We zien ze elke dag omdat we nog eten bij m'n ouders (wat een luxe he?).
Voor de jongste (ahum 8 jaar), vrees ik niet zo erg. Dat is een mamma's (moi) kind en die vind alles best als ik in de buurt ben. Die sjokt wel achter me aan.
Maar de oudste (13) is altijd een klein zenuwpeesje geweest. Hij heeft ook wel een half jaar moeten wennen bij m'n ouders en daar is ie nu op z'n best! Ik laat hem niet daar, dat wil ik niet, het is mijn beestje en ik kan dat mijn ouders ook niet aandoen. En tenslotte horen de 2 poezers bij elkaar (en bij ons!).
Wat ook nog belangrijk is, ze krijgen in de bijkeuken hun eigen spulletjes (etens- en drinkbakjes, kattenbak). In die bijkeuken zit een inpandig kattenluik naar de woonkamer. Maar ze kennen geen kattenluikje...
Ik dacht zelf dat het beste was om eerst hun spullen klaar te zetten en ze dan op te halen en ze in die ruimte zeten.
Ze moeten dan door het luik om eruit te komen.
Maar soms denk ik dat ik ze beter direct vrij rond kan laten lopen...
Heeft iemand tips?
succes dr mee
ik kan je niet helpen met de buitenkat vraag..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:07 schreef ennuik het volgende:
Hej! Hier zat ik ook net over na te denken!
Wij gaan halverwege maart verhuizen. Oja is nu een binnenkat maar een levendige belangstelling voor buiten. In het nieuwe apartement zitten we practisch op begane grond en ik zou het voor haar zo leuk vinden als ze ook gewoon naar buiten kan (we wonen in rustige woonwijk maar op een paar 100 meter zit wel een drukke straat).
Hoe doen we het met verhuizen? Het poesje eerst maar bij "schoonmoeder" "parkeren" en zodra alles een beetje staat in het nieuwe apartement, Oja over laten komen? Hoe lang binnen? Hoe leer ik haar een buitenkat te worden? Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Kan de poes niet beter rechtstreeks van het oude naar het nieuwe adres?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:07 schreef ennuik het volgende:
Hej! Hier zat ik ook net over na te denken!
Wij gaan halverwege maart verhuizen. Oja is nu een binnenkat maar een levendige belangstelling voor buiten. In het nieuwe apartement zitten we practisch op begane grond en ik zou het voor haar zo leuk vinden als ze ook gewoon naar buiten kan (we wonen in rustige woonwijk maar op een paar 100 meter zit wel een drukke straat).
Hoe doen we het met verhuizen? Het poesje eerst maar bij "schoonmoeder" "parkeren" en zodra alles een beetje staat in het nieuwe apartement, Oja over laten komen? Hoe lang binnen? Hoe leer ik haar een buitenkat te worden? Is dat eigenlijk wel mogelijk?
gezien onze nieuwe woning zo'n 2 uur van elkaar vandaan is is de kans groot dat we het/een bed daar neergooien zodat we gewoon verder kunnen werken. in dat geval lijkt het me niet handig wanneer poes alleen thuis is? of is het dan ook beter om haar thuis te laten totdat het huis af is?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:04 schreef Roeji het volgende:
Sleep idd niet met de katten van hot naar her. Dat doet ze meer kwaad dan goed. Gewoon eerst huisje op orde maken en dan de beestjes verhuizen.
Laat ze even een uurtje of wat rondsnuffelen op eigen houtje. Wel in de buurt blijven om te kijken of ze niet een of ander plekje ontdekken waar ze kunnen wegkruipen en jij je compleet lam zoekt naar ze.
Dan de kattenbak en etensbak laten zien.
En vervolgens pootjes insmeren met boter (als ze dat lekker vinden, anders een ander smeersel wat ze lekker vinden en niet vaak krijgen), ze gaan dat vervolgens helemaal op en schoon likken. Als katten ze zich wassen, dan ontspannen ze en voelen ze zich 'thuis'. Dit is dan een moetje maar naar wat ik heb gehoord werkt het. Oke het kan een hoop rommel geven, maar het schijnt dat ze dan daarna een stuk sneller gewend zijn.
Wat het buiten laten van de kat betreft, idd een paar weken wachten. Je ziet zelf wel aan je kat hoe snel ie gewend is en of ie op zn gemak is. Anders eerst met een tuigje aan een lijn naar buiten laten en er ook weer even bijblijven of de deur openlaten.
Zo kunnen ze op het gemak wennen.
Succes ermee!!
Ja, liever achterlaten in het oude huis (wel zorgen voor eten en een schone bak, natuurlijk). Da's een vertrouwde omgeving. Zolang jullie nog druk aan het klussen zijn in het nieuwe huis en er nog niet met al jullie spullen wonen, is die omgeving veel te onrustig.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:14 schreef releaze het volgende:
[..]
gezien onze nieuwe woning zo'n 2 uur van elkaar vandaan is is de kans groot dat we het/een bed daar neergooien zodat we gewoon verder kunnen werken. in dat geval lijkt het me niet handig wanneer poes alleen thuis is? of is het dan ook beter om haar thuis te laten totdat het huis af is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |