abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 mei 2003 @ 21:35:08 #1
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_10482791
Zoals gevraagd door Yppy hier een fotoverslag van Dalyan. (n.a.v. Marmaris topic.)

Ik plaats hier alleen foto's van ons boottochtje naar Dalyan, wij zaten zelf in Içmeler. Dalyan is ook goed bereikbaar vanuit Bodrum en omgeving dus misschien dat meerdere mensen hier iets aan hebben.

Okee, boottocht dus.
's ochtends half tien was het zover, we betraden een redelijk grote boot (40 a 50 mensen) en vertrokken om ongeveer 9:45 vanuit het haventje van Içmeler. Hier zie je Içmeler vanaf zee:

De vaart zou ongeveer 2 uur en een kwartier duren en dat was niet gelogen! Vanuit Marmaris zelf duurt het ongeveer een kwartiertje korter en vanaf Bodrum is het ongeveer 1,5 uur. Wat doe je dan als je toch zit te wachten? Foto's maken!

Zoals de bedoeling was kwamen we met dik 2 uur bij het schildpadstrand aan waar we op volle zee bij een klein eilandje van boot moesten wisselen. (boot waar we op zaten kon niet door de kanaaltjes heen)

Mijn vriendin was hier al eerder geweest en herkende, ondanks dat het een stuk toeristischer is geworden en meer gecultiveerd, het stadje Dalyan meteen.

Het eerste waar we op gewezen werden waren de koningsgraven, een raar gezicht van die graven bovenin bergen. Wel ontzettend mooi en wat mij meteen te binnen schoot, hoe konden ze nou in godsnaam op die hoogte dit uit een rots uithakken zonder de hulpmiddelen van deze tijd?

Langs de koningsgraven en het stadje Dalyan zouden we naar de eerste toeristische attractie gaan, de modderbaden net buiten Dalyan.
Op deze foto kan je zowel het modderbad (rechts) als het zwavelzwembad (links) zien. Eerst in de modder en foto's maken, douchen en dan in het zwavelbad. (ruikt een beetje naar rotte eieren)

Na dit enerverende? gebeuren terug naar het schildpadstrand waar we de tijd kregen om ff te ontspannen. Maar niet zonder een onderbreking! Op de terugweg legden we onaangekondigd aan bij de haven van Dalyan bij een boot waar allemaal schoolkinderen op stonden, eentje daarvan (een meisje van 6) bleek het dochtertje van de schipper te zijn en zij mocht de weg terugvaren door de smalle kanaaltjes. Dat ging niet helemaal goed maar de boot bleef heel. Al doende leert men.

Aangekomen bij het schildpadstrand hadden we ongeveer een uurtje voor onszelf. Terwijl de hele kudde meteen naar het strandtentje liep liepen wij als enige een volledig andere kant op. Wat natuurlijk mooie foto's opleverd bijna zonder mensvolk erop.

Bovenstaande foto is van de kop van het strand, precies de scheiding tussen het zoute water (van de zee) en het zoete water (van de kanalen).

Dit was het eilandje waarvoor de boot lag en we dus gewoon op zee moesten overstappen van boot naar boot.


Nu terug naar Içmeler, het lijkt niet veel wat je doet de hele dag maar ik kan je verzekeren dat je behoorlijk uitgeput bent na zo'n dag op een boot. En als je dan toch weer zit te wachten tot je terug bent dan doe je natuurlijk wat je moet doen, plaatjes schieten voor het nageslacht.

Zo dat was hem dan weer.
Dit alles is trouwens gemaakt met een Minolta Dimage X. De foto's zijn (nog) niet nabewerkt of iets dergelijks en zijn dus waarheidsgetrouw. Mochten mensen meer foto's willen zien dan vraag je het maar. (moet alleen wel enkele foto's ontdoen van lensflare.)

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_10482897
ik wist niet dat texel zo verandert was
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
  vrijdag 16 mei 2003 @ 21:45:27 #3
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_10483000
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 21:40 schreef Brendovic het volgende:
ik wist niet dat texel zo verandert was
Weet je dat het typen en plaatsen van dit een hoop tijd kost?
Als je er niet in geinteresseerd bent moet je gewoon opzouten.
Mocht niemand het interessant vinden dan wordt ie vanzelf op slot geknalt of zakt ie weg in de geschiedenis van Fok!
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_10483068
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 21:45 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Weet je dat het typen en plaatsen van dit een hoop tijd kost?
Als je er niet in geinteresseerd bent moet je gewoon opzouten.
Mocht niemand het interessant vinden dan wordt ie vanzelf op slot geknalt of zakt ie weg in de geschiedenis van Fok!


Mooie foto's
denk dat die opmerking van brendavic ofzo eigenlijk best sarcastisch was, maar goed.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 21:57:21 #5
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_10483195
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 21:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mooie foto's
denk dat die opmerking van brendavic ofzo eigenlijk best sarcastisch was, maar goed.


Thanks voor het compliment!

