abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 januari 2001 @ 20:07:24 #1
9094 CryingOrchid
You tell me not to cry...
pi_656740
Nummer een: Cradle of filth
Nummer twee: Within Temptation
Nummer drie: Sixfeeth under
Sometimes we walk like we were shot through our heads, my love. We write our song in space like we are already dead and gone. Your world was killing me. Disassociative.
pi_656892
1. The Gathering
2. The Gathering!
3. The Gathering!!

(maar 'Within Temptation' is ook wel aardig eigenlijk. Vooral wat ik op Waterpop gehoord heb van de laatste cd is zeker niet slecht.)

Nog even een wijziging. Ik geloof dat 'All About Eve' officieel ook onder Gothic valt die komt dan toch op de eerste plaats. Wel een hele andere stijl, maar daarom zeker niet minder.

[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 15-01-2001 21:16]

pi_656932
Ik vind de Goth-muziek op zich wel aardig, maar de denkbeelden die erachter zitten(normaliter toch wel satanisme, donkere rituelen en dat soort "stuff") zijn slecht; als ik dan toch een top-3 moet vormen.

Op 1..

HIM(weet niet of ik dit onder Goth moet zetten.. hele mellow-goth popachtige muziek anders, maar in de clips loopt de zanger vaak met make-up op en zwarte nagellak. Ook zingen ze voornamelijk over de dood en de liefde dus ik classificeer dit wel als Goth ).

Op 2..

Cradle of Filth; echt een K U T-band maar aangezien ik maar 3 Goth-bands ken moet je toch wat op de 2e plaats zetten .
Enige goede platen zijn Ghost in the Fog en Vempire, The Queen Throned.

En op 3..

The Kovenant. Ook al zo'n baggerband , maar muzikaal klinkt het lekker.

[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 15-01-2001 21:16]

Verbaal genie in love!
pi_656940
quote:
Op 15 januari 2001 21:04 schreef Lamon het volgende:
1. The Gathering
2. The Gathering!
3. The Gathering!!
die zijn geen gothic band meer...

Maar de bands die jullie hier noemen zijn gothic-metal bands... Er bestaat ook een gothic genre zonder de metal.. Bijvoorbeeld de Sisters of Mercy...

... na vijf jaar
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 januari 2001 @ 21:23:29 #5
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_656966
quote:
Op 15 januari 2001 20:07 schreef CryingOrchid het volgende:
Nummer een: Cradle of filth
Nummer twee: Within Temptation
Nummer drie: Sixfeeth under
hmmm
omschrijf "gothic" eens aub.
1 en 3 zijn nog enigzins in dezelfde muziekstijl, maar Within Temptation lijkt er totaal niet op.
Six Feet Under (ik neem aan dat je die bedoelt) is death metal volgens mij, en Cradle of Filth black metal.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_656971
quote:
Op 15 januari 2001 21:17 schreef Xhorder het volgende:
die zijn geen gothic band meer...

Maar de bands die jullie hier noemen zijn gothic-metal bands... Er bestaat ook een gothic genre zonder de metal.. Bijvoorbeeld de Sisters of Mercy...


Inderdaad! Daar vergiste ik me ook in ('All About Eve' is dus ook Gothic). En Sisters of Mercy wordt dan mijn nummer 3 ('Under the gun' en 'No time to cry' zijn zulke wereldnummers)
pi_656981
Wat is dan precies het verschil tussen black en death metal en gothic muziek?
Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 januari 2001 @ 22:14:11 #8
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_657128
quote:
Op 15 januari 2001 21:27 schreef SkyMaster het volgende:
Wat is dan precies het verschil tussen black en death metal en gothic muziek?
Death metal, de naam zegt het al, gaat over de dood, om het even kort te zeggen.

Black metal gaat voornamelijk over satanistische zaken en andere door de maatschappij niet helemaal aanvaarde dingen. Naja, in principe dan, want Cradle of Filth wordt altijd black metal genoemd, maar ik heb geen flauw idee of alles satanistisch is wat ze uitbrengen.

Gothic? geen idee. kan over van alles gaan volgens mij. gothic is beetje vage verzameling van van alles denk ik zo.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 15 januari 2001 @ 22:35:20 #9
9094 CryingOrchid
You tell me not to cry...
pi_657217
Uhm ja ik vind meer de sfeer eromheen, het gevoel wat het oproept. Ik weet dat er meerdere vormen in zitten, zoals Gothic Industrial en Gothic "rock" etc. Maar alles wat je zelf Gothic vind kan je noemen, death en doom vind ik vaak een haast onoverbrugbaar stukje. Daarnaast wou ik iedereen's top 3 weten van dat soort muziek, en wist het niet in betere hokjes te zetten. Maar wat ik ook goede doom vind is
Celestial Season- Decamerone
Sometimes we walk like we were shot through our heads, my love. We write our song in space like we are already dead and gone. Your world was killing me. Disassociative.
pi_657953
1. Cranes
2. Sisters of Mercy
3. the Cure
  dinsdag 16 januari 2001 @ 12:59:46 #11
1358 Xhorder
He's back...
pi_658356
quote:
Op 15 januari 2001 22:35 schreef CryingOrchid het volgende:
Uhm ja ik vind meer de sfeer eromheen, het gevoel wat het oproept. Ik weet dat er meerdere vormen in zitten, zoals Gothic Industrial en Gothic "rock" etc. Maar alles wat je zelf Gothic vind kan je noemen, death en doom vind ik vaak een haast onoverbrugbaar stukje. Daarnaast wou ik iedereen's top 3 weten van dat soort muziek, en wist het niet in betere hokjes te zetten. Maar wat ik ook goede doom vind is
Celestial Season- Decamerone
Dan weet jij niet hoe échte death klinkt.. hehe, luister eens naar de band 'Death' of Morbid Angel, daar is weinig gothic aan te horen. Ik denk dat jij wel bands kent met een 'grunt' de zang zoals in death metal, maar nog niet echte death metal hebt gehoord.. Geeft niks, maar ik zeg het ff.. hehe Ik ben het wel eens dat je wel gothic-industrial, gothic-metal, gothic-pop, -rock, -dance etc etc wel hetzelfde gevoel kunnen opbrengen ja..

Verschil tussen death, black en gothic metal?
Death metal is lage gitaren die razendsnel spelen met een deathgrunt eroverheen, Morbid Angel of Cannibal Corpse zijn best populair tegenwoordig. Meestal zingen ze over lijken, dood etc etc, maar sommige bands zijn natuurlijk weer een uitzondering, zoals MA, die zingen meer over het bovennatuurlijke.

Black metal is met felle gitaren, iemand die wat hoger krijst dan in de death metal, tegenwoordig heb je veel bands met keyboards erbij en vrouwenzang, normale zang, maar het begon allemaal zonder dat, alleen gitaar, krijs en drums.. de bas hoorde je nooit.. En slechte productie was er ook best vaak. De teksten waren van anti-christelijke aard, maar tegenwoordig gaat het meestal toch over andere dingen... dat anti-christelijke was ook terug te vinden in de death metal.

Gothic metal is meestal een band met veel keyboards, zangeresje, grunt en een mix tussen doom en normale gotische muziek. Je kan erbij wegdromen en het klinkt als een sprookje.. Het wordt ook vaak Beauty and the Beast metal genoemd.. Theatre of Tragedy is er zo ongeveer mee begonnen, Within Temptation heeft er nu succes mee.

Zo, laten we hopen dat het nu duidelijk is..

... na vijf jaar
pi_658994
Haha wel leuk om te zien dat men hier werkelijk allerlei bands uit andere genres ineens bestempeld tot Gothic

Ik heb zelf niet heel erg veel muziek in dit genre, maar wat ik echt toppers vind zijn iig Theatre of Tragedy, Sisters of Mercy en Monumentum (dat is echt zonder enige metal invloed).

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_659782
quote:
Op 16 januari 2001 12:59 schreef Xhorder het volgende:
Dan weet jij niet hoe échte death klinkt.. hehe, luister eens naar de band 'Death' of Morbid Angel, daar is weinig gothic aan te horen. Ik denk dat jij wel bands kent met een 'grunt' de zang zoals in death metal, maar nog niet echte death metal hebt gehoord.. Geeft niks, maar ik zeg het ff.. hehe Ik ben het wel eens dat je wel gothic-industrial, gothic-metal, gothic-pop, -rock, -dance etc etc wel hetzelfde gevoel kunnen opbrengen ja..

Verschil tussen death, black en gothic metal?
Death metal is lage gitaren die razendsnel spelen met een deathgrunt eroverheen, Morbid Angel of Cannibal Corpse zijn best populair tegenwoordig. Meestal zingen ze over lijken, dood etc etc, maar sommige bands zijn natuurlijk weer een uitzondering, zoals MA, die zingen meer over het bovennatuurlijke.

Black metal is met felle gitaren, iemand die wat hoger krijst dan in de death metal, tegenwoordig heb je veel bands met keyboards erbij en vrouwenzang, normale zang, maar het begon allemaal zonder dat, alleen gitaar, krijs en drums.. de bas hoorde je nooit.. En slechte productie was er ook best vaak. De teksten waren van anti-christelijke aard, maar tegenwoordig gaat het meestal toch over andere dingen... dat anti-christelijke was ook terug te vinden in de death metal.

Gothic metal is meestal een band met veel keyboards, zangeresje, grunt en een mix tussen doom en normale gotische muziek. Je kan erbij wegdromen en het klinkt als een sprookje.. Het wordt ook vaak Beauty and the Beast metal genoemd.. Theatre of Tragedy is er zo ongeveer mee begonnen, Within Temptation heeft er nu succes mee.

Zo, laten we hopen dat het nu duidelijk is..


Was Theatre of tragedy niet vorig LL festival na Within
Ik heb ze beter gehoord
When i was an alien, cultures weren't opinions. Never met a wise man, if so it's a woman. Just because you're not paranoid, Doesn't mean they're not after you Gotta find a way to find a way when i'm there Gotta find a way- a better way- I had better wait.
  dinsdag 16 januari 2001 @ 22:46:57 #14
8885 moralia
Grip op je zak
pi_660584
Voor de echte liefhebbers:

QNTAL, Goethes Erben, Das Ich, Deine Lakaien, Apoptygma Berzerk,

Veel Duits en een beetje Zweeds, maar Duitsers zijn dan ook wel erg goed in "gothic" .

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  woensdag 17 januari 2001 @ 11:30:51 #15
1358 Xhorder
He's back...
pi_661830
quote:
Op 16 januari 2001 22:46 schreef moralia het volgende:
Voor de echte liefhebbers:

QNTAL, Goethes Erben, Das Ich, Deine Lakaien, Apoptygma Berzerk,

Veel Duits en een beetje Zweeds, maar Duitsers zijn dan ook wel erg goed in "gothic" .


Apoptygma Berzerk is Noors, maar ik vind er weinig gothic aan.. Hij is wel goed in ieder geval...
... na vijf jaar
  woensdag 17 januari 2001 @ 11:32:05 #16
1358 Xhorder
He's back...
pi_661839
quote:
Op 16 januari 2001 18:32 schreef STAIN het volgende:
Was Theatre of tragedy niet vorig LL festival na Within
Ik heb ze beter gehoord
Geen idee... Ik geloof het niet, was dat niet tristania ofzo? De nieuwe ToT cd vind ik in ieder geval erg goed.
... na vijf jaar
  woensdag 17 januari 2001 @ 11:34:41 #17
1358 Xhorder
He's back...
pi_661857
quote:
Op 16 januari 2001 15:41 schreef DIGGER het volgende:
Haha wel leuk om te zien dat men hier werkelijk allerlei bands uit andere genres ineens bestempeld tot Gothic
quote:
Ik heb zelf niet heel erg veel muziek in dit genre, maar wat ik echt toppers vind zijn iig Theatre of Tragedy, Sisters of Mercy en Monumentum (dat is echt zonder enige metal invloed).
Monumentum is wel goed ja, die brengen binnenkort weer een nieuwe cd uit bij Moonfog records, ze hebben een nieuwe zanger die ook bij de Noorse band Solefald speelt (ja, monumentum is uit Italie, maar iedereen kent elkaar in dat wereldje). Ik ben in ieder geval benieuwd, moet wel goed worden.
... na vijf jaar
  maandag 18 februari 2002 @ 01:15:23 #18
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3203577
Tot nu toe alleen Moralia gezien met een beetje lijst...

