abonnement Unibet Coolblue
pi_9704167
zijn hier ook mensen die thuis ook reptielen/amfibieen of speciaale dieren houden net als ik.
en er graag me over willen mailen chatten of wat dan ook!!


ik heb zelf 5 hagedissen. 3 gougecko's en 2 anollisen.
ik had 2 terariums met bij elkaar 11 dieren maar heb nu nog maar 1 terarium in gebuik. is echt een coole hobby!

he buur!
pi_9704274
nee ik heb geen reptielen maar laat eens een paar foto's van je beesten zien
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
  donderdag 10 april 2003 @ 19:13:50 #3
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_9704329
ja foto's please ,ik denk er zelf namelijk ook over om zoiets te gaan houden. is dat een kostbare hobby om te starten of valt het wel mee ?
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_9704734
je kan heel kostbaar maken.
ik heb me dieren op een beurs gekocht (aanstaande zondag in amstelveen is er weer een www.ter.nl) dus waren goedkoper met me andere spullen erbij ook op de beurs.
en me terrarium heb ik zelf gebouwd samen met me oom die al jaren ervaring met reptielen enzo heeft. dus voor mij vrij goedkoop. als je een terarium moet aanschaffen raad ik aan om of op internet te zoeken zijner veel te vinden of opo beurzen zoals aanstaande zondag in amstelveen ze aan te schaffen scheeld toch meestal de helft tot meer
he buur!
pi_9704743
jammer genoeg heb ik geen foto's sorry misschien binnekort
he buur!
pi_9704939
Ik heb een waterschildpad. DE lengte van zijn schild is 18 cm, alles uitgerekt iets van 25 cm in lengte. Het is wel een leuk beestje.
Ik had er vroeger nog 3 extra alleen 2 gingen dood aan een vage oogontsteking en toen kocht ik nog zo'n klein beestje maar die was nog meer de lul.
Eerst beet die grote zijn staart af en 3 weken later was zijn hoofd weg.
  donderdag 10 april 2003 @ 21:53:18 #7
31603 xyz
Speed Bird
pi_9707340
Heb momenteel alleen nog maar slangenVroeger had ik ook nog baardagamen en gecko's maar die kan ik vanwege mijn onregelmatige werktijden niet meer verzorgen en heb ze dus maar weggedaan.

5 x Elaphe guttata guttata - Rode Ratteslang

3 x Lampropeltis campbelli - Melkslang

1 x Python molurus bivittatus - Tijgerpython

edit: ik vergeet mijn gasten, 3 Boa Constrictors van een vriend van me die twee maanden naar Zuid Afrika is.

[Dit bericht is gewijzigd door xyz op 10-04-2003 22:02]

Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_9708461
hohoi jah ik heb 2 leguanen dendy en dexter ze zijn ongeveer 1,5 meter en hun terarium is een uitgebouwde douchecabine.

Ik heb ook een agaan gehad maar die wsa al ziek toen ik hem kreeg dus die heeft het niet zo lang uitgehouden

op m'n homepage heb ik wat foto's voor de liefhebber hihi
http://home.wanadoo.nl/stephandk/html/dieren_foto_s.0

anetje

  vrijdag 11 april 2003 @ 12:31:37 #9
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9716595
Ik heb twee schildpadjes...Niet echt de schrik van de zee, maar wel ontzettend lief! Noodles heb ik een jaar of 5, de kleine Skylla bijna 2 jaar. Op de foto zitten ze in een plastic bak (ja, je moet wat op een kamertje van 2 bij 3 ), maar nu zwemmen ze in onze (9000 liter vullende) vijver!

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_9719741
Ik heb 1 Elaphe guttata guttata. helemaal gestoord sick beest mega agresive.
Had er ook 2 albino's van maar die zijn kapot.

Had verder ook 2 leguanen. ook kapot.

heb nog een koppeltje boa constrictor imperator. doen het goed.

Alle religies moeten verboden worden.
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:23:59 #11
33465 Smurfer
Knuffelbaar
pi_9719798
Als ze er zijn: JULLIE ZIJN ENG
Some people are chicken, other people eat chicken
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:42:05 #12
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9720241
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:23 schreef Smurfer het volgende:
Als ze er zijn: JULLIE ZIJN ENG
Mwah, misschien dat ik wat vreemd uit mijn ogen kijk af en toe als het volle maan is, maar eng? Nee toch?

Waarom?

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_9720329
Ik heb een Moorse Landschildpad (mannetje):

...
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2003 @ 16:15:28 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_9721076
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:45 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ik heb een Moorse Landschildpad (mannetje):
Ik had bij jou wel een hele reptielen-slaapkamer verwacht komt door je nick denk ik

wij hebben geen reptielen meer. Maar als de kinderen straks groter zijn staan er een stel leguanen op het verlanglijstje.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:48:10 #15
31603 xyz
Speed Bird
pi_9721791
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:21 schreef ANTI-JOU het volgende:
Ik heb 1 Elaphe guttata guttata. helemaal gestoord sick beest mega agresive.
Had er ook 2 albino's van maar die zijn kapot.

Had verder ook 2 leguanen. ook kapot.

heb nog een koppeltje boa constrictor imperator. doen het goed.


Wat doe jij met die beesten? Je hoeft ze niet uit te laten hoor. En jij bent de eerste persoon in de wereld die een agressieve Guttata heeft. Ik zou als ik jou was nog meer eens wat boeken gaan lezen over het houden van reptielen. Want bij mij zijn nog nooit beesten dood gegaan en de meeste ander met reptielen gebeurt dat zelden, alleen uit ouderdom (20+ jaar).
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_9721942
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:53 schreef xyz het volgende:

3 x Lampropeltis campbelli - Melkslang
[afbeelding]


Ja, dit zijn misleidende beesjes
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 11 april 2003 @ 17:00:44 #17
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_9722069

v.l.n.r. Startrek en Roadrunner. 2 roodwang-sierschildpadden van ongeveer 12 jaar oud.

Erg slechte kwaliteit, maar ik maar binnenkort wel eens een goede shoot.

  vrijdag 11 april 2003 @ 17:10:41 #18
31603 xyz
Speed Bird
pi_9722296
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ja, dit zijn misleidende beesjes


Ja is wel grappig, er was een zgn. slangenkenner bij mij op bezoek. Hij wilde een slang van kopen maar die geef ik alleen mee als ikz eker weet dat diegene ook wat verstand van die beesten heeft. Dus ik leg een van de melkslangen op de grond op een onbewaakt ogenblik. Dus ik roep: "he, waar is die slang?" en wijs naar het opstaande deurtje van het terrarium. Die gast ziet de slang op grond in zijn richting kruipen en rent in paniek de trap af. Ik geloof dat hij maar 2 treden heeft gebruikt de rest is hij naar beneden gesprongen. Toen ben ik hem met de slang in mijn handen achterna gelopen en toen hij mij met de slang zag was hij weer binnen 2 seconden buiten op straat. En vanaf een veilige afstand riep hij naar mij dat een levensgevaarlijke idioot was en dat was ik idd ook want hij rende bijna onder een auto toen hij naar buiten sprintte. Iedereen die slangenkenner noemt ziet in een halve seconde het verschil tussen een koraalslang en een melkslang.

ps. hij heeft de slang niet gekocht.

Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  vrijdag 11 april 2003 @ 17:35:25 #19
52536 Natrix
Voor de Drommel !
pi_9722761
LANG LEVE DE THAMNOPHIS die zo vaak ondergewaardeerd wordt door de gevorderde reptielenhouder. Ben je ook thamnophis-liefhebber ? Laat je stem dan horen , want deze dieren verdienen meer waardering.
pi_9723389
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 17:10 schreef xyz het volgende:

[..]

Ja is wel grappig, er was een zgn. slangenkenner bij mij op bezoek. Hij wilde een slang van kopen maar die geef ik alleen mee als ikz eker weet dat diegene ook wat verstand van die beesten heeft. Dus ik leg een van de melkslangen op de grond op een onbewaakt ogenblik. Dus ik roep: "he, waar is die slang?" en wijs naar het opstaande deurtje van het terrarium. Die gast ziet de slang op grond in zijn richting kruipen en rent in paniek de trap af. Ik geloof dat hij maar 2 treden heeft gebruikt de rest is hij naar beneden gesprongen. Toen ben ik hem met de slang in mijn handen achterna gelopen en toen hij mij met de slang zag was hij weer binnen 2 seconden buiten op straat. En vanaf een veilige afstand riep hij naar mij dat een levensgevaarlijke idioot was en dat was ik idd ook want hij rende bijna onder een auto toen hij naar buiten sprintte. Iedereen die slangenkenner noemt ziet in een halve seconde het verschil tussen een koraalslang en een melkslang.

ps. hij heeft de slang niet gekocht.


Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_9727072
aah die turteltjes zijn echt poepies en wij zijn niet eng omdat we hagedissen enzo hebben dat slaat toch nergens op mensen die spinnen houde die zijn pas freaky
en hagedissen zijn super lief en tam dus niets engs aan toch.

  vrijdag 11 april 2003 @ 22:02:24 #22
31603 xyz
Speed Bird
pi_9727460
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 17:35 schreef Natrix het volgende:
LANG LEVE DE THAMNOPHIS die zo vaak ondergewaardeerd wordt door de gevorderde reptielenhouder. Ben je ook thamnophis-liefhebber ? Laat je stem dan horen , want deze dieren verdienen meer waardering.
Ik heb ze ook gehad, zijn echt prachtige beesten vooral omdat ze overdag actief zijn. Er wordt iid altijd minderwaardig over gedaan door slangenhouders. Vooral door degene die zelf pythons en boa's hebben omdat dit zo stoer is tegenover je vrienden. Ze praten ook altijd net alsof hun pythons levengevaarlijk zijn en zo'n klein kousebandje voor mietjes is. Maar ondertussen ligt die python wel de heletijd stil in een hoekje terwijl de kouseband slangen de gehele dag vrolijk rondkruipen.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_9736974
ik denk erover om zelf een schildpadje te nemen (liefs 2)
iemand tips over welk soort enzo want ik heb zelf nognooit schildpadden gehad.
ik heb er wel erg veel over gelezen en met me oom gesproken (die is ervaren reptielen en schildpadden kweker (ook papegaaien))
he buur!
  zaterdag 12 april 2003 @ 17:09:03 #24
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9737040
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:41 schreef anetje het volgende:
hohoi jah ik heb 2 leguanen dendy en dexter ze zijn ongeveer 1,5 meter en hun terarium is een uitgebouwde douchecabine.

Ik heb ook een agaan gehad maar die wsa al ziek toen ik hem kreeg dus die heeft het niet zo lang uitgehouden

op m'n homepage heb ik wat foto's voor de liefhebber hihi
http://home.wanadoo.nl/stephandk/html/dieren_foto_s.0

anetje


wat ik dus wilde zeggen...
schijten die beesten niet je hele bank onder, ik zag ze net op een foto namelijk op je bank zitten...
of kun je ze zindelijk maken?
  zaterdag 12 april 2003 @ 19:40:02 #25
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9739308
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 17:03 schreef tiez het volgende:
ik denk erover om zelf een schildpadje te nemen (liefs 2)
iemand tips over welk soort enzo want ik heb zelf nognooit schildpadden gehad.
ik heb er wel erg veel over gelezen en met me oom gesproken (die is ervaren reptielen en schildpadden kweker (ook papegaaien))
Nou, als je er zoveel over gelezen hebt, zul je denk ik het beste weten wat bij je past! Je hebt toch wel een beetje een idee of je een land of water (moeras) schildpadje wilt? Het ligt er natuurlijk een beetje aan of je ze in de vijver wilt laten zwemmen, of dat je ze binnen in een aquarium/terrarium neer wilt zetten. Het makkelijkst lijkt me de roodwang sierschildpad. Die zijn zo ontzettend gedomesticeerd, die overleefd alles Zij mogen 's winters ook in de vijver.

Maar ik geloof dat je al een paar jaar geen roodwangen legaal kunt kopen, dus misschien dat een zaagrugje wat voor je is? (Alhoewel, als die oom van jou kweker is, heeft hij misschien nog wel wat roodwangen voor je)

Tjah, je moet voor jezelf toch even een paar vragen gaan stellen voordat wij je kunnen helpen denk ik. Bedenk wel dat een schildpadje ook best veel zorg nodig heeft, ook al is het geen 'knuffeldier', maar ik denk dat je dat wel weet

We horen nog wel van je

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_9740435
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 17:09 schreef Fliepke het volgende:

[..]

wat ik dus wilde zeggen...
schijten die beesten niet je hele bank onder, ik zag ze net op een foto namelijk op je bank zitten...
of kun je ze zindelijk maken?


haha nee hoor zo vaak zitten ze niet beneden wel is in de vensterbank gedaan maar dat word gelijk opgeruimd hoor maar zezitten liever in hun terarium heel raar maar als ze er uit zijn dan gaan ze wer naar boven op hun plankies zitten en nix doen haha
pi_9740489
nou ik weet eindelijk weer hoe j foto's moet laten zien dus je hoeft nuiet naar homepage dit is
Dandy

en dit is dexie


pi_9740758
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 20:53 schreef anetje het volgende:
nou ik weet eindelijk weer hoe j foto's moet laten zien dus je hoeft nuiet naar homepage dit is
Dandy
[afbeelding]

[afbeelding]

en dit is dexie
[afbeelding]

[afbeelding]


gaaf .
  zondag 13 april 2003 @ 12:30:33 #29
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9748055
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 20:48 schreef anetje het volgende:

[..]

haha nee hoor zo vaak zitten ze niet beneden wel is in de vensterbank gedaan maar dat word gelijk opgeruimd hoor maar zezitten liever in hun terarium heel raar maar als ze er uit zijn dan gaan ze wer naar boven op hun plankies zitten en nix doen haha


Zijn die beesten moeilijk te houden?
Of anders gezegd waar vind ik meer informatie?
Ik vind ze namelijk wel heel gaaf, maar mn moeder niet
En ik ga toch op kamers, dus...
pi_9750869
nee ze zijn niet moelijk te onder houden maar voordat je ze aanschaft echt goed info doorlezen. want een jonge die ik ken heeft ook een leguaan nou dat beest is zo klein en mager dat klopt niet en zo'n klein terraium terwijl ie al veel groter hoort te zijn dat is gewoon zielig maare heb ff wat sites voor je opgezocht...

http://www.iguana.nl/index2/leguanen/extraleguanen.htm
http://www.kara-inci.nl/iguana_iguana_de_groene_leguaan.htm

als je dan nog verder wil zoeken gewoon naar google gaan en iguana iguana groene leguaan intoetsen is veel info er over

  zondag 13 april 2003 @ 15:27:11 #31
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_9750939
2 schildpadden:
1 roodbuik
1 zaagrugschildpad
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  zondag 13 april 2003 @ 15:36:39 #32
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9751074
quote:
Op zondag 13 april 2003 15:22 schreef anetje het volgende:
nee ze zijn niet moelijk te onder houden maar voordat je ze aanschaft echt goed info doorlezen. want een jonge die ik ken heeft ook een leguaan nou dat beest is zo klein en mager dat klopt niet en zo'n klein terraium terwijl ie al veel groter hoort te zijn dat is gewoon zielig maare heb ff wat sites voor je opgezocht...

http://www.iguana.nl/index2/leguanen/extraleguanen.htm
http://www.kara-inci.nl/iguana_iguana_de_groene_leguaan.htm

als je dan nog verder wil zoeken gewoon naar google gaan en iguana iguana groene leguaan intoetsen is veel info er over


Thanks... ik pas effe met die beesten, daar heb je op een kamer toch een beetje te weinig ruimte voor en ik zie dat er heeeeel veel tijd in gaat zitten
Misschien als ik een eigen huis heb

tips voor kleinere soorten?

pi_9756061
gekko's zijn leuk en klein misschien dat iets voor je

baardagamen blijven volges mij ook wel klein ik heb hier nog site gevonden met allemaal links naar sites over hagedissen

http://www.dierennieuws.nl/reptielen/links.htm#hag

  zondag 13 april 2003 @ 20:43:25 #34
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9756626
hmmm, ik vind deze wel erg leuk (baardagamen) en ze schijnen niet zo lastig te zijn in onderhoud, nou ja eerst maar een kamer
  zondag 13 april 2003 @ 22:47:24 #35
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_9759305
cool
dit is echt een mooie hobby

ik wil binnenkort vogelspinnen aanschaffen

jammer, heb die beurs gemist

pi_9759806
quote:
Op zondag 13 april 2003 22:47 schreef Manke het volgende:
cool
dit is echt een mooie hobby

ik wil binnenkort vogelspinnen aanschaffen

jammer, heb die beurs gemist


aaahhhh spinnen jakkie nee houd t maar bij hagedisjes
hee maar die tiez die vertelt niet veel over zijn eige beesjes
  maandag 14 april 2003 @ 00:11:57 #37
31603 xyz
Speed Bird
pi_9761131
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:43 schreef Fliepke het volgende:
hmmm, ik vind deze wel erg leuk (baardagamen) en ze schijnen niet zo lastig te zijn in onderhoud,
Het enigste nadeel is dat je hele huis vol krekels zit, want die beestjes ontsnappen zonder dat je weet en gaan dan met z'n allen gezellig achter de koelkast zitten.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_9762318
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:43 schreef Fliepke het volgende:
hmmm, ik vind deze wel erg leuk (baardagamen) en ze schijnen niet zo lastig te zijn in onderhoud, nou ja eerst maar een kamer
[afbeelding]
yep baardagaam, hij heet wacko, en is al heeeel groot, hij eet nu sprinkhanen i.p.v krekels :d en die beesten zijn echt creep hahaha om te geven, hij eet ook van die wormen etc... tis echt een lieverd.
hier was tie nog klein, hij is echt groot geworden
pi_9763490
quote:
Op maandag 14 april 2003 01:41 schreef Girly het volgende:

[..]

yep baardagaam, hij heet wacko, en is al heeeel groot, hij eet nu sprinkhanen i.p.v krekels :d en die beesten zijn echt creep hahaha om te geven, hij eet ook van die wormen etc... tis echt een lieverd.
hier was tie nog klein, hij is echt groot geworden
[afbeelding]


ooohh wat een schatje

maare sprinkhanen doe j toch in kpoelkast toen ik agaam had deed ik sprinkhanen in koelkast met wat komkommmer enne geen last van ontsnapingen omdat ze soort van slapen dan

  maandag 14 april 2003 @ 09:39:55 #40
36760 fastar
het is mij om het even
pi_9763651
Had zelf ook roodwangschildpadden, heelveel jaren veel plezier van gehad, maar ze hebben het niet een schildpadden leven lang vol kunnen houden jammer genoeg.

Voor degene die roodwangschildpadden of andere schildpadden wilt houden of extra info wil, raad ik aan ff deze site te bezoeken http://www.schildpaddencentrum.nl/ Deze mensen hebben er verstand van en ik heb ook heel veel info daar vandaan kunnen halen over het houden van schildpadden!!

Als je een keus moet maken en je doet het niet, is dat op zich een keus.
pi_9772479
quote:
Op zondag 13 april 2003 15:22 schreef anetje het volgende:
nee ze zijn niet moelijk te onder houden maar voordat je ze aanschaft echt goed info doorlezen. want een jonge die ik ken heeft ook een leguaan nou dat beest is zo klein en mager dat klopt niet en zo'n klein terraium terwijl ie al veel groter hoort te zijn dat is gewoon zielig maare heb ff wat sites voor je opgezocht...

http://www.iguana.nl/index2/leguanen/extraleguanen.htm
http://www.kara-inci.nl/iguana_iguana_de_groene_leguaan.htm

als je dan nog verder wil zoeken gewoon naar google gaan en iguana iguana groene leguaan intoetsen is veel info er over


Groene leguanen zijn fantastische beesten maar veel mensen vergissen zich in de omvang die deze beesten kunnen krijgen en de daarbij behorende huisvesting en verzorging. Het is beslist geen beginnersdier. Waar je alles over deze dieren te weten kan komen en houders van leguanen elkaar met raad en daad voorzien is de Stichting Doelgroep Groene leguanen. http://www.groeneleguanen.nl/forum/ Onmisbaar als je met deze beesten aan de gang gaat.
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_9801915
Kennissen van mij hadden 4 baardagamen, maar eergisteren zijn er 2 ineens doodgegaan hoe weten ze echt niet, ook degene van wie ze ze hadden wist niet wat het was ze hebben die beestjes heel snel nog een vitamine badje met kalk etc gegeven enz maar toch zijn ze doodgegaan. (Die ze zaten met zn drieen in een vrij groot terrarium en 2 zijn dood 3e (tevens de zwakste) heeft het overleeft)
Diegene bij wie ze geweest waren wilde ze een nieuwe geven maar 's avonds belt hij op met het nieuws dat ook die om onverklaarbare reden ook doodgegaan is.
Weet iemand misschien wat dit geweest zou kunnen zijn.
;)
  dinsdag 15 april 2003 @ 22:46:31 #43
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_9804414
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 20:07 schreef Ms_Furious het volgende:
Kennissen van mij hadden 4 baardagamen, maar eergisteren zijn er 2 ineens doodgegaan hoe weten ze echt niet, ook degene van wie ze ze hadden wist niet wat het was ze hebben die beestjes heel snel nog een vitamine badje met kalk etc gegeven enz maar toch zijn ze doodgegaan. (Die ze zaten met zn drieen in een vrij groot terrarium en 2 zijn dood 3e (tevens de zwakste) heeft het overleeft)
Diegene bij wie ze geweest waren wilde ze een nieuwe geven maar 's avonds belt hij op met het nieuws dat ook die om onverklaarbare reden ook doodgegaan is.
Weet iemand misschien wat dit geweest zou kunnen zijn.
reptielenSARS?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_9814989
quote:
Op maandag 14 april 2003 09:29 schreef anetje het volgende:

[..]

ooohh wat een schatje

maare sprinkhanen doe j toch in kpoelkast toen ik agaam had deed ik sprinkhanen in koelkast met wat komkommmer enne geen last van ontsnapingen omdat ze soort van slapen dan


uh ik liet ze gewoon in bakje zitten, en ik liet ze los in terarium, was gewoon komisch om hem te zien rennen achter die beestjes hahaha.maar daar heb ik nooit van gehoord hoor in de koelkast zetten, ze ontsnapten bij mij ook nooit. en als ze er eentje ontsnapte, had mijn kat ze gevangen en legde die ze bij me voeten nee ook zo vaag
maarruh mijne houd ook niet om beesten te eten als er geen leven in zit.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:57:54 #45
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9815170
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:49 schreef Girly het volgende:

[..]

uh ik liet ze gewoon in bakje zitten, en ik liet ze los in terarium, was gewoon komisch om hem te zien rennen achter die beestjes hahaha.maar daar heb ik nooit van gehoord hoor in de koelkast zetten, ze ontsnapten bij mij ook nooit. en als ze er eentje ontsnapte, had mijn kat ze gevangen en legde die ze bij me voeten nee ook zo vaag
maarruh mijne houd ook niet om beesten te eten als er geen leven in zit.


Insecten doe je toch altijd in de koelkast...
Bij maden en meelwormen is het dan ook zo dat ze langer "houdbaar" zijn...
pi_9831841
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 20:07 schreef Ms_Furious het volgende:
Kennissen van mij hadden 4 baardagamen, maar eergisteren zijn er 2 ineens doodgegaan hoe weten ze echt niet, ook degene van wie ze ze hadden wist niet wat het was ze hebben die beestjes heel snel nog een vitamine badje met kalk etc gegeven enz maar toch zijn ze doodgegaan. (Die ze zaten met zn drieen in een vrij groot terrarium en 2 zijn dood 3e (tevens de zwakste) heeft het overleeft)
Diegene bij wie ze geweest waren wilde ze een nieuwe geven maar 's avonds belt hij op met het nieuws dat ook die om onverklaarbare reden ook doodgegaan is.
Weet iemand misschien wat dit geweest zou kunnen zijn.
De reden waarom meerdere reptielen overlijden moet je regelmatig zoeken in bacteriele infecties en parasitaire aandoeningen. Maar ook longontsteking kan bijvoorbeeld een oorzaak zijn. Als je exact wilt weten wat de oorzaak is kan je een sectie laten uitvoeren. Dierenarts Marja Kik in Nieuwegein kan je daarbij verder helpen.
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_9835021
quote:
Op donderdag 17 april 2003 07:41 schreef dude het volgende:

[..]

De reden waarom meerdere reptielen overlijden moet je regelmatig zoeken in bacteriele infecties en parasitaire aandoeningen. Maar ook longontsteking kan bijvoorbeeld een oorzaak zijn. Als je exact wilt weten wat de oorzaak is kan je een sectie laten uitvoeren. Dierenarts Marja Kik in Nieuwegein kan je daarbij verder helpen.


