abonnement Unibet Coolblue
pi_11725202
Okay, ik ben een ontzettende n00b op het gebied van streetracen. Het blijft mij beperkt aan wie het snelst kan optrekken voor het stoplicht (met vreemden dus).

maar wat mijn vraag dus was, als de 'winnaar' bekend is wordt er altijd geknipperd met het grote licht.. zit daar nog een soort van 'code' achter?
dat het iets betekend? of is het maar gewoon een soort van bedankje ofzo?

pi_11725233
Soort van bedankje, van bedankt it was fun.

Geeft altijd weer een kick, stoplicht wedstrijd.

pi_11725247
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:43 schreef Italiaan het volgende:
Soort van bedankje, van bedankt it was fun.

Geeft altijd weer een kick, stoplicht wedstrijd.


of de sleutels van je bolide afgeven (pink slips) maar volgens mij gebeurd dat niet hier in nederland
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 12:44:36 #4
21054 -DEVON-
bedorven waar_
pi_11725251
Hoe gaat dat geknipper? [noob-vraag]
pi_11725267
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:44 schreef -DEVON- het volgende:
Hoe gaat dat geknipper? [noob-vraag]
licht aan.
licht uit.
pi_11725274
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:45 schreef MarkyB het volgende:

[..]

licht aan.
licht uit.


meestal een hendel aan het stuurwiel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11725295
of schakelaartje c.q. draaiknop
Doh!
pi_11725340
okay koel

ander vraagje dan, zit er (aan streetracen) verder nog een soort van etiquette?
dingen je echt níet kan doen, of juist wel moet doen waar je in eerste instantie niet aan denkt?

  zaterdag 12 juli 2003 @ 12:49:51 #9
21054 -DEVON-
bedorven waar_
pi_11725352
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:45 schreef MarkyB het volgende:

[..]

licht aan.
licht uit.


Ik bedoelde eigenlijk of er een soort code was (1 keer knipperen of 2 keer of vaker)
pi_11725354
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:49 schreef Henkmanz het volgende:
okay koel

ander vraagje dan, zit er (aan streetracen) verder nog een soort van etiquette?
dingen je echt níet kan doen, of juist wel moet doen waar je in eerste instantie niet aan denkt?


Pedal to the metal

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11725381
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:49 schreef Henkmanz het volgende:
okay koel

ander vraagje dan, zit er (aan streetracen) verder nog een soort van etiquette?
dingen je echt níet kan doen, of juist wel moet doen waar je in eerste instantie niet aan denkt?


Veiligheid voorop, meestal doe je een wedstrijdje op een provinciale weg.
Degene op de rechterbaan komt meestal verkeer tegen als die er is.
Rem hem niet klem maar geef hem de ruimte!
Respect=keyword
pi_11725416
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:51 schreef Italiaan het volgende:

[..]

Veiligheid voorop, meestal doe je een wedstrijdje op een provinciale weg.
Degene op de rechterbaan komt meestal verkeer tegen als die er is.
Rem hem niet klem maar geef hem de ruimte!
Respect=keyword


Op de snelweg heb je gelukkig de vluchtstrook, dus als diegene op de linkerbaan dat probeerd kan je er gewoon rechts voorbij schieten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11725435
quote:
ander vraagje dan, zit er (aan streetracen) verder nog een soort van etiquette?
dingen je echt níet kan doen, of juist wel moet doen waar je in eerste instantie niet aan denkt?
Ja, geen mensen dood rijden die niks met de straatrace te maken hebben, zoals dat al een paar keer gebeurd is.
pi_11725455
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:55 schreef jar_trulli het volgende:

[..]

Ja, geen mensen dood rijden die niks met de straatrace te maken hebben, zoals dat al een paar keer gebeurd is.


je mist een no in je nick
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11725472
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:49 schreef -DEVON- het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk of er een soort code was (1 keer knipperen of 2 keer of vaker)


dat vroeg ik in mn openingspost...

dat is er dus niet.

pi_11725544
Volgens mij vinden ze het ook niet fijn als je te vroeg optrekt
(voordat het groen is) en dan snel remt.
Als je mede racer te erg op jou gefixeerd is geeft ie vol gas schiet door en boort zich in het kruisend verkeer
pi_11725560
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 13:02 schreef noutie het volgende:
Volgens mij vinden ze het ook niet fijn als je te vroeg optrekt
(voordat het groen is) en dan snel remt.
Als je mede racer te erg op jou gefixeerd is geeft ie vol gas schiet door en boort zich in het kruisend verkeer
Ik weet niet hoe jij bij het stoplicht staat maar als ik langs een VR6 sta ofzo, dan hou ik alleen maar het stoplicht in de gaten en niet die andere auto
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11725584
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 12:55 schreef jar_trulli het volgende:

[..]

Ja, geen mensen dood rijden die niks met de straatrace te maken hebben, zoals dat al een paar keer gebeurd is.


Waar basseer je dat op?

TIJDENS een straatrace is er maar 1 dode gevallen. Dat was een gastje op een scooter. Die zijn zowiezo lijp.

Dan een zwaar ongeluk in de kop van Noord-Holland. Paar wagens die op weg waren naar een straatrace. Geen doden.

Ongeval bij Drutten. Op weg naar een mogelijke straatrace.
Politie heeft toen gemeld in de media dat het om een straatrace ging.
Het was gewoon op een openbare weg gebeurd.
Waarom? Om alle moraal ridders achter zich te krijgen en tegen straatracen te zijn, omdat het zogenaamd tijdens een straat race zou zijn.

