abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_11508372
Wat een gezeik zeg, laat iedereen gewoon z'n ding doen.
  woensdag 2 juli 2003 @ 14:55:42 #102
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11510892
Een macrofoto is 1:1 of groter.
Kunnen we nu weer verder gaan met foto's posten? Dank u!
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_11511558
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 14:55 schreef portier het volgende:
Een macrofoto is 1:1 of groter.
Kunnen we nu weer verder gaan met foto's posten? Dank u!
Kort maar bondig!
En vooral duidelijk.. De kaarsjes waren op die uitsnede dus gaan macro.
pi_11513099
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:13 schreef kuntie het volgende:
Nou mijn eerste post dan maar

[afbeelding]


mooi! helemaal voor een eerste post
pi_11562351
en toen werd er niet meer gepost?
  vrijdag 4 juli 2003 @ 15:34:03 #106
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_11562664
Misschien helpt dit...

een oudje gemaakt met mijn casio

een clematis

varen

fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_11604753

  Moderator zondag 6 juli 2003 @ 21:45:37 #108
45833 crew  Fogel
pi_11605968
Ok, hier zijn mijn eerste pogingen tot marcofotografie. Ik moet zeggen dat het verdomd lastig kan zijn om (met trillende handen) macro foto's te maken! De foto's zijn gemaakt met een Kodak EasyShare CX4230.

Om te beginnen, mijn externe geheugen (zo'n anti-stress ding):
Op de vensterbank met wit a4tje als achtergrond:

en op mijn bureau recht onder een TL buis (vandaar de vage kleur):

Verder heb ik ook wat bloemetjes geprobeerd te fotograferen. Hiervoor ben ik overigens niet eens naar buiten geweest, maar heb mijn fototoestel uit het raam gehouden (mijn werkkamer zit gedeeltelijk ondergronds, dus de bloemetjes staan netjes voor mijn raam):

Deze vond ik zelf wel goed gelukt:

En van deze twee kom er ik niet uit welke nou het beste is. Iemand commentaar?

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_11606287
  zondag 6 juli 2003 @ 22:42:31 #110
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11607422
quote:
Op zondag 6 juli 2003 21:45 schreef Fogel het volgende:
Ok, hier zijn mijn eerste pogingen tot marcofotografie. Ik moet zeggen dat het verdomd lastig kan zijn om (met trillende handen) macro foto's te maken! De foto's zijn gemaakt met een Kodak EasyShare CX4230.

Om te beginnen, mijn externe geheugen (zo'n anti-stress ding):
Op de vensterbank met wit a4tje als achtergrond:
[afbeelding]


Leuke foto, jammer dat ie een beetje scheef ligt. Haal het abstracte een beetje uit de foto..
quote:
en op mijn bureau recht onder een TL buis (vandaar de vage kleur):

[afbeelding]


Als je deze met PhotoShop iets donkerder maakt is het een hele leuke foto denk ik.
quote:
Verder heb ik ook wat bloemetjes geprobeerd te fotograferen. Hiervoor ben ik overigens niet eens naar buiten geweest, maar heb mijn fototoestel uit het raam gehouden (mijn werkkamer zit gedeeltelijk ondergronds, dus de bloemetjes staan netjes voor mijn raam):

Deze vond ik zelf wel goed gelukt:
[afbeelding]


Ik kan je focuspunt niet vinden.. Het is niet echt scherp.
quote:
En van deze twee kom er ik niet uit welke nou het beste is. Iemand commentaar?

[afbeelding]

[afbeelding]


Tweede lijkt het bloemetje midden-onder iig het scherpst van de 2.

Voor je eerste foto's, dikke pluim! Ga zo door. Hou in het vervolg je focus even in de gaten, bij die bloemetjes ga je even de mist in waardoor ze niet helemaal scherp zijn. Heb je de autofocus gebruikt? (meestal knop half indrukken). Speel er een beetje mee, ontdek het en dan zie ik graag meer foto's van je

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 6 juli 2003 @ 22:44:12 #111
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11607476
quote:
Op zondag 6 juli 2003 21:59 schreef druchtie het volgende:
[afbeelding]
Mooie compositie, beetje krap gecropped... Ik zou ook dat achterste flesje (waar je op scherpstelt) achter het voorste flesje zetten. Nu is de diepte een beetje onduidelijk.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_11607889
quote:
Op zondag 6 juli 2003 22:44 schreef portier het volgende:

[..]

Mooie compositie, beetje krap gecropped... Ik zou ook dat achterste flesje (waar je op scherpstelt) achter het voorste flesje zetten. Nu is de diepte een beetje onduidelijk.


thx hier nog 2. Hoop dat je ze leuk vind.

zie [Centraal] Foto's met digitale camera's (deel 3) voor meer macro stand foto's van mij.

[Dit bericht is gewijzigd door druchtie op 06-07-2003 23:20]

  zondag 6 juli 2003 @ 23:14:43 #113
21503 Vava
Zoix!!
pi_11608182
Hier 3 macro's van zakdoekjes, van het merk Sniff

hm... wel ff op de foto klikken, beetje lelijke resize hier

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator zondag 6 juli 2003 @ 23:44:10 #114
45833 crew  Fogel
pi_11608933
quote:
Op zondag 6 juli 2003 22:42 schreef portier het volgende:
Als je deze met PhotoShop iets donkerder maakt is het een hele leuke foto denk ik.
[..]
Voor je eerste foto's, dikke pluim! Ga zo door. Hou in het vervolg je focus even in de gaten, bij die bloemetjes ga je even de mist in waardoor ze niet helemaal scherp zijn. Heb je de autofocus gebruikt? (meestal knop half indrukken). Speel er een beetje mee, ontdek het en dan zie ik graag meer foto's van je
Bedankt voor je feedback!
Ik heb geen photoshop, wel The Gimp, maar daar kan ik niet echt mee overweg (en heb nog niet echt de tijd gehad om ermee te spelen). Dus als je het zelf zo wil soepen zoals je in gedachten hebt, graag, en zeg dan ook meteen hoe het moet

Ik heb inderdaad de autofocus gebruikt, volgens mij kan ik niet eens handmatig iets instellen.

Verder ben ik nog even aan de slag gegaan met wat olifantjes, en deze 3 foto's zijn naar mijn mening het beste gelukt (en dat betekend dus dat rest ECHT bagger is ).
De scherpte kan waarschijnlijk, ook bij deze foto's, beter, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen (behalve niet bibberen als ik de foto's maak).

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_11615864


ff kliken op de foto's compressie maakt het minder mooi!

[Dit bericht is gewijzigd door druchtie op 07-07-2003 15:35]

  maandag 7 juli 2003 @ 15:18:57 #116
10793 DainBramage
Voor de dorst
pi_11620016
Ik wil graag jullie mening over mijn laatste macro:


clickable (zonder border)

:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
pi_11620348
quote:
Op maandag 7 juli 2003 15:18 schreef DainBramage het volgende:
Ik wil graag jullie mening over mijn laatste macro:

[afbeelding]
clickable (zonder border)


Nice!!
Kleur is cool. helemaal nix aan gesoept?
  maandag 7 juli 2003 @ 17:16:52 #118
10793 DainBramage
Voor de dorst
pi_11623053
quote:
Op maandag 7 juli 2003 15:33 schreef druchtie het volgende:

[..]

Nice!!
Kleur is cool. helemaal nix aan gesoept?


Foto genomen, geresized en border....
Kleuren zijn orgineel. Ik snap het zelf ook niet
:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
  maandag 7 juli 2003 @ 19:57:19 #119
46167 Mission753
Jippieajee!!!
pi_11626194



Dat zien we morgen dan wel weer.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 00:31:22 #120
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_11633042
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  dinsdag 8 juli 2003 @ 00:48:07 #121
32278 wicked.one
ex-fiscaal economisch vluchtel
pi_11633343
  dinsdag 8 juli 2003 @ 14:02:34 #122
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11641465
quote:
Op zondag 6 juli 2003 23:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bedankt voor je feedback!
Ik heb geen photoshop, wel The Gimp, maar daar kan ik niet echt mee overweg (en heb nog niet echt de tijd gehad om ermee te spelen). Dus als je het zelf zo wil soepen zoals je in gedachten hebt, graag, en zeg dan ook meteen hoe het moet


Sorry, ik zag je bericht een beetje laat. Ik heb het origineel niet en als ik um weer moet comprimeren naar jpeg gaat de kwaliteit nogal omlaag. Ik bedoel alleen dat ik de bovenkant iets minder fel zou maken, gewoon de brigthness een beetje omlaag.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 00:48 schreef wicked.one het volgende:
[afbeelding]
Jij hebt je camera net 1 of 2 dagen
Geen kritiek ofzo hoor, maar kweet dat ik toen ik mijn camera net nieuw had ik ook overal macro's van ging maken . Neem een wat interessanter onderwerp en ga daar macro's van maken, dat is wat makkelijker beoordelen
Gluck!
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  Moderator dinsdag 8 juli 2003 @ 14:42:47 #123
45833 crew  Fogel
pi_11642381
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 14:02 schreef portier het volgende:

[..]
Sorry, ik zag je bericht een beetje laat. Ik heb het origineel niet en als ik um weer moet comprimeren naar jpeg gaat de kwaliteit nogal omlaag. Ik bedoel alleen dat ik de bovenkant iets minder fel zou maken, gewoon de brigthness een beetje omlaag.
[..]


Geen probleem, ik zal zelf eens met Gimp proberen als ik tijd heb (ben een sciptie aan het schrijven).
Heb je commentaar op mijn tweede serie (de olifanten)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 8 juli 2003 @ 14:51:18 #124
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11642619
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 14:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Geen probleem, ik zal zelf eens met Gimp proberen als ik tijd heb (ben een sciptie aan het schrijven).
Heb je commentaar op mijn tweede serie (de olifanten)?


Foto 1 is niet helemaal scherp, foto 2 en 3 zijn leuk! Je zou um zelfs iets krapper kunnen kroppen zodat de olifantjes in de hoek verdwijnen, maar compositie is leuk verzonnen. Keep up the good work!
En succes met je scriptie
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_11644657
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')