abonnement Unibet Coolblue
pi_10504881
Omdat deel 12 op slot werd gegooid wegens modder gooien van sommige gebruikers, hier topic numero 13.

Laten we dit keer gewoon sites checken en elkaar niet met modder gaan gooien. Probeer commentaar dan ook niet op te vatten als afzeiken, maar probeer er iets mee te doen.

Het officiële gedeelte:

Regels:
Posten mag als je bv je eigen site wilt laten checken
Reacties graag onderbouwen en niet zeggen : Oe wat een lelijke site of oooo wat mooi: wanneer je wat onderbouwd kan de gebruiker daar wat mee en zijn site daarmee (mischien) verbeteren en of aanpassen.

Veel plezier.

History:
Site Checks deel 1 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 2 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 3 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 4 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 5 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 6 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 7 - aub GEEN spam!
Site Checks deel XIII - aub GEEN spam!
Site Checks deel 9 - aub GEEN spam!
Site Checks deel X - a.u.b. GEEN spam!
Site Checks deel 11 - a.u.b. GEEN spam!
Site Checks deel 12 - a.u.b geen spam!

en nog een oudere die gebruikt werd voor deze topic reeks

Maak hier reklame voor je eigen internetsite

  zondag 18 mei 2003 @ 05:42:16 #2
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_10505777
nou, bekijk deze maar eens:

Ik had nogal wat probleempjes met een plaatje dat niet wilde laden op de site. In frontpage deed ie het wel, maar bij het openen van het html bestand niet meer.

http://www.amongtheliving.tk

  zondag 18 mei 2003 @ 09:37:38 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_10506088
quote:
Op zondag 18 mei 2003 02:27 schreef ELTino het volgende:
Omdat deel 12 op slot werd gegooid wegens modder gooien van sommige gebruikers, hier topic numero 13.
Deeltje 12 was gewoon vol.

(Wat moeten mensen wel niet denken! Beetje zeggen dat er hier met modder wordt gesmeten!)

Ik ga naar huis.
  zondag 18 mei 2003 @ 09:56:19 #4
18614 Raggie
nee, dat ben ik niet
pi_10506177
quote:
Op zondag 18 mei 2003 05:42 schreef Coolgoza het volgende:
nou, bekijk deze maar eens:

Ik had nogal wat probleempjes met een plaatje dat niet wilde laden op de site. In frontpage deed ie het wel, maar bij het openen van het html bestand niet meer.

http://www.amongtheliving.tk


de website is wel leuk, maar erg druk.

Verder nog een technisch 'foutje'. In mijn resolutie van 1280X1024 (wat nog niet eens zo hoog is) herhaald je header (plaatje aan de bovenkant) zich deels. Je zou dit kunnen oplossen om dat plaatje niet als achtergrond in te stellen maar gewoon als plaatje, en dan op de achtergrond van die tabel die texture te laden die ook achter het plaatje zit.
Verder zou ik doen dat als je op die adelaar klikt (schijnbaar logo van die band) dat die website dan in een nieuw venster opent. Nu is het onduidelijk dat dat een andere website is. (<a href="blaaT" target="_blank">)

Te laat of te vroeg
pi_10506189
quote:
Op zondag 18 mei 2003 09:37 schreef nietzman het volgende:

[..]

Deeltje 12 was gewoon vol.

(Wat moeten mensen wel niet denken! Beetje zeggen dat er hier met modder wordt gesmeten!)


na een jaar wil ik eindelijk wel eens weten wanneer een topic vol is
  zondag 18 mei 2003 @ 10:01:49 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_10506195
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:00 schreef yootje het volgende:

[..]

na een jaar wil ik eindelijk wel eens weten wanneer een topic vol is


Bij 255 replies.
pi_10506205
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bij 255 replies.


Danke
  zondag 18 mei 2003 @ 11:11:28 #8
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_10506645
quote:
Op zondag 18 mei 2003 05:42 schreef Coolgoza het volgende:
nou, bekijk deze maar eens:

Ik had nogal wat probleempjes met een plaatje dat niet wilde laden op de site. In frontpage deed ie het wel, maar bij het openen van het html bestand niet meer.

http://www.amongtheliving.tk


het zal aan mijn zondagochtendmood liggen, maar een site met én een ongevraagd muziekje én een dot.tk banner zijn meteen exit...
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  zondag 18 mei 2003 @ 11:18:05 #9
43415 SkippyTheKangaroo
I come from a land Down Unda..
pi_10506736
quote:
Op zondag 18 mei 2003 05:42 schreef Coolgoza het volgende:
nou, bekijk deze maar eens:

Ik had nogal wat probleempjes met een plaatje dat niet wilde laden op de site. In frontpage deed ie het wel, maar bij het openen van het html bestand niet meer.

http://www.amongtheliving.tk


Wat Raggie ook al zij over je header die zich herhaalt treedt bij mij ook op, terwijl ik "maar" op 1024*768 draai.
De pagina's in het rechterframe zijn qua lay-out erg verschillend van de rest van de pagina (menu links, menu boven), de "main"-pagina's zijn heel strak, met een witte achtergrond...
Verder vind ik een website, die meteen muziek (en over muzieksmaak ga ik het niet hebben ) begint te maken op het moment dat je hem aanspreekt ook niet echt je van het. Er zou ergens een knopje "turn off music" moeten zitten voor het goeie...
Veder ziet er wel naar uit dat de site heel regelmatig wordt bijgehouden,en da's op zich al een heeeeeel groot pluspunt!
♥ ♥ 't Is altijd lente in de ogen van de tandarts... ♥ ♥
pi_10507132
quote:
Op zondag 18 mei 2003 05:42 schreef Coolgoza het volgende:
http://www.amongtheliving.tk
Iets wat volgens mij iedereen over het hoofd heeft gezien is dat er staat 'Ripped from Anthrax 2002'. En dan gaan we naar de url=http://www.anthrax.com/NFWS.HTMAnthrax site[/url] en he, wat zie je? Dezelfde site met een paar veranderingen.

Als je het ript, doe het dan wel goed. Die knoppen bovenin passen er totaal niet bij. Vind het eerlijkgezegd beetje slap aftreksel van de toch al niet prachtige originele site.

Verder nog een paar puntjes. Die knoppen bovenin passen denk ik niet op een 1024x768 scherm, want de laatste knop zit al zelfs boven de per ongeluk herhalende header.

Waarom heb je trouwens ook een dubbel menu? Nu lijkt het alsof daarboven links naar buiten zijn en links het menu is.

Je source is echt een gigantische rommel. Alles wordt door elkaar gebruikt en je hebt zowat voor iedere letter een aparte font-tag genomen (bij wijs van spreken dan hé). Het lijkt me erg lastig om hier ook maar één dingetje te veranderen. Er zit ook geen goede opbouw in zodat het overzichtelijk is (je source dan hé).

Ik weet trouwens niet of je er trots op bent dat je hem hebt geript, maar nu kom ik bij about weer 'Page ripped and Edited by SmimP' tegen....

pi_10507278
quote:
Op zondag 18 mei 2003 11:45 schreef ELTino het volgende:

[..]

Iets wat volgens mij iedereen over het hoofd heeft gezien is dat er staat 'Ripped from Anthrax 2002'. En dan gaan we naar de url=http://www.anthrax.com/NFWS.HTMAnthrax site[/url] en he, wat zie je? Dezelfde site met een paar veranderingen.

Als je het ript, doe het dan wel goed. Die knoppen bovenin passen er totaal niet bij. Vind het eerlijkgezegd beetje slap aftreksel van de toch al niet prachtige originele site.

Verder nog een paar puntjes. Die knoppen bovenin passen denk ik niet op een 1024x768 scherm, want de laatste knop zit al zelfs boven de per ongeluk herhalende header.

Waarom heb je trouwens ook een dubbel menu? Nu lijkt het alsof daarboven links naar buiten zijn en links het menu is.

Je source is echt een gigantische rommel. Alles wordt door elkaar gebruikt en je hebt zowat voor iedere letter een aparte font-tag genomen (bij wijs van spreken dan hé). Het lijkt me erg lastig om hier ook maar één dingetje te veranderen. Er zit ook geen goede opbouw in zodat het overzichtelijk is (je source dan hé).

Ik weet trouwens niet of je er trots op bent dat je hem hebt geript, maar nu kom ik bij about weer 'Page ripped and Edited by SmimP' tegen....


Ik heb 1024x768 en ik kan het wel zien, maar iemand met 800x600...
  zondag 18 mei 2003 @ 12:49:21 #12
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_10508262
voor welke resolutie moet je tegenwoordig nou nog rekening houden als je een website maakt, minimaal 800x600 of toch 1024x768?
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_10508684
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:49 schreef iemoe het volgende:
voor welke resolutie moet je tegenwoordig nou nog rekening houden als je een website maakt, minimaal 800x600 of toch 1024x768?
Minimaal 800x600, veel mensen gebruiken het nog steeds, ik kan er al 2 opnoemen. Maximaal 1600x1200 geloof ik.
pi_10508951
Je moet zeker rekening houden met resolutie's van 800x600

Als we even kijken bij de site van TheCounter.com dan zien we bij deresoluties dat 44% van de gebruikers nog 800x600 gebruiken. Dit is van deze maand mei dus recent.

