abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:14:53 #26
104963 ETA
European Travel Author
pi_33693818
Ik heb weekje in Lausanne doorgebracht vorig jaar, en daarna nog wat rondgereden in Zwitserland. Erg mooi land, ik zou daar zo weer een week heen willen. Het is inderdaad duur, en frigging irritant om rond te lopen aangezien alle wegen bergop zijn.... Je kan natuurlijk ook goedkoop doen, beetje met een biertje relaxen aan het meer, met mooie uitzicht over de Alpen. Als je goedkoop biertje wil scoren in een leuke bar, dan moet je natuurlijk langs Satellite, de studentenbar van de EPFL (Universiteit). Daar hebben zel vele verschillende bieren tegen een redelijke prijs!

Beste kan je gewoon gaan rondrijden, genieten van de omgeving, en een paar steden/dorpjes aandoen. Ik heb behalve Lausanne ook nog Montreux, Interlaken, Gruyeres en Luzern bezocht. Allemaal leuke plekken om te zien.


Overigens viel het overnachten in Lausanne wel mee, iets minder dan 20 euro per nacht geloof ik bij een guesthouse/hostel bij het station in de buurt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_33696681
Niks raars aan. Wij zijn er regelmatig naar toe geweest in de zomer. Staat garant voor urenlange, schitterende wandeltochten en zonne-uren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33700482
Je klinkt als een goedkope breezerslet die zich de halve valantie lam zuipt...

Zwitserland is top!
pi_37646941
ik kan u melden dan de topicstarter inmiddels in Zwitserland is geweest, in de winter dan wel, en hij heeft zich vermaakt geloof ik. Het ging trouwens niet om een grote Zwitserse stad maar om Davos. Davos is in de zomer natuurlijk ook prachtig maar je bent van die plaats gewoon niet snel ergens anders.
  maandag 8 mei 2006 @ 11:14:34 #30
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37652259
zozo, wat een duidelijke kick!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  maandag 8 mei 2006 @ 11:15:46 #31
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37652286
Maar OT: ik ga van de zomer een week lang wandelen in en rondom Fiesch. Wij zullen er zijn rondom de nationale feestdag (begin augustus) en willen ook een dag op de Aletschgletsjer lopen, iemand die over die 2 dingen iets meer kan zeggen?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_37652519
de nationale feestdag is wel aardig, in het dorp waar ik zat was er muziek en daarna vuurwerk.

Ik ga dit jaar van 25 juli tot 7 augustus weer naar Veysonnaz (Sion/Sitten).
Ik ga met het vliegtuig aangezien je met easyjet echt heel goedkoop naar Geneve kunt vliegen (tip ).
How rude!
  maandag 8 mei 2006 @ 11:26:29 #33
130803 Gripper
Get a grip
pi_37652576
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:15 schreef CleeJee het volgende:
Maar OT: ik ga van de zomer een week lang wandelen in en rondom Fiesch. Wij zullen er zijn rondom de nationale feestdag (begin augustus) en willen ook een dag op de Aletschgletsjer lopen, iemand die over die 2 dingen iets meer kan zeggen?
Ja hoor. Nationale feestdagen zijn in zwitserland over het algemeen sterk gericht op[ rondjes lopen met het hele dorp, en de fanfare voorop.
Gletschers zijn koud, en als je er in flikkert ben je dood.

Zoek een gidsenbureau, die je wel veilig mee willen nemen die gletscher op. Voldoende te vinden in de plaatsjes rondom de aletschgletscher.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_37652652
Waar wij zaten vorig jaar was geen fuck te doen dus de locatie is wel van belang, verder is Zwitserland een prachtig land en ze hebben ook zwembaden!!
bla bla bla......
  maandag 19 maart 2007 @ 13:27:41 #35
24606 edsuit
kind of blue
pi_47432383
Ik zit er over te denken om deze zomer naar Zwitserland te gaan en ik vroeg me af hoe hoog de prijzen daar ongeveer liggen. Ik heb gelezen dat het duidelijk duurder is dan Nederland, maar goedkoper dan Scandinavie. Kan iemand me vertellen of dat klopt?

Oh en als iemand nog tips heeft wat betreft dingen die ik absoluut moet zien dan hoor ik dat graag. Als ik ga, ga ik reizen met OV en ga ik vooral om mooie natuurgebieden te zien. Af en toe een leuke stad is ook niet weg.
pi_47438380
zwitserland=duur, ook zeker het reizen met het OV.
Als je gaat is het misschien een idee dan om met zo'n interrailkaart te gaan want gewoon losse kaartjes vond ik erg duur.
Maarja het is wel, vooral qua natuur een erg mooi land en je hebt ook leuke stadjes hoor dus ik zou het je ook weer niet afraden
How rude!
pi_47449590
Duur, duur... wat is duur. Wie ieder dubbeltje 2x om moet draaien kan sowieso beter thuisblijven, maar als je een beetje vooruit denkt en vergelijkt kun je ook met een beperkt budget een leuke tijd hebben. Huur een mountainbike/kano, ga wandelen, picknicken etc. Genieten van de natuur is gratis, en het is er zeker goedkoper dan Scandinavië.

