abonnement Unibet Coolblue
pi_651588
bron bild.de


Zehntausende wollen nur eins: in Deutschlands berühmteste WG einziehen. Nur wenige schaffen es überhaupt eine der heißbegehrten Einladungen zum Casting zu ergattern. Er war dabei: Sören W. (28)*. Er durfte TV-Luft im Kölner Studio schnuppern.

Jetzt packt er aus!

"Es war knallhart", sagt der Tischler aus Leipzig. Vier Tage lang wurde Sören von TV- Profis, Kamerateams, Psychologen und Ärzten auf Herz und Nieren geprüft. "Am Anfang war es noch ganz lustig. Wir waren 30 Leute und jeder stellte sich vor. In kleineren Gruppen waren dann Spiele vor laufender Kamera angesagt. Wir mussten ein Kartenhaus bauen", berichtet Sören. Getestet wurde Teamgeist - über die Hälfte muss sich danach schon verabschieden.


In der zweiten Runde ist Schluss mit lustig: "In einem Einzelgespräch nahm mich einer der Fernsehmitarbeiter in die Mangel. Es ging nur um Sex. Er wollte wissen, ob ich es vor der Kamera machen würde. Und ob ich mir Gruppensex vorstellen könnte." Obwohl Sunnyboy Sören unbedingt in den TV-Container will, ging ihm das zu weit. "Gruppensex, nicht mit mir! Aber eine kleine Affäre - warum nicht?" Der Tischler fühlt sich durch die intimen Fragen verunsichert: "Meine Freundin Claudia habe ich deshalb erst gar nicht erwähnt."

Glück gehabt - Sören schafft es mit dieser Taktik in die dritte Runde: "Psycho - und Intelligenztests - und das über sechs Stunden." Der Tischler muss Fragen nach Geldproblemen, Familienverhältnissen und Essstörungen beantworten. Nächste Aufgabe: Kreise und Dreiecke zeichnen, Kleckse deuten und Fotos interpretieren: "Das alles kam mir ziemlich eigenartig vor." Danach wird der 28-Jährige medizinisch auf den Kopf gestellt: "Mir wurde Blut abgenommen, es gab eine Tuberkulose-Untersuchung und ein EGK wurde gemacht. Meinen HIV-Test musste ich dann auch noch selbst zahlen. 89 Mark!"

In der vierten Runde darf Sören sich selbst beschreiben: "Ich hätte mir viel von Big Brother versprochen. Mein Traum ist eine eigene Show im Fernsehen, ich will mal Harald Schmidt ablösen." Doch dazu kam es bei diesem Versuch nicht - Sören flog raus. "Warum - das weiß ich bis heute nicht."

Sein Schweigen besiegelte Sören mit seiner Unterschrift: "Ich darf kein Sterbenswörtchen über mein Casting verraten. Gleich am Anfang wurde mir ein Vertrag unter die Nase gehalten. Spreche ich mit der Presse, droht mir eine Konventionalstrafe."

Mit Claudia ist Sören übrigens noch zusammen und BB3 wird er mit ihr gemütlich auf dem Sofa gucken...

*Name von der Redaktion geändert

  zondag 14 januari 2001 @ 10:54:45 #2
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_651639
Mijn deutsch reikt nicht weiter dann die deutch wie die Rudy Carrel das sprekt. Wie konte diese zinnen voor mier eben erkleren.
pi_651742
Hier heb je een link om te vertalen.

http://www.lhsl.com/itranslator/demo/

pi_651829
noutja groepsex in big brother... naja als de prijsen worden verdeeld en zeker 10miljoen p.p is wil ik het zekerweten doen, ik ben dan toch weg als ik gewonnen en of verloren heb ... eilandje hier, bootje daar... snappie
Just say hi!
pi_651845
Kan je het zelf niet even vertalen.... ?
Het komt allemaal wel goed !
  Trouwste user 2022 zondag 14 januari 2001 @ 14:08:19 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_652082
De selectieprocedure zal wel te vergelijken zijn met BB in Nederland.

BB-3 zal in Ned. dus ook wel uitdraaien op meer vrijgezellen, exhibitionisten, Dozen uit Tilburg etc. Dus meer Sex.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2001 @ 15:42:07 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_652319
Poging tot vertaling van het bovenstaande artikeltje uit de betrouwbare kwaliteitskrant Bild:

Bron: Bild.de

Tienduizenden willen maar één ding: Duitslands beroemdste huisje intrekken. Slechts weinigen lukt het überhaupt om een van de felbegeerde uitnodigingen voor een castingsgesprek in de wacht te slepen.

Sören W. (28)* was één van hen. Hij mocht ruiken aan de TV-lucht in de studio in Keulen. Nu klapt hij uit de school!

"Het was keihard", zei de meubelmaker uit Leipzig. Vier dagen lang werd hij tot op het bot doorgelicht door TV-professionals, camera-teams, psychologen en artsen. "Het begon nog vrolijk, we waren met z'n 30-en en ieder stelde zich voor. In kleinere groepjes moesten dan sketches voor de camera uitgevoerd worden. Wij moesten een kaartenhuis bouwen". De teamgeest werd getest, ruim de helft kon daarna al vertrekken...

In de tweede ronde was het voorbij met de vrolijkheid. "In een persoonlijk gesprek werd ik door een TV-medewerker door de mangel genomen. Het ging alleen over sex. Hij wilde weten of ik 'het' voor de camera zou doen. En of ik me groepssex voor zou kunnen stellen". Hoewel 'sunnyboy' Sören beslist het huis in wilde, ging dat hem toch te ver. "Groepssex? Niet met mij! Maar een kleine affaire, ach waarom niet?". Hij voelde zich door de vragen onzeker worden: "Mijn vriendin Claudia heb ik daarom op dat moment maar niet genoemd".

Hij had geluk. Het lukte Sören met deze tactiek de derde ronde te bereiken. Psychologische tests en intelligentietests volgden, en dat 6 uur lang! Hij moest vragen over geldproblemen, familieverhoudingen en eetstoornissen beantwoorden. De volgende opgave betrof het tekenen van cirkels en driehoeken, het duiden van inktvlekken en het interpreteren van foto's. "Het kwam allemaal eigenaardig over op mij". Daarna werd de 28-jarige medisch op de proef gesteld. "Mij werd bloed afgenomen, er was een TBC-onderzoek en er werd een ECG gemaakt. Mijn HIV-test moest ik trouwense ook nog zélf betalen. 89 Mark!".

In de vierde ronde mocht Sören zichzelf beschrijven: "Ik had veel van big Brother verwacht. Mijn droom is een eigen show op televisie". Maar zover kwam het niet. Sören vloog er uit. "Waarom? Dat weet ik tot op de dag van vandaag niet".

Zijn zwijgen verklaart Sören als volgt: "Ik mag met geen woord reppen over mijn casting. Meteen bij het begin werd mij een contract onder mijn neus gehouden. Spreek ik met de pers, dan dreigt een (rechtszaak met mogelijk) straf".

Hij is overigens nog samen met Claudia en BB3 zal hij met haar comfortabel van de bank gaan bekijken...

*Naam door de redactie gewijzigd

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 14 januari 2001 @ 15:46:00 #8
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_652327
Bedankt Cynix !!

Dat leest iets makkelijker.

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_657613
Is dit het voorland van BB3 in Nederland? Ik mag toch hopen dat er nog wel énige fatsoensnormen gehanteerd worden, maar vrees eigenlijk het ergste...
  dinsdag 16 januari 2001 @ 13:07:00 #10
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_658380
Ach wat is erg. Ik geloof dat ze dit jaar aan de bewoners ook al gevraagd hebben of ze eventueel sex zouden kunnen hebben in het huis.

In de vorige serie hebben we toch de liefde geconsumeerd zien worden. Dit jaar bleef het bij een beetje lebberen tussen Georgie en Kim, en Ferdi en Hieke.

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door marky op 16-01-2001 13:09]

pi_669663
Big Brother
Wir haben den neuen TV-Knast getestet




Noch acht Tage. Dann schließt sich die Tür. 116 Tage, zehn Tage länger als bisher, müssen sie durchhalten. Die neuen Big-Brother-Kandidaten, darunter erstmals auch ein Pärchen. Die Regeln sind noch strenger. Tagesbudget pro Kopf: nur noch 5 Mark. Und wie lebt sichs im neu gestalteten TV-Knast? EXPRESS-Reporter Jörg Philippi-Gerle testete…

… die Schlafzimmer: Hilfe, keine Einzelbetten mehr. Je sechs Matratzen, noch in Plastik verpackt, liegen direkt nebeneinander. Sieht aus wie eine Spielwiese in einem Swinger-Club. Und wenns hier tatsächlich zur Sache geht, kriegen alle Rückenschmerzen. Viel zu weich! … die Sauna: 12 Quadratmeter groß.

Statt wie zuletzt im Badezuber solls jetzt hier noch mehr nackte Haut geben. Moderatorin Aleks Bechtel verrät mir „So eine hätte ich auch gerne“ zu Hause. Ich auch. Nur am liebsten ohne die zwei dicken Sehschlitze für die Kameras. … die Küche: Hier würde ich wohl auf kalte Kost umsteigen. Kein Strom mehr. Der altertümlich aussehende Herd - kostet angeblich 12 000 Mark - läuft nur mit Holz. Pausenlos Holz hacken? Macht ihr mal schön, ihr echten Kandidaten.

… das Wohnzimmer: Sofas in gelb, grün-orange und flieder. Blauer Teppich. „Warme Farben“, schwärmt mir Produzent Reiner Laux vor. Ich finde: Sieht aus, als ob dem Designer irgendwelche Drogen nicht bekommen sind.

… das Bad: Nächster Schock: Die Duschtür ist weg. Angeblich, weil sie sich wegen der neuen gelben Badewanne nicht mehr öffnen ließ. Nette Begründung… Fazit: Arme neue Kandidaten. Alles wird noch härter.

Vertaling:

Over 8 dagen begint het weer en het huis is verbouwd.
Veranderingen:in de slaapkamer liggen alle matrassen nu naast elkaar (net als in de Bus?)
Er is nu ook een sauna in de hoop op meer naakte beelden.
Verder nieuwe banken en vloerbedekking en als klap op de vuurpijl is de douche-deur verdwenen omdat er geen ruimte meer was om em open en dicht te doen ivm het nieuwe ligbad, ja ja

  vrijdag 19 januari 2001 @ 12:00:01 #12
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_669942
Ik ben benieuwd of dit bij ons ook zo zal gebeuren. Ik verwacht niet dat ze bij ons de bedden weg zullen halen. Dan lijkt het te veel op de bus. Die sauna zal ook wel niet hier komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')