abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator maandag 28 april 2003 @ 18:23:25 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10074903
Vervolg van Zwangerschap en babietjes deel 62
Oude delen van het Z&K topic

A.s. papa's en mama's:

12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
16 juni 2003: Miss
* 25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Tanne & Sc0rPi0n
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
18 juli 2003: mama-in-spe
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
06 augustus 2003: Logican
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
28 september 2003: Chocobo (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan


Babietjes:

24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 06-05-2003 13:06]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 28 april 2003 @ 18:47:11 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_10075348
bweeh, ik ben zo moe. ik heb niet eens de puf om eten te koken, maar ga er zo toch aan beginnen.

Ik heb vanmiddag mee gekregen dat ik de kleding morgen alnodig heb, dus dat wordt geen H&M, daar voor moet ik naar Amsterdam. Ik wil trouwen sook niet in het zwart , omdat dat én niet bij oma zou passen én omdat dat niet bij mij past. Nahjah ik zie wel morgen als ik aan de drama-tocht ga beginnen.

Zou Alicia een beetje afkick-verschijnselen hebben van de bv?

Ik heb nog wat leuks gelezen in het trouwboekje van mijn opa en oma, het kwam er op neer, dat je verplicht was den baby aan den borscht te voeden Ik zal mn moeder de tekst tzt wel eens in laten scannen, tis echt leuk

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_10075449
het slapen van vanmiddag heeft nog geen kwartier geduurd Maar de aanhouder wint en we hebben haar wederom in slaap, hopelijk nu voor wat langer. (zal zo ffies foto plaatsen in het fototopic)
pi_10075516
quote:
Op maandag 28 april 2003 18:47 schreef moussy het volgende:
Zou Alicia een beetje afkick-verschijnselen hebben van de bv?
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:35 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Of ze het vanaf de geboorte heeft weten we eigenlijk niet. Ze had altijd wel wat dunne ontlasting, maar niet met grote hoeveelheden onverteerd voedsel. Waarom nu opeens wel omdat ik ben gestopt met de borstvoeding. In de bv zit een bepaald vet wat onder anderen de spijsvertering controleert. Het laat voeding beter opnemen waardoor het beter verteerd. Nu ik zwanger ben ben ik gestopt en mist ze dus een beetje vet waar haar gestel aangewend is geraakt. Dit moeten we nu kunstmatig gaan geven. Boterhammen met boter, volle melk, etc etc. Doordat deze nieuwe vetproducten de spijsvertering gaan controleren/regelen. Ze moet voorlopig ook wat minder vocht (normaal kreeg ze 2 drinkbekers, 1 thee, 1 sap, 1 papfles en een flesje melk) Ze gaat nu op 1 thee, 1 beker volle melk en een papfles met vollemelk aangemaakt. De sap wordt dus overgeslagen maar mag als ze echt dorst heeft gegeven worden met thee.

oftwel ik had beter door kunnen blijven voeden tot ze volwaardig met de pot mee kan/mag eten en op een natuurlijke overgang haar vetten binnen kreeg ipv haar deze ellende mee te laten maken


min of meer wel

edit: en weer wakker

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 28-04-2003 19:02]

pi_10078813
ze slaapt imiddels een half uur
  maandag 28 april 2003 @ 21:23:06 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10079100
ET Vergeef me mijn boemoeizucht
Hoewel ik eigenlijk vind dat er zo weinig mogelijk woorden over vuil gemaakt moeten worden hier online wil ik toch even iets tegen je zeggen.
ik heb die walgelijke post nog net mee gekregen en vond hem beneden alle peil, zeker in het licht van jouw post waarinje heel duidelijk maakte dat je niemand wil kwetsen.

Ik hoop heel erg dat het je niet tegen houd hier je verhaal te blijven posten. Ten eerste omdat er toch wel een flink aantal mensen zijn die met jullie meeleven, maar ook omdat het voor jou denk ik een tamelijk anonieme manier was om je gevoelens rond het hele icsi gebeuren kwijt te kunnen.

Ik kan me voorstellen dat je nu even niet de behoefte hebt dingen te posten.
Toch wil ik je een geven en even sterkte wensen de komende dagen, want je ging toch weer beginnen met spuiten?

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 28-04-2003 21:25]

***
  maandag 28 april 2003 @ 21:24:32 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10079133
hmz, moest edit knopje zijn.
***
  maandag 28 april 2003 @ 22:05:56 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10080118
quote:
Op maandag 28 april 2003 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
ET Vergeef me mijn boemoeizucht
Hoewel ik eigenlijk vind dat er zo weinig mogelijk woorden over vuil gemaakt moeten worden hier online wil ik toch even iets tegen je zeggen.
ik heb die walgelijke post nog net mee gekregen en vond hem beneden alle peil, zeker in het licht van jouw post waarinje heel duidelijk maakte dat je niemand wil kwetsen.

Ik hoop heel erg dat het je niet tegen houd hier je verhaal te blijven posten. Ten eerste omdat er toch wel een flink aantal mensen zijn die met jullie meeleven, maar ook omdat het voor jou denk ik een tamelijk anonieme manier was om je gevoelens rond het hele icsi gebeuren kwijt te kunnen.

Ik kan me voorstellen dat je nu even niet de behoefte hebt dingen te posten.
Toch wil ik je een geven en even sterkte wensen de komende dagen, want je ging toch weer beginnen met spuiten?


Doet me goed om te lezen dat anderen de post wel gewoon zo interpreteren zoals ie bedoeld was.. Ik wilde niemand beledigen of kwetsen of wat dan ook.
Ik begon echt hevig aan mezelf te twijfelen Was ik echt zo onduidelijk geweest?

En verder laat ik 't ff hierbij

tnx iig

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 28 april 2003 @ 22:25:23 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10080630
Ben trouwens ook wel stiknieuwsgierig naar Melonovy.
Net nog weer even op haar site gekeken, maar ook daar nog geen nieuws.
Dat moet dan toch wel een hele mooie baby zijn als ze ons zo lang op nieuws laat wachten.
***
  FOK!fossiel dinsdag 29 april 2003 @ 09:04:57 #10
2628 Karin
pi_10086213
Ben gister naar de gyn geweest voor nacontrole. Alles goed natuurlijk. Bij een eventuele volgende zwangerschap mag ik nog een tijdje bij de verloskundige onder controle komen te staan maar uiteindelijk wordt het natuurlijk gynaecologische begeleiding bij de bevalling. Vond ik toch wel leuk om te horen.
Toen ging hij het over anti-conceptie hebben en vertelde dat omdat ik volledige borstvoeding geef ik gewoon beschermd ben dus hoef ik daar niet over na te denkendat had de gyn van Lois toen ook tegen haar gezegd dus ik wist dat dit kon komen. Dus ik nog "is dat niet een fabeltje, je hoort zoveel verhalen van mensen die daardoor zwanger zijn geraakt". Nou volgens die gyn niet, als je volledige borstvoeding geeft en je hebt nog niet gemenstrueerd ben je net zo goed beschermd als met een spiraaltje help me onthouden dat ik nooit kies voor een spiraaltje.
Nou ik haal toch voor de zekerheid de doos met jasjes maar uit de kast hoor, heb geen zin om daar over een half jaar weer te zitten Volgens mijn vader was hij gewoon bezig zijn patientenbestand op peil te houden want zijn auto was nog niet afbetaald.

Wat ontzettend leuk was dat er een vrouw in de wachtkamer zat waar ik naast had gelegen de dagen voor de bevalling. Zij was dezelfde ochtend als mij bevallen maar na een zwangerschap van 34 weken en heeft een dochter gekregen van 4 pond. Die lag nog op de couveuseafdeling toen wij weggingen. Was erg leuk om te horen dat alles goed was, ze een week later naar huis zijn gegaan en ze is nu 6 pond (Bram ondertussen 12 denk ik )

pi_10086811
Goed nieuws Karin, voel je je ook weer helemaal de oude? Of ben je hier en daar nog wat uitgerekt en zo?

(ET, ik kreeg het, zoals altijd, niet mee maar ik hoop dat je bij ons blijft!!!)

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  FOK!fossiel dinsdag 29 april 2003 @ 09:49:29 #12
2628 Karin
pi_10086939
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 09:41 schreef Catootje het volgende:
Goed nieuws Karin, voel je je ook weer helemaal de oude? Of ben je hier en daar nog wat uitgerekt en zo?
Nou meer hier dan daar hoor .
Nee ik ben nog lang niet de oude, zowel geestelijk als lichamelijk. Ben nog steeds heel emo, jank om niets (maar daar zal de vermoeidheid ook nog wel in meespelen) en droom eigenlijk nog vaak over het ziekenhuis. Niet dat ik dat nou vervelend heb gevonden maar op de een of andere manier ben ik er nog heel erg mee bezig. Ik hoop ook dat ik het dus gister goed heb af kunnen sluiten.

Lichamelijk ben ik er echt nog lang niet. Moet nog 13 kilo kwijt voordat ik op mijn gewicht van voor de zwangerschap ben. Heb echt een enorme blubberbuik waar de striae nog lekker op aanwezig is. Heb van de week een stretchbroek van voor de zwangerschap gepast, die gaat nog niet dicht helaas. Ik loop dus nog steeds in mijn zwangerschapskleren. Ook ben ik nog heel moe en na een rondje lopen van een kwartier heb ik al pijn in mijn zij. Conditioneel is het dus ook nog helemaal niets. Ik probeer dat wel lekker op te bouwen hoor.

Zo, weer genoeg geklaagd. Het is natuurlijk nog niet eens 8 weken geleden maar ik ben een beetje ongeduldig. Ik zou graag weer de oude willen zijn.

pi_10087552
Lieve ET,
Het was mij ook ontzettend duidelijk uit jouw post dat het probleem juist was dat je niemand wou kwetsen. Dat je die interesse van je schoonfamilie heel erg lief vindt, maar dat je het soms moeilijk vindt omdat het onderwerp zo pijnlijk is.
Je voelde je rot omdat je niet helemaal eerlijk tegen ze was geweest over het weer beginnen met spuiten, dat vond ik juist wijzen op veel betrokkenheid en gevoel. Als het je allemaal niets kon schelen, dan zou je je ook niet rot voelen over het verzwijgen van het begin van de nieuwe poging of piekeren over een goede manier om hun duidelijk te maken dat je er moeite mee hebt.
Het is enorm jammer dat het nu zo uit de klauw loopt, terwijl je het juist hier plaatste omdat je er enorm mee zat en het op een goede manier wou doen. Ik hoop echt dat jullie eruit komen.

-edit- typo

[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 29-04-2003 13:17]

mooi he, alles
pi_10090089
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 10:24 schreef phileine het volgende:
Lieve ET,
Het was mij ook ontzettend duidelijk uit jouw post dat het probleem juist was dat je niemand wou kwetsen. Dat je die interesse van je schoonfamilie heel erg lief vindt, maar dat je het soms moeilijk vindt omdat het onderwerp zo pijnlijk is.
Je voelde je rot omdat je niet helemaal eerlijk tegen ze was geweest over het weer beginnen met spuiten, dat vond ik juist wijzen op veel betrokkenheid en gevoel. Als het je allemaal niets kon schelen, dan zou je je ook niet rot voelen over het verzwijgen van het begin van de nieuwe poging of piekeren over een goede manier om hun duidelijk te maken dat je er moeite mee hebt.
Het is enorm jammer dat het nu zo uit de klauw loopt, terwijl je het juist hier plaatste omdat je er enorm mee zat en het op een goede manier wou doen. Ik hoop ectht dat jullie eruit komen.
*puzzelstukjes vallen op zijn plaats* Lieve ET: niemand weet hoe verschrikkelijk klote dat hormonengedoe is (vaak toch)..en alleen degenen die dat moeten ondergaan kunnen aangeven wat ze trekken of niet. Ik voel me ook vaak schuldig over dingen die ik niet doe omdat ik me slecht voel, of die ik niet vertel aan mijn vriend, of juist wel vertel (ik klaag heel erg, ik ben natuurlijk een veel te grote miep, ik moet wat sterker zijn en owww wat ben ik zwak)....het is ONS lijf, ONS probleem, ONZE manier van omgaan met dingen. Als we geluk hebben kunnen mensen dat begrijpen (zoals hier in dit topic), als we pech hebben niet. Het gaat om de intentie waarmee je dingen doet/ waar je voor kiest. Het is al moeilijk zat, als we dan ook nog de rest van de wereld tevreden moeten houden....heel veel succes, het zal uiteindelijk goed komen ( *kijkt streng* we moeten stress vermijden want anders worden we niet zwanger!!!! )
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  dinsdag 29 april 2003 @ 14:41:26 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10093033
*NIEUWSFLITS*

Gevonden in het gastenboek op Melonovy's site:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
27-04-2003 om 13:48:06
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
we hopen dat jullie er erg veel plezier mee mogen hebben en dat alles verder goed gaat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus er is een kind en het is een meid! Nu maar wachten op een berichtje van Melonovy zelf, hoe ze heet en hoe lief ze wel niet is.

***
  dinsdag 29 april 2003 @ 15:15:44 #16
8885 moralia
Grip op je zak
pi_10093856
Nou veel geluk voor Melovny alvast dan !! En gefeliciteerd!
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_10095064
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:05 schreef E.T. het volgende:

[..]

Doet me goed om te lezen dat anderen de post wel gewoon zo interpreteren zoals ie bedoeld was.. Ik wilde niemand beledigen of kwetsen of wat dan ook.
Ik begon echt hevig aan mezelf te twijfelen Was ik echt zo onduidelijk geweest?

En verder laat ik 't ff hierbij

tnx iig


en veel succes de komende dagen !!

En nee, je was helemaal niet onduidelijk. Ik heb me nog twee dagen lopen ergeren over die knurfterige post die gelukkig snel weggehaald werd.

En ook wat catoot zegt: Niet stressen !! Vinden eitjes niet lekker

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2003 @ 16:10:14 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_10095334
Ik ben diep gezonken Ik heb een bloemtjesbloes gekocht.

We zijn tussen door ff thuis om uit te puffen, maar ik merk wel dat ik wat meer last van mijn heupen begin te krijgen. Op naar de gyn als alles een beetje achter de rug is.

Ik zou ook eigenlijk 1 mei naar het VU voor een echo, maar die gaat dus niet door. Nahjah 5 mei ben ik dan aan de beurt. Ook goed, gaan we nog ff naar Zo kijken en vingertjes tellen en dan mag ik weer naar huis. *houdt goede moed*

ET ik weet niet helemaal waar het over gaat, maar er daagt wat... Wat je ook doet of zegt er is altijd wel iemand die loopt te meuten...

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_10095410
Moussy, ik heb laatst een sleutel moeten laten bij maken...toen heb ik er zo'n vrolijke van laten maken, met een MOTIEFJE er op!!! Neeeeeeeeejjjjjj, echt zo niets voor mij!!! Hormonen, hormonen....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2003 @ 16:15:14 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_10095484
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:12 schreef Catootje het volgende:
Moussy, ik heb laatst een sleutel moeten laten bij maken...toen heb ik er zo'n vrolijke van laten maken, met een MOTIEFJE er op!!! Neeeeeeeeejjjjjj, echt zo niets voor mij!!! Hormonen, hormonen....
Ow jij doet al vast maar mee met trutterigheid?? Goezo, hoef je straks niet van jezelf te schrikken

ik heb er zelfs zo'n verschrikkelijke buikband bij, roze nog wel

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 29 april 2003 @ 16:16:28 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10095517
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:15 schreef moussy het volgende:
ik heb er zelfs zo'n verschrikkelijke buikband bij, roze nog wel
***
pi_10095533
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:15 schreef moussy het volgende:

[..]


ik heb er zelfs zo'n verschrikkelijke buikband bij, roze nog wel


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, jij gaat er vol voor deze keer!!! Waar gaat het heen met ons...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2003 @ 16:26:50 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_10095791
Jaaah , lach me maar uit

Achter af had ik wel bij mn oma in de kast kunnen duiken voor een blouse

en de band moet nog achterste voren om ook, omdat er namen op staan Zal zo wel ff kijken of ik een foto kan maken.

even een voorproefje hoe diep ik ben gezonken Voor mijn doen is dit zéér diep. Vraag maar aan Stout

Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator dinsdag 29 april 2003 @ 16:52:45 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10096594
mous jij hebt gewinkeld bij MissEtam.
Erg bloemerig was het daar inderdaad, ik ben er weggelopen.
Ik heb vandaag gezocht naar een knappe jurk, rok, broekpak weet ik veel voor een bruiloft, pffff niet gelukt dus.
Ik wil iets nets maar weer niet zo net dat ik het niet meer aankan daarna, daarvoor vind ik positiekleding net even te duur. Gewoon, een leuke rok/jurk die ik ook nog naar kantoor aankan ofzo.
het is nog moeilijker dan een knappe zomerjas vinden
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 april 2003 @ 16:55:16 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10096676
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:26 schreef moussy het volgende:
even een voorproefje hoe diep ik ben gezonken [afbeelding] Voor mijn doen is dit zéér diep. Vraag maar aan Stout
*gluurt over het randje en zwaait naar Moussy helemaal ver weg diep in de diepte*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 29 april 2003 @ 17:08:10 #26
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10096970
Knor hoe gaat het met Alicia? En met jullie? En de bv?

Livelink hoe gaat het met jou? Is het vloeien gestopt? Heb je al een eerdere echo afspraak kunnen maken?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 29 april 2003 @ 17:20:13 #27
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_10097174
Bij nader inzien vind ik dit toch TE prive en haal ik het weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 29-04-2003 19:08]

pi_10097553
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 17:08 schreef Lois het volgende:
Knor hoe gaat het met Alicia? En met jullie? En de bv?
alicia maakt het redelijk, ze heeft minder koorts en sinds een uurtje ofzo doet ze zelfs weer een poging om te spelen.
bv heb ik nog niet geprobeerd, we zijn er nog niet klaar voor, of eigenlijk ik ben er nog niet klaar voor, het vloeien is hier weer sinds een uurtje of 2 aan de gang, dus wie weet zet het door en kan ik morgen er een beginnetje aan maken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 april 2003 @ 17:42:40 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10097568
dito

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 29-04-2003 19:08]

pi_10097636
sorry phil

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 29-04-2003 19:09]

mooi he, alles
  dinsdag 29 april 2003 @ 19:29:26 #31
8885 moralia
Grip op je zak
pi_10099553
Koorts weten we hier ook alles van..gisteren heeft Zoe de voorlopig laatste prik gehad, maar ze is er nog nooit zoooo ziek van geweest. De hele dag en nacht hangen, huilen en oververhit raken. Ze reageerde er altijd wel sterk op maar het leek nu of er nog een paar ml. extra in die cocktail heeft gezeten.

Het arme kind was doodziek en knapte vanmorgen pas weer op.
Ze is nu nog niet op 100%, maar gelukkig een stuk beter en inmiddels naar bed.

Duimen dat ze blijft slapen dus...pfew...(ook mama is ff gesloopt..)

Nog meer kindertjes die zo ziek van die laatste prik waren?

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  Jubileum moderator dinsdag 29 april 2003 @ 19:30:25 #32
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10099573
Was het de laatste dktp/hib injectie moralia?
Want Eva reageerde ook steeds heftiger op elke injectie.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 29 april 2003 @ 19:31:14 #33
8885 moralia
Grip op je zak
pi_10099588
Ja Lois die was t, echt een kreng hoor.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  Jubileum moderator dinsdag 29 april 2003 @ 19:33:12 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10099623
Het leek bij Eva wel een opbouwend iets, hoe meer injecties van die troep hoe heftiger de reactie.
Ik hoop dat het met een paar daagjes over is, dat was gelukkig hier wel het geval.

Ik vind trouwens dat kinderen nu wel heeeeel vroeg worden ingeënt, met 2 maanden al. Das maar een maandje eerder als bij Eva maar toch...

