abonnement Unibet Coolblue
pi_19827026
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:20 schreef teknomist het volgende:
Ik heb er af-en-toe ook last van; dat komt door mijn hyperventilatie. Verder heel onschuldig hoor .
wat voor een sympthonen heb jij met hyperventilatie?
pi_19827884
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:38 schreef jp84 het volgende:

[..]

wat voor een sympthonen heb jij met hyperventilatie?
Kortademigheid, kriebel in de borst, zweten etc.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 12 juni 2004 @ 03:23:46 #29
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_19828325
Ik heb dat regelmatig, zelf merk ik er niks van, maar mijn mannetje vind het altijd doodeng, en gaat liggen luisteren tot ik weer adem, of port me in mijn zij zodat ik ga verliggen en ademen
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  Moderator vrijdag 30 november 2007 @ 13:32:52 #30
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54944685
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:59 schreef Oxylus_ het volgende:
Dit heb ik weleens gehad, maar dan kon ik niet in slaap komen omdat ik niet ademhaalde ofzo, het is heel raar. Je kunt niet slapen, omdat je teveel nadenkt bij het ademen, dus als je dan je gedachten op 0 zet en gaat slapen, adem je niet. Het klinkt heel raar, maar dit heb ik weleens gehad. Wel een hele tijd geleden, heb er nu (gelukkig) geen last meer van..
Ten eerste, sorry voor de superkick. (Maar posten in een bestaand topic is beter dan een kopie er van maken )

Anyway,

Ik heb er de laatste tijd ook redelijk last van. Ik heb exact last van wat jij beschrijft

Het niet in slaap kunnen komen omdat je veel teveel met je ademhaling bezig bent, en op het moment : Verstand op 0/niet aan denken dan vergeet ik adem te halen en zit ik meteen recht overeind in bed omdat ik er zo van schrik.

Het is echt een kut gevoel/situatie

Ik zocht al naar dingen die ik op een dag deed, en op een andere dag niet deed. (Misschien lag daar de oorzaak) maar nu lees ik dus dat meer mensen er last van hebben.

Heb jij iets gedaan waardoor het ophield? Of was het gewoon *opeens* over?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:50:23 #31
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55029406
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:32 schreef onlogisch het volgende:

Het niet in slaap kunnen komen omdat je veel teveel met je ademhaling bezig bent, en op het moment : Verstand op 0/niet aan denken dan vergeet ik adem te halen en zit ik meteen recht overeind in bed omdat ik er zo van schrik.
Dat is geen slaapapnoe. Zoals het woord al zegt stoppen slaapapnoepatiënten in hun slaap onvrijwillig met ademhalen. Voorzover ik je verhaal begrijp, stop jij met ademen terwijl je nog wakker bent.

Je autonome zenuwstelsel neemt inderdaad je ademhaling over als je er zelf niet aan denkt. Als je met iets anders bezig gaat of diep in gedachten verzonken bent gaat je ademhaling door zonder dat je er zelf iets aan doet. Als je echter actief gaat denken nu stop ik met ademhalen, dan gaat het vanzelf wel automatisch, dan heb je grote kans dat je actief de ademhaling onderdrukt en inderdaad dus geen lucht meer krijgt.
M.a.w.: je denkt er teveel bij na.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')