abonnement Unibet Coolblue
pi_11835301
Ajax bereikt akkoord over Julien Escudé

Amsterdam, 17 juli 2003
Ajax heeft zich versterkt met de 23-jarige Franse verdediger Julien Escudé van Stade Rennais FC. Ajax-directeur Arie van Eijden heeft met Stade Rennais FC overeenstemming bereikt over de onmiddellijke transfer. Escudé is met Ajax een contract voor vier jaar overeengekomen. Over de financiële condities doet Ajax zoals gebruikelijk geen mededelingen.

Julien Escudé (geboren op 17 augustus 1979 in Chartres) speelde de afgelopen vier seizoenen in de hoogste Franse divisie. Voor Stade Rennais speelde hij 103 competitieduels waarin hij 1 keer scoorde.
Afgelopen seizoen drong Escudé met Stade Rennais FC door tot de halve finale van de Coupe de France. Een seizoen eerder speelde hij 4 Intertoto-wedstrijden.

In het seizoen 1998-1999 werkte Escudé namens AS de Cannes, de oude club van Ruud Krol, 18 wedstrijden af in de Franse tweededivisie. In die 18 duels scoorde hij 1 keer.

Sinds 22 februari 2000 speelt Julien Escudé voor de Franse nationale ploeg voor spelers onder 21 jaar. Inmiddels staan er 21 interlands en 1 interlanddoelpunt op zijn naam. Vorig jaar misten de Franse espoirs de Europese titel door tijdens de finale van het EK na strafschoppen te verliezen van Tsjechië.

Julien Escudé is de drie jaar jongere broer van tennisprofessional Nicolas Escudé, die momenteel op de zestigste plaats van de ATP Champions Race staat.

Ajax.nl

  donderdag 17 juli 2003 @ 15:18:46 #177
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_11835413
Hehe eindelijk is het verlossende woord gekomen!

Daar zullen wij in Amsterdam een hoop van kunnen genieten.

Let yourself go and enjoy the bassline...
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:19:24 #178
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11835429
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 15:18 schreef Speed1971 het volgende:
Hehe eindelijk is het verlossende woord gekomen!

Daar zullen wij in Amsterdam een hoop van kunnen genieten.


heb je hem dan weleens zien voetballen?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:24:21 #179
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_11835541
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 15:19 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

heb je hem dan weleens zien voetballen?


Ik hecht meer waarde aan het oordeel van Koeman over deze speler dan aan mijn eigen mening......
Let yourself go and enjoy the bassline...
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:24:52 #180
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11835553
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 15:24 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Ik hecht meer waarde aan het oordeel van Koeman over deze speler dan aan mijn eigen mening......


zo ken ik er ook nog een paar...
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:30:49 #181
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_11835713
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 15:24 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

zo ken ik er ook nog een paar...


Ik mag dus alleen een idee hebben over een speler als ik hem een keer heb zien spelen? En wat zegt dan die ene x, toch ook niets. De technische staf van AJAX heeft hem een tijd gevolgd en n.a.v wat zij gezien hebben besluiten zij hem te kopen. Geef mij dan eens 1 rede waarom ik zou moeten twijfelen aan het inzicht van de technisch staf van AJAX?
Let yourself go and enjoy the bassline...
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:35:02 #182
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11835828
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 15:30 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Ik mag dus alleen een idee hebben over een speler als ik hem een keer heb zien spelen? En wat zegt dan die ene x, toch ook niets. De technische staf van ajax heeft hem een tijd gevolgd en n.a.v wat zij gezien hebben besluiten zij hem te kopen. Geef mij dan eens 1 rede waarom ik zou moeten twijfelen aan het inzicht van de technisch staf van ajax?


Het kan nog zo'n goede speler zijn bij Rennes maar het kan goed zijn dat als ie bij ajax speelt hij er niets van bakt.
Dat kan zijn door dat de speelstijl hem uiteindelijk niet ligt,heimwee etc..
Daarom zeg ik,het kan nog zo'n goede speler zijn maar laat hem dat maar eens eerst bewijzen
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:38:42 #183
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_11835931
Met Sonck en Escude is het net zoals met Zahovic en Jean bij Feyenoord.

Is afwachten hoe ze het gaan doen!?

Ik ben wel benieuwd wie er slaagt, en wie er flopt of gewoon niet uit de verf komt!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:39:03 #184
44116 Vikingo
Sterker door strijd
pi_11835944
Collochini van Milaan ( was dit seizoen verhuurd aan Atletico Madrid) naar Villareal
............................................................Hasta La Victoria Para Siempre............................................................
pi_11836210
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 15:39 schreef Vikingo het volgende:
Collochini van Milaan ( was dit seizoen verhuurd aan Atletico Madrid) naar Villareal
Weer verhuurd wel...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_11837084
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 15:38 schreef FrankyMcG het volgende:
Met Sonck en Escude is het net zoals met Zahovic en Jean bij Feyenoord.

