abonnement Unibet Coolblue
pi_11365549
Hoi,

Twee dagen geleden iets te actief geweest met de gewichten in sportschool. En heb nu super last van me spierpijn in me onderarmen, boven borst en triceps.

Wat kan ik er actief aan doen om dit te verzachten?
Had vanaovnd weer een training gepland, maar denk dat ik het nu maar skip.

Iemand adviezen?

bedankt!

pi_11365582
Als je 2 dagen rust hebt gehad gewoon weer gaan trainen, gaat het zo weg.
  woensdag 25 juni 2003 @ 12:46:57 #3
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_11365591
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 12:46 schreef StefQ het volgende:
Als je 2 dagen rust hebt gehad gewoon weer gaan trainen, gaat het zo weg.
pi_11365598
gewoon door trainen
gezellig...
pi_11365619
-Warm bad of douche
-Spieren blijven bewegen
-Masseren van spieren
-Srl gelei op de spieren inmasseren ( van Dr.Vogel- homeopatisch)
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_11365723
de spieren wel bewegen, maar nog niet gaan trainen.
De tweede dag is altijd het ergst, dus morgen zal het wel minder zijn.
pi_11365790
Klinkt als te zwaar getraind. Als de spierpijn niet binnen 36 uur over het hoogtepunt heen is of langer aanhoudt dan 3 dagen moet je in het vervolg met minder gewicht trainen.
Je hebt dan nl geen spierpijn, maar last van overbelaste peesaanhechtingen.
Dit is het probleem met krachtraining: spieren winnen sneller aan kracht dan de rest van je lichaam. Als je niet oppast kan je dus dingen stuk trekken.

Voor de rest: gewoon wachten.....

Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_11365833
Zelfmoord ?
  woensdag 25 juni 2003 @ 12:58:09 #9
16494 Riert
rrrataputata
pi_11365852
twee weken ziek melden en wimbledon kijken

Als ik zo'n spierpijn heb doe ik meestal hetzelfde als waar ik die pijn van gekregen heb (principe van een kater wegwerken met waarmee je ge-eindigd bent), maar ik doe geen dingen als sportschool of gewichten dus of dat in dit geval een goeie tip is weet ik niet.

hophop
  woensdag 25 juni 2003 @ 13:00:47 #10
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_11365924
gewoon gaan trainen vandaag, no pain no gain
aka Man-Mountain
pi_11365960
LOL, ik heb gisteren de hele avond geskateboard (3 uur lang), voor het eerst langer dan een half uurtje sinds ik vorig jaar mijn been heb gebroken (). Ik barst nu ook van de spierpijn, het lijkt wel of iemand mijn benen vannacht heeft gemummificeerd .

Ach, inderdaad is de 2e dag het ergste, dus morgen zal het pas echt tegenvallen. Toch ga ik vanavond denk ik nog weer een uurtje skaten om toch mijn spieren maar soepel te houden. Als je het niet te zwaar belast, kun je best nog met spierpijn doortrainen. Maar pas wel op voor beschadigingen, beschadigingen zijn vaak permanent. Let gewoon heel goed op hoe je spieren voelen en als je het niet vertrouwt, gewoon stoppen.

Het is beter om bij spierpijn toch superlicht te trainen dan om te wachten tot je spierpijn weg is en dan weer (te) zwaar te gaan trainen.

  woensdag 25 juni 2003 @ 13:07:30 #12
44959 Spaceman_Spiff
Erg vaag vandaag
pi_11366074
Niet bewegen is funest, gaat dan alleen maar meer pijn doen. Zou ff een kilometer gaan hardlopen ofzo, kijken hoe je je daarna voelt.

Als je hier vaker last van hebt zou ik je aanraden om na de kracht training nog een lichte oefening cardio te doen (8 min lopen met 7kmph) Door dit als 'cooling down' te doen worden de afval stoffen versneld afgevoert.
Dit helpt bij mij in iedergeval.

pi_11366172
Het klinkt misschien dom maar het beste wat je kunt doen tegen je spierpijn is vanavond gewoon gaan trainen. Wel uiteraard met wat minder gewichten.

Daarna moet je in een warm bad gaan liggen en nu komt het doe in het warme water een glas azijn. Je spieren maken namelijk zuren aan waardoor je spierpijn krijgt, azijn nutraliseert dit weer.

Mijn baas trekt alles in TWIJFEL, en ik trek ALLES in TWIJFEL wat mijn baas zegt.
pi_11399200
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 13:11 schreef JoeCartoon het volgende:
Het klinkt misschien dom maar het beste wat je kunt doen tegen je spierpijn is vanavond gewoon gaan trainen. Wel uiteraard met wat minder gewichten.

Daarna moet je in een warm bad gaan liggen en nu komt het doe in het warme water een glas azijn. Je spieren maken namelijk zuren aan waardoor je spierpijn krijgt, azijn nutraliseert dit weer.


In azijn zit 5 tot 10% azijnzuur, lijkt me een beetje onmogelijk om met een zuur een zuur te laten neutraliseren.
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:41:22 #15
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_11403072
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 20:57 schreef Rellehenk het volgende:

[..]

In azijn zit 5 tot 10% azijnzuur, lijkt me een beetje onmogelijk om met een zuur een zuur te laten neutraliseren.


loog
aka Man-Mountain
pi_11403339
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 12:45 schreef Nequadiar het volgende:
Hoi,

Twee dagen geleden iets te actief geweest met de gewichten in sportschool. En heb nu super last van me spierpijn in me onderarmen, boven borst en triceps.

Wat kan ik er actief aan doen om dit te verzachten?
Had vanaovnd weer een training gepland, maar denk dat ik het nu maar skip.

Iemand adviezen?

bedankt!


Een onderdeel van een goed schema bevat ook een 'cooling down' na het trainen ('warming up' om de spieren een beetje 'los' te krijgen en om blessures te voorkomen / 'cooling down' om spierpijn te voorkomen) ...
  dinsdag 1 juli 2003 @ 09:32:37 #17
44053 Roob
Pas op! Explosief!
pi_11480811
SRL Zalf
  dinsdag 1 juli 2003 @ 09:37:14 #18
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_11480879
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 12:48 schreef Brennie het volgende:
-Srl gelei op de spieren inmasseren ( van Dr.Vogel- homeopatisch)
top spul!
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_11527878
eiwitten eten? Je spieren zijn beschadigd, en moeten herstellen...
Eiwitten hebben je spieren nu nodig en herstel. Herstellen duurt circa een week.

Eneh, naar mijn inzien en ervaring en lezingen etc is spierpijn juist goed mits de voeding en hersteltijd voldoende is is. Op deze manier kan je spiermassa bouwen. Wil je alleen je spieren een beetje soepel en sterk houden? Train dan met veel minder gewicht, en doe rond de 12 herhalingen per setje...

pi_11680066
Smeer de plekken waar je spierpijn hebt in met Arniflour or Arnica. Dit kan je halen bij de drogisterij. Goed middel, gebruik het zelf ook bij spierpijn.

Greet from Zell

I wander around Holland, end up in London.
  vrijdag 11 juli 2003 @ 18:32:08 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11713723
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 12:45 schreef Nequadiar het volgende:
Hoi, Twee dagen geleden iets te actief geweest met de gewichten in sportschool. En heb nu super last van me spierpijn in me onderarmen, boven borst en triceps.

Wat kan ik er actief aan doen om dit te verzachten?
Had vanaovnd weer een training gepland, maar denk dat ik het nu maar skip.

Iemand adviezen?

bedankt!


Mijn buurjongen zegt dit: Spierpijn in de bi- en triceps is het best te verhelpen door gewoon veel je arm te strekken. Wat ook helpt is ermee onder de warme sproeier van je douche gaan staan en met de douchekop je arm masseren. Verder zal het inderdaad wel overgaan met rust.
pi_11714683
Warme douche nemen en idd veel strek oefeningen, ik zou niet gaan trainen als ik jou was..Schiet je niks mee op.
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:59:13 #23
76339 woeshie
Let your mind go
pi_27950172
Hoe komt het dat je meestal pas de 2de dag (nadat je getraind hebt) spierpijn krijgt ?

Ik heb maandag meegedaan aan een Cardio Combat sessie
Was heel lang geleden dat ik nog iets van sport gedaan had, maar viel goed mee. Die avond en de dag erna niets van spierpijn. En vandaag .. beetje bij beetje beginnen de spieren in m'n benen, armen en schouders pijn te doen
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:28:44 #24
122321 PLEP
PLЄP
pi_27955846
magnesium calcium pillen
kan je gewoon bij de drogist halen zit vaak ook wel calcium bij maar das ook niet slecht. Werkt erg goed vind ik zelf.
pi_28324263
k heb dr ook weleens last van, gewoon goede rek en strek oefeningen doen. En ff rustig uitlopen na het sporten, niet van het ene op het andere moment stoppen.
pi_28361519
Goed eten direct erna:

Koolhydraten (bananen, sportdrank) en eiwitten nemen (eieren, melk, whey eiwitten die te verkrijgen zijn bij de betere sportzaken)

Als je een tijdje niet getraind hebt, zul je spierpijn krijgen. Hou een aantal dagen rust voordat je begint te trainen. Indien je spierpijn hebt en die spier opnieuw gaat trainen, ben je niet goed bezig.
pi_28361589
Waarom zoiets kicken? Die spierpijn is nu toch wel opgehouden hoop ik
pi_28470258
Na het trainen een cooling down doen ,
Een opwarming aan het einde is dat
Dan kan het minder pijn doen,
Ik train ook vaak, en dat is ook best wel heel intensief en dan moet ik ook laijtd een cooling down doen. En dat helpt best wel

