abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:01:41 #1
37692 Bonkie
Als je haar maar goed zit!
pi_11504916
Hallo,

Wij zijn al sinds april 2002 aan het proberen om zwanger te raken. In November 2002 hebben we een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad.
Nu is het weer spannend......
Wachten of je ongi komt ja of nee.....
Bij mij is mijn NOD volgende week donderdag, 8 lange dagen wachten dus.....
En dat is helemaal moelijk als je elke maand van die vage klachten hebt, die ik dus ook pas de laatste 3 maanden heb.
Zoals: erg moe zijn, buikpijn hebben, last van mijn borsten, misselijk enz.
Ik ben hiervoor inmiddels al bij de ha en gyn geweest, maar alles is in orde, dus.......
De gyn wist mij vorige week wel te vertellen dat ik op vrijdag mijn eisprong zou hebben, dus we hebben flink geklust.
Zitten jullie ook in spanning en in een soortgelijke situatie als ik?
Ik hoor het graag.

Groetjes Kitty

pi_11505497
Hoop voor je dat het lukt maar een vraagje aangezien ik nog helemaal niet met zwangerschap bezig ben wat is een NOD week?
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2003 @ 11:29:15 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_11505610
NOD = Niet Ongie Dag
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:30:19 #4
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11505634
hoi Kitty,
spannend hoor allemaal, hopelijk zal het lukken!
Sterkte en succes ermee!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 2 juli 2003 @ 11:44:00 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11505963
Een titel die zoveel vragen oproept verander ik liever in iets wat in 1 oogopslag duidelijk is.
Ik hoop niet dat je het erg vind Bonkie maar het topic heet nu "Wachten op een tweede streepje" iets wat m.i. de lading beter dekt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_11506225
hoi,

wat spannend zeg! Ik hoop dat het gelukt is

veel succes en sterkte!

pi_11506551
Zit wel in spanning ja maar dat is juist voor het eindresultaat

Maar alle gekheid op een stokje. ik vind het heel vervelend voor jullie en wens jullie veel sterkte.
En natuurlijk flink oefenen.
Verder zou (maar ik heb makkelijk praten) ik er juist niet te veel mee bezig zijn. Vaak omdat je er zo op gefocust bent, lukt het niet.
Als je vrijt met "het moet gebeuren" of met "lekker genieten van elkaar" is toch een heel verschil.
Maar goed ik heb makkelijk praten want wij waren na 1 maand al zwanger.

♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 2 juli 2003 @ 13:52:31 #8
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_11509182
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:09 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Verder zou (maar ik heb makkelijk praten) ik er juist niet te veel mee bezig zijn. Vaak omdat je er zo op gefocust bent, lukt het niet.
Heel goed bedoeld, ongetwijfeld, maar echt een heel irritante opmerking Scorpion. Hoe moet je er nou in godsnaam niet op focussen, zeker als je lichaam raar doet en je hoopt dat er iets binnen in je aan het gebeuren is? Bonkie zit vast geen 8 dagen met een zwangerschapstest in haar hand op de bank te wachten, maar als je bijvoorbeeld rondloopt en je voelt je borsten gezwollen zijn, kun je het toch moeilijk negeren? En als ik aan het vrijen ben, gaat er voor, na of tijdens toch wel even door m'n hoofde in welke fase ik zit, zelfs al is het nog zo spontaan begonnen.
pi_11515373
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Heel goed bedoeld, ongetwijfeld, maar echt een heel irritante opmerking Scorpion. Hoe moet je er nou in godsnaam niet op focussen, zeker als je lichaam raar doet en je hoopt dat er iets binnen in je aan het gebeuren is? Bonkie zit vast geen 8 dagen met een zwangerschapstest in haar hand op de bank te wachten, maar als je bijvoorbeeld rondloopt en je voelt je borsten gezwollen zijn, kun je het toch moeilijk negeren? En als ik aan het vrijen ben, gaat er voor, na of tijdens toch wel even door m'n hoofde in welke fase ik zit, zelfs al is het nog zo spontaan begonnen.


