abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 april 2006 @ 15:06:13 #276
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_36823261
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef boebiedoe het volgende:
DaMayan, elvis.

Makamba van me. .
Duschi! Kon ta bei!?
Ga je nou alweer terug? Lekker hoor.
Zelfs ik zit daar ook aan te denken moet ik wel zeggen.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  maandag 10 april 2006 @ 15:07:49 #277
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_36823310
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef Étoile het volgende:
Super bedankt voor alle reacties. Vanmorgen regende het hier weer, ik wil nu!!!

Jaguarized, het was dus wel gezellig bij het Jazz Festival Wij zijn opzich niet zo van het nachten zuipen, maar een avondje jazz is wel heel leuk

Dat is inderdaad toch wel behoorlijk aan de prijs dat zwemmen, moeten we nog maar eens goed over na gaan denken (nu zou ik willen dat ik een duikbrevet had ). En als het voor Amerikaanse toeristen bedoeld is, dan krijgt het natuurlijk al een naar bijsmaakje als je dat als Nederlander wil doen

Gabberhead, wij zitten ook in een huisje in zo'n groter resort, daar zal de stroom dan vast ook wel goed zitten, scheelt toch weer.

Nog een vraagje: ik heb hier ergens in het topic gelezen over GenG autoverhuur, zijn die een beetje betrouwbaar? Het is wel duur een auto huren, maar zonder is niet echt te doen geloof ik(valt er te onderhandelen over de prijzen?). Rijden de busjes op het eiland regelmatig of is dat heel onbetrouwbaar? En fietsen of brommers, is dat te doen? Lijkt me ook veel leuker met dat heerlijke weer eigenlijk
Fietsen
Als je levensmoe bent moet je dat doen inderdaad
Er zijn geen fietspaden, dus als je echt iets van het eiland wilt zien ben je echt gebonden aan een auto. Ik heb daarnaast echt een tijdje moeten wennen aan het klimaatverschil, dus intensief fietsen is ook geen pretje...
Er is ook geen vaste dienstregeling voor bussen, ze rijden wel, maar zeker niet op vaste tijden.
Ik heb geen ervaring met de commerciele autoverhuurbedrijven op Curacao. Volgens mij zijn de prijzen niet extreem hoog en als je in een resort zit zou ik gewoon via hun receptie een auto huren.
Wellicht iets duurder, maar je voorkomt wel problemen met illegale verhuur...

Ik zou er zelf ook eerder voor kiezen om te gaan duiken dan met dolfijnen te gaan zwemmen. Als je niet de hele cursus wilt volgen kun je ook een introductieduik maken, zeker aan te raden!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  maandag 10 april 2006 @ 15:08:04 #278
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_36823317
GenG staat voor goed en goedkoop maar zou eigenlijk goed maar duur moeten zijn.
Tis goed spul en wel goedkoper dan de grote namen als Hertz en Budget enzo maar wel duurder dan de kleinere en particulieren die, dat moet dan wel gezegd worden, vaak halfbrakke autos verhuren. Beetje mid-range dus vergelijkbaar met bedrijven als GTS of Michel. Betrouwbaar zijn ze zeker. Heb er zelf bijna een half jaar gehuurd zelfs en ik kan ze je aanraden.
Zonder auto is het niet te doen. Brommers en fietsen zijn daar levensgevaarlijk dus dat moet je echt uit je hoofd laten. Neem dan een open auto zoals de welbekende samurai (jeep).
Busjes zijn opzich wel bruikbaar maar om daar vanaf te hangen vond ik nooit een goed id. Hangt er ook vanaf waar je zit, de busjes rijden natuurlijk vooral in de drukkere gebieden.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  maandag 10 april 2006 @ 15:27:34 #279
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36823939
Fietsen is wel het laatste wat je daar moet doen. Ik heb het geprobeerd en na een paar heuveltjes vond ik het wel mooi geweest. Het is leuk om eens een klein jeepje te huren en daarmee over de vlakte van Hato te rijden. Goedkoper dan de tours en je kan zelf bepalen waar je wil stoppen om te kijken. Ook kan je er mee het Christoffelpark in. Vergeet niet de Christoffelberg te beklimmen, ontzettend de moeite waard en je ziet het hele eiland. Ik vond het erg indrukwekkend om het smalste stuk van het eiland te zien, 2 km breed. Bij helder weer kan je Bonaire zien liggen.

Zoals eerder gezegd, bussen rijden wanneer ze willen rijden. Geen vaste dienstregelingen, geen Arriva, geen Connexxion. Een bus komt wanneer hij komt en stopt waar hij stopt. Er zijn wel een aantal bushaltes maar dat wordt ook maar met een korreltje zou genomen.

Heb je geen auto, dan kom je op weinig plekken. Enige optie is dan om met tours mee te gaan die vaak veel duurder zijn en die je niet op mooiere plekken brengen.

Waar zit je Etoile? Over huurauto's, je kan altijd onderhandelen, die gasten zijn allang blij dat ze een auto aan je kunnen verhuren. Bedenk wel dat er een hoop malafide bedrijven zijn met aparte verzekeringsregeltjes. Wij hebben een keer een auto gehuurd om op de vlakte van Hato te rijden, de rest hebben we prima kunnen doen met onze auto die we hebben meegenomen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 10 april 2006 @ 15:47:10 #280
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36824675
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:27 schreef Jaguarized het volgende:

[...]

Over huurauto's, je kan altijd onderhandelen, die gasten zijn allang blij dat ze een auto aan je kunnen verhuren. Bedenk wel dat er een hoop malafide bedrijven zijn met aparte verzekeringsregeltjes. Wij hebben een keer een auto gehuurd om op de vlakte van Hato te rijden, de rest hebben we prima kunnen doen met onze auto die we hebben meegenomen.
Idd, je moet echt het contract wel even doorlezen voordat je iets tekent. De meeste particuliere bedrijfjes hebben geen all-risk verzekering voor hun auto's, dus als je iets kapot rijdt (en die kans is redelijk groot hier) dan ben je de spreekwoordelijke pineut.
borg en waarsch. nog bijbetalen ook...
Bankiertje
  maandag 10 april 2006 @ 15:54:50 #281
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36824971
Wij hadden de auto overigens bij Hertz op het vliegveld gehuurd, lekker makkelijk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36825420
Oei oei hahaha ik hoor het al wel, het leek me al niet echt een brom/fiets eiland, een jeepje is idd dan nog het beste zomerse alternatief dan. Goede tip ook wat betreft de contracten e.d, het zou idd maar mis gaan. Ik wil ook wel gewoon een paar keer met de bus, gewoon omdat dat rommelige ongeorganiseerde juist zo leuk is

Jaguarized, we zitten in een huisje van een kennis op het Livingstone resort, die werken samen met National/ Alamo Car Rental volgens de website. We worden door een kennis van de eigenaar van het huisje naar het huisje en vliegveld gebracht, dat is wel super. Je maakt me trouwens helemaal enthousiast met je verhalen

En hebben jullie nog tips qua restaurantjes en dergelijke waar je echt lekker kan eten? En is het voordelig om op de floating market te winkelen of zijn de supermarkten ook wel goed geprijsd? Zijn er nog producten die we beter alvast in NL kunnen kopen (zonnebrand, muggenspul oid)?

ik vraag wel veel, sorry
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  maandag 10 april 2006 @ 16:17:14 #283
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_36825825
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:06 schreef Étoile het volgende:
Oei oei hahaha ik hoor het al wel, het leek me al niet echt een brom/fiets eiland, een jeepje is idd dan nog het beste zomerse alternatief dan. Goede tip ook wat betreft de contracten e.d, het zou idd maar mis gaan. Ik wil ook wel gewoon een paar keer met de bus, gewoon omdat dat rommelige ongeorganiseerde juist zo leuk is

Jaguarized, we zitten in een huisje van een kennis op het Livingstone resort, die werken samen met National/ Alamo Car Rental volgens de website. We worden door een kennis van de eigenaar van het huisje naar het huisje en vliegveld gebracht, dat is wel super. Je maakt me trouwens helemaal enthousiast met je verhalen

En hebben jullie nog tips qua restaurantjes en dergelijke waar je echt lekker kan eten? En is het voordelig om op de floating market te winkelen of zijn de supermarkten ook wel goed geprijsd? Zijn er nog producten die we beter alvast in NL kunnen kopen (zonnebrand, muggenspul oid)?

ik vraag wel veel, sorry
- Fort Nassau is leuk, maar vrij prijzig. Ligt bovenop de berg bij de ingang van de haven en biedt tijdens het eten een super uitzicht over Otrabanda en Punda!

- De boogjes in Punda zijn erg commercieel, maar op zich wel leuk. Een soort straat aan het water waar verschillende restaurants zitten. Laat je niet opjutten door het personeel en kijk zelf waar je wilt eten...!

- Hook's Hut!! Romantisch op het strand eten, kaarslicht en een kabbelende zee... Wel even opletten voor de muggen en andere beestjes. En bel even om te reserveren, of ga de dag ervoor even langs. Wél vragen om een tafel op het strand...!

