinden van een baan? Kan ze zich zelf helemaal verzorgen of ondervind ze hinder van haar wonden? Kan dit eventueel een medische indicatie zijn voor een woningstichting? Dan kun je dus ook sneller een woning krijgen.

  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:40:40 #67
40636 N-I-X
Try Me ...
pi_11931639
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:37 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja dat is zo maar als TS en zijn girl allebei een baan hebben kunnen ze de maandlasten betalen.
Bovendien kun je altijd later nog van hypotheekvorm veranderen.

Maar goed, TS kan volgens mij wel kopen, wellicht geen huis maar een appartementje, 2 kamers ofzo. Hier in de Zaanstreek heb je ongeveer 40 m2 voor 100.000.
En 100.000 kun je echt wel lenen met een beetje baan!


persoonlijk zou ik zeggen een hypotheek gebaseerd op één inkomen, want anders vind ik het te risico vol..

hij kan ook gewoon particulier iets gaan huren, daar zijn mogelijkheden genoeg voor...

Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:43:52 #68
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
  Redactie Frontpage dinsdag 22 juli 2003 @ 11:45:01 #69
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_11931734
Voor iedereen huizen begint te zoeken, zou een dialoog opstarten met de ouders niet verstandiger zijn?
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:45:47 #70
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11931752
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:45 schreef SunChaser het volgende:
Voor iedereen huizen begint te zoeken, zou een dialoog opstarten met de ouders niet verstandiger zijn?
als mijn ouders zoiets hadden gezegd hadden ze wat mij betreft dood kenne valle........
pi_11931765
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:45 schreef SunChaser het volgende:
Voor iedereen huizen begint te zoeken, zou een dialoog opstarten met de ouders niet verstandiger zijn?
Ha ik zou nog niet dood gevonden willen worden in het huis van mijn ouders als ze zo over mijn partner zouden spreken!
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:46:32 #72
18895 ycteo
Yaozhong
pi_11931773
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:30 schreef N-I-X het volgende:

[..]

hoe is je vriendin hierondeR??


Zij is er nog vrij rustig eronder.
Carpe diem
pi_11931848
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 10:58 schreef ycteo het volgende:

[..]

Nee, ze heeft brandwonden. Ik vind dat mijn ouders haar niet moeten beoordelen op haar uiterlijk, maar op haar karakter. Maar ja, zij vinden dat ik een fout begaan door bij haar te zijn.


Ben ik deels met je eens, maar ik kan me ook wel een aantal dingen bedenken, waarvan ik zeg, daar wil ik nooit dat mijn kind mee thuiskomt want anders komen ze er niet meer in!
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:49:44 #74
40636 N-I-X
Try Me ...
pi_11931855
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:46 schreef ycteo het volgende:

[..]

Zij is er nog vrij rustig eronder.


dat vind ik echt knap van d'r, ik zou toch compleet moordneigingen krijgen als er zulke uitspraken over mij gedaan zouden worden...
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
pi_11931858
quote:
persoonlijk zou ik zeggen een hypotheek gebaseerd op één inkomen, want anders vind ik het te risico vol..
Persoonlijk zou ik zeggen op twee inkomens, anders kun je nooit een huis kopen.

Trouwens zo'n hypotheek waarbij de ouders meebetalen vind ik helemaal belachelijk...

I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')