abonnement Unibet Coolblue
pi_672453
In Cast Away (de nieuwe film van Tom H.) hoor je op het eind Return To Sender van Elvis.

Gelijk Napster maar weer eens misbruikt. Wat heeft Elvis toch een paar aardige nummers gemaakt.

Wat is jouw favoriete nummer?

ex-Graz stalker
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 januari 2001 @ 00:52:21 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_672464
( Now and then there's ) A fool such as I.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_672475
Love me tender blijft geweldig. All shook up ook. En dat Hawaii-werk van hem kan ik ook erg waarderen.
Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
pi_672479
maar ff een Elvis-top-10 uit m'n blote hoofd...

1. Cryin' in the chapel
2. Suspicious minds
3. Always on my mind
4. Can't help falling in love with you
5. Heartbreak hotel
6. Love me tender
7. Jailhouse rock
8. Blue suede shoes
9. My happiness
10. In the ghetto

Kan zijn dat ik 1 of 2 songs vergeten ben die hier eigenlijk wel in horen te staan...

  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2001 @ 01:11:27 #5
3723 Calypso
Figment of Your Imagination
pi_672483
quote:
Op 20 januari 2001 01:00 schreef Kozzmic het volgende:
maar ff een Elvis-top-10 uit m'n blote hoofd...

1. Cryin' in the chapel
2. Suspicious minds
3. Always on my mind
4. Can't help falling in love with you
5. Heartbreak hotel
6. Love me tender
7. Jailhouse rock
8. Blue suede shoes
9. My happiness
10. In the ghetto

Kan zijn dat ik 1 of 2 songs vergeten ben die hier eigenlijk wel in horen te staan...


Leuk hoor, was je me net voor!!!

Maar zeker weten op nummer 1: Crying in the chapel!!!

Nou dan zet ik er nog maar: *edit; want deze stond er dus ook al bij!!! Sorry!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Calypso op 20-01-2001 01:14]

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url] [br] Respecteer een ander, respecteer jezelf.
  zaterdag 20 januari 2001 @ 02:35:41 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_672632
Suspicious Minds
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_672900
Calling Elvis
  zaterdag 20 januari 2001 @ 11:18:20 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_672964
US male

Eigenlijk alles van Elvis, Elvis is te gek!

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2001 @ 11:46:49 #9
862 Arcee
Look closer
pi_673002
Ben geen fan, maar deze kan ik wel waarderen:

- All shook up
- In the Ghetto
- Jailhouse Rock
- Return to Sender

pi_673536
-All shook up
-Heartbreak Hotel
-Rip it up
-Don't
-King Creole
-I got stung
-That's all right, mama
-Stuck on you
-Paralyzed
-Don't be cruel
Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  zaterdag 20 januari 2001 @ 15:58:45 #11
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_673548
Zonder echt fan van 'm te zijn, vind ik dat hij erg leuke muziek maakte.

Mijn favo's zijn:
-The guitar man
-My Boy
-Viva Las Vegas

komt ook omdat er leuke herinneringen aan deze platen vastzitten

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  zaterdag 20 januari 2001 @ 16:01:57 #12
3498 Barb
Graduated Fool
pi_673554
Ben ik echt de enige die US Male leuk vind

She's wearing a ring, that I bought on sale
That makes her the property of this US male.

Geweldig toch, die achterlijke bezitteringheid!

[edit]Oh la la. wat een typo's![/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Barb op 20-01-2001 16:02]

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_673568
Ik ken dat hele nummer niet!
Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 15:02:18 #14
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5366000
Het leek me gezien de aanstaande herdenking van de 25ste sterfdag van The King (16/8/1977) wel op zijn plaats om dit topic weer eens omhoog te schoppen.

Een snelle zoektocht op Fok! wijst uit dat er op dit forum nog nauwelijks gesproken is over één van grootste en meest legendarische artiesten van de 20ste eeuw. Voor mij toch een verbijsterende constatering. Dit topic is het enige dat serieus over de muziek van Elvis gaat en hier zelfs maar een handjevol reacties. Ik schaam me ook te zien dat ik hier zelf niet eerder gereageerd heb, maar dat moet zijn omdat ik het topic over het hoofd heb gezien.

Natuurlijk: ik begrijp ook wel dat Elvis voor de meesten hier van (ver) voor hun tijd is. Velen zullen niet eens geboren zijn geweest toen hij stierf. Maar is dat een reden om niet van bepaalde muziek te kunnen houden? Ik lees in dit muziekforum zo vaak het voor-mijn-tijd-argument (niet zelden met -smiley) om aan te geven waarom iemand niet van bepaalde muziek houdt en eerlijk gezegd vind ik dat zo'n onzin! Goeie muziek houdt niet op goeie muziek te zijn omdat er tijd verstrijkt of omdat een artiest dood gaat.
Natuurlijk is muziek, en dan vooral die muziek die in de charts belandt, aan verandering onderhevig, maar dat wil nog niet zeggen dat wat daarvoor gemaakt is ineens slecht geworden is. Bij de grote artiesten zul je altijd kunnen horen waarom juist diegene of die band zo geweldig was/is.

Ook voor mij is Elvis van voor mijn tijd (ja, ik ben een ouwe lul, maar zo oud nog niet ) Ik kan me eigenlijk alleen nog goed herinneren dat hij dood ging (ik was toen 10) en in de jaren daarvoor kan ik me niet herinneren dat hij grote hits had. Toch kende ik Elvis wel. Een neefje van mij was toen al fan van Elvis en daardoor was ik wel al met de muziek in aanraking gekomen. En na zijn dood werden uiteraard allerlei nummers weer opnieuw uitgebracht en ik kan me herinneren dat ik voor Sinterklaas dat jaar een cassettebandje kreeg met Greatest Hits. Hartstikke leuk!

Ja, ik kan de muziek van Elvis wel waarderen. Vooral de oude rock n roll, maar toch ook wel behoorlijk wat van zijn latere werk. Hij was imho sowieso één van de allerbeste zangers die ik ooit heb gehoord. Geweldige stem en manier van zingen.
Dat Elvis zelf niet veel songs schreef en niet bekend staat als groots songwriter is denk ik ook één van de redenen dat er misschien wat laatdunkend over hem wordt gesproken. Ook zijn persoonlijkheid en het feit dat er maar weinig interessante uitspraken uit zijn mond opgetekend zijn, zullen er aan bijgedragen hebben dat hij tegenwoordig soms meer als karikatuur of als een soort legende-die-nooit-bestaan-heeft wordt gezien. Jammer, want de muziek blijft goed. Het is voor mij bijvoorbeeld niet JXL die van A little less conversation een lekker nummer heeft gemaakt. Dat was het al. Hij heeft er alleen voor gezorgd dat het voor de jeugd van nu wat makkelijker te verhapstukken is.

Tenslotte nog even mijn lijstje favoriete nummers. Maar zoals bij al dit soort lijstjes is dit voor mij het lijstje van de dag. Morgen kan ik weer hele andere nummers noemen.

- (hipshakin') King Creole
- Such a night
- Suspicious minds
- All shook up
- Big hunk o love
- Bossa nova baby
- I just can't help believin'
- His latest flame
- Shake rattle & roll (ja, de Elvis-versie)
- Burning love

[edit] teipvaud [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 13-08-2002 15:33]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5366197
Toevallig moest ik gisteren nog aan Elvis denken toen ik 'Always on my mind' in een of andere mislukte R&B-versie als achtergrondmuziek bij een TV-reclame hoorde. Eigenlijk is dat ook een geweldig nummer, mooie melodie, mooie tekst.

Maar verder weet ik ook niet zoveel van Elvis. Natuurlijk, 'Jailhouse Rock', 'In the Ghetto', 'Viva Las Vegas' en (uiteraard) 'A Little Less Conversation' zijn wel bekende nummers, maar echt veel meer ken ik ook niet van hem terwijl ik over het algemeen toch zeker wel geinteresseerd ben in 'oude' muziek. Mijn ouders en overige familie waren niet zulke Elvis-liefhebbers, vandaar dat ik ook nooit echt met zijn muziek in aanraking ben gekomen.

De man heeft ook enorm veel platen uitgebracht, waar ook waarschijnlijk veel 'mindere' nummers tussenzitten (er wordt immers altijd een beetje denigrerend over zijn latere carriere gesproken), dat maakt het voor een beginner nogal lastig om zijn beste werk er uit te vissen. Het zou mooi zijn als er eens een goede Elvis-verzamelaar met een compleet carriereoverzicht voor 'beginnners' (vergelijkbaar met bijv. '1' van de Beatles) verscheen, die zou ik dan waarschijnlijk wel aanschaffen.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 15:22:59 #16
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5366310
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 15:14 schreef Zander het volgende:
Het zou mooi zijn als er eens een goede Elvis-verzamelaar met een compleet carriereoverzicht voor 'beginnners' (vergelijkbaar met bijv. '1' van de Beatles) verscheen, die zou ik dan waarschijnlijk wel aanschaffen.
Zou inderdaad een goed idee zijn. Er zijn ik-weet-niet-hoeveel verzamelaars verschenen, maar wat is nu de 'ultieme' collectie?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 17:00:22 #17
19775 Slam
The True AoD
pi_5367445
a Little less conversation
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_5367469
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 15:14 schreef Zander het volgende:
Het zou mooi zijn als er eens een goede Elvis-verzamelaar met een compleet carriereoverzicht voor 'beginnners' (vergelijkbaar met bijv. '1' van de Beatles) verscheen, die zou ik dan waarschijnlijk wel aanschaffen.
Kijk eens naar Tel-Sell midden in de nacht .

Ik vind zelf Always on my mind erg goed, net als Suspicious Minds. Maar ik noem mezelf geen Elvis-fan.

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 17:03:15 #19
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_5367476
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 17:00 schreef Slam het volgende:
a Little less conversation
pi_5367607
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 15:14 schreef Zander het volgende:
Het zou mooi zijn als er eens een goede Elvis-verzamelaar met een compleet carriereoverzicht voor 'beginnners' (vergelijkbaar met bijv. '1' van de Beatles) verscheen, die zou ik dan waarschijnlijk wel aanschaffen.
Schaf anders gewoon "The Essential Masters" boxen aan. Vooral die van de '50 -en '60'er jaren. Dat zijn bij elkaar tien ceedees (vijftien als je de '70 box ook koopt), daar kom je al een heel eind mee hoor.
pi_5367644
'Guitar Man' en 'All Shook Up' zijn trouwens mega-cool, ook nu nog.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 18:05:54 #22
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5368331
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 17:16 schreef Nuoro het volgende:
'Guitar Man' en 'All Shook Up' zijn trouwens mega-cool, ook nu nog.
Guitar Man!!! Die was ik zelf nog ff vergeten!

Ik heb trouwens net even naar het door Barb aangehaalde nummer (US Male) geluisterd en dat had ik inderdaad nog nooit gehoord. Apart nummer... country eigenlijk en Elvis zelf klinkt ook meer als Johnny Cash dan als zichzelf... Beetje 'A boy named Sue' ('t begin dan).

Ik moet trouwens (misschien tot mijn schaamte) toegeven dat ik de laatste paar dagen 'An American Trilogy' meerdere malen opgezet heb en er nog van genoten heb ook. Verschrikkelijk Amerikaans nummer natuurlijk, maar zoooo mooi gezongen door Elvis.
Voor degenen die het niet kennen: Je kent het wél!
Glory, glory hallelujah
Glory, glory hallelujah
Glory, glory hallelujah
His truth is marching on

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5368369
hound dog is toppie!!
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 18:09:33 #24
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5368382
Trouwens Zander, ik heb zelf ook alleen maar een aantal verzamelcd's van Elvis. En de meeste daarvan waren behoorlijk nice price. Dus echt een bult kun je je er niet aan vallen, mochten er dan een paar slechte nummers op staan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5368554
Het verbaast me dat nog niemand 'Mystery Train' heeft genoemd. 'Blue moon of Kentucky' en 'That's allright mama' vind ik ook schitterend.
Keeping an eye on the world going by my window.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')