Dankjewel! Dan kan ik het aan ze doorgeven misschien dat ze de overgebleven beestjes even kunnen laten nakijken op die ziektes.
;)
pi_9944891
sinds deze week werk ik in mijn vrijetijd in de stichting TCN in haarlem
dat is de reptielen opvang van haarlem
http://www.reptielenopvang.nl
daar kan ik info over alle dieren krijgen en ik werk ook met 40 verschillende dieren van een boa van 4.5 meter tot een ratelslang en van een gifpad tot voedseldieren kweken ec ht heel erg cool
kost wel al me vrijetijd maar dan maar een uurtje later naar de kroeg
he buur!
pi_9976538
Oops, 1x is genoeg

[Dit bericht is gewijzigd door dude op 24-04-2003 12:35]

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_9976547
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:05 schreef tiez het volgende:
sinds deze week werk ik in mijn vrijetijd in de stichting TCN in haarlem
dat is de reptielen opvang van haarlem
http://www.reptielenopvang.nl
daar kan ik info over alle dieren krijgen en ik werk ook met 40 verschillende dieren van een boa van 4.5 meter tot een ratelslang en van een gifpad tot voedseldieren kweken ec ht heel erg cool
kost wel al me vrijetijd maar dan maar een uurtje later naar de kroeg
Goede zaak dat je tijd vrijmaakt voor de opvang van reptielen. Bij zulk soort opvangcentra kom je er goed achter dat veel mensen reptielen nemen, en er later achterkomen dat deze beesten meer aandacht en verzorging nodig hebben dan een regulier huisdier. ook het formaat die volwassen dieren kunnen krijgen is vaak een punt van onderschatting. Laat staan de dierenarts bezoeken die financieel aardig uit de klauwen kunnen lopen.
Zelf ben ik nieuwsgierig hoeveel Iguana Iguana jullie in het opvangcentrum hebben zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door dude op 24-04-2003 15:14]

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_9991938
quote:
Op donderdag 24 april 2003 07:47 schreef dude het volgende:

[..]

Goede zaak dat je tijd vrijmaakt voor de opvang van reptielen. Bij zulk soort opvangcentra kom je er goed achter dat veel mensen reptielen nemen, en er later achterkomen dat deze beesten meer aandacht en verzorging nodig hebben dan een regulier huisdier. ook het formaat die volwassen dieren kunnen krijgen is vaak een punt van onderschatting. Laat staan de dierenarts bezoeken die financieel aardig uit de klauwen kunnen lopen.
Zelf ben ik nieuwsgierig hoeveel Iguana Iguana jullie in het opvangcentrum hebben zitten.


momenteel hebben we 3 iguana iguana's zitten allemaal boven de 3 jaar oud en geen 1 is de normaale lengte (ongeveer 2 meter) de kleinste is zelfs kleiner dan 1 meter komt door slechte voeding en kleine terarium bij onz zitten ze tussen de landschildpaden (stuk of 11) in een klaslokaal van 5 bij 4 meter. (we zitten in een oude school) dus de ruimte hebben ze zeker maar groeien doen ze niet meer
p.s. 1tje heeft zelfs een gebroken knieschijf een leguaan met een gipse poot dus maar dat gaat erg goed .
he buur!
pi_9995092
Calciumrijke voeding en goede UV lampen kunnen wonderen verrichten bij herstel van leguanen. Sowieso groeien ze tot hun 7e jaar. Daarna is de groei te verwaarlozen.Echter na hun 5e levensjaar kunnen ze eventuele groeiachterstand niet meer inhalen.
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10010066
leuk joh in zo'n opvang werken. maare ik heb een vraagje een vriend mij heeft ook een leguaan (ik vind dat beestje erg zielig) ik weet niet hoe oud hij is maare vergeleken met mijn leguanen is dat beeste een mier zo klein en dun echt zielig hij zit in een terarium wat wij ook hadden toen onze nog jonkies waren maar die van hem zit er volgens mij al erg lang in maar zal die van hem nog goed kunnen groeien al word ie in een groter terarium gezet??? hij is ook erg schuw ik heb ech mede;lijden met hem maar die jongen zegt dat ie hem genoeg te eten geeft en dat ie calcium krijgt maar ik heb zelf geen lampen gezien die UV uitsralen ik probeer hem dan ook duidelijk te maken dat het niet goed is dat ie zo klin is... heeft t misschien ook iets te maken dat hij er niet uit mag??? (uit t terarium bedoel ik)
pi_10014494
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:19 schreef anetje het volgende:
leuk joh in zo'n opvang werken. maare ik heb een vraagje een vriend mij heeft ook een leguaan (ik vind dat beestje erg zielig) ik weet niet hoe oud hij is maare vergeleken met mijn leguanen is dat beeste een mier zo klein en dun echt zielig hij zit in een terarium wat wij ook hadden toen onze nog jonkies waren maar die van hem zit er volgens mij al erg lang in maar zal die van hem nog goed kunnen groeien al word ie in een groter terarium gezet??? hij is ook erg schuw ik heb ech mede;lijden met hem maar die jongen zegt dat ie hem genoeg te eten geeft en dat ie calcium krijgt maar ik heb zelf geen lampen gezien die UV uitsralen ik probeer hem dan ook duidelijk te maken dat het niet goed is dat ie zo klin is... heeft t misschien ook iets te maken dat hij er niet uit mag??? (uit t terarium bedoel ik)
Het beestje heeft zeer zeker vitamine D3 nodig. D3 zorgt er namelijk voor dat het calcium door het bloed opgenomen wordt en uiteindelijk de botopbouw en groei stimuleert Bij een langdurig tekort aan D3 Zal er bij de leguaan MBD (metabolische beenderziekte) ontstaan. Het lichaam wil groeien maar krijgt de mogelijkheid niet. Het lichaam zal vervolgens calcium aan de botten ontrekken waardoor deze broos worden en gaan vervormen. Dit heeft uiteindelijk de dood tot gevolg.

Het beste is dus een UV lamp. Maar ik zou adviseren alvast te beginnen met vloeibare vitamine D3. Hier moet je echter heel voorzichtig mee zijn want D3 kan je overdoseren. Bij lampen wordt er gewoon voldoende door het lichaam opgenomen. Ik neem aan dat er groenteproducten worden aangeboden dat calciumrijk zijn. De calcium: fosfor verhouding die ideaal is staat 2:1.

Een gezonde leguaan groeit gewoon door en zal het terrarium uitgroeien. Leguanen blijven niet achter in groei als de behuizing klein is. Uiteindelijk heeft de leguaan vanaf een jaar of 3 a 4 jaar een terrarium nodig die 2 meter hoog, 2 meter lang en 1 meter diep is. De hoogte is belangrijk aangezien het boombewoners zijn. De diepte en breedte omdat ze groot worden. Deze leguanen kunnen een maximale lengte van 2 meter bereiken.

Groei heeft niets te maken met dat de leguaan er niet uitmag. Te kleine of verkeerd geconstrueerde terraria kunnen bij leguanen stress opleveren. Echter is het wel aan te raden je leguaan er af en toe uit te laten. Ook voor een volwassen leguaan blijft de behuizing van 2 X 1 X 1 nog steeds klein. Het worden nou eenmaal zeer grote beesten

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
  vrijdag 25 april 2003 @ 22:26:51 #55
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10018020
De leguaan heeft zo te horen inderdaad behoefte aan een nieuw terrarium.
Leguanen blijven niet kleiner door een klein terrarium (dit in tegenstelling tot was sommige verkopers vertellen)
Inderdaad moet er ook goed gekeken worden naar de UV-B verlichting en naar het dieet.
Calcium Lactaat bijvoeren is minder schadelijk ivm met overdoseren en kan zeer zeker helpen maar alleen indien er een goede UV-B bron is.
Anders heeft het geen zin.
Dieren zelf de optimale gelegenheid geven om D3 aan te maken heeft in mijn ogen nog altijd de voorkeur om overdosering te voorkomen.

Mijn ervaring met leguanen is dat ze altijd door blijven groeien en dat leguanen op latere leeftijd zelfs nog een groeispurt kunnen doormaken.
Een leguaan van 10 groeide opeens gigantisch bij mij (en hij was al niet klein) toen hij in een nieuw terrarium kwam te zitten samen met een vrouwtje...denk dat zijn hormonen met hem aan de haal gingen omdat er een vrouwtje bijzat ofzo
Dat dier vervelde iedere maand 2 keer en je zag hem bijna groeien.

Ik heb op dit moment nog maar 1 leguaan. De andere 3 zijn met mijn ex mee helaas.
Mijn leguaan is nu ongeveer 3 en is denk ik 1.40 a 1.50.
Hij groeit niet echt super hard (ik vertik het om het dier kattenvoer of meelwormen te geven die wel de groei stimuleren maar ook het leven kunnen verkorten door het aantasten van de nieren) maar is mooi op lengte in mijn ogen en gezond daar gaat het om. Ik ga niet zozeer voor groot maar eerder voor gezond.

het dier af en toe los laten lopen door je huis is alleen maar leuk. Zo kan je ook een vorm van een band ontwikkelen met je dier. Het is natuurlijk geen hond of kat maar met leguanen kan je zeker wel een band krijgen. Ik vind het geweldige dieren.

Geef die vriend van je een keer een boek over houden van leguanen te leen ofzo... of stuur hem inderdaad naar www.groeneleguanen.nl.
Deze doelgroep is ook een bron van informatie.
En je kan al lid worden door een donatie van 7 Euro per jaar dus voor het geld hoef je het niet te laten. (sorry ff sluik reclame)
Misschien dat hij dan de behuizing van zijn leguaan gaat aanpassen.

Leguanen zijn geweldige dieren. Maar je moet er wel iets voor over hebben (stuk van je huis dmv kamer of groot terrarium) en je moet er wel aandacht aan besteden dmv lezen en zoeken naar info

pi_10019529
quote:
Op zondag 13 april 2003 23:10 schreef anetje het volgende:

[..]

aaahhhh spinnen jakkie nee houd t maar bij hagedisjes


Spinnen zijn ook wel leuk hoor, heb er nu 4.
Plaats binnenkort wel ff wat pic's van mijn beesies
chello zuigt
pi_10021500
ja ik zal t hem zegen ik vind t zo zielig dat die van hem zo klein blijft onze zijn zowieso meer dan 1,5 meter naja de ene dan de andere is ander soort leguaan en blijft kleiner maar nog twee keer zo groot als die van hem. Volges mij krijgt hij ook veel te weinig eten die van ons krijgen zowat een drie gangen menu...
weet je wat ik zo leuk vind ze kunnen best goed over weg met mijn poesjes en soms al staat t terarium open klimmen mijn katten erin om te slapen en een keer klom dexie op mijn poes en t leek als ie ook in slaap viel heb er jammergenoeg geen foto van maar t was zoo lief om te zien...

pi_10021522
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 23:19 schreef Foksuk het volgende:

[..]

Spinnen zijn ook wel leuk hoor, heb er nu 4.
Plaats binnenkort wel ff wat pic's van mijn beesies


jah is goed maar ikzal er nooit van hoeden ik vind ze gewoon eng maar ieder zijn keus de een houd niet van hagedissen de ander niet van spinnen toch

  zaterdag 26 april 2003 @ 01:31:07 #59
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10021963
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 01:00 schreef anetje het volgende:
ja ik zal t hem zegen ik vind t zo zielig dat die van hem zo klein blijft onze zijn zowieso meer dan 1,5 meter naja de ene dan de andere is ander soort leguaan en blijft kleiner maar nog twee keer zo groot als die van hem. Volges mij krijgt hij ook veel te weinig eten die van ons krijgen zowat een drie gangen menu...
weet je wat ik zo leuk vind ze kunnen best goed over weg met mijn poesjes en soms al staat t terarium open klimmen mijn katten erin om te slapen en een keer klom dexie op mijn poes en t leek als ie ook in slaap viel heb er jammergenoeg geen foto van maar t was zoo lief om te zien...


ik sta een soort slangenmens act op te voeren als ik mijn leguaan voer om te voorkomen dat 1 van mijn 2 siamezen (of beide) het terrarium inspringen
een springt er regelmatig ook tegen de ruiten van het terrarium omhoog..die lange staart lijkt tenslotte ook wel erg op een touwtje
En natuurlijk gaat mijn leguaan dan vanaf de andere kant tegen de ruit springen... mijn huisdieren vermaken elkaar wel ..

Hoop echt dat die vriend van je iets gaat doen zodat de leguaan erop vooruit zal gaan..succes met hem overtuigen..
Een paar foto's van leguanen met MBD willen ook nog wel eens mensen wakker schudden....is ietwat grof om te doen maar alles om te zorgen dat het beestje het beter krijgt toch ?

pi_10022128
M'n schildpadje heeft een mooi nieuw groot hok :

Ongeveer 140x70 cm groot is dat ding. Het is nog een beetje kaal, maar morgen komt de UV-lamp erin te hangen en ga ik op zoek naar stenen en takken enzo.

...
pi_10023821
Hier dan een foto van een leguaan met metabolische beenderziekte (MBD) Deze is ten gevolge daarvan overleden. Zonder vitamine D3 middels het liefst UV lampen zal dit het gevolg zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 26-04-2003 12:34]

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10032368
aaahhh dat kan je een beesje toch niet aandoen t lijk net alsof ie geen rugegraat heeft (of heeft ie dat ook niet)

ben blij dat de onze gezond zijn

pi_10032498
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 01:31 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

ik sta een soort slangenmens act op te voeren als ik mijn leguaan voer om te voorkomen dat 1 van mijn 2 siamezen (of beide) het terrarium inspringen
een springt er regelmatig ook tegen de ruiten van het terrarium omhoog..die lange staart lijkt tenslotte ook wel erg op een touwtje
En natuurlijk gaat mijn leguaan dan vanaf de andere kant tegen de ruit springen... mijn huisdieren vermaken elkaar wel ..

Hoop echt dat die vriend van je iets gaat doen zodat de leguaan erop vooruit zal gaan..succes met hem overtuigen..
Een paar foto's van leguanen met MBD willen ook nog wel eens mensen wakker schudden....is ietwat grof om te doen maar alles om te zorgen dat het beestje het beter krijgt toch ?



haha ja dat moet ik allleen om ze er weer uit te krijgen want je grijpe zig overal aanvasr haha maar t is zo stom want me leguanene weten dat die poesjes nix doen maar de kleinste probeert de grote altijd eennsoort van te beschermen gaat altijd heel groot zitten baard uitzetten echt zo'n stom gezicht ook al slapen mijn poesen ze blijft ze zo aankijken echt grappig.
ja de staart vinden ze erg interesant haha maar ze hebben er al keertje aardige klap mee gekregen dus dat proberen ze niet snel meer

ja ga m echt keertje als ik bij hem ben die foto laten zien vind t ech zielig......

pi_10041046
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 19:50 schreef anetje het volgende:
aaahhh dat kan je een beesje toch niet aandoen t lijk net alsof ie geen rugegraat heeft (of heeft ie dat ook niet)

ben blij dat de onze gezond zijn


Zoals eerder gezegd door het ontbreken van van vitamine D3 za het lichaam kalk aan de botten onttrekken. Bij deze leguaan is daardoor de rugwervel zacht geworden en misvormd. Dat gebeurd ook met de andere botten in het lichaam. Omdat de wervel nu naar beneden drukt komen organen in de knel te zitten wat ook problemen oplevert.
Hier nog een foto. Leguaan met MBD. Deze leeft overigens niet meer.


Dit soort aandoeningen zijn dus absoluut niet nodig. Aangezien vloeibare vitamine D3 bij overdosering toxisch is kan je het beste een UV lamp specifiek voor groene leguanen kopen. Zaak is zo'n lamp elk jaar te vervangen aangezien De UV straling in een jaar tijd vrijwel verdwenen is.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 27-04-2003 19:23]

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10049427
noui wat hier word gezegt over dat leguaanen uit een terarium groeien is niet waar.
bij ons zitten ze samen met 6 schildpadden en (er is er 1 bij gekomen van 2 meter in topconditie) 4 leguaanen in een klas lokaal van 6 bij 4
geheel vol met bomen planten waterplaats
binnenkort ga ik er een diepe vijver in maken om de water schildpadden er ook te kunne huizen .
sinds deze week zijn de schildpadden en leguaanen mijn verand wordelijkheid erg cool

even een beeld van wat ik moet verzorgen !

4 leguanen
4 moorse landschildpadden
2 griekse landschildpadden
1californische doosschildpad
8 roodwang schildpadden
5 geelwang schildpadden
1 moerasschildpad
1 stekelschildpad
1weekschildpad

zijn allemaal dieren die zijn afgestaan of in beslag genomen

he buur!
pi_10050799
quote:
Op zondag 27 april 2003 18:27 schreef tiez het volgende:
noui wat hier word gezegt over dat leguaanen uit een terarium groeien is niet waar.
bij ons zitten ze samen met 6 schildpadden en (er is er 1 bij gekomen van 2 meter in topconditie) 4 leguanen in een klas lokaal van 6 bij 4
geheel vol met bomen planten waterplaats
Begrijp ik het goed, bedoel jij dat als je een groene leguaan in een klein terrarium hij dus groeit naar de grootte van het terrarium???
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
  maandag 28 april 2003 @ 00:00:49 #68
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10057684
quote:
Op zondag 27 april 2003 18:27 schreef tiez het volgende:
noui wat hier word gezegt over dat leguaanen uit een terarium groeien is niet waar.
bij ons zitten ze samen met 6 schildpadden en (er is er 1 bij gekomen van 2 meter in topconditie) 4 leguaanen in een klas lokaal van 6 bij 4
geheel vol met bomen planten waterplaats
binnenkort ga ik er een diepe vijver in maken om de water schildpadden er ook te kunne huizen .
sinds deze week zijn de schildpadden en leguaanen mijn verand wordelijkheid erg cool

even een beeld van wat ik moet verzorgen !

4 leguanen
4 moorse landschildpadden
2 griekse landschildpadden
1californische doosschildpad
8 roodwang schildpadden
5 geelwang schildpadden
1 moerasschildpad
1 stekelschildpad
1weekschildpad

zijn allemaal dieren die zijn afgestaan of in beslag genomen


Ik denk dat je ons even verkeer begrijpt.
Sommige mensen denken dat als je een leguaan in een terrarium houd van 60x60x80 dat het dier dan klein blijft.
En dat is absoluut niet waar !
Je leguaan zal inderdaad niet snel uit een kamer van 6 bij 4 meter groeien. Maar daar hadden we het dus niet over.

Een water partij bij leguanen is zowiezo een goed idee ivm luchtvochtigheid en sommige zijn gek op zwemmen.

Ik dacht trouwens dat niet alle soorten schildpadden bij leguanen konden ivm bepaalde bacterien...ik weet niet welke soorten precies.

Mag ik trouwens iets vragen over de opvang. Ik las dat de dieren in geen geval naar particulieren gaan.
Mag ik vragen waarom dat is?
Waarom zou een dier niet naar een particulier mogen gaan indien hij of zijn goed in staat is voor dit dier te zorgen en eventueel voor nageslacht kan zorgen op die manier om te voorkomen dat er import op grote schaal nog nodig is.
Hiermee voorkom je dan teslotte ook import.
Ik snap wel dat ze daar bv eerst willen weten bij wie zo'n dier terecht komt en dat ze niet zomaar dieren weggeven of verkopen.
Maar het lijkt me positief als zo'n dier in een goede omgeving terecht kan.
En hoe doen jullie dat met nakweek (indien die er is) houden jullie dit allemaal zelf ?

pi_10075357
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:00 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Ik denk dat je ons even verkeer begrijpt.
Sommige mensen denken dat als je een leguaan in een terrarium houd van 60x60x80 dat het dier dan klein blijft.
En dat is absoluut niet waar !
Je leguaan zal inderdaad niet snel uit een kamer van 6 bij 4 meter groeien. Maar daar hadden we het dus niet over.

Een water partij bij leguanen is zowiezo een goed idee ivm luchtvochtigheid en sommige zijn gek op zwemmen.

Ik dacht trouwens dat niet alle soorten schildpadden bij leguanen konden ivm bepaalde bacterien...ik weet niet welke soorten precies.

Mag ik trouwens iets vragen over de opvang. Ik las dat de dieren in geen geval naar particulieren gaan.
Mag ik vragen waarom dat is?
Waarom zou een dier niet naar een particulier mogen gaan indien hij of zijn goed in staat is voor dit dier te zorgen en eventueel voor nageslacht kan zorgen op die manier om te voorkomen dat er import op grote schaal nog nodig is.
Hiermee voorkom je dan teslotte ook import.
Ik snap wel dat ze daar bv eerst willen weten bij wie zo'n dier terecht komt en dat ze niet zomaar dieren weggeven of verkopen.
Maar het lijkt me positief als zo'n dier in een goede omgeving terecht kan.
En hoe doen jullie dat met nakweek (indien die er is) houden jullie dit allemaal zelf ?


wij houden al de dieren zelf omdat de dieren meestal niet "normaal" zijn en niet de makkelijkste (meestal).
en onze instelling is de dieren een goed leven te geven tot het einde bij ONS.
wij kweken welzeker na!
nu hebben we 11 eieren van een albino korenslang die gaan allemaal wel in de particutire verkoop als ze uit zijn gekomen maar wel aan mensen die we vertrouwen en die aantonen ervaring te hebben en ruimte/tijd.
je kan niet zomaar naar binnenlopen en wat weg halen !

we hebben ook nog
1 copperhead(gifslang) met eieren
1korenslang met eieren
die nakomelingen gaan ook in de verkoop
het geld gaat allemaal de stichting in omdat we geen subsidie krijgen!
we hebben nog 2 tijgerpytons (4 en 3.5 meter)
met eieren en die worden in indonesie (waar we een project hebben) in het wild weer vrijgelaten.
de dieren die bij ons komen kunnen niet het wild meer in want die zijn een klein beetje aan mensen gewend of kunnen slecht jagen!

wat betreft de schildpadden!
er zijn geen problemen met leguaanen in combinatie met schildpadden bekent in nederland!
ze kunnen dus zowel met land als water schildpadden in combinatie (gezonde dieren)

wij houden al onze dieren trouwns eerst minimaal 6 maanden in carantaine dus ziektes bacterien en ongedierte worden niet door gegeven!

he buur!
pi_10079796
ja heb t ook wel vaker gezien hoor schilpadden en leguanen was keertje in een soort van reptielen museum geloof in den haag weet t nietz eker meer.. maar daar zaten er ook een paar bijelkaar wat ik aalleen niet vond kunnen was dat sommige in een (wel groot terarium) maar zonder klim benodigheden keen grote taken ofzo ze zaten maar beetje op de grond maar er waren ook wel veel bakken die dat weer wel hadden maar vond t zo raar
pi_10082850
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:00 schreef Tigress74 het volgende:

Ik dacht trouwens dat niet alle soorten schildpadden bij leguanen konden ivm bepaalde bacterien...ik weet niet welke soorten precies.


Schildpadden zijn vaak drager van Entemoeba Invadens. Bij de schildpad zelf merk je niets omdat zij daarbij gewoon gezond blijven.
Hagedissen daarentegen sterven binnen enkele weken aan een amoebeninfectie.
Samenhouden betekent dat je heel goed moet zorgen dat terraria schoon blijven en mest ed snel geruimd wordt. Tussen het behandelen van beide dieren dien je dan uit veiligheid eerst de hagedissenterraria schoon te maken en daarna die van de schildpadden.

[Dit bericht is gewijzigd door dude op 29-04-2003 09:09]

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10091821
dubbel...

[Dit bericht is gewijzigd door Foksuk op 29-04-2003 20:18]

chello zuigt
pi_10099727
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:47 schreef dude het volgende:

[..]

Schildpadden zijn vaak drager van Entemoeba Invadens. Bij de schildpad zelf merk je niets omdat zij daarbij gewoon gezond blijven.
Hagedissen daarentegen sterven binnen enkele weken aan een amoebeninfectie.
Samenhouden betekent dat je heel goed moet zorgen dat terraria schoon blijven en mest ed snel geruimd wordt. Tussen het behandelen van beide dieren dien je dan uit veiligheid eerst de hagedissenterraria schoon te maken en daarna die van de schildpadden.


nou bij ons zijn er 24/7 mensen aanwezig worden elke dag de bakken schoongemaakt.
en de ontlasting en urine word meteen weg gehaald is niet hygienisch en niet mooi voor het publiek!
he buur!
  woensdag 30 april 2003 @ 02:24:48 #74
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10107107
quote:
Op maandag 28 april 2003 18:47 schreef tiez het volgende:

[..]

wij houden al de dieren zelf omdat de dieren meestal niet "normaal" zijn en niet de makkelijkste (meestal).
en onze instelling is de dieren een goed leven te geven tot het einde bij ONS.
wij kweken welzeker na!
nu hebben we 11 eieren van een albino korenslang die gaan allemaal wel in de particutire verkoop als ze uit zijn gekomen maar wel aan mensen die we vertrouwen en die aantonen ervaring te hebben en ruimte/tijd.
je kan niet zomaar naar binnenlopen en wat weg halen !

we hebben ook nog
1 copperhead(gifslang) met eieren
1korenslang met eieren
die nakomelingen gaan ook in de verkoop
het geld gaat allemaal de stichting in omdat we geen subsidie krijgen!
we hebben nog 2 tijgerpytons (4 en 3.5 meter)
met eieren en die worden in indonesie (waar we een project hebben) in het wild weer vrijgelaten.
de dieren die bij ons komen kunnen niet het wild meer in want die zijn een klein beetje aan mensen gewend of kunnen slecht jagen!

wat betreft de schildpadden!
er zijn geen problemen met leguaanen in combinatie met schildpadden bekent in nederland!
ze kunnen dus zowel met land als water schildpadden in combinatie (gezonde dieren)

wij houden al onze dieren trouwns eerst minimaal 6 maanden in carantaine dus ziektes bacterien en ongedierte worden niet door gegeven!


