quote:
Op maandag 14 april 2003 15:57 schreef L.Denninger het volgende:
Ik kan me 2 jaar geleden nog zo'n periode herinneren dat opeens alle islamitische scholen nauwkeurig onderzocht / in de gaten gehouden moesten worden, rekeningen van islamitische organisaties preventief bevroren werden etc.Werkt zoiets niet twee kanten op ?
Denk je niet dat er hier heeeeel veel vooroordelen richting islam waren ..?
Als jij zegt dat 'sommige moslims zo dom zijn omdat het niet om de islam ging maar om de terroristen',
ben je dan niet zelf net zo erg ?
wat heeft het feit dat sommigen die dat denken moslim zijn er dan mee te maken ?
Waarom zijn de christenen of de atheisten die hetzelfde denken niet genoemd ?
Kweenie hoor, maar ik zie in de westerse wereld net zo veel vooroordelen, ongefundeerde meningen, propaganda en stupiditeit als in de arabische.
Alleen als je hier woont denk je dat het daar erger is - en vice versa.
Hier klopt dus echt nix van. Kijk dat je het voor deze moslims opneemt, is jouw recht..maar je neemt het wel voor de niet-nadenkende moslims op.
Kijk, je hebt gelijk dat rond 11september2001 veel westersen (NIET christenen) dachten dat DE islam het gericht had op HET christendom. Deze mensen vind ik net zo goed dom en horen in hetzelfde rijtje thuis als die domme moslims waar ik het over had. Er is namelijk helemaaal geen sprake van een godsdienstoorlog, en het interesseert mij niet wie wanneer en hoe begon met ruzie maken (kruistochten/ moren/ etc. bullshit)
En de discussie over vooroordelen en dat jij mij beschuldigt van vooroordelen is helemaal onzin, want ik hoor zo vaak een moslim op het journaal zeggen 'Amerika voert oorlog tegen Moslims' daar heb ik het over en dat probeer ik te bewijzen dat het NIET waar is. Ik zeg dus helemaal niet dat moslims vrouwen slaan, hono's haten etc etc.. ik heb het gewoon over een achtelijke redenering. .
En over welke christenen/ atheisten heb je het in godsnaam die hetzelfde denken?? Ik heb nog nooit een christelijke dominee of priester gehoord die vindt dat we moeten strijden tegen de Islam omdat zij ons willen aanvallen.. INTEGENDEEL ZELFS de Paus, leider van het Christendom, is een van de felste tegenstanders van de oorlog tegen Irak en de politiek van Bush. De paus heeft een goede band met de moslims en als er een geloof vandaag de dag vrede zoekt en vredelievend is, is dat wel het christendom