abonnement Unibet Coolblue
pi_10874845
ik heb alleen de eerste aflevering gezien van deze comedy serie, maar ik vind m erg leuk.
het heeft veel weg van een realitysoap met de manier waarop t gefilmd is, waar het over gaat, de acteerprestaties.
wat vinden jullie ervan?
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:36:05 #2
56951 Najra
---------------
pi_10874963
Op welke zender wordt het nu uitgezonden?
Ik heb behoorlijk wat afleveringen op Canal+ gezien, en ik vind het ge-wel-dig.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_10875101
ik zag t vorige week op bbc 1 of 2, maar je kan er ook zat van kazaa downloaden
pi_20070488
Ja, is lachen. Dat is van Larry David, de co-bedenker/schrijver van Seinfeld.
Nu is het niet een Seinfeld-kloon, maar er zit wel dezelfde soort humor in (ook Joods en zo).

Is het op de BBC te zien?
  maandag 21 juni 2004 @ 18:43:29 #5
56951 Najra
---------------
pi_20071599
Ik heb het laatste seizoen nog een beetje gevolgd maar het is erg slecht geworden. De laatste aflvering met de musical was helemaal om te janken.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  maandag 21 juni 2004 @ 18:44:55 #6
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20071649
Kan er zelf niet echt om lachen eigenlijk, om Seinfeld ook niet.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21784639
De serie is vanaf 5 september elke zondagavond om 20:30 op Ned 3 te zien. Helaas heb ik alle 4 seizoenen die er tot nu toe zijn al gezien

Dit is de beste comedyserie die ik ooit gezien heb. Het is een fake real life serie met Larry David als hoofdpersoon. Larry David is de co-bedenker van de serie Seinfeld en heeft hiervoor tientallen afleveringen geschreven. 'Curb Your Enthusiasm' is voor een groot gedeelte geimproviseerd. De verhaallijnen zijn geschreven, de dialogen zijn geimproviseerd. Hilarische verhalen en plotwendingen die naar mijn mening nog beter zijn dan de beste afleveringen van de tweede beste comedyserie ooit: Seinfeld.

LARRY DAVID IS A GENIUS

kijk op www.imdb.com voor meer informatie over de serie ( zoek op 'Larry David' of 'Curb'
  maandag 6 september 2004 @ 15:44:36 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_21786345
Heb gisteren de eerste aflevering gezien op ned 3. Al was het opzich wel geinig, toch irriteerde ik me vooral aan de zeer middelmatige acteerprestatie. En vond ik de grappen ook niet allemaal jut van het. Dan kan je wel als excuus opvoeren dat het een fake-real-life-soap is. Maar dan moet Larry David maar eens naar de Office kijken om te zien hoe je dat goed doet. Geef het volgende week nog één kans.
pi_21801996
Een tijdje geleden in Amerika, zag toevallig een paar afleveringen op m’n hotelkamertelevisie met HBO kanaal, en toen had ik iets van: whaaaaaat the hell is this??!! Wie is deze mafketel?!

Wel tof dat ze het nu eindelijk ook hier uitzenden. De tragikomedie van Larry David werkt nog beter in de setting van deze fake real life soap vind ik. In Seinfeld, wat meer een traditionele sitcom was, zag je dezelfde door misverstanden escalerende komische situaties, maar daar waren de personages karikaturen (vooral Kramer) en dat begon ik na tien afleveringen al voorspelbaar te vinden. In Curb Your Enthusiasm past Larry David deze humorvorm opnieuw toe, maar nu in realistische alledaagse situaties waardoor het eigenlijk nog schrijnender wordt. Je moet er van houden, dat wel. Trouwe Friends kijkers bijvoorbeeld, zullen dit waarschijnlijk verschrikkelijk vinden al was het alleen maar omdat de ingeblikte lach in geen velden of wegen te bekennen is...