Verder is Happy Hour op zondag op Mambo en Wet & Wild aan te bevelen! Veel Nederlandse studenten die van de ondergaande zon genieten met een biertje...!!!


i feel like i wanna be inside you, when the sun goes down.
i feel like i wanna be inside you, when the sun goes down yeah.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  maandag 10 april 2006 @ 16:19:27 #284
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36825918
Als je echt met de bus wil kan je het beste in het centrum van Punda rondloeren. Net achter de Ronde Markt, zo noem ik het, het grote ronde gebouw bij het water waar men vis en fruit verkoopt. Daar vertrekken regelmatig busjes vandaan.

National en Alamo zijn prima. Alamo hadden wij in de VS, prima te doen. Ah ja, Livingstone zit op Jan Thiel. Hopelijk hebben ze bij Jan Thiel Beach de duikplank nog, erg vet. Let wel op bij het snorkelen daar, er zitten nogal wat egelvissen, van die vissen die zichzelf opblazen en stekelig worden.

Er zitten veel leuke restaurantjes in de galerij naast het Van der Valk hotel in Punda. Wij noemden het De Boogjes omdat je er allemaal boogjes in de muren hebt. Ook is eten in Fort Nassua een keer de moeite waard, vooral als het donker is. Je hebt dan een ontzettend mooi uitzicht op de haven en Willemstad. Shoppen op de drijvende markt moet je een keer gedaan hebben, supervers en relatief goedkoop.

Ook leuk maar wellicht enigszins afgezaagd, het a-la-carte menu van het Van der Valk hotel. Erg lekker en helemaal niet door. Vergeet niet de Fruit Punch te proberen die je overigens ook in de supermarkt kan kopen.

Vergeet Hooks Hut niet, Piscadera Bay. Superverse vis, ontzettend lekker!

Supermarkten zijn over het algemeen wat duurder dan in Nederland doordat alles geimporteerd moest worden. Daarom waren wij ook zo blij als iemand weer een doos vaatwasserspul mee wilde nemen (Broxo). Het goedkoopste vlees is swiss steak. Ik heb nog nooit zoveel biefstuk gegeten als op de Antillen. Supermarkt Zuikertuintje was onze favoriet. Ik las dat deze nu gesloten is waardoor Centrum overblijft als een grote. http://blog.lachicamerengue.com/archives/001014.html

Jammer. Als je kan koken, probeer dan wat niet-Nederlands te koken, dat kan je in Nederland immers wel weer doen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 10 april 2006 @ 16:46:00 #285
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36826851
Zuikertuintje is idd dicht. Er zijn nog zat grote supermarkten over: Centrum, Vreugdenhil, Strada (net nieuw) etc. Je kan daar alle Nederlandse producten krijgen, maar natuurlijk wel iets duurder dan back home. Zonnebrand creme is hier wel duur maar dat is het volgens mij overal ter wereld.

Op het Wilhelminaplein kun je ook leuk eten, en over Bon Tapas heb ik ook goede verhalen gehoord. Jij gaat je hier wel vermaken, no worries!
Bankiertje
  maandag 10 april 2006 @ 17:08:12 #286
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_36827609
De 2 beste restaurants vond ik de Heren en de Boathouse (=redelijk nieuw d8 ik). Allebei erg goed eten en goed geprijsd (kwaliteit/prijs). Fort Nassau is erg duur en je betaalt voor de locatie dus het eten is niet zo goed als de prijs doet vermoeden. Zelfde gevoel had ik bij Bistro Le Chlochard (sp?) ook erg duur maar niet zo goed als de prijs doet vermoden.
En TuTu natuurlijk Bon Tapas juist slechte verhalen over gehoord, zelf niet geweest.
Boogjes zijn eigenlijk gewoon van die standaard tourist trap restauranten maar je bent tourist dus je moet er wel geweest zijn he.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  maandag 10 april 2006 @ 20:27:29 #287
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_36834300
Toch nog even een reaktie over de bussen. Dat valt dus heel erg mee. Bij Livingstone stopt er eentje om het uur en volgens dienstregeling (jaja!). Zelf ook een aantal keren gebruik van gemaakt en geen enkel probleem mee gehad. Het zijn wel wat oudere bussen, maar gewoon van het formaat dat je in Nederland gewend bent. Er rijden ook kleintjes van particulieren rond, maar die komen niet bij Jan Thiel.

Livingstone ligt naast Chogogo en heeft een mini-supermarktje op het terrein. De dichtstbijzijnde grote supermarkt is Vreugdenhil. Vanaf Chogogo reed een busje die gratis heen en weer pendelde. De supermarkt is dus echt wel goedkoop, als je maar even goed kijkt. Veel van de producten hebben de oude guldenprijzen nog, zoals wij ze ook voor 2001 hadden
De floating market is best leuk, maar heb je weinig aan voor je boodschappen. Er zijn alleen groenten en fruit te krijgen.

Op Jan Thiel zit een bar/restaurant waar het zowel overdag als 's avonds erg gezellig is. De pizza is goed en als je het vraagt kun je eten bij kaarslicht op een ligbed aan het water.

Effe wat fotootjes hoor:

Het busje van Vreugdenhil


Handelskade


Floating Market


Dolfijnen


Zonsondergang op Jan Thiel
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_36836235
Een vriend van me die momenteel stage loopt op Curaçao update af en toe zijn website (webloggetje met gastenboek en foto's). Misschien wel leuk om te lezen voor de geïnteresseerden en toekomstige Curaçao-gangers, mag aannemen dat het niet als spam gezien wordt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 11 april 2006 @ 01:42:02 #289
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36845044
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:46 schreef Denocorp het volgende:
Zonnebrand creme is hier wel duur maar dat is het volgens mij overal ter wereld.
Zonnebrandspul is duur inderdaad. Ik heb 6 euro voor een flesje moeten neertellen hiero.
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:27 schreef Gabberhead het volgende:
De floating market is best leuk, maar heb je weinig aan voor je boodschappen. Er zijn alleen groenten en fruit te krijgen.
Aan de kant van de bioscoop kan je ook vis krijgen. Of is dat afgeschaft?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:31:18 #290
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_36846481
Of het helemaal afgeschaft is weet ik niet, maar het was er in elk geval niet toen ik er was.
De hele markt was toen ook wat kleiner heb ik het idee. Alleen tussen het Customs gebouw en de Emma(?)brug (dat kleintje dus) lagen de bootjes aan de kade. Dat stukje dat je op mijn foto ziet dus.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:52:57 #291
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36857534
Aan de kant van de bioscoop (Scharloo) heb ik nog nooit bootjes gezien. De drijvende markt in Punda ligt idd alleen tussen het Customs gebouw en de Wilhelminabrug.

Korte cursus 'de bruggen van Curaçao' de Emmabrug is de pontjesbrug, de Julianabrug is die hoge joekel
Bankiertje
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:56:06 #292
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_36857647
Even vraagje over mountainbike's huren. Ik heb al wel dingen gevonden over toers onder begeleiding, maar niks over zelf huren.
Hoe duur is dat ongeveer en zijn dat een beetje normale fietsen??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:59:45 #293
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_36857793
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:52 schreef Denocorp het volgende:
Aan de kant van de bioscoop (Scharloo) heb ik nog nooit bootjes gezien. De drijvende markt in Punda ligt idd alleen tussen het Customs gebouw en de Wilhelminabrug.

Korte cursus 'de bruggen van Curaçao' de Emmabrug is de pontjesbrug, de Julianabrug is die hoge joekel
De Julianabrug zal ik nooit vergeten, daar heeft m'n vader nog aan meegewerkt (in Nederland dan)
Die andere 2 haal ik altijd door elkaar
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_37109891
Nog 3 weken en dan gaan we al! Ik heb er zo'n zin in!

Ik heb weer een vraagje: zijn er leuke sportmogelijkheden of bijv. leuke wandelroutes? Ik zag bij een tvprogramma over curacao wel dat je kan mountainbiken, is dat leuk en moet dat perse in groepen? Het is wel jammer dat gewoon fietsen er te gevaarlijk is, dat leek me echt zo leuk! Maar allle ideeën zijn welkom!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_37110277
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:06 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Duschi! Kon ta bei!?
Ga je nou alweer terug? Lekker hoor.
Zelfs ik zit daar ook aan te denken moet ik wel zeggen.
Joh, over 2 maanden examen en wie weet. Eerst kijken of ik m'n chick mee kan krijgen. .
  woensdag 26 april 2006 @ 13:27:37 #296
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37309473
Heeft iemand hier toevallig onderwater foto's van koraal enzo, op snorkel diepte???
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 26 april 2006 @ 14:30:38 #297
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37311408
Op snorkeldiepte vind je weinig koraal. Wel vissen
Bankiertje
  woensdag 26 april 2006 @ 14:32:27 #298
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37311468
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:30 schreef Denocorp het volgende:
Op snorkeldiepte vind je weinig koraal. Wel vissen
Maar je kunt het toch wel zien van een afstandje??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 26 april 2006 @ 14:58:43 #299
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37312275
Ja hoor, zat.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 26 april 2006 @ 15:30:39 #300
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37313306
Maar foto's maken wordt lastig, het kan wel maar dan zie je op de uiteindelijke foto bijna niks er van terug. Met vissen hetzelfde, ze moeten wel dichtbij zwemmen wil je ze fatsoenlijk kunnen fotograferen.
Bankiertje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')