abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9804352
Ik zit erover te denken op American Football te gaan.

Maar moet je daar nou zelf ook echt breed voor zijn enzo? En wat betaal je als beginner voor een uitrusting, ook zag ik handschoenen, wordt dat echt veel gebruikt?

En mensen die erop zitten, deel je ervaringen gerust Wat voor mensen lopen er rond etc

Doei
pi_9804434
Football is voor mensen met alle soorten lichaamsbouw. Voor iedereen is er wel een aparte positie. DIe handschoentjes zijn erg handig, want dat kan je de bal beter vangen En zo'n uitrusting is volgens mij best duur, en paar honderd euro schat ik.
pi_9804464
Ben geen expert ofzo, maar je hoeft nie zo breed te zijn, bedoel je kan ook de gast zijn die moet rennen dat zijn juiste dunne, kleine snelle gastjes!
  woensdag 16 april 2003 @ 19:43:54 #4
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_9823373
Een uitrusting kost je iets van 400 euro, maar meestal hebben ze wel een set liggen voor mensen die het even willen proberen, een footballtraining.

En inderdaad is voor bijna elk lichaamstype wel een plek in het veld, de supersterke/zware in de offensive/defensive line en de wat meer atlethisch gebouwde recievers.
Ik zie weleens van die snelle mannetjes van nog geen 60kilo, op amateurniveau kan dat best, maar kijk maar naar football op tv, daar zijn ze allemaal goed gebouwd. Moet ook wel want als een 120kilo zware tight-end je omver rost als je 60kilootjes weegt heeft dat een behoorlijke impact
Veel conditie- en krachttraining is wat je krijgt naast het spel op zich.

Me, I always tell the truth--even when I lie.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 18:13:51 #5
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_10405138
Schop!

Ik heb het spel Madden 2003, maar weet dus nauwelijks iets van de regels van American Football. Dus aan de kenners de vraag... wat zijn de basisregels, of misschien weten jullie een goeie website waar het duidelijk op staat.

pi_10647940
quote:
Ik heb het spel Madden 2003, maar weet dus nauwelijks iets van de regels van American Football. Dus aan de kenners de vraag... wat zijn de basisregels, of misschien weten jullie een goeie website waar het duidelijk op staat.
gewoon beuken totdat je geen ´praatjes` meer hebt
pi_12748152
toevallig was ik er ook ff op aan het zoeken, en deze regels heb ik gevonden (kweenie of het de enige zijn..)

1. Scoren:

Touchdown = 6 punten
Field Goal = 3 punten
PAT (conversie na touchdown) = 1 punt

2. Het aanvallende team (offense) scoort een touchdown door de bal over de gollijn in de endzone te krijgen.

3. De aanval heeft vier pogingen, "Downs" genaamd, om 10 yards te overbruggen. Als zij daar in slagen, krijgen zij vier nieuwe pogingen. Zo niet, dan krijgt de tegenpartij de bal.

4. De bal wordt voortbewogen door een pass van de quarterback naar een receiver, of door een run van de running back.

5. Het spel stopt als de baldrager getackeld wordt of als een mislukte pass de grond raakt.

nog meer hier te vinden....

http://www.digisport.nl/spelregels/AmericanFootball.htm

gelijk hedde, kapot gade
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')