abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_9998950
quote:
TILBURG (ANP) - De Tilburgse Lanciersstraat was donderdagavond voor het eerst het decor voor de 'Sterrengalerij voor de Douchezanger'. Uit tien rioolputten in de straat in het centrum van Tilburg klonk de zang van de bewoners van de straat. Van Jamai tot Marco Borsato.

De Sterrengalerij voor de Douchezanger is een initatief van het kunstenaarsgezelschap de Tilburg Cowboys en maakt deel uit van een stadswandeling, gehouden door een aantal culturele instellingen.

Eigenlijk heette de Sterrengalerij voor de Douchezanger Walk of Fame voor de Douchezanger. Maar het gebruik van deze naam werd verboden door de eigenaar van de naam, de Rotterdamse Walk of Fame. Het heeft de organisatoren er niet van weerhouden door te zetten. ,,Het is een eerbetoon aan iedereen die onder de douche zingt, dan maakt het niet zoveel uit hoe het heet'', aldus organisator C. Gribling.

Donderdagavond rond acht uur hebben de organisatoren met verf sterren bij de rioolputten gemaakt. Op de put staat de naam van de uitvoerende artiest. Uit een speaker die in de stort hangt, klinkt met douchegeluid het zanggeluid.

Als de eerste groep stadswandelaars de Lanciersstraat binnenloopt, begint het te regenen. ,,Bloot achter het douchegordijn zijn we zoals we zijn'', dicht organisator Hans d'Olivat bij de eerste put. Uit de tweede put klinkt: ,,I can see clearly now the rain has gone.''


Een geweldig initiatief, een rioolput is misschien wel de enige plek vanwaaruit ik de klaagzangen van Borsato zou willen horen, voor het overige, kon er maar altijd muziek klinken uit de rioolputten, dan kon ik tenminste ook eens kennis nemen van de vocale capacieiten van mijn buurtbewoners.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_9998968
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 04:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Een geweldig initiatief, een rioolput is misschien wel de enige plek vanwaaruit ik de klaagzangen van Borsato zou willen horen, voor het overige, kon er maar altijd muziek klinken uit de rioolputten, dan kon ik tenminste ook eens kennis nemen van de vocale capacieiten van mijn buurtbewoners.


hail Shiva geniale opmerking!!
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 25 april 2003 @ 07:01:04 #3
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_9999054
quote:
kennis nemen van de vocale capacieiten van mijn buurtbewoners.
pi_9999128
Van mij mochten ze de artiesten ook het riool in pleuren.
/0
pi_9999154
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 04:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:
GOEIEMORGEN!!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')