abonnement Unibet Coolblue
pi_11435200
Script For A Jesters Tear van Marillion. De band waarmee het voor mij allemaal begon qua échte muziek. Uitgesponnen, ietwat romantische en dramatische symfonische rock. En de teksten van Fish zijn natuurlijk ongeëvenaard
pi_11435309
Party Animals - I Wanna Be A Hippy

De foute plaat van de avond
Maar wel een lekker nummer

pi_11435347
Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough

Meesterwerkje imho
En toen zag tie er nog fatsoenlijk uit

  zaterdag 28 juni 2003 @ 21:11:03 #4
59009 paullo
vini vidi vici
pi_11435379
FLARESOUND gewoon via stream op winamp super muziek keuze uit blues en house maar dan niet de house zoals het hier is nee lekkere muziek om lekker te chillen achter je comp

Flaresound =

It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_11435464
Ik luister nu naar m'n zelf samengestelde cd-tje, speciaal om het verblijf in m'n stamkroeg vanavond wat draaglijker te maken
De volgende tracklist zal de nietsvermoedende bezoeker van cafe Quibus teisteren:

1. the beatles - hey bulldog
2. 16 horsepower - black soul choir
3. king crimson - red
4. new model army - 51st state
5. easystar allstars - money
6. king crimson - elephant talk
7. peter gabriel - red rain
8. nine inch nails - closer
9. rem - man on the moon
10. david sylvian - red guitar
11. soundgarden - jesus christ pose
12. beach boys - god only knows
13. marillion - afraid of sunlight
14. rush - spirit of radio
15. king crimson - ladies of the road
16. the beatles - tomorrow never knows
17. naked city - speedball

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 28 juni 2003 @ 21:18:28 #6
28059 rookie
is een groentje!
pi_11435479
Massive Attack - Mezzanine
Lekkere muziek om je hoofd even 'offline' te zetten

//off-topic:Het nummer 'Safe from Harm' van het album 'Blue lines' is toch wel heel cewl!

  zaterdag 28 juni 2003 @ 21:18:29 #7
47214 Nemaapje
Shoarma roelt alles!
pi_11435480
Vice City - Emotion.mp3

Tsja... tis gewoon vet coole muziek

pi_11435765
Eén van de mooiste nummers ooit gemaakt:

Queensr˙che - Silent Lucidity

Wat had die band toch groot kunnen worden!

pi_11435783
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 21:41 schreef thecrook het volgende:
Eén van de mooiste nummers ooit gemaakt:

Queensr˙che - Silent Lucidity

Wat had die band toch groot kunnen worden!


Als ze de lijn van Empire en Operation: Mindcrime door hadden gezet wel ja...
pi_11436199
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 21:42 schreef Seborik het volgende:

[..]

Als ze de lijn van Empire en Operation: Mindcrime door hadden gezet wel ja...


Dan zitten wij op één lijn

Nu: Savatage - Believe, van het album "Streets - A Rock Opera". Toendertijd samen met Crimson Glory en Queenr˙che mijn favoriete metalbands.......

pi_11436291
Ik luister naar humbapa muziek op de achtergrond. 1 of andere gek vond het nodig om een stel kerstmannen te laten spelen op een pleintje
  zaterdag 28 juni 2003 @ 22:22:37 #12
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_11436418
Talk Talk - Life's what you make it

Die piano doet het um........

Wat zijn we aan het doen ???
pi_11437090
Me First and the Gimme Gimmes - Isnt she lovely

Van de nieuwe R&B cover cd Take A Break. Erg leuke punkrock versie van gouwe ouwe nummers. Je moet er wel van houden.

  zondag 29 juni 2003 @ 10:49:55 #14
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_11441949
Messenger in the Camp van Seafood maar weer eens opgezet... Een soort compilatie-CD van hun eerste paar singles en E.P.'s, waarop ze nog lekker lo-fi aanrommelden met desondanks ijzersterke melodieën. Denk qua muziek een beetje in de richting van begin jaren '90 college-rock (Sonic Youth ten tijde van Dirty, van The Pixies, Pavement, Dinosaur jr en Superchunk), maar wel met een herkenbare eigen identiteit en stijl. Misschien niet superorigineel allemaal, maar mij hoor je niet klagen.
quote:
Seafood is a band out of time, born too late-- more suited to a movement an ocean away and a decade removed than any sort of shared attitude with their contemporary countrymen. They give Britpop a wide berth and a wary eye, and instead favor the good old American guitar band sound. They sound like a group who, as kids, first learned to play their instruments to Pavement CDs instead of Beatles records. (Man, I bet that makes Malkmus feel really old). Brits enamored of American rock pioneers is nothing new; it's a tradition as old as popular rock music itself. But think back-- some good stuff has come out of that national obsession.
"Blech," you're saying. "Why do I want to listen to rehashed, second-rate wannabes?" Wait, friend. The good news is that Seafood isn't half-bad at their unabashed, on-the-sleeves, tribute band routine. When was the last time you really, honest-Abe enjoyed a Dinosaur Jr album instead of just believing you were supposed to? Better yet, when was the last time you made some sort of Grumpy Gramps statement like "[mumble mumble] just don't [mumble] like they used to?" Seafood are part voodoo alchemist and part doppelganger, resurrecting not only the style of our favorite dead and washed-up pre-grunge college radio giants, but also, in part, their substance.
(...)
[...] won't win album of the year; it will just win fans. It won't influence others; it will only preserve its own influences, uncorrupted. Seafood is the kind of band that, in a small but significant way, renews hope. They make you feel like the music you used to enjoy is still being made by someone who loved it just as much as you did.
  zondag 29 juni 2003 @ 20:13:07 #15
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_11450527

