Iemand tips? sites? iets?
Ik ik denk dat je aan de meeste tutorials nix hebt.. Misschien moet je eens op zoek gaan naar die spelletjes op internet en dan proberen om met de makers van deze spelletjes in contact te komen...
maar ik waarschuw je... je zal veel motivatie moeten hebben om zoiets te maken... ik denk namelijk niet dat dit erg makkelijk te maken is ..
suc6!
gooi bij elkaar klaar..
zoiets vroom
ik zal eens kijken of ik de source nog ergens heb
quote:Klinkt als een antwoord dat ik zou geven
Op maandag 7 april 2003 15:58 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
leer flash,
leer actionscript,
leer werking van een bewegend voertuiggooi bij elkaar klaar..
zoiets vroom
edit: jouw spelletje is trouwens verre van bugvrij, je moet natuurlijk wel "raytracen" om te kijken of dat karretje de muur raakt! Maar voor de rest cool spelletje!
het is niet mega netjes gemaakt,
als voorbeeld is een 'car physics' tutorial voor director gebruikt van www.robotduck.com
helaas staat die tutorial voor zover ik kon zien niet meer op de site.
quote:ja dat is dus ongeveer wat ik in gedachte had, maargoed is het dan teveel als ik vraag waar jij dat geleerd hebt?
Op maandag 7 april 2003 15:58 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
leer flash,
leer actionscript,
leer werking van een bewegend voertuiggooi bij elkaar klaar..
zoiets vroom
quote:ik ben begonnen met flash 4, dingen geleerd uit: boeken, internet (flashkit.com e.d.), voorbeelden bekijken en vooral proberen en nog eens proberen.
ja dat is dus ongeveer wat ik in gedachte had, maargoed is het dan teveel als ik vraag waar jij dat geleerd hebt?
quote:het was niet echt een projectje of zo en heb er ook niet lang aan gewerkt was meer voor de gein, dus er zit inderdaad geen fatsoenlijke collision detection in. ook de source is een grote puinzooi.
edit: jouw spelletje is trouwens verre van bugvrij, je moet natuurlijk wel "raytracen" om te kijken of dat karretje de muur raakt! Maar voor de rest cool spelletje!
quote:mjah dat hoor ik van heel veel mensen die proberen gewoon wat, dat is niks voor mij
Op maandag 7 april 2003 16:07 schreef kleinstofzuigertje het volgende:[..]
ik ben begonnen met flash 4, dingen geleerd uit: boeken, internet (flashkit.com e.d.), voorbeelden bekijken en vooral proberen en nog eens proberen.
quote:het zijn nooit kant en klare stukjes informatie.
Op maandag 7 april 2003 16:12 schreef ErikN het volgende:[..]
mjah dat hoor ik van heel veel mensen die proberen gewoon wat, dat is niks voor mij
ik moet gewoon theorie en dan moet het duidelijk zijn. echt beetje aankloten zonder te weten wat je precies doet bevalt me niet
Ik zou zeggen zoek ergens is een voorbeeld, probeer dat na te bouwen, pas de code aan, probeer dingen toe te voegennn..
Het Flashfreaks forum kan super handig zijn als je vragen hebt.
Je moet ook niet teveel & te snel willen.
quote:mjah ik ben al weer druk bezig, ik verwacht ook geen documentatie zo duidelijk als bij php want dat is echt uniek. maar ik kom er wel "actionscript voor newbies" aan het doornemen
Op maandag 7 april 2003 16:17 schreef BDisOKE het volgende:[..]
het zijn nooit kant en klare stukjes informatie.
Je zult toch zelf moeten leren coden, stukjes schrijven, stukjes aanpassen etc...Ik zou zeggen zoek ergens is een voorbeeld, probeer dat na te bouwen, pas de code aan, probeer dingen toe te voegennn..
Het Flashfreaks forum kan super handig zijn als je vragen hebt.
Je moet ook niet teveel & te snel willen.
Enne op een gegeven moment staat er:
"From the Actions category in the Toolbox list on the left, double-click the evaluate action to add an empty line of code ending with a semicolon."
En dat is allemaal heel leuk maar er is nergens een "evaluate action" die tutorial schijnt wel voor mx te zijn maar niks knopje. Het gaat erom om je eerste regel actionscript toe te voegen en ik zie de code ook wel. Maar ik kan niet een handmatig in dat textveld typen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |