abonnement Unibet Coolblue
pi_10129536
Aangezien deel 11 op slot is, hier weer verder.

Het officiële gedeelte:

Regels:
Posten mag als je bv je eigen site wilt laten checken
Reacties graag onderbouwen en niet zeggen : Oe wat een lelijke site of oooo wat mooi: wanneer je wat onderbouwd kan de gebruiker daar wat mee en zijn site daarmee (mischien) verbeteren en of aanpassen.

Veel plezier.

History:
Site Checks deel 1 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 2 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 3 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 4 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 5 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 6 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 7 - aub GEEN spam!
Site Checks deel XIII - aub GEEN spam!
Site Checks deel 9 - aub GEEN spam!
Site Checks deel X - a.u.b. GEEN spam!
Site Checks deel 11 - a.u.b. GEEN spam!

en nog een oudere die gebruikt werd voor deze topic reeks

Maak hier reklame voor je eigen internetsite

[Dit bericht is gewijzigd door yootje op 01-05-2003 13:15]

pi_10129627
Reactie uit deel 11:
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 12:13 schreef ELTino het volgende:

[..]

Komt deze layout me heel bekend voor? Vooral met dat oog linksboven.... kan trouwens ook zo zijn dat ik deze site al eerder heb gezien

In een grijs verleden heb ik wel eens een sitecheck gedaan over cm.nl Logo is zelf gemaakt

Die slechte eerste indruk komt denk ik door de kleuren. Vooral licht-blauwe links komt nogal cheap-ass over. Ook het logo zou nog iets uitgebreider en beter kunnen. Maak een langere header en laat niet zo die nep-banner overheersen (het was het eerste waar ik naar keek). Zorg ook voor een ondertitel.

Ik ga de banner denk ik weghalen, maar laat het logo zo zetten (doe er wel een ondertitel bij dan) Ik wil liever geen header.

Deel ook de site als het ware op en schep iets meer duidelijkheid. Het is nu namelijk een beetje onduidelijk wat wat is. Wat is bijv. 'stelling'? Zelfs toen ik er op klikte snapte ik er nog niks van.

Ik zal telkens bovenaan een stelling een uitleg geven, zou dat een oplossing zijn? Is er voor de rest nog iets onduidelijks

Wat ik vooral mis is een uitstraling/doel. Is het een site voor een vriendengroep (geeft de naam niet weer), een allround-site (laat het dan georganiseerder lijken) of een computersite (zoals de naam zegt, maar wat doet dan stelling etc. daar).

Wat bedoel je met georganiseerder? En de titel is toch wel duidelijk?

Inhoud is trouwens goed, vooral die interviews over bijv. knuffelberen zijn grappig. Die mop van de dag is ook wel grappig, zeker omdat ze iedere keer random worden geplaatst.
Dank je Ik moet die moppens eens updaten


  donderdag 1 mei 2003 @ 13:19:21 #3
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_10129729
http://www.rsmagazine.nl/~marc Site over een fifa tournooi met Tweakers
Baaaaaaaaaaaaayyyz
  donderdag 1 mei 2003 @ 13:26:51 #4
43679 timostanovic
Planet Gameboy
pi_10129919
www.planetgameboy.cjb.net > De site met alles over de gameboy!
Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
pi_10129961
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:26 schreef timostanovic het volgende:
www.planetgameboy.cjb.net > De site met alles over de gameboy!
Dit noem je nou spam...
pi_10130072
http://www.oling.org -> ik wil het 'menu' (die paar links bovenin dus) gaan uitbreiden met een menu aan de rechterkant .. ben al beetje begonnen maar heb geen ideeen .. iemand een goed idee?
pi_10130122
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:27 schreef yootje het volgende:

[..]

Dit noem je nou spam...


Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt Ik heb altijd gedacht dat je dit spammen noemt.

