Met deze slogan werd Project EGO gelanceerd..Dat was de working title..De game is inmiddels omgedoopt tot Fable.
De game wordt ontwikkeld door Big Blue Box van de gebroeders Carter i.o.v. Peter Molyneux..
quote:De beloofde gameplay elementen zijn te mooi om waar te zijn en zorgen in feite voor een bizar lange gameplay..
Fable is a ground-breaking role-playing adventure game from Peter Molyneux, in which your every action determines your skills, appearance, and reputation. Create your life story from childhood to death. Grow from an inexperienced adolescent into the most powerful being in the world. Choose the path of righteousness or dedicate your life to evil. Muscles expand with each feat of strength; force of will increases with each work of wit. Obesity follows gluttony, skin tans with exposure to sunlight and bleaches bone-white by moonlight. Earn scars in battle and lines of experience with age. Each person you aid, each flower you crush, each creature you slay, will change this world forever. Fable: Who will you be?
Fable belooft een RPG te worden van buitengewone klasse en een extreem "diepe" gameplay.. Zo hebben je beslissingen invloed op je uiterlijk, omgeving en status.. Naar mate je ouder wordt ontwikkel je jezelf.. Je leert nieuwe dingen, wordt sterker en dat is weer te zien door de spieren die je kweekt...
Ook je omgeving verandert constant.. Mede door de dingen die jij doet.. Je komt in contact met verschillende culturen en wezens.. De NPC's hebben ook allemaal een "eigen karakter".
Het vechten is "real time" en niet "turn based" zoals de meeste (Japanse) RPG's..
Grafisch is het nu al een toppertje en de game is voorlopig nog niet af..
Dit waren de eerste screenies die gereleased werden.. .
En dit zijn de screens die later nog uit zijn gekomen.. .
Ook zijn er wat mooie artworkplaatjes.. .
En dan is er uiteraard nog de officiële trailer.. (met ingame gameplay beelden.!!!.)
Hier te downloaden.. (15mb Quicktime)
Of hier te bekijken als Mediaplayer stream..
Het moet wel heel gek lopen wil dit niet een absolute wereldgame worden..
Met zo'n diepe gameplay zulke graphics kan het haast niet anders..
Nu maar hopen dat ze de belofte waar kunnen maken.. Als dat gebeurt zou deze game wel eens "one of the best games ever" kunnen worden..
Ik ben benieuwd..
Vooralsnog staat de release geplanned voor Q4 2003.. Dat zal dus wel Q1 2004 worden.. .
p.s.
Nog niet geposte screenies, filmpjes en linkjes naar artikelen (interviews oid) zijn zeer welkom..
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 15-04-2003 01:32]
quote:.
Op dinsdag 15 april 2003 00:46 schreef Skull-splitter het volgende:
En nou maar hopen dat ie niet op slot gegooid wordt
quote:Ja, is mij ook overkomen toen ik meldde dat de Xbox goedkoper zou worden, dat moest en zou in het centrale topic.
Op dinsdag 15 april 2003 00:46 schreef Skull-splitter het volgende:
En nou maar hopen dat ie niet op slot gegooid wordt
quote:De hype die er was over B&W was idd zwaar overdreven.. Maar de toen beloofde gameplay sprak mij sowieso niet zo aan..
Op dinsdag 15 april 2003 00:46 schreef Lexie het volgende:
Kwam deze niet eerst ook op de p.c. uit? De naam Fable komt me vaag bekend voor.
Hopen dat het echt zo'n goeie game wordt, maar laat je niet teveel leiden door mooie verhalen over een volledig interactieve werelden. Dat zeiden ze over Black & White ook, en die viel best wel tegen na die enorme hype. Maar voorlopig ziet het er nog veelbelovend uit.
quote:Maar is hij vanaf het begin als exclusive titel ontwikkeld?
Op dinsdag 15 april 2003 00:50 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
De hype die er was over B&W was idd zwaar overdreven.. Maar de toen beloofde gameplay sprak mij sowieso niet zo aan..
De NPC's bijv. waren erg beperkt..
De game is trouwens XBOX exclusief..Hij komt ook niet op de PC uit..
quote:Ja.
Op dinsdag 15 april 2003 00:52 schreef Lexie het volgende:[..]
Maar is hij vanaf het begin als exclusive titel ontwikkeld?
quote:.
Op dinsdag 15 april 2003 00:56 schreef Khadgar het volgende:
Kijk, dat zijn nou typisch games die voor de cube gemaakt hadden moeten worden.
Project Ego Developer Diary #1: Out of the Blue (14-06-2002)
Project Ego Developer Diary #2: Publisher's Hell (21-06-2002)
Project Ego Developer Diary #3: Team Building (28-06-2002)
Project Ego Developer Diary #4: The Importance of Grass (13-09-2002)
Fable Developer Diary #5: Demo Days (27-09-2002)
Fable Developer Diary #6: Fanatics (11-10-2002)
Fable Developer Diary #7: Project Planning (14-11-2002)
Fable Developer Diary #8: A Living World (06-12-2002)
Fable Developer Diary #9: Where to Begin (07-01-2003)
Fable Developer Diary #10: Creative Stains (05-02-2003)
Fable Developer Diary #11: What the Fighting is All About (07-03-2003)
Fable Developer Diary #12: Doom (04-04-2003)
Ook op IGN te vinden Tales of Fable..
Tales of Fable: Part 1
Tales of Fable: Part 2
Lees en huiver.. Deze game wordt fenomenaal!!!!!
Ja, ik weet het.. Het is een hele hoop leeswerk, maar het is het echt waard..
quote:Ik heb net een filmpje gezien en denk idd dat commander keen het kan schudden!
Op dinsdag 15 april 2003 07:41 schreef FluxC5 het volgende:
Fable wordt echt nog beter dan commander keen!
Anyway, jammer dattie xbox only is, maar het ziet er iig veelbelovend uit
oh, dit is ook wel boeiend voor de fans:
http://www.bigbluebox.com/bboard/index.php?s=
het officiele forum over Fable, beetje spijtig dat er tegenwoordig niet meer zoveel gezegd wordt door de makers van Fable.
Maar er staan genoeg interessante discussies op voor de RPG fan.
quote:Het is DE game waar ik het meest op wacht.. Nog meer dan Zelda..
Op dinsdag 15 april 2003 08:45 schreef Fliepke het volgende:
Woei niet gedacht dat er ook grote fans van Fable hier zouden zitten.
En over die screenies, er zijn er nog meer...
Oh en voor alle miepen, de schaduwen worden nog geimplementeerd, maar zullen er zeker in zitten
quote:.
Op dinsdag 15 april 2003 09:01 schreef Fliepke het volgende:
iets algemener hier staan ze allemaal:
http://www.geocities.com/triangulites/index.htmlOh en voor alle miepen, de schaduwen worden nog geimplementeerd, maar zullen er zeker in zitten
Ben zelf erg benieuwd, het heeft in principe alles in zich om een absolute toper te kunnen worden, maar moet het allemaal uiteindelijk nog eens even zien. Fable is tot nu toe al behoorlijk gehyped natuurlijk.
quote:Ja, maar het grote verschil met B&W is dat B&W door de makers werd gehyped..
Op dinsdag 15 april 2003 09:06 schreef Zooi het volgende:
OpeningspostBen zelf erg benieuwd, het heeft in principe alles in zich om een absolute toper te kunnen worden, maar moet het allemaal uiteindelijk nog eens even zien. Fable is tot nu toe al behoorlijk gehyped natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 15-04-2003 09:29]
Ik kan me nml. nog zo'n ''revolutionair'' spel van dhr. Molyneux herinneren....
Black & White anyone ? Voor mij de allergrootste teleurstelling op game-gebied ooit....
quote:Yeah sure.
Op dinsdag 15 april 2003 07:13 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Nee, deze Winter ligt ie al in de winkel..
quote:Mijn punt is dat ze naar mijn idee behoorlijk met elkaar te vergelijken zijn als rpg en KOTOR zeer binnenkort wordt gereleased en bij Fable je nog maar moet afwachten wanneer het allemaal komt en of het uberhaupt de hype wel kan waarmaken. De vorige van Molyneux maakte nou ook niet echt de hype helemaal waar.
Maar wat is je punt?
Mijn punt is je kan beter op dit moment enigszins enthousiast worden voor KOTOR dan Fable. Maar goed, suit yourself.
quote:Fable komt dit jaar gewoon uit, aangezien men nog steeds op schema ligt.
Op dinsdag 15 april 2003 11:51 schreef Skull het volgende:[..]
Yeah sure.
[..]Mijn punt is dat ze naar mijn idee behoorlijk met elkaar te vergelijken zijn als rpg en KOTOR zeer binnenkort wordt gereleased en bij Fable je nog maar moet afwachten wanneer het allemaal komt en of het uberhaupt de hype wel kan waarmaken. De vorige van Molyneux maakte nou ook niet echt de hype helemaal waar.
Mijn punt is je kan beter op dit moment enigszins enthousiast worden voor KOTOR dan Fable. Maar goed, suit yourself.
Dit spel komt niet van Molyneux af, het is een satelliet studio...
Molyneux deelt alleen kennis en technologie.
De hype voor KOTOR is naar mijn mening ook nergens op gebaseerd...
quote:Nogmaals, B&W werd gehypte door Lionhead Studios..
Op dinsdag 15 april 2003 10:43 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik verwacht er niks van, dan kan het alleen maar meevallen.Ik kan me nml. nog zo'n ''revolutionair'' spel van dhr. Molyneux herinneren....
Black & White anyone ? Voor mij de allergrootste teleurstelling op game-gebied ooit....
quote:Voor SW: KOTOR heb ik allang een topic geopend hoor. .
Op dinsdag 15 april 2003 11:51 schreef Skull het volgende:Mijn punt is je kan beter op dit moment enigszins enthousiast worden voor KOTOR dan Fable. Maar goed, suit yourself.
Het enige wat ik hoop is dat de framerate goed blijft. Het spel draait geloof ik met 30Fps en dat is op zich wel ok maar er zijn ook games die dan schokkerig worden etc etc. Ik hoop dat het beeld vloeiend blijft zoals in Zelda (ook 30 Fps). In ieder geval is dit een komende topper ja. Hoe lang zijn die cunts al bezig eigenlijk ?
maar goed big blue box werd opgezet in 1999, dus zijn ze al sinds toen of zelfs eerder bezig
en zo te zien is het best een groot team:
quote:Waarom "natuurlijk niet"
Op maandag 21 april 2003 10:24 schreef Fliepke het volgende:
je screens doen het natuurlijk niet chocobo
Ah,... ik zie het al.... geocities zuigt...
De game wordt misschien niet door Molyneux ontwikkelt maar hij heeft een hele dikke vinger in de pap. Dit wordt dus een uitstelspel, dat kan ik je garanderen. Kijk naar B&W, ook eindeloos uitgesteld, eigenlijk met zoveel Molyneuxspellen.
Je kunt Molyneux in het rijtje plaatsen met Nintendo en Blizzard, ze blijven het uitstellen tot "perfectie".
B&W was misschien een beetje saai (althans, dat vond ik) maar de game zelf was briljant. En daar ging het eigenlijk om, daar ging de hype ook over en dat hebben ze waargemaakt! Maar ok, er wordt gefluisterd dat B&W 2 dit allemaal recht zal zetten.
Fable.....mmmmm.........nog een jaartje
Def
quote:Zeker waar! Maar ik denk niet dat Microsoft negatieve spanning in de relatie met Molyneux wil brengen (hmmm....iets klopt niet aan deze zin...) door hem te vertellen dat hij moet gaan rushen. Ze zijn dan uiteraard als de dood dat Molyneux bij de volgende game zegt: Microsoft!
Op maandag 21 april 2003 13:57 schreef Fliepke het volgende:
Weet je wie pas een dikke vinger in de pap heeft?
Microsoft, die hebben deze titel nodig voor de kerst aangezien halo2 er dan ook niet is.
ik heb er vertrouwen dat hij dit jaar nog komt, maar we'll see...
even de E3 effe wachten en dan kunnen wij , als leken, er misschien wat meer over voorspellen.
Def
quote:Het lijkt wel insiderinfo als ik de reacties zo lees. .
Op maandag 21 april 2003 14:35 schreef Chocobo het volgende:
God wat een experts weer allemaal bij elkaar zeg
quote:Ja precies,... zo de nadruk erop ook We zien wel wanneer die komt toch ? Dat gezeik Heb het liever over het spel en over de extra's en over de gameplay etc etc,... niet over die idiote Fransman die dit spel wel of niet maakt en hoe groot de vinger is die Microsoft in de pap heeft enzo
Op maandag 21 april 2003 14:37 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Het lijkt wel insiderinfo als ik de reacties zo lees. .
Zo..........
quote:Psies.. .
Op maandag 21 april 2003 14:40 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ja precies,... zo de nadruk erop ook We zien wel wanneer die komt toch ? Dat gezeik Heb het liever over het spel en over de extra's en over de gameplay etc etc,... niet over die idiote Fransman die dit spel wel of niet maakt en hoe groot de vinger is die Microsoft in de pap heeft enzo
Zo..........
quote:*Checken gaat*
Op maandag 21 april 2003 14:44 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Heb jij niet wat unreleased IGN insider info-pics-films? . .
Leraar ?
Geen idee
Cool artwork
quote:Die hands-on is inmiddels al een jaar oud en toen waren ze al zo enthousiast. .
Op maandag 21 april 2003 14:53 schreef Chocobo het volgende:
Zeer coole hands-on van IGN
http://xbox.ign.com/articles/356/356079p1.htmlLeraar ?
[afbeelding]Geen idee
[afbeelding]Cool artwork
[afbeelding]
quote:Zucht...doe nou zo zielig, beetje speculeren kan geen kwaad. Al is het alleen maar om te weten hoe je ongeveer je uitgaven moet indelen om al dit moois te kopen (gamers worden de laatste tijd erg verwend...aanslag op het kapitaal...).
Op maandag 21 april 2003 14:35 schreef Chocobo het volgende:
God wat een experts weer allemaal bij elkaar zeg
Def
quote:Heeft niks met zielig te maken pik maar meer met hoe je de nadruk erop legt. Zoals dit bv:
Op maandag 21 april 2003 15:05 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
Zucht...doe nou zo zielig, beetje speculeren kan geen kwaad. Al is het alleen maar om te weten hoe je ongeveer je uitgaven moet indelen om al dit moois te kopen (gamers worden de laatste tijd erg verwend...aanslag op het kapitaal...).
Def
Toch nog maar even voor de duidelijkheid, Fable zal nevernooit dit jaar uitkomen, of de game nou op schema ligt of zelfs voor schema
Tja,.... bedankt zal ik maar zeggen ? Nogmaals,... tis jouw recht op dat te posten natuurlijk maar ik wordt er persoonlijk zo moe van. Maar ik suck dus ,......... beter negeer je me gewoon
quote:Idd, kom dan ook met een bronvermelding ofzo..
Op maandag 21 april 2003 15:09 schreef Chocobo het volgende:[..]
Heeft niks met zielig te maken pik maar meer met hoe je de nadruk erop legt. Zoals dit bv:
Toch nog maar even voor de duidelijkheid, Fable zal nevernooit dit jaar uitkomen, of de game nou op schema ligt of zelfs voor schema
quote:Je hebt eigenlijk ook wel gelijk hoor,
Op maandag 21 april 2003 15:09 schreef Chocobo het volgende:[..]
Heeft niks met zielig te maken pik maar meer met hoe je de nadruk erop legt. Zoals dit bv:
Toch nog maar even voor de duidelijkheid, Fable zal nevernooit dit jaar uitkomen, of de game nou op schema ligt of zelfs voor schema
Tja,.... bedankt zal ik maar zeggen ? Nogmaals,... tis jouw recht op dat te posten natuurlijk maar ik wordt er persoonlijk zo moe van. Maar ik suck dus ,......... beter negeer je me gewoon
In ieder geval moet ik zeggen dat dit spel me fucking boeid. Dit kan echt een knaller worden als je de previews en info die er is moet geloven. Ben ook erg benieuwd
quote:.
Op maandag 21 april 2003 15:14 schreef Fliepke het volgende:
Zou misschien mooi zijn om hier een slotje op te plaatsen tot de E3
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 21-04-2003 15:19]
quote:*PROEST*
Op maandag 21 april 2003 15:19 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
[afbeelding].
Naai jij ff lekker iemand anders een slotje aan..
Je wil niet weten hoe lang ik met deze topic ben bezig geweest. .
Die smilie
quote:Hahahaha, was ook maar een grapje...
Op maandag 21 april 2003 15:19 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
[afbeelding].
Naai jij ff lekker iemand anders een slotje aan wil je..
Je wil niet weten hoe lang ik met deze topic ben bezig geweest. .
de meest vreemde topics komen daar voorbij en mensen verwachten de meest fantastische features die op zich al jaren tijd nodig hebben om geimplementeerd te worden.
ff een paar screens (die geloof ik nog niet zijn verschenen hier) om het nog ontopic te houden.
Meer is te vinden op: http://www.bigbluebox.com/
Def
quote:Dat zit er dik in ja..
Op maandag 21 april 2003 20:22 schreef Bastard het volgende:
Dit word wel het beste spel wat ik ooit heb gespeeld volgens mij
Dat concept van dat de ervaringen in het spel mee gaan tellen later e.d. lijkt me ook een heel breekbaar concept. Ik hoop dat ze dit goed uitvoeren want dat moet het spel uiteindelijk toch maken lijkt me (en niet de graphics). Maar ik ben bang dat het later toch zo wordt dat je als gamer naar je gevoel toch vast zit aan een beperkt aantal modellen en beperkte ervaringen en dus een bedrogen gevoel eraan overhoudt. Ik hoop van niet, maar deze game is me op het moment veels te veel hype en weinig echt bewijs dat ze ook daadwerkelijk het kunnen waarmaken.
quote:.
Op maandag 21 april 2003 23:51 schreef Skull het volgende:
maar voorlopig is dat alleen maar pre rendered
Iets zegt me dat dit niet gaat gebeuren.
quote:Gelukkig hebben niet allemaal zo'n zwartgallig als jij.. .
Op dinsdag 22 april 2003 00:20 schreef Skull het volgende:
Iets zegt me dat dit niet gaat gebeuren.
quote:Ik ben het niet met je eens, maar goed,... je weet idd nooit he Misschien sucked het wel,..... Dan ben ik meteen klaar,..... Nee,...... soms voel je iets bij een bepaald spel en dat heb ik met Fable ook. Met BC heb ik bv zoiets van ok,.....dit kan goed of slecht uitpakken. Bij Fable heb ik meer het gevoel dat er een FF of Zelda game uitkomt wat je blind moet kopen.
Op dinsdag 22 april 2003 00:20 schreef Skull het volgende:
Wishfull thinking. Die paar echte in game beelden die getoond worden zijn te vaag om enige conclusie te trekken. Grootste gedeelte is alleen maar cinematics. Met de hype die er wordt gecreeerd zouden de in game beelden de kwaliteit van de cinematics moeten hebben.Iets zegt me dat dit niet gaat gebeuren.
Die gasten van IGN die het spel even gespeeld hebben een jaar geleden zijn helemaal gek geworden. Dat zegt wel wat vind ik
Here it is in all of its' glory (minus screens) but still great. Damn my hands are gonna be sore.
From:XBN Xbox Nation Independent Xbox Magazine [008 June-July 2003]
Words: Greg Orlando
Telling Tales...
Fable, formerly Projext: Ego, has become something of a legend. Xbox Nation separates its fact from its fiction.
Perhaps it is the tale, and not who tells it. Maybe, just maybe, there would be no stories without someone to tell them.
This is the story of a man. He might be a hero. He might be a piece of unreclaimed scum. During the course of his life, he might find love, prform great deeds, win fans, carve out a safe place in an otherwise cruel world, don a chicken suit. The way he lives his life and the deeds he does will decide whether he's loved or hated, remembered or consigned to a mere footnote in the pages of a dusty history text.
Tis is also a story of the men and women who gave birth to the man, creative souls who've toiled on a project that's equal parts id and unrestrained ego. They took an idea from one man's mind and built a world around it. With time and technology, they gave life and purpose to the man.
This is the story of a game. Man is the storytelling, game-playing animal. Over time, the stories get bigger and bigger, and the games get more and more complicated, but it all amounts to the same thing. Man wants to be entertained. He wants to be amused. He wants to laugh, and cry, and clap his hands, and be challenged. He does not want his life to be filled with dull things.
So the story and the man and the men and women and the game are all in place for something momentous. Amid the backdrop of a very real world, a place of fantasy has been conjured. It's a world where a man clad in Union Jack underwear and packing a frying pan can do battle with a huge dragon-and maybe even survive the experience.
Despite it's fantastical bent, this world is not so entirely different from our own. It's a world full of champions and willains, and ordinary people who need someone to look up to. It's a world where stories are told of men who do great deeds, and other stories are told of the evil men who try to stop the good ones. It's a world where stories matter. A world still very much in need of heroes.
Geriatric rocker Tina Turner once crooned, "We don't need another hero."