Een hele handige site over resolutie's en website's is

http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/41/index3a.html?tw=design

Vooral de 2e pagina is verschrikkelijk handig. Hier staan in de tabellen hoe groot een site mag zijn bij bepaalde resolutie's om geen scrollbalken etc. te krijgen. Zeker een bookmark waard!

pi_10508959
maak je sites please ook geschikt voor hogere resoluties

draai zelf 1280x1024, en bv. de nieuwe rug site (www.rug.nl) leest nu zwaar kut, soms zelfs onmogelijk, voor mij.

Life is too short not to have fun
  zondag 18 mei 2003 @ 13:30:47 #16
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_10509053
en hoe doe je dan je creatieve hersenspinsel er netjes uit laten zien bij verschillende resoluties? doe je dat door het geven van relatieve groottes aan tabellen/frames of juist absolute waardes?


edit: dit is misschien ietwat off-topic, maar volgens mij wel waardevol voor de essentie van dit topic: mooie sites maken

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_10509519
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:30 schreef iemoe het volgende:
en hoe doe je dan je creatieve hersenspinsel er netjes uit laten zien bij verschillende resoluties? doe je dat door het geven van relatieve groottes aan tabellen/frames of juist absolute waardes?


edit: dit is misschien ietwat off-topic, maar volgens mij wel waardevol voor de essentie van dit topic: mooie sites maken


Ikzelf varieer met de breedtes tussen 650 en 780. Dus kan je zelf bepalen wat het beste past bij je site. De tekst blijft dan lekker smal (ook niet een te klein/groot letterype gebruiken dan!).
Over die lettertypes pieker ik me altijd suf. Gebruik je stylesheets en zet je de grootte vast of laat je dit toch via font doen? Het nadeel bij de stylesheets is dat een slechtziende zijn grotere letterinstellingen (Beeld > Tekengrootte) niet zal kunnen zien. Als je echter de fonts niet op een vaste waarde zet zal je website er een beetje verkeerd uit kunnen zien.

Nog even over de groottes van je website.. ik ga er vaak vanuit dat iemand op een 1600*1200 resolutie niet z'n scherm volledig zet, maar bijv. schermen van ca. 800*600

En dit onderwerp kan hier best besproken worden denk ik. Zoveel website-topics zijn er ook weer niet en het houdt het ook weer centraal

Het was iets met groen.
pi_10511291
http://www.truegraphik.nl/store

Online shop waar Apple produkten gekocht kunnen worden. Hij is nog niet helemaal af dus er kunnen wat kleine foutjes in zitten.

pi_10511329
http://www.nachtbar.nl

Ik zoek naast hot or not en de weblog (die beide op het punt staan te verdwijnen) iets origineels... .

pi_10511332
quote:
Op zondag 18 mei 2003 14:59 schreef Trauma_Chirurg het volgende:
http://www.truegraphik.nl/store

Online shop waar Apple produkten gekocht kunnen worden. Hij is nog niet helemaal af dus er kunnen wat kleine foutjes in zitten.


Ziet er goed uit hoor mocht je nog een shopsite willen maken hoor ik het graag van je
Ik wil er nog steeds 1 hebben voor het bedrijf van mijn vrouw
  zondag 18 mei 2003 @ 15:01:36 #21
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_10511334
quote:
Op zondag 18 mei 2003 14:59 schreef Trauma_Chirurg het volgende:
http://www.truegraphik.nl/store

Online shop waar Apple produkten gekocht kunnen worden. Hij is nog niet helemaal af dus er kunnen wat kleine foutjes in zitten.


mooie rustige kleuren, maar ik zou het geheel graag in het midden van m'n scherm zien in plaats van tegen de linkerkant aan geplakt..
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_10511522
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:01 schreef tazmanian het volgende:

[..]

Ziet er goed uit hoor mocht je nog een shopsite willen maken hoor ik het graag van je
Ik wil er nog steeds 1 hebben voor het bedrijf van mijn vrouw


Ik kan er wel eentje voor je maken hoor. Doe dat uiteraard niet gratis, voor meer details kun je me mailen op patrick(at)truegraphik.nl.
pi_10514442
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:08 schreef Trauma_Chirurg het volgende:

[..]

Ik kan er wel eentje voor je maken hoor. Doe dat uiteraard niet gratis, voor meer details kun je me mailen op patrick(at)truegraphik.nl.


Beunhaas

pi_10528281
hier is de onze:

www.mushmush.nl

Ben benieuwd

pi_10528752
Mijn site is te vinden op: http://www.darksword.nl

De site is nog verre van af (moet er nog eens wat tijd in steken) en de meeste links werken ook nog niet. Heb een beetje te kort aan tijd om er aan te werken.

Ben benieuwd wat iedereen ervan vindt

[b]The three great melodies of Creation:[/b][br][br]The Wind in the trees,[br]The stream at snowmelt,[br]The cry of a new-born babe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')