whehe, ik sluit me hierbij aan! Het is juist zoo moeilijk om er geen rekening mee te houden. Als je nu een maand gestopt bent, zou ik zeggen ala! Maar zeker als het wat langer duurt is het veel te moeilijk om er 'spontaan' mee om te gaan. Wat mij wel hielp, was accepteren dat het spontane er in mijn geval nu eenmaal niet inzat. Dat gaf me wat rust.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 2 juli 2003 @ 19:16:58 #10
37692 Bonkie
Als je haar maar goed zit!
pi_11517622
Hallo, bedankt voor jullie reacties!
Het is inderdaad maar hopen dat het raak is deze ronde.
En.........wat betreft niet aan denken enzo, tja......
Was het maar zo makkelijk, dan had ik hier waarschijnlijk ook niet van me af hoeven te schrijven.
Maar.. ik zal jullie wel op de hoogte houden de aankomende week.
Verder heb ik al de hele dag hoofdpijn en voel ik me opgeblazen, misschien dus ook een griepje te pakken ofzo.

Groetjes Kitty

  donderdag 3 juli 2003 @ 09:42:41 #11
37692 Bonkie
Als je haar maar goed zit!
pi_11529188
Hallo,

zo.... alweer een dag dichterbij.
Ik heb vernomen dat er een zwangerschapstest is die je een paar dagen voor je NOD al kan doen. Het is de babycheck, heeft iemand hier ervaring mee? Het schijnt dat die veel gevoeliger is dan andere testen. Ik heb op een forum gelezen dat iemand die test al 5 dagen voor haar NOD deed en deze meteen positief was.
Wat raden jullie mij aan?
Verder hier geen echte veranderingen, voel me nog steeds een beetje grieperig.

Groetjes Kitty

  donderdag 3 juli 2003 @ 10:41:18 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_11530119
Ik zou echt wachten tot je ruimschoots overtijd bent.
Het schijnt dat er nogal eens iets mis gaat met een bevrucht eitje, voordat je ongesteld moet worden. Hier merk je dan weinig van, je wordt "gewoon" ongesteld.

Mocht je dan al een positieve test hebben komt het extra hard aan denk ik.
Bovendien, als je te vroeg (negatief) test blijf je toch twijfelen, omdat je te vroeg hebt getest.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † donderdag 3 juli 2003 @ 13:29:14 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11534026
Ha die Kitty! We zitten in hetzelfde schuitje hoor. Ook mijn eisprong vond afgelopen vrijdag plaats en ook deze periode voel ik weer van alles in mijn lichaam. Omdat ik al vaker gefopt ben, durf ik nu niet meer te hopen. Het stomme is dat je dat toch niet kan tegenhouden en weer met spanning uitkijkt naar de NOD dag. Omdat ik door PCO een behoorlijk onregelmatige cyclus heb, is er bij mij helemaal geen pijl op te trekken.

Het toeval wil dat ik precies op mijn NOD dag (11 juli) op vakantie ga en ik zie het niet zitten om ergens in Marokko een zwangerschapstest te scoren. Voordeel hiervan is wel dat als ik nog niet ongesteld ben geworden tijdens de vakantie, ik dan wel ruim overtijd ben bij terugkomst.

Zelf ben ik vorig jaar augustus gestopt met de pil. Ik duim met je mee meis!!!

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † donderdag 3 juli 2003 @ 13:43:55 #14
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11534420
www.babybrabbel.nl

Hier kun je trouwens een online zwangerschapstest doen. Het zegt natuurlijk niets, maar wel grappig om te doen.

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_11541674
Ik ben hier niet want ik doe erg mijn best om er niet mee bezig te zijn. Hetgeen twee weken per maand lukt.

Tjee, wat word ik (soms) moe van mezelf
Muts!

Ik kom over een weekje of 2 wel weer eens binnenzeilen Vrees ik.

  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 juli 2003 @ 23:04:36 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11546894
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het toeval wil dat ik precies op mijn NOD dag (11 juli) op vakantie ga en ik zie het niet zitten om ergens in Marokko een zwangerschapstest te scoren. Voordeel hiervan is wel dat als ik nog niet ongesteld ben geworden tijdens de vakantie, ik dan wel ruim overtijd ben bij terugkomst.
Enne, eentje meenemen? Dan hoef je je ook niet door een Marokkaanse gebruiksaanwijzing te worstelen Ik duim voor je!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 4 juli 2003 @ 17:25:22 #17
37692 Bonkie
Als je haar maar goed zit!
pi_11565371
Hallo,

Zo, nog maar 6 dagen en dan weet ik meer.

Ik heb trouwens sinds 1 week last van misselijk worden tijdens het auto rijden, kan dat ook met een eventuele zwangerschap te maken hebben?
Ikzelf ben anders bang dat ik wagen ziek zal zijn........Kan je dat anders ook ineens op latere leeftijd krijgen?