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10099806
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:26 schreef moussy het volgende:
Jaaah , lach me maar uit

Achter af had ik wel bij mn oma in de kast kunnen duiken voor een blouse

en de band moet nog achterste voren om ook, omdat er namen op staan Zal zo wel ff kijken of ik een foto kan maken.

even een voorproefje hoe diep ik ben gezonken [afbeelding] Voor mijn doen is dit zéér diep. Vraag maar aan Stout


Een vriendin van mij had deze in het zwart, en ik vind dat eik wel leuk...*meestort de diepte in*
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10100457
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 19:33 schreef Lois het volgende:
Ik vind trouwens dat kinderen nu wel heeeeel vroeg worden ingeënt, met 2 maanden al. Das maar een maandje eerder als bij Eva maar toch...
Dat was bij 'ons' (Jorden en Eva) toch ook al zo, met 2, 3 en 4 maanden? Of - er schiet me iets te binnen - volgens mij was dat bij Eva ook de bedoeling maar was er een achterstand bij het consultatiebureau. Of zo iets?
Of laat mijn geheugen mij weer in de steek?

Ander onderwerp [mekkermodus] bij mij steekt het (valse) hoop duiveltje weer de kop op ("zou het dan toch, zou het dan toch??"), om vervolgens weer zo lekker teleurstellend te gaan eindigen komend weekend, bah Bah BAH!![/mekkermodus]

pi_10100668
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 20:17 schreef Nausicaa het volgende:

[..]


Ander onderwerp [mekkermodus] bij mij steekt het (valse) hoop duiveltje weer de kop op ("zou het dan toch, zou het dan toch??"), om vervolgens weer zo lekker teleurstellend te gaan eindigen komend weekend, bah Bah BAH!![/mekkermodus]


Herkenbaar, elke maand hetzelfde!! en nooooooit.... (***hormonen).. ik ben er wel steeds minder mee bezig, of misschien moet ik het anders zegen: ik raak er lichamelijk en geestelijk steeds meer aan gewend dat mijn leven er zo uitziet. Jezelf rot voelen, dan toch hoop krijgen, dan een week of wat spanning en dan de menstruatie. Eens zal de dag komen dat, en je weet maar nooit Naus!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10100780
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 19:43 schreef Catootje het volgende:

[..]

Een vriendin van mij had deze in het zwart, en ik vind dat eik wel leuk...*meestort de diepte in*


I already hit rockbottom a long time ago!
Die banden draag ik nooit, want tot maand zes kon ik ze beter aan als minirok dan iets anders, maar verder is het truttigheidsgehalte hier ook hoor. Ik zit tegenwoordig 's middags op het bankje voor mijn huis in de zon..... te breien!!! En ik wandel met zo'n vage dromerige glimlach op mijn lippen door de baby-afdeling van H&M, waarbij ik vertederd de geruite jurkjes streel. Het zijn de hormonen zullen we maar zeggen. En niemand weet of het ooit nog overgaat.
mooi he, alles
pi_10100979
ook even wil klagen

ik word hier nu zo langzamerhand helemaal gestoord van de pijn
me rug doet zeer, heb een vreemd gevoel in mijn benen, knikkende trillende knieeen, vaag pijnlijk onderbuik krampen en ben misselijk. Het is zo gemeen dat je naast het verdriet ervan ook nog eens lichamelijk er pijn van moet ondervinden.

pi_10101049
Knorretje, wat vreselijk voor jullie
Tuurlijk mag je klagen, ik hoop dat het lichamelijke deel snel voorbij is voor jullie...................

Ik zit momenteel erg in de lurkstand, net nu het mooie ouders forum er is. Alles is oke hier, maar twee kleintjes vragen meer tijd dan eentje, en om onze relatie ook een beetje leuk te houden, zitten we veel op de bank knus te doen, in de tijd die we anders vaak zaten te internetten. Hopelijk heb ik snel weer meer tijd, anders zijn jullie me strakkies vergeten.

Zolang er was is, is er leven.
pi_10101083
Hehehehe gaan wezeuren over miss etam Heb er vanmiddag een leuk stelletje gekocht!!! Een beige broek stretch drie kwart zeg maar. Met een legergroen hempje en een linnen blouse met legergroen beige en blauw en ook een buikband ff legergroen. Ik vind die banden juist leuk, lekker showen met die buik!!!!!!! Nu mag ik het tenminste strakies moet ik hem weer inhouden
Heb voor de nieuwe baby een schattig jurkje bij h en m gekocht. Wit en gesmokt bovenaan met kleine bloementjes en daarbij een schattig roze mutsje en poppige sokkies. Voor Bo een hele leuke jurk van snoopy met rood met wit ruitje met daaronder nog een laag stof met een streepie. Echt schattig. Na al die aankopen was ik dus wel een beetje engig van de warmte en viel bijna flauw.... minder.
Vanmorgen naar de verloskundige geweest (2 kilo erbij... ) en voor de rest alles netjes op schema.

Et ook ik weet niet hoe en wat, maar ik weet wel dat je een schat van een mens bent die niemand wil kwetsen met wat je zegt of doet. Je hebt het al zwaar zat. Dikke kus voor jou hoor

Knorretje hopelijk heb je niet te veel last van het vloeien en ben je er voor Alicia's verjaardag doorheen. Ook al klinkt dat een beetje krom want er overheen ben je dan natuurlijk nog lang niet. Ook een dikke kus voor jullie daar hoor

Bo is ook ziek Vanaf een week ofzo al erg hangerig en sinds gisteren verhoging en sinds nu koorts. We dachten/denken aan de tandjes, maar kan natuurlijk ook wat anders zijn. Ze wil alleen maar kroelen en huilen. Als ik of pappa maar weg loop voelt ze zich echt verlaten en grote tranen. S'nachts slaapt ze veel bij ons wat ik erg gezellig vind, maar mijn eigen nachtrust gaat er ook een beetje aan (heb afgelopen zondag en maandag mijn eerste avondjes van de oriflame gedraait ging goed, maar ben nu dus echt kapot, had vandaag gewoon harde buiken) dus zo dalijk lekker mijn bed in. Bo heeft een zetpil in dus hopelijk slaapt ze ook door.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 april 2003 @ 20:59:53 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10101131
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 20:50 schreef Knorretje het volgende:
ook even wil klagen

ik word hier nu zo langzamerhand helemaal gestoord van de pijn
me rug doet zeer, heb een vreemd gevoel in mijn benen, knikkende trillende knieeen, vaag pijnlijk onderbuik krampen en ben misselijk. Het is zo gemeen dat je naast het verdriet ervan ook nog eens lichamelijk er pijn van moet ondervinden.


Natuurlijk mag je klagen... Het is allemaal al rot genoeg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_10101189
Knorretje we tiktte allebei tegelijk denk ik.
Het is inmiddels aan het doorzetten bij je zo te horen. Kan je niet wat innemen tegen de pijn of wie weet heb je dat allang gedaan en helpt het geen zier natuurlijk.
En pff wat is nou klagen. Je hebt pijn en word er gestoord van, logisch toch, gooi het er maar lekker uit hier.
Dikke knuf hoor
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 29 april 2003 @ 21:08:07 #44
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10101274
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 17:08 schreef Lois het volgende:
Livelink hoe gaat het met jou? Is het vloeien gestopt? Heb je al een eerdere echo afspraak kunnen maken?
Het vloeien is inderdaad gestopt. Dat is op zich wel goed. Ik heb geen eerdere echo kunnen afspreken, dus het blijft op 20 mei staan. Een slecht teken vind ik zelf is dat ik helemaal niet meer moe ben of anderszins enige zwangerschapskwalen heb als misselijkheid of zo. Het enige is (en daar hou ik me dan voorlopig nog maar aan vast) dat ik vaak een beetje duizelig ben.
Herkent één van jullie dat als zwangerschapskwaal?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_10101380
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:03 schreef jessie het volgende:
Knorretje we tiktte allebei tegelijk denk ik.
Het is inmiddels aan het doorzetten bij je zo te horen. Kan je niet wat innemen tegen de pijn of wie weet heb je dat allang gedaan en helpt het geen zier natuurlijk.
En pff wat is nou klagen. Je hebt pijn en word er gestoord van, logisch toch, gooi het er maar lekker uit hier.
Dikke knuf hoor
of het aan het doorzetten is weten we niet. We hebben braaf een bakkie enzo klaar staan, maar ben al weer een tijdje gestopt met vloeien. Heb alleen nog maar pijn.
  dinsdag 29 april 2003 @ 21:16:00 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10101432
Knorretje, dit is zo herkenbaar. Ik vond de pijn ook echt erg tegenvallen. Aarzel niet om een verloskundige of huisarts te bellen als je denkt dat de pijn te heftig is of als je heel veel gaat vloeien.
Bij mij begon het om ongeveer 1 uur 's nachts en 's ochtends om 07.00 heb ik de verloskundige gebeld en die heeft mij toen direct naar het ziekenhuis gestuurd, want het schijnt toch niet helemaal normaal te zijn als het heel veel pijn doet en als je heel veel vloeit (blijft vloeien).
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_10101621
Livelink duizeligheid is bij mij wel een zwangerschapsverschijnsel (ging vanmiddag og binna van me stokkie) Door de daling van je bloeddruk in de eerste helft van je zwangerschap kan de duizeligheid ontstaan. ik hoop voor je dat het allemaal goed is hoor!!!!!!! Wat een spanning zal jij doormaken nu.

Dinussssssssssssssssssssss, tuurlijk vergeten we je niet!!!!!!!!! Dikke knuf voor je kleine grote meiden he

Knorretje, misschien inderdaad een goed idee om de afdeling te bellen en te vragen voor pijnstilling en advies ofzo?

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10101638
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:16 schreef livelink het volgende:
Knorretje, dit is zo herkenbaar. Ik vond de pijn ook echt erg tegenvallen. Aarzel niet om een verloskundige of huisarts te bellen als je denkt dat de pijn te heftig is of als je heel veel gaat vloeien.
Bij mij begon het om ongeveer 1 uur 's nachts en 's ochtends om 07.00 heb ik de verloskundige gebeld en die heeft mij toen direct naar het ziekenhuis gestuurd, want het schijnt toch niet helemaal normaal te zijn als het heel veel pijn doet en als je heel veel vloeit (blijft vloeien).
ik vloei niet tot nauwelijks. Sóchtends bij het opstaan en smiddags na het middagdutje tref ik wat aan. Verder dan nu vandaag toevallig ook tussendoor een vloeiing. Maar dat was niet bijster veel te noemen. (tenminste: er is mij gezegd dat ik moest uitgaan van meer dan bij de ergste dag van mijn menstruatie, wat ik vandaag verloor was maar een fractie van wat ik op de lichtste dagen verlies)

De buikpijn heb ik nu een aantal dagen, wel minder erg dan nu. De rest van de klachten zijn er vandaag bij ingeslopen
Ik hoop zo dat dit voor zaterdag voorbij is. Alles valt in duigen. (alle plannen zijn al veranderd van de afgelopen dagen en voor de verjaardag, dit is gewoon niet leuk meer)

pi_10101925
Ik duim hard voor jullie mee hoor!!!

Bo is alweer wakker geweest, dus doorslapen op een paracetamolletje zit er niet in. Binnen 5 min heeft ze een flessie melk leeggeslurpt. Ze voelde weer flink warm aan. Temoen vind ze een ramp, dus maar niet gedaan, koorts heeft ze toch wel. Verder is ze wel allert en drinkt ze goed. Maar ze is zo kroelbaar das voor haar niet normaal (maar wel weer heel aandoenlijk)

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10103718
Knor, ik hoop ook voor je dat de fysieke lasten in ieder geval snel voorbij zijn. Het is wel heel wrang om zoveel pijn te lijden en dan niet eens voor een goed doel.

Livelink: niet meer vloeien is heel goed. En je bent toch niet een vruchtje verloren? Hoeveel bloed ben je nou bij elkaar ongeveer verloren (bijvoorbeeld in maandverbandjes vol) en wat voor kleur? En die symptomen kunnen nu eenmaal een beetje "schommelen". Hoeveel weken ben je inmiddels?

Ben nog vergeten te vertellen dat ik vandaag bij de verloskundige was en dat Miepie weer lekker op haar kop ligt en zelfs al een beetje is ingedaald. De kans dat ze nu nog omdraait is dus wel héél klein geworden. We hebben nu wel een beetje ruzie over de verdeling van mijn lichaam ter hoogte van mijn middenrif. Ik vind dat ik ook nog wat ruimte mag claimen voor mijn maag en longen, maar die kleine voetjes vinden van dat niet echt nodig . Die rugpijn die ik soms heb komt inderdaad door afklemming van de ischias-zenuw, maar die is waarschijnlijk niet ontstoken. Verder weinig aan te doen, dus ik zit het wel uit.
Door de term "indalen" was ik gek genoeg een beetje beduusd. Ik weet dat het helemaal niets zegt over het tijdstip van bevallen etc. maar het wordt opeens wel concreet. Indalen was tot nu toe iets wat vooral anderen overkwam en nu mij dus. Dus ik moet echt gaan bevallen!! Gek besef...

mooi he, alles
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2003 @ 01:05:16 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_10106215
Miepie blijft nog ff zitten hoor!!

Knor, bij mij hielp het om een spierverslapper te nemen, ik was van de pijn af en de uitdrijving ging ook zonder pijnlijke krampen.

Bloemtjes-kleding De hele stad hangt er hier vol mee en het was ook nog eens in de aanbieding.... Ik heb trouwens alleen de band bij miss etam gekocht, de blouse bij (hoe kan het ook anders) MS mode. Buiten miss etam is prenatal de enige winkel hier met positiemode, maar door die memmen van me ben ik gewoon gaan kijken bij grote maten mode anders stonden de knopies steeds op apen gapen.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 30 april 2003 @ 02:19:05 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10107071
Ok, vanavond bij Schoonzus en Zwager geweest.
alles opgelost, uitgepraat.. zaak gesloten.

Dus dit was echt 't laatste woord online wat over is (en ik wil er ook eigenlijk niks meer over lezen van jullie, (en dit is niet onvriendelijk bedoeld, maar er zijn al te veel woorden over gevallen die helemaal niet nodig waren.. meer woorden doen alleen maar weer pijn bij alle partijen) maar vond wel dat jullie hier recht op hadden)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_10107968
na een tijdje is gisteren ook de pijn weer afgenomen (gelukkig). Ben met alleen wat krampies in de buik naar bed gegaan en opgestaan zonder krampies.
pi_10107983
Sterkte Knor, ik hoop echt voor je (jullie) dat de (lichamelijke) ellende voor het weekend voorbij is
pi_10108042
Knor, heel veel sterkte. Wat eerder ook al gezegd werd: wat moet het zuur zijn, zo veel pijn.
pi_10108546
quote:
Op woensdag 30 april 2003 02:19 schreef E.T. het volgende:
Ok, vanavond bij Schoonzus en Zwager geweest.
alles opgelost, uitgepraat.. zaak gesloten.

Dus dit was echt 't laatste woord online wat over is (en ik wil er ook eigenlijk niks meer over lezen van jullie, (en dit is niet onvriendelijk bedoeld, maar er zijn al te veel woorden over gevallen die helemaal niet nodig waren.. meer woorden doen alleen maar weer pijn bij alle partijen) maar vond wel dat jullie hier recht op hadden)


Toppie!

Heel fijn voor jullie!

  woensdag 30 april 2003 @ 13:01:11 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10110344
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 23:06 schreef phileine het volgende: Livelink: niet meer vloeien is heel goed. En je bent toch niet een vruchtje verloren? Hoeveel bloed ben je nou bij elkaar ongeveer verloren (bijvoorbeeld in maandverbandjes vol) en wat voor kleur? En die symptomen kunnen nu eenmaal een beetje "schommelen". Hoeveel weken ben je inmiddels?
Nee, zover ik weet ben ik het vruchtje niet verloren en er zaten ook geen stolsels bij het vloeien. Bij elkaar heb ik niet zo heel veel bloed verloren. Eén keer een behoorlijke hoeveelheid (2 maandverbandjes vol helder rood bloed) en voor de rest voornamelijk druppels. Dat heeft alleen wel 1,5 week aangehouden. Ik verwacht dat ik nu ongeveer 8 weken ben (weet het niet precies).

Fijn trouwens dat Miepie goed ligt. Zeker als ze ook al is ingedaald, zal ze niet zo makkelijk meer kunnen draaien. Ik heb trouwens het idee dat het voor de moeder makkelijker draagt als het kindje in een stuit ligt. Ik heb bij Katja tenminste nooit het gevoel gehad dat er wat organen van mij bekneld raakten en schoppen tegen de ribben heb ik ook nooit gehad. Het kan natuurlijk ook toeval zijn geweest .

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_10110649
quote:
Op woensdag 30 april 2003 13:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, zover ik weet ben ik het vruchtje niet verloren en er zaten ook geen stolsels bij het vloeien. Bij elkaar heb ik niet zo heel veel bloed verloren. Eén keer een behoorlijke hoeveelheid (2 maandverbandjes vol helder rood bloed) en voor de rest voornamelijk druppels. Dat heeft alleen wel 1,5 week aangehouden. Ik verwacht dat ik nu ongeveer 8 weken ben (weet het niet precies).


Jammer dat je nog zo lang moet wachten op de echo, ik begrijp dat ook eigenlijk niet zo goed. Ik kon altijd heel snel terecht. Je zou nog eens een test kunnen doen. Bij mij was die na een week vloeien weer helemaal negatief en toen wist ik genoeg. Het probleem is dat een positieve test niet automatisch zegt dat het wel goed zit, maar het kan een beetje compenseren voor het afnemen van de symptomen.
Wat je ook vaak hoort is dat iemand in eerste instantie zwanger is van een tweeling, dan één vruchtje verlies en dat de andere doorleeft. De hcg wordt dan wat minder en daardoor zijn de symptomen ook minder. Maar een echo is natuurlijk het enige dat echt zekerheid kan geven. Sterkte!
mooi he, alles
pi_10111052
jongensjongens, wat een toestanden weer...gelukkig is een deel opgelost en ik hoop dat Knor zich al snel wat beter voelt. Ik weet niet, misschien is een laat-het-maar-snel-voorbij-zijn het beste scenario in deze..(ik wist niet dat het zo'n pijn deed, een miskraam..nooit bij stil gestaan.)

Hier hebben we net een crisis achter de rug, voor het eerst dat onze relatie onder druk kwam te staan door de zwangerschapswens. Gisteren voelde ik namelijk mijn eisprong. Of beter gezegd: ik meende die te voelen, maar je weet dan dus niet zeker wat je voelt: is het de eisprong zelf, is het na de eisprong, of juist erna? Op welk moment komen de klachten, dat is dus de onzekerheid..magoed, dat is dus de voorinfo.

Gisteravond zeg ik dus tegen mijn vriend dat ik die klachten heb en dat we dus vanavond 'moeten' . Natuurlijk geen probleem, maar wat doet die joker nu? Gaattie heel laat naar bed, waardoor hij meteen als een blok in slaap valt en met geen tien paarden meer is te wekken ...Ik kwaad natuurlijk, dus vanochtend meteen bonje in de tent. *zucht* Het is inmiddels wel weer goedgekomen, maar ik denk echt dat hij soms er helemaal niet bij stilstaat hoe rot die behandelingen voor me zijn. Het enige wat hij immers hoeft te doen is op het juiste moment met me vrijen en zelfs dat heeft hij deze maand nagelaten ...


En nu wil ik Melonovy's dochtertje zien!!!!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10111117
Knorretje hopelijk is het snel voorbij, sterkte er mee!

Phileine, spannend he!! In ene komt het zo dichtbij! Ik had ook in eens dat gevoel: oh jee... ik moet bevàllen! Je weet het wel maar dan realiseer je je het echt en das best een beetje raar, eerst bevalt iedereen om je heen, en dan moet je zelf...

Moussy ik lach me slap om je bloemetjesblouse, ik ben namelijk van de week ookal bij M&S geweest Ik kan niets van mezelf aan omdat ik er nog 13 kilo heb zitten Maar ik heb dus ook een blommenblouse

Livelink het blijft spannend he. Wat jammer dat je niet eerder voor een echo mag! Hoeveel weken ben je nu?

Leuk die buiken!! Heb er ook nog steeds 1, ben ik iets minder blij mee. Kan zo door voor 5 maand zwanger, maandag beginnen met lijnen...

Screw them.
We're going home.
pi_10111141
CarOnline, mag je dan nu alweer lijnen?

Toevoeging...hoelang moet je nog Phil, ben je dan alweer zover? (ik had dat ook met Karin..zo was ze nog maar net zwanger en ineens was ze over tijd )

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10111173
quote:
Op woensdag 30 april 2003 13:52 schreef Catootje het volgende:
CarOnline, mag je dan nu alweer lijnen?
euh zou dat niet mogen dan? Ik heb eigenlijk geen idee...
ik geef geen borstvoeding dus dat maakt niet uit.

Nou goed, dan snoep ik maar niet meer, komt ongeveer op het zelfde neer

Screw them.
We're going home.
pi_10111253
quote:
Op woensdag 30 april 2003 13:45 schreef Catootje het volgende:
jongensjongens, wat een toestanden weer...gelukkig is een deel opgelost en ik hoop dat Knor zich al snel wat beter voelt. Ik weet niet, misschien is een laat-het-maar-snel-voorbij-zijn het beste scenario in deze..(ik wist niet dat het zo'n pijn deed, een miskraam..nooit bij stil gestaan.)

Hier hebben we net een crisis achter de rug, voor het eerst dat onze relatie onder druk kwam te staan door de zwangerschapswens. Gisteren voelde ik namelijk mijn eisprong. Of beter gezegd: ik meende die te voelen, maar je weet dan dus niet zeker wat je voelt: is het de eisprong zelf, is het na de eisprong, of juist erna? Op welk moment komen de klachten, dat is dus de onzekerheid..magoed, dat is dus de voorinfo.

Gisteravond zeg ik dus tegen mijn vriend dat ik die klachten heb en dat we dus vanavond 'moeten' . Natuurlijk geen probleem, maar wat doet die joker nu? Gaattie heel laat naar bed, waardoor hij meteen als een blok in slaap valt en met geen tien paarden meer is te wekken ...Ik kwaad natuurlijk, dus vanochtend meteen bonje in de tent. *zucht* Het is inmiddels wel weer goedgekomen, maar ik denk echt dat hij soms er helemaal niet bij stilstaat hoe rot die behandelingen voor me zijn. Het enige wat hij immers hoeft te doen is op het juiste moment met me vrijen en zelfs dat heeft hij deze maand nagelaten ...


En nu wil ik Melonovy's dochtertje zien!!!!


Ja Catootje dat is zuur!! Ik denk dat het ook best moeilijk te begrijpen is hoe zwaar die behandelingen zijn, tenzij je er middenin zit.
De ellende is dat je maar zo weinig kansen hebt, over een maand gezien. Houd de moed er in, het is voor een goed doel!
Ook bij mijn zus was de situatie soms zo uitzichtloos, maar ook bij haar is het gelukt! Met behulp van IUI en hormonen, maar het is gelukt!

Sterkte

Screw them.
We're going home.
  woensdag 30 april 2003 @ 14:02:45 #64
8885 moralia
Grip op je zak
pi_10111309
quote:
Op woensdag 30 april 2003 13:45 schreef Catootje het volgende:

Gisteravond zeg ik dus tegen mijn vriend dat ik die klachten heb en dat enige wat hij immers hoeft te doen is op het juiste moment met me vrijen en zelfs dat heeft hij deze maand nagelaten ...


Tja ehm zorgen jullie er dan nog wel voor dat je ook nog vrijt omdat je het leuk vind en niet alleen om het "moeten" op het juiste moment?
De druk is voor je vriend misschien ook zwaarder dan je denkt?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_10112153
Danosa, jij was toch degene die een goedkoop adresje had voor de Bugaboo?
Ik zou erg graag het e-mail adres willen hebben als dat nog mogelijk is?
  woensdag 30 april 2003 @ 15:56:03 #66
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_10113523
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:26 schreef moussy het volgende:
Jaaah , lach me maar uit

Achter af had ik wel bij mn oma in de kast kunnen duiken voor een blouse

en de band moet nog achterste voren om ook, omdat er namen op staan Zal zo wel ff kijken of ik een foto kan maken.

even een voorproefje hoe diep ik ben gezonken [afbeelding] Voor mijn doen is dit zéér diep. Vraag maar aan Stout


Ik had hem in het zwart. Pas toen ik hem een paar weken terug verkocht zag ik dat er ook "Justin" op stond
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_10115779
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:02 schreef moralia het volgende:

[..]

Tja ehm zorgen jullie er dan nog wel voor dat je ook nog vrijt omdat je het leuk vind en niet alleen om het "moeten" op het juiste moment?
De druk is voor je vriend misschien ook zwaarder dan je denkt?


..maar wij vrijen ook beslist voor het gezellig (we zijn nu inmiddels wel het landelijk gemiddelde aan het opkrikken met al dat gevrij)! Eerlijk gezegd denk ik dat mijn vriend een beetje last heeft van werkdruk, en zie dan maar es ook thuis te presteren...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 30 april 2003 @ 18:46:05 #68
8885 moralia
Grip op je zak
pi_10116257
OOooooo gelukkig maar Catootje, dat ie dan maar geen werkdruk en seksdruk heeft he, dat is allemaal maar extra spanning en slecht voor de zaadproductie
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2003 @ 20:01:15 #69
7074 moussy
kuttekop
pi_10117560
tootje, psst, volgende keer gewoon niks zeggen en hem er op sleuren
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2003 @ 20:03:50 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10117593
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:01 schreef moussy het volgende:
tootje, psst, volgende keer gewoon niks zeggen en hem er op sleuren
Wat rolpatroon bevestigend. Ga zelf eens on top
  woensdag 30 april 2003 @ 20:05:55 #71
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10117632
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat rolpatroon bevestigend. Ga zelf eens on top



Dan kun je hem inderdaad ECHT overvallen
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2003 @ 20:16:56 #72
7074 moussy
kuttekop
pi_10117858
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat rolpatroon bevestigend. Ga zelf eens on top


ja euh, ik ben zwanger hoor, dan kijk je er zo wat naar uit om je kerel er boven op te sleuren
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 april 2003 @ 20:18:37 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10117895
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:16 schreef moussy het volgende:

[..]

ja euh, ik ben zwanger hoor, dan kijk je er zo wat naar uit om je kerel er boven op te sleuren


Hihi, ik had ook heeeeeeeel veel zin toen ik zwanger was
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2003 @ 20:19:27 #74
7074 moussy
kuttekop
pi_10117907
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hihi, ik had ook heeeeeeeel veel zin toen ik zwanger was


Ja maar die buik zit zo in de weg
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 30 april 2003 @ 20:19:59 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10117914
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hihi, ik had ook heeeeeeeel veel zin toen ik zwanger was


*grinnik*
ik zie Swets nu heel bedenkelijk kijken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 april 2003 @ 20:20:40 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10117923
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:19 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja maar die buik zit zo in de weg


Andere standjes dus. Jij bovenop dan toch maar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2003 @ 20:20:50 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10117926
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:19 schreef E.T. het volgende:

[..]

*grinnik*
ik zie Swets nu heel bedenkelijk kijken


ook IK heb mijn grenzen hoor
Het moet geen straf worden
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2003 @ 20:21:53 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10117941
Ik post 1 post en dit topic neemt direkt een heeeeeeeeeeeele vreemde wending

Zal het dan toch aan mijn dirty mind liggen?

  FOK!fossiel woensdag 30 april 2003 @ 20:23:35 #79
2628 Karin
pi_10117961
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik post 1 post en dit topic neemt direkt een heeeeeeeeeeeele vreemde wending
Sjees Swets ga eens gauw terug naar Onzin ksssttt
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 april 2003 @ 20:26:56 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10118012
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik post 1 post en dit topic neemt direkt een heeeeeeeeeeeele vreemde wending

Zal het dan toch aan mijn dirty mind liggen?


Neuh, het bewijst alleen dat niet alleen mannen veel aan sex denken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2003 @ 20:32:30 #81
7074 moussy
kuttekop
pi_10118109
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:26 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Neuh, het bewijst alleen dat niet alleen mannen veel aan sex denken


volgens mij zegt het meer over de zwangere vrouwen die hopeloos zijn, omdat er een buik in de weg zit. die er juist naar uit kijken om iemand er op te sleuren ipv een rondje on top
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2003 @ 20:33:35 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10118131
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:32 schreef moussy het volgende:

[..]

volgens mij zegt het meer over de zwangere vrouwen die hopeloos zijn, omdat er een buik in de weg zit. die er juist naar uit kijken om iemand er op te sleuren ipv een rondje on top


Daar, daar lijken me toch wel creatieve oplossingen voor te verzinnen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 april 2003 @ 20:36:09 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10118184
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:32 schreef moussy het volgende:

[..]

volgens mij zegt het meer over de zwangere vrouwen die hopeloos zijn, omdat er een buik in de weg zit. die er juist naar uit kijken om iemand er op te sleuren ipv een rondje on top


Kweenie, wij hebben het ondanks mijn omvang plus de buik tot het laatst toe 'gewoon' gedaan, qltel gewoon erop gesleurd dus die hoefde trouwens niet echt gesleurd te worden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2003 @ 20:39:05 #84
7074 moussy
kuttekop
pi_10118228
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daar, daar lijken me toch wel creatieve oplossingen voor te verzinnen


tis de derde hoor, wij vermaken ons wel Maar dan kan je nog wel uit kijken naar standje burgerlijk.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!fossiel woensdag 30 april 2003 @ 21:26:21 #85
2628 Karin
pi_10118976
Ben bezig de hele serie nog eens door te lezen. Nu ik Bram heb lees je het toch even anders, haal er mooi een hoop tips uit. Maar wat geweldig om terug te lezen Wat is er toch een hoop gebeurd in die 2 jaar.
pi_10119724
quote:
Op woensdag 30 april 2003 21:26 schreef Karin het volgende:
Ben bezig de hele serie nog eens door te lezen. Nu ik Bram heb lees je het toch even anders, haal er mooi een hoop tips uit. Maar wat geweldig om terug te lezen Wat is er toch een hoop gebeurd in die 2 jaar.
*tisSwetszijnschuldblijfdanookweghierditiseenplaatsvoorbabietjesenprilgelukjah!!* Ik zal me vriendje es lief en ontspannen aankijken.....

Ja, dat kan ik me voorstellen Karin....er is echt veel gebeurd!!! Ik moet dat nog es doen, dat doorlezen (wateenwerk)...nu niet, want ik moet sleuren gloof ik...

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10119888
effe een stukje van deel drie gelezen, Jessie weet je nog dat je steeds viel en dingen verstuikte en zo Dit is lollig zeg!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10119989
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat rolpatroon bevestigend. Ga zelf eens on top


. .

dat is bijna hetzelfde wat ik dacht; . . ik dacht als Catoot d'r vriendje nu eens vastbind en dan hup d'r op......hadsekidee

pi_10120885
Nou ik vind het logistiek ook nog best ingewikkeld om er een levendig seksleven op na te houden. Bij de helft zit de buik in de weg, en voor de andere helft ben ik niet lenig genoeg. O ja, en dan vallen er nog een paar af omdat ik die te "afstandelijk" vind en als je zo hormonaal bent heb je behoefte aan nabijheid en elkaar kunnen aankijken enzo. 't wordt wel een beetje een klucht als je steeds moet onderbreken voor "kijk uit, zo plet je Miepie", "nee dat kan ik niet met m'n ischias", "wacht even, ik moet even plassen" en vervolgens de slappe lach omdat Miepie in de maat mee gaat zitten trappelen. Arme Max...

Toot: de truuk is om vooral niet te zeggen dat het nu moet. Gewoon wazig over doen, dat werkt een stuk beter hoor ik altijd van iedereen. Voor die mannen is het dodelijk om het allemaal op commando te moeten doen, die voelen zich dan louter sperma-donor en dat vinden die egootjes moeilijk.

Oh trouwens toot, ik moet nog tot 25 juni, dus het schiet wel op maar het duurt ook nog even.

Ik heb de hele dag een beetje menstruatie-achtige krampen. Heeft dat te maken met het indalen?

ET, Swets en familie:

Mous: succes morgen , ik zal aan je denken.

mooi he, alles
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2003 @ 23:47:47 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10121710
quote:
Op woensdag 30 april 2003 23:12 schreef phileine het volgende:
Voor die mannen is het dodelijk om het allemaal op commando te moeten doen, die voelen zich dan louter sperma-donor en dat vinden die egootjes moeilijk.
Wat een generalisatie zeg.
Ik sta al sinds mijn 16e op commando potjes te vullen in de meest ranzige ziekenhuistoiletten
Een beetje man moet anytime kunnen doneren wanneer hij er achter staat hoor!

ervoor staan valt ook niet mee bedenk ik me nu

pi_10121929
haha, ik zat er al op te wachten Swets . Ik was dan ook expres enorm generaliserend, want da's soms zo lekker.
Naturlijk zijn er uitzonderingen, en zeker als je wel moet voor de medische wereld. Maar veel mannen die daar helemaal geen ervaring mee hebben vinden het vaak erg moeilijk als de seks ineens zo'n andere lading krijgt.
mooi he, alles
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2003 @ 23:58:57 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10122003
quote:
Op woensdag 30 april 2003 23:56 schreef phileine het volgende:
haha, ik zat er al op te wachten Swets . Ik was dan ook expres enorm generaliserend, want da's soms zo lekker.
Naturlijk zijn er uitzonderingen, en zeker als je wel moet voor de medische wereld. Maar veel mannen die daar helemaal geen ervaring mee hebben vinden het vaak erg moeilijk als de seks ineens zo'n andere lading krijgt.
Tja, ik heb daar dan niet echt respect voor...
Je vrouw staat dagelijks hormonen te spuiten en als man vind je dan sex op commando een te zware belasting...

Mijn god... het blijft sex

  donderdag 1 mei 2003 @ 00:14:43 #93
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10122465
Wij zijn er weer! Even een weekje weggeweest.

Knor, wat erg! Ik leef met jullie mee,

Mouss, sterkte meissie, ook voor jou een dikke

Later meer, het is na een lange dag reizen tijd voor mijn bedje............

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 1 mei 2003 @ 09:43:34 #94
46282 Artemis665
20-4-2003/28-05-1999
pi_10125679
nog niet alles gelezen, maar in ieder geval

Moussy, nog gecondoleerd met het verlies van je oma,

en Knorretje: wat erg (snik snik) .. heel veel sterkte

Af en toe ben ik een bitch... Nou ja, af en toe?
  donderdag 1 mei 2003 @ 09:48:49 #95
46282 Artemis665
20-4-2003/28-05-1999
pi_10125733
(nog niet alles gelezen)

hier gaat alles o.k. (alweer dag 12 !!???)

De borstvoeding was de afgelopen dagen erg terug gelopen, maar op advies van de wijkverpleegkundige moest ik veel meer drinken (2,5 liter)
dus dat gisteren gedaan, en nu loopt het weer goed!!!
alleen sinds gister avond opgezwollen voeten ...........denk dat ik maar eens van 2,5 L. naar 2 ga....... even afwachten wat de huisarts ervan zegt.

krampjes heeft Yelena gelukkig niet meer gehad. ben benieuwd of het misschien toch van de calcium tabletten is geweest...

Af en toe ben ik een bitch... Nou ja, af en toe?
pi_10126542
quote:
Op woensdag 30 april 2003 13:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, zover ik weet ben ik het vruchtje niet verloren en er zaten ook geen stolsels bij het vloeien. Bij elkaar heb ik niet zo heel veel bloed verloren. Eén keer een behoorlijke hoeveelheid (2 maandverbandjes vol helder rood bloed) en voor de rest voornamelijk druppels. Dat heeft alleen wel 1,5 week aangehouden. Ik verwacht dat ik nu ongeveer 8 weken ben (weet het niet precies).

Fijn trouwens dat Miepie goed ligt. Zeker als ze ook al is ingedaald, zal ze niet zo makkelijk meer kunnen draaien. Ik heb trouwens het idee dat het voor de moeder makkelijker draagt als het kindje in een stuit ligt. Ik heb bij Katja tenminste nooit het gevoel gehad dat er wat organen van mij bekneld raakten en schoppen tegen de ribben heb ik ook nooit gehad. Het kan natuurlijk ook toeval zijn geweest .


Ik wens je heel veel sterkte livelink!!!!
Duncan lag bij mij ook in een stuit maar ik heb toch echt wel onwijs veel last gehad van mijn ribben, longen en maag hoor.
Duncan lag nl kopjes te geven tegen de boven kant van de baarmoeder waardoor alles heel fijn in de verdrukking kwam en dat was pas over toen meneer deruit was.... ik heb zelf tijdens mijn weeen nog flink last gehad van maagzuur en zere ribben... want hij kroop met iedere wee weer terug omhoog ipv dat hij zakte. Daarom zijn mijn vliezen ook kunstmatig gebroken zodat hij niet meer omhoog kon "zwemmen" maar het nam helaas niet veel druk van mijn ribben en maag weg.


Om nog maar even over de sex door te gaan... hoe lang na de bevalling zijn jullie weer begonnen? Ik ben gister met mijn tweede pilstrip begonnen dus ben nu weer veilig!!! (als het goed is...) en we hebben gisteren ook voor het eerst weer gedaan... maar het voelt nog niet zoals het moet voelen...

  † In Memoriam † donderdag 1 mei 2003 @ 12:06:24 #97
7074 moussy
kuttekop
pi_10128246
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:46 schreef Angel22 het volgende:
Om nog maar even over de sex door te gaan... hoe lang na de bevalling zijn jullie weer begonnen? Ik ben gister met mijn tweede pilstrip begonnen dus ben nu weer veilig!!! (als het goed is...) en we hebben gisteren ook voor het eerst weer gedaan... maar het voelt nog niet zoals het moet voelen...
euhm, ff denken, van René met ongeveer 10 dagen Van mink weet ik dat niet meer, mn hoofd stond er toen ook niet naar.

Artemis, wat fijn dat het zo goed gaat!!

Leah hoe was je vakantie?

Hier gaat het niet zo lekker, ik heb weer dat ik al mijn gewrichten voel, ik lijk wel een paspop zoals ik me beweeg

Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 1 mei 2003 @ 12:30:15 #98
3744 Kleintje
op en top!
pi_10128775
Moussy...
Sterkte vanmiddag!
  donderdag 1 mei 2003 @ 13:44:26 #99
8885 moralia
Grip op je zak
pi_10130427
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:46 schreef Angel22 het volgende:

[..]


Om nog maar even over de sex door te gaan... hoe lang na de bevalling zijn jullie weer begonnen? Ik ben gister met mijn tweede pilstrip begonnen dus ben nu weer veilig!!! (als het goed is...) en we hebben gisteren ook voor het eerst weer gedaan... maar het voelt nog niet zoals het moet voelen...


Ik heb qua seks niks nadeligs ondervonden.
Wij begonnen 6 weken na de bevalling weer en ik merkte en merk helemaal geen verschil met voor en na. In tegendeel zelfs, het wordt eigenlijk beter en beter
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_10132740
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:44 schreef Meaghan het volgende:
Danosa, jij was toch degene die een goedkoop adresje had voor de Bugaboo?
Ik zou erg graag het e-mail adres willen hebben als dat nog mogelijk is?
Meaghan je kan volgens mij alleen deze week nog bestellen bij deze mensen. Hier kost 'ie dan 543,20 i.pv. 679 scheelt behoorlijk dus. Nooit geschoten is altijd mis toch? Als het nou niet meer kan bij hun, probeer an eens om een wagen met het oude logo te bemachtigen. Scheelt ook zo 80 euro. Prenatal heeft die nu bv al staan, maar dadelijk als het nieuw logo er alleen nog maar is worden natuurlijk ook alle showmodellen verkocht. Succes in ieder geval!

mvkippersluis74@hotmail.com

pi_10132945
Ik moet nog veel bijlezen maar begrijp uit de flarden dat er weer veel, helaas nare dingen, zijn gebeurt. Knor wat vervelend voor jullie zeg, het was zo gewild he. Ik hoop voor je dat je deze periode snel doorkomt en dat het zonder al te veel pijn is. Schroom je niet om bij de desbetreffende instanties aan te kloppen als er wel veel pijn of onduidelijkheid is. Sterkte meid!

Livelink, ik begrijp niet zo waarom je in godsnaam zo lang moet wachten op een echo. Ik hoef hier maar te bellen en bij wijze van spreken lukt het dan dezelfde dag nog. Zou je het niet nog eens kunnen proberen, zeker met jouw achtergrond. Succes!

pi_10133401
Tnx Danosa!

Het is alsnog een rib uit m'n lijf, maar het scheelt natuurlijk wel

  donderdag 1 mei 2003 @ 15:58:33 #103
393 phileine
española
pi_10134240
Ben ik nou de enige die 500nogwat euro nog steeds belachelijk krankzinnig veel geld vindt voor een kinderwagen? Ik vertik het gewoon uit principe om dat ervoor uit te geven. Wij hadden al besloten om die dingen tweedehands te kopen, omdat je dan makkelijker een andere koopt als je bijvoorbeeld toe bent aan een lichte, inklapbare ipv een grote met een goede vering, en omdat hij dan gewoon buiten kan staan en we niet gelijk over de zeik zijn als hij vies wordt of natregent. Maar toen ik die nieuwprijzen zag, was ik helemaal blij dat we het op deze manier hebben gedaan. Ik vind het echt be-la-che-lijk. Denken die mensen dat we allemaal schatrijk zijn ofzo? Van dat geld kunnen we verdorie met het gezin twee weken op vakantie!
mooi he, alles
pi_10134344
Ik had ook een tweedehandsje. 3delig dus ik gebruik hem nog steeds. Ik vertik het ook om een vermogen aan een wagen uit te geven....
pi_10136200
De prijzen van kinderwagens zijn tegenwoordig ook belachelijk hoog, absoluut.
Maar 'helaas' hebben we ons oog laten vallen op de Bugaboo en dit lijkt ons dé perfecte wagen, in de hoop dat dit maal een tweede miskoop ons bespaard blijft.

Ik heb al gekeken voor een tweedehandse, maar daar durft men alsnog Euro 500(!!) voor te vragen. Dat vertik ik dus om voor een tweedehandsje neer te tellen, dus hebben we besloten om een nieuwe aan te schaffen. En na de ellende met de vorige wagen willen we gewoon nu een wagen die wél goed bevalt en geheel naar onze smaak is en ja daar zit in ons geval helaas een pittig prijskaartje aan.

En op vakantie gaan zit er dit jaar toch niet in, dus dat geld sparen we ook weer uit

  donderdag 1 mei 2003 @ 17:20:47 #106
393 phileine
española
pi_10136617
Tja, misschien koop ik over een paar maanden ook met hangende pootjes een bugaboo hoor. Die wagen die ik nu heb kostte nieuw ook 1500 gulden (Koelstra), maar omdat de bekleding niet meer helemaal goed was kreeg ik hem voor 50 euro. Ik zie ook wel de charme van de bugaboo of die leuke sportieve quinny's, maar ik weiger het er vooralsnog voor te betalen. Maar als je hele slechte ervaringen hebt met een andere wagen, kan ik me wel voorstellen dat je in ruil voor minder gezeur wat meer geld neerlegt. Ik heb om dergelijke redenen een peperdure fiets gekocht (nou ja, gekregen...), terwijl veel mensen dat juist weer tweedehands en goedkoop zullen doen.
mooi he, alles
pi_10137043
Gelukkig krijg ik de complete babykamer en is dus de wagen mijn enige dure aankoop. Ik heb een Opel Corsa en de meeste wagens pasten niet eens zomaar in de kofferbak. Grr... Bij iedere wagen moest ik wel eerst iets demonteren voordat de wagen erin kon en hetzelfde geld natuurlijk ook weer als de wagen uit de kofferbak gaat. En om mij een miskoop te besparen heb ik uiteindelijk voor de bugaboo gekozen. Ik liep eerst straal dat "lelijke" bakje voorbij maar voor mij werk tdeze het best. Met 1 hand zo ingeklapt, lichtgewicht en hij past zo in de kofferbak, niets geen hoedenplank eraf enz. gewoon kofferbak open --> wagen erin. Klaar! Geen gedoe verder en rijden maar.

Maar goed, het blijft een rib uit mijn lijf, daar hebben jullie gelijk in. *diepe zucht*

pi_10137281
Maar Phileine, jouw supercoole wagen mag er zeker wezen hoor en dat voor zo'n zacht prijsje, echt een giller

Kan me zo voorstellen dat het veel voldoening geeft om het op te knappen geheel naar je eigen smaak en het tegelijkertijd ook nog eens veel geld scheelt.

  Jubileum moderator donderdag 1 mei 2003 @ 19:46:05 #109
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10139752
Mijn ouders en schoonouders hebben onze kinderwagen indertijd betaald. Ze kwamen allebei met het aanbod en toen we de prijzen eenmaal een beetje wisten waren ze blij dat ze het samen konden doen.
Ik vind trouwens niet alleen de prijzen van kinderwagens schandalig, eigenlijk is alles wel een beetje erg duur. Ik heb toen echt met open mond diverse babyzaken bekeken, wat een geld!

Ik heb waarschijnlijk, het is nog niet helemaal rond, een hele mooie duowagen op de kop kunnen tikken. Een tweedehands wagen met alles erbij, babynestje, regenhoes, zonnekapjes etc.
Ook die krijgen we van mijn ouders omdat hij niet alleen gebruikt gaat worden voor Eva en de as. baby maar ook voor Eva en Bram als mijn ouders de oppasdag hebben. Hij kan nog jaren in de familie circuleren (mits hij het zolang uithoud natuurlijk) want er zijn zoveel combinaties mogelijk.
Eva & Bram, Eva & as. baby, as. baby & Bram, Bram en evt. broertjes of zusjes.
Erg handig dus.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10140380
[quote]Op donderdag 1 mei 2003 19:46 schreef Lois het volgende:
Mijn ouders en schoonouders hebben onze kinderwagen indertijd betaald. Ze kwamen allebei met het aanbod en toen we de prijzen eenmaal een beetje wisten waren ze blij dat ze het samen konden doen.
Ik vind trouwens niet alleen de prijzen van kinderwagens schandalig, eigenlijk is alles wel een beetje erg duur. Ik heb toen echt met open mond diverse babyzaken bekeken, wat een geld! [/qoute]

daarom heb ik toendertijd dus ook 2e hands gedaan
Later een stevige buggy gekocht die kon plat
Achteraf blij dat ik geen bak had, met 4 mnd konden onze heren met geen mogelijkheid meer in de bakken kwa lengte

Groetjes
Stout

pi_10140784
Meaghan,

Hoe wil je dat doen dan als de kleine er is? Wij hebben een buggaboo, maar als dalijk dit meisje erbij is, dan word wandelen toch wat moielijker. Bo loopt natuurlijk wel als een kiviet,maar een uurtje zit er niet in. Dus gaan we ook naar iets van duo op zoek tegen die tijd. Vind je het neit zonde als je dalijk alsnog ook een duowagen moet kopen?
Verder is de buggaboo wel een lekker licht wagentje. Wij hebben hem om dezelfde reden gekocht als Danosa. Klein wagentje en we wilde niet te gekke capriolen uit moeten halen voordat die erin zou passen (beetje rare zin geloof ik ) Sommige wagens zijn echt niet gemaakt voor mij hoor. Wat een gedoe om die in en uit elkaar te halen. De quinnny vond ik ook handig, maar daar was toen (weet niet of dat nog zo is) een flinke schroef op de bodem van de bak dus onder het matrasje zeg maar. Ik zag die kleine al stoepje op en af gaan en dat leek me niks. Van alle wagens overgens vind ik sowieso de afwerking beneden peil als je kijk wat je ervoor betaal. Ook van de buggaboo!!! Wij hebben gelukkig maar een heel kleing edeeltje bij hoeven te betalen de rest was het kadootje van mijn ouders.

Catoot ook mijn vent had er moeite mee hoor, met het verplicht klussen. Maar ik begrijp je heel goed. Als vrouw (over het algemeen) let je vaak toch het meest op alles, je temp, je eisprong enz. En als je dan weet het moet nu, het moet nu, wil je ook nu. Maar mannen zijn geen machine's (soms jammer he ) En als ze dan juist net op dat, ene moment moe zijn of wat dan ook schiet dat wel eens in het vekeerde keelgat, heel normaal hoor!!!!

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 1 mei 2003 @ 21:35:53 #112
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10142526
Wij hebben indertijd voor een zacht prijsje een maxitaxi gekocht, de kleur ging uit de collectie. Aangezien ik geen rijbewijs heb lag Freek toch niet veel in de maxicosi en dat ging prima. De taxi is een zware buggy die je plat kunt leggen en daar lag Freek met vier maanden al in.

Wat ik ook veel zie is een kiddyboard waar je oudste op kan staan, tussen jou en de kinderwagen in zeg maar. Is dat niets voor Bo, Jessie?

Onze vakantie was heerlijk! Wel even aanpassen met zo'n uk maar erg leuk. Freek is gaan zitten en billenschuiven in de vakantie. Hij gaat in een razend tempo de kamer door dus wij hebben onze eerste avond thuis besteed aan het plaatsen van traphekjes en ladenklemmen.

Mijn zonnige kind blijkt bovendien errug eigenwijs......... maar zonnig!
Morgen opnieuw voor de gehoortest, eens zien wat het jongetje er dit keer van bakt

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 1 mei 2003 @ 21:39:11 #113
3744 Kleintje
op en top!
pi_10142635
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 21:35 schreef Leah het volgende:
Onze vakantie was heerlijk! Wel even aanpassen met zo'n uk maar erg leuk. Freek is gaan zitten en billenschuiven in de vakantie. Hij gaat in een razend tempo de kamer door dus wij hebben onze eerste avond thuis besteed aan het plaatsen van traphekjes en ladenklemmen.
OEH OEH... dit vraagt om een mailrondje met mooie foto's van een bilschuivend mannetje!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 mei 2003 @ 21:44:59 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10142775
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:46 schreef Angel22 het volgende:
Om nog maar even over de sex door te gaan... hoe lang na de bevalling zijn jullie weer begonnen? Ik ben gister met mijn tweede pilstrip begonnen dus ben nu weer veilig!!! (als het goed is...) en we hebben gisteren ook voor het eerst weer gedaan... maar het voelt nog niet zoals het moet voelen...
Redelijk snel hier, week of twee denk ik. Maar bij mij voelde het niet anders, omdat Christan de nooduitgang had gekozen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 mei 2003 @ 22:03:42 #115
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10143334
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 21:39 schreef Kleintje het volgende:

[..]

OEH OEH... dit vraagt om een mailrondje met mooie foto's van een bilschuivend mannetje!


Ze gaan morgen naar de fotograaf om te ontwikkelen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 1 mei 2003 @ 22:06:30 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10143416
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 20:24 schreef jessie het volgende:
Catoot ook mijn vent had er moeite mee hoor, met het verplicht klussen. Maar ik begrijp je heel goed. Als vrouw (over het algemeen) let je vaak toch het meest op alles, je temp, je eisprong enz. En als je dan weet het moet nu, het moet nu, wil je ook nu. Maar mannen zijn geen machine's (soms jammer he ) En als ze dan juist net op dat, ene moment moe zijn of wat dan ook schiet dat wel eens in het vekeerde keelgat, heel normaal hoor!!!!
In de tijd dat we niet met behandeling bezig waren hier en nog hoopten dat 't spontaan zou lukken heb ik gewoon nooit gezegd wanneer 't 'moest'.. Gewoon 'spontaan' verleiden .. (of 't kwam er toch wel van ).. Gewoon een week niet zeggen maar doen zeg maar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_10143822
Nou dat kon ik nooit. Ik ben echt zo'n miepie tuuterdetuut die nooit haar mond kan houden of iets voor zichzelf kan houden. Dat probeerde ik dan wel......maar was dan toch weer net iets te enthousiast en vertelde dan weer dat het vandaag of morgen wel weer eens zo ver kon zijn. Ik bereidde hem er zelfs op voor bedenk ik nu
Maarre uiteindelijk is het wel gelukt hoor
Maar ik kan me de frustratie van Catoot en haar mannetje zo goed voorstellen. Iedereen doet wel zo leuk soms van ah joh gewoon lekker vaak doen enzo. Maar in werkelijkheid zijn er maar weinig mensen die het punt 1 zo vaak doen als ze zeggen, en punt 2 als ze er zo mee bezig zijn het dan nog met veel plezier doen. Bij ons werd het toch echt een verplicht nummertje en wat leukers konden we ons er wel bij voorstellen, maar zo loopt het soms gewoon.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10144238
Jessie, een tijdje geleden hebben we al een tweedehands duowagen aangeschaft voor een zacht prijsje, want als je een flinke wandeling gaat maken of een dagje weg wilt lijkt me zo'n ding toch wel handig.
Maar deze wordt pas gebruikt als de baby wat ouder is en mss al kan zitten. Als we even gaan winkelen of snel ergens naartoe moeten lijkt hij me echter niet zo handig.

We hebben nu geen kinderwagen en die wil ik toch wel graag erbij hebben. De Bugaboo is vooral in de beginmaanden erg handig, maar dus ook met het boodschappen doen en overige korte uitstapjes waarbij je de kids meeneemt. Ik wil dan ook zo'n board erbij hebben voor Jillian, zodat zij niet continu mee hoeft te slenteren. Een draagdoek is ook een optie, maar als dit kindje net zo zwaar wordt als Jillian of zelfs
zwaarder..hellup.. blijkt te zijn dan lijkt me dat niet erg comfortabel.

  donderdag 1 mei 2003 @ 22:46:09 #119
393 phileine
española
pi_10144608
Een vriend van mij heeft nog steeds een maxi taxi voor me klaarstaan (die moet ik nog ophalen), dus daar kan ik denk ik ook wel een tijdje mee uit de voeten. En Max wil zo'n draagzak, want dat vinden mannen geloof ik altijd leuk. Die krijgen we ook van vrienden.

Hadden jullie trouwens gisteren op het journaal ook gezien dat er op de vrijmarkt veel babyspullen werden verkocht en dat heleboel zwangere vrouwen dat dan kochten? Nou dat heb ik wel geweten, zodra mijn buik in zicht kwam begonnen al die standhouders me toe te roepen en hun waren aan te prijzen, en als ik zei dat ik alles al had gingen ze vloeken of heel zielig zeggen dat ik de eerste zwangere was die ze die dag hadden gesignaleerd. Jammer dat mijn jas niet meer dicht kan .

mooi he, alles
pi_10145955
Knorretje, wat erg. Ik weet gewoon al dagen niet wat ik moet zeggen en dat overkomt mij zelden. Wat ik bedoel is dat ik hoop dat je er snel weer bovenop komt. Sterkte!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 05:39:01 #121
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_10149112
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:46 schreef phileine het volgende:
En Max wil zo'n draagzak, want dat vinden mannen geloof ik altijd leuk.

Mijn hubby was stapeldol op de draagzak. Op aanraden van Lois/Nausicaa hebben we trouwens de (duurdere) Babybjorn gekocht, en daar nooit spijt van gehad. Echt een geweldig ding, alle afmetingen kloppen precies met het babylijfje, hij blijft na 100 keer wassen mooi, etc.

Tot we in december naar Nederland gingen hebben we altijd 'gewoon' de combiwagen van pakweg $50 all-in gebruikt. Vervolgens toch voor de Quinny gevallen (tweedehands was in ons geval geen optie, helaas), en het is absoluut mijn favoriete baby-ding. We gebruiken 'm dan ook veel op het strand, heuvel-op-en-af e.d. Toch ben ik blij dat ik 'm niet direct na de geboorte had: hij is moeilijker in te klappen en moeilijker in de auto te tillen dan de combi.

Ben ik trouwens de enige die sex tijdens de zwangerschap echt he-le-maal niks vond? Al vanaf het begin voelde het niet prettig, en met buik en ischias werd het alleen maar erger......

pi_10150469
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 21:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Redelijk snel hier, week of twee denk ik. Maar bij mij voelde het niet anders, omdat Christan de nooduitgang had gekozen


Anouk bij mij ook. . .

Alleen ik had niet direct zin in sex na de bevalling. .

pi_10150524
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik post 1 post en dit topic neemt direkt een heeeeeeeeeeeele vreemde wending

Zal het dan toch aan mijn dirty mind liggen?


. .
pi_10150558
Ja Leah wie weet is zo'n plankje wat, ik kijk tegen die tijd wel even. Maar volgens mij zijn die dingen vanaf 3 jaar. Maar leeftijd zegt ook niet alles.

Over die draagzakken. Wij hebben er ook 1 van babybjorn. Ik zelf wilde hem graag hebben omdat ik tijdens mijn zwangerschap zo vaak van de trap viel (jaja Toot wrijf het er nog maar is in ) en dat mocht me met de kleine natuurlijk niet gebeuren. Ik vond het een onding. Voor de wat bredere vrouw met big boobies zit dat dus echt niet lekker. Je draagt je kindje net als tijdens je zwangerschap niet op je buik maar meer tegen je borsten, Nou ik en bo zaten dan helemaal klem. Pappa vond het wel leuk en stoer, maar ook bij hem met zijn 2 meter en dus groot wat aan de krappe kant, maar dat ging wel. Ik ga denk ik tegen de tijd dat de kleine er is eens kijken voor zon draagdoek die je meer op je buik moet dragen. Doe ik dan wel als de kleine er is, kan je lekker makkelijk passen en weet je gelijk hoe het voelt. Dus mijn tip. Koop zo'n ding pas als je kleintje er is dan kan je het er gelijk in passen.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10151089
ik kreeg vorige week bij de yoga een uitgebreide demonstratie van verschillende draagdoeken die je al vanaf 't begin kunt gebruiken; heel leuk & leerzaam. de meest simpele (een dubbelgevouwen katoenen lap, van zo'n 2.40m lang, ook wel 'slendang' genoemd) werkt prima, je moet alleen even weten hoe 'm te knopen. dan kun je de hoogte & plaats van dragen helemaal zelf instellen. die voorgevormde draagzakken (dus niet die babybjorns of hoe heten ze, maar meer zo'n buidel met 'n gesp-riem schijnen wat minder handig te zijn omdat ze juist slecht te stellen zijn en gemiddeld veel te laag hangen, hetgeen erg zwaar is voor je rug (maar ja jessie, als je borsten anders in de weg zitten is dit misschien juist toch iets voor jou). tot slot kwam de 'baby cuddle' aan bod: dat is zo'n superlange doek, die je verschillende keren om je buik & schouders heenslaat. voordelen: je draagt 'm over 2 schouders, dus lichter, en verder is ie natuurlijk ook goed te stellen qua hoogte van 't dragen. nadeel: door de verschillende lagen een risico dat 't te warm wordt voor de baby (zeker in de zomer).

hier alles okay, vandaag alweer 25 weken!

pi_10151202
Ja zo'n slengdan lijkt me wel wat. Je kindje gewoon niet te warm kleden dan.
Fijn dat alles bij jou ook zo lekker verloopt joh !!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10151230
Ik bedoel dus de baby cuddle, al die namen ook

Ik ga binnekort eens naar zorg op maat bellen want ik zou 13 mei met zwangerschapsgym beginnen maar nog niks ghoord

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 11:34:23 #128
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_10152440
Leuk om je weer eens te zien bix!

Jessie: wachten met kopen blijkt een goede tip : ik was met m'n E-cup ook niet een van de kleinsten, en hubby met z'n 1.96 niet direct kort, maar ons beviel het ding dus gigantisch goed. Grappig dat het zo kan verschillen.

  vrijdag 2 mei 2003 @ 11:35:54 #129
4282 Catootje
*stilte*
pi_10152488
Bixister, tijd voor een buixfoto!!!


Nog eeeeeven over die sex ...ik ben net als Jessie, ben als de dood dat als ik niet aangeef dat we nu in ieder geval 'moeten' het mis zal gaan...wordt ik hier zwaar om uitgelachen omdat: ...ten eerste ik altijd meen te weten dat vandaag echt mijn eisprong komt (ben al een week in de weer met buikpijn, dus het zou elke dag van deze week kunnen zijn) en ik zit er dus vaak naast. Ten tweede is, zoals ET al aangaf, de andere partij in deze een man: als je het aanbiedt zegt hij geen nee. Maar ikzelf vind dat verplichte vrijen dus echt niet leuk, omdat het nl moet (word ik erg dwars van, van dingen die moeten)..niet dat het dan niet lekker is of zo. Bovendien kan ik me sex tijdens de zwangerschap ook maar moeilijk voorstellen: nu heb ik een week lang waanzinnige buikpijn, en dan is het niet echt prettig als je partner je wil opvouwen als een loempiaatje...

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2003 @ 11:39:28 #130
7074 moussy
kuttekop
pi_10152593
Ik heb zo'n buikzak die overdwars gaat, Maar omdat je die weer redelijk laag draagt, lag René onder mn borst dan kon ik dr weer niet zien

Voor hele kleine babietjes vind ik die zakken niet zo ideaal, ze liggen er zo opgefrummeld in dat je het idee hebt dat je ze aan het verstikken bent of zo Ik heb de zak ook maar erg weinig gebruikt, het was veel te warm zo die 2 buiken tegen elkaar. Maar als hangmatje was ie perfect

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_10152614
ik heb nog es op internet gezocht maar ik geloof dat die 'baby cuddle' meer bekend staat onder de naam 'tricot-slen' oid.

zie bijv: http://www.hetrietje.nl/shop/nl/dept_40.html

ps: hoi gao!

ps2 en hoi Cato & Moussy. het is maar de vraag of mijn buik nog op een foto past!

en verplicht vrijen is natuurlijk wat minder leuk maar het lijkt me ook onzin dat jij er alleen maar aan moet denken en hem dan stiekem moet verleiden. hij wil toch ook graag een baby? laat hem de cyclus maar es een tijdje bijhouden.

[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 02-05-2003 12:03]

  vrijdag 2 mei 2003 @ 11:41:20 #132
4282 Catootje
*stilte*
pi_10152646
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:40 schreef bixister het volgende:
ik heb nog es op internet gezocht maar ik geloof dat die 'baby cuddle' meer bekend staat onder de naam 'tricot-slen' oid.

zie bijv: http://www.hetrietje.nl/shop/nl/dept_40.html
[afbeelding]

ps: hoi gao!


....volgens mij moet je daar geen grote borsten voor hebben *wijst op maatje E *
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10152893
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:41 schreef Catootje het volgende:

[..]

....volgens mij moet je daar geen grote borsten voor hebben *wijst op maatje E *


dit is maar 1 van de mogelijkheden om 'm te dragen hoor, zo hoog hoeft niet per se. en hier is 't kind ook alweer wat groter.
maar ik voel meer voor de slendang, denk ik.

nog meer info: http://www.stichtinglichaamstaal.nl/nederlands/dragen/index.html

  vrijdag 2 mei 2003 @ 11:56:11 #134
393 phileine
española
pi_10153050
Nou, dan heb ik eindelijk eens een keer voordeel van mijn bescheiden b-cupje . Ik geloof dat wij een babybjörn krijgen, daar zijn de mensen in mijn omgeving weer erg enthousiast over en die man heeft ongeveer hetzelfde postuur als de mijne, dus dat moet lukken.

Catootje: het is ook lastig allemaal, zeker als je je er wel bewust van móet zijn vanwege die medicijnen en die zware symptomen. Mijn lijf heeft zich vanzelf aan het probleem aangepast. In de cyclus dat Miepie was verwekt mocht ik eigenlijk niet zwanger worden, maar kwam de eisprong gewoon veel te vroeg direct na een spontane avond in de eerste week (dat ei signaleerde de aanwezigheid van sperma en dacht "hoppetee, we gaan ervoor!"). Heeft een hoop gedoe gescheeld en ik vind het ook wel een leuk idee dat ze gewoon uit pure lust en liefde is verwekt en dat het voor een keertje niks met die berekeningen te maken had. Maar dat heb je natuurlijk niet altijd voor het kiezen.

Hoe is het met Knorretje?
Moussy de dag gisteren goed doorgekomen?

mooi he, alles
pi_10153205
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:56 schreef phileine het volgende:
Ik geloof dat wij een babybjörn krijgen, daar zijn de mensen in mijn omgeving weer erg enthousiast over en die man heeft ongeveer hetzelfde postuur als de mijne, dus dat moet lukken.
ik geloof dat ze daar niet vanaf 't begin in mogen, omdat ze daarin te rechtop zitten (en hun rug dat nog niet aankan). vanaf een maand of 2 mag het dacht ik wel). daarna lijkt die me ook handig, zeker voor G-Daddy.
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2003 @ 12:04:39 #136
7074 moussy
kuttekop
pi_10153287
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:56 schreef phileine het volgende:
Moussy de dag gisteren goed doorgekomen?
Jah!! Ondanks dat het ontzettend dubbel was.. zelfde crematorium als van Mink, was het een hele mooie uitvaart en best een geslaagde dag, voor een uitvaart dan he.

Dat we om 2:15 in de auto stapten werd René even wakker en het eerste dat ze zei was, kijk opoe!!! Opoe is op de maan!! bij ons wordt na zo'n plechtigheid een flinke borrel gedronken, vandaar dat we zo laat waren, het was zo gezellig

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:14:28 #137
4282 Catootje
*stilte*
pi_10153562
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:04 schreef moussy het volgende:

[..]

Jah!! Ondanks dat het ontzettend dubbel was.. zelfde crematorium als van Mink, was het een hele mooie uitvaart en best een geslaagde dag, voor een uitvaart dan he.

Dat we om 2:15 in de auto stapten werd René even wakker en het eerste dat ze zei was, kijk opoe!!! Opoe is op de maan!! bij ons wordt na zo'n plechtigheid een flinke borrel gedronken, vandaar dat we zo laat waren, het was zo gezellig


Fijn dat je oma mooi hebt kunnen 'uitzwaaien', geeft denk ik wel een goed gevoel (wat gek lijkt me dat, hetzelfde crematorium..).


Phil Dat lijkt me erg grappig, Miepje had gewoon besloten dat het tijd werd dat je moeder zou worden (kromme zin)!!! *ziet al een eitje voor zich dat bij het eerste zicht op zaad als een idioot uit haar eierstokwoninkje komt racen*

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:44:23 #138
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_10154333
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:35 schreef Catootje het volgende:
Nog eeeeeven over die sex (..)Maar ikzelf vind dat verplichte vrijen dus echt niet leuk, omdat het nl moet (word ik erg dwars van, van dingen die moeten)..niet dat het dan niet lekker is of zo. Bovendien kan ik me sex tijdens de zwangerschap ook maar moeilijk voorstellen: (..)
Erg veel ervaring met 'verplicht vrijen' heb ik niet (we hebben dat iets meer dan een maandje gedaan), maar wij vonden het allebei eigenlijk soms niet erg prettig. Elke twee, drie dagen vrijen vonden we op dat moment niet echt fijn. Maar toen ik zwanger was, was het plotseling geen probleem meer! Misschien dat dat gewoon kwam doordat het 'verplichte' eraf was, of misschien doordat sex tijdens de zwangerschap nog fijner is... Hoe dan ook, ik hoop dat het 'verplichte' voor jou snel niet meer nodig zal zijn .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:01:24 #139
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10156680
Wij hebben ook een dure Quinny van mijn schoonouders gekregen. Hij is het geld wel dubbel en dwars waard vind ik. Maar als we hem zelf hadden moeten betalen waren we toch voor een 2ehandsje gegaan vrees ik!

Ik geloof dat kleintjes vanaf zo[n 2 maanden in een Babybjorn mogen. Het gaat ook meer om de lengte van het kind dan de leeftijd. Er zit nl. zo'n schuifding in wat je op de lengte van je kind afstelt. Het begint geloof ik bij 53 cm. Wij hebben er ook 1 maar we hebben hem echt schandelijk weinig gebruikt! Ik vond Jonas al snel te zwaar en mijn vriend is erg lang dus dan zittie weer te strak.

  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:34:53 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10157681
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:40 schreef bixister het volgende:
ik heb nog es op internet gezocht maar ik geloof dat die 'baby cuddle' meer bekend staat onder de naam 'tricot-slen' oid.

zie bijv: http://www.hetrietje.nl/shop/nl/dept_40.html
[afbeelding]


Een kennisje van mij had zo'n ding en ik was meteen verkocht toen ik het zag. Het ziet er zo gezellig en comfortabel uit. Echt heel lief. Hun kindje heeft er ook nog heel lang ingehangen.
En... aangezien ik dus echt een heel bescheiden b cupje heb zou het bij mij dus geen probleem moeten zijn met het standaard aanhangsel als wij ooit aan kinderen gaan beginnen.

En als we het dan toch over die dingen hebben. Voila, zomaar in ons eigen foto-topic:

Dus Dice moet ons hier meer over kunnen vertellen.

***
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:47:15 #141
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10158039
Ja die had ik al gezien. Echt een geweldige foto!
pi_10158504
leuk ja, alleen lijkt het of ze haar middelvinger opsteekt..

wat die kinderwagens betreft: wij hebben een prima kinderwagen van iemand gekregen (2 zelfs, maar één is duidelijk wat beter) dus die proberen we eerst maar 'n tijdje. de prijzen voor die buggaboos etc vind ik ook echt idioot, maar wie weet waar wij nog voor bezwijken bij de aanschaf van allerlei dingen. voorlopig probeer ik het meeste op de tweedehands markt te vinden. er is zo'n enorm aanbod, en met een likje verf hier en daar wordt 't ook nog wat persoonlijker.

pi_10160228
wij hebben de draagzak van chicco.
En bevalt ons nog steeds uitstekend. Het is voor kindjes vanaf een week of 8 tot 9 kilo (dus superhandig als je een minimensje hebt als alicia die er nog steeds in gaat en zo overal mee naar toe wordt gesleept) Met alicia's tempo aangroeien enzo denken we hem nog wel een half jaartje te kunnen gebruiken, hoop zelf gewoon tot ze echt goed durft te lopen. Maar das afwachten.

De kinderwagen is een chicco (alweer ) trio. Was in aanschaf destijds iets van 400 euro, maar dan hebbie dus wandelwagen, 5 standenbuggy, autostoel in een. De autostoel hebben we afgelopen zaterdag pas uit de auto gedaan en omgeruild voor een ander (was nog niet nodig, maar deden we met het idee alicia vast te laten wennen aan een andere stoel en dan kon ik deze in de loop van de zomer opnieuw bekleden). De buggy en wandelwagen worden nog steeds volop[ gebruikt en heb nooit spijt gehad van de dure aanschaf. Vindt de wandelbak heerlijk en handig bij ziekte, ze kan dan lekker bij mijn voeten slapen in de woonkamer (alicia wil niet in het campingbedje want dan heeft ze niet direct zicht op ons als ze ligt, ondanks het gazen wandje) De buggy is gewoon een wat zwaardere buggy zodat ik er goed op kan leunen en kan gebruiken als steun.

We zijn trouwens destijds voor deze gevallen vanwege de kleine hoek die hij had kwa draaien en dit was de enige die makkelijk bestuurbaar was vanuit de rolstoel.

Nausicaa ontzettend bedankt voor jullie kaartjes, deed ons enorm goed

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 02-05-2003 16:19]

pi_10160886
knorretje hoe is het nu? heb je nog zoveel buikpijn?
  Jubileum moderator vrijdag 2 mei 2003 @ 19:37:48 #145
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10164837
Zo'n 35 uurs bevalling he? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen?
Reken je dat vanaf het eerste krampje, het breken van je vliezen of vanaf regelmatige weeën?
Mijn bevalling staat te boek als een 15 uurs bevalling, gerekend vanaf het breken van de vliezen maar dat vind ik zulke onzin.
Mijn vliezen braken om 9 uur 's ochtends, om 17 uur smiddags had ik pas echte regelmatige weeën en vandaar uit ging het in een stroomversnelling. Om 22.00 uur volledige ontsluiting en om 23.26 uur was ze er.
Ik vind dus dat mijn bevalling maar hooguit 6,5 uur heeft geduurd.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 2 mei 2003 @ 20:52:48 #146
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_10166673
Ik heb een Maxi GoGo buikdrager die prima bevalt en een Mutsy wandelwagen die ik ook voor geen goud zou willen inruilen. Hij rijdt heerlijk en heeft goede stevige banden (niet van die luchtbanden die je tegenwoordig alleen nog maar lijkt te zien). Hij is al 8 jaar oud nu en heb hem toen tweedehands gekocht (was maar 2 jaar gebruikt) voor 400 gulden. Dus ik heb er al jaaaaaaren veel plezier van. Ik zal eens een foto opduikelen ergens...
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  vrijdag 2 mei 2003 @ 20:54:03 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10166702
Bixister, heb je nog iets kunnen regelen met kraamzorg? Volgens mij is het op het moment een gekkenhuis in Utrecht met zwangerschappen (gezien het feit dat ik ook pas 20 mei terecht kan voor een echo).

Over draagzak gesproken. Ik heb een 30e hands draagzak uit het jaar nul, maar hij voldoet nog steeds. Als ik met Katja met de bus moet, vind ik het toch een prettiger idee dat ze in zo'n zak zit als ik met buggy en alles moet instappen. Heb ik toch nog één hand vrij.
Dat is wel het voordeel van zo'n heel oud model. Die kun je wat langer gebruiken dan de meeste moderne draagzakken.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 21:32:00 #148
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10167549
Lois, ik heb ook gerekend vanaf de eerste weeën. Dan kom ik uit op zo'n 6 uurtjes ongeveer!
(een kennisje van mij heeft echt anderhalve dag weeën gehad. Toen werd besloten tot een keizersnee moest ze nog even wachten want er kwam nog een andere ks tussen )

Angelic, hoe is het met het inbakeren gegaan?

pi_10167803
livelink, wat aardig dat je ernaar vraagt! maar inderdaad, ik heb vorige week onverwachts toch nog iemand kunnen vinden die kan komen 'kramen'. een vrouw die het particulier doet, ik had haar nummer van een collega. ze heeft al heel wat ervaring en ze klonk door de telefoon hartstikke aardig & doortastend, ze had nog 'n aantal handige tips ook. hoewel ik me al aardig bij het noodscenario had neergelegd is dit toch wel een hele opluchting hoor!
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2003 @ 21:45:38 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_10167868
Ik kan Demi niet zien
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 21:47:16 #151
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_10167910
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 21:32 schreef Sweej het volgende:
Angelic, hoe is het met het inbakeren gegaan?
Oh ja, goed dat je het vraagt... ik durf het namelijk nog steeds niet aan snachts... wat een muts ben ik he? Maar ik ben al erg blij dat hij nu, 2 uur lang!, een middagslaapje doet. En als ik daar een beetje aan gewend ben, dan ga ik toch maar eens snachts een poging wagen. Ik wilde eerst kijken of opvolgmelk verschil zou maken, maar helaas... nog steeds het vaste ritueel.
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  vrijdag 2 mei 2003 @ 22:03:05 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10168353
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 21:42 schreef bixister het volgende:
livelink, wat aardig dat je ernaar vraagt! maar inderdaad, ik heb vorige week onverwachts toch nog iemand kunnen vinden die kan komen 'kramen'. een vrouw die het particulier doet, ik had haar nummer van een collega. ze heeft al heel wat ervaring en ze klonk door de telefoon hartstikke aardig & doortastend, ze had nog 'n aantal handige tips ook. hoewel ik me al aardig bij het noodscenario had neergelegd is dit toch wel een hele opluchting hoor!
Hardstikke fijn voor je! Het is toch wel prettig om iemand te hebben die eerste dagen. Vooral dat sommige huishoudelijke klusjes werden gedaan vond ik heel plezierig . En die eerste dagen durfde ik Katja geen trap op en af te dragen en ik vond het erg prettig dat de kraamverzorgster dat deed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_10174376
Waar zijn de mannen dan bij jullie?
Of nemen de mannen pas vrij als de kraamzorg weer weg is?

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig, omdat wij het zonder zorg moeten stellen.
Manlief neemt dus zorgverlof op voor zolang als dat het nodig is...

Heeft er hier misschien nog iemand meer ervaring met geen-kraamhulp? Viel dat tegen of is het goed te doen? Wij denken dat het makkelijk moet kunnen: er zijn ook geen oudere broertjes of zusjes in het spel.

  zaterdag 3 mei 2003 @ 11:47:30 #154
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10175442
Mijn vriend heeft inderdaad 3 weken vrij genomen toen de kraamzorg weg was.
Een heleboel dingen zou ik prima met andere hulp hebben kunnen doen, maar mijn kraamverzorgster is uren bezig geweest met helpen met borstvoeding en aanleggen. Dat ging bij mij namelijk niet zo goed, maar zij weigerde zich er bij neer te leggen dat borstvoeding niet zou lukken. Zonder haar had ik geen borstvoeding gegeven, dat weet ik in ieder geval zeker. In het ziekenhuis hadden ze al gezegd, dat ik het maar moest opgeven.
Bovendien was ik die eerste week hormonaal toch een beetje uit mijn doen en ik weet zeker dat ik met mijn moeder of schoonmoeder de vreselijkste ruzie zou hebben gekregen.
Maar helaas, je hebt het nu niet meer altijd te kiezen. Als je geen kraamzorg kunt krijgen, is het niet anders. In dat geval had ik ook absoluut de voorkeur gegeven aan mijn vriend. Het was zeker te doen geweest, behalve de borstvoeding dan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fossiel zaterdag 3 mei 2003 @ 15:20:00 #155
2628 Karin
pi_10179435
Peet had 3 weken vrij vanaf het moment dat ik opgenomen ben in het ziekenhuis. Dus 1 week dat ik in het ziekenhuis lag, toen hadden we nog 5 dagen kraamzorg en toen was hij nog een week thuis. Iedereen zei wel dat ze het raar vonden dat hij vrij was terwijl de kraamverzorgster er was. Vond ik juist niet, hij moet het toch ook allemaal leren. Vooral ook omdat ik nog zo weinig kon. En hij liep heus de kraamverpleging niet in de weg hoor. Nu hadden we ook juist tijd om even lekker met zijn drietjes te zijn terwijl de week erna hij best wel druk was met de was en het huishouden enzo.

Bram was gisteravond erg uit zijn hum. gebeurd niet vaak maar als het gebeurd is het meestal op een moment dat ik er ook even helemaal doorheen zit, hij voelt het aan denk ik. Vreselijk huilen en met geen mogelijkheid stil te krijgen en zo vreselijk moe. Gewoon te moe om te slapen lijkt het wel. Totdat ik ineens bedacht dat we nog een hangmatje hadden geleend van Lois, die heel snel in elkaar gezet. Hij lag er nog geen 5 tellen in en hij sliep al.
Om half 11 nog een keertje gegeten en om 11 uur sliep hij alweer. Ik ben zelf ook als een blok in slaap gevallen en pas om half 6 hoorde ik hem weer. Wat was ik weer trots op mijn mannetje. Even snel gegeten en om kwart over 6 sliepen we alweer tot half 10. We zijn er alletwee vreselijk van bijgekomen.

  Jubileum moderator zaterdag 3 mei 2003 @ 19:06:48 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10183378
Ik heb een enorm verkeerde beweging gemaakt geloof ik, want mijn bekken doet ongelooflijk pijn. Ik kan niet meer lopen, staan of zitten zonder dat de tranen inmijn ogen schieten, het voelt alsof mijn schaambeen volledig aan puin is geramd.
Ik heb er pas een paar uur last van en begin nu pas te realiseren waar Knor al die maanden doorheen is gegaan.
Daarnaast heeft Eva 40 graden koorts dus ken je nagaan hoe geweldig gezellig het hier is.

* Lois kruipt weer op de bank*

Ik hoop dat het morgen weg is.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10183833
Denk ik vanmiddag een mooie aankoop gedaan te hebben: een bubbelmat voor in bad, ze waren in de aanbieding bij Kruidvat. Lees ik net dat zwangere vrouwen hier dus geen gebruik van mogen maken
Flink balen dus, zag me al liggen in bad, heerlijk relaxen tussen de bubbels, dus niet

Weet iemand waarom dit afgeraden wordt tijdens de zwangerschap?

Lois, wat vervelend allemaal.
Sterkte met je bekken en beterschap voor Eva.

Mijn bekken heeft ook weer flink wat te verduren tijdens deze zwangerschap.
Lopen gaat gelukkig nog wel, maar zitten en omdraaien in bed is erg pijnlijk. Ik weet dat ik niks te klagen heb als ik mijn situatie met die van Knorretje vergelijk, maar het is gewoon zo jammer dat het zwanger zijn bij mij altijd gepaard moet gaan met pijn

pi_10184414
Wat een narigheid Lois. Sterkte meid! En natuurlijk weer beterschap voor Eva. Waardoor heeft ze koorts, weer de oortjes? Het houdt niet op he? Dikke kus!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 mei 2003 @ 20:07:35 #159
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10184551
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:06 schreef Lois het volgende:
Ik heb een enorm verkeerde beweging gemaakt geloof ik, want mijn bekken doet ongelooflijk pijn. Ik kan niet meer lopen, staan of zitten zonder dat de tranen inmijn ogen schieten, het voelt alsof mijn schaambeen volledig aan puin is geramd.
Ik heb er pas een paar uur last van en begin nu pas te realiseren waar Knor al die maanden doorheen is gegaan.
Daarnaast heeft Eva 40 graden koorts dus ken je nagaan hoe geweldig gezellig het hier is.

* Lois kruipt weer op de bank*

Ik hoop dat het morgen weg is.


En als het morgen/overmorgen niet weg is, hup naar de dokter hè? Niet mee blijven modderen. Beterschap voor jou en Eva!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_10185821
Hello, daar was ik weer ffies.
Ben een beetje in lurkstand gegaan want ik heb het momenteel errug druk met mijn twee ukkies...
Maar ik heb een vraagje... volgens mij heeft duncan spruw in zijn mondje en ik heb geen flauw benul wat ik hier nu mee aanmoet.
Ik geef hem flesvoeding en kook braaf iedere dag zijn flessen en spenen (ook de fopspeentjes) uit.
Maar nu heeft hij een wit niet wegveegbaar plekje op zijn verhemelte en een ietwat wit uitgeslagen tongetje, maar verder is zijn mondje schoon.
Dat zijn tong wit is kan komen van de voeding want dat kan ik wel wegvegen...
Iemand enig idee of dit idd ook voorkomt bij flessekinderen en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen?
Hij eet (drinkt...) wel goed alleen is het af en toe huilen tijdens de fles daarom ( en vanwege het bovenstaande) denk ik dus aan spruw. Ik heb al gezocht op internet maar daar wordt eigenlijk alleen gesproken over spruw bij babies die borstvoeding krijgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 mei 2003 @ 22:10:36 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10186809
Angel, even naar de dokter lijkt me Niet mee blijven modderen hoor, zo'n ukkie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 mei 2003 @ 22:13:58 #162
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10186888
O jeetje, beterschap bij jullie Lois! Goed voor jezelf zorgen hoor!

Angel, even naar de dokter. Een kuurtje en het is zo weg!

pi_10186911
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 22:10 schreef Rewimo het volgende:
Angel, even naar de dokter lijkt me Niet mee blijven modderen hoor, zo'n ukkie
Rewimo, waar komt me dit toch bekend van voor? Misschien kun je er beter ondertitel van maken he?

Serieus, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Dus hoppetee dames, naar de huisarts! Daar zijn is hij of zij voor.

(Volkomen off-topic) vandaag hebben we de rekening voor Marco's ambulanceritje van twee weken terug gekregen, meer dan 500 euro! Tis toch niet te geloven!

  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 mei 2003 @ 22:17:08 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10186952
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 22:15 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Rewimo, waar komt me dit toch bekend van voor? Misschien kun je er beter ondertitel van maken he?

Serieus, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Dus hoppetee dames, naar de huisarts! Daar zijn is hij of zij voor.

(Volkomen off-topic) vandaag hebben we de rekening voor Marco's ambulanceritje van twee weken terug gekregen, meer dan 500 euro! Tis toch niet te geloven!


Ik weet het, ik val in herhaling

Zie peutertopic: nachtelijk telefonisch consult: ¤ 40,50

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_10187008
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 22:17 schreef Rewimo het volgende:

Zie peutertopic: nachtelijk telefonisch consult: ¤ 40,50


zie peutertopic, simultane reactie

Sorry Lois, ik hou nu op met simultaan slowchatten in twee topics....

pi_10187046
Wat ik me nu ineens zit af te vragen he.... ik hoor jullie steeds ( ok das een groot woord maar ik weet het ff niet anders te omschrijven...) over het feit dat de HA post dus rekeningen stuurt, maar ik ben er nu al een aantal keer geweest en heb nog geen rekening gezien....
Zijn jullie soms anders verzekerd ofzow? Ik heb een gewone ziekenfonds verzekering dus niet particulier of zullen ze hier uitermate traag zijn en zal ik nog de schrik van mijn leven ga krijgen???
pi_10187112
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 22:21 schreef Angel22 het volgende:
Wat ik me nu ineens zit af te vragen he.... ik hoor jullie steeds ( ok das een groot woord maar ik weet het ff niet anders te omschrijven...) over het feit dat de HA post dus rekeningen stuurt, maar ik ben er nu al een aantal keer geweest en heb nog geen rekening gezien....
Zijn jullie soms anders verzekerd ofzow? Ik heb een gewone ziekenfonds verzekering dus niet particulier of zullen ze hier uitermate traag zijn en zal ik nog de schrik van mijn leven ga krijgen???
Particulier verzekerd, zucht. Dan krijg je dus rekeningen die je zelf moet betalen, tot je je eigen risico hebt opgebruikt. Hoe het zit met ziekenfondsverzekerden, ik weet het niet meer. Ik geloof niet dat ik een eigen risico had, maar dat is al weer even geleden (tweede diepe zucht, als ambtenaar ben je verplicht particulier verzekerd).
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 mei 2003 @ 22:33:24 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10187269
Ook particulier, en die huisartsenpost zit in Roosendaal, en dus niet in onze eigen woonplaats. Ik krijg de meeste van mijn rekeningen zelf, behalve apotheek en ziekenhuisopnames. Moet ze zelf insturen naar de verzekering en betalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_10187473
--edit-- dubbel --edit--

[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 03-05-2003 22:46]

pi_10187537
Ah vandaar... volgens mij zit de HA post wel in mijn pakket dus hoef ik me nergens druk over te maken....
Bij ons zit ie trouwens ook niet in dezelfde woonplaats... wij wonen in wormer en de post zit in zaandam... das een km of 8 rijden...

Maar goed tis weer tijd voor een fles....
God ik ben op zich wel blij dat ik geen borstvoeding geef aan Duncan want die komt nu weer om de twee uur dan had ik me echt een melkkoe gevoeld zeg....
Hij trekt het gewoon niet om die fles van 150ml + 5 schepjes voeding in 1 keer leeg te drinken dus we doen het nu maar zo.
De voeding voor hongerige babies heb ik vorige week trouwens geprobeerd maar meneer gaat daar van over zijn nek dus dat was (helaas) geen succes. Maar goed... der wacht een hongerig ventje op me....

  zaterdag 3 mei 2003 @ 23:57:19 #171
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_10188951
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:06 schreef E.T. het volgende:

[..]

In de tijd dat we niet met behandeling bezig waren hier en nog hoopten dat 't spontaan zou lukken heb ik gewoon nooit gezegd wanneer 't 'moest'.. Gewoon 'spontaan' verleiden .. (of 't kwam er toch wel van ).. Gewoon een week niet zeggen maar doen zeg maar


verplicht door het ziekenhuis om te kijken hoe hoog het zaad komt is wel lullig.... s'avonds wippen...s'morgens om 8 uur naar het ziekenhuis... zonder je te mogen wassen...(althans karin dan)...

Dat vond karin iets minder..... normaal ook weinig moeite gehad met het verplicht doen....... wat moet dat moet

[Dit bericht is gewijzigd door Grote_Swets op 04-05-2003 01:07]

  zondag 4 mei 2003 @ 04:13:16 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_10192122
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 21:23 schreef Angel22 het volgende:
Maar nu heeft hij een wit niet wegveegbaar plekje op zijn verhemelte en een ietwat wit uitgeslagen tongetje, maar verder is zijn mondje schoon.
Dat zijn tong wit is kan komen van de voeding want dat kan ik wel wegvegen...
Iemand enig idee of dit idd ook voorkomt bij flessekinderen en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen?
Kindjes pikken spruw op in het geboortekanaal, dus het zal inderdaad wel voorkomen bij flessekinderen (maar misschien minder omdat je tepels niet kunt uitkoken ofzo?). En de enige remedie: naar de dokter!

Wat betreft het redden zonder zorg: dat heb ik dus ook gedaan, simpelweg omdat er hier helemaal geen kraamzorg is. Hubby kon ook de eerste drie dagen niet vrij nemen, en werd vervolgens ziek

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en er nog tot het eind van de middag gebleven, en eigenlijk was dat wel prettig: zo had ik de eerste dag hulp bij plassen e.d. en werd m'n eten naar m'n kamer gebracht (verder had ik er weinig aan en was het niet echt met een Nederlands ziekenhuis te vergelijken, maar dat terzijde).

En toen zat ik de volgende dag dus alleen thuis! Heel merkwaardig, moet ik zeggen Wat verzorging van Iris betreft had ik er geen problemen mee, en eigenlijk was het ook lekker om even rustig aan elkaar te wennen (en eindeloos te tutten), maar lichamelijk vond ik het ontzettend zwaar. We hebben een huis met trap, en met Iris daarop heen-en-weer sjouwen is misschien niet helemaal verstandig geweest....

Overigens komt bij iedere bevalling in mijn vriendenkring de 'meals on wheels' op gang: iedere paar dagen wordt er door steeds een ander een volledige maaltijd afgeleverd. Op die manier wordt de kraamvisite gespreid, en je hoeft weeeeeeken niet te koken!

  Jubileum moderator zondag 4 mei 2003 @ 10:01:07 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10192795
Gelukkig zitten wij, en dus ook Eva, in het ziekenfonds! Zij is ook wel het type "ik haal alle premie die je betaald er ruimschoots uit" .
Eva heeft enorm geslapen vannacht, we wisten niet wat we meemaakten want normaliter met zulke hoge koorts is het ongelooflijk mis.
Ze is nog koortsig maar de vrolijkheid zelf dus ik denk dat we strakkies toch lekker even van de zon gaan genieten.
Ik kan inmiddels weer een beetje lopen, kan nog niet stilstaan en zitten gaat ook wel weer.
Ik ben er ontzettend van geschrokken, ik wist niet dat het zo zeer kon doen zeg! Ik durf nu ook amper te bewegen omdat ik bang ben dat het er weer inschiet.
Rustig aan doen maar.
We gaan morgen even met Eefje naar de huisarts om haar oortjes te laten controleren en dan zal ik dit ook wel even melden.

offtopic: mijn vader is ooit met een hartambulance en bewaking midden in de nacht van huis afgehaald en naar het ziekenhuis gebracht. Die rekening, samen met de rekening van het ritje in de ambulance heen en weer naar het AMC, was voldoende om een groot gezin 3 weken geheel verzorgd naar een tropisch eiland te sturen.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10193039
Is het niet zo dat als je particulier verzekerd ben je ook wat meer verdiend als de ziekenfondsverzekerden? Anders zou iedereen toch in het ziekenfonds gaan? Of heb ik het helemaal mis?
Ook de ziekenfondsverzekeringen vind ik belachelijk hoog worden overgens. En dan denk ik vooral aan de mensen die al van het minimale rond moeten komen. Bah!!!

He Lois, doe maar rustig aan hoor!!!

Hier is Bo ook nog steeds niet zoals ze wezen moet. Word snachts nog steeds standaard wakker en huilt nog veel. We zijn dan ook echt op. Morgenochtend (wij hebben elke ochtend vrij spreek uur een uur lang, ideaal, hoef je niet altijd een afspraak te maken) gaan we toch maar even langs de huisarts om toch haar oortjes te laten bekijken want we weten het ook niet meer. Husb moet vanmddag weer werken tot vanavond 11 uur net als gisteren en ik zie nu al weer op tegen de uurtjes vanaf 4 uur. Om 8 uur ben ik dan vaak ook helemaal versleten en lig ik uitgelteld op de bank/bed.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10193147
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 10:39 schreef bixister het volgende:
ik kreeg vorige week bij de yoga een uitgebreide demonstratie van verschillende draagdoeken die je al vanaf 't begin kunt gebruiken; heel leuk & leerzaam. de meest simpele (een dubbelgevouwen katoenen lap, van zo'n 2.40m lang, ook wel 'slendang' genoemd) werkt prima, je moet alleen even weten hoe 'm te knopen. dan kun je de hoogte & plaats van dragen helemaal zelf instellen. die voorgevormde draagzakken (dus niet die babybjorns of hoe heten ze, maar meer zo'n buidel met 'n gesp-riem schijnen wat minder handig te zijn omdat ze juist slecht te stellen zijn en gemiddeld veel te laag hangen, hetgeen erg zwaar is voor je rug (maar ja jessie, als je borsten anders in de weg zitten is dit misschien juist toch iets voor jou). tot slot kwam de 'baby cuddle' aan bod: dat is zo'n superlange doek, die je verschillende keren om je buik & schouders heenslaat. voordelen: je draagt 'm over 2 schouders, dus lichter, en verder is ie natuurlijk ook goed te stellen qua hoogte van 't dragen. nadeel: door de verschillende lagen een risico dat 't te warm wordt voor de baby (zeker in de zomer).

hier alles okay, vandaag alweer 25 weken!


Ik heb zo'n buikdrager geleend van mijn vriendin. Die der dochter isser er allang en breed uirgegroeid en zijn wil voorlopig toch geen kinders meer dus ik kan hem zolang lenen als ik wil
Toch wel handig van die vriendinnen die vanalles hebben liggen.
Ik vind hem onwijs handig voor duncan. Ik kan gewoon naar de markt zonder dat ik moeilijk hoef te doen met een loslopend kind (wat niet luistert...) en een kinderwagen die eik veel te groot is voor onze markt....
Ook naar de speeltuin, boodschappen doen, nou ja noem het maar gaat veel handiger omdat je twee handen vrij hebt voor je al grotere kind die vanalles uitvreet trouwens het is ook handig als je nog geen extra kinders hebt rondlopen maar ik bekijk het nu even vanuit het "moeder-van-twee-kinders-oogpunt"
Het is wel even wennen aan weer wat extra gewicht aan de voorkant van je lichaam, maar ik kan die van mij gewoon goed in de hoogte stellen met behulp van twee brede banden die over je schouders gaan en twee banden die onder je armen door gaan.
Ook gaat er nog een band om je lichaam heen zodat je babie echt goed tegen je aan blijft hangen.

Duncan vind het heerlijk, die is binnen twee seconden vertrokken als ik hem "omhang" .
Ik weet alleen niet zo goed hoe het zit als je een grote boezem heb want dat is iets waar ik niet mee bedeeld ben.
Maar je kan altijd passen enzo in de babywinkels.

  zondag 4 mei 2003 @ 11:15:49 #176
29568 karinswets
mama van anouk
pi_10193173
quote:
Op zondag 4 mei 2003 10:59 schreef jessie het volgende:
Is het niet zo dat als je particulier verzekerd ben je ook wat meer verdiend als de ziekenfondsverzekerden? Anders zou iedereen toch in het ziekenfonds gaan? Of heb ik het helemaal mis?
ben ik het niet mee eens mijn man is particulier verzekerd en ik ziekenfonds dus als we allebei de zelfde kwaal zouden hebben dan krijgt hij een betere behandeling als ik...omdat ik "maar" ziekenfonds ben... Ik vind gewoon ongeacht hoe je verzekerd ben heb je allemaal recht op de zelfde behandeling...
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2003 @ 11:21:29 #177
7074 moussy
kuttekop
pi_10193222
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:15 schreef karinswets het volgende:

[..]

ben ik het niet mee eens mijn man is particulier verzekerd en ik ziekenfonds dus als we allebei de zelfde kwaal zouden hebben dan krijgt hij een betere behandeling als ik...omdat ik "maar" ziekenfonds ben... Ik vind gewoon ongeacht hoe je verzekerd ben heb je allemaal recht op de zelfde behandeling...


Volgens de wet moet je ook beide een gelijke behandeling krijgen. maar helaas komt het wel voor

Peter en René zijn hier particulier verzekerd en ikke ziekenfonds. Ik heb nog nooit een rekening gezien van alle weekend- en avondbezoekjes.

Ik wil trouwens ook niet weten wat al mijn VU bezoekjes kosten. Maar.. toen de ambulance niet beschikbaar was tijdens mn weeën en ik persé niet met de helicopter naar het VU wilde is ruim betaald

Lois doe je wel ff voorzichtig? zei zij die nog steeds geen arts gezien heeft

Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 mei 2003 @ 11:41:01 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10193450
quote:
Op zondag 4 mei 2003 10:59 schreef jessie het volgende:
Is het niet zo dat als je particulier verzekerd ben je ook wat meer verdiend als de ziekenfondsverzekerden? Anders zou iedereen toch in het ziekenfonds gaan?
Wanneer de hoofdkostwinnaar meer dan ¤ 31.750 verdient per jaar moet die, en eventuele kinderen, zich particulier verzekeren.
  zondag 4 mei 2003 @ 12:28:23 #179
1139 bixister
moeist!
pi_10193998
quote:
Op zondag 4 mei 2003 04:13 schreef Gaoxing het volgende:
Wat betreft het redden zonder zorg: dat heb ik dus ook gedaan, simpelweg omdat er hier helemaal geen kraamzorg is. Hubby kon ook de eerste drie dagen niet vrij nemen, en werd vervolgens ziek
[...]
pfoeh lijkt me zwaar!
quote:
Overigens komt bij iedere bevalling in mijn vriendenkring de 'meals on wheels' op gang: iedere paar dagen wordt er door steeds een ander een volledige maaltijd afgeleverd. Op die manier wordt de kraamvisite gespreid, en je hoeft weeeeeeken niet te koken!
leuk initiatief!
maarre... eten jullie maar één keer in de paar dagen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 mei 2003 @ 12:30:32 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10194028
quote:
Op zondag 4 mei 2003 12:28 schreef bixister het volgende:

leuk initiatief!
maarre... eten jullie maar één keer in de paar dagen?


Kliekjes zijn ook eten
  zondag 4 mei 2003 @ 13:03:51 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_10194395
quote:
Op zondag 4 mei 2003 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Kliekjes zijn ook eten
Slimme Swets

Ja bix, mijn -voornamelijk afgrijselijk sportieve aussie en kiwi- vriendinnen hebben over het algemeen grote gezinnen en triathlonrennende echtgenoten. We hadden niet te klagen

  zondag 4 mei 2003 @ 13:05:44 #182
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_10194422
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:15 schreef karinswets het volgende:
ben ik het niet mee eens mijn man is particulier verzekerd en ik ziekenfonds dus als we allebei de zelfde kwaal zouden hebben dan krijgt hij een betere behandeling als ik...omdat ik "maar" ziekenfonds ben... Ik vind gewoon ongeacht hoe je verzekerd ben heb je allemaal recht op de zelfde behandeling...
Ik denk dat Jessie bedoelt dat je particulier verzekerd moet worden als je een hoger inkomen hebt, niet dat je een betere behandeling 'verdient'.

Toch?

  † In Memoriam † zondag 4 mei 2003 @ 13:54:36 #183
7074 moussy
kuttekop
pi_10195235
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wanneer de hoofdkostwinnaar meer dan ¤ 31.750 verdient per jaar moet die, en eventuele kinderen, zich particulier verzekeren.


Of je moet ambtenaar zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 mei 2003 @ 13:55:29 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10195249
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:54 schreef moussy het volgende:

[..]

Of je moet ambtenaar zijn.


Ja, maar die hebben een collectieve particuliere verzekering, waarbij je een stuk minder betaald dan wanneer je je als individu particulier moet verzekeren.
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2003 @ 13:58:05 #185
7074 moussy
kuttekop
pi_10195294
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar die hebben een collectieve particuliere verzekering, waarbij je een stuk minder betaald dan wanneer je je als individu particulier moet verzekeren.


Nou, das niet helemaal waar. Wij konden collectief een verzekering nemen en dan was ik duurder uit en had ik een minder uitgebreid pakket dan zoals we nu verzekerd zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 mei 2003 @ 14:02:59 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10195379
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:58 schreef moussy het volgende:

[..]

Nou, das niet helemaal waar. Wij konden collectief een verzekering nemen en dan was ik duurder uit en had ik een minder uitgebreid pakket dan zoals we nu verzekerd zijn.


Vreemd, meestal zijn de collectieve pakketen goedkoper en draagt daarnaast de werkgever bij in de zietekosten.

Ik betaal nu 156 euro per maand voor mijn particuliere ziektekosten verzekering.

Goed ik heb wel de topfit polis (ALLES is verzekerd) zonder eigen risico.

de topfit, omdat de modulare polissen maar marginaal minder kosten per maand, en de modules vreemd zijn opgebouwd. Wil je een beetje standaard verzekering (huisarts, medicijnen, ziekenhuis fysio, alternatieve geneeswijze) moet je bijna elke module nemen.
En voor wat betreft eigen risico, het bedrag wat je aan eigen risico neemt is precies je korting op de premie. Kortom bij een beetje normaal eigen risico (300 euro per jaar ofzo) zal het er op neer komen dat je 9 van de 10 keer toch de volle mep betaald.

-edit- om maar ontopic te blijven. Het groete verschil tussen particulier en ziekenfonds is dat kinderen bji ziekenfonds relatief erg goedkoop verzekerd zijn. Bij particulier betaal je voor het kind ook de volle mep.

pi_10196254
Damien en Duncan zijn tot ze zelf gaan werken of stufi gaan ontvangen gratis meeverzekerd bij ons.
pi_10201261
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik denk dat Jessie bedoelt dat je particulier verzekerd moet worden als je een hoger inkomen hebt, niet dat je een betere behandeling 'verdient'.

Toch?


Ja dat bedoel ik ook. Snap ook niet zo hoe je erbij komt dat ik dat zou bedoelen KarinSwets. ik heb het niet over een betere behandeling? Maar het antwoord is er al. Je verdient meer en daardoor ben je particulier verzekerd en daardoor betaal je dus een hogere premie. Ik vind ook dat iedereen dezelfde behandeling verdient!!!! Maar kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet zo zien.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Admin zondag 4 mei 2003 @ 19:59:19 #189
1284 crew  knorretje
pi_10202018
sinds vrijdag vloeien we hier zoveel dat de situatie inmiddels uit de hand begint te lopen, het sijpelt in straaltjes langs mijn benen enzo. We gaan nu naar het ziekenhuis en worden als verder alles goed bevonden is met spoed gecurreteerd.

*kippevel heeft en het doodeng vindt*

  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 mei 2003 @ 20:36:01 #190
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10202045
Sterkte Knor, ik vind het zo rot voor je dat jullie dit allemaal mee moeten maken

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 4 mei 2003 @ 20:36:24 #191
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10202056
Getsie knor..

Sterkte!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_10202199
He lieve knorretje wat rot!!!!!
Hopelijk gaat de curratage meevallen.

Heel veel sterkte!!
En Danny ook, niks zo moeilijk als iemand die je lief hebt pijn te zien hebben.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10202496
Ai Knor, heel veel sterkte in het ziekenhuis.
  FOK!fossiel zondag 4 mei 2003 @ 21:02:59 #194
2628 Karin
pi_10202802
He gatverdamme wat ontzettend naar.
Sterkte in het ziekenhuis, ik hoop dat ze je snel helpen en dat je snel weer thuis bent.
  zondag 4 mei 2003 @ 21:04:20 #195
8885 moralia
Grip op je zak
pi_10202836
Een voordeeltje Knorretje, jullie hebben geloof ik wel Alicia's verjaardag op een redelijke manier kunnen vieren?
Sterkte en hou je taai he?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  zondag 4 mei 2003 @ 21:22:25 #196
29568 karinswets
mama van anouk
pi_10203394
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:15 schreef karinswets het volgende:

[..]

ben ik het niet mee eens mijn man is particulier verzekerd en ik ziekenfonds dus als we allebei de zelfde kwaal zouden hebben dan krijgt hij een betere behandeling als ik...omdat ik "maar" ziekenfonds ben... Ik vind gewoon ongeacht hoe je verzekerd ben heb je allemaal recht op de zelfde behandeling...


[Dit bericht is gewijzigd door karinswets op 05-05-2003 09:30]

pi_10203436
Oh hihi, ja zo had ik het niet bekeken. Ja zo kan je het ook lezen natuurlijk.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2003 @ 21:41:49 #198
7074 moussy
kuttekop
pi_10203944
Jeetje knor, ik hoop dat het je allemaal meevalt. Tis toch niet niks zo'n ingreep. Sterkte
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 4 mei 2003 @ 21:41:54 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10203947
Knorretje, sterkte. Eerlijk gezegd is de curettage mij honderd procent meegevallen. Ook daarna helemaal geen pijn gehad. Ik had pijnstillers meegekregen van het ziekenhuis, maar absoluut niet nodig gehad, terwijl daarvoor.... Hopelijk zal het voor jou ook zo zijn en ben je nu snel van alle ellende af.

Ik ben helaas vandaag weer gaan vloeien. Ik weet niet wat ik er van moet denken . Ik ga morgen de verloskundige maar weer eens bellen, misschien kan zij er iets mee. Het valt me wel op dat ik op het moment voornamelijk vloei als ik een hele drukke dag heb, zoals ook vandaag. Al die feestdagen van de laatste tijd werken voor mij heel slecht, waarschijnlijk omdat ik op dit soort dagen ook veel meer met Katja loop te sjouwen. Hoe zit dat met andere moeders die zwanger zijn van hun tweede en volgende? Je ontkomt er toch niet aan om je eerste kind op te tillen en dergelijke? Ik vind het zo krom, bij de eerste zwangerschap hou je er de hele tijd rekening mee om niet te tillen en bij de volgende hoor je niemand er meer over.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 4 mei 2003 @ 22:08:25 #200
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10204714
Knorretje: heel veel sterkte!!!

Livelink, dat jij schrijft dat je voornamelijk vloeit als je het te druk hebt, klinkt mij als 'positief' in de oren. Ik bedoel: als er iets echt mis zou zijn met het kindje in je buik, dan zou het vloeien niet daarvan afhankelijk zijn. Volgens mij is het echt een wond(je) aan de baarmoedermond, dat door te veel tillen --> druk erop voor bloedverlies uit het wondje zorgt! Pfff, ik zou morgen echt direct bellen met de VK om duidelijkheid te krijgen.
Het is inderdaad ook mijn ervaring dat je tijdens de eerste zwangerschap behandeld wordt alsof je van suiker bent, met tillen van boodschappen, goede raad en tips om het rustig aan te doen e.d., maar dat men bij de volgende zwangerschappen denkt dat je alles maar aankunt, alles maar sjouwt en tilt (en daar komt het wel op neer met 1 of meer kleine kinderen die rondlopen). Maar misschien word je gewoon ook minder betuttelend behandeld, word je serieuzer genomen nu je al 'bewezen' hebt dat je een zwangerschap best aankan of zo?

pi_10204909
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar die hebben een collectieve particuliere verzekering, waarbij je een stuk minder betaald dan wanneer je je als individu particulier moet verzekeren.


Niet altijd waar. Rijksambtenaren zijn wel verplicht particulier verzekerd, maar niet collectief.
Gemeenteambtenaren zijn ook verplicht particulier verzekerd, maar dan ook collectief, en schijnbaar voor een heel laag tarief. Maar omdat er ook rechtstreeks van je salaris inhoudingen tbv je verzekering verricht worden, kom je toch nog wel behoorlijk duur uit. Alleen zie je het minder duidelijk.
  zondag 4 mei 2003 @ 22:16:00 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10204944
Ja, zo had ik het nog niet gezien! Dank je Spuuglokje, ik had wel even een positief geluid nodig.
Bij mij is de ergernis ook vanwege het gedrag van mijn vriend. Hij heeft vanaf het moment dat ik begon te vloeien voor zichzelf besloten dat het weer mis is (voor een groot deel zelfbescherming, dat wel) en hij negeert mijn zwangerschap dan ook volkomen. Hij wil het er ook helemaal niet over hebben. Hij wil heel graag een tweede kind en dit is zijn manier kennelijk om zich te wapenen tegen slecht nieuws, maar dat maakt het voor mij ook zo veel moeilijker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_10204970
quote:
Op zondag 4 mei 2003 19:59 schreef Knorretje het volgende:
sinds vrijdag vloeien we hier zoveel dat de situatie inmiddels uit de hand begint te lopen, het sijpelt in straaltjes langs mijn benen enzo. We gaan nu naar het ziekenhuis en worden als verder alles goed bevonden is met spoed gecurreteerd.

*kippevel heeft en het doodeng vindt*


Wat ontzettend naar Knor Heel veel sterkte!!

-edit- En Livelink, ook jij heel veel sterkte, dit moet ook heel moeilijk zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 04-05-2003 22:19]

  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 mei 2003 @ 22:19:00 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10205042
Livelink, ik zou morgen toch echt eens flink aandringen op een echo. Leg uit dat je hartstikke onzeker wordt van al dat vloeien, zeg erbij wat de houding van je vriend is en dat je van dit alles bij elkaar helemaal gestresst bent. Tikkie overdrijven (als dat nog nodig is) mag best, pers er een zooitje tranen uit (moet lukken met al die hormonen) en dan lijkt het me dat je toch wel een echo moet kunnen krijgen. Hier word je toch ook helemaal gestoord van joh! Sterkte hoor!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_10205175
Rewimo je bent me voor. Livelink ik vind ook hoor datje gewoon moet zeuren om een echo. Het is al erg genoeg dat je er om moet zeuren want je hebt verdorie klachten. Belachelijk dat ze je zo lang laten wachten.
Over sjouwen gesproken. Ik sjouwde zowel mijn eerste als mijn 2e zwangerschap. niet zo zwaar maar dat komt omdat ik neit zo sterk ben hahaha. En wat later in de zwangerschap minder, omdat ik toen last kreeg van me rug enz en nu ook weer.
Maar in het begin van mijn zwangerschap deed ik eigenlijk alles. Volgens mij mag dat toch ook wel, als je het maar op de juiste manier doet (door je knieeen enz )
Livelink, gewoon nog ff naar je huisarts morgen hoor!!! Dikke knuf
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10208006
we hebben de arts kunnen overtuigen dat mijn lieve kleine meissie het liefst snachts bij mij is, dus mocht ik weer mee. Ben dus net thuis. Het is allemaal vrij voorspoedig verlopen (zeg ik nu onder invloed van sterke pijnstillers). Heb geen pijnstilling meegekregen en over een uurtje of 3 is dit uitgewerkt dus ben benieuwd.
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:04 schreef moralia het volgende:
Een voordeeltje Knorretje, jullie hebben geloof ik wel Alicia's verjaardag op een redelijke manier kunnen vieren?
Sterkte en hou je taai he?
we hebben het inderdaad gevierd, maar het is maar goed dat zij te klein is om het te beseffen. Het ging niet zo als gepland natuurlijk en ik zelf ben behoorlijk afwezig geweest. Had veel pijn en kampte toen al met veel bloedverlies, maar weigerde om gister al actie te ondernemen. Vandaag moest danny eerst werken en heb ik daarop gewacht voor we naar het ziekenhuis gingen. Maar als het kon zou ik haar verjaardag dolgraag over willen doen.
  maandag 5 mei 2003 @ 00:16:25 #207
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_10208288
Dan doe je het toch gewoon over Knorretje? Het voordeel van dat ze zo klein is, is dat ze er alleen maar blij mee zal zijn (hoewel waarschijnlijk het ontevreden idee alleen maar in jouw hoofd speelt, en Alicia al lang blij was met alle aandacht).

Heel veel sterkte vannacht. Ik hoop dat de pijn meevalt.....

Livelink: ik denk echt dat je nog eens moet proberen je vk duidelijk te maken dat je met spoed duidelijkheid nodig hebt. Dat het feit dat je dat voor je geestelijk welzijn nodig hebt je geen spoedgeval maakt....naja, ok. Maar het is dus lichamelijk ook niet goed voor je.......

pi_10208524
He meid fijn dat je weer thuis bent!!!!
Sterkte joh. Buiten de lichamelijke pijn, zal het emotioneel ook wel zwaar zijn, nu je kleine kapoentje definitief uit je lijf is
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 mei 2003 @ 06:53:17 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10210956
Knor, fijn dat je weer zo snel naar huis mocht. Ik hoop dat het lichamelijk nu allemaal snel weer goed gaat, zodat dat de verwerking van het verlies van jullie Kapoentje niet in de weg staat

En wat Alicia's verjaardag betreft: die kun je best nog eens vieren op een moment dat je er weer voor in de stemming bent. Waarom niet?

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 mei 2003 @ 08:10:46 #210
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10211172
Knor, wat rottig allemaal. Fijn dat je het wat betreft het ziekenhuis even achter de rug hebt. Lijkt me echt verschrikkelijk

Livelink: inderdaad, flink zeuren hoor om een echo! Je zit al zo lang in de onzekerheid! Da's voor jou en het kleintje niet goed!

  maandag 5 mei 2003 @ 08:15:11 #211
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_10211187
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Een kennisje van mij had zo'n ding en ik was meteen verkocht toen ik het zag. Het ziet er zo gezellig en comfortabel uit. Echt heel lief. Hun kindje heeft er ook nog heel lang ingehangen.
En... aangezien ik dus echt een heel bescheiden b cupje heb zou het bij mij dus geen probleem moeten zijn met het standaard aanhangsel als wij ooit aan kinderen gaan beginnen.

En als we het dan toch over die dingen hebben. Voila, zomaar in ons eigen foto-topic:

Dus Dice moet ons hier meer over kunnen vertellen.


Dit hangt heel comfortabel. De band zit met het midden voor je buik en wordt redelijk strak aangetrokken, daarna gaan de banden kruislings over je schouders.Je hangt je kind in het dwarse gedeelte en daarna haal je de banden die over je schouders hangen onder je kind door.Knoop erin en klaar.

Wij hebben ook nog een babybjorn draagzak, die zit heel goed, maar deze band zit beter.

Demi was niet zichtbaar want de webservice van mijn host was een beetje lui

Wij worden lijp van Kay ... alles is NAAH ! 'Kay wil je wat eten ? ' 'NAAH' .En hij barst van de ondeugendheid ... HIj had mij op tafel zien staan om een lamp vast te maken ... en stond vervolgens op tafel om aan de lamp te frutten.

[Dit bericht is gewijzigd door dice op 05-05-2003 08:23]

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_10211299
Deze draagdoek ziet er zo lief en knus uit. Die wil ik strakkies ook proberen. Was dit nou de sleng nog wat of weer een andere? En kan je voor deze gewoon bij prenatal terecht ofzo?

We zijn toch maar neit naar de dokter voor de oortjes van Bo. Zal je net zien. Ze heeft de hele nacht doorgeslapen (joepieeee ) en werd ook een keer vrolijk wakker vanmorgen. Dus zo maar op naar de spel-o-theek ( en hopelijk is ie open en sta ik weer niet voor jan doedel zo vroeg voor de deur net als vorige week )

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 5 mei 2003 @ 08:55:52 #213
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_10211406
quote:
Op maandag 5 mei 2003 08:42 schreef jessie het volgende:
Deze draagdoek ziet er zo lief en knus uit. Die wil ik strakkies ook proberen. Was dit nou de sleng nog wat of weer een andere? En kan je voor deze gewoon bij prenatal terecht ofzo?
Wij hebben die doek op de 9-maanden beurs gekocht voor iets van € 20.
Tis hele rekbare stof en iets van 40-50 cm breed. Prenatal zal ze wel hebben denk ik.
Je kunt je kind er in totaal op iets van 8 manieren in dragen. Je moet de F*ckign manual ook niet kwijtraken
Wij zagen er ook iemand mee lopen in de Eftelign een paar weken terug, en had de hele dag zijn kind al op zijn buik hangen en totaal nergens last van ...
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_10211737
quote:
Op maandag 5 mei 2003 08:42 schreef jessie het volgende:
Dus zo maar op naar de spel-o-theek ( en hopelijk is ie open en sta ik weer niet voor jan doedel zo vroeg voor de deur net als vorige week )
hopelijk lees je het nog, maar zal wel niet gezien de tijd.

het is 5 mei - bevrijdingsdag - scholen vakantie - spel-o-theek zit dicht.

  maandag 5 mei 2003 @ 09:31:08 #215
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_10211753
ik denk dat ik het volgende topic ook nog bovenaan zal staan met verwachte baby, want het is nog redelijk rustig.

vervelend alleen dat we mbt de naam nog steeds niet helemaal er uit zijn. De meisjesnaam staat nog steeds alleen met potlood geschreven en nog niet met pen.

pi_10212391
knor, hoe voel je je nu? moest je ook volledig onder narcose? pas wel op dat je genoeg rust neemt om te herstellen! ik voelde me na de currettage heel snel weer prima, maar ging toen te snel weer van alles doen waardoor ik vervolgens nog een paar weken buikpijn gehad heb. sterkte!

dollehond, het komt nu echt dichtbij, spannend hoor!

  maandag 5 mei 2003 @ 10:28:08 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10212649
Knorretje,
Wat vervelend dat het ineens zo hard ging dit weekend. Ik kan me voorstellen dat je Alicia's verjaardag graag over zou doen. Het is toch haar eerste verjaardag.
Ik hoop dat je vannacht niet al te veel pijn hebt gehad.

***
pi_10213919
quote:
Op maandag 5 mei 2003 09:30 schreef Knorretje het volgende:

[..]

hopelijk lees je het nog, maar zal wel niet gezien de tijd.

het is 5 mei - bevrijdingsdag - scholen vakantie - spel-o-theek zit dicht.


Te laat
Stonden dus inderdaad weer voor een dichte deur. Nu was husb er ook bij en zijn we maar boodschappen wezen doen. Bo vond het al wat minder vreemd (dalijk begint ze nog te huilen als die wel open is hahahaha)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10219522
Zooo

Ik zie zelf dat we (Tanne en ik) ook al steeds meer bovenaan gaan staan

We zijn nu aan het aftellen en ik ben zelf al mijn 'vakantie' aan het plannen. Als ons kruumeltje er is dan werk ik gewoon de eerste week nog (zolang de kraamhulp er is) en dan neem ik aansluitend 4 à 5 weken op (heb nog genoeg vakantiedagen).

Zo kunnen we lekker genieten van onze bibi.

Oh ja ik zal vanavond (als ik er aan denk) een foto van Tanne haar buik neer zetten.
Mijn digitale camera is al een tijdje binnen dus kunnen er mooie foto's gemaakt worden van moeder (en straks kind)

♥ K, N, R en F ♥
  FOK!fossiel maandag 5 mei 2003 @ 16:52:58 #220
2628 Karin
pi_10224582
Knorretje wat fijn dat je weer snel naar huis mocht. Ik hoop dat de pijn erg meevalt. Als je er nou nog een kind voor kreeg wist je waarvoor je pijn hebt maar nu lijkt het me echt vreselijk.
Sterkte!


dolle_hond wat spannend hoor wordt het nu. Alles goed met de a.s. moeder?
En dat van de namen hadden wij ook hoor. Wij hebben pas echt besloten welke naam het werd toen mijn vliezen gebroken waren (hadden we nog mazzel dat Bram 2 weken te laat kwam anders had hij naamloos door het leven gemoeten).