Electro/EBM
1.VNV Nation
2.Apoptygma Berzerk
3.H_M_B

Industrial/noise
1.Yrrwe Zsuzyrrwe
2.:Wumpscut:
3.Synth-Etik

Gothrock
1.The Cruxshadows
2.Diva Destruction
3.London After Midnight

Medieval
1.Die Verbannten Kinder Eva's
2.Qntal
3.Helium Vola

Neo-folk
1.Der Blutharsch
2.Death in June
3.Darkwood

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_3208343
quote:
Op dinsdag 16 januari 2001 10:32 schreef k_man het volgende:
1. Cranes
2. Sisters of Mercy
3. the Cure
Toevallig iemand die het wél begrepen heeft!
Cradle of filth gothic? Je debiele broertje op een hobbelpaard

1. The Cure
2. Joy Division
3. Dead can Dance

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_3208787
quote:
Op maandag 15 januari 2001 20:07 schreef CryingOrchid het volgende:
Nummer een: Cradle of filth
Nummer twee: Within Temptation
Nummer drie: Sixfeeth under
1 black metal
2 tja. tis vlees nog vis
3 Death Metal (project van de zanger van Cannibal corpse volgens mij)
pi_3208809
quote:
Op maandag 15 januari 2001 22:14 schreef Tokus het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 januari 2001 21:27 schreef SkyMaster het volgende:
Wat is dan precies het verschil tussen black en death metal en gothic muziek? <HR></BLOCKQUOTE>Death metal, de naam zegt het al, gaat over de dood, om het even kort te zeggen.

Black metal gaat voornamelijk over satanistische zaken en andere door de maatschappij niet helemaal aanvaarde dingen. Naja, in principe dan, want Cradle of Filth wordt altijd black metal genoemd, maar ik heb geen flauw idee of alles satanistisch is wat ze uitbrengen.

Gothic? geen idee. kan over van alles gaan volgens mij. gothic is beetje vage verzameling van van alles denk ik zo.


ze hebben volgens mij ook wel iets redelijk over god gezongen dacht ik. maar ja ik versta die teksten zo verdomd slecht altijd
  maandag 18 februari 2002 @ 15:54:38 #22
18913 DOMINIUM
_= METELBELGIER =_
pi_3209830
quote:
Gothic metal is meestal een band met veel keyboards, zangeresje, grunt en een mix tussen doom en normale gotische muziek. Je kan erbij wegdromen en het klinkt als een sprookje.. Het wordt ook vaak Beauty and the Beast metal genoemd.. Theatre of Tragedy is er zo ongeveer mee begonnen, Within Temptation heeft er nu succes mee.
fout, Paradise lost is er mee begonnen, luister maar eens naar hun cd 'Gothic' (toevallig dezelfde naam. Zij zijn 1 van de grondleggers van de hedendaagse gothic scene. Alsook Das Ich, Lacrimosa, en nog een horde vooral Duitse groepen.
Hell is from here to eternity
pi_3209995
quote:
Op maandag 18 februari 2002 15:54 schreef DOMINIUM het volgende:

[..]

fout, Paradise lost is er mee begonnen, luister maar eens naar hun cd 'Gothic' (toevallig dezelfde naam. Zij zijn 1 van de grondleggers van de hedendaagse gothic scene. Alsook Das Ich, Lacrimosa, en nog een horde vooral Duitse groepen.


En zij hebben weer flink leentjebuur gespeeld bij bands als sisters of mercy, fields of nephilim, clan of xymox etc etc..
Gothic scene wordt op dit moment idd overspoelt met veelal duitse formaties. Industrial scene trouwens ook (deze 2 lopen uiteraard vaak in elkaar over)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 18 februari 2002 @ 16:56:36 #24
1358 Xhorder
He's back...
pi_3210837
quote:
fout, Paradise lost is er mee begonnen, luister maar eens naar hun cd 'Gothic' (toevallig dezelfde naam. Zij zijn 1 van de grondleggers van de hedendaagse gothic scene.
Fout.. gothic-metal scene...
... na vijf jaar
pi_3211004
quote:
Op maandag 15 januari 2001 20:07 schreef CryingOrchid het volgende:
Nummer een: Cradle of filth
Nummer twee: Within Temptation
Nummer drie: Sixfeeth under
Dat je COF en WT als gothic bestempeld kan ik nog wel inkomen maar die laatste, dat meen je toch niet he?

De mijne zijn:

Sisters of Mercy
Fields of the Nephilim
Type O Negative

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')