pi_11220444
Ik heb hier een Excel bestand, in een kolom staan allemaal getallen. Sommige van deze getallen staan er dubbel in, en deze dubbele waarden moeten dus verwijdert worden. Iemand enig idee hoe dit kan d.m.v. een formule?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_11220575
Wat is de oorzaak geweest? Bestaat geen formule voor dat ik weet. Zijn de waardes een som of harde data?
Where facts are few, experts are many.
pi_11220607
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:19 schreef Atreidez het volgende:
Wat is de oorzaak geweest? Bestaat geen formule voor dat ik weet. Zijn de waardes een som of harde data?
Harde data. Is de resulaat van een query uitgevoerd op een AS/400. Uitkomsten geexporteerd naar Excel. De query aanpassen om de dubbele waarden eruit te halen zou teveel tijd kosten.
pi_11220647
Een formule daarvoor zou ik niet weten, 't lijkt me sterk als er zoiets bestaat.

Wat je wel kunt doen is sorteren, en dan dubbelen zoeken. En daarvoor kun je misschien iets van Conditional Formatting' gebruiken. Dat bestaat in OpenOffice, dus vast ook wel in Excel

pi_11220691
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Harde data. Is de resulaat van een query uitgevoerd op een AS/400. Uitkomsten geexporteerd naar Excel. De query aanpassen om de dubbele waarden eruit te halen zou teveel tijd kosten.

Ligt er ook aan of je van plan bent die query vaker te gaan gebruiken Alles in Excell handmatig aanpassen kost ook veel tijd.. Heb het hier nog aan iemand anders gevraagd maar die zegt ook dat er voor zoiets geen formule bestaat.
Where facts are few, experts are many.
pi_11220901
Wordt toch de query aanpassen.
Heb je de query trouwens via SQL (STRSQL) of via Query Manager (STRQM) gemaakt op de AS ?
Want dubble records (als het tenminste echt om dubbele records gaat) kan je er hiermee makkelijk eruit halen. DISTINCT in SQL en de optie 'Specify duplicate records"(ook een distinct natuurlijk) in Query manager.
Maar ik vertel misschien iets wat je niet bedoelt.....

Succes verder, man !!

Tss
pi_11221040
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:31 schreef SandaP het volgende:

...makkelijk eruit halen. DISTINCT in SQL en de

Dit was dus ook mijn eerste gedachte...
  donderdag 19 juni 2003 @ 15:53:54 #8
10017 Vaan_Banaan
Geen banaanvragen a.u.b.
pi_11221545
Moet die cel dan leeg worden, of ook helemaal verwijderd?
Als ie alleen leeg hoeft te worden, kun je het met verticaal zoeken doen (eventueel puntkomma's ipv komma's)
code:
    A  B
  ______
1|  1  1      
2|  3     
3|  3
4|  3  3
5|  4  4
6|  5  5

Je propt in cel B1
code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A1,A2:A$7,1,ONWAAR)),A1,"")
en trekt hem met dan naar beneden tot de laatste
ps. in dit voorbeeld is het gesorteerd, maar het werkt ook goed met een niet gesorteerde kolom.

[Dit bericht is gewijzigd door Vaan_Banaan op 19-06-2003 15:59]

ik ben de dorpsgek
Met een lange jas aan en geen onderbroek.
Loituma
  donderdag 19 juni 2003 @ 20:37:51 #9
41218 ReP
Kikke Gek
pi_11229159
een export naar Access is wellicht ook een optie, daar met de eerder genoemde distinct de boel filteren, of misschien vangt Access de redundantie al default af. Vervolgens weer naar Excel exporteren.
Wees een zelfportret....geen reproduktie :-)
  vrijdag 20 juni 2003 @ 09:28:22 #10
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11238975
Ja, het is gelukt. Gewoon extra kolom gemaakt met een ALS-formule, =ALS(A3=A2;1;0). Vervolgens met een filter alle rijen geselecteerd waar 1 stond en deze verwijdert.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')