Nee dat je niet zomaar dieren daar kan kopen dat begrijp ik...en dat dat niet kan is alleen maar goed.....
Ik vroeg het me alleen af omdat je anders indien er nakweek komt die je niet weg doet/verkoopt dan zit je al snel met ruimte gebrek.

En ik zelf dacht dat als je een dier kan herplaatsen bij iemand die er intensief mee bezig is en weet wat hij of zij doet dat dat altijd nog de voorkeur heeft boven een opvang (hoe goed dan ook)
Vandaar mijn vraag.
Het is inderdaad zo dat er nogal eens dieren met een verleden of een afwijking in dat soort opvang terecht komen en mensen willen dat liever niet zien als ze een opvang of wat dan ook bezoeken of de dieren hebben veel aandacht nodig die bv makkelijker thuis gegeven kan worden of wat dan ook.

Merken jullie trouwens een stijging in het aantal leguanen dat opgevangen moet worden?? Ik weet dat ze nogal populair aan het worden zijn als huisdier. Helaas met alle gevolgen van dien omdat veel mensen eraan beginnen zonder echt te weten wat ze voor dier en verzorging in huis halen.
(ik bedoel niet alle mensen want er zijn er gelukkig ook veel die wel eerst onderzoek doen, zich laten informeren en lezen voordat ze aan een dier zoals een leguaan als huisdier beginnen)

pi_10108051
Er is wel een soort van verzadiging merkbaar in delen van europa en de Verenigde Staten. Nakweek zorgt ervoor dat de handel in wildvangdieren t.a.v. leguanen niet meer zo interessant is. Echter zijn die handelaren ook niet gek en hebben hun markt wat verschoven naar landen waarde Groene leguaan nog betrekkelijk nieuw is. Azië is momenteel een gebied maar ook dichter bij huis, bv Griekenland. Dieren die daar afgezet worden zijn zo goed als reddeloos verloren dieren. Kennis bij dierenartsen voor dit soort reptielen is nihil en aangezien het in diverse landen verboden is leguanen te houden, zijn er dierenartsen die weigeren te helpen.
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10121220

Nog een foto'tje dan maar.
*hap*

...
pi_10121450
kjoet!
  donderdag 1 mei 2003 @ 10:05:42 #78
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10125981
quote:
Op woensdag 30 april 2003 08:46 schreef dude het volgende:
Er is wel een soort van verzadiging merkbaar in delen van europa en de Verenigde Staten. Nakweek zorgt ervoor dat de handel in wildvangdieren t.a.v. leguanen niet meer zo interessant is. Echter zijn die handelaren ook niet gek en hebben hun markt wat verschoven naar landen waarde Groene leguaan nog betrekkelijk nieuw is. Azië is momenteel een gebied maar ook dichter bij huis, bv Griekenland. Dieren die daar afgezet worden zijn zo goed als reddeloos verloren dieren. Kennis bij dierenartsen voor dit soort reptielen is nihil en aangezien het in diverse landen verboden is leguanen te houden, zijn er dierenartsen die weigeren te helpen.
Als ik het zo om me heen hoor is er inderdaad een stijging in het aanbod van nakweek dieren bij dierenzaken ...alhoewel er niet alleen nakweek komt....dit heeft dan ook weer te maken met het feit dat veel leguanen eigenaren liever hun dieren niet via een dierenzaak verkopen om verschillende redenen.

Wat betreft de "wildvang" waar je het over hebt. Die markt is al lang bijna uitgestorven volgens mij.
"wildvang" zoals je een aantal jaren geleden nog zag komt bijna niet meer voor gelukkig.
Je ziet nog wel eens "wildvang" staan bij dieren maar dit is voornamelijk een stukje intressant maken van die dieren door de winkel.
Het gaat in 99.9 % van de gevallen om import van kweekfarms in het buitenland.
Wildvang komt bijna niet meer voor omdat de controle strenger is en het niet nodig is om deze risico's te lopen omdat er genoeg import via een aantal groothandels in reptielen (klinkt eng maar ja zo noem je het nou eenmaal) binnenkomt.
(dit is in ieder geval zo in Nederland, belgie en Duitsland)
Ik ben ook een voorstander van zoveel mogelijk nakweek dieren omdat Omdat de start van deze dieren een stuk minder stressvol is en het risico op parasieten etc een stuk minder.

En hoe rot het ook klinkt als ik het hoor over griekenland ...het is hier ook zo geweest. Er waren hier ook geen of heel weinig dierenartsen die kennis hadden van reptielen (niet gek als je te horen krijgt dat de opleiding diergeneeskunde in Utrecht tijdens de standaard opleiding ongeveer 2 weken aandaht besteed aan reptielen)
Gelukkig zijn er nu een aantal mensen die zich specialiseren op dit gebied en worden de dieren steeds bekender bij de dierenartsen.
Dat zal in dat soort landen ook wel zo gaan. Het kost alleen tijd en helaas dus ook dierenlevens.
Wat betreft dierenartsen die ze weigeren te behandelen die kan je het niet echt kwalijk nemen...indien de dieren daar verboden zijn..
Zij zijn volgens mij verplicht ook melding te maken van mensen die verboden dieren in bezit hebben....en terecht...als een dier niet gehouden mag worden door een particulier dan moeten ze dat ook niet doen...je weet dan ook dat je nergens hulp zal kunnen krijgen voor de dieren. En verboden is verboden...simpel.
Helaas zijn het weer de dieren die eronder lijden.

Ben wel blij dat ondanks de stijging van de populariteit van de leguaan het aantal dieren wat bij de opvang terecht komt niet echt stijgt.

pi_10140631
quote:
Op woensdag 30 april 2003 02:24 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Nee dat je niet zomaar dieren daar kan kopen dat begrijp ik...en dat dat niet kan is alleen maar goed.....
Ik vroeg het me alleen af omdat je anders indien er nakweek komt die je niet weg doet/verkoopt dan zit je al snel met ruimte gebrek.

En ik zelf dacht dat als je een dier kan herplaatsen bij iemand die er intensief mee bezig is en weet wat hij of zij doet dat dat altijd nog de voorkeur heeft boven een opvang (hoe goed dan ook)
Vandaar mijn vraag.
Het is inderdaad zo dat er nogal eens dieren met een verleden of een afwijking in dat soort opvang terecht komen en mensen willen dat liever niet zien als ze een opvang of wat dan ook bezoeken of de dieren hebben veel aandacht nodig die bv makkelijker thuis gegeven kan worden of wat dan ook.

Merken jullie trouwens een stijging in het aantal leguanen dat opgevangen moet worden?? Ik weet dat ze nogal populair aan het worden zijn als huisdier. Helaas met alle gevolgen van dien omdat veel mensen eraan beginnen zonder echt te weten wat ze voor dier en verzorging in huis halen.
(ik bedoel niet alle mensen want er zijn er gelukkig ook veel die wel eerst onderzoek doen, zich laten informeren en lezen voordat ze aan een dier zoals een leguaan als huisdier beginnen)


]

we merken geen groei van de aantal leguaanen.
maar wel de groei in de aantal dieren in het algemeen.
en vooral in de moerlijkere en mooiere/beschermde dieren.
er is wel een dalend aantal waterschildpadden wat word gevonden in de meren en sloten bij ons gebracht.

maar we blijven groeien en vooral met grootere dieren

he buur!
pi_10140758
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:05 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Als ik het zo om me heen hoor is er inderdaad een stijging in het aanbod van nakweek dieren bij dierenzaken ...alhoewel er niet alleen nakweek komt....dit heeft dan ook weer te maken met het feit dat veel leguanen eigenaren liever hun dieren niet via een dierenzaak verkopen om verschillende redenen.

Wat betreft de "wildvang" waar je het over hebt. Die markt is al lang bijna uitgestorven volgens mij.
"wildvang" zoals je een aantal jaren geleden nog zag komt bijna niet meer voor gelukkig.
Je ziet nog wel eens "wildvang" staan bij dieren maar dit is voornamelijk een stukje intressant maken van die dieren door de winkel.
Het gaat in 99.9 % van de gevallen om import van kweekfarms in het buitenland.
Wildvang komt bijna niet meer voor omdat de controle strenger is en het niet nodig is om deze risico's te lopen omdat er genoeg import via een aantal groothandels in reptielen (klinkt eng maar ja zo noem je het nou eenmaal) binnenkomt.
(dit is in ieder geval zo in Nederland, belgie en Duitsland)
Ik ben ook een voorstander van zoveel mogelijk nakweek dieren omdat Omdat de start van deze dieren een stuk minder stressvol is en het risico op parasieten etc een stuk minder.


hier heb je het dus een beetje mis.

80% tot 90% van de dieren in dierenspeciaal zaken zijn wildvang
daarvan zijn 40% oficieel nakweek maar door omkoperij enzo zijn ze als nakweek verhandeld.
dus 9 van de 10 dieren is wildvang.
vooral landen waar het arm is en oorlog is gaan de dieren sneller het land uit en ons land in via duitsland en frankrijk (groote leveraars van reptielen) waar ze als nakweek worden ge expteerd.

spijtig allemaal maar waar
daarom blijven wij ook kweken want elk dier wat nakweek is scheeld 3 dieren uit de natuur 1 die door gaat bij het vangen 1 die dood gaat bij het vervoer en 1 die word verkocht.

ookal mag je van de dieren bescherming in een opvang niet nakweeken dat is ook 1 van de redenen waarom we niet worden erkent.

he buur!
pi_10140781
quote:
Op woensdag 30 april 2003 23:27 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]

Nog een foto'tje dan maar.
*hap*


mooi dier ziet er gezond uit hou oud is hij
he buur!
  zaterdag 3 mei 2003 @ 16:00:37 #82
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10179939
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 20:23 schreef tiez het volgende:

[..]

hier heb je het dus een beetje mis.

80% tot 90% van de dieren in dierenspeciaal zaken zijn wildvang
daarvan zijn 40% oficieel nakweek maar door omkoperij enzo zijn ze als nakweek verhandeld.
dus 9 van de 10 dieren is wildvang.
vooral landen waar het arm is en oorlog is gaan de dieren sneller het land uit en ons land in via duitsland en frankrijk (groote leveraars van reptielen) waar ze als nakweek worden ge expteerd.

spijtig allemaal maar waar
daarom blijven wij ook kweken want elk dier wat nakweek is scheeld 3 dieren uit de natuur 1 die door gaat bij het vangen 1 die dood gaat bij het vervoer en 1 die word verkocht.

ookal mag je van de dieren bescherming in een opvang niet nakweeken dat is ook 1 van de redenen waarom we niet worden erkent.


Ik dacht echt niet dat die cijfers zo hoog liggen.
De meeste groothandelaren hebben voor zover ik weet deals met kweekfarms.
Daarmee steunen ze ook lokale projecten om leefgebieden te behouden
(ik heb nu trouwens alleen over leguanen...niet over andere reptielen want dat weet ik niet)
Die projecten hebben nu eenmaal geld nodig en dit is een van de manieren om geld te krijgen.
En gecontroleerde import is altijd nog beter dan ongecontroleerde
Ik geef toe dat er nog veel aan kan verbeteren.
Maar dat zal altijd zo blijven. Dat houd niet in dat je moet stoppen met verbeteren maar dat je niet alles in 1 dag 100% krijgt.
toch bevreemde de cijfers mij. Wildvang is namelijk zo moeilijk om winstgevend te maken. De prijzen van leguanen zijn niet zo hoog (te laag zelfs in mijn ogen) dus voordat je daar winst op maakt. En dat met de regels die de kopers toch moeten volgen is het risico meestal niet waard.
De kopers moeten tenslotte de zendingen kunnen verklaren. Alles moet op papier staan.
En dan kan je best wel eens iets vervalsen maar volgens mij is dat het niet waar.
Plus dat echte wildvang teveel risico met zich meebrengt wat betreft de gezondheid van de dieren.
Die dieren zijn veel vatbaarder voor overlijden door stress en hebben van parasieten
En hoe vang je even duizende jonge leguanen (die krengen zijn namelijk erg rap....de ouders zijn al niet te vangen en jonkies al helemaal niet..geloof me in heb in Costa Rica een poging gedaan een zwarte leguaan te pakken te krijgen , puur om even te bekijken niet om mee te nemen ofzo, maar no way...veel te snel)
Je zou dan wildvang volwassen leguanen kunnen gaan handelen maar die zijn niet te houden in een terrarium.


Ik denk toch echt dat de cijfers een stuk lager zijn.
Nogmaals mbt leguanen. Geen idee hoe het zit met schildpadden, slangen of andere reptielen.

Dat de dierenbescherming gecontroleerde nakweek niet toestaat is vreemd. Ik heb niets tegen de dierenbescherming op zich maar er zijn meer standpunten van ze waar ik me absoluut niet in kan vinden en die in mijn ogen niet echt stroken met hun kreten van "alles in het belang van het dier"
gecontroleerde nakweek zou toch iets moeten zijn waar zij juist ook voor zouden moeten zijn. dat is tenslotte beter voor de dieren ....maar dat is mijn mening.

pi_10183539
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:00 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Ik dacht echt niet dat die cijfers zo hoog liggen.
De meeste groothandelaren hebben voor zover ik weet deals met kweekfarms.
Daarmee steunen ze ook lokale projecten om leefgebieden te behouden
(ik heb nu trouwens alleen over leguanen...niet over andere reptielen want dat weet ik niet)
Die projecten hebben nu eenmaal geld nodig en dit is een van de manieren om geld te krijgen.
En gecontroleerde import is altijd nog beter dan ongecontroleerde
Ik geef toe dat er nog veel aan kan verbeteren.
Maar dat zal altijd zo blijven. Dat houd niet in dat je moet stoppen met verbeteren maar dat je niet alles in 1 dag 100% krijgt.
toch bevreemde de cijfers mij. Wildvang is namelijk zo moeilijk om winstgevend te maken. De prijzen van leguanen zijn niet zo hoog (te laag zelfs in mijn ogen) dus voordat je daar winst op maakt. En dat met de regels die de kopers toch moeten volgen is het risico meestal niet waard.
De kopers moeten tenslotte de zendingen kunnen verklaren. Alles moet op papier staan.
En dan kan je best wel eens iets vervalsen maar volgens mij is dat het niet waar.
Plus dat echte wildvang teveel risico met zich meebrengt wat betreft de gezondheid van de dieren.
Die dieren zijn veel vatbaarder voor overlijden door stress en hebben van parasieten
En hoe vang je even duizende jonge leguanen (die krengen zijn namelijk erg rap....de ouders zijn al niet te vangen en jonkies al helemaal niet..geloof me in heb in Costa Rica een poging gedaan een zwarte leguaan te pakken te krijgen , puur om even te bekijken niet om mee te nemen ofzo, maar no way...veel te snel)
Je zou dan wildvang volwassen leguanen kunnen gaan handelen maar die zijn niet te houden in een terrarium.


Ik denk toch echt dat de cijfers een stuk lager zijn.
Nogmaals mbt leguanen. Geen idee hoe het zit met schildpadden, slangen of andere reptielen.

Dat de dierenbescherming gecontroleerde nakweek niet toestaat is vreemd. Ik heb niets tegen de dierenbescherming op zich maar er zijn meer standpunten van ze waar ik me absoluut niet in kan vinden en die in mijn ogen niet echt stroken met hun kreten van "alles in het belang van het dier"
gecontroleerde nakweek zou toch iets moeten zijn waar zij juist ook voor zouden moeten zijn. dat is tenslotte beter voor de dieren ....maar dat is mijn mening.


ik heb het even na gevraagt op me werk.
bij leguaanen (iguana's dus) is de nakweek veel hoger wel tot 70 procent omdat de dieren vrij jong worden door gehandeld en als ze 60 tot 100 cm zijn kopen de mensen ze meestal.
en in amerika worden de iguana's net zoveel gehouden als roodwangschildpadjes hier en dat is erg veel. dus daar zijn veel kweekfarms die ook naar europa exporteren.
voor iguana's is dit.


andere reptielen nogsteeds giga veel nakweek want de mensen die ze vangen hebben geen cent en krijgen misschien 30 cent per gevangen dier en zijn blij als ze 20 dieren per dag vangen.
want je denkt toch niet dat de smokkelaars zelf de dieren vangen he???

he buur!
pi_10184003
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 20:24 schreef tiez het volgende:

[..]

mooi dier ziet er gezond uit hou oud is hij


Weet niet (heb hem vorig jaar van iemand gekregen), jaartje of 10 denk ik.
...
pi_10184960
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:41 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Weet niet (heb hem vorig jaar van iemand gekregen), jaartje of 10 denk ik.


hoe groot is hij?? hoeveel cm?
wat weegt ie ongeveer?
dan kan ik het ongeveer wel na rekenen als ie normaal is gevoerd in ze leven.

het is volgens mij een moorse landschildpad klopt dat?

he buur!
pi_10185232
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:32 schreef tiez het volgende:

[..]

hoe groot is hij?? hoeveel cm?
wat weegt ie ongeveer?
dan kan ik het ongeveer wel na rekenen als ie normaal is gevoerd in ze leven.

het is volgens mij een moorse landschildpad klopt dat?


Ja. Hij is precies 16 cm lang, en de laatste keer dat ik hem gewogen had (paar dagen terug) was hij 920 gram.
...
pi_10185273
ok ik zal het vragen op me werk ik denk niet dat ie de 10 haald hoor want we hebben in de opvang een moorse landschildpad van 11 zitten die 18cm is en 1.3 kilo weegt
he buur!
  zondag 4 mei 2003 @ 13:12:40 #88
52525 tiez
Ayetoo
pi_10194506
ik heb het na gevraagt en aan de gegevens gezien die ik heb gekregen (was genoeg) is ie rond de 5 en 7 jaar oud.
om een betere schatting te doen moet hij het dier zien maar dit is ook al goed.

dus hij geen 10
maar tussen de 5 en 7 jaar

he buur!
pi_10198041
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:12 schreef tiez het volgende:
ik heb het na gevraagt en aan de gegevens gezien die ik heb gekregen (was genoeg) is ie rond de 5 en 7 jaar oud.
om een betere schatting te doen moet hij het dier zien maar dit is ook al goed.

dus hij geen 10
maar tussen de 5 en 7 jaar


Ah okee, dan weet ik dat. Dank je.
...
  maandag 5 mei 2003 @ 10:39:42 #90
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10212842
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:17 schreef tiez het volgende:

[..]

ik heb het even na gevraagt op me werk.
bij leguaanen (iguana's dus) is de nakweek veel hoger wel tot 70 procent omdat de dieren vrij jong worden door gehandeld en als ze 60 tot 100 cm zijn kopen de mensen ze meestal.
en in amerika worden de iguana's net zoveel gehouden als roodwangschildpadjes hier en dat is erg veel. dus daar zijn veel kweekfarms die ook naar europa exporteren.
voor iguana's is dit.


andere reptielen nogsteeds giga veel nakweek want de mensen die ze vangen hebben geen cent en krijgen misschien 30 cent per gevangen dier en zijn blij als ze 20 dieren per dag vangen.
want je denkt toch niet dat de smokkelaars zelf de dieren vangen he???


Ik neem aan dat je bedoeld bij andere dieren giga veel wildvang ?
Nu is het een beetje onduidelijk.

Maar bij leguanen is het inderdaad veel meer gewoon gekweekt bij kweekfarms....
Helaas zijn er nog steeds winkels die aangeven "wildvang" terwijl dat dus absoluut niet zo is...en nog erger..er zijn mensen die vragen om "wildvang" dieren en geen nakweek willen hebben.
Mijn mening is dat zo'n persoon al geen reptiel aan zou mogen schaffen want dan snappen ze echt iets niet......
En ik gaf al aan dat ik het van de andere reptielen niet wist.

Dat de smokkelaars de dieren zelf niet gaan lopen vangen dat begrijp ik.
Die laten daar andere mensen wel voor opdraaien.
Verkleint voor hun ook weer de kans gepakt te worden en dat soort mensen maakt zich meestal liever ook niet moe.
Maar ja...zolang er een markt is zal er dit soort handel zijn..
en 'wij' zorgen voor die markt...
Zolang mensen dit soort dieren nog gewoon koopt ondanks dat ze weten dat het wildvang is of dat er dit soort dingen gebeuren zullen er smokkelaars blijven...helaas

pi_10216215
Ik vind die mensen zo erg die handelen in wilde dieren en al helemaal erg dat er mensen zijn die wildvang willen hebben..
jullie hebben het erover dat de dierenbescherming geen nakweek in opvang centra wil hebben waarom niet???
  maandag 5 mei 2003 @ 13:02:36 #92
52525 tiez
Ayetoo
pi_10216711
nee je begrijpt me niet.
ik zeg dat de dieren bescherming het niet goed vind om in een opvang te GAAN nakweeken.
maar we zijn bezicht met de wet bijzondere dieren om een dierentuin vergunning te krijgen. en dan mag je zoveel kweeken als je wilt ook voor comerieele doeleinden.(wat we nu zogoed als bijna niet doen)
he buur!
pi_10217330
nee jij begrijpt mij verkeerd want ik zeg precies t zelfde als wat jij zei dus niet meteen zo op een agresieffe toon terug schrijfen gewoon beter lezen oke.
pi_10217547
oja heb nog vraagje hoe laat je je leguaan afvallen??? de dierenarts vond de onze iets te dik en zat net ff naar haar te kijken en ze heeft best wel gelijk.
en nog vraagje ze heeft ook eenpaar jaar geleden onbevruchte eieren gelegd en daarna niet meer is dat normaal want ze kan sowieso niet zwanger worden van de andere want dat is een ander soort leguaan en weten niet precies als t een manetje of vrouwtje is het is een hetje maare komt dat vaker voor dat ze een maal eiern legt en daarna niet meer????
  maandag 5 mei 2003 @ 13:41:34 #95
52525 tiez
Ayetoo
pi_10218219
quote:
Op maandag 5 mei 2003 13:26 schreef anetje het volgende:
oja heb nog vraagje hoe laat je je leguaan afvallen??? de dierenarts vond de onze iets te dik en zat net ff naar haar te kijken en ze heeft best wel gelijk.
en nog vraagje ze heeft ook eenpaar jaar geleden onbevruchte eieren gelegd en daarna niet meer is dat normaal want ze kan sowieso niet zwanger worden van de andere want dat is een ander soort leguaan en weten niet precies als t een manetje of vrouwtje is het is een hetje maare komt dat vaker voor dat ze een maal eiern legt en daarna niet meer????
sorry als het agresief over kwam was niet de bedoeling.

ff ontopic:

elk eierleggend dier moet minimaal 1 keer per jaar eieren leggen. kijk maar naar een kip die doet dat dagelijks alsje de eieren weg haald.
dus ook een leguaan die niet word bevrucht legt eieren (als ze gezond zijn.

wat betreft het afvallen! ik weet niet wat je ze te eten geeft (aleen groente) maar probeer zoveel mogelijk blad groen te geven dus andijvie sla lof enz maar dat is al bekent ga ik van uit.
krijg thet dier genoeg beweging heeft het een groot genoeg terarium want als ze te klein(meestal te laag terarium) zitten dan kunnen ze nogwel een teveel stil gaan zitten en worden ze iets dikkig.
dus als je een terarium hebt wat aan de kleine kant is (2meter bij 2 meter is ruimte genoeg) laat haar dan regelmatig in de kamer lopen. waar je wel bij bent en hou deuren en ramen gesloten want als ze willen zijn ze erg snel. kijk ook uit want het kunnen slopers zijn.

he buur!
pi_10218507
ja maar dat is juist het vreemde ze hebben terarium tot aan t plafond ze lopen minstens twee keer per week los als t lekker weer is en ze krijgt om de dag andijvie sla banaan etc. dus vind t zo raar

naja van dta eieren leggen vin ik dan wel vreem dwant dat is al zo'n denk twee jaar geleden dat ze dat voor t eerst heeft gadaan maar normaal horen ze geoon een keer per jaar eieren te leggen bevrucht of onbevrucht maak niet uit dus????

  maandag 5 mei 2003 @ 13:54:48 #97
52525 tiez
Ayetoo
pi_10218769
ja dat met de eiren is wat vreemd.
misschien moet je der eens laten paren met een mannetje!
want reptielen kunnen legnoot krijgen en dat is vaak met de dood tot gevolg dan kunnen ze hun eieren niet kwijt.


en wat betreft je afval probleem. als ze een groot terartium heeft ( je plafon is niet 1.20 ga ik van uit) en een paar keer in de weeek los loopt. en je der regelmatig voer met vitmanine en klak preparaat geeft is en nisk aan de hand.
ej dierenarts zal het uit de boeken hebben denk ik want zoveel weten ze meestal niet van reptielen (als ie niet gespecialiseerd is) dus als het niet exstreem veel toeneemt moet je je geen zorgen maken.
gewoon 1 keer in de zoveel tijd even wegen.
eerst jij zonder dat diet op de schaal en dan met.
even rekenen en kijken of ze veel is aangekomen.

er zijn genoeg katten die te zwaar zijn en goed leven hebben dus iets te zwaar is geen probleem.
anders geef je der geleidelijk aan iets minder eten (niet meteen de helft minder)

he buur!
  maandag 5 mei 2003 @ 13:59:00 #98
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10218916
quote:
Op maandag 5 mei 2003 13:48 schreef anetje het volgende:
ja maar dat is juist het vreemde ze hebben terarium tot aan t plafond ze lopen minstens twee keer per week los als t lekker weer is en ze krijgt om de dag andijvie sla banaan etc. dus vind t zo raar

naja van dta eieren leggen vin ik dan wel vreem dwant dat is al zo'n denk twee jaar geleden dat ze dat voor t eerst heeft gadaan maar normaal horen ze geoon een keer per jaar eieren te leggen bevrucht of onbevrucht maak niet uit dus????


