pi_10924984
Hoi ff een vraagje....

Ik ga 4juli naar spanje:

wat is aan te bevelen: geld daar pinnen (in spanje) of geld meenemen? (vanuit nederland)

pi_10925014
wil je alles gaan meenemen?
pinnen lijkt me wel zo veilig
sine your piddy on the runny kide
pi_10925032
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 10:48 schreef UrbanMike het volgende:
wil je alles gaan meenemen?
pinnen lijkt me wel zo veilig
precies daar zit ik mee maar hoeveel kost dat extra daar te pinnen?
pi_10925056
Was het niet zo dat pinnen in het buitenland tegenwoordig gratis is, vanwege een of andere Europese wet die zegt dat de pinkosten overal gelijk moeten zijn (in de eurozone)?

-edit- kijk anders even op de website van je bank, staat het vast wel.
Maar, zelfs als het 1 euro kost ofzo, wil je dan voor dat (lage) bedrag het risico nemen om met weet-ik-veel-hoeveel-euro op pad te gaan?

I'm surrounded by morons!
TRV plannen 2014: Nederland, Duitsland, Malta, Frankrijk, Nederland, Nederland, Duitsland, VK, België, Nederland.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 10:54:15 #5
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_10925127
Ligt er vooral aan waar je naar toegaat in Spanje. Ga je naar de binnenlanden dan kom je niet ver met je pinpas ben ik bang.
Ga je naar Salou of iets degelijks, zeg maar gewoon naar een toeristisch oord dan zal ik gewoon daar binnen. Er staan daar op de vierkante meter gemiddeld meer pinautomaten dan in Nederland.

Succes ermee

Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_10925167
Ik ben naa Spanje geweest met 30 euro op zak (voor de reis, eten kopen e.d. wat drinken in de bus) en de rest daar gepind.
Geen extra kosten, dus waarom zou je dan een paar honderd euro cash meenemen, als je het meeneem kun je er donder op zeggen dat je het kwijtraakt...
pi_10925178
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 10:54 schreef Makster het volgende:
Ligt er vooral aan waar je naar toegaat in Spanje. Ga je naar de binnenlanden dan kom je niet ver met je pinpas ben ik bang.
Ga je naar Salou of iets degelijks, zeg maar gewoon naar een toeristisch oord dan zal ik gewoon daar binnen. Er staan daar op de vierkante meter gemiddeld meer pinautomaten dan in Nederland.

Succes ermee

Ik ga naar salou (toenet gekeken op www.postbank.nl: verder geen nuttige info ) Mij gaat het erom niet dat als ik dadelijk 20 euro pin er nog 5euro bovenop komt voor de transactie
pi_10925180
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 10:54 schreef Makster het volgende:
Wat een onzin. Zelfs in de kleine plaatsjes kom je pin automaten tegen, gewoon voorzien van het Cirrus logo en zo. Die slikt gewoon pinpassen hoor.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_10925184
Gewoon pinnen.

Wel bij de Caixa.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10925225
Heb alleen wel regelmatig meegemaakt dat in Spanje het 'netwerk' van die pinautomaten plat lag en je dus dagen niet kon pinnen: Dus niet uit eten, niet uitgaan, niet weet ik veel wat
pi_10925235
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 10:56 schreef zjroentje het volgende:
Gewoon pinnen.

Wel bij de Caixa.

Caixa wat is dat?
pi_10925678
ik kom net terug uit spanje costa del sol.
pinnen was nergens geen probleem.
is bovendien ook gratis.
de wereld draait niet om mij.... ik draai om de wereld heen...
pi_10925681
klein gedeelte meenemen....maar de rest toch zeker weten pinnen!!
I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
  vrijdag 6 juni 2003 @ 12:05:13 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10926778
Even de topictitel aangepast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_10926821
Tis zeker geen probleem idd.. caixa is een soort van netwerk van banken d8 ik. Pinapparaten die dit teken niet hebben zijn meestal van een andere bank en als je er pint weet je eigenlijk niet zeker of de transactie goed verloopt... caixa is een soort van garantie dat je zeker weten een goede pinautomaat voor je hebt.
pi_10926857
bericht van 20 juni 2002, www.telegraaf.nl

Gratis pinnen
in buitenland

AMSTERDAM - Het ziet er naar uit dat Nederlanders per 1 juli gratis kunnen pinnen in het buitenland. ABN Amro, SNS Bank en Friesland Bank hebben dat al bekend gemaakt. Banken als Rabobank, ING en Postbank moeten nog beslissen.

Dat de consument gratis kan pinnen, is het gevolg van een Europese verordening die komende maand in werking treedt. Banken worden verplicht evenveel te rekenen voor pinnen in het buitenland als op de thuismarkt. Aangezien pinnen in ons land gratis is, wordt pinnen in het buitenland ook gratis.

Banken kunnen er ook voor kiezen om in eigen land geld voor pinnen te vragen, zodat ze de consument ook in het buitenland een rekening voor het gebruik van de geldautomaat kunnen presenteren. ABN Amro reageerde: "We zijn een nette bank. Als we de tarieven op de thuismarkt verhogen, dan hadden we dat onze klanten allang laten weten."

Pinnen is dus gratis, klein beetje geld meenemen (paar tientjes) en de rest pinnen in Spanje, in Salou heb je zat pinautomaten!!

pi_10927116
Dankjewel Mede-Fok!kers voor deze handige informatie, hier mag een slotje op
  vrijdag 6 juni 2003 @ 12:35:52 #18
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10927438
Misschien dat iemand hier later meer over wil weten, ik laat het dus lekker open.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_10927725
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:35 schreef YPPY het volgende:
Misschien dat iemand hier later meer over wil weten, ik laat het dus lekker open.
Ok is goed

*Geeft zichzelf schouderklopje omdat hij zo'n geweldig topic geopend heeft*

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')