Maybe she was wrong.
Fable will cure your acne. It will make you seem like a giant, bestriding the Earth in massive, mile-eating steps. You will emit a pleasant, lemony-fresh scent in its presence. Fable will also. in no particular order, defeat all those who oppose you, organize your sock drawer and, should the unthinkable occur, perform life-saving CPR while simultaneously acting as a flotation device in the event of a water landing.
Much-hyped but seldom seen in motion, the Xbox RPG Fable has created its own legend. More accurately, Fable's legend has been created by its overseer Peter Molyneux. Molyneux, famous for PC titles such as Black & White and Populous, has served as evangelist for the project since its early days as Project:Ego, spreading the gospel to anyone with ears to hear it. Last year, he stood in front of a packed crowd at the 2002 Game Developers Conference and said, "I'm now going to say a bold, bold claim, which you are going to throw back in my face, time and time again. And this is a stupid thing I'm going to say, and I don't know why I'm going to say it, but I'm going to say it anyway. I reckon that Project: Ego is going to be the greatest role-playing game of all time, which is insane. I could say the second greatest, I could say quite good, I could say, 'Hmmmm, it's quite nice,' but I'm going to say greatest game of all time."
In Godalming, England, they're looking to fill some Paul Bunyan-sized shoes and tensions are a bit high at Big Blue Box Studios. In the company's cramped and low-ceilinged offices, someone's posted the Official Big Blue Box Cracker Board, running odds on which staff member involved in the making of Fable will snap first. Ominously, on this spectacularly sunny March day, two of the three company founders, Simon and Dene Carter are running third and fourth, respectively.
Yet despite great pressure, the company has managed to get the first playable build of Fable up and running before May's big Electronic Expo (E3). It's an all-important step in the creation of the best RPG ever.
It all begins in Godalming, where Big Blue Box's artists and animators can peer out the windows to take inspiration from ivy-covered trees, Weeping Willows, and the River Wey. "We wanted Fable to be a Grimm's fairytale kind of thing," Simon says. "A European folktale."
A brief peek into the game's creatures shows off the creators' fantastical bent. An animated nymph flips around madly on one computer monitor, it's wings flapping all the while. Fable holds four different types of nymphs, including one of the pants-stealing variety. "They nip your clothes when you're swimming," Simon says, adding they'll also use trickery to make mischeif while Fable's hero is fighting by desecrating the sanctity of his pantaloons: "I know I'd be quite disturbed if my pants fell off during combat."
At other stations, an undead character rises up from a nonexistent bit of earth; with the right magic, it will be possible to raise the dead. As the zombie struggles from its resting place, Simon promises enemies in Fable won't just appear out of thin air as they do in some other RPGs. Instead, they'll leap out from behind trees, jump down from heights, crawl out from the ground, and so on. Others, like the Rock Troll, will be hidden in plain sight, and will unfold from huge stone outcroppings, much like Yarnek the Excalbian from the Star Trek episode " The Savage Curtain." The Rocks Troll's counterpart, the Earth Troll appears as a gigantic pile of dirt, leaves, and grass, with vines for veins.
"We can tell two things from these designs," Simon says. "First, the environments are very much influenced by our surroundings. Fable is very much set [here] in Goldalming. Second, the creatures oftentimes reflect the artists who made them." Pointing to Senior Artist John McCormack, he says, "That's John."
"That's slander!" McCormack says. At Big Blue Box, the person who created a creature or character sees it through to completion, with the idea being that the person who knows it best is best qualified to determine how it looks, how it should be textured, how it moves. In the case of McCormack, there's no real resemblance between his physical appearance and that of the trolls he's creating, but that deters neither Simon nor Dene.
"And note the beady little eyes," Dene says. "Which look vaguely suspicious."
There are Balverines on another screen, werewolf-type creatures that can infect the hero with their infirmity, turning him into a lycanthrope. Their yellow eyes will haunt darkened forests, and Simon promises they'll use group tactics and employ a pack mentality. A novice attacking multiple Balverines will quickly find himself overwhelmed; in Fable, a hero will have to know when to run away, and he will likely have to do so multiple times before he's strong enough to take on certain enemies.
To create the game's fantasyland feel, artists work on a game editor that's described by Simon as "too powerful, really." With it, artists can lay down grass, rocks, and leaves as if they were creating a watercolor; the detail, down to the individual blade of grass is astounding, if highly memory intensive. "We give a level to an artist at 60 frames per second, it comes back at 10 frames per second." Simon says. Even though the artists tend to be overly hard on the game's otherwise smooth framerate, Simon says the game's areas don't look real until the artists get their hands on it.
"We will always go out of boundaries," Big Blue Box's Senior Artist Ian Faichnie says.
The greatest RPG ever requires the greatest protagonist ever:you. Players take the role of a male hero, 15, as he comes to the city seeking information as to his parents' murder. Given time and many hours of gameplay, the boy will develop into a man, either the greatest hero to ever put sword to flesh, or a greasy no-goodnik who would shiv his own mother for loose change and then attend her funeral to shake down his relatives and mock the corpse. Or anywhere in-between saintly and devilish.
Text hyping Fable on Big Blue Box's Web site proclaims, "Earn scars in battle. And lines of experience with age. Each person you aid. Each flower you crush. Each creature you slay. Will change this world forever. Who will you be?"
This may not be hyperbole. "One of the key things in the game," Simon says, "is the fact that the hero and the world will actually adapt to the way you play. Depending on how you play, your hero will change. In addition, you can make a number of decisions about the way your hero appears, so you can change his hairstyle, his clothing, lots of things like that." There are threee major attributes for Fable's main character, and each can be developed or neglected to suit a player's needs. "If you go around and you just hit things over the head all the time with the sword, your strength will go up," Dene says
"If you take things a bit more carefully, " he says, "using your bow and stealth attacks, your skill will go up. If you use your magic and awful lot, your willpower will go up."
When Simon and Dene tinker with their on-screen hero so that he's 100 percent strength and zero skill or willpower, the result causes Cathy Campos, public relations manager for Molyneux's Lionhead Studios to cry out "Bloody Hell!" The hero has become a brutish walking rug with a mat of hair on his forearms, chest, and back. Clad only in a pair of underwear with the Union Jack on it, this sasquatch of a man cuts a most disturbing figure.
A skillful hero will have a more toned, muscular physique. He'll look like a leaner version of the men whose chiseled bodied appear on the cover of magazines such as Ironman or Muscle & Fitness.
With great willpower, apparently, comes male-patter baldness. As the hero develops his willpower, his hair will recede and he'll start developing arcane tattoos on his body. An energy trail, and electric-blue combination of swirls and haze will encircle him.
"Of course," Simon says, fiddling with the computer, "if you actually go with the goatee beard..." At once, the hero becomes the spitting image of his older brother Dene.
"He's a good-looking chap, it must be siad," Dene says. "And buff."
"This, apparently, was accidental," Simon responds.
Aside from the major skills, a morality quotient will affect the hero's appearance. Do evil deeds, and a character's visage will tighten and darken, and flies may even begin buzzing around his body. "Flies are obviously attracted to evil, "Dene says. Heroes will tan in the sun, could possibley develop hay fever, and will have to watch what they eat. In Fable, all food has a caloric content. Pie will go to a computer-generated gut.
Fable's world will be dynamic and littered with heroes, all more or less in direct competition with one another. "The idea being you should be able to stand somewhere, even out in the deepest woods," Dene says, "and occasionally find a villager wandering on past, rather than just kind of feeling that there's this static world where nothing happens very much. You also get the sense it's a dynamic world because, after all, in an RPG the one thing you want to fell is that you make an impression on the world and its people, and that things are different after you've been there rather than it being the same no matter what you've been doing. That's the fundamental thing that's very depressing about playing the Final Fantasy games; it all felt very much like it had been set up for me as entertainment and then, having turned the machine off, nothing was happening anymore."
Subtly or otherwise, Fable concerns itself with the culture of fame; as the world changes, so does the hero's standing in it. As a hero performs deeds both heroic and dastardly, his fame and renown increase. "What happens is people have a general idea of how they're going to react to you. Most people, at the very least, will treat you with vague indifference," Dene says. "However, some people have had personalitites set up for one reason or another, which means that if you're not famous enough they'll actually treat you quite violently. They'll think, 'Why should I be scared of you? I'm going to bully you. I'm actually going to try and mug you for money or treat you badly to get my personal renown up so the people think I'm better than you are.' We want to start the game with you coming to the big city for the first time and having people around you treating you as if you're nobody.
"As your renown goes up," Dene continues, "you'll see those people become friendly toward you. The people who were previously friendly to you will become very friendly to you. They'll come and gather their friends up, saying, 'Look! It's him! It's my mate! He's my best friend, you know! He talked to me once!' That sort of thing." A popular hero will find himself the object of women's desire and will have an easier time performing certain tasks.
"We have the ultimate evil in the game," Dene jokes. "We have realestate salesmen." Under normal circumstances, these salesmen will be indifferent to anything but profits, but if they're attempting to curry favor, they might just be willing to offer a sweet deal on a great house. A popular hero, one who's known throughout the land, becomes the object of women's desire and may be able to use his popularity to buy shops or shares of inns at reduced prices.
If he becomes famous enough, other adventurers will attempt to make their name and reputation at the hero's expense. A hero might be asked to speak at schools or take students on a field trip to monster-filled woods, that is if Microsoft doesn't balk too loudly. "Most of the time, we're trying to keep the kids [in the game] away from weapons," Simon says.
"We're a bunch of geeks," Dene says, and this helps to explain why the prompt for the playable demo of Fable has been swiped directly from the Matthew Broderick epic WarGames. "Would you like to play a nice game of chess?" the prompt reads before being replaced with the more momentous, "Welcome to Fable: First Playable."
"This is a story of a her," the game proclaims. After an introductory sequence where the hero encounters a beggar, Simon directs his character to the Sunnyvale Heroes' Center. Here, a player will be able to choose quests from a long list. One requires a hero to travel to a farmhouse to protect a jewel. A second asks the hero to travel to the same farmhouse, this time to pilfer the gem.
Outside the Center, a hero can visit the boasting platform to possibly gain additional fame by agreeing to complete his mission under special circumstances. Each challenge is represented by a target dummy with a bullseye heart; knocking it thusly accepts the burden. A hero might agree, for example, to complete his mission using only a frying pan, or to accomplish a task without taking damage. For the cheeky in the audience, still another challenge requires a player to get the job done clad only in skivvies.
At Orchard Farm, the game begins to show its luster. Dene chooses to defend the farm and its precious jewel from enemies. Had he chosen to steal the jewel, he likely would have found the farmer enlisted the help of another hero to guard the treasure, or perhaps even a group of lesser heroes.
Both Dene and Simon note that Fable's combat will be highly stylized. Dene, the more animated of the two, swings an imaginary blade in a wide arc to illustrate the game's heavy, Celtic-style sword fighting. The idea here is to make a player feel as if he's a true warrior, wielding a blade that's as heavy as it is powerful.
All fights take place in real-time, with a hero able to cast spells by selecting from a series of icons that, when called up, sorround the hero. A hero will be able to use just about anything, including his own bare fists, as a weapo0n and, once an enemy is on the ground, it will be possible to stab them-a totally evil deed for those keeping score at home.
As Dene defends the jewel against swordsmen and archers, farmhands cheer him on, keeping score of the number of thieves dispatched. Using magic, enemies are set aflame and scurry wildly in pain; Dene later employs a spell to slow time whereby on-screen enemies appear to be moving through molasses.
Throughout the game, players will have access to a customizable camera, and the developers have struggled long and hard to get this portion of the game just right. "We had a really weird problem because we had some people who like to see their hero really, really close up all the time-because, as far as they were concerned, the game is about the hero and that's what they want to see," Dene says. "They also wanted the other people in the world to be really close up as well. Of course, the problem with that particular view is that you have no idea where you are in the game world because you have very little context to put it in. And then, we've got this lovely landscape all around you, and you can see very little of that. So, then we also have people who really like to see the world like that [Dene pulls camera up and out to show an almost godlike view], because it's a lovely view, you can tell where you are in combat, you've got loads of room to see around you, and gives you a real feel for where you're going. So that was our first problem, because everybody seemed to want something different with the camera.
"We then thought, okay, well the cunning way around this is to do exactly what happens with Resident Evil or Devil May Cry and make sure that everywhere has a whole bunch of different cameras set up for it, so that as you move into a new region it's got assigned camera for its particular situation. Of course with our game, that situation can be one of many things. A town isn't just a town. A town is a place you get chased out of. A town is a place where you might be asked to perform an assassination mission. It was almost impossible to put the camera in the right place.
"We found that half the office absolutely hated that sort of prescripted camera, so we went, 'Okay, well, let's just do a pure form Zelda-style camera where you pretty much are in one place on the screen. And then [what] we found was we ended up with that whole zoomed-in-on-the character thing. People said ,'I can't tell where I'm going.' So, in the course of this, we've actually developed one of every single type of camera that's ever been in any game ever, including a strapped-to-the-back, Lara Croft-style camera [and] the Zelda-style camera. We had a camera that was very much modeled on Outcast for PC. We had Resident Evil cameras where the view is static. And nothing's ever pleased anyone. Ever.
"So what we've now got is this bizarre situation where we've got a weird combination of every single camera that's ever been invented, and we're using them all."
Fable will take players from the hero's move to the big city through old age. The game will be told in chapters, with the story divided into two parts. The first part deals with the hero investigating his parents' murder; the second deals with fitting this mystery into a larger narrative. "What we're trying to do is create weird bubbles of gameplay," Dene says. "What happens is players do what they want within a region.[Then] There'll be something that pops up allowing a player to continue on the main quest."
Dene points to a series of ruins in Fable's environments, bits of green-gray stone, some shaped like gargoyles, that are clearly out of place, are clearly indicative of an oler civilzation. The mystery of these ruins, their origins, and why no one remembers them, Dene says, forms the basis of Fable's second half. "There are fairly good reasons why no one remembers," he says. " And , as you can expect, it's all linked to the Heroes' Guild. But I'm not telling you any more than that."
Perhaps overly grandiose in its scope, Fable has been a long time in development; the title has been floating around since the debut of Xbox. In this time its legend has grown appreciably, perhaps even past the developers' abiliity to deliver. Early hype had said it would be possible for a hero to cut down a forest to build his own house or ride off into the sunset on a white horse. Whether these features were ever part of the game's design document is uncertain, but BBB will definitely not be including mounts in Fable.
No matter. Through it all-the plot, the combat, the all-things-toall-people camera-everything in the game is anchored by imagery that's at once pretty and powerful.
Simply, there is gorgeous, and then there is Fable. Whether it's al beautiful, reflective pool of water, a rolling set of greay-black clouds, or an ominous, crag-filled moon ("Our moon is great," Dene says. "You can't argue with our moon." Simon says, "Our moon is so detailed, you can zoom in three or four times without it pixelating."), it's clear that Fable will be one of Xbox's most graphically eye-popping adventures.
This is the Carter brothers and BBB's world and, so far, it's wonderful-so much so that Fable 2 is a foregone conclusion for BBB. The legend of "the best RPG ever" will continue before it's ever realy begun.
Thank you for taking the time to read this great article, and much thanks to my wife for typing half of it with me
There are several NEW SCREENS in the MAG so PLEASE go pick one up ASAP!!! You'll love the Magazine!
Don't have a scanner so couldn't scan screens, truly awesome though, please get this mag it is so great. Peace.
quote:. Fable .
Last year, he stood in front of a packed crowd at the 2002 Game Developers Conference and said, "I'm now going to say a bold, bold claim, which you are going to throw back in my face, time and time again. And this is a stupid thing I'm going to say, and I don't know why I'm going to say it, but I'm going to say it anyway. I reckon that Project: Ego is going to be the greatest role-playing game of all time, which is insane. I could say the second greatest, I could say quite good, I could say, 'Hmmmm, it's quite nice,' but I'm going to say greatest game of all time."
quote:Dat is nogal een uitspraak... Maar eerst zien, dan geloven. B&W zou ook zo geweldig zijn.
Op woensdag 7 mei 2003 11:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
OMfG. Wat gaat dit spel rulen..
Om Peter maar te quoten..
[..]. Fable .
quote:Ik vind peter altijd beetje gevaarlijk, ik denk dat hij op het moment wel bestempeld mag worden als hype koning van de game wereld
Op woensdag 7 mei 2003 11:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
OMfG. Wat gaat dit spel rulen..
Om Peter maar te quoten..
[..]. Fable .
quote:Ja, en gezien de graphics, spelconcept en ingame beelden vind ik dat zijn uitspraak deze keer wel gefundeerd is.. B&W daarintegen vond ik vanaf het eerste moment al niet echt mijn ding..
Op woensdag 7 mei 2003 11:55 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Dat is nogal een uitspraak... Maar eerst zien, dan geloven. B&W zou ook zo geweldig zijn.
quote:Deze keer is het vooral de media die Fable hyped..
Op woensdag 7 mei 2003 11:57 schreef Fliepke het volgende:[..]
Ik vind peter altijd beetje gevaarlijk, ik denk dat hij op het moment wel bestempeld mag worden als hype koning van de game wereld
*kick*
quote:.
Op maandag 12 mei 2003 17:47 schreef Fliepke het volgende:
doe je moeite voor nieuwe pics, reageert niemand*kick*
quote:Uhm... moet je effe zoeken op het BBB forum, weet niet meer
Op maandag 12 mei 2003 19:00 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
Vet, welk blad is dat?!
Kom net thuis..
quote:Suck on this baby.. .
Op dinsdag 13 mei 2003 17:36 schreef FluxC5 het volgende:
Fable wordt ECHT goed
quote:Ze waren iig nog niet gepost..
Op dinsdag 13 mei 2003 18:31 schreef Fliepke het volgende:
niet allemaal nieuw overigens...2004
quote:Oh tja... det heppens
Op dinsdag 13 mei 2003 18:32 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ze waren iig nog niet gepost..
2004
quote:En deze is ook erg mooi..
Op dinsdag 13 mei 2003 18:33 schreef FluxC5 het volgende:
De sfeer op screens als deze:
quote:Kerel, ik wacht al jaren lang dagelijks wel op een game..
Op dinsdag 13 mei 2003 18:33 schreef Fliepke het volgende:[..]
Oh tja... det heppens
2004
quote:Ja, als je me effe toevoegd op msn en je bent morgen rond het middaguur online, dan verzend ik hem wel
Op dinsdag 13 mei 2003 18:36 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Kerel, ik wacht al jaren lang dagelijks wel op een game..
Nu zijn dat er een hele hoop.. Waaronder Fable..
2004, 2005 I don't care..
P.s. heb je die trailer nog?
quote:Kan niemand hem ff om internet zetten?
Op dinsdag 13 mei 2003 18:40 schreef Fliepke het volgende:[..]
Ja, als je me effe toevoegd op msn en je bent morgen rond het middaguur online, dan verzend ik hem wel
quote:Dan werk ik helaas.. .
Op dinsdag 13 mei 2003 18:40 schreef Fliepke het volgende:[..]
Ja, als je me effe toevoegd op msn en je bent morgen rond het middaguur online, dan verzend ik hem wel
quote:Hmmm, ik zal hem morgen anders wel uploaden naar mn universiteitsaccount, moet makkelijk passen
Op dinsdag 13 mei 2003 18:47 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Dan werk ik helaas.. .
Ik zoek wel een mirror.. .
Tnx anyways..
<edit>
While much of this info was great to see in action, none of it was particularly new. Then Molyneux and the Carter brothers casually laid down the bomb -- Fable will include co-op play.
At least one player (though it may end up allowing four players on at once) will be able to accompany a hero on his quest. Alone, you can gain a sidekick or alter ego. This AI person aids in your quest. But have your buddy plug in a controller and he can control your sidekick. But more impressive, is that your buddy can take a save of his character from his game of Fable and drop it into your game! He has the same powers, abilities, nobility, and alignment.
Playing in tandem, one person must always be "the hero" while the other is the sidekick. The hero is the only one who can gain experience points and is the one the world reacts to. But you can flip-flop who is hero and sidekick with the black button. So, if you are clever, you can have a very evil character and a very heroic character work together. In battle, in towns, when receiving quests, you can switch who is the leader and therefore change how the world reacts to you. It's a bit of a strange idea, but the right team of powers and force could be unstoppable.
After play is done, your buddy can pull out and upload his character back into his game -- with any enhancements he earned while playing with you! Wow.
--
De rest van het bericht was ook best interessant, maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling om alles van IGN te copy en pasten.
quote:thnx gast! downloading @ 500 kbs
Op woensdag 14 mei 2003 16:52 schreef FluxC5 het volgende:
Fable filmpje!22 mb geloof ik, downloaden duurt dus ff!
De Fable site is onlijn:
Het is een hele goede site waar al een beetje de strekking van het spel wordt uitgelegd, en je mag leuk klikken en aan dingetjes trekken
quote:.
Op woensdag 14 mei 2003 16:52 schreef FluxC5 het volgende:
Fable filmpje!22 mb geloof ik, downloaden duurt dus ff!
quote:Ja, en je wordt een beetje gedwongen te kiezen tussen goed en slecht..
Op woensdag 14 mei 2003 21:55 schreef FluxC5 het volgende:
Effe een duppelpost:De Fable site is onlijn:
Het is een hele goede site waar al een beetje de strekking van het spel wordt uitgelegd, en je mag leuk klikken en aan dingetjes trekken
http://lionsource.ngz-network.de/download/dl.php?id=432
het is wel gefilmd met een cam op de e3, maar toch 1:14 film
quote:dit was maar een kort stukje de hele presentatie van 15 minuten staat online:
Op zondag 18 mei 2003 12:48 schreef Fliepke het volgende:
tadaaaaaaaaaaa volgens mij het allereerste echt ingame filmpje
Althans zover ik weet :http://lionsource.ngz-network.de/download/dl.php?id=432
het is wel gefilmd met een cam op de e3, maar toch 1:14 film
Maar goed, het filmpje van 15 min is echt prachtig, ookal is het met een camera opgenomen. Kleine opsommingen van wat je ziet:
-Kroeg gevecht
-Karakter leer boeren
-Karakter red een paar vrouwen van wat boefjes
-Transformatie
-Uitgescholden worden door je vrouw
-kindje dat een beetje lyrisch wordt door je aanwezigheid, hij gaat snel zn vriendjes zoeken.
en voor de rest, alleen maar lof over de graphics!
Denk dat dit toch wel het mooiste/sfeervolste spelletje is dat ik ooit heb gezien
quote:getverdemme, bij mij blijft de download hangen ofzo, hij start niet
Op maandag 19 mei 2003 11:02 schreef Fliepke het volgende:[..]
dit was maar een kort stukje de hele presentatie van 15 minuten staat online:
http://lionsource.ngz-network.de/download/dl.php?id=433
wel 157 mb
quote:Oh hij loopt al
Op maandag 19 mei 2003 12:06 schreef Bastard het volgende:[..]
getverdemme, bij mij blijft de download hangen ofzo, hij start niet
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:11 schreef Bastard het volgende:
Godverpielekes... gaat het nog ergens over
Waar is daggla eigenlijk ?
quote:Ik ben hem nou aan het downladen!
Op maandag 19 mei 2003 11:02 schreef Fliepke het volgende:[..]
dit was maar een kort stukje de hele presentatie van 15 minuten staat online:
http://lionsource.ngz-network.de/download/dl.php?id=433
wel 157 mb
edit: 50 kb/s
[Dit bericht is gewijzigd door FluxC5 op 19-05-2003 14:45]
quote:jawel, je moet effe doorzettingsvermogen hebben, die server is niet echt geweldig...
Op maandag 19 mei 2003 15:24 schreef apengek het volgende:
hij doet et niet meer
Door het een Xbox only titel te maken snijden ze zichzelf in de vingers.
Ik ga absoluut GEEN Xbox kopen voor een spel, hoe goed dan ook.
Jammer dat microsoft zoeits doet, maar had ook niet anders verwacht na HALO.
HALO was ook zo'n spel waar ik heel lang naar uitgekeken had, tot MS bungie overkocht, eerst beloofden ze een maand na de Xbox release uit te komen, is ze niet gelukt.
Bungie heeft zichzelf toen echt op alle mogelijke manieren verkracht. HALO is niet de hit geworden die het op de PC wel kon worden.
Ik vrees dat dit ook gaat gebeuren met Fable.
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 19-05-2003 16:07]
En dat is niet omdat de graphics niet mooi overkomen op een filmpje, gemaakt van een TV presentatie, maar omdat het helemaal niet bijzonder oogt (de gameplay)
Het vechten werkt hetzelfde als bij Zelda:Windwaker en de AI is ook zo brilliant weer niet (als de main character een groepje aanvalt gaan ze niet ineens met zijn allen verdedigen)
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 19-05-2003 16:07]
Wat ik bedoel te zeggen is dat door het een Xbox exclusive te maken Fable NOOIT een topper kan zijn.
Het spel kan wel succesvol zijn voor de Xbox, maar het zal nooit eenzelfde status zoals bv half-life, doom of quake etc etc krijgen.
Fable lijkt me een superstoer spel, maar ik zou het nooit kopen als het een Xbox titel blijft. Heb geen zin om geld weg te gooien aan een console die ik over 2 jaar kan weggooien of veroudert aandoet. En zo denken heel veel mensen.
quote:Erm... ik ben het niet met je eens.
Op maandag 19 mei 2003 15:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb de Fable presentatie gezien, maar ben niet echt onder de indrukEn dat is niet omdat de graphics niet mooi overkomen op een filmpje, gemaakt van een TV presentatie, maar omdat het helemaal niet bijzonder oogt (de gameplay)
Het vechten werkt hetzelfde als bij Zelda:Windwaker en de AI is ook zo brilliant weer niet (als de main character een groepje aanvalt gaan ze niet ineens met zijn allen verdedigen)
quote:Grote vrijheid is tegenwoordig ook niet zo heel bijzonder meer (GTA, Zelda, etc) En dingen als dat boeren voegen mijn inziens niet echt iets toe aan de gameplay, hoogstens een glimlach tijdens het spelen... Maar ik kan me niet voorstellen dat je het hele spel blijft boeren
Op maandag 19 mei 2003 16:16 schreef Fliepke het volgende:[..]
Erm... ik ben het niet met je eens.
De gameplay oogt juist wel bijzonder vanwege de grote vrijheid die je hebt, alleen al grappig dat je kunt leren boeren en hoe de mensen daarop reageren. Dat het vechten hetzelfde werkt als bij Zelda zal waarschijnlijk alleen maar lof verdienen omdat dat vast goed is uitgewerkt (ik heb WW nog niet gespeeld). Tja die AI, wat niet is kan nog komen...
Sterker nog ik vind/vond WW nog niet zo heel sterk op me overkomen, want zo heel erg vernieuwend komt het niet op me over, veel van hetzelfde in een mooier hoesje. behalve dat bootje dan.
En Zelda WW was ook niet vernieuwend, maar gewoon een evolutie van OoT en MM.
Ik zeg niet dat Fable slecht is, hoogstens dat de verwachtingen wellicht weer te hoog gespannen zijn (net als bij Peter's vorige titel, Black & White)
quote:de AI is niet zo goed omdat dit een demo was, als de AI op full power had gestaan dan was het moeilijker geweest om alle moves te laten zien. De AI is bij veel presentaties/demo's omlaag geschroefd. Om meer van het spel te laten zien
Op maandag 19 mei 2003 15:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb de Fable presentatie gezien, maar ben niet echt onder de indrukEn dat is niet omdat de graphics niet mooi overkomen op een filmpje, gemaakt van een TV presentatie, maar omdat het helemaal niet bijzonder oogt (de gameplay)
Het vechten werkt hetzelfde als bij Zelda:Windwaker en de AI is ook zo brilliant weer niet (als de main character een groepje aanvalt gaan ze niet ineens met zijn allen verdedigen)
quote:Wat is dat voor onzin? Je kan niet alles van een spel zien als de AI op 100 % staat?
Op maandag 19 mei 2003 16:36 schreef kepler het volgende:[..]
de AI is niet zo goed omdat dit een demo was, als de AI op full power had gestaan dan was het moeilijker geweest om alle moves te laten zien. De AI is bij veel presentaties/demo's omlaag geschroefd. Om meer van het spel te laten zien
Ik kan me voorstellen dat de AI nog niet geoptimaliseerd is, maar dit is een beetje raar...
quote:lees dit maar: http://boards.bigbluebox.com/showthread.php?s=39db9868c245f5e11800825ff956a29e&threadid=4598
Op maandag 19 mei 2003 16:40 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Wat is dat voor onzin? Je kan niet alles van een spel zien als de AI op 100 % staat?
Ik kan me voorstellen dat de AI nog niet geoptimaliseerd is, maar dit is een beetje raar...
ook met de demo van Halo 2, er is geen health meter te zien, hij herlaadt niet. En hij wordt ook niet geraakt, alleen maar omdat het een presentatie is. Als je gelijk doodgaat na 2 min, dan is dat een vreemde presentatie.
quote:Grote vrijheid in Zelda?
Op maandag 19 mei 2003 16:36 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Grote vrijheid is tegenwoordig ook niet zo heel bijzonder meer (GTA, Zelda, etc)
quote:Je bent duidelijk niet helemaal op de hoogte van de gameplay.. .
En dingen als dat boeren voegen mijn inziens niet echt iets toe aan de gameplay, hoogstens een glimlach tijdens het spelen... Maar ik kan me niet voorstellen dat je het hele spel blijft boeren
quote:
En Zelda WW was ook niet vernieuwend, maar gewoon een evolutie van OoT en MM.
quote:Lees de openinspost nog eens goed (er van uitgaande dat het allemaal is zoals het er staat) en noem mij een game game die ook maar in de buurt komt.Never Play the Same Game Twice
Once you finish your adventure, go back and try the experience again, forging your character and thereby a new tale with unexpected twists and turns, new skills, powers, influences, allies and enemies.
quote:Ik denk dat Peter wel eens gelijk kan krijgen.. .
Ik zeg niet dat Fable slecht is, hoogstens dat de verwachtingen wellicht weer te hoog gespannen zijn (net als bij Peter's vorige titel, Black & White)
quote:. .
Op maandag 19 mei 2003 17:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dan koop ik ook een Xbox volgend jaar ergens
quote:Das dan wel een beetje laat, kun je het jaar erop weer naar de winkel waarschijnlijk
Op maandag 19 mei 2003 17:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt Daggla Dan koop ik ook een Xbox volgend jaar ergens
Maar alleen al om Morrowind (25 euro MM) vanuit de luie stoel te kunnen spelen JSRF en hopelijk Fable en Knights of the old rep. Trokken mij over de streep. Jammer dat al mn vrienden een PS2 hebben kunnen we wat lastiger lenen, maar ja....Morrowind he
Fable gaat IMHO een toppertje worden
quote:Het doet nogal wat stof opwaaien zoals je ziet
Op dinsdag 20 mei 2003 11:13 schreef Chocobo het volgende:
Ik ga vandaag weer eens proberen om die trailer binnen te trekken
quote:Ook de 150 MB versie stuk ?
Op dinsdag 20 mei 2003 11:32 schreef BliepMiep het volgende:
volgens mij staat de trailer van de e3 ook gewoon op XBox.com, waarom zou je hem downloaden
quote:GODVER KUTCOOKIES... mn zusje moet gewoon uitloggen
Op dinsdag 20 mei 2003 11:32 schreef BliepMiep het volgende:
volgens mij staat de trailer van de e3 ook gewoon op XBox.com, waarom zou je hem downloaden
quote:leuk zusje Je schrok zeker van die stuk opmerking
Op dinsdag 20 mei 2003 11:34 schreef Fliepke het volgende:[..]
