sweek | zondag 22 juni 2003 @ 18:42 |
Naar aanleiding van Wie heeft er mooie treinpics? . Het topic begon als een fototopic over Nederlands materieel, maar het is ondertussen een veel algemener topic geworden waarin ook gewoon over treinen gepraat kan worden, en het hoeft niet alleen over Nederland te gaan. . Dit betekent niet dat alles over treinen in dit topic moet, maar het handige hiervan is wel dat er veel treinfanaten in dit topic zitten en er veel van af weten. . Ik heb even zo snel geen nieuwe foto voor handen, geen die ik zelf gemaakt heb in ieder geval... maar ik ga dit weekend met een Euregioticket door zowel België, Nederland als Duitsland treinen en dan ga ik zeker de nodige foto's maken en hier neerplanten. Even wat handige linkjes waar je al heel wat informatie kunt vinden: | |
QyRoZ | zondag 22 juni 2003 @ 18:45 |
Geil! | |
Kikke | zondag 22 juni 2003 @ 18:48 |
Deed mijn vader vroeger ook altijd. Met zo'n oude zwart-wit camera langs de rails gaan liggen in het holst van de nacht. En dan als er een trein langs kwam een foto maken, met lange sluitertijd, waardoor de lichten over de helft van de foto liepen. Zelf ontwikkelen en klaar... Leuk hoor... | |
bleiblei | zondag 22 juni 2003 @ 18:53 |
quote:Hoeft het licht niet uit te gaan als ik in die trein zit ... | |
KroJo | zondag 22 juni 2003 @ 20:01 |
Hey ik kwam op die ene site in de openingspost 2 foto's tegen van de eerste gerestaureerde Sprinter (SGM) terug uit Denemarken. Zijn daar al meer foto's van???! | |
Lucske | zondag 22 juni 2003 @ 20:02 |
quote:Gaat dit over plan u? | |
Lucske | zondag 22 juni 2003 @ 20:03 |
quote:Ja, goed zoeken op SGM, 2936, Randers en zo. | |
sweek | zondag 22 juni 2003 @ 20:04 |
quote:Een paar wel... (deze is een photoshop of iets dergelijks, van nog voordat de trein eigenlijk bestond...) En ik heb hem al gezien in Ehv. . | |
KroJo | zondag 22 juni 2003 @ 20:07 |
heb je ook even naar binnen kunnen gluren of dat niet?? | |
sweek | zondag 22 juni 2003 @ 20:11 |
quote:Nee, dat jammergenoeg niet... . Ben heel erg benieuwd naar het nieuwe interieur. . | |
bleiblei | zondag 22 juni 2003 @ 20:22 |
quote:De dieselvariant van de hondekop. Ik ken al die letterbenamingen niet , ik doe het gewoon met de "volksnamen". | |
sweek | zondag 22 juni 2003 @ 20:24 |
quote:Plan U dus ja... Wat komt er eigenlijk in de plaats van de Plan U's op de diesellijnen waar ze gebruikt worden? Meer DM90's? | |
QyRoZ | zondag 22 juni 2003 @ 21:21 |
quote:Ze rijden niet meer op diesellijnen, alleen onder de draad, en daar komen weer Plan V's zodra ze vrij komen/ | |
sweek | zondag 22 juni 2003 @ 22:04 |
quote:Ik heb eigenlijk geen idee of ik ooit in eentje gereden heb.... nooit bewust in ieder geval. Toch maar eens een stukje met de stoptrein doen tussen Weert en Eindhoven dan. | |
QyRoZ | zondag 22 juni 2003 @ 22:07 |
quote:T is toch ouwe rotzooi, ik kan me alleen een stukje van Hengelo naar Hengelo Oost herinneren in een U, maar ik moet er wel vaker in hebben gezeten. Was nooit opvallend dus. Ik vind het altijd wel erg stoer als ze wegrijden in Zwolle, daar zie ik ze nog wel es, heeeerlijk, die dieselwalmen. | |
QyRoZ | zondag 22 juni 2003 @ 22:10 |
Er staan trouwens mooie foto's van U-tjes op http://www.geocities.com/s_s_nl2/planu_nadagen.html | |
bleiblei | zondag 22 juni 2003 @ 22:11 |
quote:Als je daar voor de lol in gaat zitten .. Ook ze voorbij komen, zo een stinkwalm... bah, doe mij maar een goeie elektrisch ding. | |
sweek | zondag 22 juni 2003 @ 22:15 |
Ik wil er gewoon eens in hebben gezeten... net zoals ik voor de afwisseling ook gewoon wel eens in een Plan W ging zitten in een InterCity, of een DD-AR... En ach, het heeft ook weer wat hoor, zo'n oud dieseltje... . | |
QyRoZ | zondag 22 juni 2003 @ 22:29 |
quote:Heerlijk, die dieselgeur, de DE-IItjes hadden dat altijd super. Die mis ik. . | |
Lucske | zondag 22 juni 2003 @ 23:00 |
quote:Ooh, zeker weer geblèr van iemand die er na de verbouwing nog niet in heeft gezeten. Met uitzondering van de ramen en deuren is het interieur volledig nieuw. | |
Lucske | zondag 22 juni 2003 @ 23:00 |
quote:Niets, gezien de aanbestedingen van de nevenlijnen komt NS R over een tijd toch om in DM '90. | |
Bob.Ross | zondag 22 juni 2003 @ 23:06 |
deze kwam mij inhalen gister toen ik onderweg was van utrecht naar ede-wageningen | |
QyRoZ | zondag 22 juni 2003 @ 23:07 |
quote:Lekker standaard overal met 6 bakken rijden. Misschien kunnen ze er een paar verhuren aan NoordNed zodat die wat ruimer in de fatsoenlijke stellen komt te zitten. Alhoewel je met een Buffel natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 10:31 |
Waar heb ik nu de meeste kans om een U'tje tegen te komen? Weert - Eindhoven, Eindhoven - Venlo... waar nog? | |
QyRoZ | maandag 23 juni 2003 @ 11:40 |
Zwolle - Groningen in de stopdienst. Meer niet. Her en der statisch op emplacementen. | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 12:40 |
quote:Tiel -Arnhem dacht ik | |
QyRoZ | maandag 23 juni 2003 @ 12:42 |
quote:Nope. Daar rijdt al een hele tijd alleen DM'90, ivm ATB-NG enzo. Nu zijn er ook wel U'tjes met NG, maar het gaat om het idee. | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 12:45 |
quote:Ben er al een tijdje niet geweest, vandaar. Eerste hit op Google : http://www.planu.nl/nav/inzet.html quote:en dan vind je ook dit op de site : quote: | |
bleiblei | maandag 23 juni 2003 @ 12:47 |
Kortom, dat wordt hiero in Eindhoven Sweek ... leuk!! Dorpjes bekijken . | |
QyRoZ | maandag 23 juni 2003 @ 12:53 |
Utjes rijden niet meer naar Zevenaar, ze hebben genoeg DM'90 en LINTen tegenwoordig. | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 12:59 |
quote:Dan moet die site eens geupdate worden. Die info is zo te zien 3 maanden oud. Iemand uit Groningen die meer info heeft over de andere lijn??? | |
QyRoZ | maandag 23 juni 2003 @ 13:00 |
quote:Ik kom ongeveer elke week op station Zwolle en er rijden nog steeds Plan Utjes weet ik uit eigen ervaring. | |
Fence | maandag 23 juni 2003 @ 13:01 |
Hierbij nog wat treingeluiden. dat mag toch ook? 1e geluid: 2e geluid: [Dit bericht is gewijzigd door Fence op 23-06-2003 15:07] | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 13:02 |
quote:Maar daar rijden ze dan weer niet altijd, toch? Dat is ook weer niet handig... Maar ok, dat zal het wel worden, toch wel het handigste vanuit mijn vertrekstation Sittard. | |
bleiblei | maandag 23 juni 2003 @ 13:04 |
quote:ALS ik met Geldrop ga, is het in bijna altijd een plan U. Ik heb nog maar 2 keer van de 20-30 keer meegemaakt dat het een electrische was. | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 13:09 |
quote:Ok, dan zal ik het wel vertrouwen... Als ik binnenkort weer naar het noorden van het land ga neem ik even de stoptrein tussendoor tussen Weert en Eindhoven dan maar. . Thx. | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 14:53 |
Plan U rijdt alleen op Ehv-Hz-Wt en Zl-Gn. Daarnaast is er recentelijk een afscheidsrit Ehv-Hn-Mbk gereden met een plan u en volgt er binnenkort nog eentje Ehv-Ekz. Plan U 114 van het spoorwegmuseum gaat zondag 6 juli achter een sleepstel van Amfbok naar Ah en van daaruit neemt het sleepstel de 118 mee terug. De 114 gaat na enige tijd dan door naar Br. | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 14:54 |
quote: | |
Fence | maandag 23 juni 2003 @ 15:05 |
Is het misschien mogelijk om de stationsnamen volledig bij naam te noemen, in plaats van het gebruik van onduidelijke afkortingen. Dat maakt het voor iedereen wat beterder leesbaar. Alvast bedankt en met vriendelijke groet, | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 15:13 |
quote:Ik kon het eigenlijk niet geloven omdat Hoorn-Medemblik voor de stoomtrein is. Maar het blijkt te kloppen. 30 mei was dat. waarom weet ik dat soort dingen niet vantevoren quote:Dat ga ik in de gaten houden, aangezien ik 2 haltes voor Enkhuizen woon | |
bleiblei | maandag 23 juni 2003 @ 15:17 |
Eindhoven... het middelpunt van gare treinstellen . | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 15:22 |
quote:In dat soort gevallen gebruik ik 92920v.nl Kan je zoeken naar afkortingen | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 15:27 |
http://www.treinen.demon.nl/htm/station.htm Hier is een handige lijst met al die afkortingen trouwens... ze werken ook gewoon op de reisplanners op ns.nl, erg handig vind ik. . | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 15:28 |
Luckske, hoe snel moet ik eigenlijk zijn om nog met een U te kunnen reizen tussen Ehv en Wt? | |
WernerVonPinky | maandag 23 juni 2003 @ 15:58 |
Nog een paar fotootjes van mij (en dit keer geen Plan U) Plan T (in Tilburg) Pant V (van binnen) Intercity rijtuigen 6400 (in Tilburg) 1600 (in Tilburg) | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 16:17 |
quote:Op dit moment is de planning dat de stellen tussen Gn (Groningen) en Zl (Zwolle) rond september uit dienst gaan. De diensten tussen Wt (Weert), Hz (Heeze) en Ehv (Eindhoven) blijven zoals het er nu naar uitziet nog tot december. V.w.b. de verkortingen, op mijn site staan ze ook: www.treinen.tk -> Spoorinfo -> Verkortingen of afkortingen oid. | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 16:18 |
quote:Misschien wel leuk om te weten waarom daar geen U's met ATB NG worden ingezet. De stellen hadden zo'n afwijkende rijkarakteristiek dat de hele infra, met name de plaats van de bakens en de seinen, veranderd moest worden. Een plan U heeft bijvoorbeeld een lagere remvertraging dan DM '90, waar de baanvakken voor zijn aangepast. | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 16:21 |
Luckse. Enig idee wanneer die rit naar Enkhuizen plaatsvind?? | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 16:58 |
quote:Vrijdag 27 juni 2003. Ergens 's middags. Tijden nog onbekend. | |
QyRoZ | maandag 23 juni 2003 @ 17:59 |
quote:Dat is toch allemaal dynamisch in te stellen? Dat is toch het hele idee van NG? | |
Jerruh | maandag 23 juni 2003 @ 18:01 |
jaaaaa ik heb mijn toch al niet misselijke spoorrouteskaartje weer uitgebreid met het ritje venlo-roermond!!!! en haarlem zandvoort!!!! zow, en ff tussendoor: waarom rijden er tegenwoordig in de spits treinen met 80% eersteklas wagons? . | |
QyRoZ | maandag 23 juni 2003 @ 18:01 |
quote: | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 18:03 |
quote:Ik weet niet hoe je de plaats van de seinen en bakens dynamisch in wilt stellen.... | |
bleiblei | maandag 23 juni 2003 @ 18:12 |
quote:op wieletjes | |
Duvel | maandag 23 juni 2003 @ 18:21 |
quote:ERTMS Level -1 | |
QyRoZ | maandag 23 juni 2003 @ 18:58 |
quote:Ik slaap nog, sorry. Maar goed, lichtseinen zijn toch bijna verleden tijd, cabinesignalering werkt veel beter. Ik zie lichtseinen binnen 30 jaar nog wel compleet verdwijnen. Misschien wel eerder. Dan kan alles ook veel dynamischer worden. | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 19:07 |
quote:Wenn es nog einmal passiert, werden Sie standrechtlich erschoßen . Nee hoor, kan gebeuren, hè. | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 19:14 |
Station Shanghai Zuid: Nouja, zo gaat het er uit zien als het goed is. | |
contra | maandag 23 juni 2003 @ 19:27 |
sweeek; in zwolle om *.26 ('s avonds laat niet meer) ik denk ongeveer 95% kans op plan u, spoor 15 naar groningen Mag er helaas iedere dag mee naar school . Eerste keer dat ik ermee mocht en dat ding full-speed over de wissels knalde had ik het gevoel dat de wielen eronder vandaan stuiterden. quote:en op de stoeltjes na! Zit alleen een nieuw kleedje over (en zijn ontworpen voor kleine mensen ) | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 19:30 |
quote:In vergelijking met een lint is dat nog altijd beter. | |
contra | maandag 23 juni 2003 @ 19:31 |
quote:Betwijfel het. Als het druk is en d'r zit iemand tegenover me zit ik bijna met m'n knieën in z'n kruis. | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 19:41 |
quote:Dan stap maar eens in zo'n Lint... daar moet je je kruis er eerst uitknippen wil je enigszins goed kunnen zitten. | |
QyRoZ | maandag 23 juni 2003 @ 20:30 |
quote:Ik ga er meestal in staan, dat is een stuk comfortabeler dan zitten op die planken. | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 20:32 |
Ik ga binnenkort maar even Linten... Plan U heb ik dus ook nog niet gedaan misschien, en een ICE, Wadloper en Railhopper moeten ook nog eens... Sprinter heb ik alleen in CityPendelvorm mee gereist... | |
contra | maandag 23 juni 2003 @ 20:35 |
quote:railhopper vertrekt in zwolle naast de plan u | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 20:39 |
quote:Dat is zo noordelijk allemaal... Maar ik heb in September weer mooi een OV wel... Dan kan ik wel in 1 dag een Railhopper, een Buffel en een Wadloper zoeken in het Noorden, en dan nog terugkomen ook naar Std. | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 20:41 |
quote:Die PLan U had toch hetzelfde interieur als de Plan V en T?? Zeker weten dat die krap zijn. Op Enkhuizen-Amsterdam werd meteen bij de introductie van de dubbeldekkers met 1700 serie loc dat onze standaard trein. Daarvoor was dat de Plan V/Plan T. Het is er daarmee iets op vooruit gegaan, maar niet veel. Die busopstelling vind ik trouwens helemaal bagger. | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 20:43 |
quote:De originele sprinter zit nog op het traject Alkmaar-Amsterdam en Uitgeest-Utrecht | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 20:44 |
quote:Ik vind de coachopstelling persoonlijk ook minder en heb liever wat meer tegenover elkaar opstellingen in treinen, maarja... blijkbaar is dat wat de meeste mensen willen. Op drukke momenten zit ik ook wel weer liever alleen met een klaptafeltje... maar als het niet druk is dan kies ik weer voor de beenruimte. | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 20:44 |
quote:Ja, dat lukt denk ik wel... Rtm - Hoek Van Holland ook toch? Komt wel goed... . | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 20:56 |
quote:Het verschil met de standaard intercity rijtuigen is dat je hier geen beenruimte, geen plankje en kutstoelen hebt. Geef me dan maar de klassieke opstelling. | |
sweek | maandag 23 juni 2003 @ 20:58 |
quote:ICRm's heb je het nu over? Ik vind die toch echt fijn zitten hoor, die stoelen... beenruimte mag inderdaad wat meer, maar ik ben maar klein... Klaptafeltje vind ik wel weer heel fijn. [Dit bericht is gewijzigd door sweek op 23-06-2003 21:28] | |
mvt | maandag 23 juni 2003 @ 21:28 |
quote:Die ja, maar ook de oude stoelen op basis van de ICM 3 vind ik echt heerlijk | |
febster | maandag 23 juni 2003 @ 21:33 |
quote:Als dit een Utje is waar iedereen het over heeft, dan rijd zo'n ding elke dag tussen Eindhoven en Weert als stoptrein.... (beiden richtingen) eerst waren ze nog elektrisch maar het laatste half jaar zijn het nog steeds die diesels en ik kan het weten want ik ben een lamme student die elke dag vanaf Geldrop naar Eindhoven reist per trein | |
bleiblei | maandag 23 juni 2003 @ 22:02 |
quote:hoer dat zeg ik al het hele topic door | |
Lucske | maandag 23 juni 2003 @ 22:09 |
quote:Ach, het is al lang bekend waar ze rijden, waarom juist daar en zo. Meneer leest niet. | |
Lucske | dinsdag 24 juni 2003 @ 18:17 |
Donderdag 26 juni 2003 gaat gemoderniseerde sprinter 2937 een directierit Leidschendam Voorburg - Utrecht v.v. rijden. Vertrek te Leidschendam Voorburg tegen 9u, aankomst te Utrecht tegen 11u15. Terug om 14u uit Utrecht, 15u30 te Leidschendam Voorburg | |
MREn | maandag 30 juni 2003 @ 15:49 |
Maar ff een paar piccies van zondag er tussendoor...niet veel speciaals, maar ach... | |
Lucske | maandag 30 juni 2003 @ 17:46 |
Voor de geïnteresseerden: 1 juli 2003 1700/1800 + 1142 + 1144 + rijtuig (1100'en t.b.v. sloop) 1700/1800 + 1136 + 1145 + rijtuig (1100'en t.b.v. museumstichting) | |
sweek | maandag 30 juni 2003 @ 17:58 |
Ik heb ook weer wat foto's gemaakt... Station Valkenburg Station Chevremont V'tje in Kerkrade Talent in Heerlen Interieur er van: Aachen Hbf Belgische AM62 Thalys in Liege Guillemins En Terug in Maastricht Links en rechts getrokken Materieel dat gebruikt wordt richting Haarlem, in het midden heel wat Plan V'tjes: De Plan V'tjes: Getrokken materieel dat wordt afgerangeerd, voorin een fietsenrijtuig Df [Dit bericht is gewijzigd door sweek op 30-06-2003 18:54] | |
Lucske | maandag 30 juni 2003 @ 18:27 |
Hee, dat wist ik niet, een Belgisch dieseltje met een panto! Maak er maar een Belgisch elektrisch treinstel van. | |
sweek | maandag 30 juni 2003 @ 18:55 |
quote:Foutje. . Wat een kutdingen zeg... ze hebben in België zo'n mooie treinen en rijtuigen, maar ook nog zo'n ontzettend oude dingen... Maar ach, het zat nog wel redelijk. . | |
Lucske | maandag 30 juni 2003 @ 20:29 |
Wat boven jouw foto's staat is natuurlijk veel interessanter! | |
sweek | woensdag 2 juli 2003 @ 23:50 |
Beetje saaie foto's, maar ik was een uur te vroeg op Maastricht per ongeluk dus mja... . Getrokken Materieel: Losse rijtuigen, wat is dat daar helemaal links eigenlijk? En kan iemand zeggen waar deze voor dienen? En waar dit ding voor dient? . En nog wat Plan V'tjes, ze blijven leuk. . En nog zo'n Belgische trein waarvan ik de naam even ben vergeten. | |
Lucske | donderdag 3 juli 2003 @ 07:37 |
quote:Een auto, of wat bedoel je? quote:Strategische reserve van Railion. Je weet wel, concurrentie, ACTS, 1200'en, sloper, rechtszaak. Twee keer twee exemplaren zijn uitgewisseld zoals ik eerder op deze pagina schreef. quote:Dat is een graafmachine die op het spoor kan rijden (...). Ik weet niet hoe jij anders met een graafmachine midden op een emplacement wil komen. | |
sweek | donderdag 3 juli 2003 @ 12:34 |
quote:Nee, dat kwart rijtuig... quote:Thanks. . quote:Mja, dat snap ik nog wel, maar wat is 'ie aan het doen? | |
MREn | donderdag 3 juli 2003 @ 12:51 |
quote:staat die niet gewoon het spoort dr achter? quote:ballast bed uitgraven en goed leggen ofzo...vraag het 'em de volgende keer dan weet je het zeker | |
sweek | donderdag 3 juli 2003 @ 13:00 |
quote:Dat zou wel heel dom zijn. . Maar het zou best wel eens kunnen ja. . | |
MREn | donderdag 3 juli 2003 @ 13:05 |
quote:vergelijk die linker wagon maar eens met die rechter, die rechter kan je nog een beetje onderdoor kijken, die linker niet...dus misschien staat er wel iets achter? | |
DaFrenk | donderdag 3 juli 2003 @ 20:44 |
Goed topic dit, lees met veel plezier de reacties! Ben zelf ook treinenfan in hart en nieren, maar heb ff hulp nodig hier...ik ben op zoek naar het hoorngeluid van de e-loc, die hebben zo'n typische hoorn, heb al gegoogled en in de mp3z van nedrail1435.nl hoor je ze ook niet.. | |
bleiblei | donderdag 3 juli 2003 @ 21:03 |
quote:Bij ons in de buurt werden die dingen gebruikt bij het uitbaggeren van greppels naast sporen, en idd, werkzaamheden aan het spoor zelf. Vandaag, op Eindhoven CS, ik moet de intercity naar A'dam hebben. Wat staat er klaar 1 (jaja wel 1!!!) treinstel Plan V ... Met iedereen op elkaar gepropt van Ehv CS naar Den Bosch in een Plan Vtje moeten zitten want de trein stond om een vreemde rede in Den Bosch ipv. Eindhoven ... Was wel geinig trouwens, niemand geloofde dat die ene Plan V de intercity Maastricht - Amsterdam was ... | |
sweek | maandag 7 juli 2003 @ 20:08 |
De Plan U! . Ik vind het een erg leuk treintje. . De vertrekkende Plan U (1 van de 2 dan) op Weert (dit is de 151, de andere was de 150) Er zijn 2 soorten eerste klasplaatsen in de vernieuwe U'tjes De 2de klas bankjes zijn eigenlijk heel comfortabel en je hebt heel wat beenruimte... | |
contra | maandag 7 juli 2003 @ 21:24 |
quote:Wel grappig, die twee (150 en 151) reden een tijdje terug nog op zwolle-groningen. Enne, die beenruimte; als ik daar met m'n 2 meter zit en 3 anderen is het bijzonder krap!! Maar mooie foto's weer! | |
sweek | maandag 7 juli 2003 @ 22:01 |
quote:Mja, ik had 1 van de 2 treinstellen helemaal voor mezelf. . Met z'n tweeën tegenover elkaar zit zal het minder zijn, maar een stuk beter dan een Plan T bvb. . | |
MREn | dinsdag 8 juli 2003 @ 01:56 |
Nog maar eens wat interieurpiccies, deze keer van de 4023 Mendini. En één van de oudste plan V's, de 404 (train not found ): | |
Steijn | dinsdag 8 juli 2003 @ 02:01 |
quote:He da's mijn favoriet altijd 4023 fantastisch interieur | |
contra | dinsdag 8 juli 2003 @ 20:00 |
quote:jaloers!! quote:da's helemaal waar idd | |
Friebo | vrijdag 11 juli 2003 @ 02:00 |
quote:En als je in Aachen de andere kant opgaat dan kom je in:.... Köln Leuke reclames maken ze daar...:) En weer terug naar Nederland in de ICE3 (voorin ) | |
blup | vrijdag 11 juli 2003 @ 02:16 |
bagger.. | |
CasB | vrijdag 11 juli 2003 @ 04:50 |
* CasB gaat binnenkort ook wel wat pics maken | |
contra | zaterdag 12 juli 2003 @ 23:38 |
Zag vandaag in het tourjournaal dat ze voor de trein moesten wachten, maar daarvoor lieten ze ook nog wat treinen zien. Deze leken toch wel heel veel op onze 1600 serie. Rijden die daar eigenlijk ook? | |
Friebo | zondag 13 juli 2003 @ 00:41 |
quote:Als je dezen bedoelt, ja inderdaad. http://www.rail.lu/materiel/sncf15000.html http://www.ferrovi-est.com/pages/dossiers/15000/bb_15000.htm | |
qube808 | zondag 13 juli 2003 @ 12:47 |
quote:Moet zeggen dat ik die Luxemburgse/Franse 'krokodil' toch wel een van de meest prachtige e-locs vind die heeft rondgereden. | |
MREn | zondag 13 juli 2003 @ 14:08 |
Zo, ICRm interieur | |
sweek | dinsdag 15 juli 2003 @ 13:52 |
quote:Erg mooi, die eerste klas ICRm's! . Hoeveel van die rijtuigen zijn er? | |
sweek | dinsdag 15 juli 2003 @ 14:03 |
Paar foto'tjes van Roosendaal, Hollands Spoor en Den Haag centraal... Roosendaal Holands Spoor Den Haag Centraal Nieuwe VIRM interieur | |
sweek | dinsdag 15 juli 2003 @ 14:04 |
Ow, en weet iemand waar de nieuwe sprintertjes op dit moment staan opgesteld? | |
Nealz | dinsdag 15 juli 2003 @ 14:57 |
Wat een plaatjes allemaal zeg, maar ik had ook een vraagje en om daar nou weer een nieuw topic over te openen Bij Amsterdam Sloterdijk zijn ze zoals zovelen wel weten een hemboog te maken om zo rechtstreeks van Zaandam naar Schiphol te kunnen rijden, maar mijn vraag, welke trein gaat daar op rijden? , dat kan zijn de trein die van Enkhuizen rijdt, dat ze daar dus een extra treinje opzetten of de intercity vanuit alkmaar.... | |
Lucske | dinsdag 15 juli 2003 @ 16:06 |
quote:Leidschendam Dit heb ik straks op GoT gezet: Verbouwde sprinter: *** 15 en 16 juli 2003 *** 15 en 16 juli 2003 (LM)82014Y -------------------------------------------- (LM)82015Y ------------------------------------------- (LM)82016Y ------------------------------------------- (LM)82023Y ------------------------------------------- (LM)82024Y ------------------------------------------ (LM)82025Y ------------------------------------------ (LM)82026Y ----------------------------------------- (LM)82027Y ----------------------------------------- (LM)82028Y
(LM)82110Y Daarnaast zou ik maar snel teruggaan naar Roosendaal, want daar zouden tegen 13u50 zeven 2200en in een sloopconvooi vertrekken over Den Bosch, Hilversum naar Watergraafsmeer maar dat sloopconvooi is behoorlijk vertraagd. | |
MREn | dinsdag 15 juli 2003 @ 17:51 |
quote:Nog niet zo heel veel, ze hebben in Haarlem 20-25 IC-rijtuigen tegelijk in revisie. volgens mij gaan ze nu eerst alle Benelux-B's doen, dan de Benelux-A's, en dan de binnenlandse B's en daarna pas binnenlandse A's, dus die rijden er lang niet zo veel rond. Erg jammer, want zeker met dit weer moet ik zo'n ding hebben ivm airco. | |
sweek | dinsdag 15 juli 2003 @ 19:22 |
Bedankt Luckske, ik ben waarschijnlijk in Etn zaterdag en zondag, dus ik kan misschien wat meepikken er van. . | |
Kreator | dinsdag 15 juli 2003 @ 19:25 |
Heerlijk zo'n mooi inhoudelijk en schoon topic! . | |
QyRoZ | dinsdag 15 juli 2003 @ 19:25 |
quote:Dat ben je niet gewend in PTA hè? | |
Lucske | dinsdag 15 juli 2003 @ 21:24 |
quote:Ik denk het niet, want 15 en 16 juli zijn is vandaag en morgen. Als ze weer gaan rijden zal ik het wel posten. | |
sweek | vrijdag 18 juli 2003 @ 02:09 |
Hmm, ik ben best slecht in data de laatste tijd. Heb dus niks gezien, maar ik hoop dat ik wel wat foto's kan gaan vinden online. | |
Lucske | vrijdag 18 juli 2003 @ 11:49 |
quote:Ze komen weer naar Zeeland. Maandag 21 juli 2003 2936 + 2937 + 2938 (verbouwd-verbouwd-verbouwd) OVERBRENGINGSRIT INBEDRIJFSSTELLINGSRITTEN (LM)82015Y (LM)82016Y (LM)82017Y (LM)82018Y (LM)82019Y (LM)82020Y (LM)82021Y OVERBRENGINGSRIT | |
sweek | vrijdag 18 juli 2003 @ 12:19 |
Die data komen niet echt goed uit... Waar haal je dit soort informatie eigenlijk vandaan? | |
Lucske | vrijdag 18 juli 2003 @ 17:00 |
quote:Dat is de vraag hè (en indirect het antwoord). [Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 18-07-2003 17:59] | |
sweek | vrijdag 18 juli 2003 @ 23:18 |
Hmm... ik ga vanaf nu in ieder geval ook op GoT meelezen... en ben nu al even aan het bijlezen... erg goede informatie ook daar! . Weet ik nog iets leuks voor dit topic? Euh... Nee. De dienstregeling voor 2004 dan maar van Railserver.net, altijd interessant: quote: | |
sweek | vrijdag 18 juli 2003 @ 23:23 |
Ow, en hier even wat spoormappen... Normale gedetailleerde kaart (Haarlem ontbreekt wel om 1 of andere reden, en Nml staat er ook nog niet op...) Mooie Beneluxkaart... Automatische Treinbeinvloeding (ATB) En de Zoetermeer Stadslijn... [Dit bericht is gewijzigd door sweek op 19-07-2003 12:41] | |
contra | zaterdag 19 juli 2003 @ 00:21 |
quote:Waar op GoT? | |
contra | zaterdag 19 juli 2003 @ 00:31 |
Zag deze nog op railserver.net: | |
sweek | zaterdag 19 juli 2003 @ 09:54 |
quote:In General Chat... ik ben bang dat je er alleen in kan als je x aantal posts hebt of iets dergelijks... ik lurk mee onder de account van iemand anders dan ook. quote:Mooie foto van die nieuwe stuurstand! | |
contra | zaterdag 19 juli 2003 @ 11:51 |
quote:Ik mag d'r lekker wel in met m'n 66 posts | |
Lucske | zaterdag 19 juli 2003 @ 13:21 |
quote:Ik ook . Maar goed, ik zal leuke ritjes en nieuwtjes voor zover dat verantwoord is ook hier wel posten. | |
Frederic | zaterdag 19 juli 2003 @ 14:11 |
Enkele leuke NMBS-stations:
| |
sweek | zaterdag 19 juli 2003 @ 14:44 |
Ik ben even aan het proberen om alle passagierstreinen die in Nederland reizen bij elkaar te zoeken... wat mis ik nog? 1. 1 NS - Buffel Zijn er ook Franse Thalyssen? En zijn dat dan PBA's of PBKA's? | |
contra | zaterdag 19 juli 2003 @ 15:52 |
quote:1600 (misschien rijden die wel geen passagiers), koploper kan in ICM3 en ICM 4, regiorunner kan ook nog opgedeeld worden | |
sweek | zaterdag 19 juli 2003 @ 15:56 |
quote:Ja, er kan nog heel wat opgedeeld worden... ik denk dat ik ook nog wel iets ga splitsen... en achter zo'n Duitse loc die in Venlo rijdt kan vast ook nog vanalles hangen... | |
Frederic | zaterdag 19 juli 2003 @ 17:42 |
Ik heb in de krant gelezen dat de NMBS door de aankoop van nieuwe dubbeldekkers deze oude bakken -eindelijk!- definitief zou terugtrekken. Ik weet alleen niet meer wanneer... Ik zie ze in ieder geval een stuk minder dan vroeger. Al vind ik het wel vreemd dat de NMBS ze nog inzet op de lijnen naar Nederland... | |
contra | zaterdag 19 juli 2003 @ 18:00 |
quote:Ze lijken wel wat op die metro-stellen die onder parijs rijden, en die maken veel herrie.... | |
MREn | zaterdag 19 juli 2003 @ 23:00 |
Nog maar een paar van de afgelopen dagen. | |
456 | zondag 20 juli 2003 @ 00:03 |
quote:Ik zie hem niet | |
456 | zondag 20 juli 2003 @ 00:04 |
quote:Aant 'tienertouren'? hehehe | |
MREn | zondag 20 juli 2003 @ 00:11 |
quote:valt wel mee Woensdag van Enschede via Hengelo-Nijmegen-Den Bosch naar Eindhoven Ben ook al tijden geen tiener meer, dus dan maar zo... | |
contra | zondag 20 juli 2003 @ 00:55 |
quote: quote:Anders onderaan topic in tweakers maar een link hierneer zetten en met z'n allen hier verder gaan (wel superletterlijk dit..)? | |
MREn | zondag 20 juli 2003 @ 01:04 |
tweakers gaat niet op slot na 254 reply's, dus beter daar verder | |
contra | zondag 20 juli 2003 @ 01:10 |
quote:Meer, is al een topic met meer dan 40 pagina's vol, maar niet iedereen van hier kan daar verder. | |
MREn | zondag 20 juli 2003 @ 02:35 |
VIRM-6 gefilmd vanuit ICK in Breda, 10.8MB, maar wel een snelle server | |
sweek | zondag 20 juli 2003 @ 02:57 |
Leuk filmpje en een aantal interieurfoto's die ik nog niet had gezien. | |
MREn | zondag 20 juli 2003 @ 03:28 |
quote:Dan verwacht ik in de loop van deze week nog Wadloper/Veenexpress, Lint en SM90 interieurs, die heb ik nog niet. Verder nog een filmpje: het fenomeen 'aapjes kijken' als twee treinen naast elkaar vertrekken en de mensen in de ene trein zitten de mensen in de andere trein aan te kijken. Deze keer vertrek in Amersfoort, richting Zwolle, met er naast de trein naar Enschede. 15.3MB, wederom snel servertje | |
QyRoZ | zondag 20 juli 2003 @ 16:02 |
Stelletje freaks bij elkaar hier. . | |
Lucske | zondag 20 juli 2003 @ 22:16 |
quote:Wat dacht je van de afscheidsexcursie van de Diesel II's op 22 april 2001, minstens 60 mensen met de excursietrein mee en minstens 150 mensen per auto aan het achtervolgen? Of tijdens wat fotograferen uiteindelijk met 25 man in Hulten staan zonder dat er echt iets bijzonders kwam? Of op 16 december 2001 's ochtend van 9 tot 12 in Stolberg staan wachten op een stoomtrein waarvan tijden en welk spoor onbekend zijn? De temperatuur lag rond het vriespunt en het aantal fotografen varieerde van 4 tot 20 . De koffie en soep waren overigens lekker. | |
Lucske | zondag 20 juli 2003 @ 23:39 |
Dinsdag overbrengen 2200'en Watergraafsmeer-Maastricht. Tijden volgen t.z.t. | |
Lucske | maandag 21 juli 2003 @ 18:31 |
============================ Concept ============================ E-loc + 3 2200 + 3 rijtuigen + 4 2200 + 2 rijtuigen ================================ Met de aangebrachte 2200'en en de Maastrichtse 1100'en gaat men de Beatrixhaven in, waarschijnlijk met een bakkie (600). ================================ E-loc + 5 rijtuigen + 4 wagens | |
QyRoZ | maandag 21 juli 2003 @ 19:01 |
quote:In Deventer, bij het afscheid van het Straatspoor was het ook gezellig. Ook 2 uur staan wachten ofzo. . | |
Lucske | maandag 21 juli 2003 @ 19:51 |
quote:Mja, dat was een ramp: 27 mei 2000: Open dag wpl. Leidschendam, afscheid Deventer straatspoor, rondrit hondekop 766 en Dordt in stoom. | |
MREn | dinsdag 22 juli 2003 @ 04:37 |
Panto van Plan V was een beetje in de bovenleiding blijven hangen | |
Lucske | dinsdag 22 juli 2003 @ 18:50 |
1854 + drie 2200'en + twee Couchette-achtige rijtuigen (één barrijtuig volgens mij) + vier 2200'en + drie Overnight Expres-bakken Watergraafsmeer-Maastricht, vervolgens deed bakkie 663 met tien Hbis'n een ritje Maastricht Beatrixhaven - Maastricht. De 663 kwam met de hele trein uit de Watergraafsmeer (in omgekeerde volgorde, dus 1854 achterop) naar de Beatrixhaven, daar werden de rijtuigen uitgerangeerd, vier goederenwagens aangehaakt en zo vertrok het met 663 + vier goederenwagens + vijf rijtuigen + 1854 naar Maastricht. De 663 kwam terug met zeven 1100'en, plaatste die op het emplacement en maakte toen met een verblijfswagen aan de haak een ritje door de Beatrixhaven. De 1854 vertrok daarna met vijf rijtuigen en vier goederenwagens weer naar de Watergraafsmeer. | |
Halinalle | woensdag 23 juli 2003 @ 10:23 |
Dit plaatje blijkt toch in dit topic thuis te horen. Een "funicular" te Lissabon. Gelukkig rijden dezelfde karretjes niet in het Haagse tramnet rond, dat lijkt me nogal ongemakkelijk zitten. Welke steden hebben trouwens nog meer van dit soort "trams"? (+evt. plaatjes) | |
MREn | vrijdag 25 juli 2003 @ 16:56 |
Hier nog wat pics van DM90 3426 die om één of andere reden in de AB-bak raampjes van de SM90 heeft, en de B-bak in plaats van om-en-om klapraampjes, in elk raam een klapraampje. | |
QyRoZ | vrijdag 25 juli 2003 @ 17:19 |
Die klapraampjes zijn fokking irritant en DE reden dat ik tussen Zwolle en Enschede met temperaturen boven de 15 graden never de Buffel neem. | |
JAM | vrijdag 25 juli 2003 @ 18:04 |
quote: De funicular (lees:kabelbaan) te Parijs, Motmartre. | |
Lucske | vrijdag 25 juli 2003 @ 20:47 |
Waarom is eigenlijk (nog) niet duidelijk. De wijziging is wel in Zwolle doorgevoerd. | |
sweek | vrijdag 25 juli 2003 @ 22:45 |
quote:In Bern is geloof ik ook zoiets... Ik ben er ooit ingeweest. | |
MREn | vrijdag 25 juli 2003 @ 23:14 |
quote:Mag ik je nu aanraken? | |
MREn | vrijdag 25 juli 2003 @ 23:23 |
Overigens heeft de NS erg veel vertrouwen in het light-rail project Gouda-Alphen a/d Rijn; bij Gouda staan constant 4 plan-V's op reserve | |
QyRoZ | zaterdag 26 juli 2003 @ 00:34 |
quote:Gepruts van ProRail altijd. Die lui kunnen ook niets goed doen. Er zitten verdomme al assentellers op een baanvak of 5 a 6 maar bij ELKE invoering moet het weer fout gaan. | |
sweek | zaterdag 26 juli 2003 @ 14:26 |
quote:Van mij wel. Ik heb trouwens nog wat Spaanse treinen en metro´s genomen deze week, foto´s komen later. | |
Bob.Ross | zaterdag 26 juli 2003 @ 14:30 |
ik zat vorige week in de trein van 23.50 van a'dam naar utrecht, was in redelijk benevelde toestand met vrienden. m'n broer ging ff naar de wc, kwam ie terug, zegt ie "ok dit wil je dus echt ff zien" tegen mij dus. dus ik loop met 'm mee, staat 't deurtje van de "cockpit" van de machinist open 't was een koploper, dus wij trappetje omhoog, maar 't was fokking donker, dus ik zo ff kijken, hey een lichknoppie, húp licht aan, nou ik moet zeggen, zag er écht gaaf uit je zag zo de trein voor ons heel hard gaan, suuuuuuuuuper gaaf. voor de liefhebbers, ik heb wél een filmpje met m'n 3650 gemaakt, maar 't is niet echt duidelijk, dus als je 't wilt zien, ff zeggen oh trouwens we zijn er gelijk weer uitgegaan, licht uitgedaan en deurtje weer netjes dichtgedaan | |
MREn | zondag 27 juli 2003 @ 03:49 |
Kwak maar neer dat filmpje, daar is dit topic voor. Bij gebrek aan nuttige tijdsbesteding morgen weer een tour D'Hollande per (oa.) ICE, Lint, DH1 en SM90 waarvan later vandaag foto's. Lezers die ook op de foto willen, moeten in één van de volgende treinen gaan zitten vandaag: | |
MREn | maandag 28 juli 2003 @ 01:03 |
MREn | dinsdag 29 juli 2003 @ 15:25 |
Jerommeke.nl | dinsdag 29 juli 2003 @ 18:36 |
wie zwaait daar zo? | |
Lucske | dinsdag 29 juli 2003 @ 18:41 |
quote:De meester . | |
Friebo | woensdag 30 juli 2003 @ 19:03 |
Wat Engels materieel: Thameslink Class 319 Een tegenligger Het uitzicht: Station London - Luton Airport Parkway | |
sweek | donderdag 31 juli 2003 @ 11:48 |
Spaans treintje in Blanes, met een hele goede airco gelukkig. | |
Inc_J | donderdag 31 juli 2003 @ 12:38 |
Ben geen treinenfreak/kenner, maar die trein hierboven in Spanje, die zijn echt geweldig, redelijk wat ruimte en een super airco! Alleen gaan de deuren vrij snel en automatisch dicht, waardoor ik toch al een paar keer wat mensjes er bijna tussen zag zitten, maar wel betere treinen hoor daar. | |
mvt | donderdag 31 juli 2003 @ 12:56 |
Ik had QyRoZ trouwens beloofd om binnenkort eens foto's te maken van de werkzaamheden in Amsterdam Zuidoost. Die komen nog. Trouwens erg klote dat ze gaan schuiven met de dienstregeling. Geen idee wat de gevolgen zullen zijn, maar de aansluiting naar Alkmaar is zo ongeveer heilig. Op de overstap naar Utrecht weet ik het zo net niet. Die is al een aantal jaren raar aangezien je daar nu iets van 1 minuut overstap hebt, we zullen wel zien. Ook ben ik bang dat als ze nu al de treinen een kwartier verplaatsen wat dat voor gevolgen zal hebben voor de spitstreinen aangezien die ongeveer een kwartier verschillen met de stoptreinen. | |
brighton | donderdag 31 juli 2003 @ 13:17 |
Bordje uit de internationale trein van Schiphol naar Hannover ...Die treinen zijn echt relaxed, coupés met gordijntjes en zachte stoelen...En je hoeft er niet eens extra voor te betalen | |
Lucske | donderdag 31 juli 2003 @ 16:34 |