Dat heet gewoon reclame maken?

  donderdag 1 mei 2003 @ 13:43:01 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_10130378
Nog aandacht voor deze uit het vorige deel, aangezien natuurlijk geen mens het oude topic nog gaat lezen.
Ik ga naar huis.
pi_10130551
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:43 schreef nietzman het volgende:
Nog aandacht voor deze uit het vorige deel, aangezien natuurlijk geen mens het oude topic nog gaat lezen.
Wat staat er nou in die donkere letters?
  donderdag 1 mei 2003 @ 13:49:06 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_10130576
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:19 schreef eMAeRCe het volgende:
http://www.rsmagazine.nl/~marc Site over een fifa tournooi met Tweakers
De uitlijning deugt niet. De tekst staat meteen tegen de linkerkant aangeperst. Niet echt netjes.
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:26 schreef timostanovic het volgende:
www.planetgameboy.cjb.net > De site met alles over de gameboy!
Uit de colofon: "Voor de licensie op PHP, zie Licensie op PHP"

Je gebruikt geen PHP! Typisch gevalletje van je belangrijker voordoen dan je bent. (Ohja, je forum. Maar die telt natuurlijk niet.)

En de achtergrond van je main-frame herhaald zich. Ook niet echt netjes.

Ik ga naar huis.
  donderdag 1 mei 2003 @ 13:50:19 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_10130619
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat staat er nou in die donkere letters?
"Everybody's Got Something to Hide Except Me and My Monkey." Maar dat hoort weg te vallen....
Ik ga naar huis.
  donderdag 1 mei 2003 @ 13:57:17 #12
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_10130841
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:26 schreef timostanovic het volgende:
www.planetgameboy.cjb.net > De site met alles over de gameboy!
Probeer de plaatjes zo klein mogelijk te maken. Zelfs met ADSL basic duurd het een aantal seconden voordat alle plaatjes geladen zijn. En de releases moet je ff bijwerken
Baaaaaaaaaaaaayyyz
pi_10131114
Even herhalen: http://compumania.nl

In de eerste reply staat dus al een reactie.

pi_10131145
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:57 schreef eMAeRCe het volgende:

[..]

Probeer de plaatjes zo klein mogelijk te maken. Zelfs met ADSL basic duurd het een aantal seconden voordat alle plaatjes geladen zijn. En de releases moet je ff bijwerken


Idd, 1 zo'n menu-item is 6,5 kb!
pi_10131276
www.stichtingdoelloos.com

Het ontwerp is niet van mij.

De frontpage heb ik aangepast omdat mensen het te druk vonden; maar is hij nu niet te kaal???

Ziet er wel leuk uit, ga mischien binnenkort een nieuwe lay-out maken.

Maar bij een nieuwe lay-out hoort een nieuw logo.

Dus ik heb een probleem; hoe moet een logo eruit zien van een site dat Stichting Doelloos heet Of vinden jullie het huidige logo goed genoeg???

pi_10131555
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:11 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
www.stichtingdoelloos.com

Het ontwerp is niet van mij.

De frontpage heb ik aangepast omdat mensen het te druk vonden; maar is hij nu niet te kaal???

Ziet er wel leuk uit, ga mischien binnenkort een nieuwe lay-out maken.

Maar bij een nieuwe lay-out hoort een nieuw logo.

Dus ik heb een probleem; hoe moet een logo eruit zien van een site dat Stichting Doelloos heet Of vinden jullie het huidige logo goed genoeg???


Je Logo is wel erg simpel.
Als je browserwindow niet breed genoeg is dan worden schermtitels afgebroken. en dan klopt het schermpje niet meer. (zie: Wie zijn er online, en verklein dan je browserscherm eens.
Je zou nowrap in die td kunnen zetten, de zin wordt dan niet afgebroken.

[Dit bericht is gewijzigd door sop op 01-05-2003 14:26]

pi_10131685
Oja, thx. Is ook op te lossen door de zin korter te maken
pi_10133517
Sitecheck die ik nog had staan van de vorige topic, maar die werd tegelijk gesloten
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:52 schreef sgoldie het volgende:
wat vinden jullie van mijn sites dan:

1e http://www.videotheeklunetten.nl/

(2e zal ik later vanmiddag doen)


Wat een kleur groen zeg, jeetje

Haal eerst dat logo linksboven weg, want dat is volgens mij helemaal geen logo of header. Zorg dan dat het bovenste frame bovenaan komt en de hele breedte inneemt. Plaats daarna het linker-frame en het main-frame onder die bovenste frame. Lijn daarna de echte header (in het midden) links uit zodat hij helamaal links komt te staan. Maak de header ook even opnieuw en zorg dat het ruis-effect uit de letters verdwijnt.

Het menu is goed, alleen jammer dat je geen handje krijgt als je eroverheen gaat. Ook dat adres onderaan staat netjes. Haal trouwens dan ook even dat show/hide weg, want dat heeft eigenlijk weinig zin.

Die buttons met omhoog bijv. zijn standaard frontpage en daarmee gelijk lelijk Ze passen ook niet echt in het design. Maak ze bijv. een gewoon rechthoek zoals bij het menu met een mouse-over erbij. Gebruik ook geen hoofdletters voor filmnamen, maar maak het dan bijv. vet. Zorg ook dat het bijv. hetzelfde lettertype is als in het menu.

Bij prijslijst is dat adres onderaan een beetje dubbel omdat het ook al standaard links in het menu staat. Plaats bijv. ook dat geopend van/tot op de home-pagina want dat is heel handig voor bezoekers.

Nog een paar algemene dingetjes:

- Je reserveer-formulier werkt niet
- Doe geen no-right-click scriptjes op je site
- Doe niet een irritante status-bar scroller
- Maak je site niet in word
- Laat je site designen door mij E-mail staat in mijn profiel

[Dit bericht is gewijzigd door ELTino op 01-05-2003 16:18]

pi_10134127
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:19 schreef eMAeRCe het volgende:
http://www.rsmagazine.nl/~marc Site over een fifa tournooi met Tweakers
Ik zal even beginnen met de source.

Aangezien het een toernooi voor Tweakers is, betekent het dat een groot aantal van je bezoekers exotische browsers als Mozilla, Opera etc. hebben. Je site is niet echt daarvoor gemaakt. Ik zie bijv. dat je een style-sheet gebruikt, maar ik zie nog steeds font-tags ertussen staan. Ook 'height' bij cellen bestaat niet voor andere browsers.

Over de indeling. Het is erg overzichtelijk allemaal en je ziet gelijk wat waar voor is.

De vormgeving is niet echt bepaald optimaal. Zet bij je menu's aan de zijkanten de cellspacing/padding hoger, want nu zit de tekst tegen de linkerkant geplakt. Het grijze WinXP-stylo vind ik trouwens niet echt erbij passen. Iets wat mooier zou zijn is bijv. een subheader met witte letters op de voorgrond en dan bijv. gras op de achtergrond. Maak dan ook een soort afgeronde rand om je menu-blokken zodat het er iets minder hoekig uitziet. Maak dan ook de achtergrond iets anders dan het zwart.

De techniek is goed en de bediening is echt lekker.

Een foutje dat ik heb gevonden is nog wel dat bij wedstrijdverslagen, bij bijvoorbeeld deze wedstrijd het menu in elkaar wordt gedrukt. Als je het menu een vaste grootte maakt dan komt dat wel goed.

pi_10134453
laat ik nog eens mijn site erbij gooien www.gamelimits.nl
Epiphone SG Deluxe | Roland Cube 30 | EHX Small Stone | EHX Big Muff
Coming up: EHX Metal Muff
Mijn gitaar!
pi_10134708
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:32 schreef oling.org het volgende:
http://www.oling.org -> ik wil het 'menu' (die paar links bovenin dus) gaan uitbreiden met een menu aan de rechterkant .. ben al beetje begonnen maar heb geen ideeen .. iemand een goed idee?
Het ziet er zo wel netjes uit. Maak de letters iets groter zodat het iets meer opvalt. Ipv dat menu boven kan je dan een echte header maken Coole spelletjes heb je trouwens :p
pi_10135061
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:43 schreef nietzman het volgende:
Nog aandacht voor deze uit het vorige deel, aangezien natuurlijk geen mens het oude topic nog gaat lezen.
De kleurtjes is wel even schrikken op het eerste gezicht, maar des te langer je kijkt des te mooier het wordt.

Alles is heel netjes afgewerkt. Bijv. dat het het oranje van helemaal rechts overloopt bij het stukje boven de sterren is erg netjes. Ook die random image links is erg leuk.

Ik heb 3 dingetjes gevonden. Als je bij je art-gallery op een thumbnail drukt opent ie niet in een nieuw venster, iets dat volgens mij iets handiger is. Die zin links in het menu leidt me een beetje af van de werkelijke links. Omdat je subpagina's ook niet standaard-namen hebben is het beetje puzzelen wat de links zijn, want jij kan het ook afgewisseld hebben (zo denken sommige mensen ) Het laatste is dat ik zie dat je af en toe font-tags gebruikt om de grootte van de letters aan te geven. Maak het wat meer andere-browsers-compatible door dat ook in een style sheet te zetten.

Voor de rest erg netjes!

  donderdag 1 mei 2003 @ 16:28:42 #23
17087 Hadrian
Publius Aelius Hadrianus
pi_10135121
Ik had al gepost in het oude topic, maar die is nu dicht:
http://www.hadrian.net is de oude en
http://www.hadrian.net/nwesite is de nieuwe.

Ik vind hem nog niet mooi, maar weet niet goed wat er nu nog moet veranderen.

Hadrian.Net Nu mét filemeldingen en weerinfo
Hadrian Forum voor als je Fok! ontgroeid bent :+
pi_10135441
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:11 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
www.stichtingdoelloos.com
Ligt het aan mij of is nergens op je site te vinden wat voor site dit is? Ik kan het niet opmaken uit je welkoms-boodschap, niet uit je logo, niet in de faq, helemaal nergens! Maar is dit een vriendengroep ofzo?
quote:
Stichting Doelloos is een forum met plaats voor alles en iedereen.
Wordt ik ook niet echt veel wijzer uit...

Het logo is iets te simpel en geen anti-aliasing bovenin. De bovenkant is nu erg leeg en niet echt georganiseerd. Bedenk een goed kleuren-schema want dit is redelijk saai met weinig afwisseling. Je content-gedeelte (midden) is één grote brei met daartussen een welkomsboodschap en nieuws. Maak bijv. de headers van de menu's een iets andere kleur zodat het niet allemaal op elkaar lijkt.

Hij laadt trouwens ook redelijk langzaam...

pi_10135574
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 16:37 schreef ELTino het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of is nergens op je site te vinden wat voor site dit is? Ik kan het niet opmaken uit je welkoms-boodschap, niet uit je logo, niet in de faq, helemaal nergens! Maar is dit een vriendengroep ofzo?
[..]

Wordt ik ook niet echt veel wijzer uit...

Het logo is iets te simpel en geen anti-aliasing bovenin. De bovenkant is nu erg leeg en niet echt georganiseerd. Bedenk een goed kleuren-schema want dit is redelijk saai met weinig afwisseling. Je content-gedeelte (midden) is één grote brei met daartussen een welkomsboodschap en nieuws. Maak bijv. de headers van de menu's een iets andere kleur zodat het niet allemaal op elkaar lijkt.

Hij laadt trouwens ook redelijk langzaam...


Ik weet het, ontwerp moet duidelijker (of over de kop). En er MOET gewoon een nieuw logo komen.

En ja, de introtext moet ook duidelijker, had je trouwens wel door dat het een forum was Ik heb de frontpage al rustiger gemaakt. Mischien moet ik mensen eerst naar het forum leiden; en dan pas naar de portal/frontpage.

En dat langzame laden komt door mijn host Lycos. Ze zijn bezig met server updates zodat alles NOG sneller en NOG beter wordt. Merk er niet veel van.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')