GODVER KUTCOOKIES... mn zusje moet gewoon uitloggen
nee die van 150 mb niet, maar das ook geen trailer
quote:You'll be amazed!! .
Op dinsdag 20 mei 2003 11:13 schreef Chocobo het volgende:
Ik ga vandaag weer eens proberen om die trailer binnen te trekken
quote:Beetje wel ja:
Op dinsdag 20 mei 2003 11:43 schreef Chocobo het volgende:[..]
leuk zusje Je schrok zeker van die stuk opmerking
astu! het is de 15 min trailer iig
quote:zo'n vent?!
Op dinsdag 20 mei 2003 17:35 schreef FluxC5 het volgende:
Ik heb de trailer, wel een cool flmpje, alleen wel jammer dat zo'n vent er de hele tijd doorheen blaat
Ik moet zeggen, ondanks de crappy manier van filmen, dat ik erg onder de indruk ben. Goed het is maar een detail natuurlijk om een gevecht te laten plaatsvinden, de deur uit te lopen, door het raam te kijken en te zien dat het gevecht nog steeds gaande is, en characters dus echt een eigen 'leven' lijken te hebben, maar het geeft voor mij aan in welke mate er aandacht in deze game is gestopt en ik ben er erg van onder de indruk.
Ik weet alleen niet zeker of ik deze game wel zou moeten kopen. Enige zelfbescherming m.b.t. verslavingsfactoren lijkt me niet geheel onverstandig. .
Het is toch humor om telkens die onschuldige kindekes in mekaar te rammen?
Edit:
Zooi,
Ik zie nu pas dat je papa wordt: gefeliciteerd!
PS.: Je usericon doet het niet (meer)..
quote:Dat lijkt mij dus ook. .
Op dinsdag 20 mei 2003 22:52 schreef FluxC5 het volgende:
Volgens ga ik gtelijk het slechte pad op..Het is toch humor om telkens die onschuldige kindekes in mekaar te rammen?
quote:Dank je. .
Edit:
Zooi,
Ik zie nu pas dat je papa wordt: gefeliciteerd!
quote:Oeps... Je hebt gelijk, is inmiddels weer aangepast, thxs for telling.
PS.: Je usericon doet het niet (meer)..
quote:loopt hij bij jullie wel soepel? Bij mij loopt tie niet soepel, zeg maar heel haperig. Ik heb een P2 350, 380 mb ram ofzo en een 64 mb videokaart
Op dinsdag 20 mei 2003 14:01 schreef Fliepke het volgende:[..]
Beetje wel ja:
TADAAAA het schijnt dat deze versie maar 36 mb is
http://www.neptune.com/users/incendy/video/incendy2003055101336.wmvastu! het is de 15 min trailer iig
quote:Goh, dat ligt gewoon aan je processorkracht
Op woensdag 21 mei 2003 10:47 schreef kepler het volgende:[..]
loopt hij bij jullie wel soepel? Bij mij loopt tie niet soepel, zeg maar heel haperig. Ik heb een P2 350, 380 mb ram ofzo en een 64 mb videokaart
quote:Jaja, zo denken een hoop mensen niet:
Op maandag 19 mei 2003 16:11 schreef Refragmental het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat door het een Xbox exclusive te maken Fable NOOIT een topper kan zijn.
Het spel kan wel succesvol zijn voor de Xbox, maar het zal nooit eenzelfde status zoals bv half-life, doom of quake etc etc krijgen.
Fable lijkt me een superstoer spel, maar ik zou het nooit kopen als het een Xbox titel blijft. Heb geen zin om geld weg te gooien aan een console die ik over 2 jaar kan weggooien of veroudert aandoet. En zo denken heel veel mensen.
Als je zo denkt van 'als ik nu wat koop dan is het over 2 jaar verouderd dus koop ik het maar niet ' dan kan je net zo goed nooit wat kopen!
ps
Xbox spellen van nu zullen trouwens ook te spelen zijn op de Xbox2
quote:Zoooooooooo hebben we inside info
Op zaterdag 24 mei 2003 01:25 schreef xstatic1975 het volgende:ps
Xbox spellen van nu zullen trouwens ook te spelen zijn op de Xbox2
quote:Dat het backwards-compatible zou zijn was al bekend.. .
Op zaterdag 24 mei 2003 12:29 schreef Fliepke het volgende:[..]
Zoooooooooo hebben we inside info
quote:. .
Op maandag 26 mei 2003 15:53 schreef damienfromhell het volgende:of niet na het filmpje te hebben gezien zie ik het alweer,
quote:Eerst een XboX kopen, loser!
Op maandag 26 mei 2003 15:53 schreef damienfromhell het volgende:
Na alle berichten over Fable kon ik niet wachten op het een keer te zien. Wat moet dit een fantastisch spel worden...
of niet na het filmpje te hebben gezien zie ik het alweer, weer zo'n boutspel van de smiegterige loser van een molyneux
Hopelijk komt ie echt dit jaar
quote:heb ergens in een XBOX topic gelezen dat het nog wel eens 1.5 jaar kan duren!
Op zondag 5 oktober 2003 20:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dit is dus de reden waarom ik de xbox heb gekocht..
dit spel word zo tof..echt lang gamen!!!Hopelijk komt ie echt dit jaar
quote:inderdaad, heb ik ook ergens gelezen.
Op zondag 5 oktober 2003 22:33 schreef GTiMICRO het volgende:[..]
heb ergens in een XBOX topic gelezen dat het nog wel eens 1.5 jaar kan duren!
quote:Het ergste is nog dat zelfs voor het uitkomen van de XboX het al bekend was dat het spel uit zou komen..
Op zondag 5 oktober 2003 22:33 schreef GTiMICRO het volgende:[..]
heb ergens in een XBOX topic gelezen dat het nog wel eens 1.5 jaar kan duren!
maar dan zal ik er wel naast zitten..of heb ik me verkeerd laten informeren..
wie krijgt hem als eerste?? usa? japan? of wij een keer : eu (wat toch wel niet zal zijn!)
quote:Gister vertelde de game god zelf (in gammo) dat de game voor 90% af is en dat hij niet zal uitkomen voordat het de beste RPG ooit is
Op dinsdag 7 oktober 2003 00:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
d8 winkel datum begin novembermaar dan zal ik er wel naast zitten..of heb ik me verkeerd laten informeren..
wie krijgt hem als eerste?? usa? japan? of wij een keer : eu (wat toch wel niet zal zijn!)
quote:die 10 % moet toch nog wel leuken voor kerst ofzo??hopelijk eerder
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:59 schreef GTiMICRO het volgende:[..]
Gister vertelde de game god zelf (in gammo) dat de game voor 90% af is en dat hij niet zal uitkomen voordat het de beste RPG ooit is
quote:
spring 2004
quote:Peter Molyneux kennede niet, perfectie heeft gewoon veel tijd nodig!!
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:03 schreef Nick-GizMo het volgende:[..]
die 10 % moet toch nog wel leuken voor kerst ofzo??hopelijk eerder
mwa wachten is klote
quote:dan moet jij ook maar aan de xbox geloven! is xbox exclusief en komt niet op de PC, daar zorgt Gates wel voor
Op dinsdag 7 oktober 2003 19:10 schreef Rahl het volgende:
Damnnnn man, ik hoop echt wel dat deze op de PC uitkomt. Anders moet ik een Xbox kopen
quote:net zoals gates ervoor heeft gezorgd dat halo only xbox was?
Op woensdag 8 oktober 2003 19:33 schreef Im-PulzZ het volgende:[..]
dan moet jij ook maar aan de xbox geloven! is xbox exclusief en komt niet op de PC, daar zorgt Gates wel voor
quote:Beetje klein maar:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
Iemand nog screens..wil snel hebben
quote:Weet je zeker dat dit de echte is?
Op maandag 8 december 2003 16:59 schreef pkwarts het volgende:
heilige poep!
[afbeelding]
Het is in ieder geval de NTSC, misschien is de PAL anders. Maar hij is wel mooi!
Er wordt gezegd dat je niet kan doodgaan in Fable, en dat wanneer je geen health meer over hebt je door een villager wordt opgelapt.
Maar nu ik gehoord heb dat mensen die je vermoord hebt in spoken veranderen... misschien dat jezelf ook in een spook veranderd die op een of andere manier kan terug keren in de wereld. Bijvoorbeeld in een ander persoon? Maar dit is mijn eigen idee, dus nog geen feit.
<[LH]AdamR> Towns throw festivals to celebrate the coming of a truly great hero. You may witness this in the early parts of the game, but ultimately when you achieve true greatness they will hold a festival for YOU when you choose to visit their little town!
quote:Het grote Pkwarts festival, met danseressen, BBQ, bier......mmmmm.....
Op zondag 25 januari 2004 21:02 schreef Fliepke het volgende:
leuke feature die ik op de boards van BBB tegenkwam.<[LH]AdamR> Towns throw festivals to celebrate the coming of a truly great hero. You may witness this in the early parts of the game, but ultimately when you achieve true greatness they will hold a festival for YOU when you choose to visit their little town!
quote:En dan het feestje eindigen door het dorp uit te roeien, hehehehe.
Op zondag 25 januari 2004 22:01 schreef pkwarts het volgende:[..]
Het grote Pkwarts festival, met danseressen, BBQ, bier......mmmmm.....
quote:en dan weer BBQ!!
Op zondag 25 januari 2004 22:02 schreef Fliepke het volgende:[..]
En dan het feestje eindigen door het dorp uit te roeien, hehehehe.
quote:Dat zeiden ze bij HALO ook. Microsoft is echt niet gek, ik gok dat na een jaar van de officiele release van Fable op de XBOX die ook op de pc is, ik hoop het wel tenminste .
Op dinsdag 15 april 2003 00:50 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
De game is trouwens XBOX exclusief..Hij komt ook niet op de PC uit..
Toch heb ik wel intresse voor deze game, hoewel ik geen X-box heb.
quote:Borsthaar?
Op maandag 26 januari 2004 10:37 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Toch merk ik dat het programmeren van fatsoenlijk geloofwaardig borsthaar vaak een probleem is bij de huidige programmeurs.
Er is ook hier weer te spreken van het "lapje bruine beer" effect.Toch heb ik wel intresse voor deze game, hoewel ik geen X-box heb.
En er is een kleine kans dat deze op de PC komt
quote:Ja, je weet wel, dat haar op je borst.
Op maandag 26 januari 2004 11:15 schreef kepler het volgende:[..]
Borsthaar?
En er is een kleine kans dat deze op de PC komt
quote:Uhm, haar is sowieso een groot probleem omdat het heel veel resources vreet... Daarom is het meestal gewoon een blok die wappert
Op maandag 26 januari 2004 10:37 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Toch merk ik dat het programmeren van fatsoenlijk geloofwaardig borsthaar vaak een probleem is bij de huidige programmeurs.
Er is ook hier weer te spreken van het "lapje bruine beer" effect.Toch heb ik wel intresse voor deze game, hoewel ik geen X-box heb.
maar nu even wat ik kwijt wilde.
Op de webcams van LH is het de laatste snachts ook erg druk. En wanneer werken gamedevelopers nachten over..........
quote:wanneer ze nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel moeten doen. ik denk niet dat ie nog voor de zomer uitkomt.
Op zondag 1 februari 2004 14:42 schreef Fliepke het volgende:
maar nu even wat ik kwijt wilde.
Op de webcams van LH is het de laatste snachts ook erg druk. En wanneer werken gamedevelopers nachten over..........
quote:wat heeft dit met dit spel te maken??
Op maandag 26 januari 2004 11:41 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Ja, je weet wel, dat haar op je borst.
En hopelijk komt Fable binnenkort uit Ik kan echt niet wachten
quote:waarom niet?
Op zondag 1 februari 2004 15:04 schreef pkwarts het volgende:[..]
wanneer ze nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel moeten doen. ik denk niet dat ie nog voor de zomer uitkomt.
quote:Na mei dus.
Op dinsdag 10 februari 2004 07:08 schreef cemetery_gates het volgende:
Ik hoop dat ie snel uitkomt...die x-box staat hier voorlopig vooral stof te verzamelen, maar zodra fable er is zal dat wel anders worden
vooral die rechts-onder
wat een sfeer
en die ene met de bandiet die een blinddoek opheeft
Q3 hoop ik, .quote:Op dinsdag 20 april 2004 20:28 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ziet er gaaf uit allemaal. Maar wanneer komt ie nou eens uit?
ze zijn wel heel erg bezig met nieuwe filmpjes/screens uit te brengen. Laten we hopen dat tie in juni/juli uitkomtquote:Op dinsdag 20 april 2004 20:44 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Die positieve gedachte houden we erin
vooral die laatstequote:Op donderdag 22 april 2004 23:44 schreef Mister_T het volgende:
* Mister_T hangt kwijlend boven zijn toetsenbord en weet ff niet wat die moet zeggen
Jezusquote:Op donderdag 22 april 2004 22:06 schreef kepler het volgende:
nieuwe plaatjes Fable
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maakt het 2e plaatje duidelijker, en check dat wapen
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij was op GDC al playable zelfs, niet het hele spel. Maar journalisten konden het wel spelenquote:Op vrijdag 23 april 2004 00:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd naar Fable op de E3.. Misschien is ie wel playable, .
Whieeeeee..
Ja, .quote:Op vrijdag 23 april 2004 09:00 schreef SailingAce het volgende:
Wachten ben ik zo zat
DIE LIJST die je ook even opnoemd Ik ga ze allemaal gamen.... maar daarna is het wel tijd voor Fable. Ik heb hetzelfde als Sailing...... ik wil dat nu wel eens gaan gamenquote:Op vrijdag 23 april 2004 09:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, .
Gelukkig voor ons komt er nog een hele waterval aan goeie games aan voor dat Fable komt.. .
Met Sudeki, Kameo, FSW en Ninja Gaiden als grootste games..
en die jurk dan, niks voor jouwquote:
De hoofdpersoon in verschillende gedaante's dusquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:05 schreef pkwarts het volgende:
het grappige van fable vindt ik ook dat ALLE heroes op de screens (nou ja, op de NPC heroes na) allemaal zijn voortgekomen uit hetzelfde ventje
en er ook allemaal anders uitzienquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:05 schreef pkwarts het volgende:
het grappige van fable vindt ik ook dat ALLE heroes op de screens (nou ja, op de NPC heroes na) allemaal zijn voortgekomen uit hetzelfde ventje
Allemaal in het topic posten.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:10 schreef kepler het volgende:
en er ook allemaal anders uitzien
de mogelijkheden zijn dus eindeloos.. dat wordt leuk hero's vergelijken als het spel uit is
Daar ga ik denk ik voor... en met zoveel mogelijk vrouwen naar bed gaanquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:22 schreef pkwarts het volgende:
'Ik heb dorpje X net volledig uitgemoord '
Ja dat lijkt me wel wat om mee te beginnenquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:31 schreef pkwarts het volgende:
ok sailingace wordt evil zie ik net
of meerdere vrouwen trouwen, en dan zorgen dat elkaar niet ontmoetenquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:29 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Daar ga ik denk ik voor... en met zoveel mogelijk vrouwen naar bed gaan
er is nog geen datum bekendquote:Op dinsdag 27 april 2004 23:23 schreef Mister_T het volgende:
Waar kan ik deze game pre-ordere?
Aha ok, thxquote:Op dinsdag 27 april 2004 23:28 schreef kepler het volgende:
[..]
er is nog geen datum bekend
die word bekend gemaakt op de E3 waarschijnlijk, dan zal je vast overal kunnen pre-orderen
What do i smell?quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:14 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Op Amazon.co.uk staat de (voorlopige) releasedate van Fable op 9 juli 2004. En aangezien dat de Britse Amazon redelijk accuraat met z'n data is...
Was het maar niet zo.quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:42 schreef Fliepke het volgende:
[..]
What do i smell?
I think that is the smell of BULLSHIT.
mwa dit is pas bekend sinds ongeveer 2002 geloof ik zo...........quote:Op zaterdag 8 mei 2004 15:38 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Misschien dat dit al bij jullie bekend is, maar het is altijd waard om het te vermelden;
I want to play as a laaaady!
Sadly enough, you can't be female. It doubled all the work we had to do on the hero, clothing and morphing. We were really unhappy about it. However, you can team up and compete with heroes (or mercenaries, henchmen) and, as some heroes are female you may find yourself on a quest with a female hero at your side, or at your throat! It's a nice way to meet (virtual) girls… or – if you really wanted too - you could always dress as a woman!
bron
Joh?!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 15:46 schreef pkwarts het volgende:
oooooh vandaaaaaaaaaaar dat op ALLE screens de hero een man is
Dan moet je eens beter kijken.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 15:53 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Joh?!
was me nog niet eens opgevallen.
dan kan je vast wel en travestiet zijnquote:Op zaterdag 8 mei 2004 15:38 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Misschien dat dit al bij jullie bekend is, maar het is altijd waard om het te vermelden;
I want to play as a laaaady!
Sadly enough, you can't be female. It doubled all the work we had to do on the hero, clothing and morphing. We were really unhappy about it. However, you can team up and compete with heroes (or mercenaries, henchmen) and, as some heroes are female you may find yourself on a quest with a female hero at your side, or at your throat! It's a nice way to meet (virtual) girls… or – if you really wanted too - you could always dress as a woman!
bron
zeg dat je van me houd!quote:Op donderdag 22 april 2004 23:44 schreef Mister_T het volgende:
* Mister_T hangt kwijlend boven zijn toetsenbord en weet ff niet wat die moet zeggen
quote:Op zondag 9 mei 2004 00:49 schreef Gamedemon het volgende:
zeg dat je van me houdt!
Was de release date nou officieel... ergens in september toch ?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:19 schreef Strolie75 het volgende:
Die filmpjes.
Ik wil deze game spelen, breng nu maar gewoon uit! Ik hoef niet eens wat te doen, laat me maar gewoon een beetje in die wereld wandelen.
Ik kreeg er serieus kippenvel van.. .quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:24 schreef Chocobo het volgende:
Die movies op XBOXWORLD
DOWNEN !!!!
Dacht dat je zei dat je het grafisch niet zo vond.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:24 schreef Chocobo het volgende:
Die movies op XBOXWORLD
DOWNEN !!!!
Ja kloptquote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:24 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Dacht dat je zei dat je het grafisch niet zo vond.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:37 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja klopt
So ? Wie zegt dat ik het daar nu over hebt
Ja moeilijk he.... ik kan toch wel zeggen dat ik het spel gaaf vind Niet iedereen heeft het altijd over graphics he Ik zeg niet zo onder de indruk te zijn van de graphics maar dat wilt niet zeggen dat ik niet kwijl op dit spelquote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:37 schreef SailingAce het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:31 schreef Chocobo het volgende:
Nieuwe hands on:
http://xbox.ign.com/articles/514/514744p1.html
[afbeelding]
.quote:It's hard to tell at a quick-impression event like E3, but I have high hopes. So should you
Anders kijk je ff naar jezelf ofzoquote:Op donderdag 13 mei 2004 15:31 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja moeilijk he.... ik kan toch wel zeggen dat ik het spel gaaf vind Niet iedereen heeft het altijd over graphics he Ik zeg niet zo onder de indruk te zijn van de graphics maar dat wilt niet zeggen dat ik niet kwijl op dit spel
Hoe dan ook ......
Nieuwe hands on:
http://xbox.ign.com/articles/514/514744p1.html
[afbeelding]
Kijk naar jezelf ofzo Heb je die van jezelfquote:Op donderdag 13 mei 2004 18:34 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Anders kijk je ff naar jezelf ofzo
Boeit mij wat, wat jij wil gamen of niet.. meerendeel vind ik je toch overdrijven tot de release en mat na de release van een spel
Gijs, niemand kan om je heen door je prominente mening en overdadige worship smilies... dat is een factquote:Op donderdag 13 mei 2004 21:45 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Kijk naar jezelf ofzo Heb je die van jezelf
Ja ik heb wel eens gezegd dat ik niet zeker weet of ze de hype kunnen waarmaken. Heb ik nog steeds hoor En let toch eens op jezelf joh,.. boeit jou het nou idd
Sssssssst,.. Fable trailerquote:Op donderdag 13 mei 2004 21:51 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Gijs, niemand kan om je heen door je prominente mening en overdadige worship smilies... dat is een fact
Hoge bomen enzo
Ja die movies die Kepler net postte zijn cool Ik zie geen framerate problemen trouwens waar iedereen het over heeft Ben erg benieuwd naar deze gamequote:Op donderdag 13 mei 2004 21:54 schreef SailingAce het volgende:
Genoeg gebitched trouwens? Gaan we over ontopic
Hoopje fable movies aan het downen.... moet.. gamen..
Ik heb de fimpjes net ook gezien... on geloo felijk.quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:57 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja die movies die Kepler net postte zijn cool Ik zie geen framerate problemen trouwens waar iedereen het over heeft Ben erg benieuwd naar deze game
de sfeer is ook supermooi, met dat onweer en die regen! En ik heb ook geen framedrops gezien, en als ze er waren lag het aan mijn pcquote:Op donderdag 13 mei 2004 22:03 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Ik heb de fimpjes net ook gezien... on geloo felijk.
Trek het gewoon niet meer... alsof er een lopend buffet klaar staat voor iemand die net uit de hongerwinter stapt. Zo voel ik me er bij
Moet,,,.. gamen... nu.
First, let me say that combat is easy, intuitive, and a lot of fun once you look past the framerate (which has never seemed to be smooth in any showing of Fable).quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:03 schreef SailingAce het volgende:
Welke framedrops
Oh ze gaan nog zoooveeel aanpassenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:20 schreef Chocobo het volgende:
[..]
First, let me say that combat is easy, intuitive, and a lot of fun once you look past the framerate (which has never seemed to be smooth in any showing of Fable).
Ik heb ook hier wat demo's waarin ik idd schokkerig beeld zie... hoop dat ze dat wel aanpassen.... maar ik zag het gelukkig niet in de team Xbox movies
Termquote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:37 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Oh ze gaan nog zoooveeel aanpassen
fable zal vooral een mediafabel worden.
whehehhequote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:37 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Oh ze gaan nog zoooveeel aanpassen
fable zal vooral een mediafabel worden.
Naar wat ik heb gezien.. word het een mediamirakelquote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:37 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Oh ze gaan nog zoooveeel aanpassen
fable zal vooral een mediafabel worden.
quote:Bij een game als deze, die zo afhankelijk is van NPC's, moet een hoop testen en tweaken nodig zijn. Wat was de grappigste bug die jullie bij het testen tegenkwamen?
A. Russell: Hoewel het een eenvoudige bug bleek te zijn, vond ik 'm wel erg grappig. Uit testen bleek dat bepaalde vijandige bandieten in de game naar elkaar keken en ineengedoken met een angstige stem maar 'oooh' uit bleven roepen, of - wat nog erger was - zelf maar ineengedoken rondjes bleven draaien, voordat ze de speler in het oog kregen. Als je hun kamp binnensloop en de zoommode van de boog gebruikte, kon je ze duidelijk zien. Angstig voor elkaar ineengedoken en soms zelfs langzaam rondjes draaiend! Als ze eenmaal de speler in het oog kregen, vielen ze uit dit gedragspatroon.
Wat bleek nu? De betrokken bandieten droegen kruisbogen waarmee ze brandende pijlen konden afvuren. Om duidelijk te maken wat voor een soort wapen ze droegen, brandde er continu een klein vlammetje op die kruisboog, ook als ze deze op hun rug droegen. Ik had al een code gemaakt waarin eigenlijk stond 'als dingen gaan branden, laat mensen dan dit soort gevoelens ervaren' samen met een boel andere codes waarin voor bepaalde omstandigheden stond 'als je je door iets zo voelt, kijk er dan naar en duik in elkaar'. Het probleem zat erin dat deze codes oorspronkelijk invloed hadden op de bandieten met de brandende kruisbogen op hun rug. Wat er gebeurde was dat de bandieten bang waren voor elkaar, of nog grappiger, ze waren bang voor hun eigen kruisboog. En als ze probeerde ernaar te kijken, bewoog het met hen mee omdat het op hun rug zat gebonden, dus zo bleven ze ineengedoken rondjes draaien. Zulk soort bugs zijn heel gewoon in zo'n complex AI model en vaak zijn ze erg grappig.
Herken je niet een patroon, dit soort dingen zijn al eerder over fable gezegd.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 15:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Whehehe Dat is echt geniaal! Zouden daar filmpjes van te zien zijn?
dusquote:Op dinsdag 18 mei 2004 15:44 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Herken je niet een patroon, dit soort dingen zijn al eerder over fable gezegd.
En nog veel vaker over bijvoorbeeld in Black en white....
dus, in black white viel die uber AI ook wel weer mee, en was de gameplay toch wel redelijk ruk na 2 dagen spelen.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:06 schreef kepler het volgende:
[..]
dus
Mee eensch. Ik verwacht aan de ene kant een 'mediafabel', zoals al eerder gequote was, maar aan de andere kant toch wel wat nieuwigheidjes die in toekomstige games toegepast kunnen (en zullen) worden. En misschien gaat de gameplay en grafics toch wel verloren aan de vele details. Dat werd ons wel duidelijk gemaakt toen ze het in meerdere interviews hadden over het feit dat de hoofdrolspeler geen vrouw kan zijn, vanwege het vele werk dat met zich mee zou brengen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:59 schreef Fliepke het volgende:
[..]
dus, in black white viel die uber AI ook wel weer mee, en was de gameplay toch wel redelijk ruk na 2 dagen spelen.
Ik ben zeer sceptisch over deze game, vooral door het gehype en nog veel erger door het schrappen van veel features.
Ik denk dat fable 2 of 3 pas wordt wat men een paar jaar terug beloofd heeft... Dat vind ik pas echt zonde.quote:Op woensdag 19 mei 2004 22:25 schreef The_NiteAngyl het volgende:
[..]
Mee eensch. Ik verwacht aan de ene kant een 'mediafabel', zoals al eerder gequote was, maar aan de andere kant toch wel wat nieuwigheidjes die in toekomstige games toegepast kunnen (en zullen) worden. En misschien gaat de gameplay en grafics toch wel verloren aan de vele details. Dat werd ons wel duidelijk gemaakt toen ze het in meerdere interviews hadden over het feit dat de hoofdrolspeler geen vrouw kan zijn, vanwege het vele werk dat met zich mee zou brengen.
Het is nog maar een paar maanden wachten, maar hoe dan ook-- ik durf wel te wedden dat het vele gamers tevreden zal stellen. We zijn benieuwd.
dan heb je het ook over een spel met de slechtste grafische engine die je maar kan bedenkenquote:Op woensdag 19 mei 2004 22:37 schreef rockstah het volgende:
over de framerate maak ik me geen zorgen. morrowind liep ook superkut maar die vond ik nog steeds geweldig
Ja daar maak ik me ook niet zo druk over, als het maar niet te erg is.quote:Op woensdag 19 mei 2004 22:37 schreef rockstah het volgende:
over de framerate maak ik me geen zorgen. morrowind liep ook superkut maar die vond ik nog steeds geweldig
lag er ook wel aan waar je liep, maar 1 grote vogel in de lucht boven je en het spel haperde, dat zal fable denk ik niet hebbenquote:Op woensdag 19 mei 2004 22:58 schreef rockstah het volgende:
nah.. dat viel toch wel mee? het was alleen wat ehm... kaal.
Nee maar het speelt wel lekkerder. Als KOTOR's framerate wat beter zou zijn dat was dat spel bijna legendarisch Ninja Gaiden loopt bv ongekend soepel met dik 60 fps In ieder geval hoop ik dat Fable zijn huidige super status ook waarmaakt... ik neem aan van wel want elke grote gamesite heeft inmiddels het spel al flink gespeeld op E3.... weinig klachten,...quote:Op woensdag 19 mei 2004 22:37 schreef rockstah het volgende:
over de framerate maak ik me geen zorgen. morrowind liep ook superkut maar die vond ik nog steeds geweldig
Echt verplicht download materiaal Verbaasd gewoon... setting is perfect en de graphics zijn een stuk mooier dan ik had verwacht Menu zag er ook cool uit.... heerlijk geanimeerdquote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:08 schreef Fliepke het volgende:
click op het nieuwe filmpje van 21 mei.
Het schijnt retecool te zijn, ik heb het zelf nog niet gezien maar ik ben wel net begonnen.
een fable filmpje van 105 mb :|
http://www.gamespot.com/xbox/rpg/fable/media.html
't schijnt volgens sommige mensen soms een beetje irritant te zijn, heel veel sub sub sub, en dan moet je ook weer helemaal teruggaanclicken...quote:Op zondag 23 mei 2004 17:38 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Echt verplicht download materiaal Verbaasd gewoon... setting is perfect en de graphics zijn een stuk mooier dan ik had verwacht Menu zag er ook cool uit.... heerlijk geanimeerd
Ben een RPG gamer... ben dat gewendquote:Op zondag 23 mei 2004 18:07 schreef Fliepke het volgende:
[..]
't schijnt volgens sommige mensen soms een beetje irritant te zijn, heel veel sub sub sub, en dan moet je ook weer helemaal teruggaanclicken...
vet filmpjequote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:08 schreef Fliepke het volgende:
click op het nieuwe filmpje van 21 mei.
Het schijnt retecool te zijn, ik heb het zelf nog niet gezien maar ik ben wel net begonnen.
een fable filmpje van 105 mb :|
http://www.gamespot.com/xbox/rpg/fable/media.html
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:06 schreef Chocobo het volgende:
De nieuwe Fable presentatie van 10 minuten....
http://insider.ign.com/videos/articles/519/519688p1.html
Strol,.... downen
Ja die 8-minute presentatie die Strol niet wilde downen toenquote:Op zondag 30 mei 2004 11:35 schreef kepler het volgende:
[..]
ik heb geen insider
of is dit hetzelfde filmpje als een tijdje geleden?
die heb ik al gezienquote:Op zondag 30 mei 2004 12:14 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja die 8-minute presentatie die Strol niet wilde downen toen
vooral die playable demo van Sudeki maakt het al waardquote:Op verschillende Amerikaanse sites kunnen de Amerikaanse Fable fans een Limited Edition van Fable pre-orderen. Bij deze Limited Edition heb je het spel zelf en een Bonus DVD met de volgende content:
Behind-the-scenes documentary
Interviews with the Fable creators, including Peter Molyneux
Never before seen footage of Fable
Playable demo of Sudeki and other Xbox exclusive titles.
Voor het moment is het alleen nog maar voor Amerikanen mogelijk om deze Limited Edition voor te bestellen maar er is een kans dat Microsoft deze actie wereldwijd zal gaan houden.
de ontwikkelaars van Fable zitten in Engeland, dus hopelijk zorgen hun ervoor dat tie ook in de EU uitkomt!quote:Op maandag 31 mei 2004 14:29 schreef Fliepke het volgende:
Het is dus voor de VS, ntsc enzo...
.
En wedden dat het in europa er niet van zal komen .
tegen de tijd dat fable uitkomt kan je allang sudeki spelen.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:25 schreef kepler het volgende:
nog een reden om Fable te kopen:
[..]
vooral die playable demo van Sudeki maakt het al waard
ow jah, en Fable zelf natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |