abonnement Unibet Coolblue
pi_9817595
Ben op dit moment in China (Shanghai) en zit erover te denken om over een aantal weken naar de Filipijnen te gaan...
Iemand daar weleens geweest, wat zijn de hoogtepunten, aanraders etc.

Arnout.
------------------------------------------
kan iemand deze in travel plaatsen... sorry

Nil volentibus arduum
pi_9819573
Naar travel.

-en offtopic reacties weggehaald-

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_9845186
Als je duikt zijn de filipijnen zeker een aanrader. Super helder water. voor de rest weet ik er niets van.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 17 april 2003 @ 20:08:33 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9845909
Vrienden van mij zijn er geweest en hadden verschikkelijk mooie foto's. Lijkt me een geweldige bestemming, ook om eens een Spaanse invloed in Azië te zien, lijkt me heel apart!

Ik geloof wel dat je wat extra tijd uit moet trekken: de verschillende dingen om te zien liggen echt over die eilanden verspreid en die boten willen nogal eens vertraging hebben, of helemaal niet varen... Maargoed, go with the flow, zeg maar...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 18 april 2003 @ 19:21:46 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9865875
Oppassen dat je niet als sex toerist wordt gezien als man alleen natuurlijk... Ik ken iemand die daar in een kinderdorp heeft gewerkt... wel veel armoede en problemen tussen moslims en christenen, ook veel etnische rellen. Verder lijkt het me een erg mooi land qua natuur en schijnt de bevolking doorgaans ook erg vriendelijk te zijn. Duiken hoor ik ook van iedereen..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_9898698
Mijn vader woont er, en ik kom er dus ook zo'n 3 keer per jaar. Ik vind de mensen helemaal niet zo aardig. Ze dringen namelijk ALTIJD voor! Erg asociaal Maar ik zit in Manilla.. dus veel heb ik niet echt van het hele land gezien. We zijn wel eens een stuk wezen rijden ( leuk!) maar nooit naar 1 van de veeele eilanden geweest. Je moet wel erg opletten. Het is 1 corrupte rotzooi. Let dus op alles!!
pi_9900105
Is het niet verschrikkelijk gevaarlijk om naar de Filipijnen te gaan?? Ik weet dat het er onwijs mooi is, maar volgens mij zijn er flink wat strijdende groepen aldaar!
pi_10289685
[UPDATE] inmiddels aangekomen in Manila na een rustige vlucht vanuit Hong Kong. Het weer is hier lekker (35 graden) en de luchtvochtigheid is hier een stuk lager dan in Hong Kong (was daar bijna niet uit te houden)... Vandaag en morgen Manila verkennen, uitgaan etc. Daarna richting Cebu en Boracay voor een welverdiende vakantie
Nil volentibus arduum
pi_13112741
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 09:12 schreef arnout24 het volgende:
[UPDATE] inmiddels aangekomen in Manila na een rustige vlucht vanuit Hong Kong. Het weer is hier lekker (35 graden) en de luchtvochtigheid is hier een stuk lager dan in Hong Kong (was daar bijna niet uit te houden)... Vandaag en morgen Manila verkennen, uitgaan etc. Daarna richting Cebu en Boracay voor een welverdiende vakantie
Hoi ik zou zeker ook naar Bohol gaan, heb daar tot mijn 9e gewoond en is daar mooi je kunt daar ook duiken is is niet zo druk als Manila en Cebu. Verder Borocay is ook mooi maar je moet het maar zien als Mallorca veel toeristen dus.

Laat me weten hoe je in Cebu heb gehad ben al dus jaren niet geweest dus vind ik wel leuk om te horen hoe en wat. De do and don'ts u know!!!

Anyway veel plezier

Cheers, CK
pi_13237025
Ik ben net twee weken terug vanuit de Filippijnen. Het was echt erg leuk. Toen ik er aankwam (ook met een tussenlanding in Hongkong) vond ik het vreselijk warm en ja, de mensen kunnen soms een beetje vreemd doen (vooral vliegveldpersoneel, die willen alleen je geld hebben). Verder kon ik daar niet echt onopgemerkt op straat lopen...
Maar over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk!

Anyway, ik vond het erg leuk en ik wil er graag volgend jaar weer naartoe. Dat komt ook natuurlijk omdat ik half filippijns ben... Gevaarlijk was het voor mij niet want ik verbleef in een village die bewaakt werd. Dus het was wel veilig. En het is inderdaad een mooi land..

[Dit bericht is gewijzigd door CuddlKoala op 17-09-2003 15:25]

You are my world
pi_24655166
Schop deze ff omhoog omdat ik over 9 weken naar de Filippijnen ga

Duiken bij Moalboal, Cebu.