quote:Het is dat mijn flatbedscanner N.D.K. is . | |
456 | zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:36 |
quote:shiiiiiiit mijn scanner is te klein | |
#ANONIEM | zaterdag 2 augustus 2003 @ 22:20 |
quote:Dat zei je vriendin zeker ook vannacht ? [Dit bericht is gewijzigd door Treinhomo op 02-08-2003 22:30] | |
Lucske | zondag 3 augustus 2003 @ 14:08 |
Marc, had je mij niet zo'n ASE-koersbord kunnen regelen? In Rimini heb ik er eentje Asd-Rimini v.v. mee kunnen krijgen, maar dat was helaas geen ASE. Toen ik hoorde dat deze lange tijd in Ht bij jullie gebouw lagen ben ik daar eens gaan kijken, waren ze weggehaald ...... . | |
sweek | zondag 3 augustus 2003 @ 14:20 |
Ik had nog even wat vragen voor de wat meer gevorderde treinliefhebbers: Wat voor treinen rijden er op lijn 521? (Schiphol - Berlin Ostbahnhof) En hoe zien die EC's die op 523 (Asd - Ut - Ah - Duisburg - Kiln - Frankfurt / Mannheim) rijden er eigenlijk uit? | |
Lucske | zondag 3 augustus 2003 @ 20:43 |
quote:Loc + zes witte rijtuigen met rode lijn onder de ramen van de DB (nieuwe huisstijl op witte rijtuigen met brede blauwe band om de ramen heen) quote:Alles moet talent worden, soms wordt er trek/duw-gereden met loc + rijtuigen + stuurstand maar dat wordt steeds zeldzamer. quote:Dat zijn de ICE's. | |
MREn | zondag 3 augustus 2003 @ 22:18 |
quote:Trek/duw rijdt er nooit. Tenminste niet met aparte loc; het is een compleet dieseltreinstel. | |
Askie | zondag 3 augustus 2003 @ 22:26 |
ohhhh | |
MREn | zondag 3 augustus 2003 @ 22:39 |
quote: Ander stukje, maar ook de 404 | |
sweek | zondag 3 augustus 2003 @ 22:40 |
Leuke wallpaper. | |
DaMart | maandag 4 augustus 2003 @ 09:36 |
quote:Hey, die foto ken ik... die heb ik zelf gemaakt Was wel een grappig gezicht trouwens die panto in de bovenleiding. Ik dacht in eerste instantie dat iemand er een oude fiets in had gegooid. Hier staan trouwens meerdere foto's daarvan, met een beetje uitleg over wat er nou gebeurd was. Heb ik even in elkaar geknutseld voor een ander forum waar nogal veel treinfanaten komen. | |
Lucske | woensdag 6 augustus 2003 @ 22:16 |
Morgen gaat een NSR-elok met de 1122, een koppelwagen en twee locomotoren aan de haal: Bvhc 14.05, Utg 14.20/15.01, Wgm 15.42. Daarna waarschijnlijk met de 1501 ipv. de NSR-eloc naar de Kfh. | |
sweek | zondag 10 augustus 2003 @ 23:57 |
Ik zag vandaag iets merkwaardigs voorbijsnellen in Etn... Om 15.00 kwam vanmiddag, net voor de normale sneltrein richting Roosendaal, een Benelux push/pull loc (nr. 1186) met daarachter wat rijtuigen in zowel Benelux als standaard NS kleur, en aan het uiteinde een IRCm stuurstandrijtuig. Best leuk om ze te zien... . Ik heb de voorkant (niet goed) op de foto kunnen krijgen en die post ik morgen nog even... . Maar weet iemand wat dit was? Een test? [Dit bericht is gewijzigd door sweek op 11-08-2003 00:09] | |
QyRoZ | maandag 11 augustus 2003 @ 00:05 |
quote:624 dus bijna altijd. Alhoewel ik ook een 628 heb gezien. Had toen helaas geen camera bij me. . | |
sweek | maandag 11 augustus 2003 @ 22:10 |
De foto die bij m'n vorige post hoort: De trein ging wat sneller dan verwacht en daardoor is 'ie dus mislukt, maar ik wilde hem toch maar even posten... En dan nog wat andere foto's die ik wel leuk vond. . 1600 Locje, Std Wat goederentreintjes in Std 2 x Plan V, Std En een andere 2 X Plan V in Std ICK gangetje, ik had er nog nooit een foto van gezien dus heb ik hem maar even gemaakt. En ik heb nu ook voor het eerst gezien hoe locs hun 2de pantograaf gebruiken bij het vertrekken bij het station, om hem dan ietsje later weer naar beneden te doen... Station Oudenbosch... En 2 DD-AR's daar: 3 x Plan V in Etn, mooie foto vind ik zelf. Plan T 's avonds in Etn V-IRM 6 + 4 in Etn Raar trouwens dat het echt heel rustig was in het enige IRCm rijtuig vandaag op Hlm - Mt... je zou denken dat wel meer mensen de airco opzoeken met dit weer, maar dat viel echt heel erg mee... | |
Jerommeke.nl | maandag 11 augustus 2003 @ 22:40 |
quote:D'r waren geloof ik wat probleempjes op die lijn vanmiddag tussen Amsterdam en Utrecht... | |
Lucske | maandag 11 augustus 2003 @ 22:48 |
quote:Nee, je zag helemaal niets merkwaardigs. Er waren werkzaamheden tussen Rtd en Gv en daardoor werden de Thalys'n en de Beneluxen omgeleid over Bd-Tb-Ht-Ut. Jij hebt ook geen ICRm-stuurstandrijtuig gezien, maar een "ordinaire" Benelux-Bs. Over de in NS-livrei meerijdende ICR'en in de Benelux: dat is al lang zo en heeft te maken met de revisie van de "echte" BNL-ICR'en. | |
sweek | maandag 11 augustus 2003 @ 23:09 |
quote:Hmm, volgens mij was het toch echt een IRCm, maar ik kan me vergist hebben natuurlijk.... alhoewel het kleurverschil toch best duidelijk is lijkt me.... Dat van de NS-livrei meerijden in de Benelux treinen wist ik inderdaad al... | |
Lucske | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:26 |
quote:Het is niet IRC(m) (Interrijtuigcity?) maar ICR(m). Een ICRm BDs is het niet geweest, beide stuurstandrijtuigen staan resp. in Arnhem Berg en in Zwolle opgesteld voor instructie. Wel zal één ervan binnenkort (na nog enkele proefnemingen) worden ingezet voor instructie op de IJssellijn. Wat betreft dat kleurverschil, met tegenlicht valt het nog vies tegen om NMBS-bordeauxrood en NS-blauw te onderscheiden. | |
sweek | dinsdag 12 augustus 2003 @ 08:30 |
Dat was gewoon een typfoutje... . En het kan door het tegenlicht en de snelheid komen inderdaad dat ik het als blauw aanzag... | |
brazen | dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:33 |
Even een vraagje... Waarom rijden er taxi's tussen Tiel en Arnhem taxi's 's avonds? En heeft iemand foto's van zo'n NS taxi? En waarom nou taxi's en geen bussen? | |
Lucske | dinsdag 12 augustus 2003 @ 20:41 |
quote:Waar haal jij uit dat er taxi's rijden? | |
QyRoZ | dinsdag 12 augustus 2003 @ 20:43 |
quote:Dat is toch zo? Of was zo iig. Wegens gebrek aan klandizie. Taxi's of kleine bussen. En volgens mij is daar weinig bijzonders aan. | |
brazen | dinsdag 12 augustus 2003 @ 21:03 |
quote:Zowel het spoorboekje als de reisplanner zeggen het. | |
Lucske | dinsdag 12 augustus 2003 @ 22:40 |
quote:Zou goed kunnen hoor. Antwoord is dan ook al gegeven. | |
MREn | maandag 18 augustus 2003 @ 16:05 |
Nog maar wat foto's van gisteren, weinig trein wel veel mensen Een of andere aap vond het blijkbaar nodig om zn auto onder een trein te parkeren, ik vermoed de trein naar Anhem van 22:50. Ik kwam om 22:55 aan in Den Bosch, en kwam er niet meer weg voor 01:00. Busje naar Utrecht, en vanaf daar met de taxi naar Enschede. Sommige mensen die zo voordrongen hadden daar weinig profijt van, hun bus stond even later (1:30) op de vluchtstrook langs de A2... | |
sweek | maandag 18 augustus 2003 @ 19:34 |
Lekker reisje! . Weet iemand trouwens iets over die docuserie over de NS op SBS6? | |
Lucske | maandag 18 augustus 2003 @ 20:19 |
quote:Zondag 22 september, 22u, deel 1. | |
sweek | maandag 18 augustus 2003 @ 20:49 |
quote:En daarna gewoon wekelijks op datzelfde uur? Ik ga het laten opnemen, ik woon in België en kan hier de commerciële Nederlandse zenders niet ontvangen... bedankt. . | |
MREn | dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:45 |
QyRoZ | dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:51 |
Mooie fotopunten, MRen. Ik krijg bijna het gevoel dat jij een reus bent, met die treinen die zo klein lijken. . | |
mvt | dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:59 |
quote:En wat heb je een mooie lenzen zeg, kijkt dwars door de schipholtunnel heen | |
Lucske | dinsdag 19 augustus 2003 @ 18:26 |
quote:Geen idee, succes ermee . | |
Lucske | dinsdag 19 augustus 2003 @ 18:27 |
Zondag 24-8 1302 Ah-Utdd-Ht-Ehv-Br-Ehv-Ht-Nm-Ah. Haltering in Br is van ong. 11u45 tot 12u45. Ah-Utdd kan worden gewijzigd in Ah-Nm-Ht. | |
rique | zaterdag 30 augustus 2003 @ 11:14 |
Ik wil binnenkort mooie koploper picturen maken op de IJsselbrug in Zwolle maar weet iemand nog een mooie fotospot? Ik zie vanuit de trein altijd een parkje langs de IJssel liggen maar zijn er nog meer plekken dat je dicht in de buurt van het spoor kan komen daar? Als ik dan toch in Zwolle ben kan ik ook wel wat foto's maken van mooie dieselwalmen | |
Lucske | zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:40 |
quote:Onder de IJsselbrug heb je twee plekken aan de Oostkant, eentje is een weggetje wat ongeveer langs het spoor loopt (Zuidelijkste punt), de andere ligt wat Noordelijk. Bij het Noordelijke punt komt de trein net de brug uit. Hoe je er komt weet ik zo niet. | |
appelsientje | zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:59 |
Oke ben in Frankrijk op vakantie geweest en zat toen in deze trein [img[http://www.hoeve.nu/mark/Frankrijk/images/pic203.jpg[/img] Het station | |
sweek | zondag 7 september 2003 @ 22:07 |
Ik ga hier morgen nog een paar mooie foto's posten van de afgelopen dagen... paar leuke plaatjes bij toch vind ik. . Het valt me op dat er steeds meer Regiorunners meerijden op Maastricht / Sittard / Venlo - Den Haag / Haarlem ... is dit bij wijze van uitzondering of gaan die echt steeds meer die dienst lopen? En waarom? Ow, en ik ben heel blij met Stiltezones in alle Intercity's. . | |
mvt | zondag 7 september 2003 @ 22:39 |
quote:Regiorunners zie ik dus nooit op Haarlen-Eindhowen/Maastricht Wel op Amsterdam-Eindhoven als spitstrein | |
sweek | zondag 7 september 2003 @ 22:41 |
quote:Ja, daar rijden ze inderdaad ook... maar ik zie ze dus steeds vaker de Intercitylijnen verzorgen hier in het zuiden... er stond er daarnet ook eentje in Sittard gerangeerd. Als je ze nooit ziet op Haarlem - Maastricht, kan het goed zijn dat ze alleen Heerlen/Venlo - Den Haag rijden... | |
contra | maandag 8 september 2003 @ 13:09 |
quote:Ik hoop d'r nogsteeds op dat ze de diesels tussen zwolle en groningen gaan vervangen met regiorunners maar volgens mij kan ik er beter op hopen dat het ooit geld zal gaan regenen. | |
sweek | maandag 8 september 2003 @ 17:12 |
quote:Die dieseltjes zullen niet al te lang blijven... maar ik denk dat er eerder DD-AR's die nu sneltreindiensten rijden die stoptreindienst gaan overnemen, en de nieuwe Regiorunners sneltreindiensten gaan rijden... | |
Pizza_Shooter | maandag 8 september 2003 @ 17:27 |
Plan V, Plan T, IRCM? Ik heb het altijd over koplopers, hondenkoppen, dubbeldekkers.... | |
QyRoZ | maandag 8 september 2003 @ 17:33 |
Wat foto's van een 624 in Enschede. Nu ze er nog rijden: | |
sweek | maandag 8 september 2003 @ 17:41 |
quote:Koplopers en Hondekoppen heb ik het ook wel over, maar bij die 3 die je nu noemt bestaat er niet echt een goede bijnaam... Plan V en T zijn allebei Apekoppen, dus is het onderscheid niet duidelijk... en IRCm zijn de zeg maar Koploperachige rijtuigen, maar dan degenen die vernieuwd zijn... | |
sweek | maandag 8 september 2003 @ 17:52 |
Station Venlo: Duits getr... geduwd materieel En de andere kant er van Best een geslaagde foto van een Buffel En het station zelf Zuthpen 2 Buffeltjes in de verte Het station Amersfoort Het station En een close up van dat gekleurde gedoe
En hier is de trein waarop we wachtten dan Utrecht Maliebaan Vroeger was de 2de klas ook niet slecht De Kameel! Ik vind hem nog steeds erg leuk. . Een oude Blokkendoos ofzo? Hij is weer net wat anders lijkt het... Wie o wie? En bij deze weet ik de naam niet (meer) | |
Pizza_Shooter | maandag 8 september 2003 @ 19:58 |
quote:Ah, oké. Bedankt | |
MREn | dinsdag 9 september 2003 @ 01:53 |
quote:VIRM-6 rijdt alleen om Maastricht/Heerlen-Haarlem en niet naaar Den Haag. In de reisplanner kun je de treinnummers zien, en deze worden gereden met 2*VIRM6: "Met ingang van 1/9 gaat het VIRM een gedeelte van de getrokken treinen tussen Haarlem en Eindhoven / Maastricht vervangen. Het blijft voorlopig bij twee stammen van elk twee stellen VIRM-VI. Op werkdagen betreffen het de treinen 818 /931 /936 /849 /862 /975 /980 en 923 /928 /841 /854 /967 /972 /885. In het weekend betreft het de treinen 931 /936 /849 /862 /975 /980. Op zaterdag is VIRM ook te vinden in de 830 /943 /948 /861 /874 /987 en op zondag ook in de 928 /841 /854 /967 /972 /885." | |
sweek | dinsdag 9 september 2003 @ 09:36 |
quote:Aah, bedankt. . Ziet er wel mooi uit, 2 x VIRM6 op volle snelheid... 4 x ICM3 in Amersfoort was ook niet slecht vorig weekend. . En ik weet niet of het er zijn met oud of nieuw interieur, maar als het de nieuwe zijn, zit ik er eigenlijk ook nog liever in... Er rijden nog veel stammen met praktisch alleen ICK hier namelijk... | |
Lucske | dinsdag 9 september 2003 @ 10:58 |
De Blokkendozen op de foto zijn wel degelijk Blokkendozen VIRM VI rijdt nu op Maastricht-Eindhoven-Haarlem, met de nieuwe drgl in december op Maastricht/Heerlen-Haarlem. In de 1900 en 2500 rijdt alleen nog maar ICK. De 404 is buiten dienst. | |
mvt | dinsdag 9 september 2003 @ 11:03 |
quote:VIRM6 zijn als het goed is allemaal (deels) met nieuw interieur. De originele waren allemaal 3 of 4 baks. Ik weet niet of de VIRM6 uitbreidingen of totaal nieuwe treinen zijn. Maar zover ik weet (uit ervaring) zijn het oude treinen met een paar treinstellen ertussen met nieuwe bekleding. | |
sweek | dinsdag 9 september 2003 @ 19:45 |
quote:Ik heb er nog nooit op gelet of een VIRM6 altijd deels nieuw interieur heeft... ik heb in ieder geval vaak al in oud interieur gezeten... Het waren trouwens alleen maar 4 baks die 6 werden geloof ik, 3'tjes werden VIRM4's... . Maar er zijn nog een stuk of 7 3'tjes geloof ik. | |
kiepauto | donderdag 11 september 2003 @ 23:01 |
Een ouderwetse stoomtrein op het station in Lunteren, die daar 2 weken geleden heen en weer reed voor de "Oud Lunterse Dag" Best grappig, toch | |
mvt | zaterdag 13 september 2003 @ 00:43 |
Kleine update + rectificatie. Stond op Eindhoven en toen zag ik een VRIM aankomen naar Amsterdam. Toen bedacht ik me opeens dat het de spitstrein was. Dus mijn vermoeden dat de lijn eindhoven-Haarlem niet overgenomen was door VRIMs was correct. Aangezien de trein vol was wachtte ik op de trein erachter (die naar Haarlem) en tot mijn stomme verbazing bleek dat de 2x VRIM6 te zijn. 2 middelste rijtuigen zijn nieuwe bekleding + dat er een wijziging in de andere delen wat betreft de wc's waardoor daar op de overloop extra zitplek met nieuwe bekleding is. | |
Sjoewe | zaterdag 13 september 2003 @ 01:01 |
Sta net voor een spoorweg overgang, komt er een oude dieselloc langs met daarachter allerhande oude wagons en een stuk of 5 stoomlocomotieven. Waarschijnlijk vannuit het Spoorweg museum opweg naar een tijdelijke opslag.Was echt een vet gezicht | |
Skinkie | zaterdag 13 september 2003 @ 01:12 |
afgelopen week genomen | |
Duvel | zaterdag 13 september 2003 @ 09:16 |
quote:Als alle oude IRM verlengd zijn tot V-IRM, en nieuw IRM is afgeleverd, hebben we de volgende materieelseries: IRM-4tjes: 9400-serie: verbouwd uit 8200 (één bak nieuw interieur) 9500-serie: nieuwbouw (en in 't geheel met nieuw interieur) IRM-6jes: Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen: zo komen de treinstellen 8489 t/m 8497 terug als 9400, maar dat komt doordat het drietjes zijn die tijdelijk zijn uitgerust met een tussenbak voor een VIRM-6. Die had Talbot blijkbaar al af, en waarom zou je ze dan ergens laten staan, terwijl je er ook mee kunt rijden? | |
Lucske | zaterdag 13 september 2003 @ 12:28 |
quote:Dat heb je goed gezien. Het was een bruine 2200 van de VSM, dan drie stoomloccen en de 1125 (als 1122), dan remrijtuigen en dan de 1731 . De stoomloccen en de 1125 (als 1122) staan nu in Blerick, de 2200 rijdt nu tussen de Watergraafsmeer en Apeldoorn en de rest staat denk weer op de Watergraafsmeer. | |
Sjoewe | zaterdag 13 september 2003 @ 13:32 |
Deze hing er ook nog tussen, de 1122 dus | |
sweek | zondag 14 september 2003 @ 21:57 |
quote:Dat moet ik eens onthouden, ik vergis me nog steeds redelijk vaak... Weet jij nu ook hoeveel IRM-3'tjes er nog rondrijden? | |
Lucske | zondag 14 september 2003 @ 23:01 |
quote:Dat zei ik toch? | |
Sjoewe | zondag 14 september 2003 @ 23:05 |
Ja, maar ik zag daarna de foto pas erbij. Hoe weet je dat allemaal eigenlijk? | |
Duvel | maandag 15 september 2003 @ 18:22 |
quote:Eh nee, niet echt. Laatst nog wel de 8250 gezien. Ik denk dat je de laatste drietjes op één hand kunt tellen... Heeft iemand hier meer info over (d'r zijn vast wel hobbyisten die dit exact bijhouden )? | |
sweek | maandag 15 september 2003 @ 19:51 |
quote:Ik heb een keer zeven gehoord, maar dat is ook al weer een paar maandjes geleden. En een drietje heb ik in levende lijve al helemaal lang niet meer gezien geloof ik... | |
Duvel | maandag 15 september 2003 @ 21:58 |
quote:Misschien dat als je je aanmeldt op de Railspotting mailinglist je nog meer te weten komt. Ik ben daar een tijdje lid van geweest, en je krijgt elke dag de actuele spots door. Dus als je dan wat kennis hebt van de dienstregeling dan kun je uitvinden waar je voor de laatste keer een IRM-3 kunt zien. Aanmelden kan volgens mij hier, al is deze nu ff down lees ik net. Dit (de groep OVL) is het alternatief nu. | |
sweek | dinsdag 16 september 2003 @ 08:38 |
quote:Ik zit ook al op OVL... . Ik vind de site alleen best onoverzichtelijk... voor iedere treinsoort, + voor uitzonderingen daarop (Mendini bvb.) een topic, zou een stuk beter werken... | |
Lucske | dinsdag 16 september 2003 @ 18:31 |
Het is dan ook een discussielijst, geen spotlijst. | |
Duvel | dinsdag 16 september 2003 @ 18:56 |
quote:Maar bij tijdelijke ontstentenis van Railspotting gaan spots daarheen las ik (nee, dat las ik niet op OVL)? Oh: over de IRM-3-tjes: er staat er eentje bij Nedtrain in Tilburg. Ik weet niet wat er mee is, staat er al een tijdje. | |
Lucske | dinsdag 16 september 2003 @ 20:08 |
quote:Bij R&O Tilburg staat een viertje, de 9443, en nog eentje, maar geen drietje. De 8215 staat nog met schade in Haarlem en de 8206, 8223, 8226, 8230, 8250 en 8280 zijn nog in dienst. Ook de 8215 moet nog eens terugkeren. | |
Duvel | dinsdag 16 september 2003 @ 20:50 |
quote:Ik zal morgenochtend eens kijken als ik niet te slaperig ben Beide IRM'en in Tb zien er trouwens niet heftig beschadigd uit. Wat is d'r mis mee? | |
Lucske | dinsdag 16 september 2003 @ 21:14 |
quote:9443 is de combinatie van de beschadigd bakken van het eerste VIRM1-VI-stel dat bij Amersfoort een botsing kreeg. | |
Lucske | dinsdag 16 september 2003 @ 21:18 |
quote:Zit bij een van de werkgroepen van het museum. | |
KroJo | dinsdag 16 september 2003 @ 22:43 |
Wordt er al gereden met de nieuwe sprinters?? Ik ben benieuwd naar het interieur namelijk! | |
Lucske | woensdag 17 september 2003 @ 17:29 |
quote:Nog niet, gaan binnenkort vanuit Amsterdam rijden. | |
Duvel | woensdag 17 september 2003 @ 20:06 |
quote:Die andere is de 8439 zag ik, maar dan beroofd van één van de vier bakken. Dus niet gek dat ik er een drietje in zag (kon vandaag het nummer pas lezen). | |
Frederic | woensdag 17 september 2003 @ 22:52 |
NMBS-newsflash: Alle treinen rookvrij vanaf 1 januari 2004. quote: | |
Duvel | donderdag 18 september 2003 @ 07:47 |
quote:Ook NS doet mee: Over de Tabakswet! | |
sweek | donderdag 18 september 2003 @ 10:51 |
quote:Yep, ben er erg blij mee dat dit in beide landen wordt ingevoerd, en met de stiltezones in Nederland... dat wordt voor mij een stuk prettiger treinreizen. | |
456 | donderdag 18 september 2003 @ 13:03 |
quote:Nu nog harder optreden door de conducteurs. gisteren een redelijke lange tijd in de trein gezeten (>6uur) en heb welgeteld in de verte 4x mensen zien paffen op de balkons. Ander fenomeen: mensen rennen op een stations stop naar buiten, om een saffie te roken. MAar laten hun plaats alleen. Als ze terug komen, op hoge poten eisen dat die plaats van hun was. triestige lui. | |
sweek | donderdag 18 september 2003 @ 23:07 |
quote:Haha, dat laatste is wel heel erg ja! Ze zullen het wel afleren denk ik, als er maar streng op gecontroleerd wordt, en als het eenmaal overal ingevoerd is... Morgen ga ik denk ik Venlo - Ehv reizen, dat stukje heb ik nog niet gedaan... en dan volgende week de lijntjes ten noorden van Asd... en daarna mag ik met het gedeelte boven Zwolle beginnen... maar uiteindelijk ga ik alle lijntjes bereden hebben. . | |
contra | zondag 21 september 2003 @ 21:39 |
Zometeen NS-programma op SBS, 21.55 uur | |
ROG | maandag 22 september 2003 @ 02:48 |
Ja, was een erg leuk programma. Beetje hetzelfde idee als 'Bij de politie'/'Strandpolitie'/'Schiphol Airport'. * ROG markeert zondagavond 21:55 op iedere zondag in agenda | |
Frederic | maandag 22 september 2003 @ 20:00 |
Vandaag is het investeringsplan voor de NMBS voorgesteld. Naast een heleboel andere projecten (HSL-lijn naar Zaventem, spoorontsluiting haven Antwerpen,...) heeft men ook het licht op groen gezet voor de aankoop van 110 nieuwe dubbeldektreinen. Het is dus bijna gedaan met de oude rode NMBS-treinstellen zonder airco. Eindelijk! | |
sweek | dinsdag 23 september 2003 @ 15:42 |
quote:Aah, goed zo. . Ik heb het programma laten opnemen aangezien ik niet in Nederland woon, ik kan het binnenkort zien. . En er is ook slecht nieuws... voor mij althans: ICK voor 1900 en 2500-serie Kut-ICK's... . Dan ga ik maar zo veel mogelijk reizen wanneer het niet druk is, zodat ik zo'n hokje voor mezelf kan hebben... | |
QyRoZ | dinsdag 23 september 2003 @ 15:53 |
quote:ICK's stinken altijd zo lekker in de spits, volgepropt hokje met 6 mensen die zich niet hebben gedoucht... | |
zapsel | dinsdag 23 september 2003 @ 18:56 |
2 wadlopertjes naast elkaar in leeuwarden , ik zat in de linker en genoot van zijn motorgeluid |