Vervoeg me dan ook maar ff in here. Alhoewel het bij mij, Engelse Master opleiding te Loughborough, een dissertation heeft.
Komt zo heb ik begrepen echter wel grotendeels op hetzelfde neer als een NL scriptie met dien verstande dat het in Engeland meer werk is en er echt punten af gaan als er een ., ; o.i.d. verkeerd staan.
Ook de hoeveel werk is zo heb ik begrepen groter, moet zelf een werk opleveren van ongeveer 20.000 woorden minus 10% d'r onder en d'r boven.
M.b.t. het inhoudelijk kan ik me voorstellen dat sommige onder ons hier moeite mee hebben. Zo is het mij opgevallen dat de meeste HBO/WO-ers niet echt geleerd hebben binnen een bepaalde structuur te schrijven.
Dat is iets wat je in Engeland als eerste leert, samen met nog vele andere zaken.
Voordeel hiervan is dat je binnen een bepaalde strucuur zaken opzet en zo projectmatig uitwerkt. Zal een voorbeeld hieronder plaatsen.
Chapter Introduction
This masters dissertation will focus on the topic: Is the security management infrastructure for the Port of Rotterdam fit for purpose? A criminological approach. For a clear and structured overview the dissertation will use several chapters. These chapters are:
Abstract page i
Acknowledgements " ii
Chapter Introduction iii
Chapter 1. Introduction 1 Chapter 2. Literature study and review " 6
Chapter 3. Port of Rotterdam 10
Chapter 4. Methodology 14
Questionnaires 14
Interviews and results 16
Participated observation and results 22
Chapter 5. Criminology 28
Criminology 28
Criminological theories 32
Criminological approaches and research 38
Criminology and Security Management 42
Criminological (ICT) Risk & Security Management(CRiSMa®) 46
Chapter 6. Security Management and Infrastructure 50
Security & Management 50
Security Management 58
Security Culture 62
Infrastructure 66
Chapter 7. Conclusion 70
Analysis 70
Hypothesis 74
Discussion 78
Conclusions & Recommendations 82
Chapter 8. References & Bibliography 86
Chapter 9. Appendices 90
Overigens zijn er waarschijnlijk wat zaken verschoven tijdens het copy and pasten.
Anyway als je zo dus binnen deze structuur, of een soortgelijke aanpak, je data analiseert en verantwoord kom je vanzelf tot het einde van je scriptie.
Mocht deze aanpak in NL overigens veel verschillen dan ben ik daar zeer in geinteresseerd.
Iedereen su6 met haar/zij scriptie ik ga me weer storten op wat uitwerkingen. Oh ja mijn deadline ligt op eind april. Wil nl in juli mijn ceremonie te Engeland mee maken en de studie, na 17 jaar all in eindelijk is echter me laten, m.u.v. een promotie binnen 1 jaar dan