abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 juli 2003 @ 22:51:22 #1
60507 Jetset
Bon vivant!
pi_11630714
Ik wil graag een palmtop kopen voor mn afspraken en mn schoolwerk alleen weet ik nog niet precies welke ik hebben wil. Ik weet niet wie er ervaring mee heeft. Mn vader heeft de Compaq iPaq H3970 en dat vind ik wel een mooi dingetje op zich maar zelf heb ik de O2 xda op het oog. Wie kan mij helpen kiezen?
We are living in a material world and I am a material girl
  maandag 7 juli 2003 @ 23:00:21 #2
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_11630975
Ik heb net de iPaq 1915 gekocht

dingetje hoor, maar het is mijn eerste dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal

De 1915 is ideaal klein om mee te beginnen, zeker voor je afspraken en zo als dat het enige is waar je je mee bezig wilt houden. Enige nadeel is de weinige uitbreidingsslots, maar die heb ik niet echt nodig.

Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  maandag 7 juli 2003 @ 23:06:02 #3
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_11631111
als je gewoon een agenda wil moet je gewoon een tweedehands palm3 kopen..cheap en simple
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  maandag 7 juli 2003 @ 23:09:37 #4
60507 Jetset
Bon vivant!
pi_11631204
Tweedehands...neuh daar hou ik niet van. Het mag ook best wat kosten. Ik vind het wel fijn als ik er bv. ook mee kan internetten/mailen. En met kleurenscherm vind ik ook wel mooi. Ik heb ongeveer 750-1000 euro in mn hoofd.
We are living in a material world and I am a material girl
  dinsdag 8 juli 2003 @ 08:02:47 #5
45649 kobold
Challenge rating: 1/4
pi_11634774
Die HP1915 is 200MHz, voor 70 euro meer heb je een iPaq van 400MHz. Maar dan wordt 'ie meteen een stuk dikker (en lomper imho). Ik ben dus toch voor het design van de 1915 gegaan.

Verder geen spijt van gehad; 200MHz is meer dan voldoende. Ik kan er zelfs realtime strategy games op spelen (Ages of Empires, Buglord) en DivX movies bekijken. (Met speciale PocketPC afmetingen, anders past 't niet op je SD-kaartje )

This humanoid is about the size of a gnome or halfling. It has a scaly hide, a naked tail like that of a rat, and a doglike head with two small horns.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 17:57:32 #6
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_11647347
Je hebt redelijk wat budget voor een PDA. Zoals je misschien al doorhebt zijn er op dit moment twee grote kampen die elkaar soms niet al te vriendelijk gezind zijn: Palm vs. PocketPC.

Palm bestaat uit de merken Palm en Sony Clie. PocketPC uit onder andere HP iPaq, Toshiba, Viewsonic en nog een paar anderen. In principe is het appels met peren vergelijken. Allebei lekker fruit, met min en pluspunten. Mijn voorkeur gaat naar Palm uit vanwege het superstabiele en efficiente operating system, Palm OS. Je wil niet dat je handheld plots een blauw scherm krijgt als je een adresje aan het invoeren bent.

Vuistregel is dat Palm meer werkgericht is, en efficienter is in PIM dingen, en dat PPC out-of-the-box multimedialer is, al zijn deze verschillen met de laatste modellen in principe al weggevaagd. Zo heeft de Sony Clie NX73v (binnenkort verkrijgbaar) een 320x480 pixels kleurenscherm, behoorlijk wat scherper dan een 240x320 PPC kleurenscherm, waar PPC vroeger Palm altijd de draak mee stak.

Ik zou zeggen, surf naar http://www.palmclub.nl of http://www.pocketpcclub.nl en ga daar eens rondvragen. Hier op Fok! en Tweakers wordt vaak misinformatie gegeven omdat mensen toch niet 100% up-to-date blijken te zijn op de PDA markt, of ze zijn teveel bezig PPC of Palm af te kragen.

Denk erom: alle adviezen die je krijgt met een korreltje zout nemen, en heel belangrijk: ga naar de mediamarkt om ze eens allemaal in je hand te houden, da's belangrijk. Bedenk ook bij aankoop of het systeem ook zal blijven voldoen na langere tijd gebruik, en verstaar je niet al teveel op hebbedingetjes (zoals een ingebouwde camera).

Suc6.

Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')