abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_11345460
Begin augustus ga ik met m'n vriendin ongeveer een weekje bij een vriend logeren die tijdelijk in Feldkirchen woont (plaatsje iets ten oosten van Munchen).

Wie heeft er tips betreffende dingen die de moeite waard zijn om vandaaruit te gaan doen en/of bezichtigen.

Ik zat zelf al te denken aan, naast uiteraard de binnenstad van Munchen:
- Neuschwanstein (http://www.neuschwanstein.de/, ten zuidwesten van Munchen)
- Dachau (www.dachau.nl, iets ten noorden van Munchen, leuk is het natuurlijk niet om zoiets te bezoeken maar is iemand er al eens geweest?)
- Eagle's Nest (http://www.eagles-nest.de/, ten zuidoosten van Muchen, vraag me af of dit de moeite is)
- Herrenchiemsee (http://www.herren-chiemsee.de/, iets ten zuidoosten van Munchen)
- er zijn erg veel kastelen om Munchen... moeilijk om een selectie te maken (http://www.schloesser.bayern.de/englisch/schloss/index.htm)

[Dit bericht is gewijzigd door stefimke op 24-06-2003 16:02]

pi_11345500
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 15:47 schreef stefimke het volgende:
Begin augustus ga ik met m'n vriendin een ongeveer een weekje bij een vriend logeren die tijdelijk in Feldkirchen woont (plaatsje iets ten oosten van Munchen).

Wie heeft er tips betreffende dingen die de moeite waard zijn om vandaaruit te gaan doen en/of bezichtigen.

Ik zat zelf al te denken aan, naast uiteraard de binnenstad van Munchen:
- Neuschwanstein (http://www.neuschwanstein.de/, ten zuidwesten van Munchen)
- Dachau (www.dachau.nl, iets ten noorden van Munchen, leuk is het natuurlijk niet om zoiets te bezoeken maar is iemand er al eens geweest?)
- Eagle's Nest (http://www.eagles-nest.de/, ten zuidoosten van Muchen, vraag me af of dit de moeite is)
- Herrenchiemsee (http://www.herren-chiemsee.de/, iets ten zuidoosten van Munchen)
- er zijn erg veel kastelen om Munchen... moeilijk om een selectie te maken (http://www.schloesser.bayern.de/englisch/schloss/index.htm)


Ga ook een dagje naar Oostenrijkse Alpen zou ik zeggen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_11345812
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 15:48 schreef Dezz het volgende:

[..]

Ga ook een dagje naar Oostenrijkse Alpen zou ik zeggen


Of ga eens een dagje naar Garmisch Partenkirchen en de Zugspitze..
http://www.garmisch.de
http://www.zugspitze.de

[Dit bericht is gewijzigd door edjekroketje op 24-06-2003 16:00]

pi_11345813
Koop goede kaart van Muenchen en een dagkaart voor S en U bahn:
- Mullerisches folks bad
- Isar Tor
- Karls Tor
- Deutches Museum (2 dagen mee zoet)
- Rathaus (Marien platz (S/U bahn)
- Odeon platz
- Siegers tor
- Die Universitat
- Englisher garten
- Olympia (turm, dorp, stadia)
- Bavaria monument (bei die Wiesn) (nee geen bier)
- ...

Als je wilt gaan stappen: stap uit bij Ost bahnhof, loop op de muziek af.. Dan kom je op een oud industrie terein met menig disco/bar/...

Alleen de binnenstad kun je je al een 2 tot 3 dagen vermaken.

pi_11352708
Behalve wat al genoemd is: het BMW-museum. Merkwaardig vormgegeven gebouw en de tentoonstelling moet laten zien hoe goed BMW wel niet is. Je krijgt een koptelefoontje mee dat je dan overal kan inpluggen voor uitleg enzo. Best grappig: het is vrij stil in dat museum en overal lopen mensen met zo'n ding rond of staan geconcentreerd te luisteren.

Rond deze tijd heb je kans dat de fabriek voor vakantie gesloten is, maar anders kun je daar een rondleiding aanvragen.

Mis ook het beroemde en beruchte Olympisch Stadion niet. Prachtig dak en met uitzichttoren.

  dinsdag 24 juni 2003 @ 23:56:39 #6
31603 xyz
Speed Bird
pi_11357852
Hey Feldkirchen daar heb ik ook nog gewoond toen ik voor Lufthansa vloog. Maar eigenlijk heb ik niet zoveel toe te voegen alle bezienswaardigheden zijn al genoemd maar ik ging wel vaker de bergen in om te skien maar het is nu zomer dus daar heb je weinig aan.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_11366115
Landshut (iets ten noorden van Munchen Airport) is ook wel een bezoekje waard.
  woensdag 25 juni 2003 @ 15:52:56 #8
35485 rique
with Canon, I can
pi_11369958
München roeleert echt wel!

Je kan vrij goedkoop met een groep een dagkaat voor de U- en S-bahn kopen en daarmee kan je je rijkelijk bewegen door München en omgeving. Een aanrader is Kloster Andechs (S5 naar Herrsching). een klooster op een heuvel. 3 kwartier omhoog lopen en dan heerlijk genieten van het bier, kaas en worst. Leuk dagtochtje en een hele mooie omgeving.
Neuschwanstein vind ik zelf niet zo geweldig, is erg commercieel. Wat ik een mooi kasteel vind is schloß Linderhof. een stuk kleiner, ook wel commercieel maar wat mij betreft een stuk indrukwekkender. HEeft ook een mooie tuin er omheen met een moorse kapel en andere mooie bouwseltjes.
Ik ben zelf verslaafd aan de alpen maarja daar moet je wel van houden. een leuke beginberg is de Wank bij Garmisch. Je kan met het baantje omhoog en dan kan je kiezen om boven een rondwandeling te maken van een uur of naar beneden te lopen. er is halverwege ook een instapstation van het baantje zodat je bijvoorbeeld eerst boven loopt, dan half naar beneden loopt en dan met het baantje weer helemaal naar beneden gaat.
Oberammergau is echt een toeristisch dorpje waar vooral amerikanen en japanners gek op zijn, ik hou er niet van.
In München zijn talloze leuke dingen om te doen, ik ben er geboren, kom er minstens 1x per jaar terug en heb nog steeds niet alles gezien. Leuke biertuinen vind ik de tuin bij de chinese toren (in de englischer garten) en großhesselohe (live-jazzmuziek). Koop vooral een boekje over München, er is teveel te doen om op te noemen.
Wat ik in de omgeving wel eens doe is gewoon met de auto een beetje touren, kleine weggetjes opzoeken en genieten van de landelijke sfeer die daar hangt met op de achtergrond de bergen, hmmmm het voralpenland is zoooo mooi!!!

Fijne reis, wil je meer weten, mail maar.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_29164268
Ik ga maandag voor 2,5 dag naar Munchen. Wat toevallig.
Nog tips wat betreft goedkope goede restaurants?
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:20:51 #10
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29164987
Als je van lekker eten en drinken en niet zo duur houdt (voor Münchense begrippen) ga dan naar de Viktualien markt (vlakbij de Marienplatz). Daar heb je allerlei kraampjes met heerlijke kazen, worsten, fruit etc. soms rechtstreeks van de boer.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29175092
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:20 schreef Litman het volgende:
Als je van lekker eten en drinken en niet zo duur houdt (voor Münchense begrippen) ga dan naar de Viktualien markt (vlakbij de Marienplatz). Daar heb je allerlei kraampjes met heerlijke kazen, worsten, fruit etc. soms rechtstreeks van de boer.

Bedankt voor de tip.
Nog tips voor restaurants?
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:21:06 #12
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29175267
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:14 schreef jeoren het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Nog tips voor restaurants?
Als het lekker weer is, is er niets leukers dan in een van de vele Biergarten (Englischer garten bijvoorbeeld) lekker te eten en een grote Weissbier te drinken.

Specifieke restaurantjes kan ik je niet aan raden, heb zelf 3 dagen alleen maar in Biergarten gegeten!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29175456
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef Litman het volgende:
Als het lekker weer is, is er niets leukers dan in een van de vele Biergarten (Englischer garten bijvoorbeeld) lekker te eten en een grote Weissbier te drinken.
Maar pas op, bestel niet een hele grote

En inderdaad kun je heel goed eten in de verschillende Biergarten, maar meer dan drie dagen kan je denk ik niet aan... Maar er zijn net als in elke andere Europese stad genoeg Grieken, Turken en Italianen te vinden waar je iets anders kunt eten als Wurst en Schnitzel
  donderdag 28 juli 2005 @ 09:27:06 #14
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29193741
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:27 schreef DutchTrain het volgende:


En inderdaad kun je heel goed eten in de verschillende Biergarten, maar meer dan drie dagen kan je denk ik niet aan...
Speak for yourself.

Wat trouwens grappig is, is dat in sommige café's in Munchen het bier goedkoper is dan frisdrank!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zondag 31 juli 2005 @ 15:44:35 #15
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_29295217
Of pak de U3 naar het Olympisch Stadion, en ga daar ff lekker zwemmen of chille in het park
Met vet uitzicht over munchen!

Ook het hofbrauhaus is goed te doen! (alleen iets te toeristisch). En anders neem je surfboard mee, en ga je surfen in het Englischer Garten!

En ik weet nog wel een leuk restaurantje, moet ik even het adres opzoeken, maar is vlakbij Marienplatz.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:36:06 #16
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_38125197
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:14 schreef jeoren het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Nog tips voor restaurants?
Tegenover het Haubtbahnhof zit een easy internet cafe, daar aan de linkerkant om de hoek zit een Indiaas restaurant. Is vrij eenvoudig met heerlijk eten vanaf ongeveer 6/7 euro, wat echt goedkoop is voor München...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_38134431
edit.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:38:09 #18
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38231921
Als je wat langer de tijd gehad zou hebben had je naar de Bodensee kunnen rijden en daar lekker aan dat meer chillen en leuke pittoreske dorpjes bezoeken....twee dagen is dan net lang zat, maar tis nog wel een stukje rijden vanaf Munchen...
  zondag 4 juni 2006 @ 11:07:44 #19
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38523646
Ik ga binnekort ook een lang weekend met vrienden naar munchen, wat zijn in Munchen zelf dingen die j e zeker moet zien, beleven, naar toe moet (afgezien van de biertuinen)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zondag 4 juni 2006 @ 13:50:07 #20
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_38527669
Allianz Arena, Olympisch Park, BMW museum, Englischer Garten
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_50675092
*Grote schop*

Ik ga in september met een groepje vrienden naar Oktoberfest. Heeft er iemand tips om goedkoop in Munchen te komen? Met de trein vind ik nog redelijk prijzig, evenals een vliegticket. Ik denk dat we maar gewoon een auto huren en hem daar ergens in een parkeergarage dumpen of zo.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:22:41 #22
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_50703084
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:18 schreef Kontiki het volgende:
*Grote schop*

Ik ga in september met een groepje vrienden naar Oktoberfest. Heeft er iemand tips om goedkoop in Munchen te komen? Met de trein vind ik nog redelijk prijzig, evenals een vliegticket. Ik denk dat we maar gewoon een auto huren en hem daar ergens in een parkeergarage dumpen of zo.
München blijft duur om naar toe te reizen, auto zal wel het goedkoopste zijn. Houd er wel rekening mee dat het tijdens het Oktoberfest moeilijk is een slaappplaats te vinden en de prijzen omhoog gaan. Zo snel mogelijk boeken dus.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_50737340
Gelukkig is er een paar maanden geleden al geboekt. Dat viel toen al niet mee!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')