abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 mei 2003 @ 05:29:01 #1
20189 Milanees
Hijo del Mundo!
pi_10366810
Ik zit hier nu voor 5 maanden in Santiago de Chile. Inmiddels trouwens nog maar 2 maanden...
Ik ben hier voor een hotelerie stage, maar aangezien ik toch steeds meer voor fotografie voel wil ik gebruik maken van mijn verblijf hier om een "mooie" fotoreportage te maken.
IK kan natuurlijk zelf een onderwerp uitkiezen/bedenken. Maar ik zou graag het "Fot!Forum" erin betrekken.

Dus mijn vraag aan jullie, spui al je ideeen! Openbaar vervoer, politiek, ziekenhuizen, maakt niet uit... Elk onderwerp is welkom!
Over plus minus een week maak ik een lijst van de onderwerpen die mij aanspreken en laat ik jullie stemmen welke het wordt...
Daarna zal ik mijn vrije uurtjes aan de "opdracht" besteden. Waarna het resultaat uiteraard hier op Fot! geplaatst gaat worden...

Ik hoop natuurlijk op vele enthousiaste en interessante ideeen en alvast bedankt voor de medewerking...

Sin Fronteras!
pi_10366862
Foto's maken van mensen met extreme kleding..
Le roi est mort, vive le roi!
pi_10366886
van dingen als cultuur (en dan in de richting van geloof, eetgewoonten, leefgewoonten etc) zijn over het algemeen mooie foto's te maken. Of 'het dagelijkse leven' bijv.

Als ik een zooi leuke foto's wil maken loop ik gewoon ergens rond en zodoende komt de inspiratie wel (en ik ben echt geen ''professionele fotograaf'' ofzo).

Tip met een digitale camera: gooi nooit iets weg voordat je alles duidelijk en wel op je pc hebt gecheckt, soms kun je nog leuke dingen hiermee.

| Foto's |
pi_10375399
Ik kan me een raportage herineren van de vpro waarin een fotografe in de avond / nacht haar groot/midden-formaat in het midden zette van (kleine) steegjes en daarvan (sfeer-) fotos maakte. Dat was in de hoofdstad van Cuba. Zeker met de lage druk natrium lampen (oranje kleur) gaf dat een apart effect. Daarnaast gebruikte ze een draagbare tl-lampje en mogelijk een reflectie scherm erbij om het noodzakelijke aditioneele licht te creeren. (fill-in?). Ze maakte hoofdzakelijk gebruik van zwart/wit film.
vpro rulz
  maandag 12 mei 2003 @ 23:42:56 #5
20189 Milanees
Hijo del Mundo!
pi_10388868
quote:
Op maandag 12 mei 2003 07:20 schreef MeAndMyself het volgende:
van dingen als cultuur (en dan in de richting van geloof, eetgewoonten, leefgewoonten etc) zijn over het algemeen mooie foto's te maken. Of 'het dagelijkse leven' bijv.

Als ik een zooi leuke foto's wil maken loop ik gewoon ergens rond en zodoende komt de inspiratie wel (en ik ben echt geen ''professionele fotograaf'' ofzo).

Tip met een digitale camera: gooi nooit iets weg voordat je alles duidelijk en wel op je pc hebt gecheckt, soms kun je nog leuke dingen hiermee.


Het gebrek aan inspiratie is opzich geen probleem. Eigenlijk meer de overvloed aan mogelijkheden...

Waar het mij om ging is Fot! erin betrekken, zodat uiteindelijk door een selectie het Fot!forum mijn "opdrachtgever is...

Dus als je ideeen hebt, omschrijf die in het kort en later kan er gestemd worden op welke het wordt...

Sin Fronteras!
  dinsdag 13 mei 2003 @ 20:21:04 #6
53305 Fish_
Gek op lomo's
pi_10407992
Hebben ze daar geen chilibeans?

Kan ik de nodige variaties wel mee maken....

Lomo camera scoren? Bij www.fotowereld.com/ natuurlijk!
pi_10412881
A day in the life of Chile

en dan een veel verschillende dagelijkse dingen fotograferen. Je zou ook kunnen proberen om met een familie een dag mee te lopen en hun bezigheden op de foto te zetten. Of meerdere dagen met meer families, dus 1 familie per dag
Zo krijg je denk een leuke indruk hoe het leven in Chili is

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 14 mei 2003 @ 04:27:39 #8
20189 Milanees
Hijo del Mundo!
pi_10415572
Dit idee vindt ik zeker leuk maar een beetje lastig aangezien ik wel gewoon een full time baan (het is dan wel stage) heb... Maar zal ik zeker in het lijstje zetten...
Sin Fronteras!
pi_10419811
Wat leuk is om op te letten met fotografie is; contrast.
Probeer een contrast-reportage op te zetten, daarmee bedoel ik het volgende...

arm - rijk
jong - oud
dag - nacht
palijzen - krotten
kleuren foto's met veel contrast - z/w of sephia foto's
etc. etc. etc.

Het mooiste effect is om 2 (contrast) objecten op een foto te krijgen, zoals een krot met als achtergrond moderene gebouwen. Of een spelend kind met als subobject een oudere vrouw.

  zaterdag 24 mei 2003 @ 20:53:48 #10
20189 Milanees
Hijo del Mundo!
pi_10653453
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:55 schreef brammie79 het volgende:
Wat leuk is om op te letten met fotografie is; contrast.
Probeer een contrast-reportage op te zetten, daarmee bedoel ik het volgende...

arm - rijk
jong - oud
dag - nacht
palijzen - krotten
kleuren foto's met veel contrast - z/w of sephia foto's
etc. etc. etc.

Het mooiste effect is om 2 (contrast) objecten op een foto te krijgen, zoals een krot met als achtergrond moderene gebouwen. Of een spelend kind met als subobject een oudere vrouw.


Zoiets?:

Verder heeft dit topic niet echt succes maar ik vind dat contrast idee opzich wel leuk...

Sin Fronteras!
  zaterdag 24 mei 2003 @ 21:05:36 #11
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_10653640
wat ik zeker in beeld zou proberen te brengen,milanees
is de oude cultuur van de chilenen.
gaat het niet zover door tot de azteken?
een oude chileense(bijna tandeloze vrouw)
de kleurrijke klederdracht.
de spaanse overheersing.
de spijzen die ze gebruiken op de lokale markten.
ik denk dat je daarmee een goed beeld schetst van de chileense
bevolking! en het is aan jou,hoeje dat in beeld brengt!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')