Sla....?? Toch geen gewone sla he ?? daar zit namelijk veel teveel nitraat in en verder zit er niets in sla behalve vocht..

Leguanen kunnen eieren leggen ongeacht of er een man in de buurt is of dat er bevruchting is geweest. Maar dan hooguit 1 x per jaar niet een paar keer.
Net zoals kippen dus inderdaad.
Alleen is het niet zo dat ze dit ieder jaar doen.
Ze kunnen namelijk de eieren ook weer re-sorberen. Dan worden de eieren weer door het lichaam opgenomen voordat er een klaklaag vormt. Dit gebeurt meestal bij niet bevruchte eieren. Maar soms leggen de dieren ze ook.
(hiervan merk je dus weinig behalve dat het dier bv minder/tot niet eet en toch een dikke buik heeft)

Een leguaan op dieet klinkt een beetje vreemd. Je kan eventueel wat meer bladgroen (paksoi, andijvie etc geven) en wat meer afwisselen met wat vruchten (papaya, mango, verse vijgen etc), en wat tauge (zowie zo af en toe goed voor vitamine B maar niet teveel geven) en wat minder banaan geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Tigress74 op 05-05-2003 14:08]

  maandag 5 mei 2003 @ 14:06:06 #99
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10219181
quote:
Op maandag 5 mei 2003 13:54 schreef tiez het volgende:
ja dat met de eiren is wat vreemd.
misschien moet je der eens laten paren met een mannetje!
want reptielen kunnen legnoot krijgen en dat is vaak met de dood tot gevolg dan kunnen ze hun eieren niet kwijt.
Zowel onbevruchte als bevruchte eieren kunnen voor legnood zorgen.
Dus het laten paren is niet altijd een oplossing.
(plus vind maar eens een mannetje die in paartijd is wanneer jouw vrouwtje in paartijd is en dan ook nog eens een geschikte..dat is ook niet zo makkelijk)

Je moet inderdaad in de gaten houden of je leguaan eet of niet. En of er eventueel bobbels vormen in de buik van het dier.
Je kan ook nog een rontgenfoto laten maken indien je erg twijfelt (maar dan heb je wel weer de stress van een tripje dierenarts)
Mocht je echt twijfelen dan is het de trip wel waard. Mocht je dierenarts weinig ervaring hebben vraag dan of hij de meest gevoelige film wil gebruiken en dan zie je vanzelf rondjes/ovaaltjes op de foto indien er eieren zijn.
Mochten het volwaardige eieren zijn dan zie je duidelijk een fel witte lijn rondom de vormen (dit is de kalklaag) . Dan zou je eventueel kunnen kiezen voor het opwekken van het leggen door toedienen van oxytocine (week-opwekkend middel)
Mocht je deze lijnen niet zien dan zeker niet doen.

Een leguaan hoeft niet meer te overlijden aan legnood indien de eigenaar dingen goed in de gaten houd en weet waar hij/zij op moet letten en er een kundige dierenarts bij betrokken is.
Ik heb zelf ook een leguaan met behulp van een gigantische dierenarts door legnood en alle complicaties erna geholpen.
maar je moet dingen wel in de gaten houden.

Mocht je denken dat je dierenarts er misschien niet genoeg van weet kijk dan even op de site www.groeneleguanen.nl voor een lijst van dierenartsen die ervaring hebben met leguanen.
Daar melden namelijk mensen de dierenartsen aan bij wie ze goede ervaringen hebben en misschien zit er 1 bij jou in de buurt.

pi_10239530
Valt weinig meer aan toe te voegen lijkt mij. Zoals eerder al gezegd geef geen banaan meer of andere calorierijke producten zoals zoete aardappel of brood. Sla niet meer geven maar groente en fruitproducten waar de Calsium en Fosforverhouding rond de 2:1 staat. Een mmoie voedingstabel kan je bij de Stichting Doelgroep Groene Leguanen downloaden. Dit maakt het op juiste wijze voeden een stuk simpeler.

Tiez, in je profiel zag ik dat je uit de regio Haarlem komt. De beste dierenarts vind je onder deze link. http://www.dierenkliniek-europaplein.com/ Kijk eens op deze site en je weet bij voorbaat dat je hier het beste af bent.

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10249239
Sinds ik een nieuw huis heb, met voldoende ruimte erbij, ben ik van plan mijn oude hobby te hervatten.

Ik heb gehad: Piranha's, Chileense Vogelspin, Teju, Boa c's, Visslangen, Rattenslangen, Gecko's, Schorpioenen, Slangehalsschildpadden, KoningsPython, Bijtschildpad en nog wat andere beestjes.

Ik wil nu gifkikkers die tot de orde van Dendrobatidea behoren gaan houden, ik heb mijzelf al voldoende ingelezen (ruim 5 jaar in alle boeken die ik kon vinden.). En nu na deze lange periode ben ik klaar voor het bouwen van mijn aqua terrarium met watervallen van 1x1x1.

Door het plaatsen van latten op de vloer die langer zijn dan het terrarium, hoop ik het gewicht te minimaliseren dat op de houten vloer komt. Daarbij wil ik een laag piepschuim onder de bak aanbrengen waardoor het gewicht gelijk word gedeelt over het totale oppervlak van de vloer... Ik heb dit al eens eerder gedaan met een aquarium van dezelfde afmetingen.

Hierna zal ik bemoste rotsen aanbrengen danwel varenwortel gebruiken om een verschil in hoogten aan te brengen in de bak, vanzelfsprekend ga ik gebruik maken van planten zoals bromelia fam. om de kikkers te laten voortplanten ipv. fotokokertjes.

Ik verwacht over een half jaar te beginnen, als ik het geld bij elkaar heb. Daarna zal ik ongeveer 3 tot 5 maanden met de bak bezig zijn, waarna ik de kikkers die ik in quarantine van 1 maand afzonderlijk van elkaar heb gehouden zal plaatsen in de bak....

Ik kan niet wachten!

  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:00:53 #102
52525 tiez
Ayetoo
pi_10255497
kijk dat is nou de goede manier om met reptielen om te gaan!
je goed voor berijden !
mooi dat jij het welzijn van de dieren op de voorgrond zet!
top
he buur!
pi_10257071
Ik doe ook maar een duit in het zakje...
Dit zijn mijn luipaardgekko's...


Als iemand interesse heeft? Ik heb niet zo veel tijd meer om voor die beesten te zorgen.

Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_10259447
Probeer eens een advertentie bij Lacerta te plaatsen. Weet je vrijwel zeker dat je luipaardgekko's bij een liefhebber terrecht gaan komen.
http://www.xs4all.nl/~lacerta/
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10259917
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 22:42 schreef dude het volgende:
Probeer eens een advertentie bij Lacerta te plaatsen. Weet je vrijwel zeker dat je luipaardgekko's bij een liefhebber terrecht gaan komen.
http://www.xs4all.nl/~lacerta/
Is een goed idee, bedankt!
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_10269057
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:00 schreef tiez het volgende:
kijk dat is nou de goede manier om met reptielen om te gaan!
je goed voor berijden !
mooi dat jij het welzijn van de dieren op de voorgrond zet!
top
Mijn eerste beesten gingen om die reden juist vaak dood, oefening baart kunst zegt men. In het begin begon ik met slangen, die onder de luizen zaten van de dierenwinkel of een te kleine kooi hadden voor hun territorium (hagedissen).

Door niet te leren waar een bak aan moet voldoen krijg je verschrikkelijke rituelen, die dier en houder een negatief resultaat geeft. Bij mijn eerste visslang was de slang bijna verhongerd omdat ik niet wist dat het een visslang was, waar ook weer de verantwoording ligt bij de dierenwinkel. Om vervolgens te bezwijken aan de luizen die ik gratis had gekregen van de winkel.

Tegenwoordig overdrijf ik bijna in veiligheid etc., hoewel ik nergens de ziektes van dendrobatessen heb kunnen vinden, gaan ze lekker in qaurantine, beter een bezweken aan een ziekte dan 12 beestjes... Ik heb nu al 200 euro aan boeken uitgegeven, zoals het boek : Jewels of the rainforrest.

Erg duur boek, maar erg mooi. Hierdoor heb ik geleerd welke soorten bij elkaar kunnen en hoe jeje bak moet opstellen voor dergelijke "leefgemeenschap".

  woensdag 7 mei 2003 @ 18:14:44 #107
52525 tiez
Ayetoo
pi_10277411
ik heb in het begin (ben pas 2 jaar bezig hoor) ook wat fouten gemaakt met zomaar een leuk dier kopen ben daarom 4 dieren verloren en dat vind ik erg zielig voor die beessies!
ik doe het nu anders.
ik ga 2 schildpadden nemen en ik heb me voorgenomen om ze pas te gaan nemen als me zus het huis uit is (september) dus akn ik eerst veel info zoeken in het archief van de dierenopvang en op internet enz .
en dan uitgebreid een bak bouwen en inrichten en dan pas het dier aanschaffen!

dat vind ik de beste manier het liefs heb ik uhm ook morgen maarja zo werkt het niet het is geen kat zodat iedereen je kan vertellen hoe en wat je er mee moet doen je moet naar info zoeken!

he buur!
  woensdag 7 mei 2003 @ 18:15:38 #108
52525 tiez
Ayetoo
pi_10277434
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:59 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik doe ook maar een duit in het zakje...
Dit zijn mijn luipaardgekko's...

[afbeelding] [url=http://groups.msn.com/_Secure/0WwDoAhYdFVAJXeLHQWtd8JfZucQi2i1e9OGqiURdd4cjrU9LmR56PZfEG0S*gJHDCrpTuRDys

6C3reFTjKT41lCnQVTUaFchFtHLvRmpOZShhZ3wCJYuXUtXYVK3cs5JbUdp0nUy9ys/Afbeelding-316.jpg?dc=4675420789887044281][afbeelding][/url]
[afbeelding]Als iemand interesse heeft? Ik heb niet zo veel tijd meer om voor die beesten te zorgen.


dan maak je toch tijd vind ik!
he buur!
  woensdag 7 mei 2003 @ 18:23:04 #109
52525 tiez
Ayetoo
pi_10277553
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:59 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik doe ook maar een duit in het zakje...
Dit zijn mijn luipaardgekko's...

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]Als iemand interesse heeft? Ik heb niet zo veel tijd meer om voor die beesten te zorgen.


btw ik zou ze wel willen hebben en ik heb een bak waar ze in kunnen maar geen plek om die bak neer te zetten inverband met een schildpad die ik ga nemen.
eerst de schildpad daarna zie ik wel veder.


als je ze niet kan verkopen en je wilt ze 100% zeker kwijt kan je ze altijd naar TCN animal resque brengen http:///www.reptielenopvang.nl
daar krijgen ze een goede verzorgen tot ze van ouderdom dood gaan!

he buur!
pi_10284590
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 18:15 schreef tiez het volgende:

[..]

dan maak je toch tijd vind ik!


Ben ik helemaal met je eens....alleen zit ik straks niet zoveel meer thuis ivm met mijn studie. En als er mensen zijn die er nog veel plezier aan kunnen beleven, is dat natuurlijk altijd beter. Deze beestjes vragen trouwens nauwelijks verzorging...genoeg vitamientjes, vers water en af en toe een schoon terrarium en ze zijn weer tevreden.....
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_10301302
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 18:23 schreef tiez het volgende:

[..]

btw ik zou ze wel willen hebben en ik heb een bak waar ze in kunnen maar geen plek om die bak neer te zetten inverband met een schildpad die ik ga nemen.
eerst de schildpad daarna zie ik wel veder.


als je ze niet kan verkopen en je wilt ze 100% zeker kwijt kan je ze altijd naar TCN animal resque brengen http:///www.reptielenopvang.nl
daar krijgen ze een goede verzorgen tot ze van ouderdom dood gaan!


Genoeg reptielenzaken die ze anders ook overnemen.
pi_10304942
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 17:03 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Genoeg reptielenzaken die ze anders ook overnemen.


ook een oplossing aleen dan weet je nooit of degene die ze koopt er wel tijd voor heeft!
he buur!
pi_10316607
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 19:42 schreef tiez het volgende:

[..]

ook een oplossing aleen dan weet je nooit of degene die ze koopt er wel tijd voor heeft!


Je mag logische wijze wel aannemen dat iemand die een luipaardgecko neemt, er de tijd voor zal nemen... Meeste mensen die nemen vaak het mooie groene motief van een ander gecko soort (naam vergeten.)
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:54:41 #114
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10317308
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 12:20 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Je mag logische wijze wel aannemen dat iemand die een luipaardgecko neemt, er de tijd voor zal nemen... Meeste mensen die nemen vaak het mooie groene motief van een ander gecko soort (naam vergeten.)


Dat mag je hopen ja...maar het komt helaas vaak genoeg voor dat mensen impuls aankopen doen als het gaat om dieren..
(zie asiels en andere opvang voor dieren)
En dan blijken ze helemaal geen tijd, zin of ruimte te hebben voor het dier ..of zin om te lezen en zich te verdiepen in de verzorging zoals vaak nodig is bij reptielen....
pi_10327056
Klopt dat mensen vaak de bijkomende kosten, problemen tijdens ziekte en investereren tijd en research van het te houden dier onderschatten. Daar zijn helaas ook veel reptielen verkopende dierenwinkels debet aan. De fabels die diverse dierenwinkels je op de mouw spelden zijn zo divers dat je er een boekwerk van zou kunnen uitbrengen. Foutieve informatie is dus ook een van de redenen dat mensen afstand van hun reptiel willen doen.
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10342248
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:57 schreef dude het volgende:
Klopt dat mensen vaak de bijkomende kosten, problemen tijdens ziekte en investereren tijd en research van het te houden dier onderschatten. Daar zijn helaas ook veel reptielen verkopende dierenwinkels debet aan. De fabels die diverse dierenwinkels je op de mouw spelden zijn zo divers dat je er een boekwerk van zou kunnen uitbrengen. Foutieve informatie is dus ook een van de redenen dat mensen afstand van hun reptiel willen doen.
kijk maar op http://www.reptielenopvang.nl en dan bij laatste nieuws kan je zien wat er de afgelopen 3 jaar aan dieren binnen zijn gekomen bij TCN reptielen opvang in haarlem!
he buur!
pi_10371256
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 12:54 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Dat mag je hopen ja...maar het komt helaas vaak genoeg voor dat mensen impuls aankopen doen als het gaat om dieren..
(zie asiels en andere opvang voor dieren)
En dan blijken ze helemaal geen tijd, zin of ruimte te hebben voor het dier ..of zin om te lezen en zich te verdiepen in de verzorging zoals vaak nodig is bij reptielen....


Ik heb dan ook mijn eigen speciaal zaak waar ik dieren zou wegdoen ALS ik ze al zou verkopen, ik heb er meerdere keren bijgestaan dat hij een 12 jarig kind en moeder een kruisverhoor aflegde over wat het kind wist over het verzorgen van een leguaan... Inmiddels is de zaak van eigenaar gewisseld alleen ik heb het gevoel dat deze man hetzelfde is.
  maandag 12 mei 2003 @ 23:14:52 #118
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10388341
quote:
Op maandag 12 mei 2003 12:20 schreef Aneurism het volgende:

[..]

ik heb er meerdere keren bijgestaan dat hij een 12 jarig kind en moeder een kruisverhoor aflegde over wat het kind wist over het verzorgen van een leguaan...


En terecht !!
Kijk iedereen moet nadenken over waar ze aan beginnen voordat ze een dier in huis nemen....wat voor dier dan ook.
Maar voor een hond of kat kan je bij iedere dierenarts terecht en staat het voer in tig versies kant en klaar in de schappen van de supermarkt.
Bij reptielen komt er even een stuk meer zelf initiatief en ook werk van de eigenaar bij kijken mbt huisvesting en eten.
ook kan je niet bij iedere dierenarts terecht.

Ik wil jullie nu niet persoonlijk aanvallen en ik lees ook dat jullie dingen nu anders doen.
Maar als jullie eerst hadden nagedacht over jullie eerste keren aanschaffen van dieren, onderzoek hadden gedaan, gelezen, meerdere dierenwinkels bekeken, bij doelgroepen waren gaan informeren ect.
Dan hadden jullie geen dieren vol parasieten gekochtmaar indien mogelijk nakweek, of dieren uit de dierenzaak die goed waren, misschien zelfs de dieren met de parasieten kunnen redden en waren jullie eerste dieren niet overleden of waren het gezondere dieren geweest om mee te beginnen.

Vandaar dus mijn uitspraak dat het terecht is dat die man navraag doet bij potentiele kopers of ze snappen waar ze aan beginnen.
Dit om dierenleed te voorkomen en om te voorkomen dat er na een jaar een ziek dier weer bij hem in de winkel terecht komt.
Helaas zien veel mensen dieren nog steeds als koopwaar zoals een shirt. Bevalt het niet dan breng je het terug.
En zo werkt het dus niet !
(vandaag weer in de dierenzaak waar ik vaak kom meerdere verhalen van de eigenaar vernomen nav een vrouw die gewoon hondsbrutaal zei "als hij me niet bevalt kan ik hem toch gewoon over 3 maander terugbrengen" ze had het over een schilpad)
De jongen (zoon van eigenaar) flipte enigzins (terecht !!) en vertelde dat het hier ging om levende dieren en niet om een kledingstuk.
Hij heeft haar geen dier verkocht

Helaas zijn er mensen die dit niet waarderen, zowel kopers als verkopers die het niet kan schelen hoe en wat de eigenaar doet met het dier, en daardoor heb je de zwarthandelaren en broodfokkers.
Of gewoon slechte dierenwinkels
Denk hierbij aan de doorgefokte labradors en goldenretrievers, de reptielen vol parasieten, de puppy's in kleine kooitjes in een dierenwinkeltje die totaal geen socialisatie krijgen etc etc etc.

Door dit soort dingen beter te regelen, betere controle, meer betrokkenheid van verkopers etc etc kan dit in mijn ogen verbeteren,.
En nee dan heb ik het niet over het verbieden van het houden van huisdieren in het algemeen of reptielen in het bijzonder.
Deze dieren kunnen gewoon volgens de huidige CITES gehouden worden en dat moet zo blijven.
De controle bij dierenzaken etc kan wel strenger. zowel bij inkoop als verkoop.

Nou ik heb mijn hart weer even kunnen luchten dus stap weer van mijn sinasappelkistje af

pi_10393316
quote:
Op maandag 12 mei 2003 23:14 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

En terecht !!
Kijk iedereen moet nadenken over waar ze aan beginnen voordat ze een dier in huis nemen....wat voor dier dan ook.
Maar voor een hond of kat kan je bij iedere dierenarts terecht en staat het voer in tig versies kant en klaar in de schappen van de supermarkt.
Bij reptielen komt er even een stuk meer zelf initiatief en ook werk van de eigenaar bij kijken mbt huisvesting en eten.
ook kan je niet bij iedere dierenarts terecht.

Ik wil jullie nu niet persoonlijk aanvallen en ik lees ook dat jullie dingen nu anders doen.
Maar als jullie eerst hadden nagedacht over jullie eerste keren aanschaffen van dieren, onderzoek hadden gedaan, gelezen, meerdere dierenwinkels bekeken, bij doelgroepen waren gaan informeren ect.
Dan hadden jullie geen dieren vol parasieten gekochtmaar indien mogelijk nakweek, of dieren uit de dierenzaak die goed waren, misschien zelfs de dieren met de parasieten kunnen redden en waren jullie eerste dieren niet overleden of waren het gezondere dieren geweest om mee te beginnen.

Vandaar dus mijn uitspraak dat het terecht is dat die man navraag doet bij potentiele kopers of ze snappen waar ze aan beginnen.
Dit om dierenleed te voorkomen en om te voorkomen dat er na een jaar een ziek dier weer bij hem in de winkel terecht komt.
Helaas zien veel mensen dieren nog steeds als koopwaar zoals een shirt. Bevalt het niet dan breng je het terug.
En zo werkt het dus niet !
(vandaag weer in de dierenzaak waar ik vaak kom meerdere verhalen van de eigenaar vernomen nav een vrouw die gewoon hondsbrutaal zei "als hij me niet bevalt kan ik hem toch gewoon over 3 maander terugbrengen" ze had het over een schilpad)
De jongen (zoon van eigenaar) flipte enigzins (terecht !!) en vertelde dat het hier ging om levende dieren en niet om een kledingstuk.
Hij heeft haar geen dier verkocht

Helaas zijn er mensen die dit niet waarderen, zowel kopers als verkopers die het niet kan schelen hoe en wat de eigenaar doet met het dier, en daardoor heb je de zwarthandelaren en broodfokkers.
Of gewoon slechte dierenwinkels
Denk hierbij aan de doorgefokte labradors en goldenretrievers, de reptielen vol parasieten, de puppy's in kleine kooitjes in een dierenwinkeltje die totaal geen socialisatie krijgen etc etc etc.

Door dit soort dingen beter te regelen, betere controle, meer betrokkenheid van verkopers etc etc kan dit in mijn ogen verbeteren,.
En nee dan heb ik het niet over het verbieden van het houden van huisdieren in het algemeen of reptielen in het bijzonder.
Deze dieren kunnen gewoon volgens de huidige CITES gehouden worden en dat moet zo blijven.
De controle bij dierenzaken etc kan wel strenger. zowel bij inkoop als verkoop.

Nou ik heb mijn hart weer even kunnen luchten dus stap weer van mijn sinasappelkistje af


Als kind van 12 had ik al wat dieren gehad, een vogelspin die ik tot mijn 18de heb gehad. Totdat ik in dat zaakje een bak met slangen zag...

Ik vroeg informatie aan de man en kreeg alleen te horen over wat ze te eten nodig hadden en hoe de bak eruit moest zien, na 2 weken besloot ik terug te gaan en heb stiekem het beest op mijn slaapkamer gehouden.

Als 12 jarige was ik nog nooit in aanraking gekomen met medicinale zorg van een dier, en om eerlijk te zijn is dat het moeilijkste van het houden van reptielen... Symptonen zijn moeilijk te herkennen en op niet ieder parasiet staat de naam afgedrukt.

Misschien hard, maar misschien is 1 miskoop al "goed" voor het verdere leven van dieren die later worden gekocht. Ik ben er namelijk van overtuigd dat als je niet opgroeid met het idee dat slanger "cool" zijn, je op latere leeftijd je minder in dergelijke dieren zal intereseren. Mijn moeder bevoorbeeld is nooit meer in mijn kamer gekomen nadat ik een vogelspin had, en deed niets om iets te leren...

Anyway, door die miskoop heb ik geleerd dingen door te lezen. Ik doe er daarom ook in ieder geval een jaar over om over te gaan tot aankoop van een reptiel e.d., ik zoek en zoek tot ik het juiste dier heb gevonden. Gezond en wel...

Door die miskoop ben ik ook meer begaan geworden met dieren, zo heb ik een blauw tong skink (whatever) mond op mond beademing gegeven.

Kortom je leert van je fouten, en voortaan voorkom ik ooit de fout weer in te gaan. En broodfokkers hou je nooit tegen, enige blije wat ik kan melden is dat de dierenwinkel in hoogcaterijnen gesloten is!

  woensdag 14 mei 2003 @ 09:38:52 #120
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10416819
Nogmaals ik wilde niemand persoonlijk aanvallen maar het viel me op dat mensen gewoon aangaven 4 x de fout in te zijn gegaan en ik hoop alleen dat we dat in de toekomst kunnen voorkomen.
En hier hebben de dierenwinkels ook een grote verantwoording in...want de dierenwinkel zat al fout om jou zonder genoeg/de juiste info en als 12 jarige (zonder ouders erbij) een slang te verkopen.
Een reptiel (wat voor soort dan ook) is nu eenmaal geen huisdier voor kinderen (tenzij de ouders ze houden en het kind er op die manier mee grootgebracht is) maar dan nog dan hebben de ouders de verantwoording over de dieren.