Ja dat zou zo kunnen natuurlijk, maar als je een half uur door foto's heen hebt zitten zeven en tekst hebt zitten typen is dat niet een reactie die "gewenst" is zeg maar.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_10483218
Ja, dat begrijp ik wel..
Maar foto's zijn nmm mooi, recht enzo..
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan de inhoud vd reacties, eerder aan het feit dat ze er staan voor iedereen.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 22:05:22 #7
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_10483345
dit topic dus: Marmaris 2003

mooie foto's wij hebben die trip vorig jaar gedaan vanuit marmaris.... dit jaar (we zijn net terug) zijn we naar bodrum geweest... daar vandaan was het ook mogelijk deze excursie te doen...

op het strand stonden ze vers gevangen krabben klaar te maken en te verkopen... ik weet niet of het je was opgevallen... er ligt nogal wat puin op dat strand... volgens de gids zijn dat de restanten van een hotel dat daar is gesloopt wegens natuur behoud

die krabben kruipen dus nog in die mand rond... die kerel slaat met een hamertje een gat in het pantser en daarna zo de gril op

[Dit bericht is gewijzigd door modestus op 16-05-2003 22:22]

Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 22:13:53 #8
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_10483487
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 21:58 schreef Salvad0R het volgende:
Ja, dat begrijp ik wel..
Maar foto's zijn nmm mooi, recht enzo..
Dan zou je ze eens moeten zien in het originele formaat. Deze zijn geresized van 1280x1024 naar 640x480. Scheelde een factor 10 in ruimte dus wat modemvriendelijker. Wel jammer dat veel details zijn weggevallen op deze manier.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:05 schreef modestus het volgende:
dit topic dus: Marmaris 2003

mooie foto's wij hebben die trip vorig jaar gedaan vanuit marmaris.... dit jaar (we zijn net terug) zijn we naar bodrum geweest... daar vandaan was het ook mogelijk deze excursie te doen...

op het strand stonden ze vers gevangen krabben klaar te maken en te verkopen... ik weet niet of het je was opgevallen... er ligt nogal wat puin op dat strand... volgens de gids zijn dat de restanten van een hotel dat daar is gesloopt wegens natuur behoud


Dat van die krabben was ons niet opgevallen eigenlijk, waarschijnlijk omdat we met zijn tweeen meteen de rust op zochten en naar een plekje gingen waar echt niemand was.

Dat puin hebben we inderdaad gezien ja, toch raar dat dat gewoon blijft liggen hoewel ik me wel kan voorstellen dat ze daar niet echt met trekker de boel gaan schoonvegen. Mijn vriendin is er 5 jaar geleden geweest en ze heeft geen hotel gezien.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 22:20:01 #9
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_10483629
ik heb er wat foto's van vorig jaar bij geplaatst... veel blijft in Turkije zomaar liggen... waar wij dit jaar waren (vorige week) stonden een aantal huisjes in verval aanhet raken.... best leuke huisjes... beetje verf er over en nieuwe ruitjes erin... en je kan er weer leuk wonen... het bleek dat deze huisjes er zonder bouwvergunning geplaatst waren, de overheid heeft beslag op de huisjes gelegd.... totdat het vanzelf inelkaar stort... zo gaat dat daar kennelijk... .btw: leuk om te zien dat die foto's van die konings graven nagenoeg identiek aan mijn foto's zijn... daarom heb ik er eentje geplaatst vanuit de verte

(mijn foto's zijn geresized van 1600x1200 naar 640x480)

[Dit bericht is gewijzigd door modestus op 16-05-2003 22:26]

Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 00:51:57 #10
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10486459
Echt keigaaf (zit nog in de meeting) dat je dit verslag gepost hebt!
Dat uithakken in de rotsen lijkt mij ook wel een rotwerk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 17 mei 2003 @ 09:43:38 #11
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10488630
Dalyan, erg mooi is dat ben er zelf 10 jaar terug geweest en toen was er nog niet zoveel toerisme en was het als een onontdekte parel
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 17 mei 2003 @ 10:16:29 #12
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_10488837
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 09:43 schreef BAZZA het volgende:
Dalyan, erg mooi is dat ben er zelf 10 jaar terug geweest en toen was er nog niet zoveel toerisme en was het als een onontdekte parel
Mijn vriendin is er 5 jaar geleden geweest en herkende het wel maar zei ook direct dat het wel erg veranderd was. Mij viel iig direct op dat veel kanalen afgestoken waren en er wel heel netjes recht bij lagen. Dit waarschijnlijk om een grotere doorvoer van boten te bewerkstelligen. Jammer is dat, het authentieke verdwijnt zo eigenlijk.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_10489359
Mooie foto's en fotoverslag Hollander172
Als je nog foto's hebt graag posten. Vooral van Icmeler
  zaterdag 17 mei 2003 @ 13:50:31 #14
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_10491152
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 11:23 schreef delapoko het volgende:
Mooie foto's en fotoverslag Hollander172
Als je nog foto's hebt graag posten. Vooral van Icmeler
Thanks.

Hier dan nog speciaal voor jou:

Içmeler bij zonsondergang:

En de markt van Içmeler:

Ben je trouwens turks gezien je icon?

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_10491732
Yes, ben Turks

Ik heb hieronder nog een aantal foto's van Icmeler en Turunc. Turunc ligt dicht bij Icmeler.

  zaterdag 17 mei 2003 @ 14:35:53 #16
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10491915
Die modderbaden waren ook leuk
alleen twijfel ik aan het nut ervan daar iedereen gewoon de modder gebruikt die de vorige week nog op het lichaam van een andere toerist zat
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10491993
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 14:35 schreef BAZZA het volgende:
Die modderbaden waren ook leuk
alleen twijfel ik aan het nut ervan daar iedereen gewoon de modder gebruikt die de vorige week nog op het lichaam van een andere toerist zat
Ja daar dacht ik ook aan
En dan maar hopen dat sommige toeristen maar geen plasje gaan doen
  zondag 18 mei 2003 @ 03:28:43 #18
27074 Dezz
The Dog
pi_10505342
Ik krijg de rillingen! Zo mooi nu ik alles weer terug zie, die foto's die jij hebt gemaakt heb ik precies hetzelfde gemaakt Die graven vond ik ook echt indrukwekend.
Ik vond het echt zo ontzettend mooi daar. Ik heb er zelf ook een paar Caretta Caretta (reuze zeeschilpadden) gezien, was echt prachtig om te zien ik wil zo snel mogelijk weer terug! Heb je ook die historische stad gezien bij Dalyan? Die is ook heel mooi, vooral dat oude theater is ontzettend goed bewaard gebleven, ik heb daar ook foto's gemaakt van ontzettend grote hagedissen enzo

Ben totaal verkocht

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_13992410
Zo, ben ook terug van weekje Dalyan! 1 woord: PRACHTLAND!

Wij zaten zelf net even buiten Dalyan in Villalari Arcadia, 10minuutjes lopen vanuit het centrum van Dalyan. Ik vond dat er een hele ontspannen sfeer hing, uiterst vriendelijke en behulpzame mensen. Ook die dingen zoals de graven gezien enzo. Turtlebeach ook, ook de markt van Koycegiz Mud bath ook...

Ja, ga er zeker nog een keer heen

pi_13993690
Mijn verslag:

Hoop een beetje dat jullie t leuk vinden, anders heb ik voor niks deze hele lap tekst geplaats Ik was er dus met mn zusje en mn ouders. Onze vrienden gingen ook mee.

De foto's met commentaar:

Wachten op Schiphol:

Ons vliegtuig:

Wat foto'tjes vanuit het vliegtuig:

Pa snurkt

En daar stonden we dan op Istanbul vanwege een technisch mankement... en ik had hem gevonden; de buitenste flap wou niet meer omhoog (zoiets riepen ze ook in vaag engels)

Tweemaal doorspoelen om water te besparen

Ons zwembad.. foto gemaakt vanaf balkon:

Nog een keer zwembad + de omgeving:

De 4 huisjes vanaf de buitenkant:

De bootjes waarmee je jezelf overal heen kon laten brengen:

Graven van o.a. priesters die uit de muur zijn gehakt, stammen uit de Romeinse tijd _/-\o_

Ergens iets drinken, aan de Dalyan-river.

De girls mochten schildpadjes kijken vanuit de boot van de eigenaar (dit is de eigenaar van het restaurant trouwens, Alexander)

Uit eten 's avonds bij het Starfish Restaurant van onze vriend Ramazan

Onze schipper Ibrahim

Dit is het Koycegiz lake..

Koycegiz in zicht, daar was de plaatselijke markt, waar je leuke dingen kan kopen Foto gemaakt vanaf de boot:

Koycegiz lake:

Pa genietend

Nog een keer het Meer van Koycegiz..

Aparte boom wel he?

Het modderbak, schijnt een genezende werking te hebben :/

Twee gastjes aan het dollen in de modder

Steigerbouw in Turkije

Uitzicht vanaf de Romeinse Ruines:

Ikke

Jeep safari

[img]http://members.rott.chello.nl/amridder/IMGP3110.JPG
[/img]

Scheurtje door aardbeving paar eeuw geleden...

Romeinse brug:

Door het water crossen (Y)

Eiland vanaf Turtle Beach:

Vanaf de boot, check het schone/heldere water

Piraten, harrrrrr

De grot waar we gingen zwemmen... echt zulk schoon water (Y)

Moskee op de achtergrond

Lekker eten

Op de boot

[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-10-2003 22:02]

pi_13999197
Ik heb dus precies t zelfde boottochtje gemaakt toen ik in Turkijke (ook Marmaris) was, alleen herriner ik me het schildpaddeneiland mooier dan dat het op jullie foto's overkomt
pi_14000558
Ik zie geen Turtlebeach op mijn foto's hoor

Alleen een foto VANAF het strand En de foto's zijn geresized.. en de jpeg compressie stond een beetje te hoog, veel kwaliteits verlies dus. Als je de full size wilt kan ik het je wel mailen

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')