IQ - Ever

Probeerde IQ in het einde van de jaren '80 om een commercieel succes te behalen (wat jammerlijk mislukte), het begin van de jaren '90 stond in het teken van de glorieuze terugkeer van de originele zanger Pete Nicholls en daarmee een terugkeer naar hun symfo-roots. En dat betekent lange nummers, veel bombast, veel tempo- en sfeerwisselingen en veel solo's. Symfonische rock volgens het boekje dus.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 29 juni 2003 @ 20:44:53 #16
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_11451153
Raymond van 't Groenewoud - Liefde voor muziek

Zomaar maar weer eens aangeklikt, universeel onderwerp natuurlijk

met de leuke regels:
Geef me vuur, geen lucifer natuurlijk maar passie elk uur

De Narcis van Gabon
  dinsdag 1 juli 2003 @ 14:47:37 #17
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_11487233
Jump Little Children - Cathedrals

Coldplay/Saybia-achtig nummer van vergelijkbare schoonheid. Adembenemend.

Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:20:03 #18
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_11488003
Dr Dre & Snoop Doggy dogg - Deep cover
Oldskool

eerste nummer waar snoop dogg in te horen is
is nummer van een soundtrack weet alleen niet van welke film

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_11494372
Deacon Blue - Love And Regret EP

Ooit een keer op Sky Channel gezien eind jaren tachtig, maar hier volgens mij niet uitgebracht op single. Toen met school op werkweek naar London aangeschaft. Met name het titelnummer en Undeveloped Heart zijn imho het mooiste wat deze Schotse band ooit heeft uitgebracht.

  dinsdag 1 juli 2003 @ 20:26:43 #20
2889 Zander
He's gone
pi_11494523
* Zander hoort de soundtrack van 'The Good, The Bad And The Ugly' door Ennio Morricone.

Eigenlijk zoek ik op deze plaat naar geluidjes om te samplen, maar als achtergrondmuziek is dit ook wel zeer geslaagd.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11495303
Fisher Z - Marliese

Een band die bijna niemand kent van naam, maar bij het horen van dit wereldnummer altijd een blik van herkenning laat zien bij de meeste mensen. Als ze tenminste van vóór 1980 zijn tenminste

pi_11541506
Heerlijk relaxen na een drukke dag met de cd "Behind The Sun" van Chicane. Heerlijke rustige house / lounge (wat haat ik dat woord) van ongekende klasse!
  donderdag 3 juli 2003 @ 19:49:17 #23
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_11542113
The Darkness - Growing on Me

Naar aanleiding van hun optredens bij Jools Holland's Later en Glastonbury heb ik dit singeltje maar aangeschaft. Hilarische band.
80's mulletrock in een raar indiejasje. De band maakt echt een over de top show, ala Spinal Tap. En het grappige is...de titel klopt ook nog na een paar keer luisteren.

I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
  donderdag 3 juli 2003 @ 20:06:52 #24
12340 Jimbaka
Werkelijk?
pi_11542457
Jaco Pastorius - The Chicken

Absoluut funk-meerstewerk! En lekker meespelen natuurlijk!

pi_11542917

The Mission - Carved In Sand

Ooit begonnen als afsplitsing van The Sisters Of Mercy is The Mission ook muzikaal het lichtvoetige broertje van tSOM. En op hun 3e album is er eigenlijk nog maar weinig wat aan hun gothic verleden doet denken, behalve de stem van Wayne Hussey en wat subtiele "doem"-riffjes. Wat overblijft is een goeie rockplaat, af en toe bombastisch, veel drama, af en toe misschien wat over de top maar lekker om af en toe naar te luisteren.
Helaas zijn ze na dit album nog veel te lang door gegaan, Wayne Hussey moest zo nodig nieuwerwets gaan doen en maakte nog een paar inspiratieloze albums met the Mission. Jammer.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')