Is afwachten hoe ze het gaan doen!?

Ik ben wel benieuwd wie er slaagt, en wie er flopt of gewoon niet uit de verf komt!


Zahovic?
Ook goedenmorgen
This message will selfdestruct in *10* *9* *8* *7* *6* *5* *4* *3* *2* *1* *KABOEMMM!*
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:17:21 #187
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11838473
Jody Morris van Chelsea naar Leeds volgens de BBC
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:28:26 #188
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_11838742
De ene Braziliaan komt en de andere gaat. Feyenoord rondde de transfer van Jean af. Bovendien kwamen de Rotterdammers met Atlético Paranaense tot een akkoord over een transfer van Michel Fernandes Bastos.
Jean maakte afgelopen dinsdag zijn debuut in het shirt van Feyenoord. Tijdens het vriendschappelijke duel met 1. FC Nürnberg (2-0 verlies) maakte hij in de tweede helft zijn debuut. Officieel was hij toen nog geen Feyenoorder. Zelf had hij dan wel overeenstemming over een vierjarig verblijf bij de stadionclub, maar zijn werkgever Atlético moest nog tot een vergelijk komen met de Rotterdamse club. Donderdagoochtend bekrachtigden beide clubs officieel de transfer.

Toch zal Feyenoord nog enige tijd moeten wachten vooraleer Jean in actie komt voor de Rotterdammers. De jeugdinternational is opgeroepen voor de Braziliaanse onder -20 selectie, die van 3 tot en met 18 augustus deelneemt aan de Pan-Amerikaanse kampioenschappen in de Domenicaanse Republiek.

Tegenover de komst van Jean staat het vertrek van Michel Fernandes Bastos. De linksback degradeerde afgelopen seizoen met Excelsior naar de Gouden Gids Divisie. De negentienjarige verdediger wil echter blijven spelen op het hoogste niveau. Bij Feyenoord was geen plek in de selectie van Bert van Marwijk. Atlético Paranaense bracht uitkomst, aangezien de Braziliaanse club een extra linksback kon gebruiken na het vertrek van Jean naar Feyenoord.

Feyenoord en Atlético zijn het al eens over de voorwaarden van de transfer, Bastos zelf moet nog tot een akkoord komen met de Braziliaanse clubleiding.

Een jaar geleden arriveerde Bastos nog in Rotterdam. Hij zou er de toekomstige linksback kunnen worden en zette zijn handtekening onder een vijfjarig contract

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_11840825
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 14:44 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

weet niet precies meer maar ik dacht 6 of 7 sec. tegen MVV.
Hij deelt dat record samen met 4 of 5 andere.
Misschien dat Methodmich het wel weet


Uit m'n hoofd zeg ik inderdaad met Waslander (die sowieso) en Den Ouden. Ook nog wat oudere spelers. Ik zal het eens uitzoeken voor je.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_11841212
Even gegoogled:
quote:
Het razendsnelle doelpunt dat Hilmi Mihci zondag namens FC Den Bosch tegen MVV maakte, was een evenaring van het record in het betaalde voetbal. Mihci had slechts acht seconden nodig om doelman Hans Spillmann te passeren.
Ook Koos Waslander (NAC), Rudy Metz (Veendam) en Geert den Ouden (Excelsior) scoorden ooit na acht tellen. Van hen deed alleen Waslander dat op het hoogste niveau. Bovendien maakte Waslander als een van de weinigen in de eredivisie het snelle doelpunt in een uitwedstrijd.
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=27001/sc=76a80c
pi_11841303
Juist, Rudy Metz dus... Scheelt weer een mailtje of een telefoontje... Dank u.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:40:06 #192
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_11854231
Phillipe Christanval tekent binnenkort bij Olympique Marseille. De Franse verdediger is niet langer welkom bij Barcelona en mag ondanks een doorlopend contract transfervrij vertrekken bij de Catalaanse club.
In een interview op Canal Barça maakte de 24-jarige verdediger bekend dat hij akkoord is met L'OM, waar hij hoopt meer in actie te komen dan bij Barcelona.

Christanval speelde afgelopen seizoen maar acht keer mee in de Primera Divsión. Zowel Louis van Gaal als Radomir Antic zag het niet zitten in hem. Frank Rijkaard had bovendien geen plaatsje voor Christanval in zijn selectie voor het nieuwe seizoen.

Christanval is de vierde speler die vertrekt bij Barça. Frank de Boer kreeg geen nieuw contract en de optie tot koop op de huurlingen Juan Pablo Sorín en Gaizka Mendieta werd niet gelicht.

Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:40:38 #193
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_11854237
Frank van Kouwen speelt komend seizoen voor FC Eindhoven. Willem II verhuurt de 23-jarige centrale verdediger, die ook op het middenveld uit de voeten kan, voor één seizoen aan de Eindhovenaren.
Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:41:56 #194
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_11854258
Tarik Oulida speelt de komende zes maanden voor Sapporo, een tweede divisionist die ambitities heeft om te promoveren naar de J-League. Daarin kwam Oulida tussen 1998 en 2002 ook al voor uit, toen hij speelde voor Grampus Eight.

Vrijdag zal Oulida op het vliegtuig stappen naar Japan. Het afgelopen seizoen speelde Oulida nog bij het gedegradeerde Sedan in Frankrijk.

"JoGBPo Carlos, mijn oud-trainer, is daar coach en hij wil mij graag voor vijf of zes maanden aantrekken", aldus de voormalige oogappel van Johan Cruijff in De Telegraaf. "Maar ik ben zo lang uit Nederland weggeweest, dat de mensen me niet meer kennen. Of ze willen me niet meer kennen natuurlijk."

Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:43:36 #195
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_11854287
Marcelo Salas keert terug naar het Argentijnse River Plate. De Chileense aanvaller van Juventus speelt het komende seizoen op huurbasis bij de club waar hij ook tussen 1996 en 1998 onder contract stond. Salas kon bij Juve, mede door twee zware knieblessures, niet meer rekenen op een basisplaats.

De 28-jarige spits kwam vanaf medio 2001 uit voor Juventus. De Oude Dame nam El Matador in dat jaar voor ongeveer elf miljoen euro over van Lazio Roma. River Plate huurt hem komend seizoen voor een half miljoen euro.

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_11854966
Iván Campo verdedigt ook komend seizoen de kleuren van Bolton Wanderers. De Spaanse verdediger, die afgelopen jaar op huurbasis was overgenomen van Real Madrid, tekende voor drie jaar.
Bolton Wanderers verloste Iván Campo in augustus vorig jaar van een uitzichtloze situatie bij Real Madrid. In Engeland bloeide de verdediger op, hetgeen aanleiding was voor Bolton Wanderers de overgang definitief te maken. Iván Campo was aan het einde van zijn contract bij Real Madrid en daarom transfervrij, maar de moeizame onderhandelingen met zijn zaakwaarnemer dreigden de overgang te blokkeren.

Tot vreugde van Bolton-manager Sam Allardyce zijn de problemen uit de wereld. 'Beide partijen zijn tot een akkoord gekomen en we zijn blij hem voor drie jaar te hebben vastgelegd. Hij was afgelopen seizoen een sleutelfiguur en zal komend jaar essentieel zijn', zei Allardyce op de website van Bolton Wanderers.

pi_11856804
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:19 schreef Harry het volgende:
Danko Lazovic is de komende vijf seizoenen Feyenoorder. Hoewel het Algemeen Dagblad vorige week al meldde dat de overgang rond was, bereikten Partizan Belgrado en Feyenoord pas vandaag officieel een akkoord. De aanvaller uit Servië & Montenegro werd vorige week al medisch gekeurd in De Kuip.

Lazovic wordt gezien als een groot talent. Afgelopen seizoen werd hij kampioen met Partizan en in 2002 debuteerde hij in de nationale ploeg van Servië & Montenegro. De spits verblijft nu nog in zijn geboorteland. Pas wanneer hij een Machtiging Voorlopig Verblijf ontvangt, meldt hij zich in Rotterdam. Lazovic maakt wel deel uit van de Feyenoord-selectie die volgende week in Oostenrijk het toernooi om de Alpen Cup speelt.


Dat is nog niet zeker; hij krijgt geen verblijfsvergunning.

Bron: Radio1

pi_11856817
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 12:41 schreef What het volgende:
Dat is nog niet zeker; hij krijgt geen verblijfsvergunning.

Bron: Radio1


Die nieuwe Braziliaan trouwens ook niet.
pi_11865156
Zal nog wel goedkomen. Lazovic heeft al een capje, dus dat moet geen probleem zijn. Zou wel een stunt zijn natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 19 juli 2003 @ 10:57:43 #200
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_11874522
Zurab Khizanishvili draagt de komende drie seizoenen het shirt van Glasgow Rangers. De Schotse kampioen heeft de Georgische verdediger overgenomen van Dundee. "Ik ben hier erg blij mee," aldus Khizanishvili. "Het was een makkelijke keuze en ik ga mijn uiterste best doen om hier te slagen."
Het komt goed.... En anders maar niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')