Als je van plan bent redelijk wat te reizen zou ik geen losse treinkaartjes kopen, maar een meerdagenkaart. Dat is al snel goedkoper, zie: http://www.swisstravelsystem.ch/
Ik zoek niet, ik vind.
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:58:25 #38
24606 edsuit
kind of blue
pi_47507094
Vorig jaar heb ik hetzelfde gedaan in Scandinavië en daar heb ik heb het ook aardig binnen de perken kunnen houden, dus dat moet hier ook wel lukken dan
Ik wil wel flink rond gaan reizen ja, dus ga denk ik voor zo'n nieuwe Global Interrailkaart, daarmee kan je door heel (bijna) Europa reizen. Ik ga daarna nog door naar Hongarije, dus dat is dan wel handig, ben ik in 1x klaar.
pi_47546187
Begin mei een weekje Zürich . Nog nooit geweest, dus even aan het oriënteren. Lake Zürich, chocolademuseum, Frau- en Grossmünster bezoeken, Kunsthaus, SintPieterskirche en het station staan op de planning iig. En natuurlijk de bergen in. Nog meer tips iemand? .
Whatever I want.
pi_47546663
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:54 schreef PeRi het volgende:
Begin mei een weekje Zürich . Nog nooit geweest, dus even aan het oriënteren. Lake Zürich, chocolademuseum, Frau- en Grossmünster bezoeken, Kunsthaus, SintPieterskirche en het station staan op de planning iig. En natuurlijk de bergen in. Nog meer tips iemand? .
je bent in Zurich niet heel ver van Interlaken, dus: ga het Berner Oberland bekijken. Vooral de Eiger, Mönch en Jungfrau zijn erg de moeite waard. En de Eiger-noordwand is een hele beruchte, torent hoog boven het dorpje Grindelwald uit en maakt je best stil als je bedenkt wat een moeite het gekost heeft om die te beklimmen... (Heinrich Harrer, die je ook kent uit 7 years in Tibet, was in 1937 de eerste)

Je kunt met een treintje (Eigerbahn) door de noordwand van de berg naar het jungfraujoch geloof ik, hoogste punt in Zwitserland wat je zonder zelf ook maar iets te doen kunt bereiken.
http://www.jungfraubahn.c(...)id-46/278_read-1332/
het zal ongetwijfeld stervensduur zijn...
--> even snel gecheckt, 125 euro voor een retourtje naar de top van het jungfraujoch


Wil je eens een gletscher op als je toch in die bergen bent: in bijna elk dorpje kun je wel een gids huren, ook al denk ik niet dat die in mei al mensen meenemen de gletscher op. Nog teveel sneeuw, dat doen ze eigenlijk alleen in de zomer. Dan is het veiliger.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_47547158
Hm jammer dat het zo duur . Gletsjers op vind ik toch wel gevaarlijk en erg hoog en ver de bergen in, lopend is ook niks voor ons. Zo avontuurlijk en sportief zijn we niet helaas . Interlaken was ons idd ook al aangeraden. Ben wel benieuwd hoor, reis er alijd doorheen eigenlijk en sta altijd wel versteld van hoe mooi het is. Ik heb er echt zin in!
Whatever I want.
  dinsdag 4 september 2007 @ 09:21:28 #42
24606 edsuit
kind of blue
pi_52932085
Van 7 t/m 13 augustus door Zwitserland gereisd. Vervoer met de trein en overnachtingen bij mensen thuis via http://www.couchsurfing.com en http://www.hospitalityclub.org. Het begon enigzins rampzalig, met veel regen en daardoor waren er op sommige plaatsen overstromingen, maar daarna werd het al snel beter, en de rest van de tijd behoorlijk goed weer gehad.
Erg mooi land, ik was er nog nooit geweest, maar het is zeker aan te raden. Uiteraard erg mooie
natuurgebieden, vooral de Jungfrau Region is geweldig, en er zijn veel mooie treinroutes. Maar ook een aantal steden die de moeite waard zijn (o.a. Geneve, Zurich, Luzern, St. Gallen)
Wat ook erg leuk is dat bijv. het Franstalige gedeelte heel erg anders aandoet als het Duitstalige gedeelte, niet alleen qua taal, maar ook qua cultuur, architectuur en omgeving. En toch is het allemaal Zwitsers. In het Italiaanse gedeelte ben ik helaas niet geweest, maar daar zou hetzelfde voor moeten gelden.

Ik heb een reisverslag bijgehouden (in het Engels), dat is te vinden op
http://plunk.livejournal.com/tag/switzerland+%26+sziget+2007
Foto's en een paar filmpjes zijn te vinden op: http://theplunk.cjb.net/gallery/

Ik ben na Zwitserland nog doorgegaan naar het Budapest voor een dagje Sziget Festival, dus dat zit er ook nog bij.

Hier alvast een paar foto's:


Luzern (Kapelbrucke)


Jungfrau Region (Mannlichen)


Montreux / Meer van Geneve


Glacier Express route (ergens tussen Brig en Chur)

[ Bericht 2% gewijzigd door edsuit op 04-09-2007 09:26:31 ]
  maandag 10 september 2007 @ 22:48:46 #43
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_53083908
Erg gave foto's!
Ik heb er 3 weken Zweisimmen (Berner-Oberland) op zitten, ook genoten!
Kwam net na de water- en sneeuwoverlast en ging ook net naar huis voor de water- en sneeuwoverlast!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:06:07 #44
101884 PeRi
Allons-y!
pi_60006759
Schopje .

Wij gaan in augustus weer een weekje richting Zürich, 3e keer alweer. Vorig jaar hebben we Interlaken/Junfraujoch overgeslagen, misschien dit jaar een dagje. Is het te redden in een dag? Is het de moeite waard in de zomer?

Verder willen we misschien nog richting het Italiaanse gedeelte, vorig jaar in en rondom Bellinzona geweest en dat was echt prachtig.


Luzern is trouwens idd een fijne stad! Was vooral erg koud toen wij er waren met nieuwjaar .
Whatever I want.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:28:15 #45
219642 guinesh
Pfuhhhhh...
pi_60076194
Tja, ben je net te laat, de Euro is net voorbij...

Zwitserland is een leuk land in de zomer, wandelen, bij een bergmeertje gaan koken, relaxen, enzo. En de volgende da weer terug. Lekker rustig zonder mensen om je heen, de natuur in.
Dat kan in NL niet.
  zondag 20 juli 2008 @ 20:11:57 #46
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60231028
Ik hoop binnenkort ook weer naar Zwitserland te gaan. Vorig jaar oktober was ik al in Meiringen/Axalp, in mei was ik in Zug en (naast dat ik in oktober weer in Meiringen/Axalp zit) ik hoop in de komende weken Interlaken en of Fiesch aan te doen. Ik wil de Aletschgletsjer van 2 kanten gaan bekijken (Jungfraujoch en Bettmeralp ofzo). En als het organisatorisch te regelen valt duik ik misschien nog naar Zermatt om de Matterhorn etc te bekijken.

Maar hoe meer ik in dat land kom hoe meer ik er van ga houden. Vooral Berber Oberland is qua mensen en natuur ideaal, zeer gastvrij ook.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:03:01 #47
101884 PeRi
Allons-y!
pi_69468201
Kickje weer .

In de zomer weer richting Zürich . Twee weken dit keer, dus een beetje oriënteren om er wat dagjes op uit te gaan, o.a. met de Jungfraubahn.
Whatever I want.
  zondag 7 juni 2009 @ 18:02:19 #48
101884 PeRi
Allons-y!
pi_69800749
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 @ 14:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

je bent in Zurich niet heel ver van Interlaken, dus: ga het Berner Oberland bekijken. Vooral de Eiger, Mönch en Jungfrau zijn erg de moeite waard. En de Eiger-noordwand is een hele beruchte, torent hoog boven het dorpje Grindelwald uit en maakt je best stil als je bedenkt wat een moeite het gekost heeft om die te beklimmen... (Heinrich Harrer, die je ook kent uit 7 years in Tibet, was in 1937 de eerste)

Je kunt met een treintje (Eigerbahn) door de noordwand van de berg naar het jungfraujoch geloof ik, hoogste punt in Zwitserland wat je zonder zelf ook maar iets te doen kunt bereiken.
http://www.jungfraubahn.c(...)id-46/278_read-1332/
het zal ongetwijfeld stervensduur zijn...
--> even snel gecheckt, 125 euro voor een retourtje naar de top van het jungfraujoch


Wil je eens een gletscher op als je toch in die bergen bent: in bijna elk dorpje kun je wel een gids huren, ook al denk ik niet dat die in mei al mensen meenemen de gletscher op. Nog teveel sneeuw, dat doen ze eigenlijk alleen in de zomer. Dan is het veiliger.
Ik heb een vraag; ik word niet echt wegwijs uit de site, zoveel verschillende informatie .

Kan ik op een dag vroeg naar het Hbh gaan en vragen om een retourtje Eigerbahn/Jungfrauhoch en meteen vertrekken of moeten we echt (een paar dagen) vantevoren de kaartes regelen?

Ik wil al die tours niet, ik wil gewoon boven aankomen, uitstappen, onszelf een paar uurtjes vermaken, wellicht een husky tripje doen en weer de trein in terug naar Zürich.

[ Bericht 9% gewijzigd door PeRi op 07-06-2009 18:07:34 ]
Whatever I want.
  zondag 7 juni 2009 @ 18:31:33 #49
101884 PeRi
Allons-y!
pi_69801549
Ik zou toch bijv onderstaande, wellicht enigszins omslachtige , route kunnen pakken?

Duration 4h49m
Kilchberg > Zürich HB
Zurich HB > Bern
Bern > Interlaken Ost
Interlaken Ost > Lauterbrunnen
Lauterbrunnen > Kleine Scheidegg
Kleine Scheidegg > Jungfraujoch
Whatever I want.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:43:18 #50
101884 PeRi
Allons-y!
pi_69894260
Klein schopje voor mijn vragen .
Whatever I want.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')