Iemand nog tips?
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:53:47 #13
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_24887134
Ben er ondertussen 2 keer geweest en hoop binnenkort weer te gaan!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:03:56 #14
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_29948450
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:53 schreef glasbak het volgende:
Ben er ondertussen 2 keer geweest en hoop binnenkort weer te gaan!
Updatum : zit er nu
pi_29994943
wat toevallig, ik zit nu ook in shanghai en ik zit er aan te denken om naar manila te gaan. het enige waar ik mee zit is het volgende. hoe zit het daar met de veiligheid? ik las op minbuza.nl en en vergelijkbare westerse sites dat geweldadige berovingen en ontvoeringen niet erg zeldzaam zijn, voornamelijk bij toeristen. ik val als nederlander natuurlijk erg op in dat land en ik zal alleen reizen. is het volgens jullie te doen daar, of is het een onverstandig plan? alvast bedankt!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:02:05 #16
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30017871
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:04 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, Moslims zorgen ook daar voor problemen. Daarnaast is het verziekt door sextoerisme, aangemoedigd door de lokale regering.
Hup, aan het werk!
pi_30021749
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:02 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Ja, Moslims zorgen ook daar voor problemen. Daarnaast is het verziekt door sextoerisme, aangemoedigd door de lokale regering.
Van de andere kant heb je daar wel behoorlijke straffen: verkrachting van een kind betekend daar (officieel, dat kan natuurlijk flink anders zijn als practijk in zo´n land) gegarandeerd doodstraf en geen 3 jaar met standaart aftrek en verzachtende omstandingheden zoals in NL... (bron)

Wat ik er over kan zegge: ik ken 1 filipijnse en die is erg aardig , maar ik als Nederlander zonder enige Azie ervaring begreep/begrijp geen ruk van die conservatieve cultuur daar..
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:21:09 #18
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_47019494
Volgens mijn info via internet valt het wel mee. Het land is 90% ''christelijk''. en was van +/- 1900 tot 1955 amerikaans bezit. Maar volgens mij moet ik maar eens naar een ander forum zoeken want hier zijn weinig geinteresseerden.
god bless america!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 19:39:10 #19
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56465145
Zo, kickje, misschien dat er nog wat nieuwe info is over dit land.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_56475465
Ben vorig jaar 3 maanden in de Filippijnen geweest. Aanraders zijn Romblon en Sibuyan in de Visayas. Palawan in het zuidwesten en voor duiken Puerto Galera.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 12:56:35 #21
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56477696
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 10:15 schreef cressisub het volgende:
Ben vorig jaar 3 maanden in de Filippijnen geweest. Aanraders zijn Romblon en Sibuyan in de Visayas. Palawan in het zuidwesten en voor duiken Puerto Galera.
Kun je misschien kort toelichten waarom je die steden/plaatsen aanraad? MIsschien zijn het wel resorts die jij giga leuk vind en mij helemaal niet bevallen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_56481820
Resorts

Maar okay, omdat je het zo vriendelijk vroeg.

Romblon: Klein eiland, paar keer groter dan Texel, op een motorfietsje kun je in een middag rond.
Stadje Romblon is klein maar heeft alles. Toerisme bijna nul. Plaatselijke bevolking vriendelijk, behulpzaam en erg verlegen om een praatje. 10 km buiten stad Romblon kun je een basic huisje huren met prive strand.

Sibuyan: Iets groter eiland, bijna geheel een nationaal park, nog echte jungle, mooie bergen. Tourisme nul, plaatselijke bevolking verhuurt kamers, bakker leent zijn motor uit na zijn brood ronde.

Palawan: Schitterende natuur, geografisch meer Borneo dan Filippijnen, prachtig witte stranden en diverse leuke steden. Vlieg verbinding tussen Puerto Princessa en Manilla. Ruime keuze in hotel kamers.
Midden en Noord Palawan is veilig, zuid van P P zijn er problemen met de Abu Sayyaf groep.

Puerto Galera: Dit ligt op het noord puntje van Mindoro en goed bereikbaar vanuit Manilla. Met bus naar Batangas (4 uur) en dan Banka boot naar Sabang.
Sabang is duikschool/hotel/resturant gebied. 75% van de touristen is er voor het duiken, de rest voor de sex. Iedereen is er voor het SanMiguel (SMB ) bier. Het sex deel is geconsentreerd in een stuk of 5 Girly bars. Pedo idioten zijn door lokale Australische ondernemers hardhandig verwijderd.
Op loop afstand van Sabang zijn nog Small and Big Laguna Beach. Hotels direct aan het strand, van basic tot gillend duur. Het duiken is er wauw, voor beginner maar ook voor Tec's .

Hoop er nog een keer terug te gaan. Filippino karaoke is trouwens erg vermakelijk.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:34:27 #23
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56482047
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:21 schreef cressisub het volgende:
Resorts

Maar okay, omdat je het zo vriendelijk vroeg.

Romblon: Klein eiland, paar keer groter dan Texel, op een motorfietsje kun je in een middag rond.
Stadje Romblon is klein maar heeft alles. Toerisme bijna nul. Plaatselijke bevolking vriendelijk, behulpzaam en erg verlegen om een praatje. 10 km buiten stad Romblon kun je een basic huisje huren met prive strand.

Sibuyan: Iets groter eiland, bijna geheel een nationaal park, nog echte jungle, mooie bergen. Tourisme nul, plaatselijke bevolking verhuurt kamers, bakker leent zijn motor uit na zijn brood ronde.

Palawan: Schitterende natuur, geografisch meer Borneo dan Filippijnen, prachtig witte stranden en diverse leuke steden. Vlieg verbinding tussen Puerto Princessa en Manilla. Ruime keuze in hotel kamers.
Midden en Noord Palawan is veilig, zuid van P P zijn er problemen met de Abu Sayyaf groep.

Puerto Galera: Dit ligt op het noord puntje van Mindoro en goed bereikbaar vanuit Manilla. Met bus naar Batangas (4 uur) en dan Banka boot naar Sabang.
Sabang is duikschool/hotel/resturant gebied. 75% van de touristen is er voor het duiken, de rest voor de sex. Iedereen is er voor het SanMiguel (SMB ) bier. Het sex deel is geconsentreerd in een stuk of 5 Girly bars. Pedo idioten zijn door lokale Australische ondernemers hardhandig verwijderd.
Op loop afstand van Sabang zijn nog Small and Big Laguna Beach. Hotels direct aan het strand, van basic tot gillend duur. Het duiken is er wauw, voor beginner maar ook voor Tec's .