Dat je nu research doet voordat je aan een dier begint vind ik
Wou dat iedereen dat deed. En inderdaad een miskoop kan dit stimuleren maar het zou niet nodig moeten zijn.
Nogmaals door controle van de dierenwinkel (verstrekken juiste info, mensen vragen of ze weten waar ze aan beginnen en of ze enige kennis hebben, en niet verkopen aan kinderen)
En dat geld voor alle diersoorten want ieder dier heeft specifieke verzorging nodig. Alleen reptielen extra ivm huisvesting en voer want daar kan je niet alles kant en klaar voor vinden en literatuur is moeilijk te vinden of spreekt elkaar tegen.

Medische problemen zijn heel lastig bij reptielen dat weet ik uit ervaring. Ze laten niets merken totdat het al te laat is over het algemeen dus er ligt ook daar veel verantwoording bij de eigenaren om dagelijk je dier te bekijken en om kleine hints te zien.
En zelfs dan worden er fouten gemaakt door eigenaren/dierenartsen door gebrek aan kennis/ervaring (en dan bedoel ik ook dat er over sommige reptielen gewoon zo weinig bekend is dat het absoluut geen onwil is van een van beide partijen maar de kennis is er gewoon niet.

Juist het gebrek aan kennis bij aanschaf zorgt voor veel ellende
Iemand die niets gelezen danwel uitgezocht heeft zal bij aanschaf van een reptiel bv het volgende zeggen :
"nou schat zullen we dat leguaantje nemen want die is zo lekker rustig en blijft zitten als je je hand in de bak steekt. Het diertje is dus lekker tam al"
Iemand die wel nagedacht heeft en informatie opgezicht heeft zou zeggen :
"nou geen mij die leguaan maar niet want die is te stil...hij probeert niet te vluchten dus grote kans dat het dier parasieten heeft of iets anders mankeert. Hij zou natuurlijk vluchtgedrag moeten vertonen maar doet dit niet dus daar is iets mee aan de hand"


Dus nee het was geen aanval op mensen maar ik probeerde juist te benadrukken hoe makkelijk het nog fout gaat en hoeveel dieren er onnodig overlijden. Terwijl dit in veel gevallen te voorkomen is.
Danwel door dat mensen zelf goed beseffen wat ze doen, danwel door de handelaren die juiste info vertrekken en navraag doen bij potentiele kopers.

pi_10420797
Zolang er geen regels zijn, kan je niets doen aan de dierenwinkels.... Ze kunnen doen wat ze willen, en maken dus misbruik van newbies onder de houders van reptielen en amfibieen.
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:52:49 #122
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10422738
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:42 schreef Aneurism het volgende:
Zolang er geen regels zijn, kan je niets doen aan de dierenwinkels.... Ze kunnen doen wat ze willen, en maken dus misbruik van newbies onder de houders van reptielen en amfibieen.
Daarom zei ik in een vorige post ook al dat dat eens strengere regels en controles voor moeten komen ipv verbieden van het houden van reptielen zoals oa de dierenbescherming wil.
Dan kan je dat soort zaken beter aanpakken indien ze de dieren niet goed verzorgen of mensen klagen over de manier waarop ze de dieren verkopen.
pi_10430345
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:52 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Daarom zei ik in een vorige post ook al dat dat eens strengere regels en controles voor moeten komen ipv verbieden van het houden van reptielen zoals oa de dierenbescherming wil.
Dan kan je dat soort zaken beter aanpakken indien ze de dieren niet goed verzorgen of mensen klagen over de manier waarop ze de dieren verkopen.


Ben het zeker met je eens, echter denk ik dat het controlleren van eigenaren zeer moeilijk gaat worden, ik had hetzelfde plan al 6 jaar geleden.
pi_10432854
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:03 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ben het zeker met je eens, echter denk ik dat het controlleren van eigenaren zeer moeilijk gaat worden, ik had hetzelfde plan al 6 jaar geleden.


Het controlleren van eigenaren is inderdaad ondoenlijk. Wat wel werkt is mensen die bijvoorbeeld reptielen willen houden zo goed mogelijk informeren wat daar bij komt kijken. Internet is daar een fantastisch medium voor. Het zou al heel mooi zijn als dierenzaken je voor de aankoop je bijvoorbeels www adressen verstrekt waar je jezelf kan onformeren over het soort dier wat je wilt houden. Daaron zou het mooi zijn als veel doelgroepen een site op het internet hebben en vervolgens de linken daar naartoe bekend zijn bij dierenwinkels en dierenartsen
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
  woensdag 14 mei 2003 @ 22:52:38 #125
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10437453
Dat bedoelde ik ook. Kijk controleren bij mensen thuis dat zal niet gaan werken...dat is gewoon niet te doen.
Daarom leg ik ook telkens de nadruk op controle van dierenwinkels Waar halen ze de dieren vandaan, hoe zitten de dieren erbij, hoe verkopen ze de dieren, geven ze info, kijken ze of de potentiele kopers geschikt zijn etc. Kijk controle daarop is wel degelijk mogelijk (100% zal je niet redden maar ieder dier wat je wel red is het waard)

Ikzelf ben helemaal gek op groene leguanen. Heb er zelf nu nog 1 thuis. De dierenwinkel waar ik kom liggen flyers van de doelgroep groene leguanen die ik heb uitgeprint (zijn er speciaal voor en zijn te vinden op www.groeneleguanen.nl ) en ik heb gevraagd of de dierenwinkel deze flyers wil meegeven aan mensen die leguanen kopen. Ze geven zelf al goeie info maar hiermee kunnen mensen de doelgroep steunen..er is een forum voor vragen en ervaringen etc.
Ook bij 2 dierenartsen heb ik deze flyers afgegeven.
Als iedereen dit soort dingen bij zijn/haar dierenwinkel/dierenarts zou doen voor de dieren waar ze mee bezig zijn dan kan je al veel mensen informeren. (denk aal Lacerta etc) als mensen die reptielen houden via hun doelgroep of vereniging dit soort flyers bij dierenzaken/artsen zouden neerleggen (even vragen en meestal zeggen ze "ja") dan kom je ook al een heel eind met het zorgen dan mensen makkelijke toegang hebben tot informatie. En dan ook nog eens goede info.
Want ook al is het Internet een goede bron af en toe kom je natuurlijk ook erg oude info tegen en hiermee kan je goed de fout in gaan.
Juist via specifieke fora/doelgroepen/verenigingen weet je zeker dat je up to date info krijgt.

Dus mocht je lid/donateur zijn van iets specifiek voor jou dieren kijk dan of er flyers/folders via die vereniging te krijgen zijn en vraag aan de dierenwinkel of dierenarts waar je bekend of onbekend zijn of ze de mensen die zulke dieren aanschaffen zo'n flyer mee willen geven.
(je kan dit natuurlijk ook vragen bij een willekeurige dierenwinkel waarvan je weet dat ze reptielen verkopen)
Zo kan er een grote groep mensen bereikt worden en steun je de informatie stroom en je eigen vereniging...en het meest belangrijke..op die manier kan je dieren redden

pi_10442503
Hey Tigress74,
Is het mogelijk dat jij mij een PM-etje stuurt bij de doelgroep???
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
  donderdag 15 mei 2003 @ 10:10:02 #127
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10443083
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 09:33 schreef dude het volgende:
Hey Tigress74,
Is het mogelijk dat jij mij een PM-etje stuurt bij de doelgroep???
Ik denk het wel...als je me eerst wil vertellen wat een PM-etje is

[Dit bericht is gewijzigd door Tigress74 op 15-05-2003 10:17]

  donderdag 15 mei 2003 @ 10:17:10 #128
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10443207
oeps
pi_10444147
quote:
Op woensdag 30 april 2003 23:27 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]

Nog een foto'tje dan maar.
*hap*


Heej, jij hebt ook zo'n leuk beest. Ik heb zelf precies dezelfde en die hebben we al iets van 20 jaar. Ben wel benieuwd hoe jij hem verzorgt.
pi_10451379
Helemaal met je eens Tigress, alleen daarvoor moeten een aantal wetten voor aangenomen worden...
  donderdag 15 mei 2003 @ 15:29:02 #131
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10451914
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 15:11 schreef Aneurism het volgende:
Helemaal met je eens Tigress, alleen daarvoor moeten een aantal wetten voor aangenomen worden...
Tsja...en dat duurt in Nederland altijd (te) lang helaas.
Nu helemaal...voordat er wetten kunnen worden aangenomen schijn je namelijk eerst een regering te moeten hebben ..en tsja
Alhoewel er met de huidige CITES wetgeving ook wel het nodige mogelijk is maar dan zijn er weer niet voldoende mensen om de controles uit te voeren.

Maar helaas zijn er ook verschillende meningen hierover..en zijn ook groepen die niet dit soort wetten willen maar willen dat de CITES wetten worden aangescherpt en er een verbod komt op het houden oa reptielen. Hopelijk zullen dat soort wetten niet worden aangenomen.

pi_10453363
Niet het nodige, dieren die op Cites staan zoals enkele kameleons, welke de dierenwinkel in hoog catherijne deze had ... Opgezet...

Gelukkig is die zaak gesloten.

  donderdag 15 mei 2003 @ 16:40:31 #133
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10453882
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:22 schreef Aneurism het volgende:
Niet het nodige, dieren die op Cites staan zoals enkele kameleons, welke de dierenwinkel in hoog catherijne deze had ... Opgezet...

Gelukkig is die zaak gesloten.


Doordat er controle is geweest of gewoon gestopt?
zoals ik al zei..er zou het nodige gedaan kunnen worden aan de hand van de CITES regels...maar er zijn gewoon geen mensen die het controleren bij bv dierenwinkels....niet goed genoeg in ieder geval want de mensen zijn er niet voor....helaas

Kijk dat er mensen zijn die de regels overtreden tsja...maar door controle kan je allicht die mensen opsporen en aanpakken..als je niets doet dan geef je een soort van vrijbrief...zo van "het mag niet maar we controle niet dus... "
En dat laatste in helaas nu het geval

pi_10455032
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:40 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Doordat er controle is geweest of gewoon gestopt?
zoals ik al zei..er zou het nodige gedaan kunnen worden aan de hand van de CITES regels...maar er zijn gewoon geen mensen die het controleren bij bv dierenwinkels....niet goed genoeg in ieder geval want de mensen zijn er niet voor....helaas

Kijk dat er mensen zijn die de regels overtreden tsja...maar door controle kan je allicht die mensen opsporen en aanpakken..als je niets doet dan geef je een soort van vrijbrief...zo van "het mag niet maar we controle niet dus... "
En dat laatste in helaas nu het geval


Doordat er teveel werd ingebroken en junks rond de winkel hingen en hieruit stolen.
pi_10461147
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 10:10 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Ik denk het wel...als je me eerst wil vertellen wat een PM-etje is


Als je bij de doelgroep op het forum bovenin op gebruikerslijst klikt en mijn naam opzoekt, zie je daar de mogelijkheid om PM aan te klikken. Grtz, Evert
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
  zondag 25 mei 2003 @ 16:40:49 #136
52525 tiez
Ayetoo
pi_10668937
YES als alles goed verloopt heb ik binnekort een koppeltje griekse landschildpadden van 2 jaar oud YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES WHOEHOE

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 27-05-2003 15:48]

he buur!
pi_10711810
Hey hoi ik was van plan om een groene wateragaam te kopen tot dat ik een australische zag.. Ik vind deze veel mooier.. maar ik vroeg me af of iemand wist of deze anders verzorgd moeten worden dan een groene wateragaam??

Wie kan mij er wat meer over vertellen kan weinig vinden over de australische namelijk..

Thnks.

groene wateragaam


australische wateragaam


Australische wateragaam

Deal with it; rock 'n roll
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:41:37 #138
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10711944
Ik heb net in je andere topic zitten posten ....
pi_10712050
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:41 schreef Tigress74 het volgende:
Ik heb net in je andere topic zitten posten ....
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:38 schreef Tigress74 het volgende:
HI,

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met reptielen maar als ik zo even snel wat opzoek over deze dieren is dit geen dier voor een beginner.
Het zijn vrij grote dieren dat ten eerste maar vooral de verzorging heeft nogal wat om handen.
Zo lees ik dat de dieren een winterperiode nodig hebben om te kunnen voortplanten.....en met winterperiode bedoel ik dat je de dieren bij max 10 graden moet houden.....dit is zowiezo beter voor de dieren ook al wil je niet kweken. Dit houd dan in dat je de dieren echt op een aparte manier moet gaan houden om die temperaturen te kunnen garanderen...in een terrarium in je huiskamer gaat dit niet echt makkelijk want daar is het al snel warmer.
Ook zijn ze minder makkelijk hanteerbaar dan de groene wateragamen of baard agamen....dus het lijkt me geen starters dier..maar nogmaals ik weet niet hoeveel ervaring je al hebt.

Als je geen ervaring hebt met reptielen in het algemeen of agamen in het bijzonder zou ik eerst voor een baardagaam of wateragaam gaan.
Die zijn wat makkelijker te houden en is ook meer info over te vinden



We gaan hier verder, die andere doe ik dicht.
Topic titel aangepast.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 27-05-2003 15:47]

  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:47:54 #140
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10712134

Er zijn geloof ik toch maar weinig reptielen liefhebbers hier dus kan je het inderdaad beter bij elkaar gooien allemaal
pi_10712572
Hey bedankt voor de info.. Dit zou mijn eerste agaam worden maar ik wil er eerst veel over weten zodat ik zeker weet dat ik er goed voor kan zorgen.. mijn vriendin weet er wel veel van en er zitten een aantal reptielen zaken bij ons in de buurt..

Ik ga nog wel is even naar de bieb ofzow kijken of ik wat boeken kan vinden er over.. kan op het net alleen een duitse pagina vinden met wat info over de australische wateragaam..

Ik denk dat ik het gewoon op een groene wateragaam ga houden.

Deal with it; rock 'n roll
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:42:03 #142
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10713521
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:06 schreef Suphafly het volgende:
Hey bedankt voor de info.. Dit zou mijn eerste agaam worden maar ik wil er eerst veel over weten zodat ik zeker weet dat ik er goed voor kan zorgen.. mijn vriendin weet er wel veel van en er zitten een aantal reptielen zaken bij ons in de buurt..

Ik ga nog wel is even naar de bieb ofzow kijken of ik wat boeken kan vinden er over.. kan op het net alleen een duitse pagina vinden met wat info over de australische wateragaam..

Ik denk dat ik het gewoon op een groene wateragaam ga houden.


Hier staat ook nog wat info :
http://www.nnsw.quik.com.au/khearn/Lizards/waterdragon.htm
maar dat is vrij algemeen. Zeker niet specifiek genoeg om op basis daarvan het dier te gaan houden.
Zoek gewoon eens op de latijnse naam (Physignathus lesueurii lesueurii
) via google dan vind je ook vast wel wat info.

Kijk verder eerst naar hoe correct de info is de je krijgt bij een dierenwinkel. Helaas zijn niet alle dierenzaken even goed in het verstrekken van informatie of geven foute/achterhaalde informatie.
Vraag desnoods iets over reptielen waar je wel iets van weet en kijk of ze juiste antwoorden geven. En neem iemand mee die een beetje verstand heeft van reptielen om te kijken hoe de dieren eruit zien bij de winkel. Die pesoon weet een beetje waarnaar te kijken om te zien of de dieren allicht op het eerste gezicht gezond zijn.
(bloedmijt, gedrag etc) Zo kan je misschien een hoop ellende voorkomen. Je kan lang niet alles zien aan een dier maar er zijn een paar aanwijzigingen waar een beginner de fout mee in kan gaan en iemand met wat kennis wel ziet.
Bv dieren die heel rustig zijn en niet wegrennen voor een hand in het terrarium zijn volgens een beginner "lief en al tam"
Voor iemand met wat meer ervaring is dit juist een reden om een dier niet te kopen. Die persoon denkt "het dier rent niet weg, overlevings instinct is niet in orde, of het dier is verzwakt dus grote kans dat het dier ziek is"

Vergeet ook niet de dieren te laten onderzoeken door een dierenarts op parasieten en wormen na aanschaf.

  dinsdag 27 mei 2003 @ 18:21:40 #143
52525 tiez
Ayetoo
pi_10715698
hmm australische agaam ??? die ken ik niet ken geen info over geven.
en geloof nooit wat een dierenwinkel zegt die gasten willen toch aleen maar geld zien zoek iemand die ze ook heeft!
he buur!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 21:37:09 #144
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_10719562
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 18:21 schreef tiez het volgende:
hmm australische agaam ??? die ken ik niet ken geen info over geven.
en geloof nooit wat een dierenwinkel zegt die gasten willen toch aleen maar geld zien zoek iemand die ze ook heeft!
Er zijn ook wel dierenzaken die wel goeie info meegeven en wel vragen aan toekomstige eigenaren of ze weten waar ze aan beginnen.
Alleen als je zelf de basis kennis niet hebt is het voor jou niet duidelijk waar je aan begint...of je dat echt wil..en of de dierenwinkel wel de juiste info geeft...met alle mogelijke gevolgen van die..
Bereid je goed voor......weet waar je aan begint.....kijk rustig rond...informeer indien mogenlijk naar nakweek bv bij een reptielen vereniging.
pi_10725821
De Groene Wateragaam is een vrij onrustige hagedis. Voor dit soort zal je een oeverterrarium moeten maken. De minimale maat voor een hagedis en maximaal een koppel is 150 x 50 x 60 cm. Heel erg belangrijk bij deze dieren is dat er een grote waterpartij is met heel erg schoon water. Je hebt dus filters nodig en je zal het heel vaak moeten verversen. Deze hagedissen hebben de nare gewoonte om vaak tegen de ruiten van het terrarium aan te springen. Opgedane verwondingen hierbij kunnen snel ontsteken als het water niet in topconditie is. Hier kunnen deze dieren dan eventueel aan overlijden.
Net zoals met leguanen vinden deze hagedissen het heerlijk om op een tak boven het water te liggen.
In de wintermaanden hebben dien je de temperatuur in het terrarium ongeveer 5 graden Celsius te laten zakken en de verlichtingsduur 4 uur te verminderen. Omdat deze dieren onrustig zijn kost het veel moeite ze handtam te maken.
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_10729943
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 08:07 schreef dude het volgende:
De Groene Wateragaam is een vrij onrustige hagedis.

Deze hagedissen hebben de nare gewoonte om vaak tegen de ruiten van het terrarium aan te springen.

Omdat deze dieren onrustig zijn kost het veel moeite ze handtam te maken.


dit klopt niet over de wateragamen..

ten eerste is een wateragaam geen hagedis.. hagedissen zijn een aparte soort van de reptielen net als de agamen.

Nakweek agamen heb meestal niet de gewoonte om tegen de ramen op te springen, dit is alleen zo met de wildvang. In de winkel moeten ze je vertellen of ze wildvang of nakweek zijn.. kunnen ze je dit niet vertellen dan moet je een andere winkel zoeken.
Wildvang dieren hebben erg veel moeite om te wennen aan de ineens kleine omgeving waarin ze gehouden worden.. Daardoor proberen ze te ontsnappen, dit doen ze dus door tegen de ramen aan te springen. Dat ze daardoor lelijke verwondingen op kunnen lopen heb je wel gelijk in.

Wateragamen zijn alleen erg onrustig als ze wildvang en al volwassen zijn als je ze koopt. Als je een jonge wateragaam aanschaft dan is deze heel erg makkelijk tam te krijgen door ze met de hand te voeren (met een pincet bijv. krekels voeren)


Zoals suphafly al zei:

quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:06 schreef Suphafly het volgende:
mijn vriendin weet er wel veel van
pi_10746516
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:00 schreef freaky-me het volgende:

dit klopt niet over de wateragamen..

ten eerste is een wateragaam geen hagedis.. hagedissen zijn een aparte soort van de reptielen net als de agamen.


Ok.... hier dan even wat basiskennis:
De klasse reptiel (ongeveer 70000soorten) worden verdeeld in 4 orden.
1. slangen en hagedissen, ongeveer 6700 soorten.
2. schildpadden, ongeveer 250 soorten.
3. krokodillen, ongeveer 23 soorten.
4. tuatara's, 2 soorten.
Agamen vallen dus onder de orde hagedissen.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:00 schreef freaky-me het volgende:

Nakweek agamen heb meestal niet de gewoonte om tegen de ramen op te springen, dit is alleen zo met de wildvang. In de winkel moeten ze je vertellen of ze wildvang of nakweek zijn.. kunnen ze je dit niet vertellen dan moet je een andere winkel zoeken.
Wildvang dieren hebben erg veel moeite om te wennen aan de ineens kleine omgeving waarin ze gehouden worden.. Daardoor proberen ze te ontsnappen, dit doen ze dus door tegen de ramen aan te springen. Dat ze daardoor lelijke verwondingen op kunnen lopen heb je wel gelijk in.

Wateragamen zijn alleen erg onrustig als ze wildvang en al volwassen zijn als je ze koopt. Als je een jonge wateragaam aanschaft dan is deze heel erg makkelijk tam te krijgen door ze met de hand te voeren (met een pincet bijv. krekels voeren)


Laatse deel klop. eerste deel niet. De Groene wateragaam staat bekend om zijn onrustig gedrag. Dat wil niet zeggen dat dit bij een ieder zo is. Je moet je alleen realiseren dat er een redelijke kans bestaat dat je een onrustig dier blijft houden.Wildvang heeft in die zin daarmee te maken dat deze per defenitie altijd onrustig zijn. Aangezien een wateragame een maximale lengte van 80 cm kan bereiken is vrijwel elk riparium te klein.
Hat tam krijgen door met de hand/pincet voer aan te bieden is wel een goede methode.
"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
  donderdag 29 mei 2003 @ 00:51:24 #148
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10748044
ik heb er niet heel veel verstand van.
Maar de groene wateragaam is heel makkelijk tam te krijgen. Koop een stel kleintjes elke dag je hand in de bak stopp en ze wennen er aan. Ik heb stage gelopen in een reptielen winkel in scheveningen. Daar moest ik elke dat de ruiten schoon maken. Dus elke dag met je hand de bak in. De nieuwe jonge beestjes waren in het begin mega druk. Later bewogen ze niet eens meer als je met je hand er in ging.

Zelf was ik helemaal weg van de gekko. Prachtige beesten. Alleen krijg ze niet aan je vinger. Want je krijgt ze niet snel los en ze kunnen tering hart bijten!

Ze hadden daar ook kleine krokodillen. ( ze heten anders weet niet meer hoe ) Dat waren echt leuke beesten. Worden niet veel groter dan 30 a 40 CM. Je moet er wel de ruimte voor hebben.

Ze hadden daar ook hele kleine dunne slangetjes geen idee meer hoe dat hete. Maar die waren ECHT gaaf. ze eten vis en kleine instekten en zijn heel bewegelijk.Leuke beesten om ook naar te kijken!

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_10916218
fftjes nieuwe fototjes van onze lievies


lief he

pi_11025085
hey ik ben ook helemaal gek van die beesten heb er ook een eigen site over en lijkt me leuk om er met iemand over te praten
Bezoek ook een de Reptielen site: [http://hagedissen.net]
pi_11032270
ik heb besloten.
geen landschildpadden.
maar kameleons.
na mijn vakantie bak bouwen. september de dieren halen
ik ga jemen kameleons nemen.
he buur!
  woensdag 11 juni 2003 @ 17:01:11 #152
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_11037769
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 13:51 schreef tiez het volgende:
ik heb besloten.
geen landschildpadden.
maar kameleons.
na mijn vakantie bak bouwen. september de dieren halen
ik ga jemen kameleons nemen.
Jemen Kameleons
Er komen in Jemen tig soorten kameleons voor.
Ik denk dat je je de Calyptratus bedoelt (dat zijn die kameleons met dat punthoofd zeg maar )

Waar ga je de kameleons vandaan halen als ik vragen mag ?
Uit de dierenwinkel, een de beurs of bij een partuculier?
Ga je een koppel nemen of alleen een mannetje ??

pi_11050333

In de verzorging gaat veel aandacht en tijd zitten. In het begin vooral.

Zo moet je iedere ochtend als ze nog klein zijn eten klaarzetten, ook moet je de kleine beestjes water toedienen, dit kan je doen met een pipet.

Verder moet je een UV-TL in je terrarium hebben UV straling is nodig. Zonder UV zullen de beestjes niet lang leven, zomers kan je dit van de directe zon krijgen door de kameleons in een buiten terrarium te zetten. Glas en perspex laten geen uv stralen door het is dus noodzakelijk ze in een gazen terrarium te zetten. Verder moet je ook een kalkpreperaat hebben wat je over de krekels stooit.

Omdat de kameleons binnen een maand of 5 volwassen zijn en dus heel snel groeien is de UV en de kalk echt een must!!

de kalk (die je via een preparaat geef) zorgt ervoor dat de botten groei tijdens het snelle proces goed door groeien, terwijl de UV straling ervoor zorgt dat de vitamine D geactiveerd word.

Het terrarium wat nodig is voor een Kameleon is voor een mannetje ongeveer LxBxH 60x60x120. Dit is wel als ze volwassen zijn.

Voor het vrouwtje kan een terrarium van LxBxH 120x60x90 goed ook dit weer als ze volwassen zijn.

in het begin zal een terrarium van 100x50x80 voldoende zijn.

denk er wel aan volwassen kameleons kan je beter los laten lopen want het zijn eigenlijk geen terrarium dieren, en als ze dan toch in een terrarium moeten(bijvoorbeeld s`avonds) zorg dan dat het terrarium het liefst hoog is dan lang, kameleons willen graag de hoogte in. Ook ventilatie is erg belangrijk, niet te veel want van tocht kunnen ze een longontsteking krijgen.

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_11053999
hey dude

Ik heb een eigen reptielen site en we zoeken nog wat info foto's etc over kameleons mischien wil jij ons helpen?

en andere mensen zijn natuurlijk ook welkom mail mij

drZjatulL@dalach.nl

grtzz

Bezoek ook een de Reptielen site: [http://hagedissen.net]
  donderdag 12 juni 2003 @ 15:02:52 #155
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_11059977
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 07:46 schreef dude het volgende:
[afbeelding]

In de verzorging gaat veel aandacht en tijd zitten. In het begin vooral.

Zo moet je iedere ochtend als ze nog klein zijn eten klaarzetten, ook moet je de kleine beestjes water toedienen, dit kan je doen met een pipet.

Verder moet je een UV-TL in je terrarium hebben UV straling is nodig. Zonder UV zullen de beestjes niet lang leven, zomers kan je dit van de directe zon krijgen door de kameleons in een buiten terrarium te zetten. Glas en perspex laten geen uv stralen door het is dus noodzakelijk ze in een gazen terrarium te zetten. Verder moet je ook een kalkpreperaat hebben wat je over de krekels stooit.

Omdat de kameleons binnen een maand of 5 volwassen zijn en dus heel snel groeien is de UV en de kalk echt een must!!

de kalk (die je via een preparaat geef) zorgt ervoor dat de botten groei tijdens het snelle proces goed door groeien, terwijl de UV straling ervoor zorgt dat de vitamine D geactiveerd word.

Het terrarium wat nodig is voor een Kameleon is voor een mannetje ongeveer LxBxH 60x60x120. Dit is wel als ze volwassen zijn.

Voor het vrouwtje kan een terrarium van LxBxH 120x60x90 goed ook dit weer als ze volwassen zijn.

in het begin zal een terrarium van 100x50x80 voldoende zijn.

denk er wel aan volwassen kameleons kan je beter los laten lopen want het zijn eigenlijk geen terrarium dieren, en als ze dan toch in een terrarium moeten(bijvoorbeeld s`avonds) zorg dan dat het terrarium het liefst hoog is dan lang, kameleons willen graag de hoogte in. Ook ventilatie is erg belangrijk, niet te veel want van tocht kunnen ze een longontsteking krijgen.


Kalkpreperaat is zeker noodzakelijk. Ja kan een klein bakje nemen en daar de krekeltjes en later sprinkhanen even samen met de poeder in rondschudden zachtjes zodat het preperaat moooi verdeelt word over de voeder dieren en de kameleons genoeg binnen krijgen.

Water geven met een pipet is niet noodzakelijk en vind ik erg risicovol. (mbt forceren, water in de longen en dan longontsteking met als gevolg einde van de kameleon)
Je kan beter de dieren sproeien zodat ze het water van de ramen of takken die in het terrarium staan kunnen drinken ..dit gaat prima...
Sproeien is zowiezo noodzakelijk vanwege de luchtvochtigheid en zo geef je de oudere dieren ook te drinken.

Zorg voor voldoende groen in het terrarium want je kameleon wil zich verstoppen. Schrik niet als je het dier niet kan vinden want zelfs in een klein terrarium kan je een dier al snel kwijt zijn

UV-B verlichting is zeker nodig inderdaad. Heel belangrijk.
Ook belangrijk is om de dieren (indien je een koppel neemt) apart te houden en alleen als het vrouwtje wil paren samen te zetten.
Als je maar 1 dier wilt neem dan alleen een mannetje want een vrouwtje moet 1 x per jaar bevrucht worden anders dan gaat ze dood.
Neem geen 2 mannetjes samen want die maken elkaar af in een klein terrarium.

Kameleons zijn ook erg stress gevoelig. Je kan dus beter de terraria in een aparte huiskamer zetten en niet in je woonkamer waar veel drukte is. Kameleons schrikken snel dus praat zachtjes als je bij het terrarium staat en laat ze niet schrikken. Ze kunnen dan echt gewoon dood van de tak vallen.

Zorg dat je een niet al te jong diertje koopt. De uitval onder jonge kameleons is erg hoog. Van de 40 eieren die uitkomen zullen er misschien 18 de 'puberteit' halen. De rest zal uitvallen. als je de dieren niet al te jong koopt dan is het risico minder.

Ik heb jaren kameleons in een terrarium gehouden zonder dat dat problemen gaf. Los laten lopen kan wel maar dan moeten ze in een ruimte zitten waar voldoende luchtvochtigheid is. Genoeg warmte, goeie verlichting overal en geen tocht. Dus een compleet aparte kamer.

kameleons zijn niet de meest simpele reptielen om te houden. EN dat terwijl de Calyptatus dan nog de meest makkelijke is onder de kameleons.

pi_11090492
ik weet wel hoe ik kameleons moet verzorgen hoor en dat het veel tijd kost.
maar ik maak er gewoon tijd voor want dat zijn ze dubbel en dwars waard.
ik haal me dieren btw bij een kweker
he buur!
pi_11090534
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 16:54 schreef tiez het volgende:
ik weet wel hoe ik kameleons moet verzorgen hoor en dat het veel tijd kost.
maar ik maak er gewoon tijd voor want dat zijn ze dubbel en dwars waard.
ik haal me dieren btw bij een kweker
btw ik krijg morgen 2 roodwangschildpadjes die mensen kwijt willen.
met alles er op en der aan bak pomp voer enz enz enz.
of ik ze voor de rest van hun leven wou verzorgen nou GRAAG!
he buur!
pi_12836013
*kick* We hebben nu ook een baardagaam, iemand nog specifieke tips?
According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful.
pi_13277431
Foto's te bekijken hiero:
http://80.242.100.30/photo-archive/Jaymz/index.html

Nou ik heb "jaymz" nu al bijna 1,5 jaar, hijs iets meer dan 2 jaar oud, was ongeveer 7 maanden toen ik em kreeg. ( ze wisten helaas nie wanneer hij uit t ei gekropen was )
Hijs nu iets van 50 Cm moet nog ietsiepietsie groeien

Binnenkort krijgtie een nieuw huis, 200x60x65cm maar dat moet nog allemaal geregeld worden.

quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:51 schreef BrokenToe het volgende:
*kick* We hebben nu ook een baardagaam, iemand nog specifieke tips?
boeken lezen, heb ik ook gedaan!

en het wordt beetje overschat wat je allemaal moet doen met die beesten, ze kunnen best wel tegen een stootje hoor!

Ze hoeven niet de perfecte leefruimte/temperatuur/voedsel etc een graadje verschil boeit ook nie, of eens een dag overslaan met voeren
zolang je em maar niet verwaarloost!

maybe een dom voorbeeld,maar ze zeggen ook altijd van Steuren ( een vis jah) dat ze perfect water moeten hebben, geen algen, uvlampen enzo... terwijl die van ons alles overleven!!
paar dagen geleden gaat de bel, staat de buurvrouw met een emmer water met een stuer erin aan de duer... steur lag in het paadje 10 meter verderop... en gister morgen lag een andere voor de deur... ( geen idee btw hoe ze druit zijn gekomen, hebben nu iig een net over de vijver )

die beesten kunnen wel wat verdragen hoor

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_13419772
baardagamen wel en gecko's ook wel! maar anderre reptielen zijn echt wel moerlijk!
en je kan natuurlijk alles volgens de regels van het boek doen!
of met een paar aanpassingen je eigen regels maken!

mij werd ook afgeraden een 7 jaar oude groene leguaaan die agresief was tam te maken!
als je hem niet voert en je zwaait elke dag met een blaadje sla komt ie vanzelf naar je toe en laaT Ie zich oppakken!
het is hard maar het lukte wel! en het baasje is me eeuwig dankbaar want die kan weer rustig de sere in!
het werkte trouwens binnen 3 dagen en na 13 dagen was ie zo mak als een lammetje (ik ben wel een paar keer gebeten en geslagen)

dus regels moet je wel lezen en niet negeren maar kleine aanpassingen doet iedereen!

[Dit bericht is gewijzigd door tiez op 24-09-2003 21:42]

he buur!
pi_13421684
op die manier heb ik het mn vissen aangeleerd om uit me handen te eten, zelfs goudwindes! tzijn zowat de drukste vissen...

mijn baardagame eet nu al een kleine week HELEMAAL nix, begin me nu wel zorgen te maken.
Hij beweegt ook bijna niet, hijs nu na 2 dagen eindelijk eens op een andere plek gaan liggen, zalk maar es langs een doktor gaan?

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 26 september 2003 @ 20:04:14 #162
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_13467014
Ik heb nu een paar keer baardagamen in een dierenwinkel gezien en ik vind ze toch wel erg leuk, vooral omdat ze tam worden.

Ik ben me nu een beetje aan het inlezen via internet.
Bakgrootte, voedsel, verzorging etc etc.
Vreemd is dat veel sites elkaar een beetje tegenspreken.
Voorbeeld: het voeren van meelwormen, sommige sites zeggen dat je dat niet moet doen en anderen vinden het prima.

Dus misschien is een boek van experts wel goed. Iemand een suggestie?

Daarnaast zat ik me af te vragen waar je het beste een baardagaam kan kopen, speciaalzaken? Afhalen bij mensen die kleintjes kregen?
Ik vind het namelijk een beetje raar om ze te halen bij een dierenwinkel waar ze alleen schildpadden en een paar agaampjes hebben, komt niet echt professioneel over.

Daarnaast vraag ik me af wat een goede prijs is voor een bak?
(Adressen? tweedehands? etc)
Ik zit op kamers en heb dus een beperkte ruimte een bak van 1.20 zit er dus zeker niet in. Daarom wil ik ook een van de kleinere agaam soorten, zodat ze niet in de stress komen.

Ik heb geen haast om er een te kopen, moet ook natuurlijk nog toestemming van de huisbaas krijgen

pi_13467766
als je op kamers zit geen reptielen nemen please valt altijd tegen!
als je vedere info wilt mail me ff ik ken genoeg mensen die er veel van weten ties@weirdinside.nl
he buur!
pi_13467778
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:47 schreef metallicattim het volgende:
op die manier heb ik het mn vissen aangeleerd om uit me handen te eten, zelfs goudwindes! tzijn zowat de drukste vissen...

mijn baardagame eet nu al een kleine week HELEMAAL nix, begin me nu wel zorgen te maken.
Hij beweegt ook bijna niet, hijs nu na 2 dagen eindelijk eens op een andere plek gaan liggen, zalk maar es langs een doktor gaan?


voer elke dag hetgene wat hij/zij het lekkerste vind en hopen dat ie snel wat pakt dwangvoeding is na een week echt niet nodig!
he buur!
  zaterdag 27 september 2003 @ 13:38:39 #165
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_13477548
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 20:42 schreef tiez het volgende:
als je op kamers zit geen reptielen nemen please valt altijd tegen!
als je vedere info wilt mail me ff ik ken genoeg mensen die er veel van weten ties@weirdinside.nl

ja uhm, waarom niet?
pi_13482064
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 20:04 schreef Fliepke het volgende:
Ik heb nu een paar keer baardagamen in een dierenwinkel gezien en ik vind ze toch wel erg leuk, vooral omdat ze tam worden.

Ik ben me nu een beetje aan het inlezen via internet.
Bakgrootte, voedsel, verzorging etc etc.
Vreemd is dat veel sites elkaar een beetje tegenspreken.
Voorbeeld: het voeren van meelwormen, sommige sites zeggen dat je dat niet moet doen en anderen vinden het prima.

Dus misschien is een boek van experts wel goed. Iemand een suggestie?

Daarnaast zat ik me af te vragen waar je het beste een baardagaam kan kopen, speciaalzaken? Afhalen bij mensen die kleintjes kregen?
Ik vind het namelijk een beetje raar om ze te halen bij een dierenwinkel waar ze alleen schildpadden en een paar agaampjes hebben, komt niet echt professioneel over.

Daarnaast vraag ik me af wat een goede prijs is voor een bak?
(Adressen? tweedehands? etc)
Ik zit op kamers en heb dus een beperkte ruimte een bak van 1.20 zit er dus zeker niet in. Daarom wil ik ook een van de kleinere agaam soorten, zodat ze niet in de stress komen.

Ik heb geen haast om er een te kopen, moet ook natuurlijk nog toestemming van de huisbaas krijgen


The general Care Of Bearded Dragons, is een goed boek, kben het alleen nog nergens tegengekomen

Speciaalzaak vind ik altijd beter, mits ze je iets over het beestje kunnen vertellen.
Bij een particulier weet je nooit wat je nou krijgt

Ik heb de mijne bij een dierenwinkel gekocht, maar ze konden me bijna nix vertellen, geboorte, ouders, nix, nu heb ik er wel spijt van dat ik niet ergens anders heen ben gegaan want ik weet nu ook niet hoe oud hij precies is, volgens de winkel zou ie een maand of 7, 8, 9 maanden zijn, wisten ze niet
Zie je maar weer hoe belangrijk het is om veel erover te lezen
Toch ben ik blij dat ik em heb

Nou kleiner dan 100x50x40 zou ik echt niet gaan!
Mijn baardagame is nu bijna volgroeid en zit dus in een bak van 100x50x40 en die is te klein voor em, daarom ga ik em binnenkort eentje van 200x65x60 kopen.

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_13482116
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 20:43 schreef tiez het volgende:

[..]

voer elke dag hetgene wat hij/zij het lekkerste vind en hopen dat ie snel wat pakt dwangvoeding is na een week echt niet nodig!


hij eet echt helemaal nix, en ik kan em van alles geven:
bananen, sla, komkommer, morio's, sprinkhanen, appel, worst
nix eet ie, kan ik almaal wegpleuren na 1 dag als het slecht begint te worden....
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  maandag 29 september 2003 @ 10:26:51 #168
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13514689
Ik heb nu ondertussen dit gehele topic doorgelezen en ik MOET er even op reageren...

Offy - Roodwangsierschildpadden mogen gewoon nog zonder problemen verkocht worden. Enkel de invoer van buiten de EU is verboden, om zo de farms in Florida e.d. tegen te gaan. Echter sluiproutes zijn er nog steeds en het verbod richt zich slechts op de 'top of the bill'. Oftewel je ziet een verschuiving van Roodwangsierschildpad (Trachemys scripta elegans) naar een andere ondersoort; de geelwangsierschildpad (trachemys scripta scripta) en naar de zaagrug (Graptemys kohnii) etc etc.
Nakweek van Roodwangsier mag dus nog steeds zonder probleem verkocht worden.

Fasfar - Ga absoluut niet in op de ervaringen van Schildpaddencentrum!!! Deze mensen hebben absoluut niet de expertise op schildpadgebied!!! Ze wilden een luchtbrug vormen van opgevangen schildpadden naar italie om ze daar in een buitenverblijf op te vangen. Hoezo, faunavervalsing in de hand werken??

Tigress - "Wildvang" gebeurt inderdaad nog veel en veel en veel en veel meer dan je denkt. Tuurlijk bestaan er tegenwoordig kweekfarms maar waar denk je dat zij hun 'verversing' vandaan halen?? Inderdaad, wildvang!! Met name Doosschildpadden uit Azie worden grotendeels wildgevangen en doorverkocht... Enorme aantallen! Tieze heeft hier dus gelijk...

NB. Ik heb het dus zuiver over schildpadden!!

Zodra wij geloven dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje...
pi_13552631
ik heet tiez

[Dit bericht is gewijzigd door tiez op 01-10-2003 19:43]

he buur!
  zondag 5 oktober 2003 @ 18:06:12 #170
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_13669279
Heeft er maybe iemand een telefoon nummer / adres van een doktor die tenminste iets verstand heeft van baardagamen/hagedissen?

De normale dierenarts vertrouw ik niet!

Ik begin me nu wel zorgen te maken over mn baardagame.

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  zondag 5 oktober 2003 @ 18:38:04 #171
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_13670011
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:06 schreef metallicattim het volgende:
Heeft er maybe iemand een telefoon nummer / adres van een doktor die tenminste iets verstand heeft van baardagamen/hagedissen?

De normale dierenarts vertrouw ik niet!

Ik begin me nu wel zorgen te maken over mn baardagame.


http://www.kikdierenarts.nl/ ?

[edit]
Hier heb je misschien meer aan:
Dierenartsen die gespecialiseerd zijn in ziekten bij reptielen en amphibieën
[/edit]

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_13696169
kijk maar een bij links op hhtp://www.reptielenopvang.nl
je kan hun ook een mailje sturen weten erg veel hebben 20 jaar ervaring!
he buur!
pi_13699044
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 19:21 schreef tiez het volgende:
kijk maar een bij links op hhtp://www.reptielenopvang.nl
je kan hun ook een mailje sturen weten erg veel hebben 20 jaar ervaring!
Thx!!
Heb ze net eff een email gestuurd. ben benieuwd
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_13703901
Na een aantal mailtjes is gebleken dat er een grote kans is dat mn baardagame aan vervetting lijdt.

Oorzaak: Moriowormen, dit was het hoofdvoedsel van mn hagi, dus dat word vanaf nu een "snack"

Ze hebben me (nog) niet verteld wat ik nu moet doen maybe krijg ik nog een mail terug.

*Engvind* Dalijk gaatie dood

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_13747980
je krijgt wel ene mailtje terug hoor!
misschien moet je een mailtje sturen om te vragen of je langs mag komen dat hij een onderzoekje doet! misschien wil hij dat wel doen!
he buur!
pi_13764244
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:46 schreef tiez het volgende:
je krijgt wel ene mailtje terug hoor!
misschien moet je een mailtje sturen om te vragen of je langs mag komen dat hij een onderzoekje doet! misschien wil hij dat wel doen!
Hmm ze zitten in Haarlen, das zon 3 uur rijden voor mij ofzo

Maastricht is het korste bij voor mij. Kga er ook eens naar bellen om een afspraak te maken, zodra ik vervoer kan regelen

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  woensdag 15 oktober 2003 @ 01:13:23 #177
13984 Black_Crow
Geniet nooit met mate
pi_13890351
Hoi kijk dit zijn maar nieuwe baardagamen. ze zijn nu 7 weken oud en zitten nu vanwege hun grote in een bak van 80 cm lang.

Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront tekort kom
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2003 @ 01:23:53 #178
7074 moussy
kuttekop
pi_13890395
zoekplaatje
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_13900725
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 01:13 schreef Black_Crow het volgende:
Hoi kijk dit zijn maar nieuwe baardagamen. ze zijn nu 7 weken oud en zitten nu vanwege hun grote in een bak van 80 cm lang.

[afbeelding]


Nice
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_13930532
erg mooie bak!

top dat je voor een tijdelijke bak ook de moeite doet want dat doen veel mensen niet!

he buur!
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 02:20:40 #181
7074 moussy
kuttekop
pi_13936458
Ik was eerlijk gezegd nooit zo gecharmeerd van zulke beestjes, maar het mannetje is zoo leuk

Vanmorgen dacht ik dat er 1 dood was. Ze lag ze raar opgefrommeld in een hoekje. Dus ik heb dr uit de bak gehaald, ze was erg koud, in mn handen opgewarmd, nog nét niet in mn bh toen kwam ze weer wat tot de bewoonde wereld, onder de lamp gezegd en het pinnetje was er weer

Volgens mij was ze in dr slaap naar beneden gelazerd en vér buiten het bereik van de spot, dus echt warm kon ze zo niet worden. Nou ja, madam doet het weer en hangt aan de achterwand te slapen.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 21:46:38 #182
13984 Black_Crow
Geniet nooit met mate
pi_13954328
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 21:15 schreef tiez het volgende:
erg mooie bak!

top dat je voor een tijdelijke bak ook de moeite doet want dat doen veel mensen niet!


De baardjes krijgen uit eindelijk een hele mooie bak. Je moet bak een beetje zien als een stukje natuur uit australie.
Maar omdat ze nog zo klein zijn doe ik ze toch niet in een kale bak.
Een aquarium of terrarium kan als je het mooi en schoon houd een sieraad in je huis zijn. Een lege bak is dat in iedergeval zeker niet.
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront tekort kom
pi_13983539
klopt zeker !
ik ben zelf al 2 maanden bezig met een bak voor kameleons!
eerst opgebouwt
en al 4 weken zijn de planten aan het groeien!
over week of 2 ga ik denk ik beginnen met zoeken naar goeie gezonde dieren dan is alles begroeit en dergelijke
he buur!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 19:18:34 #184
32402 s0k
..............................
pi_14060171
Zijn er ook reptielen die een minder grote bak nodig hebben? Dus ook zelf minder groot zijn?
Want een schildpad lijkt me echt vet , maar ik heb er helaas geen ruimte voor
..................................................................................................................................................
pi_14060390
ik heb 5 hagedisjes die niet groter worden dan 20 cm
in een bak met de oppervlakte van 40 breed 50 diep en 80 hoog
als je weinig oppervlakte wil moet je een boom bewoner nemen!
he buur!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 19:36:40 #186
32402 s0k
..............................
pi_14060513
Hm, is er geen site ofzo? Over reptielen als huisdier?
..................................................................................................................................................
pi_14080902
nenoeg kijk eerst eens op http://www.reptielenopvang.nl email hun wat je wil enzo en kunnen ze je een alle tips en truks geven die je wil!
je moet veel studie doen voor je er aan begint het zijn geen hamsters!
belangrijke dingen om aan te denken zijn!
-altijd levend voeren
-veel werk
-als je op vakantie gaat wat dan?(je buren willen op je poes passen maar op een reptiel vinden ze eng)
-ze worden ouder dan je denkt
-je kan er niet mee knuffelen
-ze hechten zich niet aan je als je in hun teretorium komt en je iriteerd ze bijten ze en dat is altijd HARD
-als je er tijd in steekt krijg je er wel wat voor terug
he buur!
  donderdag 23 oktober 2003 @ 15:41:43 #188
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_14081371
Ik zal morgen even een foto-collectie laten zien van mijn 2 schildpadden.
pi_15231822
Kheb erg genoten van je foto;s Myster_ E

Maareh ik heb een vraag, weet iemand toevallig of er in NL/DE/BE Sandfire Red baardagamen te verkrijgen zijn?

Deze bedoel ik dus:


of deze kleurschakering (rood/geel):

Op http://www.reptifit.nl/ bij Kleurvariaties staan ook nog een aantal mooie foto's

Krijg namelijk binnenkort een zeer groot terrarium en ben het denken om er nog eentje bij te zetten

[Dit bericht is gewijzigd door metallicattim op 07-12-2003 21:07]

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 00:04:38 #190
7074 moussy
kuttekop
pi_15238067
Heb je het hier al eens geprobeerd?

http://www.topforum.nl/plus/forum/index.php?ID=172

Zo en nu even een spam van onze baardjes

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15259090
Thx! kzal er eens op kijken!

Je hebt je terrarium wel zeer mooi ingericht!

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  woensdag 10 december 2003 @ 14:01:53 #192
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_15301571
mooie ingericht allemaal
help: [Centraal] Spinnen e.d.
zie laatste post van mij
pi_15865031
Kheb eff geen tijd om zelf te zoeken, maar maybe weet iemand het toevallig hier dus, here goes:

Weet iemand waar ik ventilatie roosters ( bovenop de bak ) krijg en van die zwarte strippen om het glas aan de zijkanten mee af te werken?
En van die railings waar het glas in kan schuiven?

Het glas heb ik al geregeld, nu de afwerking nog


Iig bedankt alvast

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 2 januari 2004 @ 10:10:16 #194
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_15894744
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:44 schreef metallicattim het volgende:
Kheb eff geen tijd om zelf te zoeken, maar maybe weet iemand het toevallig hier dus, here goes:

Weet iemand waar ik ventilatie roosters ( bovenop de bak ) krijg en van die zwarte strippen om het glas aan de zijkanten mee af te werken?
En van die railings waar het glas in kan schuiven?

