Onderhoud van zo\n ding is kraaiduur, zeker als die al 300.000 heeft gelopen. 12.500 vind ik persoonlijk erg veel met zo'n km stand .
quote:1. auto met 300k is bijna afgereden, ook een TD; bereid je iig voor op grof geld voor onderhoud (nieuwe riem, versnellingsbak, remmen, banden, etc.)
Op zondag 30 maart 2003 16:32 schreef arb het volgende:
Mijn oom zit er over na te denken om een mercedes S uit 94 te kopen. Er zit 300000 km op de teller en een 3.2 turbo diesel motor in. Voor de rest zag hij er wel netjes uit, behalve voor spoiler beejte kapot en achter het lak een beetje beschadigd door ongeval met scooter.
Mijn vraag is nu wat moet zo'n auto kosten (hij vroeg er 12500 euro voor, hoeveel moet daar vanaf?)
Hoeveel drinkt zo'n auto ongeveer (mijn oom rijd heel veel).
En hoeveel ben je per jaar ongeveer aan verzekering en wegenbelasting kwijt?
LOL; NIMBY
quote:Valt wel mee hoor dat het zo duur is...
Op zondag 30 maart 2003 16:44 schreef killerb het volgende:Onderhoud van zo\n ding is kraaiduur, zeker als die al 300.000 heeft gelopen. 12.500 vind ik persoonlijk erg veel met zo'n km stand
.
En voor veel minder kom je die types niet aan...
En het onderhoud is erg duur. En imitatie onderdelen?? Beetje zonde. Op die manier haal je de waarde van zo een auto snel naar beneden. En die onderdelen gaan niet lang mee. En de onderdelen van de mercedes juist wel. Op die manier weet je dat je zeker rijd. Mercedes is niet kapot te krijgen.
Goede merk. Erg duur in onderhoud. Zuipt veel. En die S is zwaar.
quote:Zie je dat zij ik ook
Op zondag 30 maart 2003 18:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:BLAAA BLAAA BLAAADER DE BLAA
Modellen die deze standaard onderdelen vervangen hebben door de verbeterde die mercedes later op de markt bracht, draaien zo 7 ton...
quote:Idd! Maar het ging me hier eignelijk alleen even over die 3.5 td motor. Mercedes heeft later onderdelen uitgebracht die kwalitatief wél goed waren. Motoronderdelen van de 350 waren in de beginjaren n.l erg slecht.. En dat waren toch echt originele Mercedes onderdelen... Maarja iedereen maakt fouten... ook MB
Op zondag 30 maart 2003 18:54 schreef ook_gek het volgende:[..]
BLAAABLABLALBLA![]()
![]()
Omdat de motoren van taxi's vrijwel altijd op bedrijfstemapartuur zijn als ze in gebruik zijn (alleen ff 's ochtends starten) en er redelijk rustig mee gereden wordt zie je dat deze vaak makkelijk de 500.000 mee gaan.
Ik heb ook even bij Mercedes gewerkt als monteur en we hadden daar een klant die koerier was in een 250TD. Die man reed normaal met dat ding en kwam altijd op tijd voor het onderhoud, het gevolg... een auto met 700.000 op de teller (orginele motor zonder revisie!). Hij wil voor de miljoen gaan .
quote:Wij hebben er nog NOOIT problemen mee gehad, en de waarde naar beneden halen??
Op zondag 30 maart 2003 18:12 schreef ook_gek het volgende:
En imitatie onderdelen?? Beetje zonde. Op die manier haal je de waarde van zo een auto snel naar beneden. En die onderdelen gaan niet lang mee. En de onderdelen van de mercedes juist wel. Op die manier weet je dat je zeker rijd. Mercedes is niet kapot te krijgen.
Maar de S300 TD is een van de fijnste S modellen waar ik in heb gereden...
Hij is sneller dan een S350TD, en rijd geweldig...
Dus als ie er een koopt echt de 3S00TD kopen....
Zoals eerder al gezegd de 350 motoren zijn het minst betrouwbaar van mercedes, daarom zijn ze dus ook uit de productie gehaald (als ik me niet vergis, was dit de reden)
quote:Mijn pa heeft aantal jaar geleden die S 300 turbodiesel gehad.... Rijdt als een vliegend tapijt...superlekkere motor (zelfde basis als mijn motor, maar dan een kop met 24 kleppen en turbo) 177pk en 330nm... trekt redelijk, en zeer betrouwbaar. Die van ons was heel donkerblauw met zwarkt leer. Elegance uitvoering, alles drin wat je maar kon verzinnen. Vanwege traagheid ingeruild toen voor de Jag (die ie intussen niet mee heeft ::))
Op zondag 30 maart 2003 21:35 schreef Darknezz het volgende:[..]
Wij hebben er nog NOOIT problemen mee gehad, en de waarde naar beneden halen??
Wie ziet er nu dat er imitatie opzit??Maar de S300 TD is een van de fijnste S modellen waar ik in heb gereden...
Hij is sneller dan een S350TD, en rijd geweldig...
Dus als ie er een koopt echt de 3S00TD kopen....
Zoals eerder al gezegd de 350 motoren zijn het minst betrouwbaar van mercedes, daarom zijn ze dus ook uit de productie gehaald (als ik me niet vergis, was dit de reden)
quote:Nope,........ Audi
Op zondag 30 maart 2003 21:44 schreef Ballebek het volgende:
Tja, Mercedes heeft dan ook DE dieselmotoren he
quote:Mercedes!!!!
Op maandag 31 maart 2003 10:31 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Nope,........ Audi
quote:daarom zijn ook alle audi's taxis
Op maandag 31 maart 2003 10:31 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Nope,........ Audi
quote:op zich zou ik nu uitgeluld zijn, ware het niet dat als we naar performance kijken audi van bijna alle diesels wint. en audi was ook de 1e met fatsoenlijke Tdi. qua betrouwbaarheid laten ze ook niets te wensen over. ik denk dat mercedes gewoon sinds jaar en dag al een begrip is in taxi land. ze hebben zichzelf idd ook wel bewezen als betrouwbare auto's.
Op maandag 31 maart 2003 10:53 schreef Tom het volgende:[..]
daarom zijn ook alle audi's taxis
quote:Dat is omdat ze niet meer dan 4000 toeren (mogen) maken. Het max koppel heb je al onderin en doortrekken heeft geen zin, alles inelkaar gezet met robuuste onderdelen en zie daar een motor die met gemak 7 ton kan rijden.
Op maandag 31 maart 2003 12:03 schreef ook_gek het volgende:
Met alle respect. Maar al jaren staat mercedes voor aan betreft de diesel motoren. En dat er veel taxi,s mee rijden is gewoon omdat de auto goed is. Betrouwbaar is. Stel dat audi beter zou zijn. Zouden ze echt wel overstappen naar audi. Dat neemt niet weg. Dat audi een zeer goeie auto is. Maar het is en blijft een feit. Mercedes staat boven aan met de diesel motorenIk zou het ook liever anders zien
quote:ieder z'n idee erover dan maar, maar dat je beweert dat een cdi directer is dan een Tdi? zet een 220 cdi naast een 1.9 TD(rood)i(rood), en dan praten we verder
Op maandag 31 maart 2003 12:43 schreef j22flyingdownwind het volgende:
De 300d motor uit de W124 serie (dezelfde motor als ik in mijn G heb) is in 1991 door het duitse autoblad "Auto Motor und Sport" uitgeroepen tot meest betrouwbare dieselmotor ooit gemaakt voor personenauto's
Daarbij komt ook nog eens dat Mercedes een turbodieseluitvoering bouwde van het 5 cylinder 3 liter model. Deze werd vanaf eind jaren '70 geproduceerd. Terwijl audi in 1982 begon met TD modellen en later TDI modellen.
Moet er wel bij zeggen dat die TDI's van audi érrug lekker zijn hoorMaar zelf vind ik de CDi's iets verfijnder en directer.
quote:E200cdi: 340nm 150pk 0-100 in 9,6 seconden (handbak)
Op maandag 31 maart 2003 13:32 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
ieder z'n idee erover dan maar, maar dat je beweert dat een cdi directer is dan een Tdi? zet een 220 cdi naast een 1.9 TD(rood)i(rood), en dan praten we verder
![]()
Uitgepraat?
PS: de A6 2.5 TDI met 155pk en handbak is ook nog 0,1 sec trager naar de 100 als de E220cdi. Dan vergelijken we een 2,1 4cyl met een 2.5 V6. En nog is de 4pitter sneller..... CDI
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |