abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 april 2003 @ 12:05:03 #1
3140 PhalanX
Technarchy
pi_9613840
Ik zie zo nu en dan wel een aantal nicknames en icoontjes die doen vermoeden dat een user ooit in een luisterrijk verleden zich heeft verdiept in de wondere wereld van de comic, en dan met name de Amerikaanse comic.
Opmerkingen links en rechts indiceren dat ze frequent gelezen worden, dat ze aangeraden worden en dat ze toch echt in Kunst en Literatuur thuis horen.

Maar waarom zijn er dan uiteindelijk nauwelijks topics over comics op Fok te vinden? Er zijn een behoorlijk aantal lezers te vinden, het verbaast me dan ook een beetje dat ze zo stil zijn over dit onderwerp. Terwijl bijna alle andere onderwerpen al zo goed als drie keer besproken zijn, blijft het rondom comics toch akelig stil, zo nu en dan een uitspatting. Een film, gebaseerd op een comic, staat op het menu en mensen wijzen met alle gemak de wereld erop dat Kingpin echt geen zwarte man is, en dat Pyro vele malen ouder is dan Iceman. En dat Peter Parker's oom toch heel anders aan zijn eind kwam.

Dat soort losse opmerkingen vallen meestal snel stil, er word nauwelijks op doorgegaan, het is maar half relevant en niemand schijnt het te merken of er verder iets mee te willen doen.

En dat terwijl er heel wat veranderingen aan de gang zijn op het gebied van comics. De grote bedrijven ondergaan veranderingen, de aparte titels zelfs nog meer, schrijvers en tekenaars komen en gaan, zoals series gestart en be-eindigd worden.
Voor en achter de schermen gaat een turbulent leven schuil, maar op Fok! blijft het angstvallig stil.

Waar is nu eigenlijk de Fok!-comic gemeenschap?

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_9613899
Hier !
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_9613998
Soda
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2003 @ 12:19:06 #4
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_9614009
wat je in je openingspost noemt heb ik me ook al diverse malen afgevraagd. Topics over comics lopen echter vaak voor geen meter, jammergenoeg. En er komen dan altijd van die antwoorden van figuren die alleen de tekenfilmversies kennen....
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_9614012
*meldt*
Asterix en obelix-fan!
  zondag 6 april 2003 @ 12:34:11 #7
47509 JeRa
Authentic
pi_9614152
quote:
Op zondag 6 april 2003 12:22 schreef calvobbes het volgende:
Begin de dag met C&H - 3: Another gruesome kill
Het ultieme Calvin & Hobbes topic

Meer heb je ook niet nodig aan comics


Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  zondag 6 april 2003 @ 12:46:35 #8
3140 PhalanX
Technarchy
pi_9614284
quote:
Op zondag 6 april 2003 12:19 schreef Tokus het volgende:
wat je in je openingspost noemt heb ik me ook al diverse malen afgevraagd. Topics over comics lopen echter vaak voor geen meter, jammergenoeg. En er komen dan altijd van die antwoorden van figuren die alleen de tekenfilmversies kennen....
Of mensen die alleen bekend zijn met het Europees-Frans model. Wat op zich niet zo erg is, maar er bestaan op dat gebied enorm grote verschillen tussen de twee continenten.

Maar hoe kom het dat het toch zo stil valt telkens?

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2003 @ 12:50:15 #9
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_9614332
geen idee

maar hierboven wordt ook niet helemaal gesnapt wat er met comics bedoeld wordt in dit topic.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 6 april 2003 @ 12:56:50 #10
3140 PhalanX
Technarchy
pi_9614410
quote:
Op zondag 6 april 2003 12:50 schreef Tokus het volgende:
geen idee

maar hierboven wordt ook niet helemaal gesnapt wat er met comics bedoeld wordt in dit topic.


laat ik dan maar eens met een inhoudelijke vraag komen... Jij las, zo las ik ooit eens in een oud topic, de serie Rising Stars. Nu is in de drie jaar dat deze vierentwintig-delige serie loopt mijn lokale comicboer verdwenen en online schijnt niemand te weten wanneer het nieuwste nummer precies uitkomt.

Laatst zag ik een mini-serie liggen in een comiczaak in Utrecht, gebaseerd op een van de hoofdpersonen uit de Rising Stars serie, kort ging de vraag door mijn hoofd, is de gewone serie van Rising Stars al afgelopen, zijn de vierentwintig nummers nu uitgekomen, en heb ik de laatste drie ervan gemist, er zaten soms enkele maanden tussen twee nummers.

En wat vind of vond, jij van deze serie die in het begin als de nieuwste Watchmen werd omschreven en gebrandmerkt door verschillende bronnen, zowel van papier als digitaal.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2003 @ 13:13:23 #11
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_9614636
Rising Stars is inderdaad nog altijd niet af, dus je hebt de laatste paar nummers niet gemist. Ik heb eigenlijk geen idee waarom ze zo laat zijn (al vermoed ik dat het iets met het drukke schema van Straczynski te maken heeft. Ik heb 'm net gemaild om te vragen hoe het zit). De nieuwe miniserie, Bright, is idd een spin-off over Matthew Bright, en met het 1e deel heb ik me wel vermaakt.

Rising Stars vond ik zelf echt erg goed. De opdeling in 3 delen past bij het verhaal, het verhaal zit gewoon goed in elkaar. De tekeningen waren soms goed en soms wat minder. Brent Anderson's tekeningen zijn zoals altijd goed (zie ook Astro City), die van Zanier ervoor vond ik wat minder. Hopelijk maakt Anderson de serie af.

Een nieuwe Watchmen zou ik het nog niet direct willen noemen, al behoort Straczynski wel tot een van de betere schrijvers van dit moment, zoals Alan Moore daar rond de Watchmen tijd ook toe behoorde (en nu nog eigenlijk).

Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 6 april 2003 @ 13:22:23 #12
3140 PhalanX
Technarchy
pi_9614799
ik vond Rising Stars ijzersterk, nu nog steeds eigenlijk, maar het veranderen van tekenaar, het chronisch te laat verschijnen van de serie, is voor mij toch iets dat een deel van het plezier wegneemt. Het is een goed verhaal, het heeft overigens ergens wel iets weg van de befaamde mini-serie Squadron Supreme, die Marvel al een behoorlijk aantal jaren terug uitgaf.

Het begon wat langzaam, maar het was daarna wel een explosie van actie, er gebeurde heel veel en vergeleken met het eerste gedeelte van het verhaal dat Rising Stars uitbeeld, gebeurde er heel veel in heel weinig tijd. Maar het stoorde me niet echt, de lange opbouw was een uitstekende introductie tot alle personages en legde een goede bodem voor de rest van de serie. Het gaf het fictionele universum, waarin het verhaal zich afspeelt, een zekere geloofwaardigheid die de personages en het verhaal ten goede kwam.

Over Alan Moore... heb jij toevallig zijn nieuwe comics gelezen? Zijn ABC comics geeft een aantal erg goede series uit. Top Ten is een goed voorbeeld, erg leuke serie, boordevol in-jokes en ik wacht met smart op de tweede TPB van the League of Extraordinairy Gentlemen.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2003 @ 13:26:03 #13
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_9614853
ik heb alleen de eerste paar nummers van Promethea, voor de rest heb ik me er niet zo in verdiept. Ik moet de tpb's van League of Extraordinairy Gentlemen maar 's aanschaffen, als ik ze tegenkom.

Bij Rising Stars was het jammer dat Cha na een paar nummers al opstapte (en naar Witchblade ging dacht ik). Als hij gewoon de 1e verhaallijn had afgemaakt, dus 8 nummers, dan was het niet zo erg geweest.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 6 april 2003 @ 16:09:19 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_9617870
Gary Larson heeft meesterlijke strips
Lone wolf and cub is ook een leuke manga serie
  maandag 7 april 2003 @ 10:10:01 #15
3140 PhalanX
Technarchy
pi_9630404
quote:
Op zondag 6 april 2003 13:26 schreef Tokus het volgende:
ik heb alleen de eerste paar nummers van Promethea, voor de rest heb ik me er niet zo in verdiept. Ik moet de tpb's van League of Extraordinairy Gentlemen maar 's aanschaffen, als ik ze tegenkom.
The League is een van de beste comics die ik het afgelopen jaar heb gelezen, het is origineel en verassend. Niets is standaard, de tekeningen zijn afwijkend van de norm, geen supermodellen, maar hoekig, met een gruwelijk goede sfeer.
En het verhaal zit goed in elkaar, met wat zelfspot hier en daar en een knipoog naar de origine van de hoofdpersonen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_9633694
Tellen mensen die strips maken ook mee?
  zaterdag 3 mei 2003 @ 10:36:17 #17
3140 PhalanX
Technarchy
pi_10174761
Met het uitkomen van de nieuwe X-men film... is er een toename in lezers-publiek?
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 3 mei 2003 @ 18:36:11 #18
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_10182765
*meldt*

Ik heb erg veel series gespaard: Spawn, Spawn the undead, HellSpawn, Curse of the Spawn, Sam & Twitch, Witchblade, Tales from the Witchblade, Darkness, Tales from the Darkness, Fathom, Darkchylde, Tomb Raider, Johnny the Homicidal Maniac, Lenore en verder allerlei on-shots en miniseries.

Nu ben ik er met heel veel gestopt, en spaar alleen nog maar Spawn en Witchblade.

Daarnaast verzamel ik ook nog Penthouse Comix (heb ze allemaal, vanaf deel 1 ) en koop ik af en toe wel eens een strip van Fréquin (Zwartkijken Compleet) of Froidival en Tacito (666, Succubus)

Onlangs de strip "Reqiuem - Vampier ridder" gekocht. Erg leuke en mooie strip.

Momenteel wacht ik op de vertaalde versie van Auschwitz. Da's de vertaling van het franse origineel dat ik heb meegenomen uit Parijs. Ik liet het aan mijn stripman zien, en hij was er wel in geïnteresseerd. BeeDee in Haarlem

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zaterdag 10 mei 2003 @ 16:39:25 #19
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_10340035
Eergisteren weer in BeeDee geweest, en kreeg ik zomaar een verzamelboekje van Slave Labour Graphics

In het kader van "The week of the free comicbook"
Was erg leuk om te lezen, en er staat een mooie strip in van Jhonen Vasquez.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zaterdag 10 mei 2003 @ 16:59:54 #20
3140 PhalanX
Technarchy
pi_10340214
Johnen Vasquez

Een topic gewijd aan Johnen Vasquez. Die man is goed, erg goed. Zijn verknipte geest werpt de meest ziekelijke kinderen. Heerlijk!

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2003 @ 17:10:57 #21
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_10340343
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 18:36 schreef Elegy het volgende:
Nu ben ik er met heel veel gestopt, en spaar alleen nog maar Spawn en Witchblade.
dat zijn precies 2 van de series waarmee ik gestopt ben omdat ze me echt totaal niet meer konden boeien. het eens zo goeie Witchblade kreeg elke maand een nieuwe tekenaar, en Spawn was gewoon de draad kwijt (en wat rommelige layouts van Angel Medina, maar ik heb begrepen dat het al beter wordt).

Ook jammer vind ik dat Todd McFarlane eens doodleuk in een interview zei dat hij vond dat de tekenaar ook de cover moest tekenen, en nu doodleuk Greg Capullo de covers laat doen terwijl Medina het binnenwerk verzorgt.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 10 mei 2003 @ 17:27:55 #22
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_10340606
Nederlandse tekenaars hebben hun intrede in amerika gemaakt...

Romano Molenaar is er een van (tekende oa onlangs nog een nummertje van X-men Unlimited)

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2003 @ 17:32:28 #23
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_10340671
en die knakker die wat aan The Darkness #3 getekend heeft (maar waarbij Renae zo leuk was de credit-pagina van Witchblade erin te plakken). Ik ben ff z'n naam kwijt. Zag er goed uit, maar op z'n site stonden de tekeningen voordat ze ingekleurd waren en dat zag er nog beter uit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 11 mei 2003 @ 16:43:06 #24
53697 Buppu
For me to poop on.
pi_10355758
Probleem is dat er in Nederland amper nog sprake is van een gezond 'stripboeken' klimaat. Zonder wekelijks blad zoals Eppo of Pep is er geen enkele aanwas van talent, of een bindmiddel om de stripliefhebbers te verenigen.

Bovendien lijkt er altijd een eigenaardige kloof te bestaan tussen de hippe, frisse mensen die comics lezen en de stoffige depresieven die enkel Europese strips goed genoeg vinden.

Ik reken mijzelf tot de eerste groep

Het treurigste dat ik laatst heb gezien was het langzame afsterven van een Nederlandse nieuwsgroep over strips. alt.kunst.strips of zo iets.
Het begon leuk, maar na verloop van tijd werd er amper nog gereageerd op interessante topics en alleen nog maar geneuzeld over Suske en Wiske. Treurig maar waar.

Nu ik heb gezien dat er hier wat mensen ronddwalen die zich bezighouden met comics zal ik af en toe een review plaatsen van comics die ik heb gekocht.

"I am so smart! I am so smart! S-M-R-T! I mean, S-M-A-R-T!" Homer Simpson
  zondag 11 mei 2003 @ 18:39:22 #25
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_10357519
quote:
Op zondag 11 mei 2003 16:43 schreef Buppu het volgende:
Nu ik heb gezien dat er hier wat mensen ronddwalen die zich bezighouden met comics zal ik af en toe een review plaatsen van comics die ik heb gekocht.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')