Daarin ging het vooral over het rustgevende/meditatieve van Tai chi. En ook op Nederlandse websites die ik erover heb kunnen vinden ging het vooral over gezondheidsaspecten en niet over het vechtsportgedeelte van Tai chi.
Mijn vraag in dat topic( en nu in dit topcic omdat er hier misschien wat meer mensen komen die er wat vanaf weten) was dus of er iemand was die bekend is met een locatie in Nederland waar Tai chi als vechtsport wordt onderwezen. Hopelijk weet iemand er hier wel meer over.
Wat bedoel je met hardere onderdelen? Tai chi behoort tot de 'zachte' martial arts kunsten dus hoe moet ik dat rijmen? Onderwijst jouw leraar expres niet in de vechtkunst (in belangrijke mate dan) of heeft hij die kunst zelf ook nooit geleerd? Of moet je eerst jaren de vormen oefenen voordat je aan de zelfverdediging toe bent? En train je ook met de wapens die bij tai chi horen?
Ik heb recentelijk wel wat over tai chi gelezen en het is voor mij toch wel duidelijk geworden dat je de kunst tai chi te kort doet wanneer je het vechtgedeelte achterwege laat. Althans dat gevoel zou ik hebben, die keuze moet iedereen natuurlijk zelf maken. Al zou het wel jammer zijn als er daardoor niet hier in NL op de vechtsport getraind kan worden.
Heb je ook nog meer gegevens over je leraar: tijden, locatie, url?
Alvast bedankt!
[Dit bericht is gewijzigd door DiEr op 22-02-2001 15:21]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |