abonnement Unibet Coolblue
pi_10758107
quote:
Overheid verspilt 9 miljoen euro aan luxe UWV-kantoor

De uitkeringsinstantie UWV heeft een groot deel van zijn fonkelnieuwe hoofdkantoor laten slopen omdat het niet luxe genoeg was. Hierdoor is 8 à 9 miljoen gulden overheidsgeld over de balk gegooid, meldt RTL Editie.nl.

Luxe
De UWV is de nieuwe overheidsinstelling die zorg draagt voor het innen en uitbetalen van alle uitkeringen in Nederland. De instelling heeft onder andere het plafond en andere delen van de splinternieuwe inrichting van een deel van het hoofdkantoor in Amsterdam Sloterdijk laten slopen, omdat die niet luxe genoeg was.

Marmer
Het deel van het gebouw waar het om gaat, is bestemd voor het topmanagement en de Raad van Bestuur van het UWV. Die vonden de standaardkantoorinrichting - volgens een goed ingewijde zegsman - niet sjiek genoeg. Daarom wordt die nu op kosten van de overheid vervangen door marmer en kersenhout.

Imago
In een reactie laat de UWV weten hier niets verkeerds in te zien. De uitstraling van het hoofdkantoor is bepalend voor het imago van de overheidsinstelling, zo laat ze weten. De Raad van Bestuur heeft opdracht gegeven voor de verfraaiingsoperatie.

©RTLNieuws.nl


Schandalig, dit kun je toch niet uitleggen aan de burger in een tijd van economische recessie? Zeker een uitkeringsinstantie zou een sober imago moeten hebben.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10758145
Omg.
Dat de sociale voorzieningen nou 60 mrd per jaar kosten betekent niet dat men zomaar kantoren van 9 miljoen mag slopen.
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:26:52 #3
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10758146
Dat ze een sober imago moeten hebben vind ik ook wel wat overdreven maar 8/9 miljoen aangeven aan overbodige luxe? Gatverdamme zeg .
pi_10758162
Niet te geloven he!

achterlijke mongolen dat het zijn

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_10758165
Let vooral op deze 2 zinnen:

"Het deel van het gebouw waar het om gaat, is bestemd voor het topmanagement en de Raad van Bestuur van het UWV."

In een reactie laat de UWV weten hier niets verkeerds in te zien. De uitstraling van het hoofdkantoor is bepalend voor het imago van de overheidsinstelling, zo laat ze weten.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:28:39 #6
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10758178
Welkom in Nederland, waar men praat over bezuinigen en tegelijkertijd bakken met geld uitgeeft
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:29:26 #7
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_10758186
Ik ben van mening dat ze dit soort ambtenaren als eerste moeten weg bezuinigen, dat levert volgens mij zeer grote besparingen op.

Dit is gewoon walgelijk.

Zinloos geweld bestaat niet, er is altijd wel iemand die er zin in heeft.
Maar dat is mijn mening.
pi_10758190
dit maakt mij ook ziek...
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:29:44 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_10758191
Hmmm bah.. hoe mooi je het ook wilt maken, die gebouwen blijven nogsteeds zo lelijk als de pest.

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 29-05-2003 17:30]

pi_10758196
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:28 schreef amnesiac het volgende:
Welkom in Nederland, waar men praat over bezuinigen en tegelijkertijd bakken met geld uitgeeft
Idd, we moeten veel sociale voorzieningen flink verminderen, de misbruikers eruit.
Of bedoelde je dat niet?
pi_10758217
Overigens was dit hoofdkantoor niet noodzakelijk. Het UWV bestaat uit 5 instanties die zijn samengevoegd. Elke instantie heeft zijn eigen kantoren in de regio. Maar nee, er moet en zal één UWV komen met één hoofdkantoor in Amsterdam. Gevolg, dure nieuwbouw en regiokantoren die leeg staan maar waarvoor wel nog 20 jaar huur of een dure afkoopsom moet worden betaald.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 29-05-2003 17:31]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:31:35 #12
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_10758222
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:30 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Idd, we moeten veel sociale voorzieningen flink verminderen, de misbruikers eruit.
Of bedoelde je dat niet?


IDD dus al die prutende ambtenaren eruit, en diegene die wel echt wat nuttigs doen laten zitten.
Zinloos geweld bestaat niet, er is altijd wel iemand die er zin in heeft.
Maar dat is mijn mening.
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2003 @ 17:32:57 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_10758244
En ook zo typisch nederlands: er melding van maken, discussie in NOVA en batrend en van dorp. Schande er van spreken en hup weer de doofpot in en we horen er niks meer van. Vroeger gingen ze met knuppels en fakkels naar de bewuste plek en werd duidelijk gemaakt hoe men er over dacht. Waren op de een of andere manier ook wel mooie tijden...
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:33:33 #14
50671 Strijder
In Extremis
pi_10758248
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:28 schreef Strolie75 het volgende:
Let vooral op deze 2 zinnen:

"Het deel van het gebouw waar het om gaat, is bestemd voor het topmanagement en de Raad van Bestuur van het UWV."

In een reactie laat de UWV weten hier niets verkeerds in te zien. De uitstraling van het hoofdkantoor is bepalend voor het imago van de overheidsinstelling, zo laat ze weten.


Inderdaad.
In deze tijden waar topmanagers denken dat de simpele zielen blij moeten zijn dat zij bij dat bedrijf mogen werken voor een klein loon, terwijl er vele miljoenen worden verspild aan diezelfde topmanagers, is het des te erger om te zien dat er nu ook ambtenaren/semi-ambtenaren zijn die denken dat ook zij zich mogen verrijken ten koste van anderen.

Ik hoop dat daar ook eens naar wordt gekeken.

Ook het argument van uitstraling is belachelijk. Zie jij aan de buitenkant wie er op die kamer zit ? Nee dus ( straks dus wel, want dan straalt de overdaad er dus vanaf ).
Ontslaan die handel dus.

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_10758249
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:31 schreef Escimo het volgende:

[..]

IDD dus al die prutende ambtenaren eruit, en diegene die wel echt wat nuttigs doen laten zitten.


Nee, we moeten de ambtenaren werkdruk geven, dat hebben ze nu niet.
Dat scheelt al een paar tienduizend (van de honderdduizenden die we hebben).
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:34:08 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_10758256
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:31 schreef Strolie75 het volgende:
Overigens was dit hoofdkantoor niet noodzakelijk. Het UWV bestaat uit 5 instanties die zijn samengevoegd. Elke instantie heeft zijn eigen kantoren in de regio. Maar nee, er moet en zal één UWV komen met één hoofdkantoor in Amsterdam. Gevolg, dure nieuwbouw en regiokantoren die leeg staan maar waarvoor wel nog 20 jaar huur of een dure afkoopsom voor moet worden betaald.
Nou ze kunnen er wat van van die nutteloosheid. m'n pa zit dus in dat ouwe hoofdkantoor en zijn afdeling komt uiteindelijk in het laatste nog te bouwen pand bij Sloterdijk. Toch meende ze bij 't Gak of UWV, net wat je wilt, dat zijn afdeling maar tijdelijk elders moest gaan zitten. tot het hoofdkantoor helemaal klaar was. Goed, hele afdeling eruit en elders in een of ander pand ondergebracht. Nog geen twee maanden later bleek dat toch niet echt handig te zijn geweest en hebben ze het zaakje weer terugverhuist.

*insert kassa-geluid*

pi_10758291
Bij dit bericht heb ik hetzelfde gevoel als toen de pensioenfondsen hun geld in aandelen gingen steken en nu tientallen miljarden kwijt zijn.
Wat een schapen, ons geld verspillen.
pi_10758420
boeie, een overheid verspilt nou eenmaal geld vandaar dat ik zo min mogelijk overheidsbemoeienis wil (lees: VVD)
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:46:43 #19
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_10758452
Ze hebben nu toch geld over van die 330 miljoen euro van die FM ferquenties
  donderdag 29 mei 2003 @ 17:51:16 #20
50671 Strijder
In Extremis
pi_10758528
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:46 schreef trance40 het volgende:
Ze hebben nu toch geld over van die 330 miljoen euro van die FM ferquenties
Ja, en daardoor kan jij komende zondag al je radio's opnieuw gaan instellen.

Trouwens, al jij zo bezig bent als overhied, dan ben je erg snel door die winst heen ( en dat terwijl een overheid geen eens winst mag maken ).
Als het nieuwe kabinet nou eens een minister aanstelt om dit soort dingen aan te pakken, misschien hoeven ze dan niet eens te bezuinigen ( denk ook maar aan die uitzending van vorige week over de Betuwelijn. Dat ding wordt nooit rendabel. En een oud-minister die doodleuk zegt dat geld voor bijvoorbeeld geluidsschermen verspilde moeite is ( maar wel op de nominatie staat om burgemeester van Almere te worden ). ).

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_10758556
Tja in Zierikzee renoveren ze een ziekenhuis, wat tonnen kost en als het klaar is sluiten ze het
pi_10758568
Dat de Nederlandse Overheid niet spoort wisten we al langer..
| Foto's |
pi_10758603
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:53 schreef MeAndMyself het volgende:
Dat de Nederlandse Overheid niet spoort wisten we al langer..
Dit gaat meer over de UWV, maar ja, het blijven ambtenaren.
pi_10758726
de overheid hoeft niet op de kleintjes te letten, die verhogen gewoon de belastingen.
bovendien geldt bij de overheid hoe minder je presteert hoe meer geld je krijgt (politie, justitie etc. etc.), eigenlijk is het een soort omgekeerd bedrijf.
  donderdag 29 mei 2003 @ 18:04:50 #25
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10758740
Van dat geld hadden ze ook heel wat uitkeringen kunnen betalen. Ongelofelijk dat dergelijke praktijken nog steeds voorkomen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')