abonnement Unibet Coolblue
pi_10722064
Ik wil mijn auto laten overschrijven. Nu ben ik echter mijn kentekenbewijs deel III (overschrijvingsbewijs) kwijt.
Deel 1 en 2 heb ik wel. Na veel heen en weer bellen met de rdw is het mij nog niet duidelijk of je dit los kunt aanvragen zonder dat je een heel nieuw kenrekenbewijs (1+2+3) en nieuwe platen met zo'n stom nummertje erboven krijgt. Tot voor kort (vorig jaar) was dat geen probleem, nu hoor ik echter allerlei verschillende verhalen. Een dame bij de RDW vertelde dat je verplicht bent een compleet nieuwe set aan te vragen als je een deel kwijt bent, maar op de site van de RDW kan je wel een deel 1, een deel 2 of een vervangend kentekenbewijs aanvragen (is dit een set, vreemd, want dat is goedkoper dan alleen deel 1 volgens hun prijslijst ) Bij de garage vertellen ze weer een ander verhaal, dat je bij de politie die aanvraag moet doen.. Wie weet hoe het echt zit? ik heb geen zin in een plaat met een 1'tje erboven als dat niet nodig is....
pi_10722210
Deel III kan je los aanvragen, duurt 3 weken en moet je bij een RDW kantoor in jouw regio langsgaan met Deel I, Deel II en legitimatie + rijbewijs. En een zak geld willen ze ook zien (weet niet precies hoeveel).
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_10725919
Kost 30 euro, is ook wel via een garage te regelen. De mensen waar ik mn auto van heb waren m ook kwijt (kopie deel III, da kan wel weg, we hebben het origineel toch wel ), volgens hen was het 30 euro en hebben ze m via de garage geregeld.
  maandag 6 oktober 2003 @ 00:10:40 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13679121
*mega Kick*

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter.

Kan nergens me deel 3 vinden. Heel erg stom natuurlijk maar goed daar heb ik verder nix aan.

Hoe zit het nou met een nieuwe "kopie" deel 3 aan te vragen? Kan dat of moet ik een volledig nieuw kenteken aanschaffen?
Wat ik uit de site van de RDW begrijp moet dat wel maar ik hoor ook verschillende berichten dat je zo een nieuwe versie van deel 3 (of een kopie daarvan natuurlijk) kunt krijgen.

Daarnaast zou ik het raar vinden als dat niet kan. De auto staat op mijn naam, ik heb de andere delen nog wel en ik heb een rijbewijs dus die link moet te leggen zijn lijkt mij.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_13679142
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 00:10 schreef Komakie het volgende:
*mega Kick*

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter.

Kan nergens me deel 3 vinden. Heel erg stom natuurlijk maar goed daar heb ik verder nix aan.

Hoe zit het nou met een nieuwe "kopie" deel 3 aan te vragen? Kan dat of moet ik een volledig nieuw kenteken aanschaffen?
Wat ik uit de site van de RDW begrijp moet dat wel maar ik hoor ook verschillende berichten dat je zo een nieuwe versie van deel 3 (of een kopie daarvan natuurlijk) kunt krijgen.

Daarnaast zou ik het raar vinden als dat niet kan. De auto staat op mijn naam, ik heb de andere delen nog wel en ik heb een rijbewijs dus die link moet te leggen zijn lijkt mij.


Deel III kan je los aanvragen, duurt 3 weken en moet je bij een RDW kantoor in jouw regio langsgaan met Deel I, Deel II en legitimatie + rijbewijs. En een zak geld willen ze ook zien (weet niet precies hoeveel).

  maandag 6 oktober 2003 @ 00:18:23 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13679269
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 00:11 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Deel III kan je los aanvragen, duurt 3 weken en moet je bij een RDW kantoor in jouw regio langsgaan met Deel I, Deel II en legitimatie + rijbewijs. En een zak geld willen ze ook zien (weet niet precies hoeveel).


Ja dat wordt hier gezegd.

Maar goed, "een zak geld". Allemaal leuk en aardig maar er werd 30 euro gezegd in een ander topic.

Daarnaast kun je sinds 1 september ook niet meer op het postkantoor een auto over laten schrijven. Tenminste, dat heb ik ook weer ergens gelezen.

Volgens mij zijn er nog wel meer dingen aangepast....
Daarom vraag ik het nog maar eens.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_19577643
Nog zo'n enorme rotschop:

Bij mij is het overschrijvingsbewijs dus ook pleite. Weet iemand (Komakie bvb) intussen wat meer hierover?
  woensdag 2 juni 2004 @ 07:58:58 #8
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_19580117
Hiervoor is een aanvraag formulier beschikbaar bij het postkantoor.
Na dat je een nieuw deel 3 verkregen hebt (Kost iets van 30 euro) hoor je formeel nieuwe platen aan te vragen. (Er zit bij afgifte geen gaik watermerk in het kentekenbewijs). Deze platen hoeven NIET verplicht zon 1´tje te hebben. (Dat was in het GAIK ontwerp wel zo maar aangepast voordat de GAIK regeling van kracht werd.)

Overigens is dit een gat in de wetgeving. Door het aanvragen van een nieuw deel III (Overschrijvingsbewijs) kan je aan 4 identieke gele kentekenplaten komen.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
  woensdag 2 juni 2004 @ 14:40:25 #9
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_19588551
Hmmm, ik heb net gebeld, en mij wordt duidelijk dat je een andere set krijgt, met een officiele duplicaatcode, waarna je verplicht bent om de kentekenplaten ook te vervangen ......
wat een dikke onzin zeg, dit is weer typisch nederland
Speak only if it improves upon the silence....
pi_19588968
Ze hebben het er maar druk mee, ik heb nl. ook nog maar even gebeld en alle mogelijkheden opgenoemd die ik her en der heb vernomen (ook nog een variant met volledig nieuw kentekenbewijs maar geen nieuwe platen).

Antwoord was wederom: volledig nieuw kentekenbewijs én nieuwe platen.

BYM, je mag het zeggen, moet ik een nieuw kentekenbewijs op hun kantoor gaan aanvragen (dan duurt het 3 tot 5 werkdagen voor ik de papieren in huis heb) of moet ik het schriftelijk doen (2 tot 3 weken)? In het eerste geval denk ik dat ik er morgen wel even tussenuit kan knijpen op m'n werk.
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:33:40 #11
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_19597987
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:56 schreef mazdarossa het volgende:
Ze hebben het er maar druk mee, ik heb nl. ook nog maar even gebeld en alle mogelijkheden opgenoemd die ik her en der heb vernomen (ook nog een variant met volledig nieuw kentekenbewijs maar geen nieuwe platen).

Antwoord was wederom: volledig nieuw kentekenbewijs én nieuwe platen.

BYM, je mag het zeggen, moet ik een nieuw kentekenbewijs op hun kantoor gaan aanvragen (dan duurt het 3 tot 5 werkdagen voor ik de papieren in huis heb) of moet ik het schriftelijk doen (2 tot 3 weken)? In het eerste geval denk ik dat ik er morgen wel even tussenuit kan knijpen op m'n werk.
Speak only if it improves upon the silence....
pi_19667413
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:56 schreef mazdarossa het volgende:
Antwoord was wederom: volledig nieuw kentekenbewijs én nieuwe platen.
Wat betekent 'volledig nieuw kentekenbewijs'? Nieuw nummer? Dus i.p.v. DD-DD-01 nu DD-DD-02?
  zaterdag 5 juni 2004 @ 19:48:51 #13
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_19667616
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 19:26 schreef mdeen het volgende:

[..]

Wat betekent 'volledig nieuw kentekenbewijs'? Nieuw nummer? Dus i.p.v. DD-DD-01 nu DD-DD-02?
Nee joh, dat wordt "DD-1-DD-01"
Speak only if it improves upon the silence....
pi_19676806
Zoiets dus: http://www.olavsplates.com/foto/nl_86-gr-jg.jpg

Of zoiets: http://www.olavsplates.com/foto/nl_12-db-16.jpg (maar de (nu nog) mijne heeft langwerpige platen hoor)
  zondag 6 juni 2004 @ 10:58:56 #15
83279 Dennis-V
Vermin In Peace
pi_19679368
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 07:58 schreef kirpeknots het volgende:
Hiervoor is een aanvraag formulier beschikbaar bij het postkantoor.
Na dat je een nieuw deel 3 verkregen hebt (Kost iets van 30 euro) hoor je formeel nieuwe platen aan te vragen. (Er zit bij afgifte geen gaik watermerk in het kentekenbewijs). Deze platen hoeven NIET verplicht zon 1´tje te hebben. (Dat was in het GAIK ontwerp wel zo maar aangepast voordat de GAIK regeling van kracht werd.)

Overigens is dit een gat in de wetgeving. Door het aanvragen van een nieuw deel III (Overschrijvingsbewijs) kan je aan 4 identieke gele kentekenplaten komen.
Wanneer het kentekenbewijs geen GAIK-stempel bezit is dit voor de APK Keurmeester gelijk een afkeur. Wanneer officieel nieuwe platen besteld worden aan de hand van het kentekenbewijs dan zien ze bij de duplicaatcode, zowel op deel 1 (tegenwoordig deel 1a) alsop het overschrijvingsbewijs (tegenwoordig deel 2) een 01 staan, wat reden is om een ééntje op de kentekenplaat te zetten.
pi_19690778
ff domme opmerking over de oudere kentekens: Deel III is al jareng geleden afgeschaft, het oude overschrijvingsbewijs heet 'kopie deel III'.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_19701246
weet iemand btw of je het keuringsrapport voor de apk opnieuw kunt aanvragen?
pi_19714791
Als je ook een nieuw kentekenbewijs nodig hebt, dan kan dat tegelijk. Als je alleen het keuringsrapport nodig hebt, dan kun je die ook los krijgen, maar ik kan niet meer vinden hoe dat zat. Ben het wel ergens tegengekomen vorige week, maarja die ben ik dus niet kwijt dus daar heb ik niet zo op gelet...
pi_19854617
quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:00 schreef _-rally-_ het volgende:
ff domme opmerking over de oudere kentekens: Deel III is al jareng geleden afgeschaft, het oude overschrijvingsbewijs heet 'kopie deel III'.
Idd. Sinds begin mei nieuwe auto. Laatst gascomputer laten vervangen zodat het G3 is en er korting op wegenbelasting is. Zegt die gast bij dat bedrijf dat ik kopie van deel3 moet opsturen als ik post van rdw oid krijg.. ik zoeken.. en zoeken... gemailed naar de verkoper van de auto of hij hem perongeluk nog had liggen. Zegt ie, maar die auto heeft geen deel3 maar overschrijvingsbewijs. Had dat ding al bijna weggegooit omdat je deel3 moest houden als eigendomsbewijs dacht ik

Overschrijvingsbewijs dus

Vanaf 1juni is het weer veranderd: http://www.rdw.nl/ned/02_(...)ina=ned0201_0018.htm
quote:
Het Nederlandse kentekenbewijs dat is afgegeven voor 1 juni 2004 bestaat uit drie delen. Het nieuwe bewijs bestaat volgens Europese afspraken formeel nog maar uit de volgende twee delen:

Deel IA - Voertuigbewijs (oude Deel I)
Het deel met de voertuiggegevens.
Deel IB – Tenaamstellingsbewijs (oude Deel II)
Het deel met de tenaamstellingsgegevens.

Dit nieuwe deel bestaat dus fysiek uit meerdere pagina’s, maar deze vormen formeel uitsluitend tezamen het nieuwe volledige deel I!

Deel II (Overschrijvingsbewijs). Het huidige overschrijvingsbewijs. Dit geldt voor de overschrijving in Nederland en wordt na 1 juni 2004 ook gebruikt bij inschrijving in een andere lidstaat binnen de EU.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')