Sc0rPi0n wat heerlijk dat je 4 a 5 weken vrij kan nemen! En genieten wordt het dan vast zeker.
Buikfoto's zijn we hier helemaal gek op

  Jubileum moderator maandag 5 mei 2003 @ 18:47:14 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10227096
Knor gaat het allemaal nog wel? Red je het zonder pijnstillers?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 5 mei 2003 @ 20:12:41 #222
45973 Summertime
Swallow me
pi_10229248
Knor, heel veel sterkte. Een curretage is heel naar, en heel wrang zo rond de verjaardag van Alicia.
It's in the air tonight
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2003 @ 00:42:50 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_10236803
Wij hebben ons APKtje weer gehad in het VU en hoeven niet meer terug te komen Dit gaat een heel gezond mooi kotertje worden als we de super duidelijke echo-beelden mogen geloven. We konden zelfs zien dat Zo een puntkinnetje heeft
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 mei 2003 @ 06:49:25 #224
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10238422
Heerlijk Moussy!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 6 mei 2003 @ 07:49:56 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10238547
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 00:42 schreef moussy het volgende:
Wij hebben ons APKtje weer gehad in het VU en hoeven niet meer terug te komen Dit gaat een heel gezond mooi kotertje worden als we de super duidelijke echo-beelden mogen geloven. We konden zelfs zien dat Zo een puntkinnetje heeft
Wat een geweldig nieuws!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 mei 2003 @ 08:31:26 #226
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10238780
Woei Moussy

Knorretje hoe gaat het met je?

  dinsdag 6 mei 2003 @ 09:19:14 #227
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_10239237
Weer een rustige nacht gehad!

Mijn vriendin heeft het inmiddels wel zwaar, is veel chago en moppert veel op mij, de kinderen en anderen.
Vorige week waren er twee andere kinderen ziek en dat had natuurlijk een fikse impact op de (nacht)rust. Dus hopelijk kan ze deze week nog wat tot rust komen (en ik ook).

Ze komt niet op Fok! maar lurkt wel t een en ander op het forum van zwanger.nl. Daar vooral in de topics van de laatste week.

We maken ons niet druk over die meisjesnaam, maar we hebben het er eigenlijk ook nauwelijks over.

Na de bevalling ben ik van plan om heel wat weken halve dagen te gaan werken. Niet hele weken vrij nemen. Vind ik wel leuk, maar niet nodig. Het komt beter uit om het te spreiden en af en toe een hele dag te nemen. Zo kunnen de andere kinderen ook altijd goed naar school gebracht en opgehaald worden.

pi_10240898
Geweldig nieuws Moussy!!
En nu heerlijk genieten van een zorgeloze zwangerschap en natuurlijk van dat mooie mannetje
dat je bij je draagt

Knorretje sterkte meid.
Doe maar lekker rustig aan voorlopig hoor..

Dolle_hond spannend hoor!!
Die rustige nachten zullen weldra snel voorbij zijn

  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:18:10 #229
4282 Catootje
*stilte*
pi_10249517
Bek!

Jeetje, het goede nieuws en slechte nieuws loopt hier weer door elkaar: Knor, heel veel sterkte meid...


Mous-o-mous!!! Dit is toch echt wel heel goed nieuws hoor, van harte meid!! Een mooie zo, dat kan nu al niet meer stuk. Heeeeeeeeeeeeeeeel erg fijn!!!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10249597
Vraagje... Duncan vind het gewone babybad een beetje te groot voor zijn smaak, dus ik had zoiets van ok dan doe ik je wel in een eigen gefrutste tummytub (lees grote emmer...) maar hoe hou je je kind dan in hemelsnaam vast Met twee handen vasthouden is niet echt handig maar ik zie niet in hoe je nou met 1 hand die uk moet vast houden zonder dat ie met zijn hoofd onder water zakt....

Iemand ervaring?

  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:20:00 #231
4282 Catootje
*stilte*
pi_10249600
...met mij gaat het wat beter: slaap nu tussen de middag wat (voel me zoo bejaard) maar dat lijkt wel enig effect te hebben, wordt ook gewoon kribbig van de voortdurende spanning die ik voel en van de hormonale klachten...

Dolle_hond, de laatste loodjes he...

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_10249997
Angel, hier zijn wat voorbeelden hoe je Duncan kunt vasthouden:
http://www.domovital.com/_nl/tummytub.html

De methode op de tweede foto van links werkte hier prima.
En bij de eerste foto rechts wordt het kindje met één hand ondersteund..

[Dit bericht is gewijzigd door Meaghan op 06-05-2003 16:38]

  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:45:43 #233
30488 coolbabe
My little pwny
pi_10250401
Moussy, super dat alles er zo goed uit zag

Knorretje, hoe gaat het nu met je?

Catoot, lekker hoor slapen tussen de middag. Als het nodig is moet je daar gewoon aan toe geven, hoe bejaard je je ook voelt. Het is blijkbaar nodig, geniet er gewoon van zover dat gaat.

Dolle_hond: succes met de laatste loodjes.

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Jubileum moderator dinsdag 6 mei 2003 @ 19:35:25 #234
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10254834
Angel, ik vind het moeilijk uit te leggen dus ik zal het even illustreren met een foto van Eva:

Als Duncan dus niet in slaapt valt kun je het zonder de hand achter het hoofdje af. Gewoon je hand voor Duncan langs steken en zijn schouder vastpakken, dan steunt zijn kinnetje op de muis van je duim.

Livelink hoe gaat het met jou? Ik denk zo vaak aan je, net als aan Knor.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 mei 2003 @ 19:42:31 #235
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10255026
Je kunt zelfs je vinger in het mondje steken, daarop blijft zo'n ukkie gewoon hangen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2003 @ 19:54:12 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_10255323
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 19:35 schreef Lois het volgende:
Angel, ik vind het moeilijk uit te leggen dus ik zal het even illustreren met een foto van Eva:
[afbeelding]
Als Duncan dus niet in slaapt valt kun je het zonder de hand achter het hoofdje af. Gewoon je hand voor Duncan langs steken en zijn schouder vastpakken, dan steunt zijn kinnetje op de muis van je duim.
Daar zijn mijn handen dus te klein voor René hing bij mij altijd aan een vinger, dat was het makkelijkste.

Coolbabe, hoe is het nu met je BI, zo na je sprintje?

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:57:47 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10257020
Zo, het gaat met mij weer iets beter. De buikpijn en vloeien is weer gestopt. De vk heb ik niet gebeld maandag. Ik was nogal depressief en dan kan ik mijn verhaal toch niet goed doen aan de telefoon. Gisteravond hebben we Katja naar mijn moeder gebracht en zijn we met z'n tweeen even lekker uit eten gegaan en de frustaties even goed uitgepraat. Dat heeft me al weer veel meer rust gegeven. Ik ben nog wel van plan om de vk deze week te bellen, maar (zoals jullie misschien al wel gemerkt hebben ) ik ben niet zo goed in het voor mezelf opkomen aan de telefoon. Dus het is voor mij altijd een heleboel moed verzamelen voordat ik durf.

Moussy, fantastisch nieuws . Zo langzamerhand ga je zeker al uitkijken naar je controles. Bijna jammer dat je niet meer hoeft voorlopig.

Knorretje, ik hoop dat je je snel weer lichamelijk een beetje beter voelt. Hebben ze in het ziekenhuis je hb-gehalte nagekeken na al dat bloedverlies?

Catootje, ook fijn dat jij je weer wat beter voelt. Die klote-hormonen ook. (sorry, dat moest even)

Dolle_hond, ik moest even nazoeken wanneer de uitgerekende datum ook al weer was, maar dat komt inderdaad al heel dichtbij. Het zal alleen denk ik toch het volgende topic worden .

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 21:12:18 #238
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_10257394
Ik heb voor het eerst een nacht door kunnen slapen Gisteravond er toch maar op gewaagd om Justin in de bakerdoek te doen, want ik was zo ontzettend moe. En vanmorgen schrok ik om half 8 wakker omdat ik hem nog niet gehoord had. Gaan kijken en meneer lag heerlijk te slapen (en werd dus van mij wakker... )
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  dinsdag 6 mei 2003 @ 21:24:11 #239
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10257634
Nog maar een keertje in het juiste topic: Tristan heeft al 2 ritjes in zijn fietsstoeltje gemaakt! Eergisteren en vandaag. Foto's zijn nog niet gemaakt, maar zal ik de volgende keer doen.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 21:28:16 #240
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10257706
Angelic1, wat heerlijk voor je, nachtrust is ontzettend belangrijk! Ik heb nog nooit een bakerdoek gebruikt, maar zo te lezen hier wordt het wel vaker gedaan. Mooi dat je het hebt aangedurft en dat het werkt!
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2003 @ 21:30:22 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_10257759
dat zijn al 4 ritjes voor Tristan

angelic, wat goed zeg!! Gaat Justin vanavond ook weer in de lappen?

Livelink, ik ben ook niet altijd even gebekt aan de foon hoor, dan laat ik Peter altijd bellen Ik vind het overigens héérlijk dat ik niet meer naar het VU hoef. Maar ik denk wel dat ik mijn gekke gyn ga missen als Zo keurig netjes in zijn bedje ligt.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 6 mei 2003 @ 21:37:07 #242
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_10257907
Ik ga het uiteraard weer proberen. Misschien was gisteren een 'toevalstreffer'. Maar ik blijf het doodeng vinden. Ben zo bang dat ie 's ochtends niet meer wakker wordt.

En na 6 maanden mag het toch wel eens een keertje!

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  dinsdag 6 mei 2003 @ 22:28:43 #243
30488 coolbabe
My little pwny
pi_10259041
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 19:54 schreef moussy het volgende:
Coolbabe, hoe is het nu met je BI, zo na je sprintje?
Om te janken eerlijk gezegd. Ik baal van dat krakkemikkige rotlijf van me, vandaag wilde ik ff dorp in om een paar dingetjes te kopen. Normaal doe ik 20 minuten over een hele ronde, vandaag een halve ronde gedaan en deed er een uur over. De rolstoel is te zwaar om in m`n uppie mee te nemen dus ik heb moeten lopen en jemig dat voel ik ook goed zeg. Maar ik kan toch ook moeilijk als een kluizenaar in huis blijven zitten? Jasper wil toch ook regelmatig gelucht worden anders is hij stinkvervelend en geef hem is onglijk, hij heeft er ook niet om gevraagd...

Het babykamertje is nu bijna helemaal af dus ik heb iets om me mee te vermaken gelukkig. Ik ben nu druk schilderijtjes aan het verven en stempels om de muren te doen en de geboortekaartjes zijn ook bijna af *blij is*

Livelink, raap al je moed bij elkaar en bel je vk toch...die onzekerheid is ook zo ontzettend slopend. Kun je niet meteen naar de gyn bellen die je curettage heeft gedaan en je verhaal vertellen? Misschien kun je dan veel eerder terecht voor een echo?

Fijn dat Justin heeft doorgeslapen Angelic, ik kan me wel indenken dat je het eng vind om hem de hele nacht zo te laten liggen hoor (ik heb zelf helemaal geen verstand van inbakeren dus zelfs voor een middagslaap zou ik het al eng vinden) maar vannacht ging het goed en dat geeft toch hoop voor de toekomst?

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 7 mei 2003 @ 09:02:59 #244
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_10264662
Weer een gewone nacht achter de rug. Vriendin begint wel wat tot rust te komen nou de andere kinderen weer naar school gaan. Heeft ze het huis alleen, zonder dat er weer een om aandacht vraagt of twee ruzie maken.

Als ik dat lees van dat inbakeren Angelic1, dat hebben wij nooit gedaan, wellicht omdat we het te eng vonden. Maar van de andere kant, de eerste nacht dat ze doorslapen is toch al eng. Met bonzend hart ga je kijken.

coolbabe: lijkt me inderdaad nogal zwaar, fysiek en mentaal om zo nog anderhalve maand door te moeten hobbelen. Kom op.

(ik zal wel proberen elke ochtend iets te laten weten, ik weet dat veel (as) moeders daar nieuwsgierig naar zijn )

  woensdag 7 mei 2003 @ 10:31:18 #245
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10266101
Pluizzje, jij hebt ook meldingsplicht he!

Coolbabe, wat vervelend joh! Kun je niet iemand charteren die even met Jasper de hort op gaat?

Angelic, ik weet het, het is ff moeilijk maar Jonas slaapt al 3 maanden probleemloos ingebakerd! Wel lekker dat je een nachtje doorgetukt hebt!

  FOK!fossiel woensdag 7 mei 2003 @ 11:24:20 #246
2628 Karin
pi_10267262
Angelic wat geweldig een nachtje doorslapen! Bram was vanacht weer vreselijk aan het spoken, moet er niet aan denken dat je dit een half jaar lang hebt. Petje af hoor voor ouders die dit langere tijd hebben.

Ik ben nog steeds oude delen van dit topic aan het nalezen en daarin hadden Rewimo, Dinus, Leah en Spuuglokje het hebben over een doof gevoel rond het litteken van een keizersnee. Is dat ondertussen (een jaar later) al wat beter geworden? Vind het zo'n raar gevoel namelijk, ben heel benieuwd of dit zo blijft.
En zijn jullie trouwens na jullie zwangerschapsverlof meteen aan het werk gegaan? Iedereen in mijn omgeving vind dat ik langer thuis mag blijven vanwege de keizersnee en probeert dat een beetje op te dringen. Nou kan ik ook nog niet werken hoor, na een rondje door het dorp hier ben ik al bekaf, maar ik vroeg me af of het gebruikelijk is om wat langer thuis te blijven na een keizersnee. Voel me zo schuldig namelijk. en ik kan het niet hebben dat iedereen voor mij denkt en vertelt wat ik moet doen, juist daarom zou ik bijna alweer aan het werk gaan

pi_10267699
update

Zowel Alicia als ik beginnen weer een beetje op te knappen. We slapen nog wel veel, ben nog steeds erg misselijk en moe. Zitten doet nog zeer maar voel me weer een stuk beterder dan de afgelopen dagen. (en pijnstillers doen een hoop he)

Voel me zelfs zo goed dat ik zo maar eens aan de foto spam ga beginnen, heb wat foto's van vandaag nog en van de verjaardag.

Hier en daar werd gezegd de verjaardag over te doen, maar dat zie ik niet zo zitten, is toch anders. Ze heeft van ons nog geen verjaardagskadootje gekregen (ik kon me er de afgelopen week niet toe verzetten het af te maken) en die krijgt ze in de loop van de weken dus nog. Evenals het lekker met z'n drieen in bed ontbijten (dat viel letterlijk en figuurlijk in het water doordat de vissekom ondersteboven ging en stonden we dus om kwart voor 7 die ochtend te dweilen ipv broodjes smeren. (als er hier iets niet goed gaat gaat het altijd in veelvoud)

PS. coolbabe ik laat zo snel mogelijk de laptop aansluiten zodat ik vanaf de bank hangend een relaas kan tikken over BI, zittend zie ik dat helaas nog niet zitten

  woensdag 7 mei 2003 @ 11:58:40 #248
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10268021
Karin, dat dove gevoel bij het litteken is er nog steeds (en het is al 5 jaar geleden ). Die zenuwen daar zijn gewoon definitief beschadigd. Hm, niet echt opbeurend nieuws dus, maar ik ben er inmiddels aan gewend. En misschien hebben de anderen een andere ervaring?

Over dat weer aan het werk gaan: als ik jou was zou ik pas weer gaan werken als ik daar helemaal klaar voor was. En het ondergaan van een keizersnee is lichamelijk meestal ingrijpender dan een gewone bevalling, dus daarom zou ik me niet schuldig voelen als het wat langer duurt voor dat moment is aangebroken.
Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, want ik werk niet. Nou ja, huisvrouw zijn is anders ook druk zat, ik typ net zoveel als tijdens een uitzendbaantje dat ik eens als secretaresse had . Maar even serieus: drie kinderen verzorgen en het huishouden doen en ook nog wat vrije tijd voor jezelf inplannen (althans proberen in te plannen) is behoorlijk zwaar. Ik heb dan ook sinds kort 1 keer in de week 3 a 4 uur hulp in de huishouding voor de grote klussen: badkamer boenen, wc's etc. Heerlijk!

-edit- Knorretje, heeft de vis het avontuur overleefd?

pi_10268350
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:58 schreef Spuuglokje het volgende:
-edit- Knorretje, heeft de vis het avontuur overleefd?
beide vissen zwemmen nog prinsheerlijk rond en konden gered worden uit de ravage en de klauwen van de katten
  woensdag 7 mei 2003 @ 12:13:22 #250
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10268377
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 12:12 schreef Knorretje het volgende:

[..]

beide vissen zwemmen nog prinsheerlijk rond en konden gered worden uit de ravage en de klauwen van de katten


pfiew, gelukkig maar
  woensdag 7 mei 2003 @ 12:36:03 #251
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_10268856
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:24 schreef Karin het volgende:
Angelic wat geweldig een nachtje doorslapen! Bram was vanacht weer vreselijk aan het spoken, moet er niet aan denken dat je dit een half jaar lang hebt. Petje af hoor voor ouders die dit langere tijd hebben.
*kuch*Anderhalluf jaar*kuch*
Hadden we net Kay een beetje aan het doorslapen ... begint de ellende weer .... Vannacht en vorige nacht was hij dus weer wakker en was hij aan het jengelen

Demi daarentegen slaapt van twaalf tot zes 'smorgens

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  woensdag 7 mei 2003 @ 13:19:15 #252
30488 coolbabe
My little pwny
pi_10269825
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:42 schreef Knorretje het volgende:
PS. coolbabe ik laat zo snel mogelijk de laptop aansluiten zodat ik vanaf de bank hangend een relaas kan tikken over BI, zittend zie ik dat helaas nog niet zitten
Doe maar rustig aan hoor, zorg eerst maar dat je je weer wat beter voelt
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 7 mei 2003 @ 13:19:52 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10269845
Karin, ik ben gewoon weer gaan werken na mijn zwangerschapsverlof. Ik was ook nog wel behoorlijk moe en vooral lopen ging niet echt goed, maar ik was er ook wel weer erg aan toe om weer aan het werk te gaan.
Bovendien doe ik geen lichamelijk zwaar werk, dus dat valt ook wel mee. Ik woon ongeveer 30 kilometer van mijn werk af en de eerste maanden dat ik weer moest werken ben ik op de fiets naar mijn werk gegaan. Het was me al vaker opgevallen dat fietsen me na de keizersnede goed af ging en ik wilde mijn conditie toch weer een beetje op peil brengen. Dat is me op zich heel goed bevallen en ik voelde me eigenlijk heel snel nadat ik ben gaan werken een heel stuk beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_10272678
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 10:31 schreef Sweej het volgende:
Pluizzje, jij hebt ook meldingsplicht he!
Echt waar? Nu al?
Toen ik mezelf op het lijstje liet zetten was ik vastberaden om veel te gaan posten, maar ik heb meer zitten lurken eigenlijk.

Update:
Officieel nog 11 dagen te gaan voor mijn Geburtstermin. (oja uitrekendatum: dit soort woorden denk ik echt in het Duits)
Voor mijn gevoel is het nog helemaal niet zover. Ik huppel gewoon vrolijk overal naartoe en voel me prima. Iets vaker een harde buik dan voorheen, maar da's alles.
De planning is om ambulant te gaan bevallen in een ziekenhuis hiero is de buurt. Dus bevallen en dan hup, zo snel mogelijk naar mijn eigen bedje! Nou maar hopen dat alles zo voorspoedig verloopt dat dat ook kan...
Met baby gaat alles vooralsnog goed. Die wordt nu iedere week (en straks vaker) onderworpen aan het brede scale aan controles wat de Frauenarzt hier doet: inwendig onderzoek, kweekjes, echo's, CTG, bloed, urine en bla bla bla. Herr Dokter is meer dan tevreden over ons tweetjes, dus ikke ook!

  woensdag 7 mei 2003 @ 15:07:21 #255
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10272682
Karin, ik heb na mijn verlof nog een maand vakantie genomen, al voor de bevalling gepland en ik had ook nog lang bevallingsverlof (15 weken na de bevalling). Toen ik weer aan het werk ging was ik daar eigenlijk nog niet helemaal aan toe. Nog snel moe, en last van mijn buik bij flinke inspanning. Ik had de mazzel dat Freek toen al doorsliep.

Ik zou dus zeker overwegen om iets langer thuis te blijven als ik jou was. Werken en een kind is al pittig genoeg, dan kun je er maar beter fit aan beginnen.

Wbt het litteken; bij mij is het gevoel inmiddels weer helemaal terug! Het schijnt dat de zenuwen zich bij de 1 wel herstellen, bij de ander niet of minder.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!fossiel woensdag 7 mei 2003 @ 15:11:46 #256
2628 Karin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')