Hoop er nog een keer terug te gaan. Filippino karaoke is trouwens erg vermakelijk.
Maar goed dat ik het vriendelijk vroeg! Aan dit soort reacties heb ik wat Klinkt helemaal als wat ik ongeveer wil.

Die eerste 3 die je noemt staan genoteerd!

En muchas gracias uiteraard.

EDIT1: Owja, hoe kom je op die eilanden? Met een bootje vanuit......?

EDIT2: Vliegen naar Kalibo en dan het bootje?

[ Bericht 1% gewijzigd door jojomen4 op 02-02-2008 17:50:22 ]
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_56482639
Vanaf Panay zijn Romblon en Sibuyan goed te doen. Inderdaad met bootje. Mocht je willen duiken op Panay zoek JD op van Panay Explorers . (reclame, ik weet het maar het is een vriend van mij)
Grote Ferries vanuit Manilla gaan ook die kant op . (veel tussen stops)
Palawan is vliegen, vanuit Cebu ook mogenlijk.

Romblon: San Pedro Beach is prachtig, stuk of 10 huisjes met verlaten strand en resturant waar je sóchtends tegen Mina verteld wat je sávonds wilt eten.

Sibuyan: Magdiwang, dicht bij national park info center. Vraag naar Vicky's place, een oud spaans huis met mooie en zeer schone kamers. Eten in de tuin.

Grote aanrader: koop Lonely Planet Philippines .
  zaterdag 2 februari 2008 @ 18:20:45 #25
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56482723
Dank dank dank!

Dat Romblon klinkt als een paradijs!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_56483773
Paradijs ? Mwoch;


pi_56483797
pokke. Kruisjes
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 10:42:15 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56521690
Hmm, ik krijg ook niks te zien als ik de url kopieer en open in een nieuw venster.
Heb je ze niet ergens anders online staan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 4 februari 2008 @ 18:14:29 #29
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56530557
Anders even via deze: http://www.tinypic.com/

Ik heb ook wel zin in een foto.

Ik zat er namelijk ook nog over te twijfelen of ik naar de Cook Islands wilde gaan, om toch ook zo'n prachtig strand te zien met wit zand en helder blauwe zee met weinig mensen. Maar toen bedacht ik dat ik zulke eilanden ook waarschijnlijk kan vinden op de Filipijnen, waar dat ook nog eens veel goedkoper is doordat ik die dure vlucht niet hoef te nemen en ook nog eens minder mensen zijn.

Verwen ons eens met een mooie foto dus.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 20 juli 2008 @ 19:33:53 #30
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_60230447
*hardhandige KICK!*

7 daagjes nog en dan ga ik ook!
Ik ben een eckte rapnegert
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:06:30 #31
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61169999
Net terug: Hebv hoofdzakelijk op Leyte gezeten, toeristisch nog niet ontwikkeld (behalve Tacloban en omgeving dan), maar heel erg de moeite waard. Ook Bohol is erg mooi: Chocolate Hills bijvoorbeeld en veel overblijfselen uit de Spaanse tijd, zoals een Spaans klooster + kerk.
Manilla is een gekke stad, zelfs als je, zoals ik, Jakarta ook hebt meegemaakt.

Kortom: het is een beetje off the beaten track, maar absoluut de moeite waard!
Ik ben een eckte rapnegert
  woensdag 3 september 2008 @ 20:25:37 #32
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_61357040
Does anders een foto.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 4 september 2008 @ 11:35:09 #33
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61371612
Chocolate Hills op Bohol

Alona Beach, Panglao Island, Bohol

Sanjuan beach, Palompon Leyte


[ Bericht 16% gewijzigd door Gummibeer79 op 04-09-2008 13:47:42 ]
Ik ben een eckte rapnegert
  donderdag 4 september 2008 @ 13:41:43 #34
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_61374355
Heb je die foto zelf gemaakt?

Ziet er gewoon nep uit zo mooi is het uitzicht.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 4 september 2008 @ 13:43:23 #35
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61374391
Nee, niet zelf gemaakt. Mijn camera begaf het na 4 dagen.
Maar ik ben er wel geweest en het ziet er idioot mooi uit!
Er zijn dus 1268 van de heuvels daar. Heel bizar, wel mooi!



Ik ben een eckte rapnegert
pi_64417859
Begin januari ga ik voor een dag of 10 naar de Filipijnen. Ik wil eerst naar Bohol voor de Chocolate Hills uiteraard en daarna wil ik graag naar Palawan voor het Subterranean River N.P.

Heeft iemand nog tips in het algemeen, en in het bijzonder over Bohol & Palawan? Hostels/Restaurantjes/Tripjes etc. Bij voorbaad grote dank enzo
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_64417887
Filippijnen kan je echt zo goed duiken (L)
pi_64418063
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:35 schreef Niguez het volgende:
Filippijnen kan je echt zo goed duiken (L)
ah, u heeft tips?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 28 december 2008 @ 00:51:27 #39
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64418298
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:35 schreef Niguez het volgende:
Filippijnen kan je echt zo goed duiken (L)
Ik weet een hele mooie stek om op oude scheepswrakken te duiken (voor de liefhebbers). Het is een resort bij Subic bay (Olongapo city) waar je zo vanuit je kamer het strand op kan lopen. De eigenaar is Belgisch, heet Johan de Sadeleir en heeft 31 jaar duikervaring en is ook nog eens ANDI / PADI gediplomeerd instructeur.

Ik heb zelf niet gedoken daar maar heb daar de hele maand november vertoeft en het beviel mij meer dan prima! De goedkoopste kamers in Subic

Bekijk in Google Maps
pi_64425101
Als je op Palawan een nederlander tegenkomt die daar woont en met de naam Hendrik, doe hem dan maar de groeten
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_64458944
Puerto Princesa : Casa Linda is een prettige plek om te overnachten , nipa hut style, erg schoon.
Buiten puerto princesa voorbij het vliegveld zit verscholen in het groen een goed resturant/ kunstenaars hangplek met prima eten en vriendelijke vissen.
Sabang : mooi en rustig strand met voldoende slaap gelegenheid, Monkey trail is mooi om te lopen mits er niet teveel regen is gevallen (in januarie wil het er soms leuk regenen) Underground river is aardig om mee te maken .
Wees niet verbaast als een jeepney van A naar B onderweg stopt voor een potje Karaoke .
Door stroom uitval wil het wel eens voorkomen dat ATM dagenlang niet werken.
Veel plezier en drink een SMB op mijn gezondheid
pi_64462615
"Hey Hendrik, je moet de groeten hebben van myxomatose konijn"

Thnx voor de tips cressisub, Casa Linda kan ik niet via internet boeken zie ik? En tips over vriendelijke vissen zijn altijd welkom ik zal er 1tje op je drinken
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_64464914
BTW : volg de LP Philippines , mijn ervaring is dat de diverse beschrijvingen kloppen.
Boeken van hostels/ hotels, nipa huts kan zelden via internet, gewoon binnenlopen.
Alleen de erg dure/ toeristische, all inclusive hotels zijn te reserveren maar een "hut" met palm bladeren op het dak heeft meer filipijnse charme.
(vissen waren echt vriendelijk, een ervan e-mail ik nog regelmatig)
pi_64493257
Ik was toch niet van plan om in all inclusive hotels te verblijven

Nu probeer ik wat binnenlandse vluchten te booken, maar zowel bij Cebu Pacific Air als bij Philippine Airlines kan ik mijn booking niet voltooien. De creditcard wordt niet geaccepteerd. Gisteren was dit ook waarna ik mijn bank heb gebeld. Deze vertelde mij dat m'n creditcard gewoon werkt, dus moet het iets met de website zijn.
Hebben meer mensen hier last van? Zou toch vervelend zijn om 2 weken in Manilla te moeten blijven hangen
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:14:42 #45
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64504566
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik was toch niet van plan om in all inclusive hotels te verblijven

Nu probeer ik wat binnenlandse vluchten te booken, maar zowel bij Cebu Pacific Air als bij Philippine Airlines kan ik mijn booking niet voltooien. De creditcard wordt niet geaccepteerd. Gisteren was dit ook waarna ik mijn bank heb gebeld. Deze vertelde mij dat m'n creditcard gewoon werkt, dus moet het iets met de website zijn.
Hebben meer mensen hier last van? Zou toch vervelend zijn om 2 weken in Manilla te moeten blijven hangen
Dat hebben ze nog steeds niet opgelost????
Heb maanden geleden hetzelfde probleem gehad.....
Ik ben een eckte rapnegert
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:48:46 #46
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64514113
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 19:14 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Dat hebben ze nog steeds niet opgelost????
Heb maanden geleden hetzelfde probleem gehad.....
Ja, daar had ik ook last van afgelopen november Ik heb alleen cebu geprobeerd. Ik heb de tickets gewoon bij een travel agency gehaald. Net zo makkelijk
pi_64517863
Ah gelukkig, ik ben niet de enige Alleen een beetje jammer dat als ik de tickets bij een travel agency haal, dat ik dan waarschijnlijk 2 of 3 dagen moet wachten op mijn vlucht
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:01:16 #48
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_65482613
Nog ruim 4 weken, dan is het mijn beurt

Kom aan in Cebu en vertek van Manilla(vanuit en naar Maleisie)

Ik ben benieuwd
god bless america!
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:32:24 #49
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_65483527
TVP IVM planning om zo rond November die kant op te gaan!
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:50:47 #50
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65511017
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:57 schreef Veersesmurf het volgende:
Ah gelukkig, ik ben niet de enige Alleen een beetje jammer dat als ik de tickets bij een travel agency haal, dat ik dan waarschijnlijk 2 of 3 dagen moet wachten op mijn vlucht
Je kan ook even bellen met Filipino Travel in Manila Ik denk dat Gerard wel iets voor je kan regelen..
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:52:05 #51
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65511083
Ik ga trouwens in april weer heen voor 2 weken!
pi_65517636
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:52 schreef glasbak het volgende:
Ik ga trouwens in april weer heen voor 2 weken!
Mabuhay !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65573186
Ik vertrek eind mei naar Puerto Galera. Ben benieuwd...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_65576861
Ik ga eind maart weer naar mijn vriendin in Cebu en wellicht gaan we ook nog een paar daagjes naar Bohol
pi_65578288
Hoe duur zijn de Filipijnen? ik hoor altijd dat je in Azië erg goedkoop kunt leven maar dan wordt meestal Thailand, Vietnam,... bedoeld.

En ben je beter om dollars of euro's mee te nemen?
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_65581586
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:24 schreef Keios het volgende:
Hoe duur zijn de Filipijnen? ik hoor altijd dat je in Azië erg goedkoop kunt leven maar dan wordt meestal Thailand, Vietnam,... bedoeld.

En ben je beter om dollars of euro's mee te nemen?
Ik ben in 2000 in Vietnam geweest ik weet dus niet de actuele prijzen daar. Voor wat betreft de Filipijnen van mijn laatste bezoek:

1 Euro is nu zo een 60 Peso (PHP) koers schommelt enigzins.

laatste keer betaalde ik ongeveer:

  • 1 kratje bier: 6 euro (San Miquel )
  • 1 liter benzine: 50 eurocent
  • 1,5 liter coca cola: 50 eurocent
  • en volgens mij koste een pakje camel toen: 50 eurocent (ik rookte toen zelf niet meer)
  • ritje met de bus van een kilometer of 30: 50 eurocent (en 32 bijna-dood ervaringen )
  • kilo tomaten iets van 30 eurocent (om ook nog wat gezonds op te noemen )

    nouja erg goedkoop dus (vind ik) maar ik verblijf dan ook wel bij mijn aanstaande en eet dan ook veel bij familie en vrienden. Dus echt veel winkels van binnen zien doe ik niet.

    http://www.makro.com.ph/ (voor een idee van de prijzen)

    ohja ik betaal gewoon met Peso's en er zijn redelijk veel pin automaten te vinden.
  • pi_65589096
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 20:24 schreef Keios het volgende:
    Hoe duur zijn de Filipijnen? ik hoor altijd dat je in Azië erg goedkoop kunt leven maar dan wordt meestal Thailand, Vietnam,... bedoeld.

    En ben je beter om dollars of euro's mee te nemen?
    Zoals hieronder staat, is het leven hier (voor westerlingen zoals ons) goedkoop. Ik zou geen cash geld meenemen, in de grote steden alsmede toeristencentra kun je overal zonder problemen pinnen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_65589567
    Keios;
    Hou er rekening mee dat in Puerto Galera er maar een pin automaat was, waarmee je met nederlandse bank pas (mastercard, maestro, cirrus) niets kon. Visa werkte wel.
    Aan de overkant van de plas in Batangas zijn wel genoeg verschillende automaten.
    pi_65590522
    Is er geen wisselkantoor? Ik heb geen visa (de rest wel dus op zich geen probleem maar ik regel graag mijn eigen zaken).

    Hoe valt het duiken mee in Puerto Galera. Ik neem aan dat je er al wel gedoken zult hebben...
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
    pi_65590700
    Waarom neem je geen credit card?
    pi_65591097
    Omdat mijn vent er een heeft. Maar die duikt niet dus hij gaat niet mee.
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
    pi_65591708
    En je mag die van hem niet meenemen?
    pi_65591820
    Nooit gevraagd eigenlijk. Ik neem altijd contant geld mee...

    Ik ben ook niet de meest zorgdragende persoon. Ben er al in geslaagd om mn ganse tas met zijn fototoestel in te laten stelen.
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
      zaterdag 31 januari 2009 @ 12:35:50 #64
    3671 glasbak
    Sjeeskees ©®
    pi_65592454
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 09:42 schreef cressisub het volgende:
    Keios;
    Hou er rekening mee dat in Puerto Galera er maar een pin automaat was, waarmee je met nederlandse bank pas (mastercard, maestro, cirrus) niets kon. Visa werkte wel.
    Aan de overkant van de plas in Batangas zijn wel genoeg verschillende automaten.
    Bij de meeste Filippijnse banken kan je moeiteloos met Nederlandse passen pinnen. Het lijkt mij sterk dat er in een toeristengebied als Puerto Galera geen banken zijn waar je niet terecht kan. BPI, Bank of Philippines, Banco de Oro, het werkt allemaal.. Het meest handig is de BPI waar je per transactie 10.000 pesos kunt pinnen. De meeste andere banken zijn gelimiteerd tot 5000 dus zit je hoger in de transactiekosten.
    pi_65597711
    Ik neem aan dat je met Puerto Galera het strand oort Sabang-Biglalaguna-Small lalaguna bedoelt ? Of misschien White Beach ?
    2 Jaar geleden was er in Sabang precies 1 niet werkende geld automaat en in het plaatsje Puerto Galera zelf ook slechts 1 die alleen met mijn visa card per keer 5000PHP uitkuchte.
    Maar zoals ik al melde, aan de overkant van de plas in Batangas (uurtje per bangka bootje) zijn er wel volop banken. Ik combineerde die trips met boodschappen halen, kleding shoppen etc.

    Duiken is er wow! Mocht je een duikcentrum zoeken kan ik je Asia Divers aanraden. Ook de Pointbar boven asiadivers kan ik je aanraden
    pi_65599929
    We duiken met Asia Divers en logeren in het El Galleon. Dus die bar zal ook geen probleem zijn
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
    pi_65603528
    Grappig toeval !
    Veel plezier alvast.
    El Galleon is een relaxte plek om te zijn, goed resturant met een goeie franse chef , Antoine.
    Asiadivers heeft een goede instructeurs staf, komen overal vandaan, zeer professioneel.
    Het hele gebeuren word gerunt door 3 Australiers, zeer geschikte 50 plussers.

    SMB drinken in the Pointbar, ik zou zo weer terug willen.
    Groet Ed
    pi_65616619
    Die SMB zal wel geen probleem zijn: we zijn Belgen voor iets!

    Een Franse kok, allemaal goed en wel, maar hoe zit het met het Filipijnse eten? Als ik op vakantie ga, wil ik eten wat de pot daar schaft. Alleen: volgens wiki zit er nogal wat gek eten tussen hun gewoontes: varkensdarmen, varkenswangetjes,... niet echt mijn meug. En ik ben allergisch aan schelpen.
    Mensen uit mijn duikclub die vorig jaar op Cabilao en Malapascua waren, beweren bij hoog en laag dat ze hond voorgeschoteld gekregen hebben...
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
    pi_65618018
    Filippijnen is prachtig. Ik was er afgelopen jaar nog. Fillipijns eten is zeer lekker, enorme aanrader.
    I am happy....
      zondag 1 februari 2009 @ 12:40:37 #70
    3671 glasbak
    Sjeeskees ©®
    pi_65619553
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 11:42 schreef Mondays2 het volgende:
    Filippijnen is prachtig. Ik was er afgelopen jaar nog. Fillipijns eten is zeer lekker, enorme aanrader.
    Met het eten is niets mis inderdaad. Natuurlijk zijn er culinaire uitspattingen, net zoals je die hier in Nederland hebt. Maar over het algemeen is het toch gewoon rijst met groente en wat vlees zoals chicken, pork en fish

    Ik heb daar ook wel eens een hond op de barbecue zien verdwijnen en in m'n eigen videoketentje ( ) verkocht ik gebraden kippenkoppen en gemarineerde kippendarmen die ik overigens zelf niet at Oh, en ik heb me wel een keer gewaagd aan balut, maar dat was niet echt een succes

    Mijn favoriet is toch Adobo ng baboy of Tinula manok.. Ik zou het wel elke dag kunnen eten maar ik zou dan toch moeten wachten tot ik weer in subic ben of tot mijn vriendin hier is want ik weet niet hoe ik het klaar moet maken
    pi_65620604
    Slechts 1 keer vergist in het bestellen van iets wat volgens mij gewoon varkensvlees met pinda saus zou moeten zijn. Dit klopte helemaal, het was echter varkens huid (met haar ! ) in pinda saus.
    Verder voor een weddenschap eens begonnen aan een gekookt ei met kuiken embryo , na een voorzichtige hap naar de waterkant gelopen om mijn maag leeg te braken.
    De normale gerechten zijn echter prima.
      woensdag 4 februari 2009 @ 08:12:54 #72
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_65720718
    Ben in 2003 op de Filippijnen geweest..heb voor het grootste deel in Davao en omstreken gezeten. Vriendelijke mensen, geen seks toerisme en mooie omgeving (alhoewel er mooiere stukken zijn). En in Davao City kun je nog aardig shoppen ook. Weet trouwens niet of de situatie erg veranderd is nu.
    Modus Vivendi!
    Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
    Soda water en Earl Grey :-)
      woensdag 4 februari 2009 @ 08:14:00 #73
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_65720732
    oops dubbelpost
    Modus Vivendi!
    Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
    Soda water en Earl Grey :-)
      woensdag 4 februari 2009 @ 17:08:15 #74
    3671 glasbak
    Sjeeskees ©®
    pi_65737302
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 13:12 schreef cressisub het volgende:
    Slechts 1 keer vergist in het bestellen van iets wat volgens mij gewoon varkensvlees met pinda saus zou moeten zijn. Dit klopte helemaal, het was echter varkens huid (met haar ! ) in pinda saus.
    Verder voor een weddenschap eens begonnen aan een gekookt ei met kuiken embryo , na een voorzichtige hap naar de waterkant gelopen om mijn maag leeg te braken.
    De normale gerechten zijn echter prima.
    Varkensvlees met huid en haar is redelijk normaal daar, maar is best wel te eten

    En dat gekookt (eende) ei met kuiken embryo is de beruchte balot waar ik het in mijn vorige post ook over heb gehad
    pi_66394250
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 22:48 schreef glasbak het volgende:

    [..]

    Ja, daar had ik ook last van afgelopen november Ik heb alleen cebu geprobeerd. Ik heb de tickets gewoon bij een travel agency gehaald. Net zo makkelijk
    ik heb er nu nog steeds problemen mee, misschien omdat ik de creditcard van mijn moeder gebruik? bij welk reisbureau kan je deze tickets ook boeken? als ik op sites van verschillende reisbureaus kijk krijg ik nergens vluchten met cebu.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 05:12:00 #76
    3671 glasbak
    Sjeeskees ©®
    pi_66397220
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 00:13 schreef invasionofheads het volgende:

    [..]

    ik heb er nu nog steeds problemen mee, misschien omdat ik de creditcard van mijn moeder gebruik? bij welk reisbureau kan je deze tickets ook boeken? als ik op sites van verschillende reisbureaus kijk krijg ik nergens vluchten met cebu.
    http://www.filipinotravel.com.ph/tickets/cebu_pacific.php

    Dit reisbureau heeft een Nederlandse eigenaar.
    pi_66397519
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 00:13 schreef invasionofheads het volgende:

    [..]