[ Bericht 7% gewijzigd door plugger op 08-09-2004 00:33:51 (blablabla) ]
  zaterdag 11 september 2004 @ 18:31:44 #10
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_21884844
*schop*

Morgenavond, ik ben heel benieuwd.
quote:
Curb your enthusiasm
Amerikaanse (USA) comedyserie. Met: Larry David, Cheryl Hines, Jeff Garlin, Richard Lewis, Susie Essman e.a. Serie waarin het dagelijkse leven van Larry David, scenarist van de sitcom Seinfeld en degene waarop het personage George Constanza is geïnspireerd, centraal staat. David maakt de kijker deelgenoot van de tenenkrommende en pijnlijke situaties waarin hij iedere keer weer, vaak onbedoeld, verzeild weet te raken. Het eindigt meestal met ruzie waarbij een wanhopige David zich in alle onschuld afvraagt wat hij nu weer heeft fout gedaan. Hoe harder hij zijn best doet het weer goed te maken, hoe wanhopiger de situatie wordt. De situaties waarin David verzeild raakt zijn vaak zo gênant, dat je als kijker de neiging hebt je handen voor je ogen te slaan. Telkens wanneer je denkt dit kan niet erger, gooit Larry David er een schepje bovenop. Een man die het bloed onder je nagels vandaan haalt, maar toch je sympathie blijft houden. De gevleugelde uitspraak The man you love to hate (hiermee werd regisseur Erich von Stroheim bedoelt) is zeer zeker ook op Larry David van toepassing. Curb your enthusiasm is daarmee onuitstaanbaar grappig en werkt niet alleen op de zenuwen, maar ook uitbundig op de lachspieren. De serie is los uit de hand gefilmd en het geluid is met opzet een beetje blikkerig. De dialogen zijn grotendeels geïmproviseerd. De acteurs werkten slechts met een grove samenvatting van de plot. Daardoor zie je regelmatig een personage zijn best doen niet in de lach te schieten om een onverwachte opmerking van Larry David of vooral niet verbaasd te reageren bij het zien van een nieuw, onverwacht personage. Afl.: Ted & Mary.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_22539468
Nu op Nld 3.
Vrij grappig... en heerlijk, zo'n (tragi)comedy zonder lachband! .
  maandag 11 oktober 2004 @ 00:21:10 #12
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22545139
Ik moet zeggen dat ik eerst moest wennen aan het format, maar het nu een zeer leuke serie is.
  maandag 11 oktober 2004 @ 00:35:33 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22545456
Ik lig elke keer weer in een deuk om Larry.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_22687501
Zojuist weer een aflevering gekeken, en naarmate de serie vordert wordt het steeds leuker, en wordt Larry steeds zieliger . Een erg origineel format, met herkenbare 'Seinfeld' dialogen en ook nog eens verwijzingen naar Seinfeld.

Jammer dat ik 2 afleveringen heb moeten missen (nummer 2 en 3), maar seizoen 1 is hier toch op DVD. Dus welicht dat ik 'em nog eens koop
  zondag 17 oktober 2004 @ 21:52:22 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22688468
Hij was weer leuk vanavond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_22691405
Wel leuk om 'Elaine' erin terug te zien.

Verder kan het in de veste verte niet aan Seinfeld tippen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 23:58:10 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22691580
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 23:51 schreef k_man het volgende:
Wel leuk om 'Elaine' erin terug te zien.
Ja. Hopelijk dat George ook nog een keer langs komt, dat zou echt grappig zijn.
pi_22691755
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ja. Hopelijk dat George ook nog een keer langs komt, dat zou echt grappig zijn.
Jason Alexander (George) komt inderdaad ook nog eens langs in een van de afleveringen.

Ik vind het een leuke serie Ik heb seizoen 1 daarom ook op DVD. Het is geen Seinfeld (ook al heeft het wel veel weg van Seinfeld) en zodra je je daarbij neerlegt is het een erg leuke show.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_22692939
Vandaag voor het eerst gezien. Er is zeker wat Seinfeld in te herkennen, maar het is toch anders. Het escaleren van de problemen lijken wel beter tot hun recht te komen in deze soort van real-life soap-achtige setting.
De eerste 10 minuten vond ik wel wennen, maar al bij al werkte het best verfrissend. Ben benieuwd naar de andere afleveringen.
pi_22695272
Het is inderdaad geen Seinfeld, maar dat is maar goed ook We zitten niet te wachten op een kopie, dus dan vind ik dat Larry hier toch weer iets origineels neer heeft gezet. En het verscheinen van de Seinfeld acteurs maakt het dan alleen maar leuker

Dada: is de DVD het kopen waard? Hem 'em namelijk zien liggen voor 50 euro, maar vond het behoorlijk wat geld voor 1 seizoen. Wellicht als er wat eurootjes af gaan dat hij dan alsnog in m'n collectie komt.
pi_22705831
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 00:06 schreef Dada het volgende:
Jason Alexander (George) komt inderdaad ook nog eens langs in een van de afleveringen.
En het personage van George is gebaseerd op... Larry David!

Dat lijkt me wel geinig. Te meer omdat in Seinfeld ook al vaak de werkelijkheid en de serie met elkaar verweven waren.
pi_22705927
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 08:02 schreef ufx het volgende:
Dada: is de DVD het kopen waard? Hem 'em namelijk zien liggen voor 50 euro, maar vond het behoorlijk wat geld voor 1 seizoen. Wellicht als er wat eurootjes af gaan dat hij dan alsnog in m'n collectie komt.
Nou kijk je koopt zo’n DVD natuurlijk puur voor de serie, dus als je daar van houdt dan moet je hem gewoon kopen. De extra’s zijn leuk. Vooral de HBO Special, zeg maar de Pilot aflevering, is erg leuk (en bevat stukjes interview met Jerry Seinfeld en Jason Alexander). Er hadden wel wat meer audiocommentaren bij mogen zitten (nu alleen bij afl. 1).

Voor meer over de Regio 2 DVD uitgave van Curb Your Enthusiasm: Serie 1: klik hier voor de DVD.nl recensie
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_22713353
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:35 schreef Dada het volgende:

[..]

Nou kijk je koopt zo’n DVD natuurlijk puur voor de serie, dus als je daar van houdt dan moet je hem gewoon kopen. De extra’s zijn leuk. Vooral de HBO Special, zeg maar de Pilot aflevering, is erg leuk (en bevat stukjes interview met Jerry Seinfeld en Jason Alexander). Er hadden wel wat meer audiocommentaren bij mogen zitten (nu alleen bij afl. 1).

Voor meer over de Regio 2 DVD uitgave van Curb Your Enthusiasm: Serie 1: klik hier voor de DVD.nl recensie
Thanks! Ik ga de review eens doorlezen. Ik wist overigens niet dat er interviews met Jason en Jerry op stonden. Dat maakt het inderdaad al waard om te kopen
pi_22714853
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 23:31 schreef ufx het volgende:
Ik wist overigens niet dat er interviews met Jason en Jerry op stonden.
Let wel: Stukjes interview. Het zijn stukjes interview die deel uitmaken van de HBO Special. Dus niet aparte "chapters" met interviews.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_22717609
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 00:32 schreef Dada het volgende:

[..]

Let wel: Stukjes interview. Het zijn stukjes interview die deel uitmaken van de HBO Special. Dus niet aparte "chapters" met interviews.
Hehe ja, dat had ik inderdaad begrepen Lulig als je inderdaad 60 minuten Jerry & Jason verwacht, en het uiteindelijk een minuutje blijkt te zijn Hopelijk werkt dvd.nl weer z.s.m. ...

Hier nog een linkje naar de officiele site van Curb: http://www.hbo.com/larrydavid/ . Hier staan per episode soms erg mooie foto's! (van veel hogere kwaliteit dan de filmkwaliteit van de serie). Ook kun je hier mooi kijken welke gastrollen er nog voorbij komen. Zelfs Mel Brooks en Martin Short komen nog eens voorbij (maar dat duurt nog een paar seizoenen, en of die hier uitgezonden worden )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')