Het glas heb ik al geregeld, nu de afwerking nog


Iig bedankt alvast


Animal Attraction in Amsterdam, Jungle World in Enschede, ... ofwel, .. overal waar je reptielen enzo kan kopen kan je ventilatie stripjes en glas-profielen kopen.
www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
  vrijdag 2 januari 2004 @ 10:25:12 #195
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_15894922
Ik heb momenteel 19 Elaphe Guttata's, 1 koningspython en 5 Afrikaanse huisslangen

0.1 Koningspython "Mama Thembu"
2.3 Lamprophus Fuliginosus "N'zami, Shaka, Nana, Inyoka, Edinkira"

De guttata's heb ik even in morph onderverdeeld:

2.3 Wildkleur "Beetle, Bailey, +3 zonder naam"
0.1 Missing Black "Lumos"
1.1 Ghost "Wendy & Spooky"
0.1 Striped Motly "Skunk"
0.1 Missing Red "Sooty"
0.1 Snow Ghost "Yeti"
1.1.2 Caramel "zonder naam"
0.1 Butter "Zonder naam"
0.1 Emoryi "Milo"
0.1 Emori Motly "Cadbury"
0.1 Sunglow/Missing Red (niet zeker) No name.

www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
pi_15896035
Dat vraagt gewoon om foto's!!!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 2 januari 2004 @ 13:11:12 #197
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_15897892
Ik heb zelf een klein bakje staan met twee jonge australische water agamen

[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  vrijdag 2 januari 2004 @ 21:18:58 #198
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_15910418
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:39 schreef metallicattim het volgende:
Dat vraagt gewoon om foto's!!!
uuuuh, .... deze was op mijn verzameling van toepassing?
www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
  vrijdag 2 januari 2004 @ 23:11:35 #199
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_15914165
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:39 schreef metallicattim het volgende:
Dat vraagt gewoon om foto's!!!
ff spammmmmmmen :

Alvast een paar ..... er zullen meer volgen .....

"Edinkira" (Lamprophis fuliginosus fuliginosus)(v)

"Inyoka" (Lamprophis fuliginosus fuliginosus)(v)

"Lumos" Guttata (v)

Ik heb nog geen naam voor deze ....

"Spooky" guttata Ghost (m)

"Wendy" guttata Ghost (v)

"Milo" emoryi (v)

Nogmaals "Milo"

Guttata Butter (zonder naam)

4 Caramels gaan even kijken wat er aan de hand is .......

.... en toch willen ze weten wat er allemaal buiten hun tijdelijke opvang te vinden is .....

Ik ga Mama Thembu (regius) zo voeren , ... ik zal dan ook even een paar foto's maken van haar

www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
pi_15963148
mooie slangen heb je!
ik wil ook graag slangen maar me moeder moet er niks van hebben!
nou eerst maar me kameleonen bak afmaken want die staat al 2 maanden te tochten!
he buur!
pi_16023598
Hey mensen,
ik ben dus volledig nieuw hier op dit forum, speciaal voor jullie een naam aangemaakt :d
Ik heb zelf 2 korenslangen, Manneke en vrouwke, leeftijd vrouwke 1.6 jaar en het manneke 1.1 jaar. Toffe en mooie slangetjes, zeer tam, ook zeer gemakkelijk kwa onderhoud en zorgen. Zoals iedere prof al zou zeggen , een echte beginnersslang. Nu mij vraag is... Geloof het of niet, daarjust gaf ik ze eten (elk een volwassen muis) en da manneke begon zo in snokken te bewegen. ik had totaal geen idee wa die kerel aan't doen was, tot ik plots wel doorhad dat hij ""zijne daad" aan't doen was met da vrouwke. eerste keer da'k zoiets zag, vree wijs. nuja, kan er me iemand informatie geven hoe ik kan zie of het vrouwke zwanger is, gewoon enekel tips dat ik het zou weten... Mercie alvast

PS zeer interesante forum.... doe zo verder

For long you live and high you fly
pi_16024695
welkom

kheb er totaal geen verstand van, maar na een x aantal tijd, zul je echt de eieren in haar lichaan zien zitten, mjah hoe je het in dit stadium kan zien, geen idee


Suc6

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_16027162
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 23:11 schreef capetonian het volgende:
knip
Mooie beesten hoor. Ik vind die kleine dunne slangetjes altijd zo lief eruit zien.
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:57 schreef tiez het volgende:
mooie slangen heb je!
ik wil ook graag slangen maar me moeder moet er niks van hebben!
nou eerst maar me kameleonen bak afmaken want die staat al 2 maanden te tochten!
Dat probleem heb ik nou ook. Ik wil ooit een paar kousenbandslangen houden (ik ben een watje wat muizen voeren betreft, en die beesten kunnen gewoon op diepvriesvisjes en kattenvoer leven heb ik gelezen).
...
  woensdag 7 januari 2004 @ 08:19:36 #204
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_16029001
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:10 schreef Cane1978 het volgende:
Nu mij vraag is... Geloof het of niet, daarjust gaf ik ze eten (elk een volwassen muis) en da manneke begon zo in snokken te bewegen. ik had totaal geen idee wa die kerel aan't doen was, tot ik plots wel doorhad dat hij ""zijne daad" aan't doen was met da vrouwke. eerste keer da'k zoiets zag, vree wijs. nuja, kan er me iemand informatie geven hoe ik kan zie of het vrouwke zwanger is, gewoon enekel tips dat ik het zou weten... Mercie alvast
Ik ben geen prof, ... maar heb wel veel ervaring met slangen. Ten eerste wil ik je even vragen om je slangen nooit maar dan ook nooit samen te voeren, ..... je moet die beesten altijd scheiden om te voorkomen dat een de andere opeet, ... het komt echt voor dat de slang die eerst klaar is begint aan de 'andere'-kant van de muis van slang b zeg maar, .... en uiteindelijk wordt een slang deels opgegeten door de andere slang, ... wat kan als gevolg hebben dat je beide slangen kwijt ben.

Een vrouwtje korenslang zal, naar het paren de volgende 3 tot 5 weken erg vel zijn met eten en ook erg veel eten, ... dit is geen probleem en je moet haar zoveel voedsel geven als ze wil nemen, ... ze gaat nl niet meer eten tot na dat ze de eiren heeft gelegd, ... met een week of 5-8 zal je merken dat ze steeds dikker wordt, een ook voelen als je haar door je handen laat glijden, ... uiteraad moet je haar niet te veel oppakken en zo als ze idd 'zwanger' blijkt te zijn.

www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
pi_16171449
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 08:19 schreef capetonian het volgende:
Wel, voor geen prof te zijn, heb je me toch al redelijk wat raard kunnen geven, waarvoor vriendelijk bedankt. Ik zal er vanaf nu op letten om mijn slangen nooit meer samen te voederen, maar ik moet wel zeggen, ik was er steeds bij.
Ik zal ook proberen in de toekomst eens foto's te laten zien van mijn beestjes, en als je nog goeie raad weet, laat maar komen hé.
Groetjes en nog eens bedankt
[..]

Ik ben geen prof, ... maar heb wel veel ervaring met slangen. Ten eerste wil ik je even vragen om je slangen nooit maar dan ook nooit samen te voeren, ..... je moet die beesten altijd scheiden om te voorkomen dat een de andere opeet, ... het komt echt voor dat de slang die eerst klaar is begint aan de 'andere'-kant van de muis van slang b zeg maar, .... en uiteindelijk wordt een slang deels opgegeten door de andere slang, ... wat kan als gevolg hebben dat je beide slangen kwijt ben.

Een vrouwtje korenslang zal, naar het paren de volgende 3 tot 5 weken erg vel zijn met eten en ook erg veel eten, ... dit is geen probleem en je moet haar zoveel voedsel geven als ze wil nemen, ... ze gaat nl niet meer eten tot na dat ze de eiren heeft gelegd, ... met een week of 5-8 zal je merken dat ze steeds dikker wordt, een ook voelen als je haar door je handen laat glijden, ... uiteraad moet je haar niet te veel oppakken en zo als ze idd 'zwanger' blijkt te zijn.


For long you live and high you fly
  maandag 12 januari 2004 @ 13:40:57 #206
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_16183118
quote:
Op zondag 11 januari 2004 23:46 schreef Cane1978 het volgende:

[..]


Ik was bij iemand op bezoek toen twee pythons (een tiger en een tapijt) aan't eten waren, .. de tijger begon aan zijn ratje maar die zag de tapijt ook wel zitten, ,.... gesiss & gehiss, .. drie mensen om de slangen uit elkaar te halen en hier en daar nog een aantal gaten van de bijten , ..... geloof me, ... voer ze maar lekker apart

Zoals ik zei ben ik geen prof, .. maar ik ben met slangen bezig sinds mijn 11de, .. dus heb ik hier en daar redelijk wat verstand van, ... maar ik leer elke dag iets nieuws , ..

[Dit bericht is gewijzigd door capetonian op 12-01-2004 20:09]

www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
  maandag 12 januari 2004 @ 19:12:31 #207
80615 greedkillingz
ik haat iedereen
pi_16193717
Helemaal mee eens APART VOEREN.
ik heb de fout ook eens gemaakt ,
resultaat : een hoop geklooi om dat kuiken door te knippen & 2 slangen in de stress.
Wees gerust de slangen zijn nu weer helemaal gelukkig:Y
-- Toen pissen plassen werd , Is het GEZEIK begonnen --
-- Therapy has taught me______ that nothing is my fault --
-- Bleeding inside a bubble of pain --
  maandag 12 januari 2004 @ 20:05:49 #208
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_16195194
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:12 schreef greedkillingz het volgende:
Helemaal mee eens APART VOEREN.
ik heb de fout ook eens gemaakt ,
resultaat : een hoop geklooi om dat kuiken door te knippen & 2 slangen in de stress.
Wees gerust de slangen zijn nu weer helemaal gelukkig:Y
Wat voor slangen heb je?
www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
  maandag 12 januari 2004 @ 22:39:22 #209
80615 greedkillingz
ik haat iedereen
pi_16202452
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:05 schreef capetonian het volgende:

[..]

Wat voor slangen heb je?


2x elaphe obseleta spiloides
& 1x snowcorn
-- Toen pissen plassen werd , Is het GEZEIK begonnen --
-- Therapy has taught me______ that nothing is my fault --
-- Bleeding inside a bubble of pain --
  maandag 12 januari 2004 @ 23:26:54 #210
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_16204081
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:39 schreef greedkillingz het volgende:

[..]

2x elaphe obseleta spiloides
& 1x snowcorn


Gaaf, ... ik heb momenteel:

0.1 Python regius "Mama Thembu"
2.3 Lamprophus fuliginosus "N'zami, Shaka, Nana, Inyoka, Edinkira"

4.13.2 Pantherophis guttatus (voorheen Elaphe guttata guttata )
Onderverdeeld op kleur/morph:

2.3 Wildkleur "Beetle, Bailey, +3 zonder naam"
0.1 Missing Black "Lumos"
1.1 Ghost "Wendy & Spooky"
0.1 Striped Motly "Skunk"
0.1 Missing Red "Sooty"
0.1 Snow Ghost "Yeti"
1.1.2 Caramel "zonder naam"
0.1 Butter "Zonder naam"
0.1 Emoryi "Milo"
0.1 Emori Motly "Cadbury"
0.1 Sunglow/Missing Red (niet zeker) No name.

www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
  maandag 12 januari 2004 @ 23:38:14 #211
80615 greedkillingz
ik haat iedereen
pi_16204470
cool ben ook nog trotse eigenaar van :

1x leguaan (rinolopha)
2 honden
6 katten &
3 ratten
( o ja ik heb ook nog ergens een vrouw )

-- Toen pissen plassen werd , Is het GEZEIK begonnen --
-- Therapy has taught me______ that nothing is my fault --
-- Bleeding inside a bubble of pain --
pi_16266991
tot mijn spijt gaat mijn kameleonen terarium van flinke grote uit me kamer hijs half af dus niet gebruikt want ik krijg 2 persoons bed!
en nu ga ik me maar exstra orienteren op kleiner bakkie!
zonde kameleons zijn mooi en interesant
he buur!
pi_16462430
Ik had even een vraagje. Ik ben de trotse bezitter van twee baardagamen (Dragon en Grumpie) en een Chameleo Calyptratus (jemen kameleon genaamd Regilio (omdat hij in het begin zo aggresief was)). Nou is mijn kameleon al zeker een half jaar oud maar nog niet groter dan 23 cm (lijf zonder staart). Hij zou nu toch al bijna volgroeid moeten zijn??? Hij eet goed en vervelt regelmatig maar er blijven op zijn lijf altijd nog wat kleine vellen hangen. Wat doe ik fout???

Mijn bak is 100 x 80 x 50. Zou hier ook nog een vrouwtje bij kunnen???

  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 18:42:13 #214
7074 moussy
kuttekop
pi_16465911
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:48 schreef DaKillaBee het volgende:
Ik had even een vraagje. Ik ben de trotse bezitter van twee baardagamen (Dragon en Grumpie) en een Chameleo Calyptratus (jemen kameleon genaamd Regilio (omdat hij in het begin zo aggresief was)). Nou is mijn kameleon al zeker een half jaar oud maar nog niet groter dan 23 cm (lijf zonder staart). Hij zou nu toch al bijna volgroeid moeten zijn??? Hij eet goed en vervelt regelmatig maar er blijven op zijn lijf altijd nog wat kleine vellen hangen. Wat doe ik fout???

Mijn bak is 100 x 80 x 50. Zou hier ook nog een vrouwtje bij kunnen???


de bak is 100 lengte x 80 breedte x 50 hoogte?

Is de luchtvochtigheid wel goed?

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_16954557
Boh, mijn baardagaam begint weer te vreten als een idioot, zoals ik het gewend ben van hem

1 a 2 grote sprinkhanen per dag, vaak 10 krekels per dag en nu ook weer steeds vaker groente/fruit

Ben blij!


Wat ik me alleen afvroeg is hoe groot is jullie volwassen baardagame?

mijne is nu 2 jaar en paar maanden en is pas ongeveer 50 cm, ze worden normaal toch tussen de 60 en 65 he?
niet dattie al groot genoeg is, maar maybe is er iets mis
kan het zijn dattie dat beetje nog groeit alsie in een groter terrarium zit? zit nu in een L100xB40xH50.

Nieuw terrarium L200xB70xH50 is in de maak

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_24954922
ik heb eindelijk mn terrarium gekregen, heeft dus eenjaar geduurd....

maargoed, hijs 200x60x50 geworden en nu heb ik wat vragen:
* Moet ik over de hele lengte UV lampen hangen? k heb op het moment 1 van 1 meter, kan ik daar ook een grotere in zetten of moet ik dan een andere adapter of iets dergelijks kopen?
* ik heb 1 lamp van 100W en 1 van 60W ( porselein, hgeeft alleen warmte ) is dat voldoende?
* Ik wil er een boomstam en wat stenen enzo uit het bos inleggen, hoe moet ik die het beste schoonmaken?

bedankt alvast
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  zondag 6 februari 2005 @ 18:30:48 #217
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24957050
alles wat je in je terrarium wil leggen moet je uitkoken. (pak een flinke pan water hout en of stenen er in en laat het een uurtje koken. (dat dood alle bacterien.)

verders is 1 uv lamp meer dan voldoende. veel uv spots mogen maar een uur en soms iets meer aan in je terraium. zelf heb ik een uv-tl er in zitten. deze geeft 3% uv-b en kan daardoor heel de dag aan staan.

zorg er voor dat je dieren zelf kunnen bepalen of ze warm of wat koeler kunnen zitten. oftewel zet een flinke steen recht onder een warme spot en zorg dat ze ergends beschutting kunnen opzoeken.

verders zie ik dat je baardagamen hebt. hou er rekening mee dat deze dieren wel willen klimmen maar dat niet kunnen. oftewel. ga niet teveel de hoogte in en pak alleen houte stronken die dezelfde of een grotere dikte hebben als de romp van je dieren.

en plaats eens een foto over joe hij is en of is geworden. ben wel benieuwd .

suc-6 er mee
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_24978584
thx voor de info! Ben gister het bos in geweest en heb een flinke boomstam meegenomen en heb vandaag flink wat van die stenen meegenomen die warm worden als ze onder een lamp liggen, ben eff de naam kwijt, vuurstenen ofzoiets?

Kga die stenen wel koken, maar die boomstam(metje) word moeilijk wat die is 50 cm lang, dus die kan ik niet koken. vriend vertelde me ook dat ik terpentine eroverheen moest doen, en dan lakken voor het rotten, is dat wel goed?

Ik hang de uv-tl gewoon bij de warmtelamp, dan komt dat wel goed.

Heeft er misschien ook iemand goeie tips om zelf een achterwand te maken? Bij een bedrijf in maastricht kost het me bv 195 euro voor een achterwand van 200x50cm.... beetje duur.

Ik zal zo snel als mogelijk een foto uploaden
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 8 februari 2005 @ 15:08:27 #219
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24988583
bij de gemiddelde reptielen zaak kun je wel terracleaner halen.

spuitbusje met gifgroene vloeistof. dit is ook bedoeld om spullen schoon te maken. redelijk aggressief spul. niet op plastic spuiten dat slaat wit uit.

suc-6 en ik wacht de foto's af
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_24996305
ik heb vandaag PURschuim en tegellijm gehaald, morgen ofzo eff de verf halen en dan kan ik aan mn achterwand beginnen

Thx voor de tip blackbully! daar ga ik dus eff naar op zoek

Ik zal morgen eff een foto maken van hoe het er nu uitziet, kga er sowieso een verslagje van maken voor en na fotos
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25021485
ok eff de beloofde foto's








Zn oude terrarium:



Zn nieuwe:


Zoals je ziet heb ik de schuifruiten nog niet zal k de komende week wel krijgen
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25022252
hmm ik omoet nog even bedenken ohe ik mijn terra met zo min mogelijk trillingen 80km ga verplaatsen

arme beest raakt al van slag als ik er alleen maar aan denk ik
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  donderdag 10 februari 2005 @ 19:04:30 #223
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_25026814
stop je arme diertje dan ook in een zak, (niet tegroot. geef ze zo min mogenlijk ruimte in de zak)

stop die zak dan in een doos of iets dergelijks waardoor ze donker zitten.

op deze manier raken de dieren het minste gestrest.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_25033637
Kunje niet proberen om het het snachts te doen? het zijn best vaste slapers, althans mijn baardagame wel, die slaapt nog gewoon verder terwijl wij flink het feesten zijn 1 uur snacht met de muziek hard aan
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25033650
Ik ben nu bezig met mn eerste achterwand zelf te maken.
Ik gebruik PURschuim, hierdoor krijg je al een hobbelend oppervlak, hier komt tegellijm in meerdere lagen overheen, en dan word het geverfd!

Ik heb wat resultaten gezien op internet en dat zag er goed uit, hoop dat die van mij ook mooi word

mn terrarium is 200x50x60 dus tis best een oppervlakte wat ik moet maken

De achterkant:


Een zijkant:


Een platuea:


Ik heb 6 flessen PURschuim van 750 ml gebruikt! der zit flink minder in dan je zou denken... er staat op 40 - 45 liter maar dat haal je er echt niet uit!

het mooie is dat ik nog niet eens klaar ben......
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25038110
Volgende fase: De tegellijm!



Gaten moeten helemaal gevuld worden!


<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25046173
weer wat foto's, het begint nu echt wat te worden!
Een zijwand en 1 van de plateau,
bijna klaar om geverfd te worden! moeten alleen nog drogen,
zitten nu dik 2 lagen tegellijm overheen.



Alle zooi bij mekaar...

Dit ga ik gebruiken voor wat versteviging,
want als "deksel" heb ik een houten plaat en die zakt eenbeetje door,
maar das genoeg om de schuifdeuren vast te gaan klemmen,
dus pvc buis en dan PUR eromheen, er komt dan ook meteen
een klein wandje tegenaan wat de UV-TL uit het zicht haalt

De klimpaal
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25808082
Uit een gesloten topic :
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:14 schreef Mirage het volgende:
Hallo,

Wie hebben er reptielen... wat voor reptielen heb je en graag foto's !

Ikzelf heb een jonge baardagaam Neo.




en sinds afgelopen week ben ik ook bezitter van een volwassen koppel




Ze doen het super !
Iedere ochtend als ik hun groente/fruit mix neerzet bespringen ze het schoteltje.
De krekels/sprinkanen vinden ze heerlijk net als andere lekkernijen zoals pinky's.


Gisteravond zijn ze uitgebreid in bad (grote curver bak) geweest en ook dit vonden ze heerlijk.
Ze zwommen rond als kleine krokodilletjes.

Bij de vorige eigenaar hebben ze 2 keer eitjes gelegd, misschien zit dat er hier ook wel in.
Het mannetje is in ieder geval behoorlijk aan het kopknikken om vervolgens het vrouwtje te bespringen en haar in haar nek te bijten.

Nu afwachten wat mijn zoontje ( 6 jaar) ervan vindt als hij dadelijk thuis komt van zijn logeerpartij.


EDIT: oeps... plaatsjes vallen wel érg groot uit.
Ik heb even de image tabs weggehaald.
Ik resize ze zo wel omze vervolgens terug te plaatsen.
Excuus


en gefixt
pi_25810337


Mijn schildpad op z'n nieuwe steen.
...
  maandag 28 maart 2005 @ 18:23:41 #230
34156 Mirage
Smile !!!
pi_25811218
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:47 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]

Mijn schildpad op z'n nieuwe steen.
Lekker warm !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_25811544
@ metallicattim, post je nog een keertje foto's hoe het uiteindelijk geworden is, die achterwand?
  maandag 28 maart 2005 @ 20:37:24 #232
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_25814416
Heeft zo'n 44 slangen thuis zitten en aantal exotische bidsprinkhanen en wandelende takken. Verschillende Pantherophis guttatus (kubbed, striped), 1 volw. koppe, Boa c en een jong vrouwtje, Hondurensis, Litheimeri, Volwassen koppel Bairdi en volwassen koppel Bairdi T-metallic. Trio haakneuzen, trio zand boa's, aantal california's en 1 floridana. + nog een aantal koppels.
Helaas ligt de website eruit, dus kan ook geen foto's plaatsen..
  maandag 28 maart 2005 @ 23:42:35 #233
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_25819537
quote:
Op maandag 28 maart 2005 18:39 schreef Bluezz het volgende:
@ metallicattim, post je nog een keertje foto's hoe het uiteindelijk geworden is, die achterwand?
hier staat het hele foto verslag voor de geïntresseerden

http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?showtopic=378
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25824780
hmm straks voor mij ook 2 baardagaampjes \o/
koppel van ong. een jaar oud
alleen euh.. ik zit nog steeds midden in verhuizen/verbouwen
dus ze blijven nog even bij de huidige eigenaar

en verder nog 3 vogelspinnen
zijn geen reptielen/amfibieen.. maar wel enge beestjes voor de meeste mensen hier

en euh.. 1,5 kat op het moment
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_25825259
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:42 schreef metallicattim het volgende:


hier staat het hele foto verslag voor de geïntresseerden

http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?showtopic=378
Mooi zeg
Even gepikt :

  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:52:11 #236
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_25826744
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:12 schreef Uhmmie het volgende:
en euh.. 1,5 kat op het moment
anderhalve kat
Wat heb je met de andere helft gedaan dan..
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:53:04 #237
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_25826761
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mooi zeg
Even gepikt :
Zeker zeer strak gedaan zeg...
Zal zodra het weer kan dus onze terrarium-wand showen...
pi_25827714
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:52 schreef ursel het volgende:

[..]

anderhalve kat
Wat heb je met de andere helft gedaan dan..
nou nr. 2 is nog gereserveerd bij de fokker
dus die is nog niet echt van mij.. maar gaat het wel worden als alles goed gaat
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 18:03:46 #239
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_25835666
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mooi zeg
Even gepikt :

THX!

Ik heb er nu nog een nokpan in gelegd waar ie vaak op ligt:

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  maandag 18 april 2005 @ 17:02:26 #240
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_26326310
Even alleen een foto van de terrarium wand bij ons:


Overige foto's van slangen en dergelijken zijn op www.snake-passion.nl te bewonderen. (Komt binnenkort nieuwe website met meer foto's. Gaan momenteel veel dieren in de ruil, dus moeilijk bij te houden..)

Oohja.. sinds kort ook trotse bezitter van een kameleonntje..
pi_27172185
hatsjoe! (als alternatieve tvp )
Kortom, the usual.
pi_27179722
*plak er nog even een plaatje bij van 1 van mijn baardje

jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_27663809
Hebben mensen hier ervaring met het zelf maken van een achterwand in een terrarium? Als iemand tips heeft: [Project] Achterwand voor terrarium.

Note to self: beter kijken

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinkerbell op 06-06-2005 01:40:11 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 12:53:32 #244
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27672167
Je hebt wel eer van je werk, ziet er echt heel goed uit hoor
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 18 juli 2005 @ 22:36:41 #245
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_28925654
Ik heb 3 halsbandleguanen :





En mijn vriend heeft 1 baardaap:



En 2 gordelstaartjes:



Ik vind het erg jammer dat er niet zoveel info te vinden is over de halsbandjes. Er is een website en die man heeft er veel verstand van: http://www.halsbandleguaan.nl Staat ook trouwens een leuk filmpje op van hoe een halsbandje een andere hagedis opeet!

Het zijn super beesten, heel actief en nieuwsgierig! En natuurlijk super mooi!
Ik heb 1 koppel van de Crotaphytus collaris collaris en 1 mannetje, Crotaphytus nebrius. Deze hebben altijd samen gezeten dus dat gaat hardstikke goed.
Ze maken wel een teringbende zeg! Iedere dag een paar keer alle hopen opruimen, en de rest fatsoeneren! Ze lopen/springen alles omver! Maar ja, dat is eigenlijk ook wel weer leuk, je kunt er echt super lang naar blijven kijken hoe ze bezig zijn

Ik ga nog een achterwand maken voor mijn terra, omdat ze veel moeten kunnen klimmen. Zaterdag ga ik beginnen. Ik heb de spullen al in huis! Er zit nu een saaie lelijke kurkwand in Welke ook lastig schoon te houden is, dus snel eruit ermee!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 00:01:01 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28929211
ook weer eens wat foto's van onze reptielen.

Maar weer eens een keer foto's van de reptielen.

De slangen.










De gekko's








En alle terrariums



De foto's zijn wel wat onduidelijk, moet eigenlijk een keer echte mooie foto's maken van ze.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 19 juli 2005 @ 00:02:38 #247
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28929291
mooie foto's van mooie diertjes Dreuzel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 19 juli 2005 @ 14:29:31 #248
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_28943682
Thnx! Jouw beessies zijn ook héél mooi!
pi_28950902
ziet er goed uit

1 van mijn 2 kleine spinnetjes is vandaag overleden
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_28950928
Welke reptielen kun je kwijt in een bak van 1*0.4*0.5? Ben me een beetje aan het orienteren.
pi_28951358
vogelspinnen?

nahja.. gekkos ook wel i guess
luipaardgekko's schijnen erg leuk te zijn
alsin.. iedereen vindt ze leuk (allene ik niet zo zegmaar) en ze zijn redelijk goed te doen qua verzorgen als je nog nooit reptielen hebt gehad
en als eht goed is ook redelijk actief.. das toch wel fijn als je dan toch beestjes hebt

de wat kleinere soorten zegmaar
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:17:32 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28952457
wat jammer Uhmmie.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:07:44 #253
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_28958212
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:46 schreef Uhmmie het volgende:
vogelspinnen?

nahja.. gekkos ook wel i guess
luipaardgekko's schijnen erg leuk te zijn
alsin.. iedereen vindt ze leuk (allene ik niet zo zegmaar) en ze zijn redelijk goed te doen qua verzorgen als je nog nooit reptielen hebt gehad
en als eht goed is ook redelijk actief.. das toch wel fijn als je dan toch beestjes hebt

de wat kleinere soorten zegmaar
Als jij ze zelf niet zo leuk vind moet je ze niet pakken.. Dalijk schaf je een hoop dingen aan enzo, vind het dan nóg nix. Zonde geld, en ook zielig voor de beessies, kunnen ze weer verhuizen.

Er zijn genoeg kleine reptielen die ook makkelijk zijn om mee te beginnen zeg maar.
Kijk eens op reptielen.pagina.nl kun je genoeg vinden
pi_28962578
dreuzel: ik stelde de vraag niet

ik merk alleen op dat bijna iedereen ze leuk vind
(en ik dus niet.. maar ik heb ook geen bakken over op het moment dus das nie erg )
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_28967551
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:46 schreef Uhmmie het volgende:
vogelspinnen?

nahja.. gekkos ook wel i guess
luipaardgekko's schijnen erg leuk te zijn
alsin.. iedereen vindt ze leuk (allene ik niet zo zegmaar) en ze zijn redelijk goed te doen qua verzorgen als je nog nooit reptielen hebt gehad
en als eht goed is ook redelijk actief.. das toch wel fijn als je dan toch beestjes hebt

de wat kleinere soorten zegmaar
hoe groot/klein mogen ze zijn voor zo'n bak? en moet het dan een koppeltje zijn?
pi_28968131
zoek even online als je wil
ik durf geen advies te geven wat je 100% kan opvolgen (gezien eht toch neit mijn favo beestje is.. heb ik me er niet super in verdiept zegmaar)

wel weet ik heel zeker dat er absoluut meer dan 1 in zo'n bak past
hoogstwaarschijnlijk moet je ook erg opletten hoe het zit met mannetjes/vrouwtjes als je er meer dna 1 in stopt
reptielen zijn net altijd even subtiel naar mannelijke soortgenoten
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_28987187
asl je luipaard gecko's wilt gaan nemen in een bak van 1*04*0.6 is dat ideaal voor 2 vrouwtjes en 1 mannetje.
kan je ook nog wel wat langstaard hagedisjes erbij doen (ook een triootje) gaat goed samen.
als je dat in die bak doet met genoeg drink/badder ruimte. en verstop plekken.
zacht geel zand onder in. helemaal ideaal.
voor voer geef je krekeltjes 2 keer in de week.
en je hebt er tijden plezier van.

ikzelf ben de laatste paar maanden erg druk geweest met me werk! nogsteeds btw.
binnekort weer naar school.

ik heb thuis nog 3 goudgecko's(trooitje) in een mooie ruime bak.
ik heb er weinig tijd nog voor geintereseerde mogen me bellen. dan kijken we wel hoe en wat.
zijn erg makkelijk en mooi en ik weet veel dieren die je bij ze in combinatie kan doen!(zijn ze gewend).

groetjes ties
he buur!
pi_28987196
btw uhmmmmmm lekker ding ben je der nog!
he buur!
pi_29885247
Schop.

Ik wil graag een klein schildpadje land/water.

Waar moet ik rekening mee houden?

Kan ik bijvoorbeeld de bak met veel water vullen, voor een waterschildpad. En dan een platou maken, waar dus daaronder gewoon nog water is. Zodat het wateroppervlakte wat meer is ?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:52:23 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29886126
Je moet eerst weten wat voor waterschildpad je wilt hebben.

Hier staat een flinke lijst met met welke soorten er zijn en dat zij ze niet eens allemaal.

http://www.waterschildpad.info/informatie_soorten.htm
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29886164
Weet iemand een adresje in Zevenaar, waar je deze kunt kopen?
pi_29886180
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:53 schreef ymme het volgende:
Weet iemand een adresje in Zevenaar, waar je deze kunt kopen?
Ik zoek gewoon een lief klein (betaalbaar) schildpadje. Dus geen van 100-den euro's
pi_29886181
Ymme je vraagt op 2 plekken hetzelfde
pi_29886236
Nee, hier vraag ik waar ik aan een schildpadje kan komen.

Maar mag dat niet dan?
pi_29886326
Oh jawel ok
Snapte het gewoon ff niet.
Gooi je linkje naar dat topic ook even hier dan, dat helpt misschien met al die kenners
pi_29886428
Linkje, weet niet hoe dat moet
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:02:07 #267
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29886495
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:53 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik zoek gewoon een lief klein (betaalbaar) schildpadje. Dus geen van 100-den euro's
Dan nog heb je verschillende soorten, de geelwangschildpad, geelbuikschildpad, roodwangschildpad, zaagrugschildpad enz.

En wil je een echte waterschildpad of een moerasschildpad ?

Als ik jou was zou ik eerts heel veel informatie gaan vergaren voor je een of meerdere schildpadden in huis neemt.
Op interenet kan je veel vinden maar ook een aanrader is het boekje Waterschildpadden van Hartmut Wilke.
Kost maar 10 euro of zo en er staat heel veel info in.


p.s. geen een schildpad is "lief", het zijn geen dieren die echt enorm tam worden waar je mee kan knuffelen, het zijn echte kijkdieren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29886537
wat is dan het verschil tussen een waterschilpad en moerrasschildpad?
pi_29886552
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan nog heb je verschillende soorten, de geelwangschildpad, geelbuikschildpad, roodwangschildpad, zaagrugschildpad enz.

En wil je een echte waterschildpad of een moerasschildpad ?

Als ik jou was zou ik eerts heel veel informatie gaan vergaren voor je een of meerdere schildpadden in huis neemt.
Op interenet kan je veel vinden maar ook een aanrader is het boekje Waterschildpadden van Hartmut Wilke.
Kost maar 10 euro of zo en er staat heel veel info in.


p.s. geen een schildpad is "lief", het zijn geen dieren die echt enorm tam worden waar je mee kan knuffelen, het zijn echte kijkdieren.
Kijk dieren, ja dat weet ik
pi_29886714
hoop schildpadjes blijven ook niet klein
verstandig om even rekening mee te houden

anders eindig je net als stapels mensen met een roodwangschildpad van 30cm
ipv die leuke 'padjes van een cm of 3 uit de dierenwinkel
verkoper "vergeet" nogal eens te melden hoe groot ze worden

ga ook NIET naar een normale dierenwinkel als je schildpadden of andere reptielen gaat kopen
ga daarvoor naar een speciale reptielenwinkel of naar een beurs
die mensen zijn vaak veel meer geinteresseerd in het wel en wee van het verkochte diertje
en kunnen er ook daadwerkelijk mee om gaan
in tegenstellign tot de gemiddelde dierenwinkel die alleen weet hoeveel welk caviavoer kost

en tiez.. natuurlijk ben ik er nog
maar je gaat afbouwen qua hobby begrijp ik?
(ik heb er inmiddels baardagamen en een extra kat bij )
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:09:56 #271
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29886756
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:03 schreef ymme het volgende:
wat is dan het verschil tussen een waterschilpad en moerrasschildpad?
Een moerrasschildpad is vaak bewegelijker, Ze hebben zwemvliezen tussen de tenen en een afgeplat schild.
Ze kunnen op land en in het water.
Een waterschildpad is zoals de naam al aangeeft hoofdzakelijk of echt alleen in het water.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29886777
Schildpadjes
Dit bedoel ik ymme
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:11:08 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29886797
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:08 schreef Uhmmie het volgende:
ga ook NIET naar een normale dierenwinkel als je schildpadden of andere reptielen gaat kopen
ga daarvoor naar een speciale reptielenwinkel of naar een beurs
die mensen zijn vaak veel meer geinteresseerd in het wel en wee van het verkochte diertje
en kunnen er ook daadwerkelijk mee om gaan
in tegenstellign tot de gemiddelde dierenwinkel die alleen weet hoeveel welk caviavoer kost
hier ben ik het helemaal mee eens.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:11:28 #274
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29886813
edit: dubbel
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29887946
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een moerrasschildpad is vaak bewegelijker, Ze hebben zwemvliezen tussen de tenen en een afgeplat schild.
Ze kunnen op land en in het water.
Een waterschildpad is zoals de naam al aangeeft hoofdzakelijk of echt alleen in het water.
Welke van de 2 heeft het meeste ruimte nodig? En wat is makkelijk om mee te beginnen dan?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:13:03 #276
124403 UZN
Hello world!
pi_29939282
Koop geen schilpad als alle moeite die je ervoor wilt doen is vragen stellen op FOK. Weet je hoe oud die dieren worden en hoeveel verzorging ze wel niet nodig hebben. Als een schilpad geen passie voor je is moet je er niet aan beginnen
pi_29976763
woei.. ben ik vdnaag toch zomaar "gebeten" door mn baardagaam

was ze aan eht voeren.. daarna even uit het terrarium
maar kennelijk rook ik naar voer ofzo
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:38:26 #278
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29981042
ik ben al gebeten door alle slangen hier, ook mijn eigen schuld.
Pas bij de boa constrictor heb ik geleerd echt eerst mijn hander te wassen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29984990
tja.. het is de eerste keer eigenlijk
ook nooit gedoe gehad met de spinnen

maar een boa constrictor aan je hand (arm) is vast stuk minder prettig dan een baardje dat je probeert op te eten

wilde even voelen.. want ze is onwijs dik..
moet ze me niet ondertussen op willen eten

maarja.. eigen schuld zullen we dan maar zeggen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30022548
Kijk eens, centraal topic voor reptielen, De laaste week ben ik mij steeds meer gaan interesseren in gekko's en kleine slangen. Niet dat ik er één mag nu ik thuis woon Even topic lezen
pi_30025719
ach ik mocht ook geen huisdieren toen ik thuis woonde
toch had ik er uiteindelijk na enige tijd stuk of 6 vogelspinnen

*kijk onschuldig*
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30035637
Hey

Ik had een paar vraagjes!

Wat is een mooie en makkelijke beginnersspin? (Ik had begrepen dat tussen de Brachypelma soorten een paar makkelijke spinnen zitten, maar ik moet me toch echt focussen op één spin)

En zit er in (de omgeving van) Rotterdam een winkel/speciaalzaak/fokker/whatever waar ik langs kan gaan om wat meer informatie op te doen? (De boeken zijn interresant&leerzaam, maar in de praktijk gaat het altijd anders )

Alvast bedankt!
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_30047875
in rotterdam zit de faunashop \o/
en de boeken zijn interessant.. maar veel over veel soorten.. en weinig over de verzorging vond ik

wat ik interessanter vond was ten eerste het internet
(zit 1 nadeel aan.. niemand is het met elkaar eens.. dus uit de opties die je op internet vind.. zul je degene moeten nemen die voor jou het beste werkt)
en ik ben zelf lid van vogelspinnen@yahoogroups
daar zitten veel mensen die er gewoon echt verstand van hebben en die beesten al jaren kweken
maar aan de andere kant ook helemaal niet te beroerd zijn om iemand die er dus eignelijk nog heel niet zo'n verstand van heeft te helpen

je hebt ook indahlo ergens zitten.. in de buurt van het alexandrium.. maar daar ken ik weinig goede verhalen over.. en ze zitten me te ver weg
voor de faunashop moet ik ook half rotterdam affietsen.. maar dan ga ik nog weleens met de auto en sla ik ook meteen 2 deuren verder hoop kattevoer/grit in.. toch net ff makkelijker
die zitten op het willemseiland

wat leuk si om mee te beginnen.. tja das lastig
brachypelma vagans zijn leuke spinnen... donkere spinnen met rode haartjes
grammostola rosea zijn ook leuk.. iets minder mooi gekleurd.. maar ontzettend sterk
die komen uit chili uit de woestijn.. waar het rustig overdag hartstikke warm is.. en het snachts kan vriezen
dus die zijn in ieder geval nogal "sturdy" zegmaar
wat ook leuk is zijn brachypelma smithi.. ook een hele rustige spin
maar door zijn mooie kleuren en veelvuldig poseren in het terrarium voor veel mensen heel erg aantrekkelijk

voordeel van deze spinnen is dat ze ook redelijk wat kunnen hebben qua "degelijkheid"
ze gaan niet meteen dood als je toevallig de temperatuur niet helemaal perfect hebt en dergelijke

eigenlijk zou je eens naar een beurs moeten gaan
die beginnen nu ook weer
dan kun je heel veel spinnen zien, praten met de mensen die ze verkopen (en dus ook kunnen houden)
daarbij is een beurs beduidend goedkoper dan de gemiddelde dierenwinkel
enige is dat je altijd moet blijven opletten dat ze je niets op de mouw spelden
dat gebeurd op beursen VEEL minder dan in de winkel (al dan niet uit onwetendheid van de winkeleigenaar) maar ik heb ook weleens iemand een volwassen mannetjesspin van een nogal agressief soort zien verkopen als "een vrouwtje dat van een meisje van 4 was die hem altijd over zich heen liet lopen"
was bijna in staat om het beestje te kopen alleen al om het uit handen te houden van een nietsvermoedende persoon die dus niet weet dat ten eerste die spinnen helemaal niet lief zijn
en ten tweede.. dat een volwassen mannetje over het algemeen niet al te lang meer leeft
in tegenstelling tot een vrouwtje wat daarna nog best een jaar of 10-20 mee kan

het handigst om eerst te bedenken welke spin je het mooist/leukst/interessants vind
(google op de latijnse namen helpt absoluut)
vervolgens een terrarium startklaar gaan maken zodat als je De Spin gekocht hebt deze meteen een mooi huisje heeft waar hij/zij in kan
vervolgens goed uitzoeken hoe je er voor zult moeten zorgen
en dan uiteindelijk op een beurs een mooi exemplaar kopen van iemand die zn best doet je te vertellen hoe je daadwerkelijk voor je spin moet zorgen.. en of dat verhaal enigzins overeenkomt met wat je hebt gelezen
(beweert diegene het tegenovergestelde.. dan zou het ook weleens gewoon stoere verkoper kunnen zijn)

en als je lid word van de yahoo group... dan kun je evt. daar ook kijken of iemand nog De Spin heeft en hem eventueel wil verkopen

wat een leuk boekje is overigens..
niet al te duur en leuk om te lezen
"de vogelspin als gezelschapsdier" van peter bosman
kost denk 10-15 euro
het is een vrij dun boekje.. maar met veel mooie plaatjes en best wat handige tips en tricks
de algehele verzorging van een vogelspin is echtr per soort enigzins verschillend.. dus dat is lastig in 1 boek neer te zetten voor ALLE vogelspinnen

pff heel verhaal nog
ik ga eens slapen
als je nog meer wil weten... laat het maar weten
evt. hier of per mail
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30072816
Ik heb sinds gister een aquarium in mijn bezit.. . Ongeveer 50 x 25 x 30

Nu is mijn vraag of ik hier ook iets ander in kan houden dan vissen
Een kleine gecko ofzo ?
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_30072917
daar kan je best wat anders in houden van vissen
als er een deksel op zit.. en er lampjes in kunnen
kun je daar denk ik wel l ieve kleine gekkos in doen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30073079
Er zit een deksel op, wel met lucht sleuven. Hierdoor is het wel meteen mogelijk om een lamp er in te hangen

Misschien wat meer info over gekkos ?
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_30073198
mja.. enige is..
met zo'n lage bak
moet je dus wel uitkijken dat je niet je beestjes bakt
want er moet toch wel wat ruimte tussen "dak" en "vloer" zitten anders heb je gebakken gekkos

je zal ook iets OM de lampjes moeten doen.. anders gaan ze er op zitten .. en dan heb j ineens brandwonden
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30073243
quote:
Phelsuma's zijn kleurrijke dagactieve hagedisjes die in het wild in en rond Madagscar voorkomen. Ze zijn prima in een een terrarium te houden, mits je ze voldoende ruimte en verstopplekken geeft. Phelsuma's zijn namelijk behoorlijk territoriaal, en vooral mannetjes zijn niet altijd even vriendelijk tegen soortgenoten met hetzelfde geslacht.

Kies als beginner bij voorkeur één van de makkelijkere soorten, dan is de kans groter dat je kunt genieten van je phelsuma's, in plaats van dat het een teleurstelling wordt.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30073389
quote:
Als je besloten hebt daggekko's/phelsuma's te gaan houden dan raad ik je aan je goed te informeren over deze dieren. Dit voorkomt telleurstellingen als het niet goed gaat met de phelsuma's door een slechte verzorging.
daarbij.. met en beetje surfen zie ik trouwns dat de gemiddelde gekko idd op een grotere bak gesteld is
dingen als 40x30x60 komen meer in de richting

kijk andes even op deze site.. die ziet er goed uit en is bovendien nederlandstalig
http://home.planet.nl/~hylke058/
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30078583
Luipaard gekko's zijn geloof ik goede beginners gekko's. Ze hebben geen zuignappen dus ze kunnen niet klimmen. Zijn dus landbewoners.

http://www.luipaardgekko.nl/
  maandag 29 augustus 2005 @ 22:26:25 #291
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30079696
maar die hebebn wel een groter terrarium nodig en liefst niet van glas.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30093262
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 22:26 schreef snakelady het volgende:
maar die hebebn wel een groter terrarium nodig en liefst niet van glas.
dat is waar misschien, geen rekening mee gehouden
pi_30093945
ik heb even zitten kijken. en bijna alles wil graag groter wonen dan wat jij hebt volgens mij
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30098133
Gisteren op de dierenambulance een terrarium opgehaald omdat iemand was overleden, en nu dus maar de taak van verzorger op me genomen. Ben niet zo'n ster nog in reptielen, maar er zitten 2 luipaardgekko's in en ik heb me al flink ingelezen (schijnen redelijk makkelijk te zijn).. Het terrarium is van glas met een rooster aan de bovenkant, een 60watt warmtelampje en wat rotsjes. Ik ga zo maar eens inkopen doen bij de reptilia hier want er zit een kattendrinkbakje in en ook maar 1 holletje (er moet er dus minimaal 1 bij).
Wat ik minder vind is dat ik totaal niet weet wat voor geslacht het is en hun leeftijd, maar ik gok dat het 2 vrouwtjes zijn. Als iemand nog handige tips heeft dan zijn ze welkom Zal later ook ff een foto'tje posten..
Where facts are few, experts are many.
pi_30098397
hmm waar woon je?
als je dicht bij woont kan ik wel even helpen

overigens.. je hebt max 1 mannetje in het hok zitten.. want 2 mannetjes gaan vechten.. en dan had je er maar 1tje gehad
dus je kan iig checken of het 2 vrouwtjes zijn aan de onderkant.. zijn er verschillen.. dan moet er even iemand anders naar kijken misschien
zal vanavond/morgen ngo wel even kijken of ik wat voor je kan vinden tho

en! complimenten voor de dierenambu (en natuurlijk voor het mee naar huis nemen)
ik heb al te vaak beestenspul gezien bij de vogelopvang die was gebracht door de dierenambu omdat ze gewoon niet wisten wat ze er mee moesten
en dat het pluizig is of schubben heeft.. dan kan het best een vogel zijn kennelijk
(varierend van konijnen tot reptielen dus)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30106080
Ik woon in Scheveningen.. Ik heb iig de supplementen (calcium en vitaminen) gehaald dus t voer wat ze krijgen is tiptop in orde, wil alleen nog een mooi rotsholletje hebben, daar kon ik niet echt in slagen
Where facts are few, experts are many.
pi_30116937
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 02:02 schreef Uhmmie het volgende:
Heel Verhaal!
Bedankt voor de info! (Ik had stiekem al gehoopt dat jij mijn vraag zou beantwoorden )
Ik heb wel eens van de Faunashop gehoord (Niet van Indahlo, ook al woon ik zo goed als náást het Alexandrium), dus daar ga ik zeker een keertje langs.

Ik ga me nu een beetje focussen op de B. Vagans en de B. Smithi, het zijn mooie spinnen en mijn vader is helemaal gevallen voor de B. Smithi. (Ik krijg bijna het idee dat hij d'r liever wil dan ik )

Ik ben trouwens jaaaaren geleden eens naar zo'n beurs gegaan, ik vond het zo geweldig! Ik mocht zelfs heel even een spin (B. Smithi, geloof ik) op mijn arm houden . Dat was volgens mij ook het moment dat ik echt viel voor die beestjes.
Naar een dierenwinkel ga ik trouwens nooit meer, ik heb zelf in zo'n zaak gewerkt en weet wel beter dan mijn beesten daar te halen.

En nog een hele stomme vraag misschien, maar moet je een spin persé muisjes/nestratten voeren? Of mag je ook best insecten bepoederd met vitamine's enzo blijven geven? (Als het moet doe ik het wel, maar liever niet natuurlijk *kijkt naar haar ratjes* )

Anyways, bedankt voor de info I'll keep you updated!
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_30122115
faunashop is lief
maareh.. zo ver woon je dan niet bij mij vandaan.. ik woon in rotterdam noord (hilligersberg/kleiwegkwartier)

en tja qua dierenwinkels.. ik heb er echt geen hoge pet van op
in ieder geval niet voor het kopen van huisdieren
voer verkopen kunnen ze vast prima.. en er zijn ook wel winkels die het echt wel kunnen
maar dat zijn e rmaar weinig heb ik gemerkt

en je hoeft idd niet perse muisjes of iets dergelijks te voeren
zowieso kan een b. smithi prima op krekels.. en eventueel sprinkhanen
ik voeg zelfs die vitamienen nie ttoe.. maar zorg dat de krekels gewoon flink groente binnen hebben voor ze het terrarium in gaan
ik heb weleens een stukje kip gevoerd aan de spin.. maarja.. dan moet ie maar net snappen dat dat ook eetbaar is (beweegt niet tenslotte)
maar dat was voornamelijk omdat het december was.. en ik geowon ECHT geen tijd had om naar een winkel te gaan :/

nouja.. je weet me te vinden
let me know
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 12 september 2005 @ 01:49:20 #299
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_30504512
En mijn nieuwe aanwinst:





Een gut.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  maandag 12 september 2005 @ 02:09:42 #300
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30504755
Mooie Elaphe, is het nou een wildkleur of een missing black??(gok het laatste) is op foto's altijd moeilijk te zien vind ik.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30506331
Lijkt er wel op dat het een missing black is
Nog een vraagje trouwens. Ik heb gisteren een kleine beet gehad van een groene leguaan op mijn werk, die mijn vinger aanzag voor een lekker stukje andijvie of appel Moet ik hier nog een tetanusprik voor halen, of is dat niet echt nodig? Het is namelijk maar echt een klein wondje.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')