Straatracen is niet zo gevaarlijk als men denkt. Niemand wilt schade of gewonden en handelt daarnaar.
Een illegale straatrace= een verlaten recht stuk asfalt op een industrie terrein. Er worden dan achter elkaar SPRINT wedstrijdjes gehouden.
De toeschouwers staan op een veilige plek en meestal bij de startplek.

De reden dat het ongeval in Noord Holland gebeurde en mogelijk bij Drutten was omdat de poltie continue de groepen opjaagde.
Gemiddeld 150 wagens van industrie terrein naar een ander terrein opjagen, kan hier toe leiden?

Jammer, dat zoveel mensen zich nog steeds laten (mis)leiden door de media.
Zelfde als hoge snelheid, dat zogenaamd de meeste ongevallen veroorzaakt.
Er zijn al heel veel studies naar geweest. Onoplettenheid is oorzaak nr1

pi_11725634
Heel simpel, je hoort je gewoon aan de verkeersregels te houden, dus ook aan de snelheid. Anders maar het circuit op, daar zijn ze voor niemand een bedreiging of gevaar. Maar ja, dan is voor hun de kick eraf natuurlijk. Beste oplossing: oppakken en van de auto's een klein pakketje maken.
quote:
TIJDENS een straatrace is er maar 1 dode gevallen. Dat was een gastje op een scooter. Die zijn zowiezo lijp.
Oooo, dus dan mag het wel? Denk eens fris na man. Vertel dit eens tegen de ouders/familie van die jongen. Ze zijn gewoon een gevaar op de weg.

[Dit bericht is gewijzigd door jar_trulli op 12-07-2003 13:10]

pi_11725649
@vosss

Nee, ze letten op het stoplicht idd. maar in hun ooghoek zien ze jou wegschieten en (ongeveer/onder voorbehoud/niet aangetoond) 8 van de 10 gasten geeft dan ook gas.

Probeer maar eens, wel voor het kruispunt weer op de rem en let ff op fietsers aub. Ook voor je mederacer alvast kijken.

pi_11725672
wat ik me al eerder afvroeg:

pink slips racen (voor de tegenstander zn bolide zegmaar, gebeurd dat hier weleens?

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 13:13:18 #22
30848 Streetracer
Speed is Life!
pi_11725700
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 13:08 schreef jar_trulli het volgende:
Heel simpel, je hoort je gewoon aan de verkeersregels te houden, dus ook aan de snelheid. Anders maar het circuit op, daar zijn ze voor niemand een bedreiging of gevaar. Maar ja, dan is voor hun de kick eraf natuurlijk. Beste oplossing: oppakken en van de auto's een klein pakketje maken.
[..]

Oooo, dus dan mag het wel? Denk eens fris na man. Vertel dit eens tegen de ouders/familie van die jongen. Ze zijn gewoon een gevaar op de weg.


Bla bla bla bla bla en nog eens bla.

Jij houdt je ook niet aan ALLE verkeersregels dus ga niet lomp lullen over verkeersregels. Ook als voetganger en fietser heb je verkeersregels, en je gaat mij niet wijs maken dat jij je 100% aan alle regels houdt.

Verder: die jongen is verantwoordelijk voor wat hij doet en niet zijn vader of moeder. Mijn ouders hebben ook nix over mij te zeggen.

Signature:
Max. 4 regels
  zaterdag 12 juli 2003 @ 13:15:43 #23
30848 Streetracer
Speed is Life!
pi_11725739
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 13:11 schreef vosss het volgende:
wat ik me al eerder afvroeg:

pink slips racen (voor de tegenstander zn bolide zegmaar, gebeurd dat hier weleens?


Nee, hier zijn we niet zo rijk enzo
T gaat meer om respect krijgen en trots zijn op jezelf en je auto.
En weddenschapjes kan je altijd afsluiten natuurlijk, maar dat is niet de reden dat je naar streetrace gaat. Gebeurt ook vrij weing.
En als je racet hoef je ook geen geld in te zetten, alleen je trots.
Signature:
Max. 4 regels
  Official ESF Kreviewer zaterdag 12 juli 2003 @ 13:16:33 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11725753
In almelo heb je een rondweg met veel stoplichten. Daar doe ik nog wel es wedstrijdjes 's avonds. Gewoon als ik op weg ben naar iemand ofzo. Altijd lachen als je zo'n 19 jarige stoere rijder met pet eruit trekt met je golf station diesel. . Dat verwachten ze niet.

En over het gevaar? Dat is er nauwelijks. Geen fietsers of ander verkeer. Gewoon een lolletje van 0 tot 100 op een recht stuk leeg asfalt.

pi_11725770
quote:
Jij houdt je ook niet aan ALLE verkeersregels dus ga niet lomp lullen over verkeersregels. Ook als voetganger en fietser heb je verkeersregels, en je gaat mij niet wijs maken dat jij je 100% aan alle regels houdt.

Verder: die jongen is verantwoordelijk voor wat hij doet en niet zijn vader of moeder. Mijn ouders hebben ook nix over mij te zeggen.


Ik probeer me in ieder geval zoveel mogelijk aan de verkeersregels te houden en ga met mijn auto zeker niet scheuren en wedstrijdjes doen, ik heb geen zin om namelijk honderden euro's aan de staat te betalen omdat ik een paar KM te hard heb gereden. Hoe kan die jongen nou verantwoordelijk zijn voor een ongeluk dat hij zelf niet kon verhinderen door die achterlijke straatracer? Zijn ouders zitten wel met het probleem dat hij er nu niet meer is door zo'n sukkel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')