abonnement Unibet Coolblue
pi_659843
Actievoerders Big Brother bieden protestmails aan

Tv-kijkers die het niet eens zijn met de afloop van Big Brother, hebben maandag duizend protestmailtjes overhandigd aan Veronica.

"We zijn ervan overtuigd dat jullie de uitslag hebben gemanipuleerd en daarmee de kijkers en erger nog… de bewoners", schrijven de actievoerders in een op de actiesite gepubliceerde brief aan Veronica en John de Mol Producties.

Met name het feit dat publiekslieveling Koos enkele uren voor het einde van Big Brother met 50.000 gulden uit het huis werd gelokt, is de actievoerders een doorn in het oog. "Een zeer gore streek", aldus de opstellers van de protestbrief. "De winnaar tot dan toe, die toch niet in zichzelf geloofde, kon zo heel gemakkelijk buiten spel worden gezet."

"Het gaat ons met name om het tijdstip waarop Koos uit het huis gelokt is", licht 'actievoerder' John Thijssen toe. "Op dat moment hadden al heel veel mensen voor Koos gebeld. Die zijn hun geld dus kwijtgeraakt."

Ook Koos liep door zijn voortijdige exit waarschijnlijk behoorlijk wat geld mis: in plaats van 250.000 gulden, kreeg hij 50.000 gulden. "We hebben inmiddels dan ook een reactie gehad van Els, de vrouw van Koos. Die was er ook niet blij mee", meldt Thijssen.

Veronica en John de Mol Producties hebben geen officiële reactie gegeven op de protestactie. "Ze hebben het ter kennisgeving aangenomen. Hopelijk komen ze later alsnog met een reactie", aldus Thijssen.

Door Maarten Reijnders Bron: WebWereld

| You should have no expectation of privacy! |
  dinsdag 16 januari 2001 @ 19:09:01 #2
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_659863
Dat is een bericht uit de Volkskrant van gisteren.
Staat ook al in "BB in de media".

Naar mijn idee haalt de aktie niks uit.
Het valt niet meer terug te draaien, zo zei ook Hummie onlangs in de Telegraaf.

Het komt goed.... En anders maar niet.
  dinsdag 16 januari 2001 @ 21:56:00 #3
8836 Nyarlathotep
The Crawling Chaos
pi_660359
BlaBlaBla!!!
en zoals Robin zou zeggen:

"LEKKER BELANGRIJK!!!!!!!!!!!!!!!"

''That is not dead which can eternal lie, And with strange aeons even death may die"
pi_660755
"BB IS GROOTSTE TV KATER 2000"

BOZE KOOS-FANS BIEDEN OORKONDE AAN BIJ VERONICA EN DE MOL

HILVERSUMDe grootste TV-Kater van het jaar 2000. Deze ondubbelzinnige tekst prijkt op de oorkonde die een groep boze Big Brother-aanhangers gisteren aanbood bij Veronica en John de Mol Producties. Namens enkele duizenden kijkers deden zeven fans hun beklag over de volgens hen zeer oneerlijk verlopen BB finale op 30 dezember. Hun eis: twee ton voor "Volendam" als terugbetaling voor alle telefoontjes die de Koos-fans massaal tevergeefs pleegden.
Daar sta je dan als Venonica-baas met de keurig ingelijste woorden "De grootste TV-Kater van het jaar 2000" onder de arm. Kees Gerritsen, programmadirecteur mompelde nog "groot internationaal succes en miljoenen kijkers" maar daar had het zevenkoppige BB actiecomité geen boodschap aan. En daar denken veel fervente kijkers hetzelfde over, weten de actievoerders die ook beheerders en leden zijn van het officiele BB internetforum.

GEMANIPULEERD
Hun belangrijkste grieven: Veronica en De Mol hebben de BB finale gemanipuleerd door de drie overgebleven bewoners in het zicht van de finish een cheque van vijftigduizend gulden aan te bieden. Koos hapte toe, waardoor Biance glorieus won en 250.000 gulden mee mocht nemen. Het actiecomité noemt de ingreep "nog tot daar aan toe, maar blijf dan niet gedurende de hele uitzending kijkers oproepen telefonisch hun stem uit te brengen op hun favoriet", vindt woordvoerder John Thijssen. De redactie had kunnen weten dat de onzekere vrachtwagenchauffeur die naar eigen zeggen "geen Veronica-kop" bezit, de geldsom zou aannemen omdat hij dacht kansloos te zijn. De fans zijn boos omdat Veronica de bellers 1,99 per gesprek uit de zak heeft geklopt. "En dat voor stemmen die er naar later bleek niet eens meer toe deden." Koos zou gewoon winnaar geweest zijn, betogen de fans. Thijssen: "Maar dat kunnen we niet bewijzen, omdat Veronica de einduitslag nooit bekend gemaakt heeft." Een foutje van de eindregie, inderdaad, gaf Kees Gerritsen toe, maar verder wilde de programmadirecteur niets weten van manipulatie of misleiding.

VOLENDAM

"De Mol bezweert met de hand op het hart dat alles eerlijk is verlopen. Bij belazerij had ik ingegrepen."Het cheque-incident paste volgens Gerritsen prima in het concept Big Brother.Veronica kan het bij de boze kijkers goedmaken door de eind uitslag alsnog bekend te maken.Bovendien stelt het actiecomite voor dat de zendertwee ton(het verschil tussen Bianca en Koos als terug betaling van de gedupeerde bellers)schenkt aan de slachtoffers van de caferamp in Volendam.Het gezicht van de wat geirriteerde Gerritsen sprak daarop boekdelen:geen sprake van.Ook bij John de Mol productions,waar Paul Romer verantwoordelijk is voor Big Brotherwerd een oorkonde afgeleverd.,,Romer vond de eis van twee ton voor Volendam ronduit grappig," aldus Thijssen na afloop.Maar hij ging er niet op in.Bij de Mol kreeg het zevental een toezegging:als er een derde reeks Big Brother komt,zal een notaris toezicht houden op de uitslag.,,Ze nemen onze klachten en eisen mee in de evaluatie,maar ik geloof niet dat ze erg onder de indruk zijn,meent Thijssen.Maar wij laten het er niet bij zitten.Het is prettig dat we ons ei kwijt konden,maar we komen natuurlijk niet helemaal naar Hilversum voor de gezelligheid en een bak koffie

MEDIAREDACTIE

Dit bericht stond vandaag in de kranten.Met z'n drieen zijn we bij paul romer geweest trouwens.
En de notaris volgend jaar die hebben we alvast.Nu de rest

pi_660781
Een beetje onzin om Volendam erbij te gaan halen, zeg! Die 2 dingen heb niets met elkaar te maken. Als die mensen geld aan Volendam willen geven, laat ze dat dan uit zichzelf doen, en niet omdat wat fanatieke Koos-fans dat eisen! Hier kan ik me dus echt kwaad om maken! Blijf dat soort dingen wel een beetje in perspectief zien!!
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2001 @ 00:47:45 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_660940
Ja, Volendam heeft er idd niets mee te maken.

Maar iets anders: die notaris lijkt wél in the pocket. Da's nooit weg.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator woensdag 17 januari 2001 @ 08:50:01 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_661377
Nog even lekker meedeinen op de Volendam-hype. En dan op naar de volgende ramp.
Grootmoedig ook, om twee ton voor de Volendam-slachtoffers te eisen terwijl het jezelf geen cent kost.

Jullie hebben zeker ook erg genoten van Georgie, toen die lieverd zijn zakcentjes aanbood voor de zielige kindertjes..

Maar goed. De notaris. Deze actiegroep is toch opgericht vanwege de vermeende oneerlijke behandeling van Koos? Wel, VOO heeft vooraf contractueel laten vastleggen dat zij op elk moment kunnen ingrijpen in het programma (en bijvoorbeeld met nieuwe bewoners of met cheques kunnen gaan strooien). Dus dan kun je er wel 10 notarissen op zetten, maar dan blijft het legaal.
Zo'n actie als met Koos had dus ook met een notaris erbij gewoon plaats kunnen vinden.

Dat er een notaris gaat toezien op de telefonisch uitgebrachte stemmen, heeft dus net als Volendam weinig te maken met het oorspronkelijke doel van de actiegroep Bovendien doet zo'n notaris weinig meer dan
het geheel een zweem van legaliteit geven.

Kortom: ik vind dat de 'actievoerders' zichzelf behoorlijk belachelijk hebben gemaakt.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 17 januari 2001 @ 10:59:42 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_661707
quote:
Op 17 januari 2001 08:50 schreef Gert het volgende:

Kortom: ik vind dat de 'actievoerders' zichzelf behoorlijk belachelijk hebben gemaakt.


Hear! Hear!
I second this motion!
***
  woensdag 17 januari 2001 @ 13:36:43 #9
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_662357
Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd of er nog een derde serie BB komt.

Ik vind de rest eigenlijk allemaal BULLSHIT!!!

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')