Groetjes Kitty

  vrijdag 4 juli 2003 @ 18:36:22 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11566430
Bonkie, spannend!!!
Ik ben zelf ook in spanning, maar pas net aan pilloze periode begonnen. Ben dus nog niet door de wol geverfd! Jij bent er al langer zoet mee, hoop dat je fijn zwanger bent nu!

Heb zelf ook plotsklaps allerlei gevoel in lijf, buik, licht in hoofd soms... Maar ja, kan komen door druk jaar, door gestopt met pil (verandert heel wat in mijn lijf nu), psychische misleiding (!) of een heel rpille zwangerschap...
Tuurlijk hoop ik het laatste! Wie weet... Ken je gevoel beetje dus nu! Hou vol, moet zelf nog 8 dagen wachten nu.Pfffff!!!!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:06:14 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597169
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 23:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Enne, eentje meenemen? Dan hoef je je ook niet door een Marokkaanse gebruiksaanwijzing te worstelen Ik duim voor je!


Daar zat ik ook aan te denken, maar ik wil gewoon niet teveel hopen. Kijk, als ik tijdens de vakantie niet ongi word, dan ben ik zekerrrrr overtijd als ik weer terug in Nederland ben en dat is helemaal een reden om een test te doen.

Mijn buikje voelt aan als een opgeblazen ballon, het plopt en het rommelt maar een eind raak. Beetje pijnlijke borsten ook en vlagen van misselijkheid. Helaas had ik dat in januari ook en het kwam toen door mijn hormoonstoornis. De zwangerschapsverschijnselen die ik dus elke maand heb beginnen vaak iets meer dan een week voordat ik weer ongesteld word. Ik zit gewoon een beetje raar in elkaar, al moet ik deze keer zeggen dat het deze keer wel goed voelt

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:07:40 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597185
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 19:25 schreef Nausicaa het volgende:
Ik ben hier niet want ik doe erg mijn best om er niet mee bezig te zijn. Hetgeen twee weken per maand lukt.

Tjee, wat word ik (soms) moe van mezelf
Muts!

Ik kom over een weekje of 2 wel weer eens binnenzeilen Vrees ik.


Liefs en sterkte,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_11597310
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:07 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Liefs en sterkte,
Slaapmeisje


Thanx! We slepen elkaar d'r wel doorheen hier hoor! Alvast een prettige vakantie trouwens!
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:32:51 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597622
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:16 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Thanx! We slepen elkaar d'r wel doorheen hier hoor! Alvast een prettige vakantie trouwens!


Dank je wel! Het is trouwens niet eens een gewone vakantie, maar onze huwelijksreis
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_11603497
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:32 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Dank je wel! Het is trouwens niet eens een gewone vakantie, maar onze huwelijksreis


Ik wist nog dat ik wat moest teruglezen nadat ik mijn post gepost had, maar dat kwam er op een of andere manier niet van. Stom, want ik wist het eigenlijk wel, dat het je huwelijksreis was (en wat zou het mooi zijn als..., nou ja, niet te veel bij nadenken zeg maar). Sorry!

Een heel gelukkige huwelijksreis toegewenst dus!

pi_11613126
Slaapmeisje, het hoort ook bij pco he, die klachten voor je menstrueert...(fijnhe..not) Iedereen veel succes met dat tweede streepje, hoe lang ik wel niet heb zitten wachten en hopen, het is echt een ellende.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2003 @ 12:42:38 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11616185
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:55 schreef Catootje het volgende:
Slaapmeisje, het hoort ook bij pco he, die klachten voor je menstrueert...(fijnhe..not) Iedereen veel succes met dat tweede streepje, hoe lang ik wel niet heb zitten wachten en hopen, het is echt een ellende.
Helaas Catootje is dat waar. Oneerlijk is het toch dat juist vrouwen met PCO elke maand weer met die klachten te maken hebben. Zo gemeen dat alle verschijnselen precies lijken op een zwangerschap, terwijl je met PCO juist verminderd vruchtbaar bent Ach we zijn pas sinds augustus vorig jaar bezig, dus ik sta pas aan het begin van de MMM... Er zijn gelukkig nog heel veel mogelijkheden en ook jou is het gelukt en dat geeft me toch een behoorlijke portie hoop
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')