abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9637129
Hallo ik ben bezig met Flash leren om uiteindelijk simpele spelletjes te kunnen maken. Ik heb de Getting started lessons die in Flash MX zitten allemaal doorgenomen. En het is tot nu toe allemaal erg simpel maar vooral erg beperkt.
Wat ik nu eigenlijk wil maken is een getekend iets (bv. een auto) en dat met het toetsenbord laten besturen en dan later functies als acceleratie etc. toevoegen. Ik heb wel voorbeelden hiervoor gevonden maar die slaan allemaal een stap over en laten alleen korte stukjes code zien. Maar daar red ik het niet mee, ik snap niet eens waar ik die code in moet voeren.
Nu heb ik al gezocht op dit forum, en ik zie heel veel links naar flashen.nl maar die site is blijkbaar down, ik weet niet of dit tijdelijk is. Maargoed waar kan ik verder leren? Alle tutorials bij flash.pagina.nl bekijken leverde niet zo heel veel op. Vooral de nederlandstalige tutorials waren vaak erg slecht.

Iemand tips? sites? iets?

pi_9637185
ja , ga actionscript leren , kijk op www.flashfreaks.nl

heeft mij heel erg geholpen !!!!!

suc6

don't drink and drive but smoke and fly
pi_9637207
Tja... Ik heb ook wel eens wat met flash gemaakt...
waar wat jij wil gaat denk ik ERG veel tijd in zitten...

Ik ik denk dat je aan de meeste tutorials nix hebt.. Misschien moet je eens op zoek gaan naar die spelletjes op internet en dan proberen om met de makers van deze spelletjes in contact te komen...

maar ik waarschuw je... je zal veel motivatie moeten hebben om zoiets te maken... ik denk namelijk niet dat dit erg makkelijk te maken is ..
suc6!

pi_9637270
hmm dat het moeilijk is schijnt heel erg mee te vallen juist. ik kan op zich wel goed logisch programmeren, alleen graphics e.d. is nieuw voor mij. Maar dat actionscript moet ik dan maar eens meer info over zoeken. Flashfreaks.nl is een vage site de meeste tutorials daar zitten zelfs vol fouten.. maar omdat ik geen keus heb krijgen ze misschien een 2de kans iemand anders nog iets?
pi_9637385
leer flash,
leer actionscript,
leer werking van een bewegend voertuig

gooi bij elkaar klaar..

zoiets vroom
ik zal eens kijken of ik de source nog ergens heb

Let me tell you something, bendeco. You pull any your crazy shit with
us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you
and stick it up your ass and pull the fucking trigger til it goes "click".
pi_9637445
quote:
Op maandag 7 april 2003 15:58 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
leer flash,
leer actionscript,

gooi bij elkaar klaar..

zoiets vroom

Klinkt als een antwoord dat ik zou geven

edit: jouw spelletje is trouwens verre van bugvrij, je moet natuurlijk wel "raytracen" om te kijken of dat karretje de muur raakt! Maar voor de rest cool spelletje!

pi_9637542
source: vroom

het is niet mega netjes gemaakt,
als voorbeeld is een 'car physics' tutorial voor director gebruikt van www.robotduck.com

helaas staat die tutorial voor zover ik kon zien niet meer op de site.

pi_9637563
quote:
Op maandag 7 april 2003 15:58 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
leer flash,
leer actionscript,

gooi bij elkaar klaar..

zoiets vroom

ja dat is dus ongeveer wat ik in gedachte had, maargoed is het dan teveel als ik vraag waar jij dat geleerd hebt?
pi_9637636
quote:
ja dat is dus ongeveer wat ik in gedachte had, maargoed is het dan teveel als ik vraag waar jij dat geleerd hebt?
ik ben begonnen met flash 4, dingen geleerd uit: boeken, internet (flashkit.com e.d.), voorbeelden bekijken en vooral proberen en nog eens proberen.
pi_9637681
quote:
edit: jouw spelletje is trouwens verre van bugvrij, je moet natuurlijk wel "raytracen" om te kijken of dat karretje de muur raakt! Maar voor de rest cool spelletje!
het was niet echt een projectje of zo en heb er ook niet lang aan gewerkt was meer voor de gein, dus er zit inderdaad geen fatsoenlijke collision detection in. ook de source is een grote puinzooi.
pi_9637765
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:07 schreef kleinstofzuigertje het volgende:

[..]

ik ben begonnen met flash 4, dingen geleerd uit: boeken, internet (flashkit.com e.d.), voorbeelden bekijken en vooral proberen en nog eens proberen.

mjah dat hoor ik van heel veel mensen die proberen gewoon wat, dat is niks voor mij ik moet gewoon theorie en dan moet het duidelijk zijn. echt beetje aankloten zonder te weten wat je precies doet bevalt me niet
pi_9637888
de echte leuke en gave dingen haal je niet uit een boekje en zul je toch echt zelf uit moeten zoeken.
  maandag 7 april 2003 @ 16:17:15 #13
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_9637900
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:12 schreef ErikN het volgende:

[..]

mjah dat hoor ik van heel veel mensen die proberen gewoon wat, dat is niks voor mij ik moet gewoon theorie en dan moet het duidelijk zijn. echt beetje aankloten zonder te weten wat je precies doet bevalt me niet

het zijn nooit kant en klare stukjes informatie.
Je zult toch zelf moeten leren coden, stukjes schrijven, stukjes aanpassen etc...

Ik zou zeggen zoek ergens is een voorbeeld, probeer dat na te bouwen, pas de code aan, probeer dingen toe te voegennn..

Het Flashfreaks forum kan super handig zijn als je vragen hebt.
Je moet ook niet teveel & te snel willen.

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_9637964
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:17 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

het zijn nooit kant en klare stukjes informatie.
Je zult toch zelf moeten leren coden, stukjes schrijven, stukjes aanpassen etc...

Ik zou zeggen zoek ergens is een voorbeeld, probeer dat na te bouwen, pas de code aan, probeer dingen toe te voegennn..

Het Flashfreaks forum kan super handig zijn als je vragen hebt.
Je moet ook niet teveel & te snel willen.

mjah ik ben al weer druk bezig, ik verwacht ook geen documentatie zo duidelijk als bij php want dat is echt uniek. maar ik kom er wel "actionscript voor newbies" aan het doornemen
pi_9639471
hmm nog even een ander kort vraagje ik doe nu deze tutorial: http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/actionscript_tutorial/actionscript_tutorial04.html

Enne op een gegeven moment staat er:

"From the Actions category in the Toolbox list on the left, double-click the evaluate action to add an empty line of code ending with a semicolon."

En dat is allemaal heel leuk maar er is nergens een "evaluate action" die tutorial schijnt wel voor mx te zijn maar niks knopje. Het gaat erom om je eerste regel actionscript toe te voegen en ik zie de code ook wel. Maar ik kan niet een handmatig in dat textveld typen

pi_9651478
In het actions paneel, Control-Shift-E drukken
je komt dat in de expert mode en dan kan je zelf je code intikken
let wel de code is case-sensitive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')