abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 januari 2001 @ 15:59:35 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_632153
... en huilend op je knieën voor je luidsprekers kom je er weer achter hoe betoverend mooi muziek kan zijn.
Die jongen stierf in 1974 maar 'tijdloos' is een plat understatement voor de kristallen emotie die hij muzikaal wist over te brengen.

Ik ken alleen zijn platen
'Five leaves left' (1969)
'Pink Moon'(1972)
maar ook de plaat daar tussen in
'Bryter Layter'
moet prachtig zijn. Geloof ik direct.

Nick Drake bezong de hemel vanaf een grauwe aarde.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_632347
heb een paar nummers ge"napt"....klinkt zeker wel relaxed.......
als je van van akoestise gitaar muziek hou moet je Luka Bloom eens proberen.....als je hem nog nie kent
Iedereen is uniek, behalve ik
  vrijdag 12 januari 2001 @ 08:54:17 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_644831
... en omhoog! 'Bryter Layter' is inderdaad ook een geweldige plaat, ondanks de soms een beetje bombastische arrangementen.

Volgens mij is Nick Drake tegenwoordig trouwens vele malen populairder dan tijdens zijn leven.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_645828
Is een beetje het van Gogh verhaal he, pas na z'n dood de erkenning krijgen.
  vrijdag 12 januari 2001 @ 13:06:16 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_645939
quote:
Op 12 januari 2001 08:54 schreef Zanderrr het volgende:
... en omhoog! 'Bryter Layter' is inderdaad ook een geweldige plaat, ondanks de soms een beetje bombastische arrangementen.
Ja ik heb dus eergisteren Bryter Layter gekocht maar ik moet zeggen dat de plaat mij wat tegenviel in vergelijking met Five Leaves Left en Pink Moon. Iets teveel orchestratie en iets te weinig melodie. De songs op de andere twee platen zijn qua melodie toch net iets krachtiger, op Bryter Layter kabbelt het allemaal wat door. Vind ik dan, hoor, want zoals gezegd lopen de meningen uiteen.
quote:
Volgens mij is Nick Drake tegenwoordig trouwens vele malen populairder dan tijdens zijn leven.
Absoluut. Volgens mij kan je zelfs spreken van een kleinschalige hype. Komt denk ik ook door het (relatieve) succes van Belle & Sebastian, die heel veel aan Nick Drake te danken hebben.
Trouwens: hoe vaker je naar Drake luistert, hoe meer artiesten je te binnen schieten die door hem beïnvloed zijn. Soms heel onverwachts: bepaalde songs van de Chili Peppers lijken heel erg op (vooral) de Nick Drake van Pink Moon.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 12 januari 2001 @ 13:11:29 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_645961
Bryter Layter is misschien in z'n geheel niet zijn beste plaat, maar persoonlijk vind ik 'At the chime of a city clock' en 'One of these things first' twee van zijn allermooiste nummers. Maar ik ben misschien ook niet helemaal objectief, want het was de eerste ND plaat die ik ooit hoorde...

Overigens is er ook nog een vierde plaat na zijn dood verschenen, maar die ken ik zelf niet. Schijnt in het verlengde te liggen van Pink Moon, dus moet ik zeker nog eens beluisteren...

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 12-01-2001 13:13]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 12 januari 2001 @ 14:31:15 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_646259
quote:
Op 12 januari 2001 13:11 schreef Zanderrr het volgende:
Bryter Layter is misschien in z'n geheel niet zijn beste plaat, maar persoonlijk vind ik 'At the chime of a city clock' en 'One of these things first' twee van zijn allermooiste nummers. Maar ik ben misschien ook niet helemaal objectief, want het was de eerste ND plaat die ik ooit hoorde...
Dat laatste kan vreemd genoeg inderdaad bepalend zijn... raar eigenlijk.

Ik weet wel dat er posthuum behoorlijk wat nummers van Nick Drake zijn uitgebracht. Zal ik ook eens naar op zoek gaan. Er zijn ook heel wat artiesten geweest die Nick Drake gecoverd hebben, er zijn behoorlijk wat Tribute-cd's etc. Vast niet alles is goed, vermoed ik, maar... met name veel songs van Pink Moon lenen zich uitermate goed voor (bijv.) een versterkte uitvoering. Veel Pink Moon-songs hebben een onderhuidse rock-groove, vind ik, bijna grunge-achtig.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 12 januari 2001 @ 14:53:25 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_646361
quote:
Op 12 januari 2001 13:11 schreef Zanderrr het volgende:
Overigens is er ook nog een vierde plaat na zijn dood verschenen, maar die ken ik zelf niet. Schijnt in het verlengde te liggen van Pink Moon, dus moet ik zeker nog eens beluisteren...
Effe opgezocht in Amazon: de plaat heet Time Of No Reply. Deels bekende songs, deels onuitgebracht materiaal. Schijnt de moeite waard te zijn, maar ja: what's new?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_646564
Time of no Reply is gewoon een compilatie-plaat, meer om mensen te introduceren aan Nick Drake.

Ik heb niet zo lang geleden z'n cd's gekocht (ja de geremasterde cd's, die klinken echt goed!). Echt prachtige muziek.

Wat zou hij nog meer gedaan hebben als hij nu nog zou leven? Echt diep triest.

Z'n mooiste nummer vind ik denk ik 'Things behind the sun', zo'n mooi gitaarspel: 't lijkt alsof er een hele band achter zit maar hij zit gewoon in z'n eentje te spelen..

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 12-01-2001 15:43]

  vrijdag 12 januari 2001 @ 22:32:47 #10
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_647997
Ik moet alle Nick Drake cdz nog een keertje kopen.. ik ken eigenlijk alleen Bryter Layter.. *schaam*
Weet iemand wat er waar is van het gerucht dat 'fruit tree', de ND-boxset, opnieuw zal worden uitgebracht? Ik vind het een beetje zonde om nu alle cds te kopen als je ze binnenkort in een mooie box kan krijgen met extra info erbij.
pi_648317
ik vind Pink Moon erg mooi - ken de rest nog niet. maar huilend op m'n knieen bij de boxen? nee, zover krijgt ie me niet.
pi_649374
quote:
Op 12 januari 2001 23:57 schreef bixister het volgende:
ik vind Pink Moon erg mooi - ken de rest nog niet. maar huilend op m'n knieen bij de boxen? nee, zover krijgt ie me niet.
Ga je schamen! Ik luister tegenwoordig zo min mogelijk Nick Drake, omdat ik er extreem depri van wordt. Nu ik uit een lange depressie-periode ben merk ik pas hoe deprimerend dat eigenlijk is... Ik denk aan een 'Black Eyed Dog' (van Time of No Reply, het meest deprimerende nummer ooit gemaakt )
For great justice!
pi_649898
Nick Drake heerst! Zelfs nog mooier dan Jeff Buckley en dan moet je wel wat kunnen.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_650300
Ik wilde mijn usericon nog een keertje veranderen omdat zo zoveel depressie uitstraalt (is van de hoes van Pink Moon), maar het geeft eigenlijk alles aan wat Nick Drake voorstelt... net als mijn sig trouwens... Vanmiddag weer eventjes Drake geluisterd, maar ik kon de cd-speler niet meer stopzetten, ik MOEST die cd gewoon afluisteren. Het is echt de beste muziek die ooit is gemaakt.

[edit]
Usericon heb ik inmiddels veranderd...
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 23-01-2001 11:36]

For great justice!
pi_650703
Ik vind 't ook wel irri dat de Fruit Tree-boxset binnenkort opnieuw wordt samengesteld (or so I've heard)

Schijnt dat er nieuwe onbekende opnames zijn gevonden enzo... en die heb ik dan dus niet!

Tenzij die ook los worden verkocht op een nieuwe Time of no Reply

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 13-01-2001 22:12]

  zondag 14 januari 2001 @ 15:57:43 #16
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_652363
quote:
Op 13 januari 2001 22:12 schreef Theeboon het volgende:

Schijnt dat er nieuwe onbekende opnames zijn gevonden enzo... en die heb ik dan dus niet!

Tenzij die ook los worden verkocht op een nieuwe Time of no Reply


Volgens mij staan die op het album Tanworth-in-Arden, die ik al bij de CD-uitleen Enschede heb zien liggen die zal ik dus binnenkort een keertje lenen. Evt MP3s op Napster zetten voor de geinteresseerden...
For great justice!
pi_652591
quote:
Op 14 januari 2001 15:57 schreef QyRoZ het volgende:
Volgens mij staan die op het album Tanworth-in-Arden, die ik al bij de CD-uitleen Enschede heb zien liggen die zal ik dus binnenkort een keertje lenen. Evt MP3s op Napster zetten voor de geinteresseerden...
Die zijn al te vinden op Napster, de cd ligt ook bij de Plato in Apeldoorn, maar de meeste nummers zijn van zeer barre kwaliteit.
  zondag 14 januari 2001 @ 19:49:53 #18
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_652985
quote:
Op 14 januari 2001 16:55 schreef Theeboon het volgende:
Die zijn al te vinden op Napster, de cd ligt ook bij de Plato in Apeldoorn, maar de meeste nummers zijn van zeer barre kwaliteit.
He, volgens je profile woon je wel erg dicht bij mijn ouderlijk huis..... it's a small Fok! after all...
For great justice!
pi_653195
quote:
Op 12 januari 2001 12:42 schreef Seestar het volgende:
Is een beetje het van Gogh verhaal he, pas na z'n dood de erkenning krijgen.
Theo van Gogh leeft nog hoor.
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  maandag 15 januari 2001 @ 11:13:17 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_654874
Ik schreef eerder:

Ja ik heb dus eergisteren Bryter Layter gekocht maar ik moet zeggen dat de plaat mij wat tegenviel in vergelijking met Five Leaves Left en Pink Moon. Iets teveel orchestratie en iets te weinig melodie. De songs op de andere twee platen zijn qua melodie toch net iets krachtiger, op Bryter Layter kabbelt het allemaal wat door.

CORRECTIE GRAAG! Afgelopen weekend heb ik de plaat nog eens goed beluisterd, en je raadt het al: prachtig gewoon. Hoe KON ik zo grof zijn. Bryter Layter is gewoon net zo'n muzikale betovering als de andere twee. Het vervelende is alleen dat ik nu ECHT niet meer weet welke plaat ik het best vind.
Ach ik ben ook gek als ik ga kiezen...

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 15 januari 2001 @ 12:56:35 #21
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_655202
quote:
Op 15 januari 2001 11:13 schreef Ringo het volgende:
CORRECTIE GRAAG! Afgelopen weekend heb ik de plaat nog eens goed beluisterd, en je raadt het al: prachtig gewoon. Hoe KON ik zo grof zijn.
Ja, ga je schamen!
quote:
Bryter Layter is gewoon net zo'n muzikale betovering als de andere twee.
Het duurt alleen even voordat je het door hebt, tot je gaat slapen en bedenkt dat het wel erg rustig is zonder Nick Drake...
quote:
Het vervelende is alleen dat ik nu ECHT niet meer weet welke plaat ik het best vind.
Ach ik ben ook gek als ik ga kiezen...
Daarom, ze zijn alle 3 even geweldig. De ene dag heb ik een voorkeur voor Pink Moon, de andere dag voor Bryter Layter. Een album voor elke dag (nu nog 3-daagse weken )
For great justice!
  donderdag 11 april 2002 @ 05:10:07 #22
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3793304
*schop*

In het Schandalig ondergewaardeerde artiesten-topic schreef ik:

1. Nick Drake
Veel te jong overleden Britse folkzanger, gehuld in een nevel van mysterie. Alles aan hem was een tikje vreemd...van z'n stemmingen, met zulke diepe depressies dat hij soms maanden aaneen geen woord sprak, tot z'n gitaarstemmingen die nauwelijks te kopiëren zijn, maar waarmee hij de mooiste harmoniën uit z'n instrument wist te lokken.

Nick Drake was een fenomenaal gitarist, maar alleen echte kenners zullen dat horen, hij was geen show-off. Idem voor zijn lyrics. Poëzie, maar ingetogen, en stil. Hij zingt alsof hij verlegen was voor de microfoon, en naar hem luisteren is iets intiems.
Het mooiste vind ik de volledig akoestische plaat Pink Moon. Deze plaat is een sobere, sombere, soms licht psychedelische trip, luisteren bij kaarslicht en eventueel een genotsmiddel naar keuze.
Download tips: Things behind the sun, Pink Moon, Place to be, Road.

En een super megatip:

"Winter is Gone"

Aan de geluidskwaliteit te horen een onuitgebracht nummer, ik weet het niet zeker.

Dit is toch wel een van de deprimerendste nummers ever. Angstaanjagend, en angstaanjagend mooi.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_3793365
quote:
Op donderdag 11 april 2002 05:10 schreef Kwark het volgende:

Dit is toch wel een van de deprimerendste nummers ever.


Vreemd, ik word dus nooit depressief van mooie muziek. Zou eerder in een depressie schieten als ik 24/7 naar DJ-Huppeldepup zou moeten luisteren of zo.

Depressies krijg je namelijk bijna altijd door te veel stress, wist je dat?

Maarre, Nick Drake is idd mooi ja (net als de openingszin in dit topic overigens... ).

  donderdag 11 april 2002 @ 11:26:21 #24
26025 habermas
niets van dat alles
pi_3794925
Heb zo'n twee jaar geleden een prachtige documentaire over ND gezien op Ned1, en daarnaa gelijk Five Leaves Left gekocht (blijft idd m'n favoriet).
Heb ze nu allemaal, incl. Time Of No Reply (staat een prachtige Thoughts Of Mary Jane op).
Hier wat favorieten:

time has told me
day is done
saturday sun
things behind the sun

en de absolute topper: Northern Sky!

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_3795675
Ik heb van Nick Drake 'Pink Moon' en 'Five leaves left'. Hele mooie, sfeervolle muziek. De hele relaxte manier van zingen past perfect bij de muziek. Ik vind 'Five leaves left' overigens leuker dan 'Pink Moon'. De middelste cd moet ik nog een keer kopen. Kosten allemaal ongeveer 10 euro dus is zeker te betalen (kunst hoeft dus niet altijd duur te zijn ).

The Thoughts of Mary Jane is toch wel één van mijn favoriete nummers:
Who can know
What happens in her mind
Did she come from a strange world
And leave her mind behind
Her long lost sighs
And her brightly coloured eyes
Tell her story to the wind.

Ik ben na bovenstaande verhalen wel zeer benieuwd geworden naar de tweede cd. De eerste cd is soms al enigzins bombastisch, dus dat beloofd wat. Maar als Muse fan en moet ik wel raad weten met bombastische elementen in muziek.

Hmmzz....
  donderdag 11 april 2002 @ 13:14:57 #26
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3796120
quote:
Op donderdag 11 april 2002 07:11 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Vreemd, ik word dus nooit depressief van mooie muziek. Zou eerder in een depressie schieten als ik 24/7 naar DJ-Huppeldepup zou moeten luisteren of zo.

Depressies krijg je namelijk bijna altijd door te veel stress, wist je dat?

Maarre, Nick Drake is idd mooi ja (net als de openingszin in dit topic overigens... ).


Deprimerend is zowieso niet het juiste woord.
Winter is Gone is niet zozeer deprimerend, maar het klinkt als een koude wind die door je heen blaast, als een spookopname. Nick Drake zingt dit nummer als als een dolende geest. Haunting.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  donderdag 11 april 2002 @ 13:20:06 #27
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3796172
Voor de eventuele tienermeisjes die dit lezen :

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_3803639
Kweenie maar dat vergroeide, lange haar is niet zo hip meer tegenwoordig hoor
  vrijdag 12 april 2002 @ 01:00:33 #29
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_3804201
quote:
Op donderdag 11 april 2002 23:53 schreef Theeboon het volgende:
Kweenie maar dat vergroeide, lange haar is niet zo hip meer tegenwoordig hoor
Nick Drake is nu hipper dan ooit. En nog steeds mijn grootste held aller tijden
For great justice!
  vrijdag 12 april 2002 @ 02:14:01 #30
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3804541
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 01:00 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Nick Drake is nu hipper dan ooit. En nog steeds mijn grootste held aller tijden


Ik heb vandaag Pink Moon gekocht voor een vriendin, for sure dat zij ook voor de bijl gaat.

Ken jij Winter is gone, QyRoZ ?

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_14910992
Vandaag is het de 29e sterfdag van Nick Drake. Ik heb nog altijd het plan om volgend jaar, op zijn 30e sterfdag, af te reizen naar Tanworth-in-Arden.

[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 25-11-2003 11:08]

For great justice!
pi_14911088
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 02:14 schreef Kwark het volgende:

[..]

Ik heb vandaag Pink Moon gekocht voor een vriendin, for sure dat zij ook voor de bijl gaat.

Ken jij Winter is gone, QyRoZ ?


(over late reacties gesproken)
Ja, ik ken dat nummer, ik luister eigenlijk veel te weinig naar alle Tanworth-in-Arden-nummers. Ik heb nu net weer even Bryter Layter opgezet, imo het beste album aller tijden.
For great justice!
pi_14911298
En het is een schande dat er zo weinig Nick Drake topics zijn, dit is nog de grootste. .
For great justice!
  dinsdag 25 november 2003 @ 11:53:34 #34
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_14912263
Ik ken hem nog niet zo lang, maar hij is wel erg goed

Ik moest wel even wennen aan Bryter Layter, Five Leaves Left is nu favoriet

De Narcis van Gabon
pi_14912610
Bryter Layter moet even wennen, maar is daarna ook geweldig hoor!
pi_14912626
quote:
Op donderdag 11 april 2002 23:53 schreef Theeboon het volgende:
Kweenie maar dat vergroeide, lange haar is niet zo hip meer tegenwoordig hoor
Zo zie je maar weer hoe snel mode hier gaat, tis nu inenen vrij populair
  woensdag 26 november 2003 @ 20:21:17 #37
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_14953033
Kirke vindt River Man zo moooooooooiii
'T best bewaarde geheim van Nederland
  zaterdag 29 november 2003 @ 13:47:45 #38
3878 Vork
Manisch creatief
pi_15020440
Het moge duidelijk zijn dat Things Behind the Sun toch een van de mooiste nummers ooit geschreven is. Hoe vaker ik 'm hoor, hoe mooier in 'm eigenlijk ben gaan vinden.

Voor de mensen die hun single/albumtrack top100 nog niet hebben opgestuurd, zie hier een top voor in iig de top10 van datzelfde lijstje.

  zaterdag 29 november 2003 @ 19:12:16 #39
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_15025197
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:21 schreef Kirke het volgende:
Kirke vindt River Man zo moooooooooiii
Die zet ik ook standaard op alle mixtapes/CD's die ik voor vrienden maak. Prachtig nummer, inderdaad.
  † In Memoriam † zondag 30 november 2003 @ 00:46:13 #40
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_15030680
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 19:12 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Die zet ik ook standaard op alle mixtapes/CD's die ik voor vrienden maak. Prachtig nummer, inderdaad.


Nou inderdaad. From The Morning doet het ook geweldig. Ik denk dat ik dat het mooiste Drake-nummer vind.

Iemand destijds bij de vertoning van 'A Skin Too Few' in Paradiso geweest?

pi_15032233
Ik moet Bryter Layter nog steeds kopen.

Five Leaves Left vind ik prachtig. Erg orkestraal en soms gaat dat ten koste van de muziek en roep het vooral nepsentiment op, maar hier past het perfect.
Pink Moon is dan weer van een ontzettend breekbare schoonheid. Die plaat moest ik wel een paar keer luisteren voor het kwartje viel.

Hmmzz....
  zondag 30 november 2003 @ 03:11:43 #42
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15032269
Heel gaaf.Ken hem al jaren. Ik zie hem als een existentialistisch hippie.
Heeft zich destijds(per ongeluk?) gesuicideerd met Tryptizol .Is een anti-depressivum.
Het prachtige nummer Riverman wordt trouwens ook door Kate Bush gezongen.Ook erg mooi.Vond het op Kazaa.
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
pi_15032381
Drake-liefhebbers zouden ook Solid Air van zijn vriend en tijdgenoot John Martyn eens kunnen proberen.
  zondag 30 november 2003 @ 03:39:23 #44
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15032414
Thnx ga ik zoeken
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
  maandag 8 december 2003 @ 11:12:56 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15242607
Het is ook weer echt het seizoen voor Nick Drake.
Koud, kristalhelder, lauw zonlicht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_16670339
ik heb het er ook maar eens op gewaagd...
pi_16671036
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik heb het er ook maar eens op gewaagd...
En? Wat vind je er van?
For great justice!
  woensdag 28 januari 2004 @ 22:18:48 #48
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16671162
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:47 schreef Vork het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat Things Behind the Sun toch een van de mooiste nummers ooit geschreven is. Hoe vaker ik 'm hoor, hoe mooier in 'm eigenlijk ben gaan vinden.
Eensch.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16671356
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:14 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

En? Wat vind je er van?


ja, tof he!

Klinkt zeer tijdloos en dat hoort natuurlijk ook zo te zijn.

Weet je trouwens waar Suicide is Painless op staat?

pi_16675042
quote:
Op zondag 30 november 2003 00:46 schreef bukgeit het volgende:

Iemand destijds bij de vertoning van 'A Skin Too Few' in Paradiso geweest?


Ik, als 18-jarige eerstejaarsstudente uit de provincie, zonder kamer in Amsterdam. Ik had Nick Drake net 1 of 2 maanden daarvoor ontdekt omdat KINK weleens "day is done" draaide. Ik wist dat ik naar die premiere moest.

Die avond was niet alleen de premiere van "a skin too few", maar ook werden er Nick Drake nummers gespeeld (ik geloof door leden van het radio filharmonisch orkest ofzo) in de originele arrangementen van Robert Kirby,een vriend van Nick die ook aanwezig was.De gitaarpartijen werden gespeeld op Nicks eigen gitaar. Zang was weggelaten. Het was wat mij betreft het dichtste dat ik ooit bij een Nick Drake live-ervaring zal komen, niet veel mensen zullen dat hebben meegemaakt, ook niet tijdens zijn leven.

Ook werden er brieven van Nick voorgelezen door zijn zus. Verder was er nog een optreden door Ben en Jason (oa Pink moon) en Beth Orton speelde een set met oa een hartverscheurende versie van "blood red river". Samengevat : de hele avond was een geslaagd eerbetoon en een bijzondere ervaring.

Behalve "a skin too few" is er nog wel wat biografisch materiaal over Nick, een stukje "rock shrines" waarin wordt verteld wie hij was en dat er inderdaad nog steeds mensen zijn graf bezoeken, en "a stranger among us" dat voornamelijk bestaat uit interviews met vrienden/collega's. De biografie door Patrick Humphries is ook de moeite waard.

  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2004 @ 00:38:14 #51
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_16675204
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik, als 18-jarige eerstejaarsstudente uit de provincie, zonder kamer in Amsterdam. Ik had Nick Drake net 1 of 2 maanden daarvoor ontdekt omdat KINK weleens "day is done" draaide. Ik wist dat ik naar die premiere moest.

Die avond was niet alleen de premiere van "a skin too few", maar ook werden er Nick Drake nummers gespeeld (ik geloof door leden van het radio filharmonisch orkest ofzo) in de originele arrangementen van Robert Kirby,een vriend van Nick die ook aanwezig was.De gitaarpartijen werden gespeeld op Nicks eigen gitaar. Zang was weggelaten. Het was wat mij betreft het dichtste dat ik ooit bij een Nick Drake live-ervaring zal komen, niet veel mensen zullen dat hebben meegemaakt, ook niet tijdens zijn leven.

Ook werden er brieven van Nick voorgelezen door zijn zus. Verder was er nog een optreden door Ben en Jason (oa Pink moon) en Beth Orton speelde een set met oa een hartverscheurende versie van "blood red river". Samengevat : de hele avond was een geslaagd eerbetoon en een bijzondere ervaring.

Behalve "a skin too few" is er nog wel wat biografisch materiaal over Nick, een stukje "rock shrines" waarin wordt verteld wie hij was en dat er inderdaad nog steeds mensen zijn graf bezoeken, en "a stranger among us" dat voornamelijk bestaat uit interviews met vrienden/collega's. De biografie door Patrick Humphries is ook de moeite waard.


Mooi verwoord. Schitterende avond en een hele bijzondere concertervaring.
pi_16698784
En hoe mooi kan een film eindigen? Serendipity met Northern Sky...

I never felt magic crazy as this
I never saw moons knew the meaning of the sea
I never held emotion in the palm of my hand
Or felt sweet breezes in the top of a tree
But now you're here
Brighten my northern sky.

I've been a long time that I'm waiting
Been a long that I'm blown
I've been a long time that I've wandered
Through the people I have known
Oh, if you would and you could
Straighten my new mind's eye.

Would you love me for my money
Would you love me for my head
Would you love me through the winter
Would you love me 'til I'm dead
Oh, if you would and you could
Come blow your horn on high.

I never felt magic crazy as this
I never saw moons knew the meaning of the sea
I never held emotion in the palm of my hand
Or felt sweet breezes in the top of a tree
But now you're here
Brighten my northern sky.

als je niets doet kan er niets gebeuren
pi_16699583
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 21:50 schreef tutjehola het volgende:
En hoe mooi kan een film eindigen? Serendipity met Northern Sky...
Jaaaaaaaa, dat viel mij ook al op. Die was zaterdag op tv, ik zat achter de pc bij mn ouders thuis en mn pa was aan het zappen. Plotseling hoorde ik een paar hele bekende klanken....
For great justice!
pi_16699682
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik, als 18-jarige eerstejaarsstudente uit de provincie, zonder kamer in Amsterdam. Ik had Nick Drake net 1 of 2 maanden daarvoor ontdekt omdat KINK weleens "day is done" draaide. Ik wist dat ik naar die premiere moest.

Die avond was niet alleen de premiere van "a skin too few", maar ook werden er Nick Drake nummers gespeeld (ik geloof door leden van het radio filharmonisch orkest ofzo) in de originele arrangementen van Robert Kirby,een vriend van Nick die ook aanwezig was.De gitaarpartijen werden gespeeld op Nicks eigen gitaar. Zang was weggelaten. Het was wat mij betreft het dichtste dat ik ooit bij een Nick Drake live-ervaring zal komen, niet veel mensen zullen dat hebben meegemaakt, ook niet tijdens zijn leven.

Ook werden er brieven van Nick voorgelezen door zijn zus. Verder was er nog een optreden door Ben en Jason (oa Pink moon) en Beth Orton speelde een set met oa een hartverscheurende versie van "blood red river". Samengevat : de hele avond was een geslaagd eerbetoon en een bijzondere ervaring.

Behalve "a skin too few" is er nog wel wat biografisch materiaal over Nick, een stukje "rock shrines" waarin wordt verteld wie hij was en dat er inderdaad nog steeds mensen zijn graf bezoeken, en "a stranger among us" dat voornamelijk bestaat uit interviews met vrienden/collega's. De biografie door Patrick Humphries is ook de moeite waard.


*jaloers*
Ik kon er niet bij zijn.
For great justice!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:40:18 #55
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16715772
quote:
Op zondag 30 november 2003 03:32 schreef dvr het volgende:
Drake-liefhebbers zouden ook Solid Air van zijn vriend en tijdgenoot John Martyn eens kunnen proberen.
Ik heb Slid Air niet kunnen vinden, maar wel Sunday's Child, en dat is inderdaad een gaaf nummer!

Ik vind trouwens alleen al Nick Drake's titels zo mooi! Things behind the sun, River Man, Northern Sky, Pink Moon...het roept al meteen zoveel op!

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:48:37 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_16717597
Take a look
you may see me on the ground
for I am the parasite of this town

take a look
you may see me in the dirt
for I am the parasite
who hangs
from your skirt

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 2 februari 2004 @ 22:28:58 #57
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_16831782
Ik heb het genie recentelijk pas ontdekt, maar ben er nu al van ondersteboven.
Goudeerlijke droefheid. Weemoed op z'n best. Mooi.
...dass wir fliegen.
  maandag 2 februari 2004 @ 22:42:05 #58
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_16832403
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:40 schreef Kwark het volgende:

[..]


Things behind the sun


Elke keer als ik het luister zijn het de mooiste 4 minuten van mijn leven. Voorgegaan door Horn is het helemaal de hemel op aarde.

For great justice!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 02:01:30 #59
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16837643
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:42 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Elke keer als ik het luister zijn het de mooiste 4 minuten van mijn leven. Voorgegaan door Horn is het helemaal de hemel op aarde.


Mooi he .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  zondag 14 maart 2004 @ 00:57:28 #60
14505 OProg
A Life in Music
pi_17700526
quote:


Laatste song Nick Drake op verzamelaar

Gepubliceerd op zaterdag 13 maart 2004

Het allerlaatste nummer dat Nick Drake ooit aan een tape heeft toevertrouwd, komt deze zomer voor het eerst uit. Drake's zwanenzang 'Toe The Line' is straks te vinden op een nieuwe compilatie van materiaal van de Britse singer/songwriter.
'Toe The Line' staat op de verzamelaar 'I Was Made To Love Magic', een album met in totaal 13 tracks, waaronder voornamelijk alternatieve versies van Drake's klassiekers. 'I Was Made' bevat onder meer een solo uitvoering van 'River Man' en een vijf minuten durende uiteenzetting van 'Three Hours'. De collectie songs is een aanvulling op de in 1994 verschenen compilatie 'Way To Blue'.

Het 'nieuwe nummer', dat iets langer is dan twee minuten, is volgens het Mojo magazine in stijl vergelijkbaar met de tracks op Drake's laatste album 'Pink Moon' uit 1972.

Drake maakte drie albums voor zijn dood in 1974 op 26-jarige leeftijd in het huis van zijn ouders door een overdosis van antidepressiva.

Bekijk de documentaire 'A Skin To Few' over Drake hier.

Bron: NME, Ananova
Van Planet
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_17704893
Gelukkig is de man in het gehel niet vergeten door de huidige generatie artiesten.

Gisteren speelde Tom Barman, frontman van dEUS, enkele nummers van Drake in Tivoli. Akoustisch, en met Pianist op vleugel erbij.

Hoewel hij de gevoeligheid van Nick niet helemaal kan raken, waren het live luisteren naar Fruit Tree en Pink moon weer zoooo mooi..

Mensen, koop die platen, ze liggen voor weinig geld bij uw betere platenzaak!
  zondag 14 maart 2004 @ 12:18:53 #62
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_17705027
Zeer mooie cd's en nummers, een bijzondere artiest
pi_17720992
Vind zelf "Been smoking to long" ook erg mooi...staat op tanworth-in-arden...
Verder natuurlijk Cello song...Things behind the sun en know..
pi_21553712
Vanavond om 23.13 op Nederland 1 de herhaling van een documentaire over het genie Nick Drake.

http://teletekst.nos.nl/gif/228-01.html
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 15:52:08 #65
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21558472
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21559178
Denk wel dat ik het ga kijken. Als dwerg iets spamt, moet het wel goed zijn.
pi_21559728
quote:
Deze documentaire kwam mede tot stand dankzij het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroepprodukties en Thuiskopiefonds.
Beetje off-topic wellicht, maar wat is het Thuiskopiefonds precies? En is deze docu deels door Nederlanders gemaakt of zo?
pi_21560919
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 12:07 schreef dwerg het volgende:
Vanavond om 23.13 op Nederland 1 de herhaling van een documentaire over het genie Nick Drake.

http://teletekst.nos.nl/gif/228-01.html
Daarvoor wil ik zelfs mijn videorecorder wel aansluiten.
For great justice!
pi_21562668
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 16:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

En is deze docu deels door Nederlanders gemaakt of zo?
De regisseur is in ieder geval een Nederlander, Jeroen Berkvens, hij heeft de mensen rondom Nick Drake net zo lang "gestalkt" tot ze mee wilden werken aan zijn film.
pi_21562920
Op 3 november is er in Brugge (voor Zeeuwen/Brabanders niet zo heel ver weg), ongeveer 30 jaar na zijn dood, een Nick Drake tribute concert met ook een vertoning van de film "A skin too few" en een tentoonstelling.
meer informatie:
http://www.cactusmusic.be/music_in_mind/site/programma.htm

Ik denk nu niet dat ik zal gaan, maar als iemand uit de omgeving Middelburg of Leiden gaat, ik houd me aanbevolen als gezelschap.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 19:22:23 #71
15600 BB-King
Long live the King!
pi_21563243
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 12:07 schreef dwerg het volgende:
Vanavond om 23.13 op Nederland 1 de herhaling van een documentaire over het genie Nick Drake.

http://teletekst.nos.nl/gif/228-01.html
Thanks, deze wil ik graag zien.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:46:31 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21564994
Ga zeker kijken. Heb hem geloof ik al eens gezien.
Nick Drake droeg trouwens te kleine schoenen. Iedereen zag dat-ie wat krampachtig liep op die dingetjes, maar zelf zei-die dat ze lekker zaten.

Het is weer bijna herfst, dan kan ik 'm altijd erg waarderen. Het is geen geschikte muziek voor de zomer. Eigenlijk is de winter het beste jaargetijde.
Zo vind ik Jimi Hendrix rond december nauwelijks de moeite waard.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_21569862
Geweldig mooi, ik heb wel een paar keer met tranen in mijn ogen gezeten. Wat ik ook heb als ik naar zijn muziek luister.
For great justice!
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 00:12:16 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21569944
Hrmpf, gewoon gemist. Hoe een mens een flapdrol kan zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 00:12:34 #75
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21569955
Weet je wat?
Ik ga gewoon nu een plaatje van 'm draaien.
...dass wir fliegen.
pi_21570285
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Weet je wat?
Ik ga gewoon nu een plaatje van 'm draaien.
Bryter Layter staat aan.
For great justice!
pi_21570391
Kut gemist, maar ik had hem al wel eens gezien, ik heb Pink Moon hier liggen, mijn moeder en broer hebben de rest van zijn oeuvre. Mijn moeder is compleet verzot op Nick Drake..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21570475
A Skin too few
For great justice!
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 00:33:43 #79
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_21570599
prachtige documentaire, prachtige muziek...het gebeurt me niet vaak, maar ik was ontroerd
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_21577539
Inderdaad een schitterende documentaire. Ik heb met kippenvel zitten kijken.
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:37:08 #81
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21577668
ik vind het alleen een beetje raar dat iemand die uit de hoge middenklasse komt en dus alle kans heeft om fijn muziek te maken, zonder veel financiele zorgen, zo kan ontsporen. Nergens wordt eigenlijk uit gelegd wat de oorsprong van zijn depressiviteit is geweest. Of kwam dat nu omdat niemand hem echt kende en dus niemand het echt weet. Dat kan toch niet alleen komen omdat zijn platen niet verkochten en hij niet meer kon optreden.

Zo blijft die docu toch een beetje leeg, maar ook wel weer mysterieus.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21578375
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:37 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
ik vind het alleen een beetje raar dat iemand die uit de hoge middenklasse komt en dus alle kans heeft om fijn muziek te maken, zonder veel financiele zorgen, zo kan ontsporen. Nergens wordt eigenlijk uit gelegd wat de oorsprong van zijn depressiviteit is geweest. Of kwam dat nu omdat niemand hem echt kende en dus niemand het echt weet. Dat kan toch niet alleen komen omdat zijn platen niet verkochten en hij niet meer kon optreden.

Zo blijft die docu toch een beetje leeg, maar ook wel weer mysterieus.
De oorsprong van zijn depressiviteit is denk ik gewoon lichamelijk bepaald, zoals bij zoveel mensen die zwaar depressief zijn zonder dat ze een kutjeugd of zoiets hebben gehad..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21580411
Blijft een mooie docu. Weer van genoten gister!
Paan!
pi_21581176
Voor wie de documentaire heeft gemist: morgen wordt hij om 11:00 uur herhaald op Nederland 1.

Over depressiviteit: er werd door zijn zus wel een deels genetische verklaring gegeven. Ze zei dat hun moeder ook onder zwaarmoedigheid gebukt zou zijn gegaan, als ze niet met hun vader getrouwd was, en hij haar het leven niet mogelijk zou hebben gemaakt.

En vanuit zijn context valt depressiviteit toch wel te begrijpen? Hij kan van zijn artistieke kwaliteiten niet eens een bestaansminimum voor zichzelf creeren, en voelt zich gedwongen om als mislukkeling terug te gaan naar zijn ouderlijk huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_21582815
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Voor wie de documentaire heeft gemist: morgen wordt hij om 11:00 uur herhaald op Nederland 1.
Ik ga hem nu echt een keer opnemen.
For great justice!
pi_21583443
Northern sky aan het einde van de documentaire....
pi_21583477
Even iets anders, weet iemand hier iets over "Fruit Tree II" de boxset die op de eerste Fruit Tree volgt met de cd's: Tanworth In Arden, Saturday Sun, Day Is Done en de BBC documentaire. Ik heb de eerste box en wil de tweede ook graag, maar ik kan er nergens enige informatie over vinden.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:46:22 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21583499
If songs were lines in a conversation, the situation would be fine.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_21583853
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:46 schreef Ringo het volgende:
If songs were lines in a conversation, the situation would be fine.
Die zet ik nu _net_ op.

And all the friends that you once knew
are left behind they kept you safe
and so secure amongst the books
and all the records of your lifetime.
For great justice!
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:07:39 #91
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_21590918
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:44 schreef hertz het volgende:
Even iets anders, weet iemand hier iets over "Fruit Tree II" de boxset die op de eerste Fruit Tree volgt met de cd's: Tanworth In Arden, Saturday Sun, Day Is Done en de BBC documentaire. Ik heb de eerste box en wil de tweede ook graag, maar ik kan er nergens enige informatie over vinden.
Waar heb je over het bestaan van deze boxset gehoord?
pi_21591117
Waar is die eerste box (nog) te verkrijgen?
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:18:08 #93
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_21591159
Die is op.
pi_21591206
Fruit Tree II is een bootleg, denk niet dat je daar nog al te makkelijk aan komt:

http://www008.upp.so-net.ne.jp/zachary/nickdisco/06.html#fruit2

Misschien op ebay of zo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21591246
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:37 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
ik vind het alleen een beetje raar dat iemand die uit de hoge middenklasse komt en dus alle kans heeft om fijn muziek te maken, zonder veel financiele zorgen, zo kan ontsporen. Nergens wordt eigenlijk uit gelegd wat de oorsprong van zijn depressiviteit is geweest. Of kwam dat nu omdat niemand hem echt kende en dus niemand het echt weet. Dat kan toch niet alleen komen omdat zijn platen niet verkochten en hij niet meer kon optreden.

Zo blijft die docu toch een beetje leeg, maar ook wel weer mysterieus.
Ik las ergens dat juist die hoge middenklasse hem de das om heeft gedaan. De Beatles enzovoort waren allemaal jongens uit de arbeidersklasse. De hippiecultuur van toen kon zich daarmee identificeren. Nick Drake kwam uit een exkoloniaalgezin. Nou niet bepaald het hippie-ideaal, sterker nog: de cultuur waar toen juist de grootste kritiek op was.

De tragiek van een gelukkige jeugd.
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:41:10 #96
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_21591676
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:20 schreef Zander het volgende:
Fruit Tree II is een bootleg, denk niet dat je daar nog al te makkelijk aan komt:

http://www008.upp.so-net.ne.jp/zachary/nickdisco/06.html#fruit2

Misschien op ebay of zo.
Dank je Zander. Ik ben ook nog even op zoek gegaan. Laatste regels.
pi_21595006
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Voor wie de documentaire heeft gemist: morgen wordt hij om 11:00 uur herhaald op Nederland 1.
Dat is dus bijna!
[Subtiel kickje]
For great justice!
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:59:42 #98
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21595036
Oh ja , bijna vergeten .....
Thnx
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_21606164
Mijn god,
ik kende zn levensverhaal niet echt goed maar Pink Moon en Five Leaves Left heb ik vrij vaak gedraaid.
Ik heb altijd een zwak voor dat soort mensen; elliott smith, jeff buckley, kurt cobain zijn daar goeie voorbeelden van voor mij.
Heb zojuist die documentaire gezien, daarna naar mij kamer gegaan en een half uur op bed liggen janken.
pi_21606672
So forget this cruel world
Where I belong
I'll just sit and wait
And sing my song.
And if one day you should see me in the crowd
Lend a hand and lift me
To your place in the cloud.
For great justice!
pi_21606746
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 21:26 schreef QyRoZ het volgende:
So forget this cruel world
Where I belong
I'll just sit and wait
And sing my song.
And if one day you should see me in the crowd
Lend a hand and lift me
To your place in the cloud.
cello song
Dat is gewoon weer typisch een nick drake tekst.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2004 21:31:08 ]
pi_21609176
Ik heb Five Leaves Left opstaan en zojuist tijdens het intro van Day is done kwamen de tranen als vanzelf..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:16:50 #103
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21609251
Ik kan er ook niet te vaak naar luisteren,
word er te melancholisch van.
...dass wir fliegen.
pi_21612115
Dat is gewoon zo... het is gewoon hele depressieve muziek, maar dat is wel logisch.
En als je tijdens het luisteren zijn verhaal in je achterhoofd hebt moet je gewoon janken.
  zondag 29 augustus 2004 @ 02:16:07 #105
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21612130
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 02:15 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is gewoon zo... het is gewoon hele depressieve muziek, maar dat is wel logisch.
En als je tijdens het luisteren zijn verhaal in je achterhoofd hebt moet je gewoon janken.
Yep....
For great justice!
  zondag 29 augustus 2004 @ 11:12:05 #106
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_21614628
Ik moet bekennen dat ik na het zien van de documentaire ook een traantje heb moeten wegpinken... .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  dinsdag 7 september 2004 @ 03:11:46 #107
15600 BB-King
Long live the King!
pi_21797437
Dit is wel een coole site:

http://www.poetryinmotion.nl/poetry-html-def/drake.html

Best leuk gedaan, toch nog een soort clip van hem...
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  maandag 13 september 2004 @ 01:27:15 #108
30961 Knaller
knalt er op los
pi_21916467
Pas geleden z'n albums nog gekocht... zeker de moeite waard.
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_23558831
Vandaag precies 30 jaar geleden kwam een eind aan het leven van de 26-jarige Nick Drake.
quote:
Nick Drake died November 25,1974 in his parents' home in Tanworth-in-Arden. He died in his sleep around 6 am in the morning. Cause of death: An overdose of a tricyclic antidepressant and insomniac called Tryptizol (Tryptasol?). Nick used this medicine as a sleeping pill. The coroner declared it a suicide, but if he deliberately meant to take his life, we will never know.

A known fact though, is that Nick brought to his mother Molly a copy of Albert Camus' Le Mythe de Sisyphe when he returned to England from France in 1974. This book deals with the subject of suicide, in its existentialistic meaning. It's the famous tale of Sisyphos who is being punished by having to push a boulder up a hill to its top, only to see it roll back down again, over and over again. Molly Drake saw the bringing of the book as a message, that Nick wanted to tell her something. But then again I must add that the book is basically an argument against taking one's life.

Earlier, when speaking of suicide, Nick has made the statement that suicide's too cowardly, but that he still didn't have the courage to do it. Suicide or not, it's clear that the title of his first record 'Five Leaves Left' in some sense bacame prophetic, being five years between the record and Nick's death.

In his NME "obituary", Nick Kent pleads the suicide verdict not valid. The arguments being firstly that no-one committs suicide by taking anti-depressants when there's aspirins and barbiturates on hand and secondly because there was no suicide note, "no grand flourish which so often tends to typify the self-imposed taking of one's life" (Kent, NME). Nick's sister Gabrielle, on the other hand, has another view of Nick's death:
For great justice!
  donderdag 25 november 2004 @ 18:14:41 #110
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_23570969
god hebben zijn ziel. jij onbegrepen en ongegrepen genie. inmiddels is de muziek gelukkig op waarde geschat. Al las ik vorige week weer van een popjournalistmalloot dat ie het laatste album Pink moon niet meer dan een veredelde demo vond.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_23572656
Journalisten mogen ze van mij allemaal tegen de muur zetten.
pi_23575488
alleen z'n stem is al genoeg voor kippenvel...
pi_23577676
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Journalisten mogen ze van mij allemaal tegen de muur zetten.
Dat is zonde van de muur.
For great justice!
pi_23581555
Oh gut, ik voel me na het grasduinen door dit topic ineens een enorme cultuurbarbaar .
Morgen maar eens een betere platenzaak binnenlopen en kijken of ie me spontaan, m'n shirt benattend, op de knieen krijgt .
playin' hard to get. -_-v
pi_23590573
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 02:05 schreef TheUN het volgende:
Oh gut, ik voel me na het grasduinen door dit topic ineens een enorme cultuurbarbaar .
Morgen maar eens een betere platenzaak binnenlopen en kijken of ie me spontaan, m'n shirt benattend, op de knieen krijgt .
kijk de documentaire...
dan val je zeker jankend op je knieen
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:22:46 #116
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_23608917
Weet iemand of er een dvd- danwel videoversie van de film a skin too few te verkrijgen is? Ik heb op internet gezocht, maar helaas zonder het gewenste resultaat.
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:25:33 #117
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23608965
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 17:18 schreef Thomas B. het volgende:
kijk de documentaire...
dan val je zeker jankend op je knieen
Je kunt het ook overdrijven..

Nick Drake heeft prachtige muziek gemaakt, maar dat gedweep met de persoon zelf hoeft van mij niet zo nodig.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23609495
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:25 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Je kunt het ook overdrijven..

Nick Drake heeft prachtige muziek gemaakt, maar dat gedweep met de persoon zelf hoeft van mij niet zo nodig.
Weet ik
Maar dat doe ik om mijn mening over deze artiest wat dramatischer over te brengen.
pi_23612694
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:25 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Je kunt het ook overdrijven..

Nick Drake heeft prachtige muziek gemaakt, maar dat gedweep met de persoon zelf hoeft van mij niet zo nodig.
krijg sowieso wat van obsessieve fans. Vreselijk!
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:25:02 #120
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_24421773
*Kickt dit topic 2005 in.

Tijdens mijn moeders verjaardag (13 dec) had ik op de achtergrond Five Leaves Left opgezet, die wel eens waar door het kletsen redelijk overstemd werd.
Stond ik een paar dagen na kerst samen met een vriend in Tommy, vroeg ie welke plaat van Nick Drake het beste was, omdat hij het wel mooi vond tijdens die verjaardag (vrienden van mij komen ook altijd naar moeders verjaardag).
Kiezen is moeilijk tussen die drie dus ik zeg hem ze maar alle drie te gaan halen, "want anders moet je, net als ik, elke dag terug naar de stad om de volgende te gaan halen". En hij heeft ze dus alle drie tegelijkertijd gehaald (y).
Sindsdien is de de term "Nick Drake goodness" hier algemeen geworden.

Trouwens nog een vraagje: hoe zit het nou eigenlijk; is de cd "Made To Love Magic" nou eigenlijk een uitgebreidere versie van de cd die bij de Fruit Tree Box zat of moet ik straks nog twee albums met b-sides gaan zoeken?
Bertje en Henk
  donderdag 6 januari 2005 @ 00:14:12 #121
24054 search64
Avec le grande
pi_24423052
Hoe Tom Barman Riverman en Fruit Tree heeft gecoverd met Guy van Nueten is ook erg goed.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 00:38:59 #122
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24423840
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:25 schreef Shedfire het volgende:

Trouwens nog een vraagje: hoe zit het nou eigenlijk; is de cd "Made To Love Magic" nou eigenlijk een uitgebreidere versie van de cd die bij de Fruit Tree Box zat of moet ik straks nog twee albums met b-sides gaan zoeken?
Het extra album dat destijds bij de box zat was Time Of No Reply. De vorig jaar verschenen compilatie Made To Love Magic heeft flink wat overlappingen met dat album, maar leent ook van de drie studioalbums.



Time of No Reply
I Was Made to Love Magic
Joey
Clothes of Sand
Man in a Shed
Mayfair
Fly
The Thoughts of Mary Jane
Been Smoking Too Long
Strange Meeting II
Rider on the Wheel
Black Eyed Dog
Hanging on a Star
Voice from the Mountain



Rider on the Wheel
Magic
River Man
Joey
Thoughts of Mary Jane
Mayfair
Hanging on a Star
Three Hours
Clothes of Sand
Voices
Time of No Reply
Black Eyed Dog
Tow the Line

Wat je met Made To Love Magic in huis haalt zijn afwijkende versies (River Man, hier in akoestische vorm, Three Hours, Hanging On A Star en Mayfair) , twee nummers voorzien van nieuwe strijkarrangementen van Robert Kirby (Time Of No Reply en Made To Love Magic, hier 'Magic' geheten) en verder remixes/remasters. Eén nummer vind je nergens anders: Tow The Line, een opname uit 1974.

Zelf verkies ik Time Of No Reply boven Made To Love Magic, maar dat kan ook zo zijn omdat ik gewend ben aan de tracklisting van dat album en de nummers die erop staan. Made To Love Magic is een wat eigenaardig samenraapsel. Wel is het veel makkelijker verkrijgbaar dan Time Of No Reply, waarvoor je waarschijnlijk je heil op eBay zult moeten zoeken.


[ Bericht 0% gewijzigd door bukgeit op 06-01-2005 01:11:56 ]
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:42:51 #123
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_24430618
Damn ik ben al niet zo'n 2e handse/e-Bay persoon .
Maar dan moet ik nog even gaan kijken welke van de twee (of misschien beide) ik ga zoeken. In ieder geval hardstikke bedankt voor de moeite.

Hier trouwens nog een site waarop een link staat (download newbie pack) die verwijst naar een personal computer die "soms" aan staat, en waar een hoop dingen van Nick Drake opstaan. Sowieso gruwelijk veel covers.
http://www.geocities.com/brendan_smith2000/newbie.html
Bertje en Henk
  donderdag 6 januari 2005 @ 13:14:18 #124
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24431060
Ik van heb van de week geprobeerd een nummer van Drake te spelen op gitaar. Sjeumig volgens mij had die man heeele grote handen

Er is vorig jaar trouwens een docu over Nick Drake geweest op BBC radio, gepresenteerd door Brad Pitt (!) Heeft iemand die toevallig gehoord?
  donderdag 6 januari 2005 @ 18:20:28 #125
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_24436240
Nee, maar ik heb wel de link.
http://www.bbc.co.uk/radi(...)/nickdrake/?focuswin
Ik ben enkel nog even aan het kijken hoe het op te starten, want nu hoor ik enkel het huidige.
edit: Whoops gewoon op de link klikken dus en ff wachten.
Bertje en Henk
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:19:21 #126
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_24438326
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:14 schreef search64 het volgende:
Hoe Tom Barman Riverman en Fruit Tree heeft gecoverd met Guy van Nueten is ook erg goed.
Wow ja, had ik nog nooit gehoord. Super!
For great justice!
pi_24438528
De muziek is zo ontzettend mooi dat ik er vrolijk van word...uhm kan er niks aan doen....
"In its function, the power to punish is not essentially different from that of curing or educating."Michel Foucault
pi_24438636
Please tell me your second name
Please play me your second game
I’ve fallen so far
For the people you are
I just need your star for a day.

So come, come ride in my my street-car by the bay
For now I must know how fine you are in your way
And the sea sure as i
But she won’t need to cry
For it’s really too hard for to fly.
"In its function, the power to punish is not essentially different from that of curing or educating."Michel Foucault
  donderdag 13 januari 2005 @ 17:41:08 #129
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24549073
Liefhebbers van Nick Drake zouden ook eens naar Jose Gonzalez moeten luisteren. Gonzalez is een Zweedse (!) singer-songwriter die met "Veneer" in 2003 een schitterend album afleverde. In de traditie van Nick Drake en Elliott Smith speelt hij warme intieme liedjes waarin vooral z'n prachtige gitaarspel opvalt. Met name dit gitaarwerk is "erg Nick Drake"!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_24564188
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 13:14 schreef BUG80 het volgende:
Ik van heb van de week geprobeerd een nummer van Drake te spelen op gitaar. Sjeumig volgens mij had die man heeele grote handen
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik vermoed dat veel van zijn nummers gespeeld zijn in een andere stemming dan de standaard eadgbe-tuning. Als je dat dan na gaat proberen te doen in die standaardstemming zal je op veel moeilijkheden stuiten ja....
Paan!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:34:53 #131
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24564598
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:09 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Ik weet het niet helemaal zeker maar ik vermoed dat veel van zijn nummers gespeeld zijn in een andere stemming dan de standaard eadgbe-tuning. Als je dat dan na gaat proberen te doen in die standaardstemming zal je op veel moeilijkheden stuiten ja....
Dat klopt ja, hij gebruikte veel alternatieve stemmingen. Maar dan blijft het nog pittig.
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:26:30 #132
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26959451
Ik ben nu trouwens dit boek aan het lezen:

For great justice!
  maandag 17 april 2006 @ 23:30:37 #133
141482 Q.
JurassiQ
pi_37048959
Het is schandalig dat er al bijna een jaar niet in dit topic is gepost. Nu valt er weinig nieuws te melden over iemand die al ruim 31 jaar dood is, maar hij blijft geniaal.
For great justice!
  maandag 17 april 2006 @ 23:34:20 #134
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37049106
Nick Drake, melancholie kan zo mooi zijn.
  maandag 17 april 2006 @ 23:46:14 #135
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_37049496
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:30 schreef Q. het volgende:
Het is schandalig dat er al bijna een jaar niet in dit topic is gepost. Nu valt er weinig nieuws te melden over iemand die al ruim 31 jaar dood is, maar hij blijft geniaal.
31 jaar dood ... Dat is wel het vreemde 'voordeel' van dode artiesten. Het blijft iemand van 'jouw' generatie. Al zou hij nog leven, was het een man van 58 jaar. Gezet en kalend. Drie scheidingen verder. Ouder dan m’n ouders. Daar identificeer je je een stuk moeilijker mee. Nu blijft hij eeuwig 26. Zijn twijfels zijn mijn twijfels, zijn angsten is mijn angst.
I am a black hole shitting into the void
  maandag 17 april 2006 @ 23:47:31 #136
141482 Q.
JurassiQ
pi_37049547
Dat heb ik ook heel vaak tegen mezelf gezegd, zijn dood is de sleutel tot zijn legendevorming geweest, als hij nog had geleefd was het gewoon een soort Van Morisson geweest, oud en kalend.
For great justice!
pi_37052953
Ik zit hier al uren die doc A Skin Too Few te downloaden met mn BitLord en had gehoopt m vanacht nog te kunnen bekijken, maar het downloaden gaat nog wel een paar uur duren dus wachten tot morgen dan maar...ben er wel heel erg benieuwd naar (ik wil m al jaren zien maar dacht er niet aan dat ie weleens op het internet zou kunnen staan ) . Ik vind het wel zo'n beetje de ultieme muziek die hij gemaakt heeft, vlak nadat ik zn cd's beluisterd heb vind ik het altijd moeilijk om de meeste andere muziek te waarderen omdat het dan snel wegwerp en overbodig klinkt. Daarom luister ik er eigenlijk alleen maar af en toe in bed naar (wat ik nu ga doen ) want ik wil ook nog van de wegwerp-pop kunnen blijven genieten (en niet nog zwaarder op de hand gaan worden ).

[ Bericht 4% gewijzigd door saksia op 18-04-2006 04:52:32 ]
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 04:42:42 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37052959
geweldig artiest idd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 18 april 2006 @ 04:51:17 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37052968
@ saksia:

dat je in mijn topic hebt gepost


je avatar
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:07:55 #140
138862 sXe
If I would, could you?
pi_37064550
Is die documentaire nog ergens te krijgen trouwens?
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
pi_37085517
Heb hem net gezien, ik vind het een prachtige documentaire die helemaal in de sfeer van de muziek gemaakt is, die beelden van z'n slaapkamer etc. zijn erg mooi. Ik kijk 'm morgen nog een keer met een fles wijn .
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:07 schreef sXe het volgende:
Is die documentaire nog ergens te krijgen trouwens?
Als 'ie nergens te vinden is kun je 'm hier nog downloaden. Het is wel een grote file daar (zeker in verhouding met de duur van de docu) van 1.57 GB maar het is het waard
pi_37085529
Nick Drake, zo ontzettend mooi!

Ik heb geloof ik bijna al zijn nummers inmiddels bij elkaar verzameld!
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 03:47:38 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37085532
Cool *aanzwengelt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 03:48:50 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37085539
quote:
Op woensdag 19 april 2006 03:46 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nick Drake, zo ontzettend mooi!

Ik heb geloof ik bijna al zijn nummers inmiddels bij elkaar verzameld!
Eigenlijk wil ik die fruit tree LP box gewoon maar die is zo duur op ebay
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † woensdag 19 april 2006 @ 10:33:47 #145
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_37088964
quote:
Op woensdag 19 april 2006 03:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ik die fruit tree LP box gewoon maar die is zo duur op ebay
Heb ik. Ben ik al rijk?
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 15:47:39 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37097295
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:33 schreef bukgeit het volgende:

[..]

Heb ik. Ben ik al rijk?
Hij gaat op ebay weg tussen de 100 en 300 euro

Op het moment staat er geen een op...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 19 april 2006 @ 15:51:06 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37097421
Ik kom er net achter dat ik afgelopen winter geen één keer naar Nick Drake heb geluisterd. Dat geeft te denken.

Volgend jaar weer een kans.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_39869716
fucking hell (=geen woorden) wat is z´n muziek toch mooi op de ´goede´ momenten. At The Chime Of A City Clock, Things Behind The Sun, Road, Parasite, Cello Song, Northern Sky....
pi_39896543
He, meer Nick Drake liefhebbers hier ;-)

Ik moet zeggen dat ik Bryter Later wat minder vindt, maar Five Leaves left and Pink Moon zijn meesterwerkjes.

Brilliant op acoustische gitaar trouwens.
  Moderator maandag 17 juli 2006 @ 06:13:15 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_39896547
Ik vind bryter ook erg leuk mss komt dat omdat dat de eerste is die ik gehoord heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_39913959
Bryter Later is fantastisch.
  maandag 17 juli 2006 @ 18:25:01 #152
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39914079
Ik vind de songs op Bryter Later top, maar de arrangementen neigen soms wel een beetje naar kitsch (in tegenstelling tot Five Leaves Left..). Ze zouden 'm eens opnieuw zonder die overdubs moeten uitbrengen, net als bijv. "Let it be Naked" van de Beatles.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 17 juli 2006 @ 18:29:43 #153
141482 Q.
JurassiQ
pi_39914204
Ik ben helemaal idolaat van Bryter Layter, niets kitcherig, gewoon perfect. Vooral Northern Sky en Athe the Chime of a city clock .

. . . . .
For great justice!
pi_39915366
Bij Bryter Later heb ik het gevoel dat de meer overddige arrangementen en sneller tempo's niet echt aansluiten bij de stem en het gitaarspel van Nick. Verder vindt ik een aantal nummers qua compositie wat minder. Ik vraag me af of hij echt tevreden was met het resultaat van de plaat, zo 'klinkt' het althans.

Pink Moon is schitterend in zijn soberheid, maar tegelijkertijd hoor je iemand die niet echt gelukkig is. Niet een plaat voor ieder moment.

In Five Leaves Left klinkt toch meer hoop en leven door, de plaat is gevarieerd en mooi uitgebalanceerd qua composities. Dat maakt het mijn favoriete Drake plaat.
pi_39915449
Nog een tip voor Drake-liefhebbers:

Neil Halstead - Sleeping on Roads

Geen meesterwerk, maar een paar zeer fraaie nummers, breekbaar gezongen en gespeeld ala Drake, met een kleine toefje synthesizer. Hi-Lo and Inbetween is het prijsnummer wat mij betreft, 1 van de mooiste ballads die ik de laatste jaren heb geboord.
pi_40270142
Vandaag zijn biografie binnen gekregen van Patrick Humphries
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:29:15 #157
71333 BUG80
Stop making sense
pi_40271020
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:18 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Nog een tip voor Drake-liefhebbers:

Neil Halstead - Sleeping on Roads

Geen meesterwerk, maar een paar zeer fraaie nummers, breekbaar gezongen en gespeeld ala Drake, met een kleine toefje synthesizer. Hi-Lo and Inbetween is het prijsnummer wat mij betreft, 1 van de mooiste ballads die ik de laatste jaren heb geboord.
Dat is zeker een mooie plaat, ja.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:50:33 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40271822
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:15 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Bij Bryter Later heb ik het gevoel dat de meer overddige arrangementen en sneller tempo's niet echt aansluiten bij de stem en het gitaarspel van Nick. Verder vindt ik een aantal nummers qua compositie wat minder. Ik vraag me af of hij echt tevreden was met het resultaat van de plaat, zo 'klinkt' het althans.

Pink Moon is schitterend in zijn soberheid, maar tegelijkertijd hoor je iemand die niet echt gelukkig is. Niet een plaat voor ieder moment.

In Five Leaves Left klinkt toch meer hoop en leven door, de plaat is gevarieerd en mooi uitgebalanceerd qua composities. Dat maakt het mijn favoriete Drake plaat.
Ik vind Bryter Later juist de meest optimistische van de drie. De arrangementen zijn veel jazzier, luchtiger dan het zwaarmoedige violengeweld op Five Leaves Left. Er zit meer ironie in. Een plaat voor het vroege voorjaar, terwijl Five Leaves Left meer iets is voor de herfst.

Pink Moon is duisternis en depressie. Hartje winter. Idd geen plaat om 'zomaar' op te zetten.

Nick Drake, ik luister hem eigenlijk nooit tussen april en november.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40307271
Ik luister er eigenlijk alleen maar in bed naar of als ik gedronken heb. Bryter Layter is m'n favoriet van de drie, en van dat 'kitcherige' krijg ik een luchtig vrolijk warm gevoel, mooi dus.
pi_41271188
Misschien nog iets dat best weleens gezegd mag worden: ik vind Nick, samen met Joni Mitchell, de beste acoustische gitarist die ooit in de popmuziek heeft 'rondgelopen'.

Anyone agrees?
pi_41272922
Hoe stem je in godsnaam je gitaar af in BEBEBE
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:26:54 #162
71333 BUG80
Stop making sense
pi_41277651
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:25 schreef IdlersDream het volgende:
Hoe stem je in godsnaam je gitaar af in BEBEBE
Door de E, A, D en G snaren omlaag te stemmen, denk ik. Ik zou ze in elk geval niet omhoog draaien
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:42 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Misschien nog iets dat best weleens gezegd mag worden: ik vind Nick, samen met Joni Mitchell, de beste acoustische gitarist die ooit in de popmuziek heeft 'rondgelopen'.

Anyone agrees?
Wat dacht je van Ani DiFranco?
pi_41285215
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:26 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Door de E, A, D en G snaren omlaag te stemmen, denk ik. Ik zou ze in elk geval niet omhoog draaien
Volgens mij draait hij ze juist omhoog!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:36:47 #164
71333 BUG80
Stop making sense
pi_41286628
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:43 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Volgens mij draait hij ze juist omhoog!
Hmm misschien kan het maar ik ga het niet proberen.

Waarschijnlijk had hij dan een speciale gitaar voor deze stemming, waarbij hij een andere volgorde van snaren (qua dikte) had. Bovendien zul je ook de halspen moeten aandraaien om te voorkomen dat de hals krom trekt, lijkt me.
  zondag 9 september 2007 @ 22:31:32 #165
141482 Q.
JurassiQ
pi_53060756
Het wordt weer herfst, het wordt weer tijd om meer naar Nick te luisteren. Inmiddels ben ik zo'n zeven jaar gefascineerd door deze man en zijn geweldige muziek en het wordt niet minder, integendeel.

Laten we deze herfst beginnen met Cello Song. Nick ten voeten uit.
For great justice!
  zondag 9 september 2007 @ 22:41:36 #166
141482 Q.
JurassiQ
pi_53061083
quote:
Op zondag 14 januari 2001 21:00 schreef Soep v/d Dag het volgende:

Theo van Gogh leeft nog hoor.
Mag ik deze quoten? .
For great justice!
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 08:34:38 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53066274
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:41 schreef Q. het volgende:

[..]

Mag ik deze quoten? .
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 12 september 2007 @ 17:00:53 #168
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_53124992
Nick Drake

Ik draai hem eigenlijk het hele jaar door, maar dan wel vooral 's nachts Heerlijk
pi_53212645
ja ik ook... vooral 's nachts (zoals nu) maar ook wel meer in de herfst/winter denk ik
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_53281026
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:31 schreef Q. het volgende:

Laten we deze herfst beginnen met Cello Song. Nick ten voeten uit.
En hij blijft geweldig. Wat een nummer. Bijna zo geniaal als Things behind the sun. Bijna.
For great justice!
pi_53281204
"Now we rise
and we are everywhere"


For great justice!
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 20:47:02 #172
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_53281325
Da's mijn favoriete nummer, Q.
From The Morning.
pi_53281552
Nick Drake
pi_53282280
Nick Drake wat een muzikant ..zucht!
  Moderator dinsdag 18 september 2007 @ 21:24:15 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53283019
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:52 schreef cafca het volgende:
Nick Drake
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_53284685
Northern Sky is een van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb. Prachtig. Pink Moon is nogal kaal (doet me denken aan de eerste albums van Elliott Smith, al is het natuurlijk andersom), maar die wil ik binnenkort wel eens gaan kopen. Net als Bryter Layter en Five Leaves Left uiteraard.
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:42:39 #177
141482 Q.
JurassiQ
pi_54096169
Ze misbruiken From the morning nu in één of andere tv-commercial. .
For great justice!
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:59:31 #178
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54096377
Ik ben ook een liefhebber. Weekje terug heb ik de Japanse 180 grams vinyl versie van Bryter Layter ontvangen
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 31 december 2007 @ 19:29:34 #179
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_55690253
kickje, maar wat is dit geweldig muziek zeg. Jammer dat die kerel zo snel is dood gegeen
Do androids dream of electric sheep?
  maandag 31 december 2007 @ 19:51:57 #180
141482 Q.
JurassiQ
pi_55690826
Het is een mooie dag voor Nick Drake.
For great justice!
  maandag 31 december 2007 @ 20:12:24 #181
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_55691305
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:51 schreef Q. het volgende:
Het is een mooie dag voor Nick Drake.
Absoluut, geniet ervan.
pi_55702767
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:51 schreef Q. het volgende:
Het is een mooie dag voor Nick Drake.
Vind je? Lijkt me zo zwaarmoedig het jaar eindigen....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:45:31 #183
141482 Q.
JurassiQ
pi_55702970
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:34 schreef methodmich het volgende:

[..]

Vind je? Lijkt me zo zwaarmoedig het jaar eindigen....
Geen beter nummer hiervoor dan Day is done:
quote:
When the day is done
Down to earth then sinks the sun
Along with everything that was lost and won
When the day is done.

When the day is done
Hope so much your race will be all run
Then you find you jumped the gun
Have to go back where you began
When the day is done.

When the night is cold
Some get by but some get old
Just to show lifes not made of gold
When the night is cold.

When the bird has flown
Got no-one to call your own
Got no place to call your home
When the bird has flown.

When the games been fought
You speed the ball across the court
Lost much sooner than you would have thought
Now the games been fought.

When the partys through
Seems so very sad for you
Didnt do the things you meant to do
Now theres no time to start anew
Now the partys through.

When the day is done
Down to earth then sinks the sun
Along with everything that was lost and won
When the day is done.
For great justice!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:49:02 #184
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_55703010
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Geen beter nummer hiervoor dan Day is done:
[..]
kippevel !
Do androids dream of electric sheep?
pi_55703881
Dan vind ik Pink Moon met al die vuurpijlen toepasselijker.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 00:45:50 #186
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_63525716
Woensdag 26 november, 23.20, Nederland 2:

A Skin Too Few, de documentaire van Jeroen Berkvens over het leven van Nick Drake.
pi_63527396
quote:
Op woensdag 26 november 2008 @ 00:45 schreef bukgeit het volgende:
Woensdag 26 november, 23.20, Nederland 2:

A Skin Too Few, de documentaire van Jeroen Berkvens over het leven van Nick Drake.
Enorme aanrader, super mooie docu. Vergeet je zakdoekjes niet.
For great justice!
  woensdag 26 november 2008 @ 11:51:50 #188
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_63532423
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:45 schreef bukgeit het volgende:
Woensdag 26 november, 23.20, Nederland 2:

A Skin Too Few, de documentaire van Jeroen Berkvens over het leven van Nick Drake.
Oeh interessant!
pi_63532600
Iemand bekend met 'Time has told me'? Verzameling nummers en wat stukjes dat hij in een tape recorder spreekt oid. Moet wel te vinden zijn op internet.
  woensdag 26 november 2008 @ 11:59:25 #190
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63533577
Gonna see the River Man..
  Moderator woensdag 26 november 2008 @ 12:42:08 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_63533594
quote:
Op woensdag 26 november 2008 07:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Enorme aanrader, super mooie docu.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_63534397
TVP, niet missen vanavond

Nick Drake
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 15:00:18 #194
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_63537341
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:58 schreef On het volgende:
Iemand bekend met 'Time has told me'? Verzameling nummers en wat stukjes dat hij in een tape recorder spreekt oid. Moet wel te vinden zijn op internet.
Zelf niet, maar deze customer review op Amazon geeft wel een duidelijk beeld van wat je kunt verwachten:
quote:
This 44 song collection contains the complete home recordings of Nick Drake. The back of the CD states that all material is previously unreleased in this form. The songs on disc one are primarily other songwriters' material and are also available on the CD titled "Tanworth In Arden 1967-68". Disc one also contains a track titled "Nick's Monologue" which is three minutes of Drake speaking into his tape recorder, interesting to hear simply because it is the only known recording of Drake speaking. Also noteworthy is the version of "Joey" which Drake performs on a twelve string guitar for the first and only time according to the liner notes. Disc two contains studio recordings of "Time Has Told Me", "Saturday Sun", and "Thoughts of Mary Jane" and guitar tracks of "Black Eyed Dog" and "Rider On The Wheel".

The majority of disc two consists of home recordings of Drake's original music. One of my favorites is the version of "Place To Be", which has a guitar part that is radically different than the studio version on the "Pink Moon" album. The fingerpicking on this version is unbelievable in its precision and I only wish that film existed of Drake playing so I could see it with my own eyes. There are two home versions of "Parasite" included which document Drake's experimentation with the guitar arrangement for the song. In addition, there are several different versions of an instrumental titled "Brittle Days" which Drake plays variations of on piano and guitar. I had read of his meticulous work on his music and the repeated versions of this instrumental are proof of the tinkering he did with his songs.

The package contains brief liner notes written by guitarist Scott Appel. I admit that I am a Nick Drake completist and bought this mainly to hear more of his guitar work than is otherwise available. Due to the high price of this CD I doubt that someone unfamiliar with Nick Drake's music would purchase this collection, but as a general warning to the uninitiated these are demos of varying sound quality and I wouldn't recommend this to a newcomer to Nick Drake. If you are a die hard fan though, this is a worthwhile purchase.
pi_63537632
Zeker een aanrader inderdaad, er staan ook 2 Dylan covers op (Don't Think Twice It's All Right & Tommorrow Is A Long Time) en eentje van Bert Jansch (Pentangle).
pi_63538427
De wekker is gezet voor vanavond, dit soort dingen vergeet ik altjid.
pi_63540485
Goede tip, even de HD laten snorren maar!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 26 november 2008 @ 17:33:32 #198
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_63541435
even kijken vanavond dus
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  donderdag 27 november 2008 @ 12:18:16 #199
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_63562102
Was wel heel beknopt. Maar wel mooi
pi_63564354
Inderdaad erg beknopt, een kwart van de tijd zat je naar treinen of bomen te staren.
Niettemin een erg gave docu, heerlijk die rauwe tapes eronder.
pi_63568093
Wat een tragisch verhaal wel..
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 16:40:46 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_63569294
hoezo beknopt?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_68829683
Ik luister nu naar Bryter Layter dus een up voor Nick Drake
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:03:49 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68831660
Ik ben trots op dit topic. En ik ben trots op eenieder die in dit topic heeft gepost.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 22:57:39 #205
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_68857415
Gisteren nog gehoord, blijft wonderschoon!
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 23:03:57 #206
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_68888816
Sinds kort is dit fraai ingebonden boekje te koop. In 109 pagina's wordt elke song van Nick Drake aan een korte analyse onderworpen. Ook het onbekendere werk komt aan bod, zoals demo's, samenwerkingen met andere artiesten, onuitgebracht spul en tribute-CD's. Engelstalig, uitgegeven door Omnibus Press, tip!

pi_68889786
quote:
Op zondag 10 mei 2009 23:03 schreef bukgeit het volgende:
Sinds kort is dit fraai ingebonden boekje te koop. In 109 pagina's wordt elke song van Nick Drake aan een korte analyse onderworpen. Ook het onbekendere werk komt aan bod, zoals demo's, samenwerkingen met andere artiesten, onuitgebracht spul en tribute-CD's. Engelstalig, uitgegeven door Omnibus Press, tip!

[ afbeelding ]
Ah leuk idee als cadeau voor mijn vriend. Weet je hoe duur het is?
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 23:33:08 #208
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_68889890
Ik heb er 12 of 13 voor betaald.
pi_68889954
quote:
Op zondag 10 mei 2009 23:33 schreef bukgeit het volgende:
Ik heb er 12 of 13 voor betaald.
Bedankt
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 09:01:31 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68894953
Erg mooie cover van dat boek trouwens
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_68895410
quote:
Op zondag 10 mei 2009 23:29 schreef Duim het volgende:

[..]

Ah leuk idee als cadeau voor mijn vriend. Weet je hoe duur het is?
Lucky Luc!
  maandag 11 mei 2009 @ 10:18:38 #212
255078 Luc12
don van vliet
pi_68896738
Ik mis iets, of niet?
www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
pi_68897429
Nou lekker dan
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 10:44:46 #214
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_68897470
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:43 schreef Duim het volgende:
Nou lekker dan
PM in zo'n geval dan ook.

=Oh, is het z'n eerste post...=
pi_68900623
Mooie versie van Tomorrow is a Long Time ook Moet nog veel meer van 'm gaan beluisteren

pi_72223015
Nick Drake!!!
Hele speciale artiest, maar waarom is er alleen dit topic over hem? Wat slecht!!!!

Beetje slecht van mij is wel dat, ondanks dat ik het verschrikkelijk mooi vind, ik nog niet echt aandachtig naar de teksten heb geluisterd
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_72224491
even tvp'tje, onlangs pink moon op vinyl gekocht en ik ben er erg weg van. één van de beste albums die ik ken. Binnenkort dat boekje maar eens zoeken.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:57:47 #218
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84704643
" Er is al 336 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!"

:{ Ja, dat is het zeker. Ik ben ook een fan sinds vandaag, wat een geweldige artiest _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:09:18 #219
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_84705017
Tja, topics over dode artiesten bloeden altijd zo snel dood. Er is gewoon ook niks nieuws meer over te zeggen, jammer eigenlijk wel. Maar tof dat er weer een fan bij is :D
pi_84725230
Nog een fan hier! Ik heb ook moeite met kiezen welk album ik het mooist vind. Ze zijn alle drie gewoon O+

Wat ik wel eens gelezen heb (weet niet meer waar) is dat Drake zelf niet 100% tevreden was met Bryter Layter. Het was niet zijn wens om er die arrangementen achter te plakken, dat was het idee van de producer of platenmaatschappij. Hij wilde het zelf accoustisch laten met slechts gitaar zoals de andere albums. Desondanks vind ik het een prachtige plaat!

Verder weet ik niet zoveel van hem, daarom bedankt voor tip in dit topic over de documentaire, ik ga die proberen ergens te vinden.
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:31:24 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84725811
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:11 schreef gifkwal het volgende:
Nog een fan hier! Ik heb ook moeite met kiezen welk album ik het mooist vind. Ze zijn alle drie gewoon O+

Wat ik wel eens gelezen heb (weet niet meer waar) is dat Drake zelf niet 100% tevreden was met Bryter Layter. Het was niet zijn wens om er die arrangementen achter te plakken, dat was het idee van de producer of platenmaatschappij. Hij wilde het zelf accoustisch laten met slechts gitaar zoals de andere albums. Desondanks vind ik het een prachtige plaat!

Verder weet ik niet zoveel van hem, daarom bedankt voor tip in dit topic over de documentaire, ik ga die proberen ergens te vinden.
De drie albums die hij bij leven uitbracht, zijn zo verschillend. Pink Moon, de laatste, is kaal, naakt, akoestisch. Bryter Layter, de middelste, is rijk, swingend en jazzy. Zijn eerste, Five Leaves Left, is klassiek georkestreerd, die arrangementen vind ik soms té.

Ach, maar, watdannog. ;(. Nick Drake. O+.

Overigens, het is volle zomer! :o Het lukt me nu echt niet om naar 'm te luisteren...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:10:48 #222
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_84776247
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:11 schreef gifkwal het volgende:
Nog een fan hier! Ik heb ook moeite met kiezen welk album ik het mooist vind. Ze zijn alle drie gewoon O+

Wat ik wel eens gelezen heb (weet niet meer waar) is dat Drake zelf niet 100% tevreden was met Bryter Layter. Het was niet zijn wens om er die arrangementen achter te plakken, dat was het idee van de producer of platenmaatschappij. Hij wilde het zelf accoustisch laten met slechts gitaar zoals de andere albums. Desondanks vind ik het een prachtige plaat!

Verder weet ik niet zoveel van hem, daarom bedankt voor tip in dit topic over de documentaire, ik ga die proberen ergens te vinden.
Dat schijnt alweer ontkracht te zijn door de mixer. Ik vind zelf persoonlijk de eerste twee albums net iets beter, juist vanweg de arrangementen. Met alleen een akoestische gitaar wordt het toch wat te somber (al heeft dat ook wel weer wat). Maar liedjes als Poor Boy horen toch echt met die zangeressen op de achtergrond, en de overige instrumenten. Op YouTube stond een demoversie, en die klinkt lang niet zo goed.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_84784910
Oh interessant, dat wist ik niet. Was het dan gewoon een bullshit verhaal?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:53:58 #224
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_84818455
Volgens Robert Kirby (die de arrangementen deed) wel:

quote:
There has been a lot of discussion regarding the recording of 'Bryter Layter' and whether Nick was happy with it. I love the arrangements on this album, they take the music in a totally different direction from 'Five Leaves Left', can you tell us a bit about the sessions and how the arrangements were developed?

I know I shouldn’t but I still get depressed by supposition that Joe and myself somehow destroyed this album against Nick’s wishes – there have even been recent posts on your site.

Nick always had the final word, he made the decisions. The arrangements I did were again worked out with him over time and recorded live with him – he never seemed in the least displeased. It was a conscious effort on his part to be more commercial. The instrumentals were his idea and inspired by Pet Sounds and, to a certain extent, The Magic Garden. I believe this is founded on an interview with David Betteridge where he recounts that, after the album’s commercial failure, Nick did ask, “Was it the vocals, was it the lyrics, was it the orchestrations?” – he was searching for a reason and hence started the Chinese Whispers. Like any great artist, he took it apart.

Nick seems to have become the patron saint of the depressed – I am in no way criticizing this fact. But the danger is that when fans take on this intensely personal relationship, they can want to be the only ones to own the experience. They sometimes want everything to be just him and guitar and do not want to believe that, particularly with Bryter Layter, he was crying out for commercial success. Apart from his last year I can assure you that he did have many crazy, happy spells.

Bryter Layter is 100% Nick’s work and how he wanted it at that time. Recently the female vocals on Poor Boy have come in for some stick. To start with, Doris Troy and P.P. Arnold were two of the best ever and that phrase is supposed to mock Nick’s self-pitying, it is supposed to be viciously sarcastic. I was there and Nick actually told them what to sing and how to sing it!
Hier de rest van het korte interview.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_84834065
Goed om te lezen, bedankt voor het stukje interview.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:38:59 #226
67089 Gillingham
The horror...
pi_84845998
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:31 schreef Ringo het volgende:

[..]
Overigens, het is volle zomer! :o Het lukt me nu echt niet om naar 'm te luisteren...
Weer of geen weer, altijd tijd voor goede muziek.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:41:59 #227
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84846120
Ach, nu 't buiten toch zo grauw is...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:06:52 #228
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88640900
Om dit topic nog een beetje leven in te brengen.. Ben ik de enige die vind dat dit enorm op Nick Drake lijkt? Iets wat natuurlijk positief is :)

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89124837
Vandaag is Nick's 36e sterfdag.


quote:
A day once dawned, and it was beautiful
A day once dawned from the ground
Then the night she fell
And the air was beautiful
The night she fell all around.

So look see the days
The endless coloured ways
And go play the game that you learned
From the morning.

And now we rise
And we are everywhere
And now we rise from the ground
And see she flies
And she is everywhere
See she flies all around

So look see the sights
The endless summer nights
And go play the game that you leared
From the morning.
For great justice!
pi_89160579
Mooie tekst op zijn steen.
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:26:47 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115281901
Er is al te lang niet in dit topic gereageerd, ik heb gisteren nog naar bryter layter geluisterd... _O_ prachtplaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115281997
Terechte kick.

Nick Drake _O_

Ik heb sinds kort een Guild M-120, dat is in principe een up to date versie van de Guild M-20 waar Drake altijd op speelde. Die gitaar is toch ook erg belangrijk geweest voor zijn geluid, de bastonen blijven er zo warm op, dat is voor Drake's spel wel echt essentieel.


Hier bij de de demo van Hazey Jane I kun je horen hoe extreem mooi alle klanken blijven, ondanks dat de gitaar helemaal is omgestemd. :)
pi_115282300
Ik heb overigens nooit veel begrepen van pelgrimstochten, maar ik speel nu al een tijdje met het idee om naar Tanworth-In-Arden te gaan, en het ouderlijk huis en het graf van Nick te bekijken. Ik heb alle boeken over hem volgens mij wel gelezen, maar toch wil ik het zelf nog eens meemaken. :)
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:39:13 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115282353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:37 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb overigens nooit veel begrepen van pelgrimstochten, maar ik speel nu al een tijdje met het idee om naar Tanworth-In-Arden te gaan, en het ouderlijk huis en het graf van Nick te bekijken. Ik heb alle boeken over hem volgens mij wel gelezen, maar toch wil ik het zelf nog eens meemaken. :)
heb je die skin too few docu ook gezien die is ook erg tof O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115282416
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

heb je die skin too few docu ook gezien die is ook erg tof O+
Jep, die is inderdaad: O+.

Ook interessant op muzikaal vlak om te zien welke invloeden Coltrane en Davis met name met hun Modal Jazz-periode hebben gehad op de zang- en speelstijl van Drake.
pi_115282568
De tekst van Hazey Jane II hangt trouwens boven mijn bed:

And what will happen in the morning when the world it gets
so crowded that you can't look out the window in the morning.

And what will happen in the evening in the forest with the weasel
with the teeth that bite so sharp when you're not looking in the evening.

And all the friends that you once knew are left behind they kept you safe
and so secure amongst the books and all the records of your lifetime.

What will happen
In the morning
When the world it gets so crowded that you can't look out the window
in the morning.

Hey, take a little while to grow your brother's hair
And now, take a little while to make your sister fair.
And now that the family
Is part of a chain
Take off your eyeshade
Start over again.

Now take a little while to find your way in here
Now take a little while to make your story clear.
Now that you're lifting
Your feet from the ground
Weigh up your anchor
And never look round.

Let's sing a song
For Hazey Jane
She's back again in my mind.
If songs were lines
In a conversation
The situation would be fine.


Er zijn teksten van hem die me een stuk dierbaarder zijn, maar ik sta graag met deze woorden op in de ochtend. O+

Het is in die zin ook een misvatting van veel mensen om de teksten/muziek van Nick als triestig te zien, want de meeste nummers zijn geheel vrij om te interpreteren. Hij laat vaak openingen voor hoop, maar die moet je zelf wel willen zien. Behalve dan Black Eyed Dog en Hanging On A Star, die zijn gewoon deprimerend (maar wel heel mooi).

[ Bericht 1% gewijzigd door Maxerazzi op 08-08-2012 11:51:41 ]
pi_115283579
Goede kick! Ik ben dan 'maar' 23 jaar oud, maar wel betoverd door de muziek van Drake. Five Leaves Left is een van mijn favoriete albums aller tijden met onder meer het prachtige Fruit Tree. Dat nummer vertelt voor mij alles over het leven van Drake. Ik heb wel iets met tragische muzikanten, mensen die pas na hun dood de eer krijgen die ze verdienen (denk bijvoorbeeld ook aan Eva Cassidy), maar Fruit Tree vat alles:

Fame is but a fruit tree
So very unsound
It can never flourish
'til it's stock is in the ground
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_115283886
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Goede kick! Ik ben dan 'maar' 23 jaar oud, maar wel betoverd door de muziek van Drake. Five Leaves Left is een van mijn favoriete albums aller tijden met onder meer het prachtige Fruit Tree. Dat nummer vertelt voor mij alles over het leven van Drake. Ik heb wel iets met tragische muzikanten, mensen die pas na hun dood de eer krijgen die ze verdienen (denk bijvoorbeeld ook aan Eva Cassidy), maar Fruit Tree vat alles:

Fame is but a fruit tree
So very unsound
It can never flourish
'til it's stock is in the ground
Is een prachtige tekst, maar hij wordt wel deels uit zijn verband gerukt. Nick heeft die tekst geschreven toen hij nog in een relatief goede periode zat, er is na zijn dood iets te veel het beeld geschetst dat hij zijn levensweg al had voorspeld. :)
pi_115283989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:24 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Is een prachtige tekst, maar hij wordt wel deels uit zijn verband gerukt. Nick heeft die tekst geschreven toen hij nog in een relatief goede periode zat, er is na zijn dood iets te veel het beeld geschetst dat hij zijn levensweg al had voorspeld. :)
Hmmh iets met feiten nooit doodchecken ;-) Ik had me er een beeld bij gevormd van inderdaad een depressieve Drake die zichzelf verzekert dat roem ook niet alles is, voortgekomen uit de gedachte dat men het eigenlijk niet ziet zitten in zijn muziek.
Desalniettemin prachtige tekst. :)
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_115284075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:27 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Hmmh iets met feiten nooit doodchecken ;-) Ik had me er een beeld bij gevormd van inderdaad een depressieve Drake die zichzelf verzekert dat roem ook niet alles is, voortgekomen uit de gedachte dat men het eigenlijk niet ziet zitten in zijn muziek.
Desalniettemin prachtige tekst. :)
Trevor Dann - Darker Than the Deepest Sea
Jason Creed - The Pink Moon Files

Als je je wilt verdiepen in Nick, raad ik deze twee titels aan. Zijn twee prachtige boeken over Nick Drake. De eerste is een biografie, de tweede ook een prachtig document van de impact die Nicks muziek op velen heeft gehad. :)
pi_115284176
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:30 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Trevor Dann - Darker Than the Deepest Sea
Jason Creed - The Pink Moon Files

Als je je wilt verdiepen in Nick, raad ik deze twee titels aan. Zijn twee prachtige boeken over Nick Drake. De eerste is een biografie, de tweede ook een prachtig document van de impact die Nicks muziek op velen heeft gehad. :)
Thanks. Heb boven een biografie van Nick Drake door Patrick Humphries liggen, ooit gekocht, moet ik ook maar es gaan lezen :)
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_115284393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:34 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Thanks. Heb boven een biografie van Nick Drake door Patrick Humphries liggen, ooit gekocht, moet ik ook maar es gaan lezen :)
Ook prima, maar ik prefereer toch Trevor Danns boek, dat is een stuk beter geschreven en doet toch iets minder aannames. Maar ach, wat zeik ik, het boek van Humphries is natuurlijk ook een mooi document. :)
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:00:25 #243
159761 Arn0
Abbey Road
pi_115287436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:27 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Hmmh iets met feiten nooit doodchecken ;-) Ik had me er een beeld bij gevormd van inderdaad een depressieve Drake die zichzelf verzekert dat roem ook niet alles is, voortgekomen uit de gedachte dat men het eigenlijk niet ziet zitten in zijn muziek.
Desalniettemin prachtige tekst. :)
Ja, ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook nog geen boek van deze geweldige artiest gelezen omdat ik zelf allemaal interpretaties bij zijn songteksten heb en heb weinig zin om dan te lezen waar het écht over gaat :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:01:41 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115287485
Wow, megakick. er wordt in post 2 nog over Napster gesproken _O_.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_115290893
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:00 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook nog geen boek van deze geweldige artiest gelezen omdat ik zelf allemaal interpretaties bij zijn songteksten heb en heb weinig zin om dan te lezen waar het écht over gaat :P
Het valt wel mee hoor, in beide biografieën die hier zijn genoemd wordt benadrukt dat de nummers van Nick zo sterk zijn, omdat iedereen ze anders kan interpreteren. Ze gaan dus niet stuk voor stuk de nummers analyseren en uitleggen. Wel houden ze zich bezig met het leven van Nick en halen een stukje mythevorming weg, zonder dat het veel wegneemt van de magie van zijn muziek! :)

Vooral Trevor Dann blijft door het gehele boek zeggen dat hij alleen gist naar zaken, omdat niemand zeker/precies weet wat de intenties van Nick waren.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:47:30 #246
141482 Q.
JurassiQ
pi_115292148
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:01 schreef HeatWave het volgende:
Wow, megakick. er wordt in post 2 nog over Napster gesproken _O_.
Ja, mooi topic, op pagina 1 zat ik nog met mn oude user te posten.
For great justice!
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 16:50:26 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115295197
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:01 schreef HeatWave het volgende:
Wow, megakick. er wordt in post 2 nog over Napster gesproken _O_.
Zo mega is die kick niet dit topic liep tot 2010 vrij redelijk.. daarna zit er een gaatje van 2 jaartjes
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115318904

Wat is die home recording van Place To Be toch mooi.
pi_115329914
Wij hebben tijdens onze bruiloft onze kus en ringen uitgewisseld op "Northern Sky" O+
pi_115330089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wij hebben tijdens onze bruiloft onze kus en ringen uitgewisseld op "Northern Sky" O+
Gaaf! :Y Erg mooie tekst ook voor op zo'n moment!
pi_115337576
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wij hebben tijdens onze bruiloft onze kus en ringen uitgewisseld op "Northern Sky" O+
Zo wil ik ook wel trouwen. O+
For great justice!
pi_115341254
Nick Drake, van hem 2 platen in de kast staan, Bryter Layter en Five Leaves Left. Echt rustgevende muziek.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_115341471
En uiteraard is Pink Moon mij niet onbekend. Die komt er zeker nog wel bij te staan.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_115373045

Heb me altijd afgevraagd of hij deze als instrumental heeft bedoeld of er ooit nog een tekst op wilde schrijven. Vind het qua compositie namelijk een weergaloos nummer.
pi_117314940
Road spookt de laatste weken veel door mijn hoofd, weet ook niet waarom.

pi_124796283
Zon op mijn raam, Bryter Layter aan. O+

  dinsdag 23 april 2013 @ 20:44:18 #257
159761 Arn0
Abbey Road
pi_125653639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:19 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Het valt wel mee hoor, in beide biografieën die hier zijn genoemd wordt benadrukt dat de nummers van Nick zo sterk zijn, omdat iedereen ze anders kan interpreteren. Ze gaan dus niet stuk voor stuk de nummers analyseren en uitleggen. Wel houden ze zich bezig met het leven van Nick en halen een stukje mythevorming weg, zonder dat het veel wegneemt van de magie van zijn muziek! :)

Vooral Trevor Dann blijft door het gehele boek zeggen dat hij alleen gist naar zaken, omdat niemand zeker/precies weet wat de intenties van Nick waren.
Ik was vergeten te reageren hierop zie ik maar.. Ik heb de biografie van Trevor Dann (Darker Than The Deepest Sea) diezelfde maand gelezen en erg mooi boek. Veel dingen die ik nog niet wist, mooie en tegelijk treurige verhalen. Toch wel een aanrader voor iedere fan. Dus bedankt voor de tip :P

En om op je post in het indietopic te reageren: Ik luister zijn muziek nog steeds erg veel, en af en toe zijn er periodes (bijvoorbeeld na het lezen van dat boek) waarin ik om drie uur zaterdagnacht opeens naar obscure thuisopnames van hem zit te luisteren, weet je wel. Ahh, hij had zoveel potentie.. Gelukkig is er wel wat materiaal bewaard gebleven. Maar ja, je kan niet altijd blijven posten over hem, maar hij betekent nog steeds veel voor mij (en anderen) uiteraard _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_125666622
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:44 schreef Arn0 het volgende:

En om op je post in het indietopic te reageren: Ik luister zijn muziek nog steeds erg veel, en af en toe zijn er periodes (bijvoorbeeld na het lezen van dat boek) waarin ik om drie uur zaterdagnacht opeens naar obscure thuisopnames van hem zit te luisteren, weet je wel.
Van die opnames is deze nog wel het meest obscuur:


Ik vind de home recording van Hazey Jane I overigens zoveel mooier dan de uiteindelijke versie op Bryter Later. Dat nummer had echt helemaal geen arrangementen nodig. Volstrekt briljant.

  woensdag 24 april 2013 @ 01:18:33 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_125668405
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:

Ik vind de home recording van Hazey Jane I overigens zoveel mooier dan de uiteindelijke versie op Bryter Later. Dat nummer had echt helemaal geen arrangementen nodig. Volstrekt briljant.
Het is wel erg Pink Moon-achtig zo. Een kale uitgebladerde boom aan het eind van de weg. Die arrangementen van Bryter Layter geven me troost. Muziek als in een wilde lente, wanneer we de verhalen van de wereld nog breeduit willen vertellen. Uitwaaierend groen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_125670182
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is wel erg Pink Moon-achtig zo. Een kale uitgebladerde boom aan het eind van de weg. Die arrangementen van Bryter Layter geven me troost. Muziek als in een wilde lente, wanneer we de verhalen van de wereld nog breeduit willen vertellen. Uitwaaierend groen.
Daar heb je ook weer gelijk in. Persoonlijk vind ik dat de arrangementen op de rest van de plaat wel heel goed uit de verf komen, vooral de door John Cale verzorgde op Fly en Northern Sky, maar bij Hazey Jane I heb ik het idee dat het nummer te veel wordt ondergedompeld in strijkers. Had allemaal wel iets subtieler gemogen naar mijn idee.
  Moderator woensdag 24 april 2013 @ 09:05:39 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125670355
Nick Drake :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_125674672
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2001 15:59 schreef Ringo het volgende:

Zo maar voord de vuist weg: Heeft hij enige relatie met onderstaande band en nummer?

pi_125709598
quote:
Nick Drake – Bryter Layter (2013 Reissue)

Liefhebbers van singer-songwriter Nick Drake hebben het meesterwerk Bryter Layter ongetwijfeld in enige vorm in de kast staan, maar desondanks is het album nu opnieuw op een dikke plak vinyl uitgebracht.

Bryter Layter verscheen oorspronkelijk in 1970, als opvolger van Drake’s debuutplaat Five Leaves Left van een jaar eerder. In totaal maakte de Brit slechts drie officiële albums (Pink Moon uit 1972 was de laatste) voor hij in 1974 stierf aan een overdosis pillen. Daarna werden zijn opnames nog geregeld verzameld en gebundeld.

Bryter Layter werd in 1979 al toegevoegd aan de boxset Fruit Tree, in de jaren tachtig op cd uitgegeven. Universal Music geeft het prachtalbum nu opnieuw op vinyl uit. 180 grams zwart goud, speciaal voor de zogenaamde audiofielen. Dit gehuld in een replica van de oorspronkelijke platenhoes, inclusief posters en songteksten.

Die liederen van Nick Drake zijn van een tijdloze schoonheid en bijgestaan door producer Joe Boyd, John Cale en leden van The Beach Boys en folkrockband Fairport Convention voorzag Drake zijn schrijfsels van een bijzondere tekstuur, poëtische emotionele diepgang en bovenal zijn hoge, fluweelzachte stemgeluid.
Instrumentaal
De typische easy-listeningproductie uit de jaren zeventig klinkt op de drie instrumentale stukken weliswaar wat gedateerd, maar dat weegt niet op tegen topstukken als het jazzachtige Poor Boy, folksong Fly en de uitzonderlijk mooi georkestreerde liedjes At The Chime Of A City Clock en Hazey Jane I.

Menig jonge singer-songwriter zou een moord doen voor een liedje als Hazy Jane II of One Of These Things First. De muziek staat op zichzelf al garant voor melancholie en op 33 toeren roterend op een ouderwetse draaitafel brengt Bryter Layter nog meer weemoed met zich mee dan op de glanzende zilveren schijfjes al het geval is.

http://www.nu.nl/cd-recen(...)er-2013-reissue.html
Daar gaan mijn spaarcentjes. *O*
  vrijdag 3 mei 2013 @ 01:28:07 #264
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126009182

Zit in deze demo een stuk meer wroeging in zijn stem dan op de Bryter Later versie, erg indringend.
pi_126837124
Things behind the sun. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:43 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Daar gaan mijn spaarcentjes. *O*
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik alleen Pink moon heb.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 23:06:07 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126837232
Ik wil eigenlijk nog een keer die fruit tree box... heb nu alleen nog maar bryter layter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 mei 2013 @ 23:10:18 #267
14505 OProg
A Life in Music
pi_126837458
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wil eigenlijk nog een keer die fruit tree box... heb nu alleen nog maar bryter layter
Ik wil die 2 vinyl boxen waar ik ook 'five leaves left' nog als 3e van verwacht.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 21 mei 2013 @ 23:19:32 #268
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126837982
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wil eigenlijk nog een keer die fruit tree box... heb nu alleen nog maar bryter layter
Ik zag 'm voor 100 euro tweedehands bij de Plato Concerto niet al te lang geleden. Heb 'm toen toch maar laten liggen. Gevalletje spijt, maar ja, geen geld, dus helaas.
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 23:20:31 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126838049
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:19 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik zag 'm voor 100 euro tweedehands bij de Plato Concerto niet al te lang geleden. Heb 'm toen toch maar laten liggen. Gevalletje spijt, maar ja, geen geld, dus helaas.
:X ik heb ooit iets van 150 geboden op ebay maar had niet gelezen dat hij waterschade had (nogal ernstige) gelukkig werd ik overboden :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126838240
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:04 schreef Felagund het volgende:
Things behind the sun. O+

[..]

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik alleen Pink moon heb.
Fela :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126838940
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Fela :o
Ik zal mijn leven beteren, de andere twee wil ik ook kopen, maar eens langs de platenboer gaan.

Die docu "A skin too few" lijkt mij ook interessant, iemand hem al gezien?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 21 mei 2013 @ 23:37:03 #272
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126838978
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:X ik heb ooit iets van 150 geboden op ebay maar had niet gelezen dat hij waterschade had (nogal ernstige) gelukkig werd ik overboden :D
Oef, dat is wel een gelukje. _O-

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een master in London. Dat wil zeggen dat ik in september meteen de lang gekoesterde pelgrimstocht naar Tanworth-In-Arden ga maken. :)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 23:37:18 #273
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126838992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:36 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik zal mijn leven beteren, de andere twee wil ik ook kopen, maar eens langs de platenboer gaan.

Die docu "A skin too few" lijkt mij ook interessant, iemand hem al gezien?
Ja, hele toffe docu! :Y
  dinsdag 21 mei 2013 @ 23:38:31 #274
14505 OProg
A Life in Music
pi_126839065
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:36 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik zal mijn leven beteren, de andere twee wil ik ook kopen, maar eens langs de platenboer gaan.

Die docu "A skin too few" lijkt mij ook interessant, iemand hem al gezien?
Ja. Dat is vooral een hele mooie docu. :) Je krijgt niet zo heel veel informatie over hoe die albums ooit tot stand kwamen, maar meer over het gevoel van de persoon Nick Drake. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 23:38:39 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126839072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:37 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Oef, dat is wel een gelukje. _O-

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een master in London. Dat wil zeggen dat ik in september meteen de lang gekoesterde pelgrimstocht naar Tanworth-In-Arden ga maken. :)
Tof
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 23:39:07 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126839091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:37 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ja, hele toffe docu! :Y
:Y idd erg sfeervol!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126864440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:04 schreef Felagund het volgende:

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik alleen Pink moon heb.
Ik bedenk me nu dat het bij mij ook meer dan een jaar duurde voordat ik Five Leaves Left en Bryter Layter kocht, zo erg was ik ondersteboven van Pink Moon.
pi_126869005
Ik ben begonnen met Five Leaves Left en dat vond ik eigenlijk wel zo aardig. Gewoon op volgorde. Misschien daarom, maar dat is ook mijn favoriete album van Drake.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_126869244
Ik heb jaren alleen maar Five Leaves Left gehad. Pas later de rest bijgekocht. Vind FLL toch echt de beste, maar heb ze wel allemaal hetzelfde gerate geloof ik :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126869851
Ik ben dus met Pink moon begonnen, waarschijnlijk ook mijn favoriete album, al ontlopen ze elkaar niet veel. Bryter Lyter vind ik de minste denk ik, maar nog steeds erg goed.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_126873944
5 leaves left...m'n favoriete singer-songwriter album op Goodbye and hello na :)
I feel kinda Locrian today
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 13:26:16 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126945076
En bedankt maxzerazzi -O- nu heb ik fruit tree gekocht!

*O* bedankt maxzerazzi *O* ik heb fruit tree gekocht O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:28:32 #283
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126945143
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
En bedankt maxzerazzi -O- nu heb ik fruit tree gekocht!

*O* bedankt maxzerazzi *O* ik heb fruit tree gekocht O+
Graag gedaan! :Y
pi_126945152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:28 schreef starla het volgende:
5 leaves left...m'n favoriete singer-songwriter album op Goodbye and hello na :)
Goodbye and Hello _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 13:29:38 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126945177
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:28 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Graag gedaan! :Y
Nu afwachten welke staat met 'goed' bedoeld wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:44 #286
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126945209
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nu afwachten welke staat met 'goed' bedoeld wordt.
Dat blijft altijd wel een kneedbaar begrip, ja. Maar hopen op Duitse degelijkheid in deze.
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 13:31:37 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126945229
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:30 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat blijft altijd wel een kneedbaar begrip, ja. Maar hopen op Duitse degelijkheid in deze.
Ik hoop het :D

wel weer eentje die ik kan afstrepen op mijn wishlist *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:33:57 #288
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126945291
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik hoop het :D

wel weer eentje die ik kan afstrepen op mijn wishlist *D
Laat het vooral even weten als je ze binnen hebt! Weet ik of ik een plusje of minnetje voor mijn karma moet gaan rekenen. :P
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 13:34:45 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126945320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:33 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Laat het vooral even weten als je ze binnen hebt! Weet ik of ik een plusje of minnetje voor mijn karma moet gaan rekenen. :P
:D kras er maar alvast een licht plusje in *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:54:35 #290
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126950525
Oké, dit moet ik toch even hier kwijt. Ik ben morgen jarig, en vermijd het graag, want ik heb helemaal niets met mijn eigen verjaardag. Net komt mijn vader in Amsterdam langs vanuit Brabant, heeft ie de luxe herpersingen van Pink Moon en Bryter Layter gekocht met de boodschap: 'Zorg dat je de hele nacht wakker blijft, en deze platen luistert als de zon opkomt.' Ben er helemaal stil van...
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 15:55:30 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126950573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:54 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, dit moet ik toch even hier kwijt. Ik ben morgen jarig, en vermijd het graag, want ik heb helemaal niets met mijn eigen verjaardag. Net komt mijn vader in Amsterdam langs vanuit Brabant, heeft ie de luxe herpersingen van Pink Moon en Bryter Layter gekocht met de boodschap: 'Zorg dat je de hele nacht wakker blijft, en deze platen luistert als de zon opkomt.' Ben er helemaal stil van...
_O_ toffe actie!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126956323
Mooi verjaardagscadeau. ^O^.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:07:39 #293
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_127131215
Bryter Layter op vinyl is echt een must ben ik al snel achtergekomen. Ongelooflijk hoe veel beter een al voor mij nagenoeg perfect album klinkt. De geluiden smelten - zoals zo vaak op vinyl natuurlijk - veel meer samen, en dat heeft bij de warme sound van Bryter Layter écht toegevoegde waarde. De arrangementen komen zo ook veel beter uit de verf naar mijn mening.

Dus als je nog ergens een oude sok met geld vindt, weet je waar het in geïnvesteerd mag worden.

En dan nog maar te zwijgen over het gevoel toen ik bij het opkomen van de zon voor de eerste keer de naald legde op mijn favoriete plaat aller tijden. Het krassen en dan die eerste aanslag van Pink Moon, onbeschrijflijk gevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 09:46:57 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127141075
Ik vind vooral de structuur van bryter layter op plaat een stuk duidelijker. Elke kant heeft een duidelijk begin en einde en op cd is dat maar raar :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:03:36 #295
14505 OProg
A Life in Music
pi_127289219
Ik heb de box van Bryter Layter gekocht. *O*
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_127298697
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:03 schreef OProg het volgende:
Ik heb de box van Bryter Layter gekocht. *O*
Tof! Is een mooi ding, hé? O+
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:05:45 #297
14505 OProg
A Life in Music
pi_127305241
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:51 schreef Maxerazzi het volgende:

Tof! Is een mooi ding, hé? O+
Heel mooi. Ik wist overigens niet eens dat de originele uitgave zo'n hoes met structuur was. :o

Hoewel het natuurlijk wel prijzig is, maar goed. Je hebt er jaren plezier van. En ik las dat de box van 'Five Leaves Left' op 2 juli verschijnt. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 5 juni 2013 @ 21:56:09 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127460871
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:51 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Tof! Is een mooi ding, hé? O+



O+ O+ O+

Nogsteeds bedankt voor de heads up _O_

Zat trouwens nog een oud verstaft prijsstickertje op :X 9,90 DM :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127469406
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

O+ O+ O+

Nogsteeds bedankt voor de heads up _O_

Zat trouwens nog een oud verstaft prijsstickertje op :X 9,90 DM :X
Waanzinnig mooi ding! _O_
pi_139359665
Ik ben afgelopen weekend in Tanworth-In-Arden geweest. Erg mooie dagen gehad daar, eindelijk de pelgrimage gemaakt.




  Moderator maandag 28 april 2014 @ 23:17:31 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_139359811
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 23:13 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ben afgelopen weekend in Tanworth-In-Arden geweest. Erg mooie dagen gehad daar, eindelijk de pelgrimage gemaakt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ lovely
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')