    ik heb er nu nog steeds problemen mee, misschien omdat ik de creditcard van mijn moeder gebruik? bij welk reisbureau kan je deze tickets ook boeken? als ik op sites van verschillende reisbureaus kijk krijg ik nergens vluchten met cebu.
    Als je Ideal hebt, kun je ook bij vliegtarieven.nl etc boeken. Deze bieden ook vluchten van PAL aan die nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan Cebu Pacific, en dan krijg je ook nog koffie aan boord .
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_66412527
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 05:12 schreef glasbak het volgende:

    [..]

    http://www.filipinotravel.com.ph/tickets/cebu_pacific.php

    Dit reisbureau heeft een Nederlandse eigenaar.
    ziet er wel oke uit, maar is wel wat duurder.. op de site van cebu pacific krijg ik vlucht bangkok-manila voor E80/90 en binnenlandse vlucht voor E25, hier E130 en E75. oke nog steeds niet echt duur natuurlijk maartoch.
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 07:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Als je Ideal hebt, kun je ook bij vliegtarieven.nl etc boeken. Deze bieden ook vluchten van PAL aan die nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan Cebu Pacific, en dan krijg je ook nog koffie aan boord .
    die had ik al geprobeerd, maar die is meer dan dubbel zo duur helaas.

    beide bedankt als iemand anders nog tips heeft hoor ik het graag.
    pi_66412865
    oh ik zie net dat ik via asian spirit/zestair ook voor E22 een binnenlandse vlucht heb (y)
      dinsdag 24 februari 2009 @ 19:53:58 #80
    3671 glasbak
    Sjeeskees ©®
    pi_66419460
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 16:28 schreef invasionofheads het volgende:
    oh ik zie net dat ik via asian spirit/zestair ook voor E22 een binnenlandse vlucht heb (y)


    Ik heb in april ook weer een binnenlandse vlucht nodig. Dat was misschien wel wat dan.. En bij asian sprit en sea air hebben ze hele leuke vliegtuigjes
    pi_66423295
    en hopelijk minder vertraging

    ik ga twee binnenlandse vluchten te nemen, een naar coron (E13 ) en een naar bohol enorm veel zin in!
    pi_66535269
    Een wat uitgebreider verslag komt nog (ben net terug uit Zuid Afrika) maar de Filipijnen is echt een aanrader! Ik heb daar zeker net zo goed vermaakt als het 'standaard' Zuid-Oost Azie zoals Thailand/Vietnam/Maleisië.

    Palawan was super!
    Beef-tapa vond ik zo geweldig lekker dat ik het 3 weken als ontbijt had.
    De vrouwen zijn niet zo iritant als in Thailand bij een alleen reizende man.
    Er wordt officieel door 93% van de bevolking Engels gesproken, en dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

    Foto's komen ook nog, zodra ik ze op m'n computer heb gezet...
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
    pi_68466533
    Aankomend zomer gaan een vriend en ik ruim vier weken rondreizen door de Filippijnen.

    Op welk eiland kunnen we het best (een) jungletocht(en) doen? Panay, Bohol of Palawan? En hoe zit het met de onderlinge bootverbindingen? Kun je die ter plekke goed boeken?
    pi_68467438
    op Panay ben ik niet geweest, maar als je een jungletocht wilt doen kun je dat denk ik net zo goed op Bohol als op Palawan doen. Wil je per see kiezen tussen deze 2 eilanden, dan zou ik zeker voor Palawan gaan

    De bootverbindingen kun je over het algemeen goed ter plekke boeken, maar ik zou niet een dag op een boot van het ene naar het andere eiland varen. Zonde van de tijd, en ik heb het niet zo op grote passagiersboten in die regio (dit vooroordeel is vast nergens voor nodig, maar dat gevoel heb ik gewoon) vliegen is een stuk sneller en veiliger. Een goedkope maar goede prijsvechter is http://www.cebupacificair.com/
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
    pi_68486995
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 17:20 schreef mrkanarie het volgende:
    Aankomend zomer gaan een vriend en ik ruim vier weken rondreizen door de Filippijnen.

    Op welk eiland kunnen we het best (een) jungletocht(en) doen? Panay, Bohol of Palawan? En hoe zit het met de onderlinge bootverbindingen? Kun je die ter plekke goed boeken?
    Zoals hierboven al gezegd, vliegen is aan de goedkope kant, (veerboten kosten helemaal geen drol), en is natuurlijk veeeel sneller. Tussen sommige eilanden gaan echter geen vluchten. De meeste vluchten gaan en vertrekken naar Manila en/of Cebu.

    Tevens is bijvoorbeel Palawan met de veerboot nogal ver. Zou zeggen een uurtje of 8. Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen is naar Cebu vliegen vanuit Manilla, daar de boel verkennen en dan met de veerboot naar Bohol voor jungle en beach. Dat boottochtje duurt ongeveer 2 uurtjes, net leuk om eens mee te maken.

    Als je puur voor de jungle zou willen gaan, zou je ook eens in de buurt van Cagayan del Oro kunnen kijken.

    Hou er wel rekening mee, dat veerboten nogal eens vertragingen op willen lopen. Dus neem wel de tijd. Tevens is het niet het beste materiaal , dus laat je moeder de foto 's pas zien bij thuiskomst ! Je kan overigens gewoon naar de haven gaan, schema bekijken en ter plekke kaartje kopen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 1 mei 2009 @ 17:12:24 #86
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_68563142
    Je kunt vanuit Manilla naar Cebu vliegen. Daar een beetje rondkijken, met de boot naar Bohol voor de Chocolate Hills (die in onze zomer dan net weer groen zijn ) en dan vanuit Cebu naar Palawan vliegen... Als je alles lekker ruim neemt heb je dan een dag of 10 gevuld ongeveer
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
    pi_68676369
    weet iemand of het al weer mogelijk is om bij cebu pacific online te boeken?
    pi_68681003
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 23:39 schreef invasionofheads het volgende:
    weet iemand of het al weer mogelijk is om bij cebu pacific online te boeken?
    Ja dat kan, via hun website met een credit card. Ze werken hetzelfde als EasyJet en Ryanair etc.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      dinsdag 5 mei 2009 @ 16:29:52 #89
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_68696934
    Bij mij was het in december nog onmogelijk. Of teminste...de optie is er wel, maar als je het ticket dan wilt betalen krijg je een error. Na de Rabobank gebeld te hebben bleek dat er ook niets van mijn rekening was geschreven.
    De enige manier om erachter te komen is om de vlucht ook daadwerkelijk te boeken denk ik
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
    pi_68718900
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 16:29 schreef Veersesmurf het volgende:
    Bij mij was het in december nog onmogelijk. Of teminste...de optie is er wel, maar als je het ticket dan wilt betalen krijg je een error. Na de Rabobank gebeld te hebben bleek dat er ook niets van mijn rekening was geschreven.
    De enige manier om erachter te komen is om de vlucht ook daadwerkelijk te boeken denk ik
    Nou ja, in het ergste geval loop je in Manila een travel agency binnen, zeg je waar je naartoe wilt, en boek je een vlucht ter plekke. Kan je cash betalen en krijg je gelijk je ticket mee .
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_68739134
    @veersesmurf: ja dat had ik eerder ook telkens. maar ik moet er een creditcard voor lenen, vandaar dat ik het niet zomaar even kan proberen

    @langetabbetje: ik heb een vlucht nodig van bangkok naar manila. maar het zal wel net zo makkelijk zijn toch?
    pi_68759947
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 18:11 schreef invasionofheads het volgende:
    @veersesmurf: ja dat had ik eerder ook telkens. maar ik moet er een creditcard voor lenen, vandaar dat ik het niet zomaar even kan proberen

    @langetabbetje: ik heb een vlucht nodig van bangkok naar manila. maar het zal wel net zo makkelijk zijn toch?
    Zal net zo makkelijk gaan. Let alleen even op, Cebu Pacific wil nog wel eens de houder van de credit card zien, dus degene moet zich even legitimeren op een kantoortje van Cebu Pacific of op het vliegveld, m.a.w., als jij je ticket betaalt met een CC van iemand anders ga je w.d.b. een probleem krijgen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_68791218
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 08:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Zal net zo makkelijk gaan. Let alleen even op, Cebu Pacific wil nog wel eens de houder van de credit card zien, dus degene moet zich even legitimeren op een kantoortje van Cebu Pacific of op het vliegveld, m.a.w., als jij je ticket betaalt met een CC van iemand anders ga je w.d.b. een probleem krijgen.
    Dat is wel een goed punt inderdaad.

    Voor mijn vlucht van Manilla naar Tagbilaran moest ik trouwens een dagje wachten. Voor mij maakte dat niet zoveel uit (neef woont in Manilla) maar als je een dag op Terminal 3 moet wachten is dat geen pretje...
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
    pi_68795436
    nee precies. maar dat komt wel goed, tegen die tijd heb ik een cc. bedankt voor de tips
    pi_68797916
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 22:51 schreef Veersesmurf het volgende:

    [..]

    Dat is wel een goed punt inderdaad.

    Voor mijn vlucht van Manilla naar Tagbilaran moest ik trouwens een dagje wachten. Voor mij maakte dat niet zoveel uit (neef woont in Manilla) maar als je een dag op Terminal 3 moet wachten is dat geen pretje...
    Als je dan toch een dag moet overbruggen, kun je beter de stad ingaan en een hotelletje boeken.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      donderdag 14 mei 2009 @ 11:21:00 #96
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_69009024
    Ga er zelf in september is een kijkje nemen... Weet nog niet precies wat ik wil bekijken en bezoeken in het land, maar heb er 10 dagen voor ik terug vlieg naar HK (waar mijn trip ook begint) Denk dat ik wat eilandjes wil bezoeken, lekker snorkelen, steden bezoeken wat ik altijd heel leuk vind, ben wel een stadsmens! Dus heb je een tip van hier moet je echt heen in de Filipijnen dan houdt ik mij aanbevolen!
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:18:39 #97
    68988 Lexjuuuh
    Sarcast pur sang
    pi_69012990
    wowwww ik wist niet dat de fillipijnen zo mooi waren... helaas (naja, helaas?) ga in naar Cuba ...misschien iets voor volgend jaar. Is het duur daar ?
    "Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
      zaterdag 16 mei 2009 @ 12:07:43 #98
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_69083124
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 13:18 schreef Lexjuuuh het volgende:
    wowwww ik wist niet dat de fillipijnen zo mooi waren... helaas (naja, helaas?) ga in naar Cuba ...misschien iets voor volgend jaar. Is het duur daar ?
    nope
    Ik ben een eckte rapnegert
    pi_69201774
    Nog 5 keer slapen en ik mag het vliegtuig op!!!
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
      dinsdag 19 mei 2009 @ 21:57:34 #100
    3671 glasbak
    Sjeeskees ©®
    pi_69205599
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 20:29 schreef Keios het volgende:
    Nog 5 keer slapen en ik mag het vliegtuig op!!!
    Heb je een grote koffer?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')