En als je spierpijn hebt en je moet trainen , moet je niet met die spieren rekken , Het mag geen pijn doen

  woensdag 28 september 2005 @ 11:47:18 #29
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_30995094
* Kick*
Ik heb afgelopen maandag te intensief gedanst (streetdance)
heb nu echt bijna overal spierpijn maar vooral in mijn bovenbenen , bovenarmen en rug.(traplopen is killing)

Vanavond heb ik weer les. alleen gaat bewegen enigzins moeizaam.
Wat is verstandig? vanavond rustig aan meedoen of beter van niet?
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 28 september 2005 @ 12:49:24 #30
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_30996540
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:47 schreef kruimel_20 het volgende:
* Kick*
Ik heb afgelopen maandag te intensief gedanst (streetdance)
heb nu echt bijna overal spierpijn maar vooral in mijn bovenbenen , bovenarmen en rug.(traplopen is killing)

Vanavond heb ik weer les. alleen gaat bewegen enigzins moeizaam.
Wat is verstandig? vanavond rustig aan meedoen of beter van niet?
Als je een goede warming-up doet ben je daarna je spierpijn deels alweer kwijt, als je echt hele heftige spierpijn hebt zal ik het heel rustig aan doen, want dan zijn het echt serieuze scheurtjes in je spieren (lees: hele kleine scheurtjes) en bestaat kans op verergering
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_30996620
Het ziet er wel macho uit met grote gewichten maar het zet meer zoden aan de dijk om wat lichtere gewichten te nemen en de oefening vaker te herhalen. Kortom eigen schuld.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 28 september 2005 @ 13:01:59 #32
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_30996837
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:49 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Als je een goede warming-up doet ben je daarna je spierpijn deels alweer kwijt, als je echt hele heftige spierpijn hebt zal ik het heel rustig aan doen, want dan zijn het echt serieuze scheurtjes in je spieren (lees: hele kleine scheurtjes) en bestaat kans op verergering
Ok. ik ga gewoon rustig aan warming up doen en dan zien we wel weer verder...

als je zo'n erge spierpijn hebt , wat kun je dan nog meer doen...
(ik heb een kantoor baan en zit vrij veel maar ik probeer veel te bewegen)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 28 september 2005 @ 14:08:26 #33
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_30998793
Op korte termijn niet veel. Ik had na elke training en wedstrijd spierpijn, na slikken van magnesiumtabletten heb ik zeer zelden spierpijn.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_31027333
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:01 schreef kruimel_20 het volgende:

[..]

Ok. ik ga gewoon rustig aan warming up doen en dan zien we wel weer verder...

als je zo'n erge spierpijn hebt , wat kun je dan nog meer doen...
(ik heb een kantoor baan en zit vrij veel maar ik probeer veel te bewegen)
Na het streetdancen of andere lichamelijke inspanning is het belangrijk om je energiereserves weer te vullen. Dit kun je doen door bijv. een energiedrankje te drinken of te eten. Daarbij is een extra aanvulling van eiwitten geen overbodige luxe. Tijdens je streetdance zul je door je bewegingen eiwitten verbranden. Een bak (magere) kwark eten of iets dergelijks voldoet er prima aan.
  donderdag 29 september 2005 @ 15:54:28 #35
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_31029205
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:49 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Na het streetdancen of andere lichamelijke inspanning is het belangrijk om je energiereserves weer te vullen. Dit kun je doen door bijv. een energiedrankje te drinken of te eten. Daarbij is een extra aanvulling van eiwitten geen overbodige luxe. Tijdens je streetdance zul je door je bewegingen eiwitten verbranden. Een bak (magere) kwark eten of iets dergelijks voldoet er prima aan.
Dankje Devlinsect , goede tip
Ik heb een goede warming up gedaan gister.
Ik heb er al weer minder last van .... (ik was gelukkig niet de enige met spierpijn)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_31029353
Als je iedere week je streetdance oefeningen doet, zul je één keer spierpijn hebben en daarna niet snel weer. Tenzij je de intensiteit van de oefening opvoert: meer bewegingen bijvoorbeeld.

  donderdag 29 september 2005 @ 16:11:10 #37
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_31029709
Tjjeezzz... spierpijn??!!.. dus? Gewoon doorgaan met leven en niet aanstellen
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_31030360
Ik heb altijd spierpijn de dag na KT. Zo hoort het! En na een tijdje voelt het nog goed ook
pi_31030421
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:52 schreef longinus het volgende:
Het ziet er wel macho uit met grote gewichten maar het zet meer zoden aan de dijk om wat lichtere gewichten te nemen en de oefening vaker te herhalen. Kortom eigen schuld.
Dan wordt je eerder sterker.. Meer gewicht en minder reps is meer massa.(mits goed eten en veel slapen).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')