abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:47:32 #1
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_9390980
Als de oorlog voorbij is wat gaat er dan gebeuren ?
Een aantal opties:
Door het machtsvacuum dat de amerikanen/ britten achterlaten volgt er een burgeroorlog tussen de 3 grootte bevolkingsgroepen.
De EU neemt het over van de VS en UK om de bevolking te helpen bij de wederopbouw van Irak.
Als straks turkije bij de EU zit, is dan het vereiste om een stabiel Irak te hebben ?

Ik zelf hoop dat er daadwerkelijk een democratie wordt gevestigd met behulp van de EU.
Wordt hier al over nagedacht ?

"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_9391050
Je vergeet de optie dan Saddam chemische, biologische en/of nucleaire wapen heeft en gebruikt.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9391110
Mwah, atoombommetje of drie er op gooien en je hoeft je niet meer zorgen te maken over wat er na de oorlog moet gebeuren.
Read error : 54 (Connection reset by appel)
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:51:47 #4
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_9391118
Eerste commercieele contract is reeds gegund:

Een Amerikaanse firma gaat de bevrijde haven uitbaggeren, vergroten en opknappen. Contract duurt overigens tot 2006....

Ik denk niet dat er veel contracten naar Duitse en Franse bedrijven, maar ja, dat is hun eigen keuze.

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:51:48 #5
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_9391120
quote:
Je vergeet de optie dan Saddam chemische, biologische en/of nucleaire wapen heeft en gebruikt.
Dat is dan nog tijdens een oorlog, ik bedoel dus echt NA de oorlog.
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_9391154
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:51 schreef danokorst_banned het volgende:
Mwah, atoombommetje of drie er op gooien en je hoeft je niet meer zorgen te maken over wat er na de oorlog moet gebeuren.
Ja, en fallout maakt ook niet uit enzo.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9391194
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:51 schreef vcb het volgende:

[..]

Dat is dan nog tijdens een oorlog, ik bedoel dus echt NA de oorlog.


Ik bedoel als dat gebeurd, dan kan dat na de oorlog ook nog grote gevolgen hebben.
gymnocalycium saglione in m'n hol
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:54:37 #8
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_9391212
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:52 schreef Maud_Dib het volgende:

[..]

Ja, en fallout maakt ook niet uit enzo.


Het scheelt wel zorgen idd 1 optie mogelijk: onbewoonbaar verklaard gebied
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:56:22 #9
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_9391265
Sorry dat ik ontopic reageerde
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:57:09 #10
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_9391286
Laat ik de vraag verder specificeren / uitbreiden:
Moeten er Nederlandse troepen naar Irak om daar te helpen met de wederopbouw en bewaken van de rust in Irak ?
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:57:50 #11
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_9391302
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:56 schreef MetalMessiah het volgende:
Sorry dat ik ontopic reageerde
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_9391322
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:57 schreef vcb het volgende:
Laat ik de vraag verder specificeren / uitbreiden:
Moeten er Nederlandse troepen naar Irak om daar te helpen met de wederopbouw en bewaken van de rust in Irak ?
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, zie MetalMessiah zijn post. Bush heeft alles ingezet op Amerikaanse herbouwing, geld zullen ze wel willen ontvangen maar daadwerkelijke hulp waarschijnlijk niet.
pi_9391341
quote:
Als de oorlog voorbij is wat gaat er dan gebeuren ?
sommige Fokusers uitleggen/vertellen dat hier al een topic over is . ..
Religion : Mankind's worst invention !
pi_9391357
dan profiteren frankrijk en duitsland van de oorlog.. die hebben geen geld uitgegeven maar krijgen veel binnen met de wederopbouw van irak
pi_9391416
Amerika zet er een Amerikaanse regering neer. (ja geen Irakezen maar Amerikanen, goed gelezen). Het land moet ook nog weer opgebouwd worden en Amerika voelt er weinig voor om dat allemaal zelf te betalen dus gaan ze de VN landen vragen die best wel weer vriendjes willen worden met Amerika tja want zonder Amerika is ook niet alles enne er komen wat leuke orders weer bij Europese bedrijven terrecht wat de economie weer wat opveizelt. Iedereen blij dus.

Enne daarna kunnen we veilig vakantie houden in Irak. Paar zwembaden, mcdonalds e.d. en we zijn een heel eind. Aangezien Amerika vanaf dan over de olie gaat heeft de lokale bevolking het natuurlijk niet breed maar iemand moet die toeristeren onderhouden met allerlei services en winkeltjes, bedrijfjes noem maar op en dat gaat de lokale bevolking dan doen en sommigen krijgen het heel erg goed en die worden multi milionair zodat ze weer veel anderen onder zich kunnen laten werken. Zo werkt democratie.

Zo werk ik me dagelijks in het zweet voor anderen

  woensdag 26 maart 2003 @ 17:05:49 #16
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_9391497
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 17:02 schreef Smasr het volgende:
Amerika zet er een Amerikaanse regering neer. (ja geen Irakezen maar Amerikanen, goed gelezen). Het land moet ook nog weer opgebouwd worden en Amerika voelt er weinig voor om dat allemaal zelf te betalen dus gaan ze de VN landen vragen die best wel weer vriendjes willen worden met Amerika tja want zonder Amerika is ook niet alles enne er komen wat leuke orders weer bij Europese bedrijven terrecht wat de economie weer wat opveizelt. Iedereen blij dus.

Enne daarna kunnen we veilig vakantie houden in Irak. Paar zwembaden, mcdonalds e.d. en we zijn een heel eind. Aangezien Amerika vanaf dan over de olie gaat heeft de lokale bevolking het natuurlijk niet breed maar iemand moet die toeristeren onderhouden met allerlei services en winkeltjes, bedrijfjes noem maar op en dat gaat de lokale bevolking dan doen en sommigen krijgen het heel erg goed en die worden multi milionair zodat ze weer veel anderen onder zich kunnen laten werken. Zo werkt democratie.

Zo werk ik me dagelijks in het zweet voor anderen


Ik denk dat ze tijdelijk iets zullen organiseren, maar ze zeggen ook dat zodra het voorbij is ze er zo snel mogelijk weer uit willen.
Hoe leg je dat dan uit ?
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_9391535
Opvallend dat niemand hier opmerkt dat het wellicht het Iraakse volk zelf is die daarover zou moeten beslissen. Het is maar een idee, hoor.

Beste optie: overgangsregering en zo snel mogelijk algemene (internationaal waargenomen) verkiezingen houden.

Als er spanningen zouden ontstaan tussen de bevolkingsgroepen, dan zal moeten worden overwogen om een federatie te vormen van deelstaten. Maar probeer in elk geval dat land wel bij elkaar te houden!

Ars longa, vita brevis
pi_9391598
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 17:05 schreef vcb het volgende:

Ik denk dat ze tijdelijk iets zullen organiseren, maar ze zeggen ook dat zodra het voorbij is ze er zo snel mogelijk weer uit willen.
Hoe leg je dat dan uit ?


Nou ten eerste meende ik het maar half serieus wat ik zei maar er zit best wel wat in. Amerika heeft namelijk al gezegd dat ze er een Amerikaanse regering willen neerzetten. Blair is daar vel op tegen en wil de VN betrekken. Hoe leg je dat dan uit ?

Nu even mijn eigen mening. Ik denk dat het echt zo is dat Amerika er niet uit gaat. Wat ze willen is democratie brengen maar niet alleen in Irak maar in heel het midden Oosten. Irak is slechts het begin. Op deze wijze willen ze de wereld veiliger maken aangezien een democratie niet zo'n terrorisme voortbrengt (behalve witte boorden criminaliteit heh) als hoe noem je dat Allah landen. In wezen hoeft het allemaal niet zo slecht af te lopen. Maar goed ik ben verder (persoonlijk) van mening dat jeneit zomaar je wil aan andere landen kunt opleggen op deze manier en dat de rekening later nog komt.

  woensdag 26 maart 2003 @ 17:12:00 #19
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_9391632
Ik hoop niet zo..

The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
pi_9392532
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 17:12 schreef IAMUSEMUSE het volgende:
Ik hoop niet zo..

[afbeelding]

[afbeelding]


hahah

Zo gaat Nederland er ongeveer uitzien in 2050.. ach ja, we hebben het allemaal aan links te danken.

[b]Remember to eat shit and die daily! That's right treehugger![/b]
  vrijdag 4 april 2003 @ 17:10:01 #22
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_9584490
quote:
Sji'ieten: na val Saddam ook VS weg
Dat is slechte een mogelijkheid, het gaat er in dit topic juist om wat de mogelijke uitkomsten en gevolgen zijn voor irak na de oorlog.
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
  vrijdag 4 april 2003 @ 18:54:59 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9586231
De Europeanen wilden niet meevechten om Irak "vrij" te krijgen (even ervan uitgaande dat dit gebeurd....), waarom zouden ze nu wel het recht mogen krijgen om te helpen met het vormen van een regering en helpen met de wederopbouw van Irak?

Ik zie Chirac al denken: "Laat de Amerikanen en de Britten maar het vuile werk opknappen, en dan gaan wij er met de eer vandoor door "humanitair" te zijn".....

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_9586264
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 18:54 schreef maartena het volgende:
De Europeanen wilden niet meevechten om Irak "vrij" te krijgen (even ervan uitgaande dat dit gebeurd....), waarom zouden ze nu wel het recht mogen krijgen om te helpen met het vormen van een regering en helpen met de wederopbouw van Irak?

Ik zie Chirac al denken: "Laat de Amerikanen en de Britten maar het vuile werk opknappen, en dan gaan wij er met de eer vandoor door "humanitair" te zijn".....


inderdaad. iemand wist rusland, duitsland en frankrijk te omschrijven als de as van de egoistische lafaards. dat is heel treffend
pi_9779206
Verschillende nieuwsbronnen brachten vandaag het nieuws dat de Brtitten en de Amerikanen al spullen en materieel terughalen omdat de oorlog beslecht is met de val van Tikrit. Ook stuurt Amerika het batiljon niet dat zich aan het klaarmaken was om naar Irak te gaan.
Ze verwachten nbog wel gevechten op kleine schaal, maar volgens verschillende Amerikanen is de oorlog voorbij.

Hoe moet het nu verder in een land dat naar de kloten is, waar geen gezag is, en waar millitairen moeite hebben om de plunderaars onder controle te krijgen. Het lijkt mij zinvol dat er zo snel mogelijk een regering neer wordt gezet in Bagdad om de boel weer op poten te krijgen, en dan hopen dat er niet allerlei etnische onlusten uitbreken onder de verschillende bevolkingsgroepen.

It's in the air tonight
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')