abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9465694
Mijn oom zit er over na te denken om een mercedes S uit 94 te kopen. Er zit 300000 km op de teller en een 3.2 turbo diesel motor in. Voor de rest zag hij er wel netjes uit, behalve voor spoiler beejte kapot en achter het lak een beetje beschadigd door ongeval met scooter.
Mijn vraag is nu wat moet zo'n auto kosten (hij vroeg er 12500 euro voor, hoeveel moet daar vanaf?)
Hoeveel drinkt zo'n auto ongeveer (mijn oom rijd heel veel).
En hoeveel ben je per jaar ongeveer aan verzekering en wegenbelasting kwijt?
pi_9465956
verzekering: www.netpolis.nl of www.independer.nl
wegenbelasting: www.autotrader.nl
Zoek em ff op in de carbase en kijk wat de wegenbelasting is.

Onderhoud van zo\n ding is kraaiduur, zeker als die al 300.000 heeft gelopen. 12.500 vind ik persoonlijk erg veel met zo'n km stand .

.
  zondag 30 maart 2003 @ 16:52:57 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9466150
quote:
Op zondag 30 maart 2003 16:32 schreef arb het volgende:
Mijn oom zit er over na te denken om een mercedes S uit 94 te kopen. Er zit 300000 km op de teller en een 3.2 turbo diesel motor in. Voor de rest zag hij er wel netjes uit, behalve voor spoiler beejte kapot en achter het lak een beetje beschadigd door ongeval met scooter.
Mijn vraag is nu wat moet zo'n auto kosten (hij vroeg er 12500 euro voor, hoeveel moet daar vanaf?)
Hoeveel drinkt zo'n auto ongeveer (mijn oom rijd heel veel).
En hoeveel ben je per jaar ongeveer aan verzekering en wegenbelasting kwijt?
1. auto met 300k is bijna afgereden, ook een TD; bereid je iig voor op grof geld voor onderhoud (nieuwe riem, versnellingsbak, remmen, banden, etc.)
2. 12500 is ECHT teveel voor zo'n bak, die mogen niet meer dan 3000 ofzo kosten! ja je leest het goed! en vooral die dure bakken!
3. verzekering..ghehe, duur; mercedes is nogal gewild in oostbloklanden, waarvan af en toe vertegenwoordigers komen shoppen in NL WB zal wel iets van 120-150 euro pm zijn.

LOL; NIMBY

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 30 maart 2003 @ 16:55:25 #4
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_9466201
zoek ff naar een vergelijkbare auto op autotrader bijv hier
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  zondag 30 maart 2003 @ 16:58:35 #5
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_9466278
quote:
Op zondag 30 maart 2003 16:44 schreef killerb het volgende:

Onderhoud van zo\n ding is kraaiduur, zeker als die al 300.000 heeft gelopen. 12.500 vind ik persoonlijk erg veel met zo'n km stand .


Valt wel mee hoor dat het zo duur is...
Gewoon imitatie erop en het werkt perfect...
Mijn broer en mijn ouders hebben dat altijd gedaan... Nu een C en 3 jaar geleden een SEC... dus geen probleem als je zelf een beetje handig bent

En voor veel minder kom je die types niet aan...

Mercedes 250D, automaat
  zondag 30 maart 2003 @ 17:19:10 #6
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_9466712
3.2 turbodiesel bestaat niet. Je bedoeld vast de 3,5 turbodiesel.
'99 MB E320 CDI T-model
pi_9466876
Beetje veel geld voor zo'n ouwe turkenkar met al teveel km's....
  zondag 30 maart 2003 @ 18:12:01 #8
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9467659
Veel kilometers op een mercedes is niet erg.
Ze zeggen niets voor niets dat een mercedes pas lekker gaat rijden als er meer dan 3 ton op zit. Die dingen kunnen met gemak 7 ton of meer rijden. Maar dan moet je hem wel altijd goed onderhouden!!!!

En het onderhoud is erg duur. En imitatie onderdelen?? Beetje zonde. Op die manier haal je de waarde van zo een auto snel naar beneden. En die onderdelen gaan niet lang mee. En de onderdelen van de mercedes juist wel. Op die manier weet je dat je zeker rijd. Mercedes is niet kapot te krijgen.

Goede merk. Erg duur in onderhoud. Zuipt veel. En die S is zwaar.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 30 maart 2003 @ 18:18:08 #9
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_9467753
Maar 't rijdt als een vliegend tapijt De 350 turbodiesel wordt alleen wel gezien als de minst betrouwbare motor van de S-klasse. De standaard koppen en koeling zijn n.l slecht. Modellen die deze standaard onderdelen vervangen hebben door de verbeterde die mercedes later op de markt bracht, draaien zo 7 ton...
'99 MB E320 CDI T-model
  zondag 30 maart 2003 @ 18:54:45 #10
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9468323
quote:
Op zondag 30 maart 2003 18:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:

BLAAA BLAAA BLAAADER DE BLAA
Modellen die deze standaard onderdelen vervangen hebben door de verbeterde die mercedes later op de markt bracht, draaien zo 7 ton...


Zie je dat zij ik ook
ALs die auto goed onderhouden is. Dan is hij zeker die prijs waard. En als er heel veel mee gereden gaat worden. Is hij super. Want geloof me. Als je uit zo een auto stapt. Dan ben je ECHT wel uitgerust
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 30 maart 2003 @ 19:16:58 #11
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_9468663
quote:
Op zondag 30 maart 2003 18:54 schreef ook_gek het volgende:

[..]
BLAAABLABLALBLA


Idd! Maar het ging me hier eignelijk alleen even over die 3.5 td motor. Mercedes heeft later onderdelen uitgebracht die kwalitatief wél goed waren. Motoronderdelen van de 350 waren in de beginjaren n.l erg slecht.. En dat waren toch echt originele Mercedes onderdelen... Maarja iedereen maakt fouten... ook MB
'99 MB E320 CDI T-model
  zondag 30 maart 2003 @ 19:58:34 #12
41915 Eul
Greetings Eul
pi_9469460
Hoeveel kilometers een auto mee gaat hangt NIET af van het onderhoud (in de eerste plaats) maar voor 70% (zeg maar) van HOE er mee gereden is.

Omdat de motoren van taxi's vrijwel altijd op bedrijfstemapartuur zijn als ze in gebruik zijn (alleen ff 's ochtends starten) en er redelijk rustig mee gereden wordt zie je dat deze vaak makkelijk de 500.000 mee gaan.

Ik heb ook even bij Mercedes gewerkt als monteur en we hadden daar een klant die koerier was in een 250TD. Die man reed normaal met dat ding en kwam altijd op tijd voor het onderhoud, het gevolg... een auto met 700.000 op de teller (orginele motor zonder revisie!). Hij wil voor de miljoen gaan .

  zondag 30 maart 2003 @ 21:35:04 #13
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_9472340
quote:
Op zondag 30 maart 2003 18:12 schreef ook_gek het volgende:
En imitatie onderdelen?? Beetje zonde. Op die manier haal je de waarde van zo een auto snel naar beneden. En die onderdelen gaan niet lang mee. En de onderdelen van de mercedes juist wel. Op die manier weet je dat je zeker rijd. Mercedes is niet kapot te krijgen.
Wij hebben er nog NOOIT problemen mee gehad, en de waarde naar beneden halen??
Wie ziet er nu dat er imitatie opzit??

Maar de S300 TD is een van de fijnste S modellen waar ik in heb gereden...
Hij is sneller dan een S350TD, en rijd geweldig...
Dus als ie er een koopt echt de 3S00TD kopen....
Zoals eerder al gezegd de 350 motoren zijn het minst betrouwbaar van mercedes, daarom zijn ze dus ook uit de productie gehaald (als ik me niet vergis, was dit de reden)

Mercedes 250D, automaat
pi_9472631
Tja, Mercedes heeft dan ook DE dieselmotoren he
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  zondag 30 maart 2003 @ 22:49:29 #15
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_9474433
quote:
Op zondag 30 maart 2003 21:35 schreef Darknezz het volgende:

[..]

Wij hebben er nog NOOIT problemen mee gehad, en de waarde naar beneden halen??
Wie ziet er nu dat er imitatie opzit??

Maar de S300 TD is een van de fijnste S modellen waar ik in heb gereden...
Hij is sneller dan een S350TD, en rijd geweldig...
Dus als ie er een koopt echt de 3S00TD kopen....
Zoals eerder al gezegd de 350 motoren zijn het minst betrouwbaar van mercedes, daarom zijn ze dus ook uit de productie gehaald (als ik me niet vergis, was dit de reden)


Mijn pa heeft aantal jaar geleden die S 300 turbodiesel gehad.... Rijdt als een vliegend tapijt...superlekkere motor (zelfde basis als mijn motor, maar dan een kop met 24 kleppen en turbo) 177pk en 330nm... trekt redelijk, en zeer betrouwbaar. Die van ons was heel donkerblauw met zwarkt leer. Elegance uitvoering, alles drin wat je maar kon verzinnen. Vanwege traagheid ingeruild toen voor de Jag (die ie intussen niet mee heeft ::))
'99 MB E320 CDI T-model
pi_9478943
En de benzine versie, de 280S is dat nog een aanrader. Ik ben van plan een keer zo'n semi-klassieker (bj van 80 tot 85) aan te schaffen en eventueel op te knappen. Hoe zit dat motorisch in elkaar.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  maandag 31 maart 2003 @ 10:31:13 #17
24889 LiQuiD_007
Seat mag natuurlijk ook :)
pi_9479006
quote:
Op zondag 30 maart 2003 21:44 schreef Ballebek het volgende:
Tja, Mercedes heeft dan ook DE dieselmotoren he
Nope,........ Audi
word ook lid van het front tegen wokschotels ! PTA'ers verenigt U!
  maandag 31 maart 2003 @ 10:48:31 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9479266
quote:
Op maandag 31 maart 2003 10:31 schreef LiQuiD_007 het volgende:

[..]

Nope,........ Audi


Mercedes!!!!
Nietdat ik iets tegen audi heb. Maar het is een FEIT. (helaas)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_9479333
quote:
Op maandag 31 maart 2003 10:31 schreef LiQuiD_007 het volgende:

[..]

Nope,........ Audi


daarom zijn ook alle audi's taxis
  maandag 31 maart 2003 @ 11:46:47 #20
24889 LiQuiD_007
Seat mag natuurlijk ook :)
pi_9480211
quote:
Op maandag 31 maart 2003 10:53 schreef Tom het volgende:

[..]

daarom zijn ook alle audi's taxis


op zich zou ik nu uitgeluld zijn, ware het niet dat als we naar performance kijken audi van bijna alle diesels wint. en audi was ook de 1e met fatsoenlijke Tdi. qua betrouwbaarheid laten ze ook niets te wensen over. ik denk dat mercedes gewoon sinds jaar en dag al een begrip is in taxi land. ze hebben zichzelf idd ook wel bewezen als betrouwbare auto's.
word ook lid van het front tegen wokschotels ! PTA'ers verenigt U!
  maandag 31 maart 2003 @ 12:03:20 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9480571
Met alle respect. Maar al jaren staat mercedes voor aan betreft de diesel motoren. En dat er veel taxi,s mee rijden is gewoon omdat de auto goed is. Betrouwbaar is. Stel dat audi beter zou zijn. Zouden ze echt wel overstappen naar audi. Dat neemt niet weg. Dat audi een zeer goeie auto is. Maar het is en blijft een feit. Mercedes staat boven aan met de diesel motoren Ik zou het ook liever anders zien
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_9480859
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:03 schreef ook_gek het volgende:
Met alle respect. Maar al jaren staat mercedes voor aan betreft de diesel motoren. En dat er veel taxi,s mee rijden is gewoon omdat de auto goed is. Betrouwbaar is. Stel dat audi beter zou zijn. Zouden ze echt wel overstappen naar audi. Dat neemt niet weg. Dat audi een zeer goeie auto is. Maar het is en blijft een feit. Mercedes staat boven aan met de diesel motoren Ik zou het ook liever anders zien
Dat is omdat ze niet meer dan 4000 toeren (mogen) maken. Het max koppel heb je al onderin en doortrekken heeft geen zin, alles inelkaar gezet met robuuste onderdelen en zie daar een motor die met gemak 7 ton kan rijden.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  maandag 31 maart 2003 @ 12:43:14 #23
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_9481466
De 300d motor uit de W124 serie (dezelfde motor als ik in mijn G heb ) is in 1991 door het duitse autoblad "Auto Motor und Sport" uitgeroepen tot meest betrouwbare dieselmotor ooit gemaakt voor personenauto's Daarbij komt ook nog eens dat Mercedes een turbodieseluitvoering bouwde van het 5 cylinder 3 liter model. Deze werd vanaf eind jaren '70 geproduceerd. Terwijl audi in 1982 begon met TD modellen en later TDI modellen.
Moet er wel bij zeggen dat die TDI's van audi érrug lekker zijn hoor Maar zelf vind ik de CDi's iets verfijnder en directer.
'99 MB E320 CDI T-model
  maandag 31 maart 2003 @ 13:32:06 #24
24889 LiQuiD_007
Seat mag natuurlijk ook :)
pi_9482480
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:43 schreef j22flyingdownwind het volgende:
De 300d motor uit de W124 serie (dezelfde motor als ik in mijn G heb ) is in 1991 door het duitse autoblad "Auto Motor und Sport" uitgeroepen tot meest betrouwbare dieselmotor ooit gemaakt voor personenauto's Daarbij komt ook nog eens dat Mercedes een turbodieseluitvoering bouwde van het 5 cylinder 3 liter model. Deze werd vanaf eind jaren '70 geproduceerd. Terwijl audi in 1982 begon met TD modellen en later TDI modellen.
Moet er wel bij zeggen dat die TDI's van audi érrug lekker zijn hoor Maar zelf vind ik de CDi's iets verfijnder en directer.
ieder z'n idee erover dan maar, maar dat je beweert dat een cdi directer is dan een Tdi? zet een 220 cdi naast een 1.9 TD(rood)i(rood), en dan praten we verder
word ook lid van het front tegen wokschotels ! PTA'ers verenigt U!
  maandag 31 maart 2003 @ 14:47:28 #25
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_9483829
quote:
Op maandag 31 maart 2003 13:32 schreef LiQuiD_007 het volgende:

[..]

ieder z'n idee erover dan maar, maar dat je beweert dat een cdi directer is dan een Tdi? zet een 220 cdi naast een 1.9 TD(rood)i(rood), en dan praten we verder


E200cdi: 340nm 150pk 0-100 in 9,6 seconden (handbak)
A6 1.9 tdi (de zwaarste) 310nm 130pk in 10,5 aan de 100 met 6-bak.

Uitgepraat?

PS: de A6 2.5 TDI met 155pk en handbak is ook nog 0,1 sec trager naar de 100 als de E220cdi. Dan vergelijken we een 2,1 4cyl met een 2.5 V6. En nog is de 4pitter sneller..... CDI

'99 MB E320 CDI T-model
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')