1 Is slide guitar spelen erg moeilijk? Of kan ik dit met mijn 4 jaar klassiek gitaar les wel?
2 Wat voorn soort bottleneck kan ik dan het beste kopen? Ik heb even wat op ebay rondgeneusd en kwam er achter dat je verschillende soorten hebt: van glas, metaal, een ring met aan een kant een stuk glas erop etc etc.... wat is het beste/makkelijkste etc...
3 Hoe zit het met maten? wat voor'n maatje zou ik met mijn smalle meisjesvingers moeten hebben? Ongeveer dezelfde maat als je ring? Ik zag dat je small/medium/large verdeling hebt, maar hoe groot is dat dan?
4 tot slot: weet iemand nog artiesten die leuk slide guitar spelen?
Het zou helemaal tof zijn als iemand een idee had wie de gitarist zou kunnen zijn die samen met Andy Irvine heeft opgetreden...
[Dit bericht is gewijzigd door KillerRabbit op 13-04-2003 22:09]
Verder is standaard gitaarstemming ook niet erg geschikt om slide in te spelen, omdat een barre geen zuiver accoord geeft. Ik speel dan ook het liefste slide in open stemmingen, zoals open G (DGDGBD) of open E (EBEG#BE)
Ik speel zelf het liefst met een stalen slide om mijn ringvinger, een glazen bottleneck is meestal iets te groot voor mijn vingers, waardoor het moeilijk wordt om mijn andere vingers nog te gebruiken.
Een erg goede slide-gitarist op akoestische gitaar, naar mijn mening, is Leo Kottke. Check zijn lp '6 and 12-string guitar', niet alleen voor geweldig slide-spel maar ook voor virtuoze fingerpicking. Andy Irvine ken ik zelf niet.
Succes d'r mee
http://www.onlinerock.com/musicians/purpletentacle/priegel2.mp3
quote:shit man, dat klinkt goed
Op maandag 14 april 2003 01:12 schreef Zander het volgende:
Hier staat een kort stukje slidegitaar dat ik een tijdje terug heb opgenomen, de geluidskwaliteit is wel een beetje brak:http://www.onlinerock.com/musicians/purpletentacle/priegel2.mp3
Heel erg bedankt voor alle informatie! Denk dat ik hier al een heel eind mee kom
* KillerRabbit draait t stukje nog een keer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |